Jaunākais izdevums

Tirdzniecības centrs "Alfa" jau trešo gadu pēc kārtas turpina tradīciju - kino demonstrēšanu brīvdabā uz tirdzniecības centra jumta.

Pirmais kino seanss plānots šā gada 21.maijā un interesenti līdz 17.maijam tiek aicināti nobalsot par vēlamajām filmām. Piedāvājumā iekļauti dažādu žanru kino, tostarp animācijas filmas ģimenēm ar bērniem.

"Jau 21.maijā vēlamies mūsu apmeklētājus palutināt ar pirmo kino vakaru brīvdabā virs koku galotnēm, atklājot šī gada kino sezonu uz tirdzniecības centra jumta. Mums ir iespēja nodrošināt tādus apstākļus, kuros kino skatīšanās būtu droša un ērta, vienlaikus turpinām pievērst īpašu uzmanību drošības pasākumu ievērošanai. Rūpējoties par cilvēku veselību, šoreiz skatīšanās būs iespējama tikai no automašīnām," stāsta t/c "Alfa" vadītāja Liene Apine.

Kā ierasts, interesentiem izvēlei tiek piedāvātas vairākas dažādu žanru filmas. Šoreiz to klāsts ir vēl plašāks, jo lielas atsaucības gadījumā tiks organizēti divi kino seansi, kuros tiktu demonstrētas vislielāko balsu skaitu saņēmušās filmas (katrā seansā cita).

Autostāvvietu skaits ir ierobežots, tāpēc tie, kuri vēlas apmeklēt pasākumu, aicināti lapā Facebook.com/Alfacentrs/ pie atbilstošā kino pasākuma atzīmēt "going", pasākuma publikācijas diskusiju sadaļā nobalsot par vēlamo filmu un sekot informācijai, kurā tiks paziņoti bezmaksas iebraukšanas karšu saņēmēji.

Šā gada 7.maijā valdības sēdē ir pieņemts lēmums, kas nosaka, ka pasākumos, kur apmeklētājs atrodas vieglajā transportlīdzeklī, netiek ierobežots cilvēku skaits, tomēr sociālās distancēšanās un higiēnas prasību ievērošana joprojām ir aktuāla. Tāpēc t/c "Alfa" aicina būt atbildīgiem, gaidot kino un tā laikā neizkāpt no automašīnas bez ārkārtējas nepieciešamības.

Cilvēki tiek aicināti jau iepriekš atbilstoši sagatavoties pasākumam, lai varētu ievērot valdības norādījumus - nedrūzmēties, ieturēt 2m distanci no citiem, nepieciešamības gadījumā lietot deguna un mutes aizsegu - tādējādi sevi un citus pasargājot no inficēšanās riska.

Bezmaksas kino vakaru organizēšana uz tirdzniecības centra "Alfa" jumta tika aizsāka 2018.gada jūnijā, un to ir baudījuši jau tūkstošiem skatītāju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc ārkārtas stāvokļa izsludināšanas cilvēki ievēro valsts institūciju norādījumus un veikalus apmeklē retāk, līdz ar to būtiska nozīme ir pakalpojumu digitalizācijai, tāpēc mazumtirgotājs "Rimi" sadarbībā ar "Bolt Food" piedāvā iespēju iegādāties pārtiku un sadzīves preces, veicot bezkontakta piegādi mājās.

Tirgotājs atzīst, ka pēdējo nedēļu laikā iepirkšanās internetā kļūst aizvien pieprasītāka. "Rimi" nepārtraukti strādā pie jauniem risinājumiem, lai nodrošinātu iepirkšanos veikalos, Rimi e-veikalā, kā arī uzsākot jaunus sadarbības projektus.

"Bolt Food" lietotnē "Rimi" piedāvā iegādāties ikdienai nepieciešamākas sadzīves un pārtikas preces. Šobrīd "Bolt Food" veiktie pasūtījumi piegādei uz mājām tiek komplektēti "Rimi Alfa" veikalā. Atbilstoši pieprasījumam, veikalu tīkls sadarbībai ar "Bolt Food" tiks paplašināts.

Vienā pirkuma reizē "Bolt Food" var iegādāties līdz 40 preču vienībām no "Rimi Alfa" veikala un minimālā pasūtījuma summa ir 10 eiro. Papildu pirkuma summai ir jāapmaksā piegādes izmaksas, kas ir atkarīgas no attāluma starp veikalu un piegādes adresi. Savukārt līdz 19. aprīlim ir iespēja izmantot bezmaksas piegādi. Pasūtījumu ir iespēja veikt katru dienu no plkst. 12.00 līdz 20.00. Pasūtījuma izpildes laiks ir aptuveni viena stunda, ja piegādes vieta atrodas "Rimi Alfa" tuvumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Tirdzniecības centrs Alfa saīsina darba laiku

Db.lv, 31.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 1. septembri, tirdzniecības centra "Alfa" darba laiks noteikts īsāks – turpmāk tas būs no pulksten 10.00 līdz 21.00.

Izmaiņas neattiecas uz pārtikas lielveikalu "Rimi", sporta klubu "My Fitness", kinoteātri "Cinamon", bankām, automazgātavu "Song Wash" un atsevišķiem restorāniem.

"Sekojot līdzi iedzīvotāju ieradumu maiņai un izvērtējot apmeklētāju plūsmas datus, esam lēmuši par labu tirdzniecības centra darba laika saīsināšanai vakaros.

