Jaunākais izdevums

Arvien vairāk pakalpojumiem pārceļoties uz globālo tīmekli, aktualizējas jautājums par precīzu personas identitātes pārbaudi

Igaunijas jaunuzņēmuma Veriff risinājums ļauj ikvienai interneta vietnei vai mobilajai ierīcei pārbaudīt autovadītāja apliecību, pasi vai valsts izdotu identifikācijas dokumentu. Uzņēmuma nākotnes mērķis ir panākt uzticību internetā un nodrošināt, ka cilvēki, domājot par tiešsaistes identifikāciju, zina, ka ir tāda Igaunijas kompānija Veriff, kas piedāvā to izdarīt ātri un viegli, un ka šāds risinājums pieejams ne tikai lielām kompānijām, bet arī maziem un vidējiem uzņēmumiem. Kompānijas dibinātājs Kārels Kotkas (Kaarel Kotkas) norāda, ka šobrīd tiešsaistē daudzas lietas un pakalpojumi ir lētāki nekā fiziskajos veikalos un uzņēmumi sāk saprast, ka vairs nav vajadzīgs birojs, lai būtu blakus klientam. «Lai būtu efektīvāks un piedāvātu pakalpojumus par zemāku cenu, ir jāpārvietojas uz internetu. Mūsu risinājums ļauj pārliecināties, ka tiek izmantota īstā cilvēka identitāte. Mēs iestājamies, lai neviens cits neizmanto viņa identitāti. Ja internetā pērk zobu birsti, nevar nodarīt daudz ļaunuma, bet, ja pērk mašīnas un paraksta dokumentus, ir jābūt spēcīgai pārbaudei, lai darījums notiek uzticami,» saka K. Kotkas.

K. Kotkas nesen devās atvaļinājumā uz Islandi un ar nomātu auto apceļoja salu. Kad pakalpojuma sniedzējs izkalkulēja cenu, izrādījās, ka viņam jāpiemaksā papildu 400 eiro, jo viņš ir jaunāks par 25 gadiem, bija vēl arī citi aspekti. «Ja nomas kompānijai būtu informācija, ka patiesībā Kārelam ir astoņu gadu autovadītāja pieredze bez nekādiem krimināliem pārkāpumiem un viņam var uzticēties, tad cena varētu būt daudz konkurētspējīgāka un galalietotāji saņemtu pakalpojumu par zemāku cenu. Šis piemērs ilustrē, ko darām mēs un kāpēc tam ir svarīga loma, jo īpaši mūsdienu tiešsaistes biznesā. Fiziskajā pasaulē ir organizācijas, kas uzmana, vai cilvēki rīkojas saskaņā ar likumu, bet tagad visa dzīve ir internetā un ir vajadzība pēc draudzīga un noderīga pakalpojuma, kas virtuālajā pasaulē cilvēkus patur acīs un palīdz darīt lietas uzticamā un drošā veidā,» norāda K. Kotkas.

Veriff risinājums spēj «saprast» saiti starp cilvēka sejas attēlu un fotogrāfiju oficiāli valsts izdotā dokumentā, tādējādi identificējot konkrētu personu un dodot piekļuvi dažādiem pakalpojumiem tiešsaistē. «Finanšu tehnoloģiju kompānijas vēlas lielu klientu bāzi. Tā kā šobrīd konkurence ir ļoti augsta, bet peļņa – maza, ir jācīnās pret krāpniekiem. Lai nosegtu iespējamos krāpnieku radītos zaudējumus, tiek iekasēta augstāka maksa arī no godprātīgiem cilvēkiem. Lai kompānijas būtu konkurētspējīgas, tām jāspēj cīnīties pret krāpniekiem brīdī, kad tās pārbauda un verificē potenciālos klientus un cilvēks kļūst par pakalpojuma lietotāju,» viņš skaidro.

Šobrīd uzņēmuma klientu skaits tuvojoties simtam. Veriff izmantojams dažādos veidos, bet pārsvarā uzņēmuma klientu lokā ir finanšu tehnoloģiju uzņēmumi. Tas noder arī e-komercijas kompānijām, to var izmantot pat viesnīcas, piedāvājot iespēju piereģistrēties naktsmītnē, izmantojot mobilo telefonu un QR kodu, tādējādi ietaupot laiku un nestāvot rindā. «Izmantošanas piemēri reizēm pārsteidz pat mani, taču lielākā daļa klientu ir finanšu tehnoloģiju kompānijas,» atzīst K. Kotkas.

Vasarā uzņēmums absolvēja akseleratoru Y Combinator un piesaistīja investīcijas, kuru kopējā summa sasniedz 8,3 miljonus dolāru. Vaicāts, kas šajā laikā mainījies uzņēmumā, K. Kotkas atbild: «Vasara bija jau senāk nekā pirms pusgada. Ja iedomājamies, cik daudz lietu iespējams izdarīt dienas laikā, ir skaidrs, cik daudz iespējams nedēļas, mēneša un pusgada perspektīvā. Pērn gada sākumā komandā bijām astoņi cilvēki, gada beigās jau bijām 71, bet šā gada februāra sākumā esam jau simts cilvēku. Paredzams, ka pusgada laikā darbinieku skaits sasniegs 200. Viss notiek labi, tirgū ir vajadzība pēc mūsu produkta. Esam sapratuši, ka ir lieliska produkta un tirgus saderība.»

