Jaunākais izdevums

Elektrizētajam hibrīdam Volkswagen Golf GTE steidz pievienoties lielākais brālis VW Passat GTE

Lai padižotos ar savu modeļu elektrificēšanas panākumiem, Volkswagen reģionālais pārstāvis septembra beigās uz Jūrmalu Baltijas žurnālistiem bija atvizinājis veselu plejādi videi draudzīgo modeļu, tostarp 100% elektrisko VW e-Golf, ņipro hibrīdu Golf GTE, kā arī šīs pašas sērijas VW Passat GTE. Ar elektrisko Golf esam jau pazīstami, tāpēc vairāk uzmanības šoreiz pievērsām Golf GTE. No ārpuses tas neatšķirsies no parastā Golf, taču iekšpusē ar Golf GTI rūtotajiem sēdekļa pārvalkiem, azartisku un strauju raksturu šis auto kārdinās ne tikai vides aktīvistus, bet arī tos, kas sportiskas manieres vēlas apvienot ar žirgtu un ātru braukšanu.

Sniedzamība līdz 940 km

Golf GTE tehniskajā pasē ir rakstīts, ka pie elektrotīkla pieslēdzamā hibrīda kopējā sistēmas jauda būs 204 ZS, bet tā maksimālais griezes moments sasniegs 350 Nm. Nomināli uz 100 kilometriem ir iespējams sasniegt 1,5 litru lielu benzīna patēriņu, bet elektroenerģijas patēriņš būs 11,4 kWh uz 100 km. Tas atbilst 35 g CO2 izmešiem uz vienu kilometru. Protams, ir jaušams, ka pie GTE golfiņa vēdera ir pielipuši liekie kilogrami, taču tam ir arī savs labums, jo, pieplacinot smaguma centru tuvāk ceļa virsmai, auto ir neticami stabils un paklausīgs līkumos. Nav jau arī tā, ka apresnējušajam golfiņam paātrinājums līdz 100 km/h aizņems veselu mūžību, gluži otrādi – Golf GTE trauksies uz priekšu tikpat ātri kā dažs labs modelis ar iekšdedzes motoru, kurš sevi cenšas pieskaitīt pie sportiskas cilmes automobiļiem. Pēc papīriem no 0 līdz 100 km/h Golf hibrīds ieskrienas 7,6 sekundēs. Pats galvenais, ka pilots atkarībā no garastāvokļa vai vides, kurā atrodas, proti, pilsētas burzmā vai uz ātrgaitas maģistrāles, varēs virtuozi manipulēt ar dažādiem braukšanas režīmiem un īstenot pēc iespējas taupīgāku braukšanu vai arī palaist Golf GTE rikšos un nogaršot, cik ātrs un izveicīgs šis auto spēj būt. Ļoti salds un patīkams ieraksts, ka Golf GTE ir spējīgs nobraukt aptuveni 940 km, turpretim ar uzlādētām baterijām un, izmantojot tikai elektrisko režīmu, var noripināt līdz 50 kilometriem. Vienīgais akmens Golf GTE dārziņā ir cena, proti, tā ir sākot no 37 204 eiro, kas kompaktklases auto nav maz.

Visu rakstu Nemainot ikdienas braukšanas paradumus lasiet 16. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Septītās paaudzes Volkswagen Golf Variant spicākās versijas

Aldis Zelmenis, 05.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja ēdienam trūkst vajadzīgās garšas, allaž jāstiepj roka pēc garšvielām. Pēc šādas teorijas ir būvētas septītās paaudzes Volkswagen Golf Variant spicākās versijas ar ļoti gardām un dārgām piedevām, bet ar trim dažādiem raksturiem, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Uz slaveno Ascari sacīkšu trasi Spānijā Volkswagen bija atsūtījis trīs Golf Variant īpašās kolekcijas «aģentus». Ar taupīgo un ātro VW Golf Variant GTD no Malagas lidostas aizbraucām līdz Ascari trasei, ar zibenīgo un jaudīgo VW Golf Variant R pabraukājām trasē, bet netīrākiem darbiem domāto Golf Variant Alltrack izmēģinājām turpat trases teritorijā iekārtotajā bezceļu trasē.

300 ZS un brīvas rokas izpriecām

Lielāko sajūsmu izraisīja Golf Variant R, kas ārēji ir neuzkrītošs un pašpietiekams auto, taču zem virsbūves čaulas iesprostotie 300 ZS ir gardums, kas lutinās daudzu pircēju garšas kārpiņas. Mīlestība pret šo «ātro kūtiņu» braukšanas feinšmekeriem dubultosies, uzzinot, ka Golf R universāla mundierī pirmoreiz pilnībā varēs atslēgt pretizslīdēšanas sistēmas elektronikas vagarus, kas traucē izbaudīt pirmatnējo braukšanas prieku. Bruņots ar sporta piekari un par 2 cm tuvāk ceļa virsmai piesēdināto virsbūvi, Ascari viltīgajos trases līkločos Golf Variant R būs izaicinoši atraktīvs un dinamisks auto. Vienīgā bēda, ka universāla pēcpuse laupa ideālo izsvarojumu starp priekšējo un aizmugurējo asi, tādēļ bīstamākajās līkumu sasaistēs, kur strauja akseleratora pedāļa spiešana grīdā mijas ar tikpat strauju bremzēšanu, Golf R pēcpusei ir neizbēgama tendence atslogoties. Visādi citādi auto ar visiem četriem riteņiem aukstasinīgi ieķersies asfalta segā un darīs visu, lai šī auto īpašnieka sejā pēc trases apmeklējuma vai ikdienas gaitām smaids būtu platāks nekā jebkad agrāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Volkswagen bijis labs gads

