Transports un loģistika

Piegriež ideālo Eiropas uzvalku

Egons Mudulis, 12.02.2015

Jaunākais izdevums

Līdz 2030. gadam Eiropas transpota tīkla (TEN-T) projektiem nepieciešami 700 miljardi eiro; finansējuma avoti – neskaidri, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Latvija saviem infrastruktūras attīstības projektiem sarēķinājusi 5,55 miljardus eiro.

Vēlamības izteiksmē

2014. gada laikā Eiropas Komisijas (EK) pasūtītie deviņu TEN-T pamattīkla koridoru pētījumos uzskaitītie (simtiem) projekti vairāk ir vēlmju saraksts, kuru apmierināšana radītu pilnīgu transporta infrastruktūru, DB norāda aptaujātie eksperti. Pētījumos gan nav nekā unikāli jauna, lielā mērā tie ir iesaistīto pušu, tostarp valstu, sniegtās informācijas apkopojums, norāda transporta eksperts Tālis Linkaits. Tas ir vajadzību apkopojums, lai transporta koridori spīdētu un laistītos, bet dzīvē šāda ideāla situācija nav iespējama, un līdzekļi tādos apjomos nebūs atrodami. Tas ir vēlmju saraksts, ko paredz izveidot TEN-T regula, nosakot prioritāros koridorus, kas jāattīsta ātrāk nekā cita infrastruktūra, piekrīt Satiksmes ministrijas (SM) Tranzītpolitikas departamenta direktors Andris Maldups. Tas nozīmē, ka ne visi projekti tiks realizēti, jo diezin vai valsts varēs tos atļauties. Tā kā skaidri finansējuma avoti visiem projektiem nav paredzēti, pētījums drīzāk kalpos kā informatīvs apkopojums par koridoru efektīvai darbībai nepieciešamajām investīcijām, piebilst SM valsts sekretāra vietniece Ilze Aleksandroviča.

Esošās infrastruktūras optimizāciju paredzēts panākt, cita starpā izmantojot inteliģentās transporta sistēmas, efektīvu pārvaldību un uz nākotni vērsta mazāk piesārņojoša transporta risinājumus, kā arī novēršot traucēkļus pasažieru un kravu plūsmām. Tā kā TEN-T tīkls ir izšķirošs, lai Eiropas Savienībā (ES) būtu izaugsme, vairāk darbavietu un pieaugtu tās konkurētspēja, jāgādā, lai pamattīkls pilnībā darbotos līdz 2030. gadam, norādījusi ES transporta komisāre Violeta Bulka. Tas jāpanāk, investējot TEN-T projektos un gūstot maksimālo labumu no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF; 14,95 miljardi eiro transporta nozarei līdz 2020. g.) un Junkera investīciju plāna. Pētījumu rezultāti tiks ņemti vērā, lemjot par minēto līdzekļu piešķiršanu konkrētiem projektiem. Šā gada pavasarī katra koridora koordinatoram jāiesniedz Eiropas Parlamentam, Padomei un EK darba plāns, kas būs pamats koridoru tālākai attīstībai.

Visu rakstu Piegriež ideālo Eiropas uzvalku lasiet 12. februāra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Novembra sākumā Rīgā, Ģertrūdes ielā atklāts salons BG Suits, kas piedāvā gan pasūtīt individuāli šūtus uzvalkus, gan iegādāties jau gatavus.

Ideja par salona atvēršanu uzņēmuma īpašniekiem bijusi jau kādu laiku. Sākotnēji uzņēmums plānoja nodarboties tikai ar individuāli šūtiem apģērbiem un apaviem, nodrošinot, ka klientu vizītes būs individuālas, slēgta tipa un veltītas konkrētajam cilvēkam.

"Sapratām, ka Latvijā auditorija ir mazliet citādāka, tāpēc nolēmām kļūt pieejamāki," atzīst BG Suits vadītāja Sandra Lipora. Līdz šim uzņēmums piecus gadus darbojās Blaumaņu ielā.

"Šeit esam atvērušies kā salons un veikals ar jau gatavo kolekciju, ar kuru pārkāpām saviem principiem, iedomām, ka visu šūsim tikai pēc cilvēka izmēriem. Sapratām, ka cilvēki mūsdienās ir steidzīgi, apģērbs ir nepieciešams ātri un uzreiz. Sākām ar krekliem, tad sekoja arī gatavās kolekcijas apavi, kuru dizainu arī paši veidojām, sadarbojoties ar apavu zīmolu WIMS. Visus apģērbu dizainus esam veidojuši paši, gājuši tam cauri – kvalitātes kontrolei mūsu darbinieki ir nēsājuši visu, sākot no zeķēm, lai saprastu, vai klientiem būtu ērti valkāt," stāsta S.Lipora.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mode mainās diezgan strauji, taču uzvalks ir klasisks apģērbs, kurš tik ļoti nepakļaujas tās untumiem, tomēr arī uzvalki pēdējos gados iegūst arvien košākās krāsas

Tā intervijā DB atklāj lietuviešu uzņēmējs Geds Petrausks (Gedas Petrauskas), kuram kopā ar biznesa partneri Arvīdu Paulausku (Arvydas Paulauskas) pieder Nīderlandes apģērbu ražotāja Suitsupply franšīze Baltijā. Vairākus gadus G. Petrausks ir strādājis starptautiskā pārtikas ražošanas milža Mars pārstāvniecībā Lietuvā un Nīderlandē, vēlāk viņš korporatīvo pasauli nomainīja pret savu biznesu un jau gandrīz deviņus gadus tirgo uzvalkus, uzskatot, ka tieši šis apģērba gabals vīrietim ļauj ne vien justies pārliecinātākam par sevi, bet arī maina cilvēku uztveri par tā valkātāju.

