Transports un loģistika

Papildināta ar FOTO - Pieņem ekspluatācijā jauno tramvaja līniju Liepājā

Vēsma Lēvalde, 29.05.2013

Jaunākais izdevums

Liepājā šodien, 29.maijā, ekspluatācijā pieņemta jaunā tramvaja līnija posmā no Klaipēdas ielas līdz Mirdzas Ķempes ielas galam dzīvojamajā masīvā Ezerkrasts.

Par objekta gatavību ir saņemti pozitīvi institūciju atzinumi, kas ir pamats, lai uzsāktu tramvaja līnijas ekspluatāciju, ziņo pieņemšanas komisijas vadītāja, būvinspektore Anita Klimbe. Komisijas vadītāja uzsver, ka darbs ir paveikts kvalitatīvi, lai arī no inženiertehniskā viedokļa tā ir ļoti sarežģīta būve.

Būvinspekcijas un būvvaldes pārstāvji kopā ar celtniekiem, būvuzraugiem, projektētājiem un pasūtītājiem pagājušajā nedēļā un šīs nedēļas sākumā apsekoja visu jaunās tramvaja līnijas trasi un vērtēja darba rezultātus. Šodien tika izskatīta un parakstīta sagatavotā dokumentācija.

Šobrīd objektā turpinās teritorijas labiekārtošanas darbi, taču tie netraucē un nekavē jaunās tramvaja līnijas ekspluatāciju, apgalvo būvvalde.

Jaunā tramvaja līnija ir pašreizējās līnijas atzars 3,6 km garumā līdz Ezerkrasta dzīvojamam masīvam. Tā virzās pa Tukuma ielas posmu no Klaipēdas ielas līdz Ventas ielai, pa Ventas ielu – posmā no Tukuma ielas līdz Ganību ielai, pa Ķempes ielu, un noslēdzas ar apli Slapjajā ielā.

Tehnisko projektu izstrādājusi a/s UPB. Jaunās tramvaja līnijas izbūvi veica SIA Skonto būve, kas uzvarēja atklātā konkursā, piedāvājot darbus veikt par 6,4 miljoniem latu, neskaitot PVN.

Jaunās līnijas posmā ir izbūvētas jaunas ūdens apgādes, kanalizācijas, lietus ūdens savākšanas, siltumapgādes, apgaismojuma sistēmas, paveikta tramvaja ceļa maršrutā esošo ielu vai ielu posmu braucamo daļu rekonstrukcija, rekonstruēts pilsētas apgaismojums, izbūvētas jaunas ietves, veloceliņi, sabiedriskā transporta pieturvietas, labiekārtotas zaļās zonas.

M. Ķempes ielā tagad ir divas brauktuves, katra savā pusē tramvaja ceļam ar diviem sliežu pāriem. Satiksmes regulēšanai M. Ķempes ielas krustojumos ar Rojas, Cieceres un Reiņa Meža ielu ierīkoti luksofori. M. Ķempes ielas galā pie Slapjās un Dunikas ielas izbūvēts tramvaja galapunkta aplis un pasažieru autobusu stāvlaukums, kā arī būve tramvaja un autobusu vadītāju vajadzībām – ar WC, atpūtas telpām, dispečeru punktu.

Visā jaunās līnijas trasē ir izmantota skaņu izolējoša tehnoloģija – starp sliedēm un betona plāksnēm ielikts skaņu slāpējošs materiāls.

Db.lv rakstīja, ka ERAF projekta Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā ietver jaunu tramvaja līniju no Klaipēdas ielas pa Tukuma un Ventas ielu līdz M.Ķempes ielai; esošo tramvaja sliežu ceļ renovāciju, nodrošinot pārvietošanās ērtumu un samazinot troksni.

2012. gada 19. martā tika noslēgts līgums ar SIA Skonto būve par būvdarbu veikšanu. 2012. gada 7. maijā tika uzsākti būvdarbi objektā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sabiedrība

Liepājā plāno jaunu tramvaja līniju

Vēsma Lēvalde, 27.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA Liepājas tramvajs gatavo jaunu projektu tramvaja līnijas izbūvei uz Liepājas Ziemeļu priekšpilsētu.

Projekts paredz jaunas tramvaja līnijas izbūvi uz Ziemeļu priekšpilsētu, iekļaujot tajā arī jauna depo būvniecību un jaunu tramvaja vagonu iegādi, informē SIA Liepājas tramvajs valdes loceklis Aigars Puks. Viņš uzsver, ka tas ir komplekss pasākums, kura īstenošanai iecerēts piesaistīt Eiropas Savienības finansējumu.