Minētās izmaiņas palīdzēs radīt labvēlīgākus apstākļus apmeklētāju un darbinieku veselības aizsardzībai, turklāt paaugstinās tirdzniecības centra darbības efektivitāti, tostarp – uzlabos energoefektivitātes rādītājus," skaidro t/c "Alfa" vadītāja Liene Apine.

Līdz šim tirdzniecības centrs "Alfa" bija atvērts no pulksten 10.00 līdz 22.00, turpmāk, sākot no 1.septembra, darba laiks noteikts no pulksten 10.00 līdz 21.00.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rimi investējis 130 000 eiro pašapkalpošanās skeneru ieviešanā Alfā

Zane Atlāce - Bistere, 03.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirgotājs Rimi paplašina pašapkalpošanās skeneru sistēmas pieejamību - investējot 130 tūkstošus eiro, 90 jaunākās paaudzes pašapkalpošanās skeneri un 4 kasu termināļi ieviesti arī tirdzniecības parka "Alfa" Rimi hipermārketā.

Sistēmas galvenā priekšrocība ir iespēja Mans Rimi kartes īpašniekiem paātrināt iepirkšanās procesu, iegādājoties lielāku preču daudzumu. Noskenējot pirkumus jau brīdī, kad pircējs tos pievieno savam grozam, preces iespējams uzreiz ievietot iepirkumu maisiņā. Mans Rimi karte identificē pircēju un savieno informāciju par noskenētajām precēm ar maksājumu termināli, tādējādi, norēķinoties pie specializētās kases, tie nav atkārtoti jāskenē.

Pilotprojekta ietvaros veikalā "Rimi Valdemārs" novērots, ka pašapkalpošanās skenerus lielākoties izvēlas pircēji, kuri veic lielākus pirkumus; tos aktīvi lieto jaunieši, bet īpaši aktīvi - 67% gadījumu - šo iespēju izmanto 26-45 gadus veci pircēji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums "Autobrava", kuram ir viens no lielākajiem autosaloniem Latvijā, ārkārtas situācijas apstākļos ir izveidojis tiešsaistes salona rīku, lai turpinātu klientiem nodrošināt automašīnu tirdzniecības pakalpojumus šai situācijai atbilstošā veidā.

Uzņēmuma valdes loceklis Ruslans Vlasjuks ir pārliecināts, ka jaunie apstākļi mainīs autosalonu nākotni, arī pēc krīzes arvien vairāk pārceļot pakalpojumus uz online vidi.

Uzņēmums desmit gadu laikā ir kļuvis par vienu no lielākajiem auto dīleriem Baltijā, pārstāvot tādus zīmolus kā "Hyundai", "SEAT", "JEEP", "FIAT", "FIAT Professional", "Alfa Romeo", "Suzuki", "Isuzu" un "SsangYong". Pērn uzņēmums pārdevis 700 jaunas un mazlietotas automašīnas.

"Lai nodrošinātu klientus ar nepieciešamo pakalpojumu klāstu, spējām ātri pielāgoties ārkārtas situācijai un operatīvi nomainījām klātienes salonu ar tikko izveidotu online salonu, kurā ikviens tiešsaistē var apskatīt automašīnas un uzdot mūsu ekspertiem jautājumus. Savukārt, ja ir interese par izmēģinājuma izbraucieniem, tad mēs, ievērojot visus nepieciešamos piesardzības pasākumus, vienojamies par individuālu laiku un vietu," skaidro R. Vlasjuks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Rada tehnoloģiju, kas var palīdzēt Latvijas uzņēmumiem iekļūt pasaules nanokondensatoru tirgū

Zane Atlāce - Bistere, 19.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) zinātnieki sadarbībā ar partneriem radījuši inovatīvu tehnoloģiju daudzslāņu silīcija nanokondensatoru dielektrisko slāņu izgatavošanai, kas elektrotehnikā un elektronikā plaši izmantoto kondensatoru ražošanu ļautu padarīt ievērojami lētāku.

«Kondensatorus izmanto jebkurās elektriskās ierīcēs, vai tie būtu datori, elektroautomašīnas, raķetes, lidmašīnas vai radari. Tirgū arvien pieaug pieprasījums pēc nanokondensatoriem, ko izmantot mikro un nanoierīcēs,» skaidro RTU Mašīnzinību, transporta un aeronautikas fakultātes Biomedicīnas un nanotehnoloģiju institūta (BINI) direktors profesors Jurijs Dehtjars, kā piemēru minot zibatmiņu.

Nanokondensatoru tirgus strauji attīstās un tiek plānots, ka attīstības temps nesamazināsies vēl vismaz desmit gadus. Interese darboties šajā tirgū ir arī Latvijas uzņēmumiem. Ar mērķi radīt jaunu tehnoloģiju, kas palielinātu Latvijas ekonomikas zināšanu ietilpību, konkurētspēju un veicinātu ekonomikas ilgtspējīgu attīstību, pētījumā sadarbojas RTU, Latvijas Universitāte (LU) un Rīgas pusvadītāju aparātu rūpnīca «Alfa RPAR». Pētījumu līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds (ERAF).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Virtuves trauku un piederumu ražotājs “Fissman” turpina paplašināt mazumtirdzniecības tīklu Latvijā, atverot ceturto veikalu Rīgā. Jaunais 90 kvadrātmetru plašais veikals tiek atvērts tirdzniecības centrā “Alfa”.