Kas šodien ir uzvalks?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzvalku krāsu un audumu izvēles ziņā Latvijas iedzīvotāji ir kļuvuši mazāk konservatīvi

Tā secina SIA BG Suits vadītāji Kristaps Bergs un Guntars Gribusts, kuriem kopš uzņēmuma dibināšans brīža bija iespējams vērot metamorfozes uzvalku modē un pieprasījumā.

Uzņēmums orientējas uz premium segmentu. Uzņēmuma vadītāji uzsver, ka šajā biznesā svarīgākā ir individuālā pieeja klientam, piemēram, viņa iniciāļi tiek iestrādāti ne tikai uz kurpēm, bet arī uz uzvalka pakaramā, kas savukārt tiek izgatavots, to speciāli pielāgojot klienta plecu izmēram.

Viena uzvalka pašūšana un piegāde pēc pasūtījuma veikšanas var aizņemt līdz diviem mēnešiem. Tomēr šobrīd uzņēmums strādā pie pasūtījuma izpildes laika saīsināšanas. Divdaļīgs uzvalks BG Suits maksā no 485 eiro līdz 970 eiro. Tāpat uzņēmums piedāvā pēc pasūtījuma ražotus kreklus, mēteļus, lina šortus, kā arī apavus. Apavi tiek ražoti Latvijā, bet BG Suits vadītāji savus sadarbības partnerus apavu ražošanā dēvē par komercnoslēpumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība (ES) trešdien paziņoja, ka tai ir dziļi iebildumi pret ASV Pārstāvju palātas pieņemtajām sankcijām pret Krieviju, kas var ietekmēt energopiegādes Eiropā.

Eiropas Komisija (EK) «pauda savas bažas, īpaši likumprojekta iespējamās ietekmes uz ES enerģētisko neatkarību dēļ», norādīts pēc sarunām Briselē izplatītajā EK paziņojumā.

EK piebilda, ka joprojām ir «gatava rīkoties, lai aizstāvētu eiropiešu intereses», ja šīs bažas nekliedēs ASV likumdevēji.

EK prezidents Žans Klods Junkers paziņoja, ka «mēs esam gatavi attiecīgi rīkoties dažu dienu laikā, ja mūsu bažas netiks pienācīgi ņemtas vērā».

«ASV likumprojektam var būt neapzinātas vienpusējas sekas, kas ietekmē ES enerģētikas drošības intereses. Amerika vispirms nevar nozīmēt, ka Eiropas intereses ir pēdējā vietā,» pavēstīja Junkers.

Jau vēstīts, ka ASV Pārstāvju palāta otrdien pieņēma likumprojektu par jaunu sankciju noteikšanu pret Krieviju, Irānu un Ziemeļkoreju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Samsung šā gada flagmaņa Galaxy S8+ prāvais ekrāns ar noliektām malām aizņem gandrīz visu tālruņa fasādi

Divus gadus ļāvis lietotājiem aprast ar bezmalu telefoniem, labāko sēriju Galaxy S piedāvājot parastā un Edge versijā, šogad Samsung spēris soli tālāk. Astotās paaudzes korejiešu darinājumā S8 klasiskā versija ir izskausta un tālrunis pieejams vienā vienīgā izskatā – ar nolocītu ekrānu, kas «plūst pāri» korpusa sānu malām.

Toties pircēji var izvēlēties divus dažādus izmērus – S8 ar 5,8 collu ekrānu un S8+ ar 6,2 collu. DB izvēle šoreiz krita uz lielāko modeli.

Dizains

Ieraugot tehniskajā aprakstā ekrāna izmēru raksturojošo skaitli 6,2 collas, prātā iezogas klusas bažas, ka atkal darīšana ar nepraktisku monstru. Taču patiesībā viss izrādās citādi. Tā kā Infinity Display klāj 84 procentus no visa korpusa fasādes laukuma, Samsung izdevies radīt negaidīti kompaktu ierīci. S8+ ir tikai vienu milimetru garāks par Apple iPhone 7 Plus, taču par veseliem 4,5 milimetriem šaurāks. Lai saprastu atšķirību, «ābola» plašākajā korpusā mājo par 0,7 collām jeb aptuveni diviem centimetriem pa diagonāli mazāks ekrāns. Tiesa, Samsung displeja ietilpināšanai piegājuši radoši, izvēloties neparastu 18,5:9 malu attiecību. Tā rezultātā ekrāns izskatās diezgan izstiepts, taču ikdienas lietošanā tas pārliekas grūtības nesagādā. 173 gramus smagās ierīces ekrāna tālāko malu ar īkšķi var aizsniegt bez piepūles, bet līdz augšmalai gan neaizstiepties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan joprojām 70% no veļas un apģērbu zīmola Amoralle apgrozījuma veido vietējais tirgus, kompānijas tērpus arvien biežāk iegādājas Londonā un arābu valstīs

