Piektdienas intervija ar Positivus Music vadītāju Ģirtu Majoru 

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Lelde Petrāne, 04.7.2014
1/6

Ģirts Majors Positivus festivālā.

Foto: Mārtiņš Otto

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Positivus Music vadītājs Ģirts Majors. Positivus Music ir viena no lielākajām Latvijas koncertaģentūrām, kas dibināta 2003. gadā un ir organizējusi daudzus mūzikas koncertus, piemēram, Kings Of Leon, Nine Inch Nails, Lana Del Rey, Faithless, James Blunt, Kaiser Chiefs, Garbage un citus. Kopš 2007. gada Positivus Music organizē arī Positivus festivālu.

- Kāpēc jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Nevaru iedomāties, ka darbotos kādā citā nozarē, izņemot šo. Bet kāpēc? Droši vien tāpēc, ka ļoti patīk.

- Kas jūs iepriecina un kas apbēdina, kad raugāties uz jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Man šķiet, ka šajā nozarē mīnusi vienlaikus ir arī plusi. Mazs tirgus, jauns tirgus. Jaunais tirgus lielā mērā ļauj mūsu industriju veidot ar daudz lielāku izaugsmi un izaicinājumu nekā tas varbūt būtu iesācējiem darboties jau vecos tirgos citās zemēs.

Mīnuss, manuprāt, ir tikai viens – šis ārprātīgi mazais tirgus maksātspējas ziņā. Daudzas valstis varbūt arī ir ar līdzīgu iedzīvotāju skaitu, un tajās ļoti veiksmīgi var nodarboties ar šo biznesu, bet mūsu gadījumā maksātspēja ir būtiska lieta, jo izmaksas, kas ir nepieciešamas koncertu rīkošanai, ir tādas pašas, kādas Rietumvalstīs, kur maksātspēja ir augstāka. Mākslinieki ir pieraduši katrā koncertā saņemt to, ko viņi pelna visur citur. Mums tādā ziņā sanāk iepalikt vai zaudēt situētākām zemēm.

- Kas jūs iepriecina un kas apbēdina, kad raugāties uz Positivus Music?

Man ļoti patīk tas, ka mūsu uzņēmumā var ieraudzīt sava darba rezultātu labāk nekā, manuprāt, lielākajā daļā citu biznesu. Tāpat man ļoti patīk, ka visi uzņēmuma darbinieki lielākoties nodarbojas ar tām lietām, ar ko visvairāk vēlētos darboties. Neapbēdina nekas.

- Vai darbinieku trūkumu izjūtat?

Nē, laikam tomēr darbojamies tik šaurā un specifiskā nozarē, ka tas darbinieku daudzums, kas mums ir nepieciešams, ir pieejams Latvijā.

- Kas jāņem vērā cilvēkam, kurš vēlas strādāt jūsu uzņēmumā?

Manuprāt, tā ir ārkārtīgi liela interese un mīlestība pret šo darbu, kas ir izklaides pasākumi, modernā un populārā mūzika, koncertdzīve. Viss, kas saistīts ar šīm lietām. Milzīga vēlme tajā darboties. Šī ir nozare, kura lielā mērā praktiski visā pasaulē eksistē uz milzīgas entuziasma pakāpes. Tā balstās uz cilvēkiem, kuri, jau atkal nākas atkārtoties, nespēj iedomāties neko citu, ko viņi gribētu dzīvē darīt vairāk, kā būt tuvumā koncertiem, notikumiem, pasākumiem un publikai. Cilvēkiem, kuri vēlētos strādāt Positivus, būtu jābūt pārliecinātiem, ka tā tiešām ir lieta, kurā viņi redz savu dzīvi, nevis tiem, kas vēlētos vienkārši pamēģināt.

- Kādi ir uzņēmuma tuvākie un tālākie mērķi?

Turpināt attīstīt mūsu galveno projektu, kas ir Positivus festivāls. Attīstīt un augt, piesaistot apmeklētājus no ārzemēm. Vidējā termiņā, tieši piesaistot apmeklētājus no Rietumvalstīm, mēs redzam potenciāli vislielākās izaugsmes iespējas.

- Gūstat labumu no tā, ka Latvija pievienojusies eirozonai?

Jā, protams, kā jebkurš bizness, manuprāt. Vairāku iemeslu dēļ jūtam un zinām, ka finansiāli ietaupām, un tas mūsu dzīvi tiešām atvieglo.

- Pastāstiet par savu ceļu uz pašreizējo amatu.

Es lielā mērā par to jau pastāstīju, mēģinot atbildēt uz iepriekšējiem jautājumiem. Mans ceļš ir jāuztver caur to, ka es kā viens no līdzīpašniekiem pakāpeniski veidoju šo uzņēmumu tādu, kādu to vēlos redzēt.

- Kā radies Positivus nosaukums?

Sākot nodarboties ar koncertu rīkošanu, mēs meklējām nosaukumu, kas, pirmkārt, atspoguļo to, kā mēs redzam pasauli. Meklējām kaut kādā ziņā unikālu vārdu, kas nav vēl lietots, un par to nolēmām pārliecināties, pārbaudot, vai šis nosaukums nav lietots ar .com domēnu. Treškārt, protams, mums vajadzēja kādu internacionālu vārdu, ko var izrunāt arī ārzemju cilvēki, jo darbojamies sfērā, kur ikdienas komunikācija ir pietiekami starptautiska. Mērķtiecīgi meklējām kaut kādus latīņu terminus, un tā arī atradām positivus.

- Kādas izmaiņas likumdošanā jūs vēlētos redzēt?

Mūsu gadījumā ir vairākas lietas nodokļu likumdošanā, kas ir vienmēr precizējamas, jo darbojamies ļoti specifiskā nozarē. Bet galvenie likumdošanas jautājumi ir stingrāka uzraudzība tehniskās drošības regulēšanā, sertificēšanā, tajā, kādas tehnoloģijas visos masu pasākumos tiek izmantotas, lai tie ir droši apmeklētājiem. Šī kontrole, protams, ir veicama daudz stingrāk, nekā tas šobrīd notiek. Es neteiktu, ka šobrīd regulācija nenotiek nemaz, bet ir diezgan viegli, īpaši ārpus galvaspilsētas, rīkot pasākumus, neņemot vērā nekādus drošības pasākumus, un tādā veidā kaut kādā mērā arī apdraudot apmeklētājus. Šīs lietas ir pārņemamas no pasaules, no tā, kā tās tiek regulētas Rietumvalstīs, un tā visiem pasākumu organizatoriem, vismaz tiem, kas nopietni ar šo lietu grib nodarboties, tomēr ir lieta, kurā regulāciju gribētos stingrāku.

- Kura grāmata/filma/personība ir uz jums atstājusi vislielāko ietekmi – profesionāli un personīgi?

Nav tāda viena cilvēka vai grāmatas. Katrā laikā ir kaut kas tāds, kas dod grūdienu un pievienojas kopējai pieredzei, bet es nevarētu teikt, ka ir kāds, kā ietekmei es sekotu īpaši ilgi.

- Kur un kā vislabāk atpūsties pēc darba un smelties enerģiju?

Sportojot un ceļojot.

- Jūsu novēlējums db.lv lasītājiem.

Ja vēl neesat apmeklējuši Positivus festivālu – laiks to izdarīt!

Tevi varētu interesēt

Arvien lielāks skaits jaunu cilvēku Ķīnā labprātīgi ieslīgst virtuālajā pasaulē, pavadot stundām...

Lielākoties autovadītāji pēc ceļu satiksmes negadījuma izvēlas atlīdzību saņemt remonta, nevis...

Šā gada otrajā ceturksnī ASV akciju indeksa Dow Jones Industrial Average vērtība...

Nolikto atslēgu princips mājokļa kreditēšanā pastāv atsevišķos ASV štatos,...

Šā gada pirmajā pusgadā ASV akciju indeksa Standard&Poor’s 500 ienesīgums bijis...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Pa gaisu braucošas magnētiskas kūniņas izklausās kā no zinātniskās fantastikas filmas sižeta,...

Mazai tautai, kāda, protams, ir arī latvieši, nemaz tik bieži negadās, ka...

Elektroniskās mūzikas festivāla Satta Outside organizētāji, kas jau tirgo biļetes uz festivālu...

Db.lv turpina aizsākto tradīciju, piedāvājot rubriku Fotonedēļa - fotostāstu par aizvadītajā...

Krimuldas novads aktīviem cilvēkiem izveidojis jaunu tūrisma veidu krastings, lai aicinātu iedzīvotājus...

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no...

Pēc sekmīgiem testiem Tallinā ir atvērta neparasta gaisa atrakcija Balloon Tallinn —...

Šis varētu būt padoms, kā iegūt kādu brīvu dienu no darba: jūsu...

23. jūnijā, kad Latvijā svinējām Līgo svētkus, ap pulksten 13.25 Aizkrauklē novērota...

Atpūtnieki pirmām kārtām lūko pēc piknika vietām, kuras var izmantot bez maksas....