Veikala iekārtojums un dizains ievērojami atšķiras no ierastajām “Fissman" tirdzniecības vietām. Jaunā koncepta pamatā ir ērtums un dabiskums, kas interjerā panākts, izmantojot ekoloģiskus materiālus un mazāk spilgtus krāsu toņus.

Kā stāsta uzņēmuma “Fissman” Latvijas direktore Kristīne Ginķo, jaunatvērtā veikala izveidē ir investēti aptuveni 60 tūkstoši eiro un ražotāja investīcijas Latvijas tirgū turpinās, drīzumā plānots vēl viens veikals.

“Pēc pāris mēnešiem plānojam atvērt vēl vienu, tikpat plašu veikalu Rīgā. Esam ražotājs, tāpēc varam pielāgoties tirgus vajadzībām. Katrā tirdzniecības vietā pircējiem pieejamas aptuveni 1800 preču vienības. Populārākās preču grupas joprojām ir pannas un katli, īpaši t.s. biopannas, tāpat nu jau Latvijas pircēji ir iecienījuši arī termosus un termokrūzes, kā arī ļoti pieprasīta ir eko trauku līnija bērniem,” stāsta SIA “Fissman” vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

FOTO: Krustpils lidlaukā sāk ražot finieri

Māris Ķirsons, 21.11.2019

SIA "Amberbirch" īpašnieces a/s "AmberStone Group" Padomes loceklis Ernests Bernis (no kreisās) finiera ražotni tās atklāšanā rāda ekonomikas ministram Ralfam Nemiro un SIA "OF Holding" īpašniekam Oļegam Fiļam

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot 10 miljonus eiro, SIA "Amberbirch" izveidojusi bērza finiera lobskaidas ražotni, kas gan ir tikai pirmais posms no iecerētā kokapstrādes kompleksa bijušā Krustpils lidlauka teritorijā.

Pēc SIA "Amberbirch" valdes locekļa Kārļa Kavasa sacītā, pašlaik ir izveidota ražotnes ēka un siltumapgādes komplekss, kā arī uzstādīta lobskaidas ražošanas līnija un lobskaidas žāvētava.

«Tas ir pirmais posms,» uzsvēra K. Kavass. Viņš norādīja, ka pašlaik ražotnē ir nodarbināti 25 strādājošie un bērza lobskaidu ražo vienā maiņā, taču jau līdz šā gada nogalei ir plānots ražošanu nodrošināt trīs maiņās un nodarbināt līdz pat 100 strādājošo. Perspektīvā īstenojot nākamās kokapstrādes kompleksa attīstības kārtas, rūpnīca pircējiem piegādātu jau gatavu saplākšņa produkciju.

Pēc aptuvenām aplēsēm, šo nākamo kārtu ieguldījums tiek lēsts vēl uz aptuveni 50 miljoniem eiro. Ražotnei darbojoties ar pilnu jaudu, gadā tajā plānots pārstrādāt līdz 100 000 m3 bērza koksnes un saražot līdz 40 000 m3 finiera.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kinoteātris "Kino Citadele" turpinās strādāt, bet ierobežos sēdvietu skaitu auditorijās, informē uzņēmumā.

Auditorijās, kurās sēdvietu skaits pārsniedz 200, kapacitāte tiek ierobežota uz 100 pieejamām sēdvietām, teikts uzņēmuma mājaslapā.

Auditorijās, kurās sēdvietu skaits nepārsniedz 200, apmeklētājiem pieejamo vietu skaits tiek samazināts uz 50%. Tāpat ir dažādas izmaiņas saistībā ar jau ieplānotajiem pasākumiem ("The Matrix" Kino Kulta seanss, Metropolitan Opera tiešraides, Baleta izrādes, Bērnu Rīts, Dāmām priekšroka, "Klusā pasaule 2" pirmizrāde), informācija par to norisi un iegādātajām biļetēm tiek papildināta.

Visām šobrīd aktīvajām "Forum Cinemas" kino dāvanu kartēm (ar derīguma termiņu līdz 30. aprīlim) par 3 mēnešiem tiek pagarināts to izmantošanas periods.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada augusta vidū Babītes pagasta Piņķos durvis vērs modes zīmolu outlet jeb, latviskojot saskaņā ar Valsts valodas centra norādēm, zīmolpreču izpārdošanas ciemats "Via Jurmala Outlet Village". Baltijā šis būs pirmais outlet ciemats zem klajas debess, saskaņā ar attīstītāja vīziju - pilsēta pilsētā.

"Via Jurmala Outlet Village", kura raksturīgā iezīme, raugoties no dizaina viedokļa, ir Vidusjūras stila ēkas un ieliņas, visa gada garumā apmeklētājiem tiks piedāvāts iegādāties pasaulē populāru zīmolu iepriekšējo sezonu un outlet konceptam īpaši veidotu kolekciju preces.

"Via Jurmala Outlet Village" mārketinga vadītāja Anna Žigalova biznesa portālam db.lv stāsta: "Skatāmies uz tirgu, kurā jau darbojas esošie spēlētāji. Mēs varam tikai to pārdalīt, paņemt kādu tirgus daļu ar izdevīgāku piedāvājumu." Šobrīd uzstādīts 15% relatīvās (starp definētiem konkurentiem) tirgus daļas mērķis pirmajos divos gados.