«Mēs pārdodam ticību sievišķībai caur tērpu,» saka Inese Ozola, sieviešu veļas un apģērbu zīmola Amoralle (SIA Glamoralle) īpašniece un dizainere. Viņa uzskata, ka uzņēmumam izdodas audzēt apgrozījumu un būt daudzu sieviešu mīlētam ne vien paša produkta, bet arī visu ar to saistīto nianšu – dizaina, attieksmes, pārdošanas procesa, iesaiņojuma, apmeklētāju apkalpošanas, mārketinga, sabiedrisko attiecību – dēļ. «Tas viss veido zīmola stāstu,» saka dizainere. Uzņēmums piedalās Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras organizētā konkursa Eksporta un inovācijas balva 2015 kategorijā Eksportspējīgākais komersants mazo komercsabiedrību grupā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru prezidenta amata kandidāta Krišjāņa Kariņa (JV) topošās valdības partneri šorīt parakstīja koalīcijas sadarbības līgumu, valdības deklarāciju un fiskālās disciplīnas līgumu.

Dokumentus parakstīja partiju un frakciju vadītāji, klātesot arī topošās valdības ministriem, kuri parakstīja valdības deklarāciju.

Parakstīšana notika Saeimas nama Sarkanajā zālē. Saeima šodien plkst.12 lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru vadītu Kariņš.

Savukārt pusstundu pēc Saeimas ārkārtas sēdes beigām Viesu zālē plānota Kariņa preses konference. Pēc valdības apstiprināšanas tā plānojusi arī pulcēties uz pirmo svinīgo sēdi valdības mājā.

Topošo valdību varētu atbalstīt 61 deputāts - tātad stabils labēji centrisks vairākums, iepriekš lēsa Kariņš.

Valdību veidos piecu politisko spēku pārstāvji - «Jaunā Vienotība» (JV), Jaunā konservatīvā partija (JKP), «KPV LV», «Attīstībai/Par» (AP) un «Visu Latvijai!»-«Tēvzemei un brīvībai»/LNNK (VL-TB/LNNK). Valdību vadīs politiķis no JV, lai arī šī partija vēlēšanās ieguva vismazāko mandātu skaitu Saeimā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Budžeta veidošana patlaban izskatās pēc mēģinājuma uzvilkt koriģējošo veļu un iespraukties uzvalkā, lai gan vajadzētu citus risinājumus - sportot un pareizi ēst vai pirkt jaunu uzvalku - ar šādu salīdzinājumu Swedbank galvenais ekonomists Latvijā Mārtiņš Kazāks raksturoja valdības centienus atrast papildu ieņēmumus 2016.gada valsts budžetā.

Viņa ieskatā, diskusija par valsts budžetu ir jāsāk ar premisu - kāds naudas apjoms valsts budžetā ir jāsavāc. Pašlaik pietrūkst ilgtermiņa skatījuma, cik līdzekļu mēģina iekasēt budžetā un no kurienes. Pašlaik Latvijā nodokļu īpatsvars pret iekšzemes kopproduktu (IKP) ir viens no zemākajiem Eiropā. Nekur nav teikts, ka Latvijai ir jāvirzās uz Eiropas rādītājiem un jāiekasē nodokļos 39% no IKP pašreizējo 27-28% vietā. Taču tāda lēmuma gadījumā ir skaidrs, ka valsts vairs nenodrošina virkni pakalpojumu, skaidroja ekonomists.

Taču, ja no valsts tiek sagaidīts vairāk līdzekļu aizsardzībai un citām jomām, tad valstij ir jāiekasē vairāk naudas. Ja vairāk vēlas tērēt, tad ir jānopelna vairāk, jo visu laiku nevar dzīvot uz parāda. Ir labāki un sliktāki veidi, kā iekasēt budžetā papildu līdzekļus, un akcīzes nodokļa palielināšana nav tas sliktākais veids, vērtēja Kazāks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Sākam biznesu: Rīks biznesmeņa pārliecībai

Renāte Priede, speciāli DB, 01.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mans darbs ir ieklausīties, pamanīt, atrast un izcelt katra vīrieša individuālo stilu, tā DB saka Signe Vitka, uzņēmēja, stiliste un vīriešu apģērba eksperte, kura nesen ir izveidojusi zīmolu Vitka Atelier, kas piedāvā uzvalku šūšanu, privāto drēbnieku un stila konsultāciju servisu.

«Katram vīrietim ir savs, individuālais stils. Kāds skaidri zina, ko vēlas, ir izkopta stila izjūta un garderobe, bet dažam tas ir dziļi iekšā noslēpies,» stāsta uzņēmēja.