Ilze Žaime, 21.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto ražotāji paredz strauju elektrisko automobiļu ienākšanu Baltijas tirgū. Ja 2019.gadā no "Volkswagen" piegādātajiem automobiļiem Baltijā tikai 1% bijuši elektroauto, tad 2020.gadā tie varētu būt jau 6%. Savukārt, spriežot pēc šobrīd visā Eiropā vērojamām tendencēm, 2021.gadā šis apjoms varētu sasniegt pat 42%.

Šādas nākotnes perspektīvas tika iezīmētas "Moller Baltic Import" rīkotajā preses pasākumā.

Lai panāktu šādu izaugsmi, "Volkswagen" šogad tirgu iepazīstinās ar vairākiem jauniem auto modeļiem un to elektriskajām versijām. Pavasara sākumā tirgū nonāks pilnībā digitāls un arī ar hibrīda dzinēju aprīkots "Golf 8", kuram vasaras vidū sekos elektriskais "ID.3". Rudenī Baltijā būs pieejams atjaunotais "Arteon", tostarp jaunā "Shooting Brake" versija, kurai sekos pieprasītākā "Volkswagen" apvidus automobiļa - "Tiguan" - uzlabotā versija. "Volkswagen" gadu noslēgs ar pirmā pilnībā elektriskā apvidus automobiļa "ID. SUVe" un "Golf 8 Variant" tirdzniecības uzsākšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar auto dīlera “Moller Auto” pārdošanas datiem Baltijā, šogad no janvāra līdz augustam (ieskaitot), salīdzinot ar identisku periodu pērn, par 31% audzis pārdošanas apjoms jaunu auto segmentā, veidojot 155 miljonu lielu apgrozījumu.

Tikmēr mazlietoto auto segmentā pārdošanas apjomi šajā pašā laika periodā auguši par 36%, veidojot 68 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Kā norāda “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā Izīda Gerkena, šogad jaunu auto tirgus atgriezies pie pārliecinošas izaugsmes.

“Šogad novērojam jaunu auto tirgus atveseļošanos, un to ietekmējusi iedzīvotāju finansiālās konfidences uzlabošanās, kā arī tas, ka personīgā mobilitāte aizvien ir daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā. Tāpat, lai arī jaunas automašīnas specifiskā komplektācijā aizvien ir jāgaida ilgāk, tūlītēju nepieciešamību pēc automobiļa spējām nodrošināt, piedāvājot klientiem virkni spēkratu modeļu noteiktā komplektācijā, kas atrodas “Moller Auto” noliktavās Baltijā. Jau vairākus pēdējos gadus pēc kārtas stabilu izaugsmi redzam mazlietoto auto segmentā – ņemot vērā šī segmenta konsekventi veiksmīgos rezultātus, tas ir kļuvis par dīleru nozīmīgu biznesa daļu. Pozitīvu ietekmi uz šo spēkratu segmentu atstājis gan tas, ka, nevēloties gaidīt, cilvēki jaunu auto vietā labprāt izvēlas lietotas automašīnas, gan tas, ka dīleru augstā servisa un kvalitatīvā piedāvājuma dēļ kopumā uzlabojusies mazlietotu auto tirgus reputācija,” stāsta I. Gerkena.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitalizācija auto izvēlē, elektroauto pārdošanas pieaugums, lietotu auto reputācijas maiņa, jaunas prasības autoservisiem un klientu paradumu transformācija – tā ir autopārdošanas industrija šodien, kur Moller Auto dīleri, tirgojot gan jaunas, gan lietotas automašīnas, navigē vienas pieturas dīleru koncepta virzienā.

Par šodienu, rītdienu un izaicinājumiem Dienas Bizness uzdeva jautājumus Moller Auto uzņēmumu grupas izpilddirektorei Baltijā Izīdai Gerkenai.

2023. gads ir aizvadīts. Audi un Volkswagen ir vienas no iecienītākajām automašīnām pircēju izvēlē – kā veicies ar šo marku pārdošanu?

Kopumā gads aizvadīts veiksmīgāk, nekā plānots. Mūsu biznesa rezultāti par 2023. gadu rāda, ka Baltijā kopumā lietotu auto segmentā tika pārdots par 26% vairāk auto nekā 2022. gadā. Savukārt vislielākā izaugsme piedzīvota elektroauto segmentā, kas Baltijā pērn pieauga par 63%, salīdzinot ar 2022. gadu. Tikmēr jaunu auto segmentā pārdošanas rādītāji bija stabili, saglabājoties 2022. gada līmenī, par spīti satricinājumiem ekonomikā, ko nesuši aizvadītie gadi. Pērnā gada sākumā novērojām jaunu auto tirgus atveseļošanos, un to pamatā ietekmēja iedzīvotāju finansiālās konfidences uzlabošanās, kas, jāatzīst, bija netipiski inflācijas rādītājiem, kā arī vajadzība pēc personīgās mobilitātes, kas aizvien ir daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā. Ietekmi jūtam arī šogad. Proti, inflācijas drudzis ir pārvarēts, un cilvēki nākotni sāk vērtēt, balstoties uz prognozējamākiem apstākļiem, kas arī dod iespēju skaidrāk paredzēt personīgās investīciju iespējas. Aizvadītajā gadā būtiski auga pieprasījums pēc lietotiem auto ar nepieredzētu uzrāvienu oktobrī, kad apgrozījums lietoto auto segmentā auga par 87%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2022. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2015. gada janvārī Konkurences padome (KP) apsūdzēja Volkswagen markas automašīnu tirgotājus karteļa veidošanā, piemērojot aptuveni 7,6 miljonus eiro lielu naudas sodu.