«Ja skatāmies uz uzņēmuma attīstību turpmāko piecu līdz septiņu gadu perspektīvā, esmu pārliecināts, ka piedzīvosim Liepājā pilnīgi jaunu tramvaja vagonu kursēšanu,» sola A.Puks. Pagaidām plānots iepirkt lietotus tramvaja vagonus, kā arī remontēt esošos.

Db.lv rakstīja, ka šā gada 29.maijā ekspluatācijā pieņēma jaunu tramvaja līniju Liepājā, kas ved uz dzīvojamo masīvu Ezerkrasts. Jaunā tramvaja līnija ir iepriekšējās līnijas atzars 3,6 km garumā. Tehnisko projektu izstrādājusi a/s UPB, izbūvi veica SIA Skonto būve, kas uzvarēja atklātā konkursā, piedāvājot darbus veikt par 6,4 miljoniem latu, neskaitot PVN.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas satiksme ir nodevusi ekspluatācijā un atklājusi zemās grīdas tramvaja tehniskās apkopes un remonta cehu, kas atrodas Rīgā, Brīvības ielā 191, 5.tramvaju depo teritorijā. Cehs paredzēts zemās grīdas tramvaja tehniskajai apkopei un remontdarbiem, informē uzņēmums.

Jaunā ceha būvniecība izmaksāja 8,7 miljonus latu. Ceha garums ir 102 m, tur ierīkotas trīs sliežu ceļu līnijas. Cehā apkopi vai remontu var veikt vienlaicīgi sešiem zemās grīdas tramvajiem.

Vienā no līnijām ir uzstādīta speciālā zemās grīdas riteņpāru virpa, kas ir pēc individuālā pasūtījuma izgatavota vācu iekārtu rūpnīcā Hegenscheidt-MFD.

Citā līnijā ir uzstādītas speciālās paceļamās platformas, kas ir paredzētas personāla ērtākai piekļuvei pie tramvaja agregātiem, kas izvietoti arī uz tramvaja jumta. Cehā paredzēts veikt tramvaju apkopes un nepieciešamos remonta darbus atbilstoši ražotāja prasībām. Izbūvēta arī rezerves daļu uzglabāšanai paredzēta ietilpīga noliktavas telpa. Ceha darbiniekiem ir nodrošinātās arī biroja un sadzīves telpas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Liepājā plāno izbūvēt jaunas dzelzceļa un tramvaja līnijas

Dienas Bizness, 05.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājā plānots izbūvēt jaunu dzelzceļa atzaru uz Karostu, kā arī tramvaja līniju uz Ziemeļu priekšpilsētu jeb tā dēvēto Laumas rajonu, atsaucoties uz Rietumu radio, vēsta reģionālais medijs ReKurZeme.

Kā skaidrots šodien Liepājas domes Attīstības komitejā akceptētajā Liepājas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā līdz 2030.gadam, Karostas dzelzceļa atzara izbūvēšana ļautu būtiski palielināt kravu apgrozījumu ostā.

Tāpat Liepājā plānots attīstīt videi draudzīgu sabiedrisko transportu, kas paredz tramvaja līnijas ierīkošanu uz Ziemeļu priekšpilsētu. Lai to īstenotu, paredzēts izbūvēt Tērauda ielas-Namdaru ielas pārvadu.

Šā gada maijā ekspluatācijā tika pieņemta jaunā tramvaja līnija līdz Ezerkrasta dzīvojamajam masīvam.

Vienlaikus paredzēts veikt nozīmīgus ieguldījumus SIA Aviosabiedrība Liepāja, lai atjaunotu regulārus avioreisus uz nozīmīgākajām lidostām rietumos un austrumos. Tāpat plānots izveidot jaunas prāmju līnijas, attīstīt jahtu ostu, kā arī atjaunot pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Izsludināts konkurss par tramvaju līnijas renovāciju Liepājā

Gunta Kursiša, 14.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Liepājas tramvajs izsludinājis konkursu par tramvaja līnijas posmu renovāciju Liepājā, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.

Būvdarbus paredzēts veikt saskaņā ar tehniskajiem projektiem «Tramvaja līnijas renovācija Brīvības ielā līdz Dzelzceļnieku ielai» un «Tramvaja līnijas renovācija Rīgas ielas posmā no 1905. gada ielas līdz īpašumam Rīgas iela 58, Rīgas iela 54a», teikts konkursa nolikumā.

Tramvaju līnijas rekonstrukcija minētajos posmos būs jāveic 25 nedēļas no līguma slēgšanas dienas.

Iepirkums tiek īstenots Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansētā projekta «Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā» ietvaros.