Latvijā ir pietiekami daudz labu drēbnieku, kuri spēj savam klienta tēlam caur radīto apģērbu piešķirt oriģinalitāti, saka Signe, taču viņa iet šo ceļu no otra gala – sniedz konsultācijas, veido tēlu, atrod un izceļ interesanto, un sadarbojas ar drēbnieku, veidojot vīrieša garderobi – uzvalkus, kreklus un pieskaņojot atbilstošus augstvērtīgus aksesuārus – kaklasaites, aproču pogas. Neparastais ir apstāklī, ka vienlaikus tiek veidots un materializēts vizuālais tēls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamā gada sākumā aptuveni 40 000 eParaksta lietotāju dokumentu parakstīšana portālā eParaksts.lv būs pieejama, darbam izmantojot jaunu mobilo lietotni eParaksts mobile, informē VAS Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs (LVRTC).

«Esam izvirzījuši ambiciozu mērķi – nodrošināt eParaksta lietotājiem iespēju ērti lietot eParakstu trīs dažādos veidos, radot ideālo eParaksta risinājumu komplektu, kāds ir nepieciešams katram ekonomiski aktīvam iedzīvotājiem - ir eParaksts eID kartē, eParaksts viedtālrunī un pieeja portālam eParaksts.lv. Tas garantē gan maksimālas ērtības dokumentu elektroniskā parakstīšanā, gan arī eParaksta izmantošanas nepārtrauktību gadījumā, ja tiek nozaudēts kāds no eParaksta rīkiem, kas ir personas rīcībā. Nākamā gada pirmajā pusē, ieviešot dokumentu eParakstīšanu viedtālrunī, mēs radīsim Eiropas mērogā unikālu piedāvājumu, nodrošinot iedzīvotājiem pilna servisa un drošu eParaksta risinājumu komplektu, un līdz šim paveiktā jaunās platformas izveide, kā arī tehnoloģiskā migrācija, ir būtisks priekšnosacījums izvirzītā mērķa sasniegšanai,» uzsver LVRTC valdes priekšsēdētājs Jānis Bokta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vīriešu veļas zīmols "tom àdam" drīzumā plāno uzsākt tirdzniecību uni-sex pidžamām, kas šūtas no ekoloģiski inovatīva auduma, kas ir radīts no rožu krūma, informē zīmola attīstītājs Toms Ādams Vītoliņš.

Daļa no pidžamām ir ražotas, izmantojot rožu krūmus, un otra daļa ir no "tencel", kas ir dabiska šķiedra, kuras izejmateriāls ir koksne. Asimilācijas cikls ļauj izmantotajam šķīdinātājam pārstrādāties gandrīz 100%. Tas nozīmē, ka ražošanas procesā nerodas indīgas vielas, kas varētu piesārņot gaisu vai ūdeni, norāda dizainers. Tādā veidā produkcija tiek padarīta ekoloģiski draudzīga.

Pēc T.Ā.Vītoliņa domām, tas būs ļoti piemērots apģērbs tieši šim laikam, kad visi uzturas mājās. Pidžamu audums tiek izstrādāts Portugālē, pie viena no senākajiem Portugāles kreklu audumu ražotājiem. Tas ir ģimenes uzņēmums, kas ir vēl viens svarīgs faktors sadarbībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ne viss, kas konkurences jomā valstī darīts, iedzīvotājiem nesis tiešu un tūlītēju labumu. Uzņēmēji, kuriem noteikti sodi miljonos eiro, tiesājas un strīdas. Patērētāji vienmēr grib lētāk, bet uzņēmēji - nopelnīt un turēt cenu.

Šo vēlmju krustpunktā nonāk Konkurences padome, kam ir žandarma loma. Par Latvijas Konkurences padomes darbu, par karteļiem un tiesvedībām Dienas Bizness izjautāja Konkurences padomes izpildinstitūcijas vadītāju Māri Spičku.

Fragments no intervijas

Īsi pastāstiet, kas ir godīga konkurence, ko Konkurences padome kontrolē? Kāds ir ideālais stāvoklis tirgū, kad ar konkurenci viss ir lieliski?

Ideālais stāvoklis, manuprāt, ir, kad jebkurā tautsaimniecības nozarē un tirgū darbojas pietiekami liels skaits uzņēmumu, kas strādā neatkarīgi un konkurē savā starpā.

Uzņēmumu tendence savukārt ir - kļūt lielākiem un stiprākiem un uzvarēt konkurences cīņā. Var veidoties ļoti lieli uzņēmumi. Konkurences padomes uzdevums ir pieskatīt, lai šie milži ar savu ietekmi nemazinātu citu uzņēmumu iespējas strādāt, rīkotos taisnīgi pret patērētājiem. Ideālā gadījumā viņi ir toleranti un nemēģina izstumt mazos no tirgus, nenosaka netaisnīgas cenas, nediskriminē. Ja konkurence tirgū ir pietiekama, tad mēs skatāmies, lai uzņēmumi nenāktu kopā un nevienotos mazināt savstarpējo konkurenci. To sauc par aizliegtu vienošanos, kad uzņēmumi saskaņoti rīkojas un vienojas par kādas preces cenu, tirgus sadali, dalību iepirkumos. Visbeidzot, ja tirgū ir spēcīgi konkurenti, bet vienam ir lielāki naudas resursi, viņš var mēģināt nopirkt citus uzņēmumus, piedāvājot izdevīgu cenu. Mūsu uzdevums ir saglabāt konkurenci un kontrolēt apvienošanās gadījumus, kas negatīvi var mainīt stāvokli tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunā vīriešu veļas zīmola «tom àdam» peldšortu kolekcija ir veidota no pārstrādātas okeānā atrastas plastmasas, kas darīts, lai saudzētu vidi un piedāvātu patērētājiem ilgtspējīgas alternatīvas, jo viena no «tom àdam» prioritātēm ir ētiska ražošana.