"Via Jurmala Outlet Village" tiks attīstīts divās kārtās. Pirmajā kārtā ir ieguldīti 27 miljoni eiro. Otrās kārtas koncepts vēl tiek izstrādāts, saskaņojot ar potenciālo nomnieku vēlmēm, tādēļ plānotais investīciju apjoms vēl tiek rēķināts. Vaicāta, kad varētu sākties otrās kārtas attīstība, A. Žigalova teic, ka saskaņā ar šā brīža plāniem vismaz pusotru gadu plānots veltīt uzmanību pirmajai kārtai un pēc tam pievērsties tālākai attīstībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Trīs valstīs veiktas kratīšanas Fiat Chrysler Automobiles un Iveco īpašumos

LETA--AFP, 22.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izmeklētāji Vācijā, Šveicē un Itālijā veikuši kratīšanas vairākos īpašumos saistībā ar aizdomām, ka Itālijas un ASV autobūves uzņēmuma "Fiat Chrysler Automobiles" (FCA) un Itālijas kravas automašīnu ražošanas grupas "Iveco" ražotie automobiļi varētu būt aprīkoti ar programmatūrām kaitīgo izmešu apjoma falsificēšanai.

Vācijas Hesenes federālās zemes prokuratūra norāda, ka koordinētas pārrobežu kratīšanas tiek veiktas desmit komerciālajos īpašumos trīs valstīs.

Izmeklētājiem ir aizdomas, ka kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūras varētu būt izmantotas "Iveco" automobiļos, kā arī FCA struktūrvienību "Alfa Romeo", "Fiat" un "Jeep" ražotajās automašīnās.

FCA pērn janvārī ASV piekrita samaksāt 515 miljonus dolāru, lai izbeigtu izmeklēšanu saistībā ar tā dēvēto dīzeļgeitas skandālu.

2015.gada septembrī "Volkswagen" izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem tā ražoto automašīnu aprīkotas ar konkrēta tipa dīzeļdzinējiem, kam uzstādīta kaitīgo izmešu mērījumu falsificēšanas programmatūra.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dziedātāja Aija Andrejeva radījusi savu pirmo aksesuāru un apģērbu kolekciju "bum bum", ko pirmssvētku laikā piedāvās aplūkot un iegādāties POP-UP tirdzniecības vietā t/c "Alfa".

Kolekcija tapusi sadarbībā ar zīmola "UNUSI" īpašnieci Ramonu Lazdu. Savukārt apģērba iegāde un apdruka veikta, sadarbojoties ar reklāmas un korporatīvo apģērbu vairumtirgotāju SIA "Ervitex". Kolekcijas izstrādes laiks esot ildzis divus mēnešus.

Pati māksliniece saka, ka esot pāragri teikt, ka viņa pievērsusies apģērbu ražošanas biznesam. "Man "bum bum" apģērbs nozīmē vēl vienu mākslas formu, ar kuru iepriecināšu atbalstītājus un nodošu savu vēstījumu. Šis process man rada lielu prieku un svētku sajūtu par gaidāmo koncertu Siguldā nākošā gada vasarā," stāsta A.Andrejeva. Līdz šim viņa jomā kā tikai mūzikā, kas ir viņas pamatnodarbošanās, iesaistījusies nebija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot attīstīt ātrākas un ērtākas iepirkšanās iespējas, "Rimi" paplašina pašapkalpošanās skeneru sistēmas pieejamību - tagad pašapkalpošanās skeneri pieejami arī veikalā tirdzniecības centrā "Spice".

"Rimi" hipermārkets "Spicē" ir jau trešais Rimi veikals, kurā ieviesti pašapkalpošanās skeneri - līdz šim tādi pieejami veikalos "Rimi Valdemārs" un "Rimi Alfa". Pircējiem pieejami 90 jaunākās paaudzes pašapkalpošanās skeneri, četri maksājumu termināļi un astoņi pašapkalpošanās svari sveramajām precēm. Skeneri izvietoti pie ieejas veikalā. Sistēmas izveidē investēti 130 000 eiro.

Sistēmas galvenā priekšrocība ir iespēja "Mans Rimi" kartes īpašniekiem būtiski paātrināt iepirkšanās procesu. Noskenējot pirkumus jau brīdī, kad pircējs tos pievieno savam grozam, preces iespējams uzreiz ievietot iepirkumu maisiņā. Karte identificē pircēju un savieno informāciju par noskenētajām precēm ar maksājumu termināli; tādējādi, norēķinoties pie specializētās kases, tie nav atkārtoti jāskenē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts asinsdonoru centrs (VADC) lūdz visu asinsgrupu donoru atsaucību, lai nodrošinātu nepieciešamo asins krājumu un slimnīcu pieprasījumu pēc asins komponentiem.

Pēdējās dienās ārstniecības iestāžu pieprasījums pēc asins komponentiem ir pieaudzis sasniedzot apjomu, kāds bija pirms ārkārtējās situācijas izsludināšanas, savukārt donoru skaits ir sarucis uz pusi, informē VADC.

No 11.marta valstī ir atcelti daudzi ierastie VADC izbraukumi, kuri bija plānoti izglītības iestādēs, uzņēmumos, pašvaldībās un citās publiskās vietās. Būtisks procents ziedotāju parasti tiek sasniegts tieši izbraukumos, līdz ar to asins krājuma uzturēšana ir kļuvusi par sarežģītu uzdevumu. Arī šajā periodā slimnīcās atrodas daudzi pacienti, kuru ārstēšanas procesā nepieciešama asins pārliešana.

