Sāk auditu par Rīgas satiksmes sadarbību ar Rīgas karti 

Neatkarīga auditorkompānija «Deloitte Latvia» ir sākusi auditu par SIA «Rīgas satiksme» sadarbību ar SIA Rīgas karte, pastāstīja abu uzņēmumu valdes loceklis Jānis Meirāns.

LETA, 18.6.2019

Foto: Edijs Pālens/LETA

Pēc Meirāna teiktā, audita uzdevums būs izvērtēt, kur paliek nauda, proti, būs jāizvērtē abu pušu līdzšinējā sadarbība, tās pamatotība, lietderīgums un citi aspekti. Auditu iecerēts pabeigt jūnija laikā.

Meirāns atzina, ka auditoriem ar nepieciešamās informācijas iegūšanu patlaban neveicoties tik raiti kā gribētos, jo «Rīgas kartes» vadība neesot gatava sniegt visus nepieciešamos datus. «Informācija nāk pa daļām, taču esam procesā, un domāju, ka izdosies viņus pārliecināt,» pauda Meirāns.

«Rīgas karte» ir 2007.gadā dibināts uzņēmums, kas izveidoja un uztur Rīgas sabiedriskā transporta un autostāvvietu elektronisko norēķinu sistēmu. Uzņēmuma akcionāri ir «Rīgas satiksme» un ASV tehnoloģiju kompānija Conduent. 51% «Rīgas kartes» pieder «Rīgas satiksmei", bet 49% - Francijas uzņēmumam Conduent Business Solutions.

Bijušais «Rīgas satiksmes» pagaidu valdes priekšsēdētājs Anrija Matīss bija izteicies, ka uzņēmums «Rīgas karte» esot «vislielākais «Rīgas satiksmes» naudas izsūcējs". Piemēram, par e-talonu sistēmas uzturēšanu sabiedriskajā transportā pērn «Rīgas kartei» samaksāti 15 miljoni eiro, lai gan ieņēmumi no biļetēm bijuši vien aptuveni 40 miljoni eiro. Savukārt par termināļiem skolu ēdnīcās uzņēmums maksā «Rīgas kartei» 60 eiro īri mēnesī jeb 720 eiro gadā, lai gan šāda iekārta esot nopērkama par 485 eiro.

Jau vēstīts, ka «Rīgas kartes» apgrozījuma dati neatbilst pašvaldības «Rīgas satiksmes» ik gadu samaksātajai naudai, tādējādi neesot zināms, kam tērēti laikā posmā no 2009. līdz 2017.gadam samaksātie 20 miljoni eiro.

«Rīgas satiksmes» sniegtā informācija liecinot - kopš 2008.gada uzņēmums samaksājis «Rīgas kartei» 216 miljonus eiro, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN). ŠĪ summa ir gan par e-talonu sistēmas uzturēšanu, gan par autostāvvietu sistēmas un termināļu skolu ēdnīcās uzturēšanu.

Par sistēmas uzturēšanu 2009.gadā maksāti 5,87 miljoni eiro bez PVN, 2014.gadā - 10,24 miljoni, bet 2018.gadā - 14,75 miljoni. Pieaugums desmit gadu laikā veidojās 150% liels. Lai gan pēdējos četros gados «Rīgas satiksme» pasažieru skaits turpina sarukt, «Rīgas kartes» peļņa tieši otrādi - kāpj. Desmit gados uzņēmuma peļņa sasniedz 13,34 miljonus eiro, un šajos datos vēl nav jaunākās informācijas par 2018.gadu.

Pret SIA «Rīgas karte» bijušo valdes locekli Aleksandru Brandavu ir izvirzītas aizdomas par koruptīviem noziegumiem

Tevi varētu interesēt

Valsts ieņēmumu dienests piemērojis nodrošinājumu Rīgas sabiedriskā transporta elektronisko...

Pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» pagaidu valdē iecelts nu jau bijušais Rīgas domes...

Tā sauktajā «Rīgas Satiksmes» (RS) «nanoūdens» lietā apsūdzētie savu vainu sev inkriminētajos...

Valsts policija (VP) sākusi kriminālprocesu pamatojoties uz Korupcijas novēršanas un apkarošanas...

Babītē šodien sadedzis pašvaldības uzņēmuma «Rīgas satiksme» autobuss....

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

No 17.līdz 23.jūnijam Parīzē notiek starptautiskā aviācijas izstāde Paris Air Show 2019....

Korupcijas skandālos ierautā pašvaldības uzņēmuma «Rīgas satiksme» (RS) kreditori nevēlas...

Igaunijas Sāremā pašvaldība nolēmusi rīkot konkursu, lai izraudzītos prāmju satiksmes operatoru...

Jau otro reizi Dienas Bizness, Latvijas Aviācijas Asociācija un Civilās Aviācijas Aģentūra...

Automobiļu uzņēmums Volvo Cars un taksometru pakalpojumu firma Uber prezentējusi kopīgi izstrādātu...

Bezpilota gaisa kuģu jeb dronu lietošanas normatīvajam regulējumam jābūt pēc iespējas vienkāršam,...

Pēdējos 10 gados uzņēmums infrastruktūras attīstībā ieguldījis vairāk nekā 250 milj. eiro,...

Latvijas aviācijas nozare var būt lepna par to, ka ienes 3,5% IKP, bet...

Aviācijas nozarei Latvijā ir būtiska nozīme valsts ilgtspējīgas attīstības veicināšanai. To...

Lauvas tiesas pienesumu aviācijas nozarē dod daži lielākie spēlētāji, bet dažādu jomu...