Zīmola attīstītājs Toms Ādams Vītoliņš novērojis, ka pēdējā gada laika ilgtspējas tēma kļūst arvien aktuālāka un uzskata, ka cilvēki ikdienā piedomā par to, ka ir atbildīgi par lietām, ko ienes un atstāj šajā pasaulē. «Cilvēki arvien vairāk piedomā pie kaitējuma, ko nodarām, un sāk apzināties un interesēties par pozitīvām alternatīvām un dabai draudzīgu dzīvesveidu – ja varam izmantot salmiņus no bambusa vai makaroniem, kādēļ patērēt nepārstrādājamus tekstilmateriālus?» tā viņš.

Viena no «tom àdam» prioritātēm ir ētiska ražošana. Tādēļ nemitīgi tiek meklēti veidi, kā ražošana procesu padarīt ētiskāku un dabai draudzīgāku. «Gandrīz visi peldšorti tiek izgatavoti no poliestera. Šie audumi ir izgatavoti no plastmasas un tie nav biodegradabli, tātad tie būs uz šīs zemes vel ļoti ilgu laiku. Tāpat tie patērē daudz vairāk ūdens kā materiāla izveide no pārstrādātas okeānā savāktas plastmasas. Tādēļ mūsu mērķis ir sākt pašiem ar sevi un censties vismaz mazliet uzlabot šo situāciju,» saka T. Ā. Vītoliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Apģērbu tīrītava Irve pievērsusies jaunai nišai

Renāte Priede, speciāli DB, 16.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai vēl vairāk diversificētu biznesu, apģērbu tīrītava Irve nule pievērsusies arī dizaina kreklu, kostīmu un uzvalku šūšanai pēc individuāla pasūtījuma

1994. gadā dibināto SIA Irve Latvijā vislabāk pazīst kā apģērbu tīrīšanas pakalpojumu sniedzēju. Uzņēmuma idejas autors ir sākotnējais uzņēmuma līdzīpašnieks, ASV latvietis Valters Mainieks, kurš Amerikā tik populārajam tīrīšanas un mazgāšanas biznesam saredzēja labu alternatīvu un brīvu nišu Latvijā. Biznesa projektam uzreiz tika piesaistīts vietējais latvietis Jānis Bumbulis, kurš pirms vairāk nekā 20 gadiem šo uzņēmumu radīja un turpina vadīt vēl līdz šai dienai.

Jau pats uzņēmuma nosaukums saistīts ar ūdeņiem – nes Kurzemes upes Irves vārdu –, jo apģērbu tīrīšanas serviss loģiski saistās ar ūdeni, savukārt uzņēmuma dibinātājs ir dzimis un audzis Kurzemē, un abi šie pieturas punkti krustojas uzņēmuma nosaukumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ja kādreiz uzņēmumiem patiešām pietika ar šo standarta komplektu – mājas lapa + Facebook.com + Twitter.com + Draugiem.lv, tad tagad situācija ir krietni mainījusies,» uzsver SIA WIT Berry vadītāja, grāmatas Pārdotspējīgi teksti interneta mājaslapām autore Linda Kimeiša.

«Atkarībā no tā, kādā nozarē darbojas uzņēmums, kāds no sociālajiem tīkliem var izrādīties vairāk vai mazāk svarīgs,» viņa norāda.

«Ja uzņēmums nodrošina kādu pakalpojumu, iespējams, vajadzīgāks būs konts video vietnē Youtube.com, kur publicēt video pamācības, kā rīkoties dažādās situācijās, savukārt, ja uzņēmums darbojas, piemēram, tūrisma nozarē, daudz nepieciešamāks būs Tripadvisor.com, savukārt dažādu modes un dizaina preču tirgotājiem neaizstājami būs Instagram un Pinterest, bet visiem ir svarīgs Google Business,» skaidro eksperte.

Vienlaikus viņa akcentē, ka sociālie tīkli nevar aizstāt mājas lapu. «Mājas lapa ir centrālā vieta, kur izvietot visu nepieciešamo informāciju. Protams, sociālie tīkli ir strauji attīstījušies un mūsdienās piedāvā tādas iespējas, kādu agrāk nebija. Piemēram, Facebook.com iespējams publicēt klientu atsauksmes, aprakstīt pakalpojumus, u.tml. Mājas lapa tomēr sniedz plašākas iespējas parādīt savu identitāti.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Septiņi dzelžaini padomi, kā atstāt labu pirmo iespaidu

Edžus Kravalis - pārdošanas treneris, 13.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirgojot grāmatas ASV četras vasaras un klauvējot pie vairāk nekā 10 000 durvju, esmu atklājis: tā kā pirmais iespaids ir pirmais solis pārdošanas ciklā, tas arī ir vissvarīgākais. Ja es netieku tālāk pār ārdurvīm, tad iepazīstināt ar pārdodamo produktu vairs nebūtu jēgas.