Tā sauktais e-pastu skandāls šobrīd ir viena no nedaudzām KP lietām, kas tiesā ir zaudēta. Neraugoties uz intensīvu tiesas procesu, skaidrība par to, ko var rakstīt e-pastos un ko nē, līdz galam nav radusies.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Galvenais KP rekordlielā administratīvā soda uzlikšanas pamatojums Volkswagen dīleriem un importētājam ir e-pastu saziņa par iepirkumiem, kuros tie piedalās. Pēc tiesas ir skaidrs, ka, lai arī saziņa starp uzņēmumiem ir bijusi, īsti nav atrastas karteļa pazīmes, sodu nebūs vai būs daudz mazāki. Par klienta aizstāvību lietā Dienas Bizness aicināja pastāstīt advokātu biroja Vilgerts zvērinātas advokātes Deboru Pāvilu un Jūliju Jerņevu, kuras Rīgas Administratīvajā apgabala tiesā pārstāvēja Volkswagen automašīnu importētāju Baltijā SE Moller Baltic Import un tā trīs grupas uzņēmumus – dīlerus – SIA Moller Auto Krasta, SIA Moller Auto Latvia un SIA Moller Auto Ventspils. Vēl divi Volkswagen dīleri – SIA SD Autocentrs un SIA Ripo Autocentrs – ir neatkarīgi, ar Moller grupu nesaistīti uzņēmumi, kurus juristes piemin tikai tādēļ, ka lieta ir saistīta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar auto dīlera “Moller Auto” biznesa rādītājiem Baltijā 2023. gadā, pērn vislielāko izaugsmi piedzīvojis elektroauto segments, proti, elektroauto pārdošanas apjomi aizvadītajā gadā auguši par 63%, salīdzinot ar 2022. gadu.

Savukārt lietotu auto segmentā pārdošanas apjoms audzis par 26%, bet jaunu auto segmentā pārdošanas rādītāji bijuši stabili, 2022. gada līmenī. Tikmēr “Moller Auto” servisu darbības apgrozījums Latvijā, salīdzinot ar 2022. gadu, kāpis par 12,4%.

Kā norāda Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā, neraugoties uz aizvien klātesošajiem izaicinājumiem ekonomikā, 2023. gadā uzlabojusies iedzīvotāju finansiālā konfidence, un personīgā mobilitāte aizvien ir bijusi daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā, gan iegādājoties auto, gan veicot to apkopi un remontu.

“Neraksturīgi iepriekšējiem gadiem, lietotu auto segments visa gada garumā uzrādīja nemainīgi augstus pārdošanas rezultātus, rekordpārdošanu sasniedzot gada izskaņā. Tikmēr jaunu auto pārdošanas rādītāji ir bijuši stabili, 2022. gada līmenī, ko vērtējam kā pozitīvu tendenci, ņemot vērā, ka iepriekšējos gados šis segments piedzīvoja virkni izaicinājumu. Būtiski pieminēt, ka arī šogad turpināsim aktīvi bagātināt kā jaunu, tā lietotu auto klāsta pieejamību klientiem, un to nupat iezīmēja jaunā “Audi” dīlera atklāšana Kārļa Ulmaņa gatvē, iepriekšējam “Audi” centram S. Eizenšteina ielā pārtopot par “outlet” koncepta lietotu auto dīleri,” skaidro I. Gerkena.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektrizētais hibrīds Volkswagen Golf GTE kārdina ne tikai vides aktīvistus, bet arī tos, kas sportiskas manieres vēlas apvienot ar žirgtu un ātru braukšanu

Protams, tas viss maksā bargu naudu, un ir diezgan paredzami, ka, neieslēdzoties Eiropas Savienības vai cita veida subsīdijām, šāda auto pirkums ir dārga izprieca. Sedana versijas cena būs, sākot no 40 626 eiro, bet Variant izpildījumā Passat GTE modeļa cena būs, sākot no 41 654 eiro. Ir jāpiekrīt pašmāju autoinženierim un sporta elektroauto meistaram Andrim Dambim, kurš uzskata, ka tieši spraudņa jeb plug-in tipa hibrīdi ir piemērotākie zaļās mobilitātes automobiļi, ko varam izmantot Latvijā. Dzīvojot un strādājot urbānajā vidē, plug-in hibrīds ar tā īpašnieka apņēmību un gribasspēku var transformēties par tīrasiņu elektroauto un iekšdedzes motora darbināšanai paredzētās degvielas tvertnes krājumiem pat nepieskarties. Ja piezagsies slinkums vai arī ir plānots doties garākā braucienā, iekšdedzes motora atbalsts būs neizbēgams.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Baltija piedzīvo elektroauto bumu

Armanda Vilciņa, 06.09.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajos sešos mēnešos pieprasījums pēc elektroauto Baltijā palielinājies par 87,8%, salīdzinot ar tādu pašu laika periodu pērn, liecina Moller Baltic Import dati.