Ziedot asinis ir aicināti tikai tie cilvēki, kuri ir pilnīgi pārliecināti par savu veselības stāvokli, pēdējo 14 dienu laikā nav bijuši ārpus Latvijas teritorijas, izņemot tās valstis, kurās noteikts vēl ilgāks aizliegums*, un nav bijuši saskarsmē ar cilvēkiem, kuriem ir aizdomas par saslimšanu ar Covid-19, kā arī personai nav novērotas akūtas elpošanas ceļu infekcijas pazīmes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirgotājs "Rimi" sadarbībā ar "Bolt Food" paplašinājis internetā veikto pasūtījumu piegādes teritoriju, paplašināts arī Rīgas veikalu tīkls.

Šobrīd "Bolt Food" lietotnē veiktie pasūtījumi piegādei uz mājām tiek komplektēti Rīgā un Liepājā. Tāpat ir paplašināts Rīgas veikalu tīkls, no kuriem ir iespējas pasūtīt preces ar "Bolt Food" piegādi, papildu Rimi Alfa, šobrīd piegādes tiek veiktas arī no Rimi Pulkveža Brieža un Rimi Stirnu veikaliem.

Vienā pirkuma reizē "Bolt Food" var iegādāties līdz 40 preču vienībām un minimālā pasūtījuma summa ir 10 eiro. Papildu pirkuma summai ir jāapmaksā piegādes izmaksas, kas ir atkarīgas no attāluma starp veikalu un piegādes adresi. Pasūtījuma izpildes laiks ir aptuveni viena stunda.

"Šobrīd ir būtiski, ka mēs nodrošinām daudzveidīgas iepirkšanās iespējas un padarām mūsu produktus vēl pieejamākus. Pēc veiksmīgi uzsāktās sadarbības ar "Bolt Food", esam nolēmuši paplašināt sadarbību un iekļaut piegādes teritorijā Liepājas pilsētu, tā sniedzot iespēju pasūtīt preces no Rimi arī ārpus Rīgas teritorijas. Pēc mūsu novērojumiem klientu iecienītākās preču grupas pasūtījumu grozos "Bolt Food" lietotnē ir - piena produkti, dārzeņi, preces mājdzīvniekiem un konditorejas preces," informē Rimi Latvia mārketinga un sabiedrisko attiecību departamenta vadītāja Kristīne Ciemīte.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot darbus pie tirdzniecības centra "Origo" (Origo) paplašināšanas un biznesa centra "Origo One" projekta realizācijas, gadu mijā plānots slēgt Origo A māju, kuras rekonstrukcija turpināsies līdz 2020.gada rudenim, informē nekustamo īpašumu attīstītājs "Linstow Center Management" (LCM).

Tomēr jau 2020.gada februāra beigās - marta sākumā durvis vērs Origo paplašinātā daļa, tostarp divas reizes lielākais "Rimi". Veikali un pakalpojumi Origo B mājā kā arī Rīgas Centrālās Stacijas pārējā daļā 2020.gada sākumā turpinās strādāt bez izmaiņām.

T/c Origo A mājā esošo veikalu pēdējā darba diena pirms pagaidu slēgšanas būs šā gada 31.decembris, bet "Rimi" pēdējā darba diena būs 2020.gada 2.janvāris.

Jau ziņots, ka t/c Origo paplašināšanai "Linstow Center Management" uzsācis jaunas ēkas būvniecību blakus esošajā zemes gabalā Satekles ielā 2b. Ēkas pirmajos trīs stāvos būs tirdzniecības centrs, savukārt 4. līdz 6. stāvā 11500m2 platībā top moderns biznesa centrs "Origo One", kurā atradīsies A klases biroji. Biznesa centra atklāšana plānota 2020. gada februārī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc gandrīz divu mēnešu dīkstāves restorānu tīkls "LIDO" no 12. maija atkal ver durvis apmeklētājiem.

Šonedēļ darbu atsāks "LIDO Vērmanītis", bet nākamnedēļ – vairāki "LIDO" restorāni lielākajos tirdzniecības centros. Līdz maija beigām uzņēmums plāno atsākt darbu visos restorānos.

Pievienojoties aprīlī Ādažos jau atvērtajam restorānam "LIDO Apelsīns", pašlaik apmeklētājiem atvērti arī trīs "LIDO" veikali un "LIDO Spices" kafetērija. 12. maijā durvis klientiem vērs "LIDO Ķirsons Māja" bistro un "LIDO Damme", bet 14. maijā darbu atsāks "LIDO Vērmanītis". Savukārt nākamnedēļ plānots atvērt "LIDO" restorānus tirdzniecības centros "Domina", "Spice" un "Alfa".

Jau 11. maijā atvērti arī "LIDO" restorāni Igaunijā, tostarp tieši pirms ārkārtas stāvokļa rekonstruētais "LIDO Solaris".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot pusmiljonu eiro, darbu uzsācis jauns piedzīvojumu parks bērniem un aktīviem vecākiem "Adventures zone".

Jauno piedzīvojumu parku, kas izvietots tirdzniecības parkā "Alfa", ir projektējuši "Aerodium" inženieri – komanda, kura 2018. gadā Toma Krūza filmas vajadzībām uzbūvēja lielāko vēja tuneli pasaulē.

"Adventures zone" ir jauna koncepta aktīvās atpūtas un izklaides piedzīvojumu parks bērniem un viņu vecākiem, kas vienuviet 700 kvadrātmetru platībā, divos stāvos ļauj izmēģināt spēkus dažādās aktivitātēs.