Taču tas attiecas ne tikai uz pārdošanas jomu. Spēja radīt labu pirmo iespaidu palīdzēs tev ikdienas dzīvē – vienalga, vai tā būtu darba intervija, lietišķā tikšanās vai randiņš. Pirmā iespaida radīšanas pamati palīdzes tev visdažādākajās dzīves situācijās.

Pirmais iespaids veidojas jau pirmo 7 sekunžu laikā, un, lai to pēc tam mainītu, būs nepieciešamas vairākas tikšanās. Tas, ko tieši mēs pasakām pirmajā tikšanās reizē, veido tikai 7% no pirmā iespaida, bet vissvarīgākie faktori ir ķermeņa valoda un tonis – attiecīgi 55% un 38%. Lūk, vairāki triki, kā atstāt labu pirmo iespaidu.

1. Esi pārliecināts par sevi

Pārliecības par sevi radīšana sākas vēl pirms tikšanās. Tas, kā tu jūties, ir cieši saistīts ar to, kā tu sevi pasniedz. Ja vēlies būt pārliecināts par sevi, rīkojies pārliecinoši! Nesēdi un nesērfo savā Facebook lapā, gaidot rindā uz darba interviju, bet labāk stāvi, iespiedis rokas sānos, vai vismaz tādā pozīcijā, kad tu aizņem pēc iespējas vairāk vietas. Tavai klātbūtnei jābūt redzamai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: Skolā aizsāktais apģērbu aizsargmaisu bizness plaukst

Anda Asere, 18.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apģērbu aizsargmaisu ražotājs SIA Simple+ paplašina sortimentu un pievēršas arī uzvalku un citu apģērbu produktiem.

Pērn SIA Simple+ apgrozījums bija nedaudz mazāks par 30 tūkstošiem eiro. Šogad plānota ievērojama izaugsme un apgrozījums varētu sasniegt 50 tūkstošus eiro, stāsta uzņēmuma īpašnieks Kristiāns Lancmanis.

Simple+ ir četri aizsargmaisi, bet katrs no tiem ir pieejams divās krāsās, ar paplašinājumu sānos vai bez, kā arī dažādos izmēros. Kopumā ir iespējamas daudzas variācijas, un dažreiz šķiet, ka sortiments ir nedaudz par plašu. Uzņēmums piedāvā arī personalizētus maisus kolektīviem – sākot ar logo uzdrukāšanu un beidzot ar pilnībā individualizētu maisu tam nepieciešamajā garumā un platumā. Piemēram, ir daži kolektīvi, kam nepieciešams pārvadāt divus, trīs tautastērpus, – tiem tiek saražoti platāki maisi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Uzskatām, ka vīrietim jābūt pašpārliecinātam it visā – darbā, ģimenes dzīvē un savā stilā.»

Tā teic vīriešu uzvalku ateljē Monokel Riga (SIA Visionhype) vadītājs Igors Ribņiks. Šobrīd pašmāju tirgū ir aktuālas specializētās vīriešu frizētavas, parādās vairāk vīriešiem domātu veikalu. «Principā diezgan ilgi neviens par vīriešu stilu nav rūpējies. Agrāk vīrieši tam nepievērsa tik daudz uzmanības. Daudz kas saistīts ar to, ka Padomju Savienībā principā nebija izpratnes par vīriešu stilu. Visus kostīmus šuva vienādus, dažādos izmēros pēc viena lekāla, lai gan cilvēki ir tievāki un apaļīgāki, ar dažāda garuma rokām un kājām. Uzskatām, ka vīrietim jāizskatās pārliecinoši un ar savu izskatu jāparāda, ka viņš stabili stāv uz kājām, ka viņam ir gaume,» pauž Igors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojoties gadu mijai, Dienas Bizness aptaujāja vairākus uzņēmējus par Jaunā gada sagaidīšanas paradumiem. Lūk, ko par svētku svinēšanas tradīcijām stāsta digitālās aģentūras New Black vadītājs Artūrs Mednis:

«Pēdējos desmit gadus Jaungada nakti svinu Latvijā, lai gan iepriekš esmu gadumiju pavadījis arī uz kalna Somijā kopā ar draugiem. Pirms apmēram četriem gadiem man radās vēlme un ideja, ka es pirmajā gada dienas rītā varētu doties uz lidostu, izvēlēties gala mērķi, kas pieejams un doties uz ārvalstīm. Tiesa, pirmais mēģinājums bija neveiksmīgi, jo, ierodoties 1.janvāra agrā rītā lidostā Rīga, konstatēju, ka līdz tuvākajiem lidojumiem ir jāgaida vairākas stundas vai arī jālido caur Maskavai un to es nevēlējos darīt. Sapratu, ka šāda spontāna ideja nedarbojas un aviobiļetes tomēr ir jāiegādājas iepriekš. Pēdējos trīs gadus es praktizēju šādu svinību plānu – jaungada nakti pavadu jautrā ballītē ar draugiem un paziņām un bieži vien svinībās es esmu arī DJ, bet austot rītam, ar visu uzvalku mugurā dodos uz lidostu, lai lidotu pie saviem indiešu draugiem uz Goa, Indijā. Apsveru iespēju šādi rīkoties arī 2017. gada pirmajā dienā. Faktam, ka es gadumiju sagaidu Latvijā nav īpašs skaidrojums, tā ir vēlme būt starp savējiem, jo aizbraukt jau var vienmēr, arī citā dienā».

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Apģērbu bizness: neviens nezina, cik liels ir latvietis

Anda Asere, 07.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad veikali ir pilni ar dažādu pieeju apģērbu izmēriem – gan britu 12, gan vācu 40 un neko neizsakošo S, M un L, neviens nezina, cik liels ir latvietis

Ikdienas darbā šai tēmai pieskaras Inga Dāboliņa, Rīgas Tehniskās universitātes Dizaina tehnoloģiju institūta Antropometrijas laboratorijas vadītāja. Viņas vadītajā laboratorijā ir cilvēka pilna auguma skenēšanas ierīce, ar kuras palīdzību iegūt antropometriskos datus. Tie noder apģērbu ražotājiem, lai uzzinātu, cik liels ir viņu klients.

Piemēram, Vācijā skeneris palīdz uzvalku ražošanā – vīrietis tiek nomērīts, viņš izvēlas uzvalka modeli un materiālu. Konstruktors pielāgo konstrukciju, un tiek izgatavots individuāli šūts uzvalks. Ja vīrietis ir tuvu tipfigūrai, var iztikt bez pielaikošanas, bet, ja neatbilst, vajadzīga viena pielaikošana. Salīdzinot manuāli nomērītu cilvēku un ar iekārtas palīdzību veiktu mērīšanu, atšķirība ir ievērojama – pāris stundas vai 12 sekundes. I. Dāboliņa gan norāda, ka iekārtas sniegtajiem mērījumiem ir vairākas ar fizikāliem aspektiem saistītas atšķirības, bet viņas skatījumā tā nav liela bēda – cilvēkiem jāpielāgo konstruēšanas metodes iegūtajiem mēriem. «Cenšamies izprast, kā no skenera iegūtos datus izmantot automatizētā konstrukcijā,» viņa teic.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Programmatūras izstrādes SIA Diatom Enterprises apgrozījums pērn audzis par aptuveni 15%, sasniedzot divu miljonu eiro apgrozījumu

Uzņēmums ir pakalpojumu sniedzējs, un tam nav savu produktu. Runājot par to, kāpēc izvēlēts šāds biznesa modelis, SIA Diatom Enterprises pārdošanas vadītājs Aleksejs Beloglazovs norāda, ka tās ir divas dažādas pasaules. «Ir daži klienti, kuri meklē gatavu risinājumu, un tādi, kuri saprot, ka nav viņiem piemērota gatavā risinājuma. «Klienti mūs atrod, kad saprot, ka nevēlas mainīt savus procesus, lai pielāgotos kādam gatavam risinājumam. Viņi vēlas, lai programmatūra atbalsta viņu unikālos procesus. Daudzi uzņēmumi sūdzas, ka, sākot lietot gatavos produktus, tiem ir jāpielāgojas un jāmaina savi procesi. Jaunas sistēmas ieviešana prasa varbūt mēnesi, bet procesu pielāgošana var prasīt pat gadu. Tas viņus biedē. Tāpēc reizēm uzņēmumi izvēlas pasūtīt individuāli izstrādātu risinājumu – līdzīgi kā uzvalku pēc individuāla pasūtījuma, kas nēsātājam ir kā otrā āda,» viņš salīdzina. Kad SIA Diatom Enterprises dibinātājam Denisam Gorškovam (Denis Gorshkov) kāds prasa, kāpēc uzņēmumam nav sava produkta, viņš iesaka pajautāt celtniekiem, kāpēc tie nenodarbojas, piemēram, ar viesnīcu biznesu. Lai gan būvniecības uzņēmums ir uzcēlis viesnīcu, tas ir pilnīgi cits bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauna zīmola ienākšana tirgū pati par sevi ir uzmanības vērta, bet Polijā otrais lielākais sporta preču tirgotājs 4F turklāt ir arī Latvijas olimpiskās vienības tērpu dizainers. Kā stāsta kompānijas direktors un lielākais akcionārs Igors Klaja, attieksme pret šādām kolekcijām ir īpaša.

Fragments no intervijas:

Patiess notikums Latvijas austrumu pusē. Meitene veikalā saka, ka grib nopirkt treniņtērpu. Pārdevēja: «Jums ikdienai vai iziešanai?»

(Sarunas biedrs nogaidošs.)

Es to uztvēru kā joku.

Ahā! Es teiktu, ka sporta apģērbs var būt visam kam. Katrā ziņā atšķirība starp ikdienas apģērbu un sporta apģērbu ir jau neliela. Itālijā un Francijā slaveni dizaineri savās kolekcijās iekļauj sporta apģērbu elementus, un visā pasaulē var redzēt, ka cilvēki šos apģērbus un apavus valkā ne tikai sportam, bet kā dzīvesstila sastāvdaļu. Visai izplatīti ir valkāt uzvalku, bet ar sporta kurpēm, un izskatās labi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

VIDEO: No uzvalku pasaules mēbeļu biznesā

Monta Glumane, 28.05.2020

Dalies ar šo rakstu

Foto: Ritvars Skuja/Dienas Bizness

Bijušais bankas darbinieks un nekustamo īpašumu mākleris Armands Grīnbergs jau vairākus gadus biroja darbu ir iemainījis pret interjera priekšmetu radīšanu no koka.

Koka dizaina mēbeles Pierīgā viņš sāka radīt pirms aptuveni pieciem gadiem. "Toreiz vēl strādāju bankā "Citadele". Nopirku jaunu gultu, un man vajadzēja atrast televizora galdiņu. Nolēmu, ka to uztaisīšu pats. Tā tapa pirmais, un daudziem iepatikās. Palēnām pa vakariem sporta pēc sāku ķimerēties. Aizgāju no bankas, no uzvalku pasaules un sāku darboties šajā biznesā," žurnālam "Dienas Bizness" stāsta zīmola "Groods" izveidotājs Armands Grīnbergs.

Šobrīd interjera priekšmetu radīšana no koka ir viņa pamatnodarbošanās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Bijušais Rīgas mērs Bojārs: Kad atbraucu uz Rīgu, man divdesmit eiro aiziet tikai par stāvvietu

Sandris Točs, speciāli DB, 27.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušais Rīgas mērs Gundars Bojārs intervijā laikrakstam Dienas Bizness pauž viedokli, ka Rīgas centrā bizness tiek iznīcināts.

Fragments no intervijas:

Manuprāt, nekad Rīgas centra skatlogos nav bijis tik daudz sludinājumu «izīrē» vai «pārdod». Vai tas nav saistīts ar dārgajām stāvvietām pilsētas centrā, velojoslām, kas vēl mākslīgi rada sastrēgumus?

Tā bija mana iniciatīva – ieviest šīs stāvvietu maksas. Tas ir mehānisms, ar ko regulēt pilsētas dzīvi. Ir vajadzīgs monitorings, kur jāstimulē satiksme, kas ir pilsētas asinsrite, un kur tā jābremzē. Šobrīd tas ir pārvērties par naudas pelnīšanu. Uzliekot augstās stāvvietu maksas, pilsētas «tēviem» droši vien liekas, ka ienākumi pilsētas budžetā palielināsies. Un tagad varēsim visu «atdot nabagiem». Bet tā tas nenotiek. Kādu brīdi gan notiek. Taču, ja pārmērīgās stāvvietu maksas rada zonas, kur uzņēmējs vairs nevar eksistēt – un par tādu zonu kļūst Rīgas centrs –, tas nav pareizi. Jo nav klientu. Viņi nebrauc, jo tas ir pārāk dārgi – novietot tur savas automašīnas. Bet aiziet uz kafejnīcu, tā arī ir aktivitāte, kas pilsētas budžetā ienes līdzekļus caur nodokļiem. Ja es un daudzi citi Rīgas apkaimē dzīvojošie iedzīvotāji izvēlēsies kafejnīcu nomalē, pilsētas centrā kafejnīcu bizness panīks. Bet es nebraukšu uz centru, kur nav, kur nolikt mašīnu, stāvvietas ir dārgas, ir sastrēgumi. Es patiešām nesaprotu, kāpēc attiecībā uz Rīgas centru, kur jāplaukst kafejnīcām, restorāniem un sīkajai tirdzniecībai, politika ir tāda, kas aizdzen klientus no turienes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Tehnoloģiju apskats: Samsung Gear Fit2 Pro

Jānis Vēvers, 01.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Samsung jaunākā viedā aproce vilina ar iespēju ienirt pussimts metru dziļumā un noglabāt mūziku iebūvētajā atmiņā

Viedās aproces kopš pirmsākumiem bijis visnotaļ savdabīgs produkts valkājamo tehnoloģiju tirgū. Lielākoties to funkcionalitāte aprobežojas ar fizisko aktivitāšu mērīšanu, un tām ir pagrūti spēkoties ar viedajiem pulksteņiem. Iespējams, tādēļ vairāki spēlētāji pamājuši ardievas aproču ražošanai. Samsung gan vēl turas un, rudenī piesakot savu jauno aproci Gear Fit2 Pro, centies paplašināt tās pielietojumu. Ar to var nirt dziļāk ūdenī, iebūvētajā atmiņā noglabāt mūziku un klausīties bez telefona iesaistīšanas. Vai ar to pietiek?

Dizains

Tos, kuri turējuši rokās pērnā gada Gear Fit2, jaunais modelis nepārsteigs, jo tas izskatās identiski. Plānā, ar ieliektu SuperAmoled ekrānu apveltītā 34 gramus smagā aproce cieši piekļaujas pie plaukstas locītavas un ikdienā netraucē. Ekrāns nemanāmi saplūst ar gumijoto siksniņu, kam personību piešķir rombu formas reljefs. To var nomainīt pāris sekunžu laikā, nospiežot korpusa apakšā esošās fiksācijas «austiņas». DB rīcībā pabijusī sarkanmelnā versija izskatās gana glīta, lai to nebūtu neērti nēsāt kopā ar ikdienas uzvalku. Pie svinīgāka apģērba gan tā neiederēsies.

Komentāri

Pievienot komentāru