Meklējam miljonu 

Pārvadātāji nemierā ar Latvijas auto vadību; valde pārmetumus noraida

Egons Mudulis, 19.09.2018

Valdis Trēziņš

Foto: Zane Bitere/LETA

Izvēlēt jaunu autopārvadātāju asociācijas Latvijas auto (LA) padomi, lai šī nevalstiskā organizācija atgrieztos pie sava sākotnējā uzdevuma, proti, lobēt nozares komersantu intereses – ar šādu aicinājumu pie LA biedriem vērsušies lielākās jomas kompānijas SIA Kreiss līdzīpašnieks Andrejs Kuzņecovs, SIA Heders īpašnieks Arkādijs Praiss un SIA Lignum direktors Uldis Līviņš. Pēc viņu vēstulē minētā, radies iespaids, ka vairums pārvadātāju par LA pamatfunkciju uzskata TIR karnešu tirdzniecību (TIR sistēma paredz vienkāršotu muitas formalitāšu kārtošanu starptautiskajos kravu pārvadājumos, lai paātrinātu pārvadājumu kustību).

Taču patlaban ļoti akūta nozares spēlētāju problēma ir šoferu trūkums, tādēļ LA vajadzētu piedāvāt autovadītāju sagatavošanas programmu, kā arī trešo valstu šoferu piesaistes programmu, līdzīgi, kā to darot Lietuvā un Polijā. Savukārt LA valdes locekļi Valdis Trēziņš (LA prezidents) un Jānis Āboltiņš (LA ģenerālsekretātrs) izteiktos pārmetums uzskata par nepamatotiem.

Kur palika miljons

Līdztekus norādei par nepietiekamu nozares komersantu interešu lobēšanu, vēstulē izskan pārmetums par to, ka nav ņemts vērā LA biedru viedoklis, valdei trīs cilvēku sastāvā ar padomes atbalstu lemjot par asociācijas līdzekļu izlietojumu. Runa ir par ievērojamiem līdzekļiem, ko Starptautiskā autopārvadātāju savienība (IRU) pārskaitījusi saviem biedriem, tostarp LA, atgriežot pārmaksu par TIR karnešu iegādi. A. Kuzņecovs, A. Praiss un U. Līviņš uzsver, ka tikai LA biedri drīkst lemt, ko darīt ar šiem līdzekļiem, bet tagadējā asociācijas vadība, neinformējot pārvadātājus, ieguldījusi šo naudu valsts parādzīmēs. Viņi pieļauj, ka šos līdzekļus varētu sadalīt to pārvadātāju starpā, kuri TIR karnetes iegādājušies. Viens no iemesliem, kādēļ to darīt, – daudziem LA biedriem patlaban nepietiekot resursu esošo rēķinu nomaksai.

27. septembrī ir sasaukta LA biedru ārkārtas kopsapulce. Lai apspriestu sasāpējušos jautājumus, 12. sepembrī Transporta un sakaru institūtā bija sanākuši apmēram 30 nozares komersanti, kaut arī piedalīties bija plānojuši ap 70.

Visu rakstu Meklējam miljonu lasiet 19. septembra laikrakstā Dienas Bizness.

Jaunākais izdevums