Edmunds Bebrišs

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Pastmarka kā dāvana 

Uzņēmums Latvijas Pasts ikvienam iedzīvotājam jau vairāk nekā desmit gadu piedāvā iespēju izveidot personalizētu pastmarku, ar kuru pārsteigt savu ģimeni, draugus vai kolēģus

Monta Glumane, 2018. gada 20. decembris plkst. 7:37

Izveidotās uzņēmuma mājaslapas manapastmarka.lv būtība – katram, kam ir vēlme izgatavot unikālu past- marku ar sev svarīgu un interesantu dizainu, turklāt ar funkcionālu nozīmi un ar iespēju savu pastmarku izmantot pasta sūtījumu pārsūtīšanai, šāda iespēja tiek sniegta. Jāatgādina, ka Latvijas Pasts ir vienīgā institūcija, kam ir tiesības emitēt pastmarkas, un tas tiek darīts, ņemot vērā īpašas Pastmarku emisijas komisijas apstiprinātu pastmarku izdošanas plānu. «Bieži ir gadījumi, ka iedzīvotāji iesniedz Pastmarku emisijas komisijai pieteikumu, lai Latvijas Pasts iekļauj kādu pastmarku izdošanas plānā, taču mēs noteikti nevaram apstiprināt visus pieteikumus. Vidēji gadā emitējam ap 20 oficiālo filatēlijas izdevumu. Taču iespēja izdot savu pastmarku un tieši sev vēlamajā izskatā ir dota katram, un to nodrošinām ar personalizētajām pastmarkām,» skaidro Latvijas Pasta Pasta vērtszīmju un filatēlijas departamenta direktors Edmunds Bebrišs. Jau kopš 2006. gada Latvija ir viena no tām nedaudzajām valstīm, kas ļauj klientiem izgatavot arī personalizētas pastmarkas. Kā norāda E. Bebrišs, šis pakalpojums gadu gaitā ieguvis gan savu pastāvīgo klientu loku, gan arī ik gadu papildinās ar jauniem interesentiem. Vairākums klientu pastmarkas pasūta pat regulāri un atkārtoti, izvēloties gan kādreiz jau izdotus, gan pavisam jaunus past- marku dizainus un savu pasta sūtījumu apmaksai acīmredzot izvēloties tikai sev vien raksturīgās pastmarkas.

Izmanto mārketingā

Gada griezumā uzņēmums Latvijas Pasts pakalpojumam piesaista vairākus simtus klientu. Pēc E. Bebriša domām, tas ir diezgan daudz, jo viens pasūtījums ietver vismaz 20 pastmarku. Šo pastmarku izgatavošanai nav ierobežojuma – klients var pasūtīt gan vienu loksni, gan simtus un tūkstošus personalizēto pastmarku. Visbiežāk izveidot savu īpašo pastmarku izvēlas privātpersonas, kas šādi vēlas iemūžināt, piemēram, savu ģimeni, mājdzīvniekus vai paša fiksētus skaistus dabas skatus. Pastmarkas tiek izdotas arī dāvināšanai, piemēram, uz tām attēlots gaviļnieka portrets, kurš tās saņems dāvanā. Personalizētās pastmarkas bieži izmanto jaunlaulātie, kuri ar šīm markām pēc kāzām apmaksā jaunās ģimenes pas- ta sūtījumus vai arī saglabā pastmarkas kā glītu piemiņu. Savukārt uzņēmumi personalizētās pastmarkas bieži izmanto kā vienu no korporatīvā tēla veidošanas sastāvdaļām vai mārketinga instrumentiem. Uz pastmarkām tiek attēloti gan kompāniju logo, gan dažādi produkti vai to fragmenti – tas atkarīgs no tā, cik liela ir uzņēmuma mārketinga darbinieku fantāzija. E. Bebrišs uzsver, ka Latvijas Pasts nekādā veidā neierobežo šīs radošās izpausmes, vienīgais ierobežojums – Latvijas Republikas normatīvo aktu regulējums attiecībā uz to, ko atļauts drukāt. Uzņēmumi labprāt izmanto šo iespēju un pasūta personalizētās pastmarkas. «Nesaukšu uzņēmumus, jo varbūt kāds ar šīm pastmarkām ir sagatavojis pārsteigumu saviem sadarbības partneriem vai darbiniekiem, un es šos plānus nevēlos izjaukt. Bet, piemēram, personalizētās pastmarkas ir patikušas atsevišķām bankām, no kurām esam saņēmuši pasūtījumus diezgan lielās tirāžās – pat vairākos tūkstošos eksemplāru,» saka E. Bebrišs.