Db.lv jau rakstīja, ka pērn maijā ekspluatācijā tika pieņemta jaunā tramvaja līnija posmā no Klaipēdas ielas līdz Mirdzas Ķempes ielas galam dzīvojamajā masīvā «Ezerkrasts». Jaunā tramvaja līnija ir pašreizējās līnijas atzars 3,6 km garumā līdz Ezerkrasta dzīvojamam masīvam. Tā virzās pa Tukuma ielas posmu no Klaipēdas ielas līdz Ventas ielai, pa Ventas ielu – posmā no Tukuma ielas līdz Ganību ielai, pa Ķempes ielu, un noslēdzas ar apli Slapjajā ielā. Tehnisko projektu izstrādājusi a/s UPB. Jaunās tramvaja līnijas izbūvi veica SIA Skonto būve, kas uzvarēja atklātā konkursā, piedāvājot darbus veikt par 6,4 miljoniem latu, neskaitot PVN.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Liepājā par 3,78 miljoniem eiro renovēs divus tramvaja līniju posmus

Žanete Hāka, 14.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Liepājas tramvajs izsludinātajā konkursā par tramvaja līnijas renovāciju Liepājā, uzvarējusi AS A.C.B., liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.

Kopējā līgumcena ir 3,78 miljoni eiro. Būvdarbus paredzēts veikt saskaņā ar tehniskajiem projektiem «Tramvaja līnijas renovācija Brīvības ielā līdz Dzelzceļnieku ielai» un «Tramvaja līnijas renovācija Rīgas ielas posmā no 1905. gada ielas līdz īpašumam Rīgas iela 58, Rīgas iela 54a», teikts konkursa nolikumā.

Konkursā tika saņemti trīs piedāvājumi.

Tramvaju līnijas rekonstrukcija minētajos posmos būs jāveic 25 nedēļas no līguma slēgšanas dienas.

Iepirkums tiek īstenots Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansētā projekta «Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā» ietvaros.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Liepājas dome plāno galvot SIA Liepājas tramvajs 4,67 miljonu eiro aizņēmumu

Žanete Hāka, 24.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas dome paredzējusi galvot SIA Liepājas tramvajs aizņēmumu Valsts kasē līdz 4,67 miljoniem eiro, liecina domes lēmumprojekts, kurš šodien pagaidām vēl netika apstiprināts.

Aizņemties paredzēts uz laiku līdz 22 gadiem ar atlikto pamatsummas maksājumu trīs gadi par Valsts kases noteikto mainīgo procentu likmi Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansētā projekta «Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā» īstenošanai.

Db.lv jau rakstīja, ka SIA Liepājas tramvajs izsludinātajā konkursā par tramvaja līnijas renovāciju Liepājā, uzvarējusi AS A.C.B., liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.

Kopējā līgumcena ir 3,78 miljoni eiro. Būvdarbus paredzēts veikt saskaņā ar tehniskajiem projektiem «Tramvaja līnijas renovācija Brīvības ielā līdz Dzelzceļnieku ielai» un «Tramvaja līnijas renovācija Rīgas ielas posmā no 1905. gada ielas līdz īpašumam Rīgas iela 58, Rīgas iela 54a», teikts konkursa nolikumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājā tramvaja līnijas renovācijas darbi Brīvības ielā sāksies nākamajā nedēļā, aģentūrai BNS pastāstīja pašvaldības uzņēmuma Liepājas tramvajs projektu sabiedrisko attiecību speciāliste Dace Gruntmane.

Viņa informēja, ka otrdien parakstīts līgums ar būvuzņēmumu A.C.B. par tramvaja līnijas renovāciju Brīvības ielā posmā līdz Dzelzceļnieku ielai. Līguma kopējā summa ir 2,521 miljons eiro ar pievienotās vērtības nodokli. Darbus plānots pabeigt pusgada laikā.

«Šis ir vēl viens solis mūsdienīgas un efektīvas sabiedriskā transporta sistēmas infrastruktūras izveidē Liepājā. Tramvaja līnijas modernizācijā esam ielikuši ļoti stabilu pamatu – Ezerkrasta posma izbūvi. Pamazām virzāmies tālāk un mainām sliedes visā līnijas garumā, simboliski, ka tā ir Brīvības iela,» sacīja Liepājas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Vai mazākuma dalībnieki var paļauties uz Komerclikuma dalībnieku sapulces savlaicīgu sasaukšanu un norisi regulējošām normām?

Andra Rubene, partnere, zvērināta advokāte Tark Grunte Sutkiene; Raivis Znotiņš, jurists, Tark Grunte Sutkiene, 08.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāpēc dalībniekiem nepieciešams sadarboties kapitālsabiedrībās?