Elektroauto izvēle nenoliedzami ir praktisks ieguldījums ilgtspējīgā nākotnē, tāpēc esam gandarīti, ka interese par jaunu elektroauto iegādi pēdējo piecu gadu laikā ir ievērojami augusi, uzsver Ilze Grase-Ķibilde, Moller Baltic Import izpilddirektore. Viņa norāda, ka mītu atspēkošana un sabiedrības izglītošana par elektroauto praktiskajiem ieguvumiem rezultējusies ar panākumiem, kā rezultātā šobrīd cilvēki kā savu nākamo jauno transportlīdzekli arvien biežāk izvēlas tieši elektroauto.

Pozitīva ietekme

2023. gada jūlijā Latvijā bija reģistrēti 5252 elektromobiļi, kas ir par 33% vairāk nekā šā gada sākumā, liecina Ceļu satiksmes un drošības direkcijas (CSDD) dati. Elektroauto skaits ik gadu palielinājies jau pēdējos astoņus gadus, taču sākotnēji pieaugums bija salīdzinoši neliels – vien daži desmiti elektroautomobiļu gadā. Pēdējos gados Latvijā reģistrēto elektrisko transporta līdzekļu skaits viena gada laikā gan audzis milzu apjomos – pat par vairākiem simtiem. Tā, piemēram, 2020. gadā Latvijā bija reģistrēti 672 elektroauto, gadu vēlāk – 1240 elektroauto, bet vēl pēc gada – 2174. Straujākais elektroauto skaita pieaugums savukārt piedzīvots tieši šogad – gada sākumā pa Latvijas ceļiem pārvietojās 3941, dažus mēnešus vēlāk – 4495, bet šobrīd šo auto skaits palielinājies vēl par 757, kopējam elektrisko transportlīdzekļu skaitam Latvijā pārsniedzot jau piecus tūkstošus. I.Grase-Ķibilde atzīmē, ka pieprasījuma augšupeja ir tiešā mērā saistāma arī ar infrastruktūras attīstību un valsts atbalsta mehānismiem. “Valsts atbalsts elektroauto iegādei ir svarīgs faktors un pozitīvi ietekmē elektroauto tirgu. Šī iemesla dēļ mēs kā ražotāja pārstāvis aktīvi sadarbojamies arī ar lēmumpieņēmējiem, lai e-mobilitāti padarītu vēl pieejamāku pēc iespējas īsākā laikā,” skaidro I.Grase-Ķibilde.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Volkswagen" un "Audi" Latvijā prezentē tiešsaistes 360° autosalonu, kas sniegs iespēju iepazīties ar jaunākajiem zīmolu modeļiem, neizejot no savām mājām.

Tiešsaistes autosalonā attālināti var izpētīt nesen klajā laisto 100% elektrisko "Audi e-tron Sportback" apvidus auto, astotās paaudzes "Volkswagen Golf" un jaunāko papildinājumu komercauto segmentā – "Volkswagen Multivan 6.1." busiņu.

VIDEO: Autoserviss dodas uz mājām 

Autoservisu un rezerves daļu veikalu tīkla "Gros Auto" komanda ir pārliecināta, ka...

"Mēs esam pieejami tur, kur mūsu klienti mūs vēlas sastapt. Mājās vai klātienē dīleru centrā – mūsu mērķis ir nodrošināt daudzpusīgu pieredzi. 360 grādu digitālais autosalons ir iespēja virtuāli apmeklēt "Audi" un "Volkswagen" dīlercentrus un iepazīt jaunākos modeļus attālināti.

"Tas papildinās arī mūsu pārstāvēto zīmolu interneta veikalu, kura atklāšana gaidāma drīzumā. Jau šobrīd savu "Volkswagen" automašīnu ir iespējams rezervēt, taču tuvākajās dienās tiks pievienota arī apmaksas iespēja," stāsta "Volkswagen" un "Audi" automašīnu importētāja izpilddirektore Ilze Grase-Ķibilde.

Autotirdzniecības nākotne ir internetā 

Autotirdzniecības darba lielāko daļu iespējams veikt interneta vidē, pēc pirmās uzņēmuma rīkotās...

"Volkswagen" un "Audi" tiešsaistes autosalonā šobrīd iespējams apskatīt trīs modeļus, bet piedāvājums tiks papildināts līdz ar jaunu automašīnu nonākšanu tirgū. Tagad, neizejot no mājām, ir iespējams aplūkot ikvienu automašīnas detaļu – interjera un eksterjera dizainu, kā arī risinājumu funkcionalitāti un augstākās tehnoloģijas, kuras "Volkswagen" un "Audi" piedāvā tirgū.

