Mazumtirdzniecība

Mazajos veikalos cilvēki vēlas pavadīt ne vairāk par 3 minūtēm

Lelde Petrāne, 04.07.2019

Foto: no uzņēmuma arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

Pievienot komentāru

Mazo veikalu attīstībā vērojama sīva konkurence, turklāt novērojumi liecina, ka šādos veikalos cilvēki vēlas pavadīt ne vairāk par 3 minūtēm.

Pērn mazumtirdzniecības franšīzes tīkla Narvesen pārvaldošais uzņēmums Narvesen Baltija strādājis ar 1,6 miljonu eiro pelņu, un tā apgrozījums sasniedzis 64 miljonus eiro, kas ir par 3,5 miljoniem eiro vairāk nekā gadu iepriekš. Būtiskas izmaiņas, domājot par turpmāko attīstību, saistītas ar produktu iepakojumu un norēķinu sistēmu Narvesen tirdzniecības vietās.

Aizvadītā gada 6% apgrozījuma pieaugumu galvenokārt veicinājusi straujā Narvesen paplašināšanās pārtikas veikalu sektorā. Convenience store jeb mazā formāta veikali, kuros pieejams viss nepieciešamais steidzīgai ikdienai, tostarp ēdieni un dzērieni pa ceļam, ir globāla tendence, kas veiksmīgi attīstās arī Latvijā, norāda uzņēmumā. «Šajā mazumtirdzniecības sektorā esam stabilā līderpozīcijā, taču tas ir pievilcīgs segments arī citiem lielajiem spēlētājiem. Tāpēc mazo veikalu attīstībā vērojama sīva konkurence, kas mudina mūs neapstāties pie sasniegtā,» teic «Narvesen Baltija» valdes priekšsēdētāja Dace Dovidena.

«Narvesen Baltija» peļņa 2018. gadā bija 1,6 miljoni eiro pēc nodokļu nomaksas. Salīdzinot ar 2017. gadu (2,24 miljoni eiro), tā samazinājusies par nepilnu trešo daļu jeb 30%. Peļņas samazinājumu visvairāk ietekmējušas meitas uzņēmuma «Preses serviss» dividendes.

2018. gadā Narvesen papildinājis sortimentu ar vairāk nekā 50 jauniem privātās preču zīmes Fresh & Tasty produktiem, kas kopā ar siltajiem ēdieniem un salātiem šobrīd pārsniedz jau 60% kopējā sortimenta.

Visas Narvesen tirdzniecības vietas aprīkotas ar bezkontakta karšu pieņemšanas ierīcēm, kas sniedz iespēju norēķināties ne vien ar norēķinu karti, bet arī ar viedtālruni, pulksteni vai uzlīmi. «Mūsu pētījumi liecina, ka klienti novērtē iespēju iepirkties ātri – mazajos veikalos cilvēki vēlas pavadīt ne vairāk par 3 minūtēm,» norāda D. Dovidena.

Paredzams, ka 2019. gadā kopējais mazumtirdzniecības tirgus apjoms varētu augt par 4–5%, mazumtirdzniecības tīkliem intensīvi paplašinoties saistībā ar gaidāmo konkurentu ienākšanu tirgū. «Šogad plānojam atvērt piecas jaunas tirdzniecības vietas un rekonstruēt piecas esošās, ieguldot tirdzniecības tīkla attīstībā nedaudz vairāk par miljonu eiro,» saka D. Dovidena.

Narvesen tirdzniecības vietās ieviesis dabiskas, 100% pārstrādājamas līdzi ņemamās kafijas krūzes, un šogad plānots turpināt aizvietot līdzšinējo Fresh & Tasty produktu iepakojumu un dzērienu salmiņus ar videi draudzīgākiem materiāliem.