Stabilas un veiksmīgi darbojošās sabiedrības izveidei ir nepieciešama laba biznesa ideja, cilvēki, kas šo ideju spētu realizēt dzīvē, un finanšu ieguldījumi izmaksu segšanai. Ne vienmēr vienam cilvēkam, kuram ir labas idejas, pašam ir pietiekami finanšu līdzekļi vai spējas, lai šīs idejas realizētu dzīvē, un savukārt cilvēkiem ar plašām finanšu iespējām reizēm pietrūkst labas biznesa idejas. Tāpēc nereti sabiedrības izveidošanai savus spēkus apvieno vairāki cilvēki, un dažkārt arī tādi, kas raksturā un dzīves uzskatos ir ļoti atšķirīgi.

Vai mazākuma dalībniekiem ir būtiski apzināties reālo pieejamo aizsardzību iespējamo domstarpību gadījumā?

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

VKPAI: Skanstes tramvaja līnija Senču ielā nedrīkst skart Lielos kapus

LETA, 14.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skanstes tramvaja līnijas izbūve drīkst notikt tikai pa Senču ielu un nedrīkst skart Lielos kapus, šodien Rīgas domes opozīcijas rīkotajā sabiedriskajā apspriešanā norādīja Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas (VKPAI) pārstāve Katrīna Kukaine.

Kukaine stāstīja, ka VKPAI vērsās Rīgas domes Īpašumu iegādes un perspektīvās attīstības pārvaldes departaments, prasot viedokli par trīs Lielo kapu teritorijā esošām būvēm, kuras atrodas tuvu Senču ielai. Minētās ēkas ir kapliča, norobežojošā ķēde un dekoratīvais piemineklis krēsla formā. VKPAI informēja domi, ka konkrētās ēkas nedrīkst tikt nojauktas, risinot jauno tramvaja izbūvi, jo tie visi ir ne tikai daļa no kultūras pieminekļu kompleksa, bet arī kapa pieminekļi.

Satiksmes departamenta pārstāve Rudīte Reveliņa pastāstīja, ka 2005.gadā dome apstiprināja sabiedriskā transporta attīstības koncepciju 2005.-2018.gadam, kas paredz arī pilsētas elektrotransporta attīstību. Rīgas domes lēmums ietvēra elektrotransporta modernizāciju, esošo vagonu rekonstrukciju un jaunu līniju atklāšanu, tostarp tādas līnijas izveidi, kas savieno jau esošās līnija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Atbalsta ES finansējuma piesaistīšanu jaunajai tramvaja līnijai Skanstes apkaimē

Zane Atlāce - Bistere, 27.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja otrdien atbalstīja lēmumprojektu par pašvaldības un SIA Rīgas satiksme sadarbību jaunās tramvaja līnijas projekta realizēšanā Skanstes apkaimē, informē Rīgas dome.

Kā uzsvēra komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks, šāds lēmums nepieciešams, lai Rīgas satiksme varētu pretendēt uz Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansējumu. «Šis nav lēmums par plānotās jaunās tramvaja līnijas trasi un nepieciešamajiem zemesgabaliem, bet tikai par iespēju saņemt finansējumu,» norādīja V.Baraņņiks.

Projektā paredzēts izbūvēt jaunu 3,6 km garu tramvaja līnijas posmu Skanstes apkaimē, kas savienos 6.tramvaja maršrutu ar 5. un 9.tramvaja maršrutu. Plānots, ka tramvaja līnija sāksies no K.Barona ielas pa Pērnavas ielu, Senču ielu, Zirņu ielu, Skanstes ielu un Sporta ielu posmā no Skanstes ielas līdz savienojumam ar 5. un 9.tramvaja maršrutu Pētersalas ielā. Projekta realizēšanai izvirzīts nosacījums, ka tramvaja līnijas izbūves gaitā netiks skarts neviens apbedījums.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Sliedes tur, kur ir cilvēki, nevis kauli

Raivis Bahšteins, DB galvenās redaktores vietnieks, 26.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar vēl pieejamās Eiropas Savienības fondu naudas palīdzību vajadzētu risināt esošās rīdzinieku problēmas, nevis radīt jaunas