Tajā pieejama "Nindzju" šķēršļu josla, kāpšana pa māju fasādēm un klinšu sienām, četru stāvu labirinti, batuti un tīklu parks, caurspīdīgs tilts septiņu metru augstumā un attīstošas spēles.

"Man pašam ir trīs bērni, un es kopā ar viņiem regulāri apmeklēju visdažādākos rotaļu laukumus. Kā jebkurš vecāks, gribu, lai bērni rotaļās attīstās un izaug sportiski, kreatīvi un gudri. Redzēju, ka Latvijā rotaļu laukumu līmenis diemžēl ne vienmēr ir apmierinošā kvalitātē, kā arī piedāvājuma dažādības ziņā mums vēl ir krietni, kur augt. Tā arī radās doma atvest uz Rīgu labāko, ko esmu redzējis pasaulē. Esot kopā ar bērniem, man ir vēlēšanās aktīvi līdzdarboties, tādējādi gūstot gan fizisku nodarbi sev, gan kopīgu piedzīvojumu ar bērniem. Tieši tas tagad ir iespējams "Adventures zone". Mums ir svarīga arī augstākā līmeņa drošība, laukuma higiēna un serviss. Gribējās radīt augstāko kvalitāti rotaļu laukumu segmentā. Ceru, ka to pamanīs un novērtēs arī citi vecāki," stāsta jaunā parka idejas autors un izveidotājs, "Aerodium" līdzīpašnieks Ivars Beitāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nopirkt auto, lai izbēgtu no sabiedriskā transporta

Jānis Šķupelis, 21.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmija milzīgus izaicinājumus atnesusi spēkratu industrijai. Auto ir pietiekami liels pirkums, un tādējādi visai saprotama ir situācija, ja neskaidros laikos tas tiek atlikts.

Britu auto industrijas pētnieki no "AutoAnalysis" aprīlī rēķināja, ka Eiropā pandēmijas iespaidā spēkratu pārdošana varētu samazināties par 2,6 miljoniem vienību un ASV – par diviem miljoniem. Tas novedīšot pie tā, ka Eiropā no jaunu auto pārdošanas netiks gūti ieņēmumi vismaz 66 miljardu ASV dolāru apmērā un ASV – 52 miljardu ASV dolāru apmērā.

Arī lietotas automašīnas pērk internetā 

AS "Longo Group" saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu sākusi piedāvāt attālināto lietotu automašīnu...

Neskatoties uz šādu visai drūmu bildi, šajā tirgū negaisa mākoņiem tomēr tiek saskatīta arī neliela zelta maliņa. Iesmels ir pandēmijas potenciālā ietekme uz patērētāju paradumu maiņu. To apliecina, piemēram, kāda "Financial Times" aptaujāta Ņujorkas iedzīvotāja, kas norāda, ka nupat internetā iegādājusies "Honda" automašīnu: "Man kopš 1999. gada nav bijis personīgā auto. Es to negribēju. Tomēr tagad man ir nepieciešams veids, kā droši pārvietoties."

Vai mainīs tendenci

Milzīgas pārmaiņas auto tirgū pēdējos gados saistītas ar demogrāfiju. Pieņemts, ka izteikta vēlme tikt pie personīgā auto bijusi tā saucamajai Baby Boomers paaudzei (pēckara demogrāfiskais sprādziens), bet jaunieši šādu nepieciešamību neizjūt. Gados jauni pilsētnieki arvien vairāk pēdējos gados lūkojušies dažādu personīgā auto alternatīvu virzienā, kur popularitāti guvusi ideja, piemēram, par mašīnas dalīšanu, kas nāk komplektā ar dažādu mobilo aplikāciju attīstību. Būtībā jauniešu vidū arvien pieņemamākas kļuvušas dažādas pārvietošanās alternatīvas, un personīgā mašīna līdz ar arvien attālākām domām, piemēram, par ģimenes dibināšanu vairs nav bijusi tik aktuāla vajadzība.

Tomēr šo tendenci pa spēkam pašķobīt var būt Covid-19, uz ko uzmanību vērš arī "Financial Times". Turklāt par to liekot domāt, piemēram, notiekošais Ķīnā, kuras ekonomikai pēc pandēmijas viļņa atveroties salīdzinoši ātrāk, vērojams pieprasījuma pieaugums pēc privātajiem spēkratiem. Aprīlī šajā valstī jaunu auto pārdošana, salīdzinot ar attiecīgo periodu pirms gada, negaidīti palielinājusies par veseliem 4,4%, liecina China Association of Automobile Manufacturers pieejamie dati. Martā Ķīnas spēkratu pārdošana saruka par 43% un februārī – par 80%.

"Mēnesi pēc Covid-19 dziļākā punkta Ķīnā bija vērojama interese par iespēju pārslēgties prom no sabiedriskā transporta," novērojuši arī "Volkswagen" pārstāvji.

"Mums ir aizdomas, ka nesenā Ķīnas patērētāju interese par privāto transportu saglabāsies tik ilgi, kamēr vien būs bailes par Covid-19," "Financial Times" klāsta arī "Bernstein" auto analītiķi.