"Moller Baltic Import SE" ir "Møller Mobility Group" AS (iepriekš pazīstama kā "Møller Group") pilnībā piederošs uzņēmums, kas ir "Audi" automašīnu izplatītājs Latvijā un Lietuvā, bet "Volkswagen" automašīnu izplatītājs Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Audi automobiļu izplatītājs Latvijā, Lietuvā un Volkswagen automašīnu izplatītājs Baltijas valstīs Moller Baltic Import (MBI) 2017. gadā uzrādījis labus rezultātus un uzņēmumam pagājušais gads bijis veiksmīgākais tā pastāvēšanas vēsturē, Baltijas valstīs pārdodot 10 000 Audi, Volkswagen vieglo un komercautomobiļu.

Kompānijas apgrozījums sasniedzis 232 miljonus eiro.

Baltijas valstīs Volkswagen spējis sasniegt 20% izaugsmi, klientiem piegādājot 6991 automobili un nodrošinot 10,3% tirgus daļu. Neskatoties uz samērā nelielu tirgus izaugsmi Latvijā, Volkswagen pārdošanas apjoms (+7,5%) pērn pieaudzis vairāk nekā trīs reizes straujāk par tirgu kopumā (+2,1%). Spēcīgos darbības rezultātus Baltijā galvenokārt veicināja Tiguan, Passat un Golf modeļu tirdzniecība, kas veidoja 67% no kopējā pārdošanas apjoma.

Šogad Volkswagen fokusējas uz attīstību apvidus automobiļu (SUV) segmentā.

Pērn Latvijā kopumā tika pārdoti 379 jauni Audi automobiļi,saglabājot savas tirgus pozīcijas. Tikmēr Q7 modeļu pārdošanas apjoms Latvijā palielinājās par 56%, bet A6 modeļu tirdzniecība par 18%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijas automašīnu tirgus: Ja lietota – tad vācu, ja jauna – tad japāņu

Dienas Bizness, 02.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja lietota – tad vācu, ja jauna – tad japāņu. tā varētu raksturot Latvijas automašīnu tirgu, norāda automašīnu transporta sludinājumu portāla Latauto.lv pārdošanas vadītājs Andris Mālnieks.

Volkswagen markas automašīnas arī otrajā šī gada ceturksnī saglabāja pirmo pozīciju visvairāk pārdoto jauno, kā arī lietoto automašīnu vidū, taču tām strauji seko japāņu Toyota un Nissan. Pēdējās markas automašīnas ieguvušas lielāku pircēju uzticību – tika nopirkts par 52% vairāk automašīnu nekā pērn šajā pašā laika periodā.

Pēc A. Mālnieka teiktā, otrajā šī gada ceturksnī, salīdzinot ar pagājušo gadu, visvairāk pārdoto jauno automašīnu pieciniekā novērojamas krietnas pārmaiņas.

«Pirms gada Nissan automašīnas, kas īpaši piemērotas braukšanai pa pilsētas ielām, samierinājās ar pēdējo vietu pieciniekā. Taču šī gada aprīļa-jūnija mēnešos tika pārdots par 359 automašīnām vairāk nekā pērn šajā pašā laikā, un tas ļāva šai markai pacelties uz trešo pozīciju vispirktāko jauno automašīnu vidū,» situāciju komentē A. Mālnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Volkswagen" klientiem Baltijā piedāvā zīmola sportiskās modeļu līnijas R jaunāko modeli - "T-Roc R".

Tas tiek raksturots kā dzīvesstila krosovers ar sporta automobiļa attieksmi. Pateicoties tā četru cilindru TSI 2.0l dzinējam, kompaktajam apvidus automobilim ir 300 Zs jauda un 400 Nm griezes moments.

"T-Roc R" standarta aprīkojumā tiek piedāvāts ar septiņu pārnesumu divsajūga ātrumkārbu un 4MOTION visu riteņu piedziņu. Veiktspējas dati atbilst R līnijas modeļiem - "T-Roc R" no 0 līdz 100 km/h spēj sasniegt 4,8 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots līdz 250 km/h. Sportiskā piekare ar 17 collu bremžu sistēmu nodrošina izveicīgu vadību.

Jaunais "T-Roc R" piedāvā plašu standarta aprīkojuma klāstu, tostarp progresīvās stūrēšanas iekārtu, sportisku piekari ar dažādiem braukšanas režīmiem un pēc izvēles aktivizējamu saķeres kontroles sistēmu. Pieejama arī R Performance Akrapovič izplūdes sistēma, kas spēj izturēt ārkārtīgi augstu temperatūru un izceļas ar izteiksmīgo skaņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Volkswagen papildinājis savu modeļu piedāvājumu ar sportisku jaunpienācēju pilsētas krosoveru kategorijā – T-Roc.

T-Roc ir būvēts uz MQB platformas un Volkswagen modeļu klāstā tiek pozicionēts segmentu zemāk nekā Tiguan. T-Roc ir 4,234 mm garš (par 252 mm īsāks nekā Tiguan) un tā riteņu garenbāze ir 2,603 mm. Pateicoties garākai riteņu bāzei, automašīna ir viena no lielākajām savā klasē – salonā ērti jutīsies pieci pasažieri, savukārt bagāžnieka ietilpība ir no 445 līdz 1,290 litriem (ar nolaistiem sēdekļiem).