Visiem zināms frazeoloģisms «iet pāri līķiem». Uz Rīgas domes plāniem būvēt tramvaja līniju uz Skansti to var attiecināt ne tikai pārnestā, bet arī tiešā nozīmē. Blakus diskusijai par to, vai tramvaja līnija uz topošo biroju un darījumu centru vispār ir nepieciešama, tiek lauzti šķēpi par sen mirušu rīdzinieku tiesībām dusēt mierā vai viņu pienākumu upurēt savu mieru pilsētas attīstības labā. Mūsu tautas dižgari un citas cienījamas personas, kas atradušas pēdējo atdusas vietu Lielo kapu drupeno pieminekļu pakājē, varbūt pat būtu gatavas ziedot savu pīšļu mieru jauna muzeja labā, bet par tramvaju līnijas nepieciešamību domas varētu dalīties arī mirušo pasaulē. Kamēr pie varas ir dzīvie, bumba ir viņu pusē. Tāpēc vēl pirms vietas atbrīvošanas sliedēm tieši šajā maršrutā gribētu gūt pilnīgu pārliecību par to, vai par naudu, ko iecerēts tērēt tramvajam uz Skansti, varētu uzbūvēt tikai šo vienu, bet varbūt apmierināt visas tramvaja maršrutu pagarināšanas ieceres vai citas pilsētas satiksmes vajadzības. Uz papīra pagaidām ir palikušas tramvaja līnijas gan uz Berģiem, gan Dreiliņiem un Rumbulu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Iespējas Skanstes tramvaja līnijas izvietošanai pētījis vairākkārt Rīgas domes iepirkumos uzvarējis mazpazīstams uzņēmums

LETA, 28.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējas Skanstes tramvaja līnijas izvietošanai pēc pašvaldības SIA Rīgas satiksme pasūtījuma pētījis uzņēmums SIA VIA Design Group, kas jau iepriekš uzvarējis tikai Rīgas domes struktūrvienību iepirkumos, izpētīja aģentūra LETA.

Pašvaldības SIA Rīgas satiksme pārstāvis Viktors Zaķis norādīja, ka tika rīkots iepirkums, kura rezultātā pērn 26.jūnijā tika noslēgts līgums ar VIA Design Group.

Pamatojoties uz noslēgto līgumu, uzņēmums pētīja iespējas tramvaja līnijas izvietošanai. Tika pētīts, kur tehniski iespējams izbūvēt tramvaja infrastruktūru, kā arī kur būtu maksimālā atdeve no pasažieru pārvadāšanas viedokļa.

Līguma summu Rīgas satiksme nedēļas laikā nav atklājusi, bet ar uzņēmumu VIA Design Group aģentūrai LETA sazināties neizdevās.

Iepirkumu uzraudzības biroja informācija liecina, ka VIA Design Group iepriekš uzvarējis tikai Rīgas domes struktūrvienību izsludinātajos iepirkumu konkursos. Šogad augustā tas uzvarējis Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta izsludinātajā iepirkumā par transporta attīstības tematiskā plānojuma izstrādi, ko veica par 79 500 eiro. Tāpat uzņēmums šogad jūnijā uzvarējis Rīgas domes Satiksmes departamenta iepirkumā par luksoforu objektu projektēšanu, ko veica par 41 750 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Eksperts: Skanstes tramvajs atbilst stratēģijai par Rīgu kā kompaktu pilsētu

Žanete Hāka, 07.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas attīstības stratēģija paredz Rīgu veidot kā kompaktu pilsētu un samazināt nepieciešamību cilvēkiem pārvietoties lielākus ceļa gabalus, tādēļ Skanstes tramvaja līnija ir atbilstoša šai iecerei, norāda viens no Latvijas transporta plānošanas ekspertiem Elmārs Daniševskis.

Viņš uzskata, ka Eiropas lielākajās pilsētās ļoti labi funkcionē tādi risinājumi kā sabiedriskā transporta loks ap pilsētas centru, kā tas iecerēts, veidojot Skanstes līniju. Turklāt tieši šajā rajonā atrodas objekts, uz kuru plūst lielas apmeklētāju straumes – Arēna Rīga, kurai nav nodrošināta ērta sabiedriskā transporta piekļuve.

Eksperts norāda, ka ir vairāki virzieni, kuros būtu vēlami attīstīt tramvaja satiksmi, piemēram, Purvciemā un Pļavniekos dzīvo lielākā daļa galvaspilsētas iedzīvotāju – vairāk nekā 40 tūkstoši. Atbildot uz jautājumu, vai Skanstes virziena izbūve ir prioritāra, Daniševskis atgādina diskusijas par to, vai pirmo vajadzēja būvēt Dienvidu vai Ziemeļu tiltu, uzsverot, - labi, ka ir uzbūvēts vismaz viens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eksperts: Skanstes tramvaja līnija palielinās sastrēgumus Brīvības ielā un pie Nacionālā teātra

LETA, 17.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunā Skanstes tramvaja līnija palielinās sastrēgumus uz Brīvības ielas un pie Latvijas Nacionālā teātra, Lielo kapu draugu rīkotajā informatīvajā pasākumā par Skanstes transportu pauda transporta nozares eksperts Tālis Linkaits.