Faktiski, ja agrāk privāto auto pircējus vārēja pievilināt, piemēram, ar dzinēja jaudu vai komfortu, tad tagad to jau var darīt, piesolot labumu veselībai. Protams, jāņem vērā, ka pasaules tautsaimniecība šogad atradīsies asā recesijā, kura sliktākā gadījumā var pārvērsties par ekonomikas depresiju. Šādos brīžos daudz cerību izteikti cikliskiem biznesiem lolot nevajadzētu. Tomēr šādi dati auto industrijai rada nelielu cerību, ka laiki tomēr varētu būt nedaudz mazāk slikti.

"Ir kaut kas tāds, ko jūs gandrīz varētu nosaukt par tādu kā "spītīgu pirkšanas aktivitāti". Cilvēkiem ir apnicis ieslēgtiem sēdēt mājās, un viņi vēlas iet ārā un pirkt," piebildusi arī "Volvo" vadība.

Interese arī britiem

Jautājums, protams, ir par to, vai šāda tendence atbalsosies arī Eiropā un Ziemeļamerikā.

"Financial Times" vēl, piemēram, izceļ, ka Apvienotās Karalistes valdība mudinājusi savus iedzīvotājus pēc iespējas lielākā mērā izvairīties no sabiedriskā transporta. Viens no viediem, kā to var darīt, protams, ir pārvietošanās ar privāto auto.

Valdot šādam fonam, dienā, kad Apvienotās Karalistes premjers Boriss Džonsons nāca klajā ar šādu valdības paziņojumu, piemēram, tiešsaistes spēkratu tirdzniecības "Auto Trader" platformā interesentu aktivitāte esot palēkusies līdz jaunam rekordam. Tiek izcelta arī aptauja, kur aptuveni puse no šīs valsts autovadītāju apliecību ieguvējiem, kuriem spēkrats vēl nepieder, apsverot tā iegādi, lai izvairītos tieši no sabiedriskā transporta lietošanas arī pēc pandēmijas ierobežojumu beigām.

"Tas, kas sākās kā niecīga plūsma, pārvērtās par veselu straumi. Pasaule ir pamodusies dramatiskā veidā," savukārt teic cita auto pārdevēja "Citygate Automotive" pārstāvji.

"Pandēmijai ir potenciāls pretējā virzienā pavērst tendenci, kas pirms tam nozīmēja, ka jauniešiem nav intereses par personīgā auto iegādi. 35% no viņiem nu norāda, ka meklē iespēju, kā to tomēr iegādāties," savukārt piebilst konsultāciju uzņēmuma "Capgemini" analītiķi. Interesanti arī tas, ka no ASV no 15. marta līdz 21. martam, salīdzinot ar iepriekšējo nedēļu, internetā meklējumu skaits frāzei "Vai šis ir labs brīdis, lai iegādātos auto" palielinājies septiņas reizes.

Nav gan izslēgts, ka notiekošais būs vien īstermiņa atlēciens. "Nav iedomājams, ka mēs visās lielākajās pilsētās aizstāsim sabiedrisko transportu ar individuālo. Notiekošais gan var veicināt pieprasījumu īsākā laika posmā," klāsta "Volkswagen" pārdošanas daļas vadītājs Kristians Dalhaims.

Gandrīz apstājies

Šonedēļ publicētie Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) dati par spēkratu reģistrāciju vecajā kontinentā (Eiropas Savienības valstīs) bija vairāk nekā vāji. Jaunu auto reģistrācija aprīlī gada skatījumā sarukusi par 76,3%. Savukārt kopumā gada četros pirmajos mēnešos tā noplanējusi gandrīz par 40% zemāk. Jau pirms tam nevarēja teikt, ka šis tirgus atradās uz stabila seguma. 2018. gada skatījumā Eiropas Savienībā šis tirgus stagnēja. Savukārt pagājušajā gadā Eiropā autoražotājiem bija jāspēj pielāgoties stigrākiem izmešu regulējumiem, kas prasījis auto atsaukšanu un nozīmēja papildu izmaksas.

Grafikā: Jaunu auto reģistrācija ES. Avots: ACEA

Auto reģistrācija gada četros mēnešos strauji samazinājās visos lielākajos tirgos – Vācijā par 31%, Apvienotajā Karalistē – par 43,4%, Francijā, Spānijā un Itālijā – aptuveni par 50%. Mūsu valstī tie šajā periodā saplakuši par ceturto daļu.

Neziņa par nākotni skaudri atbalsojas Latvijas auto tirgū 

2020. gada aprīlī Latvijā reģistrēts jaunu auto reģistrācijas skaita kritums 55% apmērā, kas...

Līdzīgi ir arī Igaunijas mērījumi, bet Lietuvā jaunu spēkratu reģistrācija četros mēnešos sarukusi nedaudz mazāk dramatiski - par 17,3%.

Kopumā Eiropā nav tādas valsts, kurā situācija neapliecinātu šī tirgus krahu vai pat pilnīgu apstāšanos. Nosacīta sacensība drīzāk ir par mazākajiem mīnusiem. Aprīļa skatījumā jaunu auto reģistrācija vairāk nekā par 90% samazinājusies, piemēram, Beļģijā, Itālijā, Apvienotajā Karalistē, Spānijā, Īrijā, tie ir attiecīgi 97,6%, 97,3%, 96,5% un 96,1%. Savukārt nupat pieminētie mazākie mīnusi Eiropā aprīlī šajā ziņā bijuši Dānijā (-37%), Zviedrijā (-37,5%) un Somijā (-38,6%).