Šis modelis ir pirmais Volkswagen krosovers, kuru ir iespējams brīvi konfigurēt ar atšķirīgām jumta un virsbūves krāsu variācijām. Pēc vēlēšanās arī salona interjera apdares paneļus var izvēlēties kontrastējošās krāsās, kas sader ar sēdekļu apdari. Automašīnu iespējams pasūtīt ar jaunās paaudzes pilnībā digitālo mērinstrumentu paneli Active Info Display, kā arī 8.0 collu lielu informācijas un izklaides sistēmu. Pēc izvēles T-Roc var papildināt arī ar augstas kvalitātes 300 vatu Beats skaņas sistēmu un savā klasē lielāko (870 mm x 1,364 mm) panorāmas lūku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Klasisks izskats un moderns tehniskais atbalsts, tostarp lieliska šasija un enerģiski mazlitrāžas motori, būs arī jaunākās paaudzes Ford Focus spilgtākās pazīmes

Lieki būtu pieminēt, ka Ford Focus ir viens no populārākajiem modeļiem uz planētas Zeme, liekams līdzās arī šā brīža sīkstākajiem konkurentiem Toyota Corolla un VW Golf. Skaidrs, ka katra nākamā Ford Focus paaudze no šī modeļa radītājiem prasa ļoti rūpīgu un padziļinātu analīzi, lai arī nākamie būtu tikpat veiksmīgi kā iepriekšējie. Vai arī šoreiz Ford dižpārdokļa ceļa gājums netiks sabojāts?

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Gribētos ticēt, ka ne! Vismaz tajā, kas attiecas uz formu un saturu, Focus atkal viss ir līmenī, blakus savas klases labākajiem paraugiem. Vai Focus brauc labāk par VW Golf? Nē! Tas brauc citādi, bet tikpat azartiski un «garšīgi». Braukšanas izjūtu feinšmekeriem izšķiršanās starp Focus vai Golf drīzāk ir «reliģisks» jautājums. Vieniem vairāk simpatizēs Volkswagen, bet citiem – Ford zīmols.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Saistībā ar autodetaļu piegāžu problēmām Volkswagen 27 700 darbiniekiem samazinās darba stundas

LETA, 22.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen pirmdien paziņoja, ka sešās rūpnīcās uz vairākām dienām pārtrauks ražošanu, ņemot vērā nesaskaņas ar diviem nozīmīgiem autodetaļu piegādātājiem.

Kompānija norāda, ka aptuveni 27 700 darbiniekiem Emdenas, Cvikavas, Kaseles, Salcgiteres, Brunsvikas un Volfsburgas rūpnīcās līdz augusta beigām tiks samazinātas darba stundas.

Volkswagen bijis spiests īstenot šos pasākumus rūpnīcās, kurās tiek ražoti daži no populārākajiem modeļiem, tostarp Passat un Golf, jo autodetaļu piegādātāji ES Automobilguss un Cartrim apturējuši piegādes.

Autoražotājs jau pavēstījis, ka pirmdien atjaunos pārrunas ar šiem piegādātājiem tādējādi cenšoties atrisināt nesaskaņas.

ES Automobilguss, kas specializējas pārnesuma kārbu detaļās, un Cartrim, kas piegādā audumu un ādu automašīnu saloniem, detaļu piegādes pārtrauca augusta sākumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināta - TOP 5 automašīnu markas Latvijā

Dienas Bizness, 30.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar transporta sludinājumu portāla LATAUTO.lv datiem, Latvijas automašīnu parkā gan pērn, gan šogad dominē vācijā ražotas automašīnas. Pašlaik valstī vispopulārākās ir Volkswagen (141,5 tūkstoši) markas automašīnas. Pēc tam seko Audi (93,6 tūkstoši), Opel (55,9 tūkstūši) un BMW (46,5 tūkstoši) automašīnas.

Saskaņā ar portāla pārdošanas vadītāja Andra Mālnieka apgalvojumu, Volkswagen markas automašīnas saglabājas populārākās arī citās Baltijas valstīs. Pa Igaunijas ceļiem to brauc 94,9 tūkst., pa Lietuvas ceļiem – 224,6 tūkst.

Ņemot vērā automašīnu modeļus Latvijā, pirmajā gada ceturksnī dominē Volkswagen Golf automašīnas (42,8 tūkst.), otrajā vietā palicis Volkswagen Passat modelis (42,1 tūkst.), trešajā – Audi 80 (27,7 tūkst.). Tālāk seko Audi A6 (22,6 tūkst.), Audi A4 (20,9 tūkst.), Opel Astra (20,4 tūkst.), BMW 3-Series (19,4 tūkst.), BMW 5-Series (17,3 tūkst.), Opel Vectra (12 tūkst.).

Gada laikā Latvijas automašīnu parks ir ne tikai palielinājies, bet arī nedaudz atjauninājies. Pagājušā gada pirmajā ceturksnī tā lielāko daļu veidoja 16-20 gadus senas automašīnas, bet šī gada pirmajā ceturksnī tajā dominē 11-15 gadus seni transporta līdzekļi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Volkswagen Berlīnē piedāvās elektrisko automobiļu koplietošanas pakalpojumu

LETA, 23.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves koncerns Volkswagen ceturtdien paziņoja, ka nākamgad Berlīnē ieviesīs pilnībā elektrisku automobiļu koplietošanas pakalpojumu, tādējādi cerot sabiedrību iepazīstināt ar jauniem automašīnu modeļiem un ielauzties šajā strauju izaugsmi piedzīvojošajā tirgū.