Viņā teica, ka Rīgā pēdējie pētījumi par to, kas ir vajadzīgs satiksmes infrastruktūras uzlabošanā ir veikti 2000.gadu sākumā. Viens bijis pētījums par velotransporta attīstību un otrs par sabiedriskā transporta infrastruktūru. Viņaprāt, pašreizējā Rīgas dome darot visu pretēji šajos pētījumos konstatētajam.

Piemēram, 2005.gadā tika veikta sabiedriskā transporta analīze par to, kurš tramvaja maršruts būtu visizdevīgākais. Tajā ticis secināts, ka pēc pasažieru plūsmas viedokļa visizdevīgāk būtu attīstīt tramvaja infrastruktūru uz Purvciemu un Pļavniekiem. Tāpat šajā pētījumā esot secināts, ka minēto tramvaja līniju izbūve būtu izdevīgāka nekā Juglas tramvaja līnijas modernizācija, kas tika veikta ilgāku laiku pēc šī pētījuma tapšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta ar FOTO: Atklāta jaunā tramvaja līnija RB Ulemiste-Tallinas lidosta

Zane Atlāce-Bistere, 31.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallinā trešdien, 30.augustā atklāta pirmā tramvaja līnija, kas turpmāk savienos RB Ulemistes pasažieru staciju un Tallinas Lenarta Meri starptautisko lidostu.

«Jaunā tramvaja līnija, kas savieno lidostu, topošo Rail Baltica pasažieru termināli Ulemiste rajonā un Tallinas centru, ir pirmais redzamais ieguvums gadsimta infrastruktūras projektam Rail Baltica Igaunijā. Līdzšinējā pieredze ir arī lielisks piemērs tam, ka projekts var tik ieviests bez aizķeršanās, sadarbojoties dažādiem partneriem un radot jaunas kvalitātes transporta savienojumus,» atzīmē Igaunijas Ekonomikas un komunikācijas ministrijas Rail Baltica projekta koordinators Kristjans Kaunisāre (Kristjan Kaunissaare).

Tramvaja līnijas būvniecība tika sākta 2016. gada augustā un tās būvniecības darbi pilnībā tiks pabeigti ne vēlāk kā 2017. gada novembrī. Tramvaja līnijas un tajā iekļautā tuneļa būvniecību veica AS Merko Ehitus Eesti un AS KMG Inseneriehituse.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

FOTO: Liepājā remontdarbi rada sastrēgumus

Dienas Bizness, 16.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau divas dienas, kopš 14. oktobra, Liepājas iedzīvotājiem un viesiem jārēķinās ar nozīmīgiem satiksmes ierobežojumiem, jo ir uzsākta Lielās ielas un Tramvaja tilta rekonstrukcija, vēsta reģionālais portāls Rekurzeme.

«Sastrēgumi ir neizbēgami, jo Tramvaja tilts ir galvenā pilsētas «satiksmes artērija». Iedzīvotāji aicināti savlaicīgi apdomāt, kā pārvietoties – iespējams, atstāt automašīnas mājās un braukt ar sabiedrisko transportu vai iespējami pārvirzīt savus ikdienas maršrutus uz Jauno tiltu, kā arī ieplānot papildu laiku ceļā,» iesaka Liepājas dome.

Satiksmei uz Tramvaja tilta ir atvērta tikai viena josla un pa to var pārvietoties virzienā no Jaunliepājas uz centru. Savukārt virzienā no centra uz Jaunliepāju var izbraukt tikai pa Jauno tiltu, kur saglabāta divvirzienu transporta kustība. Lielā ielā turpmāk būs vienvirziena satiksme – uz Tramvaja tiltu, līdz Jūras ielai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

FKTK ir saņēmusi ABLV Bank pašlikvidācijas projektu

Rūta Lapiņa, 05.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) šodien, 5. martā ir saņēmusi ABLV Bank AS iesnieguma projektu par pašlikvidāciju, informē FKTK Komunikācijas daļas vecākā sabiedrisko attiecību speciāliste Agnese Līcīte.

«Ja nebūs nepieciešams pieprasīt papildu dokumentus, FKTK ne ilgāk kā 30 dienu laikā, t.i. līdz š.g. 4. aprīlim izskatīs saņemto informāciju, tai skaitā pēdējo kredītiestādes pārskatu, kas atspoguļo bankas finanšu stāvokli un izvērtēs ABLV Bank spēju noteiktajā termiņā un pilnā apmērā izpildīt tās saistības pret kreditoriem,» skaidro komisijā.

Ja FKTK ieskatā bankas projekts par pašlikvidāciju būs akceptējams, FKTK iesniegs lēmuma projektu Eiropas Centrālajai bankai (ECB) par kredītiestādei izsniegtās licences anulēšanu.

Savukārt pēc tam, kad ECB pieņems lēmumu par bankas licences anulēšanu, ABLV Bank varēs uzsākt pašlikvidācijas procesu.

LASI ARĪ:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

RP SIA Rīgas satiksme (RS) un SIA BRD projekts noslēgusi līgumu par būvprojekta izstrādi jaunas tramvaja infrastruktūras posma izbūvei un esošās tramvaja līnijas pārbūvei un autoruzraudzību Kohēzijas fonda finansētā projekta Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstība ietvaros, informē RS pārstāvis Viktors Zaķis.

Projekts ir viens no tā dēvētajiem Skanstes tramvaja projekta posmiem, kas paredz 3,6 kilometrus garas jaunas līnijas izbūvi pa maršrutu Pērnavas iela - Senču iela - Zirņu iela - Skanstes iela - Sporta iela, un vēl apmēram trīs kilometrus garas esošās 5. un 9.tramvaja maršrutu infrastruktūras rekonstrukciju līdz pilsētas centram. Līguma summa ir 2 054 388,00 eiro (bez PVN), kur iekļautas gan būvprojekta izstrādes izmaksas, gan autoruzraudzības izmaksas būvdarbu laikā.

Būvprojektēšanu jaunas tramvaja infrastruktūras posma izbūvei un esošās tramvaja līnijas pārbūvei paredzēts dalīt piecās kārtās – jaunizbūvējamais posms sadalīts divās kārtās, savukārt pārbūvējamais – trijās kārtās. Dalījums kārtās izvēlēts, jo būvprojektu izstrāde jaunizbūvējamam posmam būs komplicētāka un laikietilpīgāka, nekā būvprojektu izstrāde pārbūvējamajiem posmiem. Attiecīgi, kamēr vēl norisināsies būvprojekta izstrāde jaunizbūvējamam posmam, paralēli varēs uzsākt pārbūves darbus. Visu būvprojektu izstrādi plānots pabeigt 2020. gada 1. ceturksnī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Gada balvai Rīgas arhitektūrā izvirzītie objekti tuvplānā – Latvijas karoga masts AB dambī

Zane Atlāce - Bistere, 26.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv piedāvā tuvplānā aplūkot Gada balvai Rīgas arhitektūrā 2018 izvirzītos objektus - šoreiz aplūkojam Latvijas karoga mastu AB dambī.

Svinīgā dāvinājuma ceremonijā valsts simtgadei veltītais monumentālais Latvijas karoga masts Rīgā uz AB dambja tika atklāts pērn, 18. Oktobrī. Masts ir 60 metrus augsts, un tajā plīvojošā Latvijas karoga izmēri sasniedz 20 x 10 metrus. Šādu veltījumu valsts simtgadei dāvā biedrība Latvijas karogs.

Rīgas pilsētas arhitekta kolēģijas pārstāvis Vilnis Šlars uzskata, ka šis ir drosmīgs un šķietami vienkāršs objekts ar lielu politisko, ideoloģisko, kā arī pilsētbūvniecisko slodzi. «Es esmu, tātad es esmu – pirmais, kas nāk prātā, pirmoreiz ieraugot karogu. Tas ir tik deklaratīvs, ka sākumā grūti aptvert, ka tas tur ir. Arhitektu pienesums, neapšaubāmi, ir precīza mēroga un vietas izvēle, ambiciozuma ziņā labāku vietu šim «Es Esmu» ir grūti iedomāties. Ir skaidrs, ka tas ir pasūtītāja projekts, ko arhitektam ir lieliski izdevies iznest. Jautājums – vai tagad abi nav nobijušies. Šāda mēroga risinājumi, ko redz visi, prasa lielu uzdrošināšanos, kuras te nav pietrūcis. Interesanti, ka tas nekādu īpašu sabiedrības reakciju nav guvis, lai arī nodomā droši vien visi, pilnīgi visi,» vērtējumā norāda V.Šlars.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā dēvētā «Skanstes tramvaja» pirmā posma būvniecības iepirkumi tiks izsludināti pavasarī, aģentūrai LETA pastāstīja būvprojekta izstrādātāju SIA «BRD projekts» pārstāvis Jānis Bidzāns.

Uzņēmums atbild par jaunas tramvaja infrastruktūras posma izbūves un esošās tramvaja līnijas pārbūves un autoruzraudzības būvprojekta izstrādi. Pēc Bidzāna teiktā, visām piecām plānotajām izbūves kārtām ir izstrādāti būvprojekti minimālajā sastāvā un divi no tiem jau ir saskaņoti būvvaldē.

«Tas nozīmē, ka jau pavasarī varēsim sludināt būvniecības iepirkumu pirmajiem diviem posmiem, kas paredz pieturvietu pielāgošanu zemās grīdas tramvajiem un kontaktīklu pārbūvi jau esošajās tramvaja līnijās pie Centrāltirgus un gar Vecrīgu. Posmiem, kas paredz izbūvēt jaunu tramvaju līniju, projekta izstrāde ilgs vēl visu nākamo gadu,» norādīja pārstāvis.

Šis projekts aptver arī Pērnavas ielu, kur plānots izbūvēt tramvaja savienojumu ar Krišjāņa Barona ielu un vides aktīvistus vairākkārt satraukušas ziņas, ka līdz ar būvdarbiem, tiks nozāģēti arī vairāki Pērnavas ielā augošie kastaņi. Lai gan iepriekš SIA «Rīgas satiksme» solīja, ka meklēs iespēju kā kokus glābt, Bidzāns apstiprināja, ka tas izdosies tikai daļēji. «Aptuveni 10 kastaņas, kas aug raugoties no Brīvības ielas uz Krišjāņa Baronu, būs jānozāģē, bet tur vēlāk plānojam sastādīt arī jaunus kokus,» sacīja eksperts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Apcietinātajam Krjačekam daļēji piederošais Alkom-Trans regulāri uzvarējis iepirkumos

LETA, 14.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» (RS) iepirkumu krimināllietā apcietinātajam partijas «Gods kalpot Rīgai» biedram, Rīgas domes varas partiju dāsnam sponsoram Aleksandram Krjačekam daļēji piederošais SIA «Alkom-Trans» pēdējo gadu laikā uzvarējis vairākos desmitos pašvaldību un valsts iestāžu iepirkumos, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.

Piemēram, laika posmā no 2013.gada līdz 2018.gada novembrim «Alkom-Trans» uzvarējis vairāk nekā 30 dažādos pašvaldību un valsts iestāžu iepirkumos, liecina IUB informācija.

Pārsvarā tie ir iepirkumi par autobusu, midibusu vai mikroautobusu piegādi, vai arī iepirkumi par transportlīdzekļu tehnisko apkopi, diagnostiku, remontu un rezerves daļu piegādi. Iepirkumu summas caurmērā bijušas no dažiem desmitiem tūkstošu eiro līdz aptuveni 100 000 eiro.

Pēc līgumcenas lielākais «Alkom-Trans» pēdējo piecu gadu laikā uzvarētais autobusu piegādes iepirkums bijis par autobusu piegādi SIA «VTU Valmiera» vajadzībām 2014.gada jūlijā par līgumcenu 1,632 miljoni eiro, kā arī par autobusu piegādi Valsts aizsardzības militāro objektu un iepirkumu centram, kurā «Alkom-Trans» līgumcenas daļa bija 1,003 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad apritēs 14 gadi, kopš SIA "Berga foto pakalpojumi" sniedz foto pakalpojumus mācību iestāžu audzēkņiem, un 16 gadi, kopš tirgū ir pazīstama "Berga foto" preču zīme.

"Berga foto" izveidotājs, fotogrāfs Gundars Bergs biznesa portālam db.lv stāsta: "Ideja radās ilgstoši darbojoties šajā sfērā kā darbiniekam citu uzņēmumu paspārnē. Biznesā tā ir ierasta prakse, kad ar laiku izkristalizējas savs skatījums uz to, kādu gribētu redzēt šo pakalpojumu. Arī es nebiju izņēmums un, pēc pavadītiem 10 gadiem šajā nozarē, ar domubiedriem nolēmām uzsākt lietu ar citādāku, svaigāku skatījumu.

Tobrīd mērķis bija iekarot savu vietu un noturēties. Par prioritāti tika izvirzīta uzņēmuma attīstība, ieguldījumi tehnoloģijās, kā arī jaunu produktu radīšana."

Laika gaitā no neliela uzņēmuma "Berga foto" kļuvis par vienu no lielākajiem foto pakalpojuma sniedzējiem Latvijā, nodarbinot vairāk nekā 30 darbiniekus.

Komentāri

Pievienot komentāru