Visvairāk Latvijā

Pasta vērtszīmju un filatēlijas departamenta direktors novērojis, ka visvairāk personalizēto pastmarku pasūtījumu tiek saņemts maijā un jūnijā, kas ierasti ir izlaidumu un kāzu laiks. Tāpat daudz pasūtījumu tiek saņemts novembrī un decembrī – tad sākas gatavošanās Ziemassvētkiem, un pasta klienti sāk domāt par savu sūtījumu oriģinālu noformēšanu. Latvijas Pasts piedāvā izgatavot pastmarkas ar trīs veidu nominālvērtību – sūtījumiem Latvijas teritorijā, Eiropā un pasaulē. E. Beb- rišs atzīst, ka patlaban vispieprasītākās ir personalizētās pastmarkas, kas paredzētas sūtījumiem Latvijas robežās. Pastmarkām iespējami divi veidi – vertikālas un horizontālas pastmarkas. Pastmarkai ir standarta dizaina marķējums – sava veida ierāmējums, kas veidots smalkajā drukā ar īpašām krāsām, ar kurām tiek drukātas arī naudas zīmes un kurām, mainoties apgaismojumam, mainās arī tonis.

Sākotnēji, sākot personalizēto pastmarku pakalpojuma sniegšanu, to izgatavošana prasīja divu līdz četru nedēļu laika, bet šobrīd pastmarkas top gatavas daudz ātrāk – divās līdz piecās darbdienās. Kā norāda E. Bebrišs, pieprasījums pēc šāda pakalpojuma aizvien palielinās. «Šobrīd vērojam īstu renesansi pasta sūtījumu pārsūtīšanā. Arvien vairāk cilvēku atsāk rakstīt vēstules vai sūtīt pastkartes dažādos svētkos, īpaši jau pirms Ziemassvētkiem un gadumijas, un tieši šādiem gadījumiem personalizēta pastmarka ir kā papildu odziņa uz sūtījuma,» uzskata Latvijas Pasta Pasta vērtszīmju un filatēlijas departamenta direktors.

Patlaban uzņēmumā tiek plānota pastmarku dizaina īpašā marķējuma rāmīša nomaiņa, taču citas pakalpojuma izmaiņas nav plānotas. «Iespējams, kādreiz izmantosim pašlīmējošās markas, taču pašlaik šādam risinājumam nav pastmarku kolekcionāru atzinības, jo daudz ekskluzīvākas ir pastmarkas, kurām tiek izmantota tradicionālā līmēšanas metode. Tāpēc ideja par pašlīmējošajām pastmarkām kolekcionāriem neliekas saistoša, par to vēl domāsim,» smejas E. Bebrišs.

Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt

Saistībā ar Kanādas pasta operatora Canada Post darbinieku streiku, kas turpinās jau...

Tradicionālo pasta sūtījumu apjoms samazinās, vienlaikus strauji attīstās interneta komercija,...

Atkal ir iespējams pieteikties 34 Latvijas Pasta saimnieciskajā darbībā neizmantotu un biznesa...

Investējot vairāk nekā divus miljonus eiro, Latvijas Pasts uzsācis pasta tīkla vērienīgāko...

Uzlabojot klientu servisu, Latvijas Pasts jau 84 pasta nodaļās visā Latvijā ieviesis...

Nepalaid garām

Mēbeļu veikals–noliktava Likvy LV Jūrkalnes tehnoloģiskajā parkā ir atvērts tikai izpārdošanas...

Rīgā plānots ieviest jaunu aplikāciju Flipix, kas apmaiņā pret reklāmu noskatīšanos sniegs...

Akciju tirgus galvenā ziņa janvārī – pasaules gals nav iestājies. Tie, kas neseko...

Kamēr lielajiem uzņēmumiem uzrādīt strauju izaugsmi ir salīdzinoši grūti, mazāki uzņēmumi,...

Vēl pirms diviem gadiem Pārdaugavā, Robežu ielas koka namā, čakli strādāja vietējais...

No šīs sadaļas

Liepājnieks Dāvids Jansons, rīdzinieks Olafs Saulriets un viņa dzīvesbiedrene Elīna Zālīte Liepājā...

Marokas dienvidos noslepkavotas divas skandināvu tūristes, kas kopīgi bija devušās pārgājienā,...

Veselības ministrija palielinājusi tai piederošās SIA «Rīgas Austrumu klīniskā universitātes...

Latvijā bāzētais informācijas tehnoloģiju (IT) un spēļu prezentētāju ārpakalpojumu sniedzēja...

Idea Group īpašnieki ir pārdevuši uzņēmuma kontrolpaketi pasaules vadošajai komunikācijas grupai...

Ārstniecības personu darba samaksa no nākamā gada 1.janvāra tiks palielināta par 20%,...

Valdība otrdien, 18. decembrī, apstiprināja Satiksmes ministrijas sagatavoto Ministru kabineta...

Radošā apvienība Skudras metropole producentes Gundegas Skudriņas vadībā decembrī aizvadījusi...

Sabiedrisko attiecību aģentūra Repute uzvarējusi lielākajā Austrumeiropas komunikācijas nozares...

Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas Latvijas Onkoloģijas centrā atklāta pirmā...