Var arī salīdzināt, kādas tieši mašīnas eiropieši izvēlējušies vai, ņemot vērā unikālo pandēmijas dabu, tieši pretēji – sevišķi aktīvi neizvēlējušies. ACEA dati liecina, ka "Volkswagen" grupas (pieder arī "Audi", "Škoda", "Seat", "Porsche" zīmoli) automašīnu reģistrācija gada četros mēnešos saplakusi par trešo daļu, kas ir visai "OK", ja ņem vērā, ka daudziem citiem kritums bijis straujāks. Kopumā Eiropā 26,8% no reģistrētajiem auto nākuši no "Volkswagen" grupai piederošajām ražotnēm. Tas gada laikā ir kāpums par veseliem 2,4 procentpunktiem.

Šogad straujāk - par 44,4% - saruksi "PSA" grupas (pieder "Peugeot", "Opel", "Citroen" zīmoli) jaunu auto reģistrācija. Tā par veseliem 47% samazinājusies arī "Renault" grupai un par 48% - "FCA" grupai (pieder "Fiat", "Jeep", "Lancia", "Chrysler", "Alfa Romeo" zīmoli), bet "Ford" – par 47%.

Mazāk slikti klājies "Hyundai", kuras zīmolu auto reģistrācija samazinājusies par 31%, "BMW" grupai (kritums par 27,3%) un "Toyota" grupai (kritums par 24,4%). Jaunu "Daimler" ("Mercedes", "Smart" zīmoli) auto reģistrācija savukārt samazinājusies par 37,2%.

Protams, notiekošais ietekmē arī akciju investoru omu. "Volkswagen" akcijas cena Frankfurtes biržā šogad sarukusi par piekto daļu līdz 138 eiro atzīmei. Tiesa gan, kopš marta vidus tā ir palēkusies par 36%.

Grafikā: Volkswagen akcijas cena

Francijas "Renault" bilde ir bēdīgāka - šī uzņēmuma akcijas vērtība šogad noplanējusi par 60% zemāk. Turklāt šī uzņēmuma akciju nav skārusi "Volkswagen tipa" atveseļošanās. Līdzīgi depresīva ASV Ņujorkas biržā izskatās "Ford" akcijas cenas līkne.

Grafikā: Renault akcijas cena

Savukārt Japānas "Toyota Motor" akcija Tokijas biržā šogad kļuvusi "vien" par 17% lētāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Picēriju tīkla "Čili pica" īpašniekam SIA "Čilija pizza" ierosināts tiesiskās aizsardzības process, liecina "Lursoft" dati.

Uzņēmumam uz šā gada 7.februāri bija reģistrēts 268,86 tūkstošu eiro liels nodokļu parāds.

Pērn SIA "Čilija pizza" tika reģistrēti arī trīs nodrošinājumi, kas aizliedz reģistrēt, pārjaunot un grozīt komercķīlas, tāpat arī liedz veikt uzņēmuma reorganizāciju, likvidāciju, izmaiņas amatpersonu un dalībnieku sastāvā.

"Lursoft" kavēto maksājumu datu bāzē reģistrēti arī divi SIA "Čilija pizza" kavētie maksājumi, kā arī Paus Konsults datubāzē pieejama informācija par uzņēmuma nenomaksātiem parādiem.

"Lursoft" dati rāda, ka SIA "Čilija pizza" Rīgā reģistrētas 20 struktūrvienības, tostarp 18 picērijas un "take away". Picēriju biznesā uzņēmums darbojas kopš 2001.gada, pirmo picēriju atverot tirdzniecības centrā "Alfa".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Interneta veikals ar preču piegādi līdz durvīm un tagad arī mobilā lietotne ir mūsu krīzes mācības," teic virtuves trauku un piederumu ražotāja "Fissman" Latvijas pārstāvniecības direktore Kristīne Ginķo. Savu piekto 110 kvadrātmetrus plašo veikalu Latvijā ražotājs atver 2.jūnijā tirdzniecības centrā "Origo".

K. Ginķo informē, ka piektā veikala atvēršana uzņēmumam bija plānots solis, kuru vīrusa Covid-19 krīze par diviem mēnešiem piebremzēja, savukārt mobilās lietotnes izstrādi, tieši pretēji - krīzes situācija ir stimulējusi.

"Telpu nomas līgums ar "Origo" tika plānots jau pusgadu iepriekš. Katra jauna veikala atvēršana nozīmē investīcijas, kurām mēs gatavojamies laicīgi. Jaunatvērtā veikala izveidē investēti ap 95 tūkstošiem eiro un tas ir šobrīd plašākais zīmola veikals Latvijā," stāsta "Fissman" vadītāja.

Jaunais veikals tirdzniecības centrā "Origo" tiks atklāts 2.jūnijā. Tur būs pārstāvēti vairāk nekā 2 tūkstoši preču vienību.

"Joprojām pati populārākā prece ir pannas, bet esam novērojuši, ka krīze ir būtiski mainījusi pircēju paradumus, proti, tagad pērk vairāk dārgākās preces, izvēlas rūpīgāk un meklē kvalitāti. Jūtams, ka iedzīvotāji vairāk gatavo mājās, jo audzis pieprasījums pēc piederumiem cepšanai, aksesuāriem, kā arī virtuves nažiem. Šajā pavasarī daudz vairāk tiek pirkti arī termosi un ūdens pudeles. Interesants novērojums, uzkrītoši pieaudzis ir pircēju – vīriešu skaits," stāsta zīmola vadītāja Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru