Restorāni – ilgdzīvotāji 

Restorānu biznesā pamatlietas ir skaidras – garšīgs ēdiens, lieliska apkalpošana un labs interjers –, taču ne vienmēr, sakombinējot šos faktorus, tiek panākts vēlamais rezultāts

Anda Asere, 22.10.2019

Foto: pixabay.com

Īpaši grūti šo faktoru izpildi noturēt ilgtermiņā, nevis tikai rozā briļļu periodā. Nereti ir tādi spēlētāji, kuri atver kafejnīcu, bet jau pēc gada vai pat īsāka laika šajā vietā jau ir cita nosaukuma ēdinātājs. DB uzrunāja restorānu biznesa ekspertus, kam ir izdevies sevi pierādīt, esot tirgū ilgus gadus, spītējot krīzei un dažādiem pārmaiņu vējiem patērētāju garastāvoklī.

«Teorijas grāmatas saka, ka vari atvērt restorānu absolūti pareizi pēc visiem kritērijiem, bet tik un tā var gadīties, ka kaut kas neaiziet. Tāpat vari atvērt restorānu, pieļaujot kļūdas, bet cilvēkiem patīk, viņi iemīl un iet uz to.

Citās nozarēs nav tik plaši izplatīta netveramo faktoru ietekme, kas nosaka, vai restorāns būs veiksmīgs un ilglaicīgs.

Esmu analizējis netveramo faktoru kopumu. Reizēm gadās apmeklēt brīnišķīgu restorānu ar labu interjeru un garšīgu ēdienu, bet, iznākot ārā, ir sajūta, ka nebija tik labi, lai atgrieztos. Savukārt citā reizē, ejot ārā pa durvīm, jau plānoju nākamo apmeklējumu. Taču, kad runāju par to ar galdabiedriem, secinām, ka mums neatnesa ēdienu visiem reizē, kaut ko aizmirsa un bija ilgi bija jāgaida rēķins, bet viesmīlis tik forši pajokoja, ka tas izdzēsa visas pārdomas,» saka Jānis Jenzis, Latvijas Restorānu biedrības prezidents. Viņam ir plaša pieredze restorānu biznesā, attīstot dažādus projektus, starp kuriem ir gan veiksmīgi, gan mazāk sekmīgi piemēri (vīna bārs Garage, Ostas skati u.c.)

Jau pirms Saeimas vēlēšanām Jaunā Konservatīvā partija solīja, ka visas trīs Latvijas lielās ostas ir jāpaliek zem valsts jumta, tādēļ ASV sankcijas pret Aivaru Lembergu un vairākām juridiskajām personām ir uzlūkojamas kā politisko solījumu pildīšana un vienlaikus politiskās varas pārvēršana ekonomiskajā.

Restorāna Vincents direktors Raimonds Tomsons uzskata, ka spēja ilgi būt tirgū saistīta ar vairāku apstākļu sakritību vai kopumu. Pirmkārt, jebkura restorāna galvenais dzinējspēks ir šefpavārs. Tam jābūt cilvēkam ar ambīcijām, kurš daudz ceļo, nedzīvo komforta zonā, tiecas uz ko jaunu, seko līdzi tendencēm un ar savu harizmu un profesionalitāti spēj apburt ne vien viesus, bet arī iedvesmot un motivēt komandu. Otrkārt, komanda, kas kopā ar šefpavāru strādā ar viskvalitatīvākajiem produktiem, kā arī profesionāli darbinieki zālē, kuri spēj sniegt kvalitatīvu apkalpošanu. Treškārt, ne mazāk svarīgs apstāklis ir vieta, kur restorāns atrodas, kā arī interjers un dizains.

«Ir grūti atrast labu darbaspēku, jo īpaši motivētu, disciplinētu un profesionālu, kas būtu ieinteresēts strādāt, sniedzot augstvērtīgu pakalpojumu,» uzsver R. Tomsons.

Restorāni – ilgdzīvotāji

Atsevišķi piemēri

- Andalūzijas suns

- B-Bārs

- Café Osiris

- Čarlstons

- Da Sergio

- Ķiploku krogs

- Lidojošā varde

- Melnie mūki

- Monterosso

- Rozengrāls

- Vincents

- Paddy Whelans

- Pētergailis

- Lāsīte

Avots: DB

Plašāk par restorāniem - ilgdzīvotājiem lasiet 22. oktobra laikrakstā Dienas Bizness, meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Tevi varētu interesēt

Restorānu nedēļas projekts lielu peļņu nenes, toties izvelk cilvēkus no mājām iepazīt...

Latvijas sabiedriskās ēdināšanas nozare šogad valsts budžetā katru mēnesi ir iemaksājusi vidēji...

Restorāns «Bibliotēka No1» ir radījis jaunu zīmolu - «Klaips» - un atvēris...

Lietuvas restorānu ķēde Grill London Rīgā vēlas atvērt piecus šī zīmola un...

Vecrīgā, Tirgoņu ielā durvis vēris Baltijā vienīgais kaviāra bārs Caviar & Beer,...

Nepalaid garām

Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekta īstenotāji atklājuši pirmās nākotnes infrastruktūras...

Nākamajā gadā uzņēmējiem gaidāms ne viens vien izaicinājums, taču tajā pašā laikā...

Par čeku loterijas devumu ēnu ekonomikas apkarošanā un nodokļu ieņēmumu palielināšanā varēs...

Ekonomikas izaugsmes bremzēšanās ir vērojama, taču vismaz tuvāko gadu laikā tik dziļa...

Latvijas tehnoloģiju uzņēmumi saredz iespēju darbiniekiem strādāt attālināti, taču ļaut strādāt...

Novembra sākumā Rīgā, Ģertrūdes ielā atklāts salons BG Suits, kas piedāvā gan...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

3D kartes, sākot ar magnētiņu pie ledusskapja līdz A0 formāta Alpu kalnu...

Tapis jauna koncepta biznesa centrs «Marupe Smart Park», kas sniegs iespēju uzņēmējiem...

Brančs ne vienmēr restorānu saimniekiem nes peļņu, toties tas ir labi noskaņots...

Izvērtējot vasarā veikto testu rezultātus, Latvijas Pasts piegādēm noteiktās teritorijās iegādāsies...

Zviedrijas Braathens Regional Airlines (BRA) 2020. gada 30. marta atklās jaunu tiešo...

Mārupē atvērta vēl viena kafijas bodīte Coffee Stop, biznesa portālu Db.lv informē...

Influenceru mārketings papildina reklāmas misiju un parāda, ka cilvēki konkrēto produktu lieto,...

Picērijas «Pica Lulū» pārvaldītājs un franšīzes turētājs «Later LTD» investējis 40 000...

Kaulēties tirgū, pagaršot kamieļa steiku un bezgala ilgi atpūsties ūdens atrakciju parkos...

RSU Stomatoloģijas institūta Implantoloģijas klīnikā atvērta ortodontijas nodaļa, kuras izveidē...