Pakalpojums ar nosaukumu We Share, kura sniegšana tiks sākta 2019.gada otrajā ceturksnī, Vācijas galvaspilsētā iesākumā piedāvās 1500 Volkswagen e-Golf kompaktklases automobiļus, kuriem vēlāk pievienosies vēl 500 mazāka izmēra e-up! automašīnas.

Šīs automašīnas pakāpeniski tiks nomainītas, kad kļūs pieejami jauni modeļi no Volkswagen nākamās paaudzes I.D. automobiļu klāsta.

We Share pievienosies citiem automobiļu koplietošanas pakalpojumiem, kas piedāvā lietotājiem noīrēt automašīnas ar lietotnes palīdzību un pēc tam tās atstāt autostāvvietās pa visu Berlīni.

Volkswagen šim pakalpojumam saskata milzīgas izaugsmes iespējas, un no 2020.gada plāno paplašināt tā piedāvāšanu arī citās lielās pilsētās Vācijā, citur Eiropā, ASV un Kanādā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves koncerns "Volkswagen" paziņojis, ka bijis spiests samazināt ražošanu vairākās Eiropas rūpnīcās detaļu trūkuma dēļ pēc tam, kad pagājušā mēnesī Slovēnijā piedzīvotie plūdi smagi skāruši kādu nozīmīgu piegādātāju.

"Volkswagen" samazinājis maiņu skaitu Volfsburgas rūpnīcā Vācijas ziemeļos, kur tiek ražoti "Golf" un "Tiguan" modeļi. Tāpat ražošana samazināta ražotnē Hannoverē, kur tiek ražots komerctransports.

Uzņēmums skaidro, ka šie traucējumi ilgs vismaz dažas nedēļas, un turpmākajās nedēļās varētu tikt ietekmētas arī citas ražotnes.

Tikmēr Palmelas rūpnīca Portugālē būs slēgta vismaz visu septembri un oktobri.

Šādas nedienas "Volkswagen" piemeklējušas pēc tam, kad plūdi Slovēnijā augustā apturēja ražošanu uzņēmumā "KLS Ljubno", izraisot svarīgu dzinēju detaļu trūkumu.

Šo piegāžu problēmu dēļ par ražošanas traucējumiem Ingolštates rūpnīcā Vācijā un ražotnē netālu no Barselonas ziņo arī "Volkswagen" struktūrvienība "Audi".

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

FOTO: Volkswagen ražošanas apjomu Volfsburgā palielinās līdz vienam miljonam automobiļu

LETA/DPA, 17.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves koncerns «Volkswagen» savā galvenajā rūpnīcā Volfsburgā plāno palielināt ražošanas apjomu līdz vienam miljonam automobiļu gadā, teikts piektdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā.

Ražošanas apjoma palielināšana tiks apvienota ar jaunākās paaudzes «Golf» modeļa laišanu tirgū, norāda kompānija.

Uzņēmums skaidro, ka «Golf» ražošana no Vācijas austrumu pilsētas Cvikavas un Meksikas pilsētas Pueblas tiks pārcelta uz Volfsburgu.

Tāpat «Volkswagen» plāno līdz 2020.gadam ražošanas apjomu visās Vācijas rūpnīcās palielināt par 25%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Volkswagen būvēs jaunu automašīnu montāžas rūpnīcu

LETA--AFP, 28.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen svētdien parakstīja vienošanos ar Alžīrijas tirdzniecības partneri Sovac, lai valstī būvētu automašīnu montāžas rūpnīcu.

Vienošanās paredz, ka ražotne pirmo automašīnu izlaidīs 2017.gada jūnijā, bet ražošanas apjomu paredzēts palielināt līdz vairāk nekā 100 automobiļiem dienā.

Amatpersonas norāda, ka šīs vienošanās vērtība ir 170 miljoni dolāru (160 miljoni eiro).

Volkswagen pārstāvji skaidro, ka šis ir loģisks solis, lai uzņēmums ilgtermiņā spētu palielināt automašīnu tirdzniecības apjomu Alžīrijā.

Ieplānotajā rūpnīcā tiks ražoti vairāki modeļi, tostarp Volkswagen Golf, SEAT Ibiza, Škoda Octavia, kā arī Caddy.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Par Zviedrijā pārdotāko automašīnu pērn pirmo reizi 54 gados nav kļuvis Volvo

LETA, 02.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu automašīnu tirdzniecība Zviedrijā pērn pieaugusi par 7,9%, un pirmo reizi pēdējo vairāk nekā 50 gadu laikā pirktākais automobilis nav bijis Volvo, liecina Zviedrijas autoražotāju asociācijas Bil Sweden apkopotā informācija.

Pagājušajā gadā Zviedrijā pārdotas 372 296 jaunas automašīnas.

Taču iespējams, ka pārsteidzošākais ir fakts, ka populārākais modelis pērn valstī nav bijis Zviedrijas Volvo, bet gan Vācijas Volkswagen, kura Golf modelis pagājušajā gadā bija Zviedrijā pārdotākais automobilis ar 22 084 vienībām.

Šī ir pirmā reize 54 gados, kad kāds cits zīmols, izņemot Volvo, ielauzies pārdotāko automašīnu saraksta pirmajā vietā Volvo dzimtenē.

Volkswagen slavenais Beetle modelis Zviedrijā pirktākais automobilis bija 1962.gadā.

Tomēr Volvo tālu no "Volkswagen" neatpaliek, un tā V70/XC70/S90/V90 automašīnas, kuras Bil Sweden uztver kā vienu modeli, ar pārdotu 21 321 vienību ieņem otro vietu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Volkswagen automašīnu tirdzniecība ASV novembrī sarukusi par 24,7%

LETA--BBC, 02.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves koncerns Volkswagen ASV šā gada novembrī pārdevis nedaudz mazāk par 24 000 automobiļu, kas ir par 24,7% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn, teikts uzņēmuma publiskotajā paziņojumā.

Tirdzniecības apjoma kritums galvenokārt tiek skaidrots ar kaitīgo izmešu falsificēšanas skandālu, kura dēļ uzņēmums ASV apturējis ar divu un trīs litru dīzeļdzinējiem aprīkotu automašīnu pārdošanu.

Visstraujāk novembrī samazinājies Golf un Passat pārdošanas apjoms.

Oktobrī Volkswagen automašīnu tirdzniecības apjoms ASV samazinājās par 0,24%. Savienotās Valstis uzņēmumam nav liels tirgus, un pat pirms skandāla tas saskārās ar grūtībām nostabilizēties šajā tirgū.

Volkswagen septembra beigās izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrētu dīzeļdzinēju tipu, kuriem uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Kuras lietotās automašīnas iecienījuši zviedri?

Lelde Petrāne, 18.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijā populārākas kļuvušas lietotās automašīnas - 2017. gada pirmajā pusgadā nopirkti 646 tūkstoši lietoto transportlīdzekļu, kas ir vairāk nekā 2016. gadā kopumā, ziņo thelocal.se.

Šādu informāciju sniegusi auto nozares organizācija Motorbranschens Riksförbund (MRF).

Organizācija arī apkopojusi informāciju par desmit pārdotākajām lietotajām automašīnām Zviedrijā 2017. gadā.

Tās ir Volvo V70, Volkswagen Golf un Volkswagen Passat. Tām seko: Volvo V60, Volvo XC60, Audi A4, Volvo V40, Kia Ceed, Volvo XC70 un Ford Focus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnas stilu būtībā nosaka trīs galvenie elementi: virsbūves dizains, tās krāsa un diski. Virsbūves dizainu bez fundamentāla tūninga palīdzības mainīt nevaram, taču vienmēr ir iespēja auto pārkrāsot, kā arī aprīkot ar izsmalcināta dizaina diskiem, kas liks atskatīties ikvienam.

Auto īpašniekiem ir pieejami dažādu ražotāju auto diski, tāpēc to izvēle ne vienmēr ir vienkāršs process. Neskatoties uz to, ka ir ļoti daudz labu disku ražotāju, šajā rakstā vēlamies apskatīt divus auto īpašnieku vidū visai iecienītus zīmolus – OZ un MAK.

Kādi auto diski būs piemēroti Tavam auto?

Vieglmetāla diski automašīnai spēj piešķirt stilu, kā arī nodrošināt labāku vadāmību, ja tos izvēlas atbilstošā izmērā konkrētai automašīnas markai un modelim. Primāri tos būtu jāizvēlas auto ražotāja ieteiktajā izmērā, un tikai tad atbilstoši to dizainam.

Pasaulē ir daudz un dažādu auto disku ražotāju, taču daži no tiem izceļas ar neapšaubāmu kvalitāti un izskatu. Šajā rakstā apskatīsim divus populārus zīmolus, kurus vērts paturēt prātā, kad pienācis laiks jaunu disku iegādei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Izteikts budžeta klases auto - to neslēpj arī pats ražotājs

Aldis Zelmenis, 22.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Urbanizācijas laikmetā arvien lielāku nozīmi spēlē kompakti, izveicīgi, tajā pašā laikā saimnieciski auto. Tāds būs arī jaunais Volkswagen pseidokrosovers T-Cross, kas ir dzimis, lai dzīvotu pilsētas džungļos

Kā jau to var noprast, VW T-Cross ir vistiešākā saistība ar mazauto VW Polo. Tehniskās sastāvdaļas, ieskaitot šasiju, motorus, transmisijas un daudz ko citu, abiem auto ir kopīgas. Galu galā gan Polo, gan jauno T-Cross ražos vienā rūpnīcā Spānijā. Tajā pašā laikā jaunajam T-Cross salīdzinājumā ar klasisko hečbeku Polo ir vairākas būtiskas priekšrocības, proti, palielināti apkārtmēri, jo īpaši augstumā un garumā, tostarp arī iespaidīga 2551 mm gara riteņu bāze, dos plašākas iespējas ikdienas lietošanā. Vēl viens būtisks skaitlis, ka VW T-Cross klīrenss jeb virsbūves attālums līdz ceļa virsmai sasniegs 18,4 cm, kas ir par 3,6 cm vairāk nekā VW Polo. Kā pastāstīja Volkswagen tehniskie eksperti, tas panākts gan ar lielāka izmēra riteņu palīdzību, gan arī uz garāku atsperu un amortizatoru rēķina un to stiprinājuma leņķa atšķirībām.

Komentāri

Pievienot komentāru