Visu rakstu lasiet 25. februāra laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Veriff komandai pievienojas bijušais Uber vadītājs Baltijā

Anda Asere, 10.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas tehnoloģiju kompānijas «Veriff» komandu papildina Enns Metsars (Enn Metsar), kļūstot par uzņēmuma biznesa attīstības vadītāju

Iepriekš viņš trīs gadus bija «Uber» vadītājs Baltijā un sāka šīs kompānijas darbību Igaunijā un Lietuvā. «Galvenais iemesls, kāpēc pievienojos «Veriff», ir tas, ka viņi strādā ar ļoti nopietnu problēmu – nodrošināt uzticību digitālajā pasaulē. Daudzi pakalpojumi pārceļas uz digitālo vidi, kas padara tos ātrākus un finansiāli pieejamākus. Taču tiešsaistes biznesus kavē uzticības trūkums starp iesaistītajām pusēm. Jautājums ir par to, vai šis šķērslis ir pārvarams. Es ticu, ka sadarbībā ar «Veriff» tas ir iespējams. Es novērtēju kompānijas profesionālo komandu un man ir bijusi lieliska pieredze, sadarbojoties ar «Veriff» dibinātāju Kārelu Kotkas (Kaarel Kotkas). «Uber» mēs izmantojām «Veriff» pakalpojumus, lai pārbaudītu vadītāju un transportlīdzekļu atbilstību,» saka E. Metsars.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Igaunijas startup uzņēmumā Veriff strādā darbinieki no 40 valstīm

Ilze Žaime, 26.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darbinieku skaits Igaunijas jaunuzņēmumā «Veriff» audzis 17 reizes. Ja pirms gada uzņēmums nodarbināja 18 darbiniekus, tad šonedēļ šis skaitlis sasniedza 300.

Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs un dibinātājs Kārels Kotkas saka, ka šāda izaugsme notikusi, pateicoties pieprasījumam pēc risinājumiem, kā izvairīties no identitātes zādzībām un krāpšanas interneta vidē. Kārels Kotkas komentē: «Šogad mūsu pārbaužu apjomi auguši par vidēji 90% mēnesī. Līdz ar «Veriff» jaunu klientu piesaisti augs arī darbinieku komandas apmērs».

40 procenti no «Veriff» klientiem ir ārzemju uzņēmumi. Tāpat arī uzņēmums nodarbina cilvēkus no vairāk nekā 40 dažādām valstīm. Visvairāk pārstāvēto valstu vidū aiz Igaunijas ir Brazīlija, Gruzija, Nigērija, Krievija un ASV. Uzņēmumā strādājošo sieviešu un vīriešu skaits ir līdzīgs (53% ir vīrieši un 47% sievietes), kas ne vienmēr ir raksturīgi tehnoloģiju kompānijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Igaunijas startup piesaistījuši 258,3 miljonus eiro

Anda Asere, 02.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan summa ir mazāka nekā gadu iepriekš, kad investīciju apjoms sasniedza 330 miljonus eiro, ir palielinājies kopējais investīciju gadījumu skaits, liecina "Startup Estonia" informācija.

Atsaucoties uz Igaunijas jaunuzņēmumu publisko datubāzi, "Startup Estonia" norāda, ka 2019. gadā bija 71 investīcija, kamēr 2018. gadā notika 40 investīciju darījumi. Tāpat 2019. gadā 28 investīcijas bija vismaz viena miljona eiro apmērā. 2018. gadā tādas investīcijas bija 20.

2019. gadā lielākās investīcijas piesaistīja "Bolt" (128 miljoni eiro), "Starship Technologies" (36 miljoni eiro), "Glia" (18 miljoni eiro), "Realeyes" (11 miljoni eiro), "Skyselect" (9 miljoni eiro), "Coolbet" (7,6 miljoni eiro) un "Xolo" (5,5 miljoni eiro).

2019. gadā Igaunijas jaunuzņēmumu kopējais apgrozījums bija 395,4 miljoni eiro, kas ir par 9% vairāk, nekā gadu iepriekš, kad tas bija 363,8 miljoni eiro. Lielāko daļu apgrozījuma veido jaunuzņēmumi, kas nodarbojas biznesa programmatūras, pakalpojumu un personālvadības sektorā (106,7 miljoni eiro). Tam seko reklāmas tehnoloģijas un radošo tehnoloģiju sektors ar 65 miljoniem eiro un finanšu tehnoloģijas (46,8 miljoni eiro).

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Startup vīzu skaits pieaug desmitkārt

Anda Asere, 19.02.2020

"Reuters" žurnālists Tarmo Virki, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) jaunuzņēmumu eksperte Olga Barretu-Gonsālvisa, akseleratora "Startup Wise Guys" mārketinga vadītāja Zane Bojāre, Igaunijas jaunuzņēmumu organizācijas "Startup Estonia" startup vīzu projekta vadītāja Merilina Luka (Merilin Lukk).

Foto: Anda Asere

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas jaunuzņēmumos pērn ieguldīti aptuveni 20 miljoni eiro un šis gads sācies labi - līdz šim investīcijas sasniegušas jau septiņus miljonus.

"Investīcijas jaunuzņēmumu ekosistēmā 2019. gadā nav bijušas tās lielākās. Saskaņā ar maniem datiem, 2019. gadā Latvijas jaunuzņēmumos investēti apmēram 20 miljoni eiro, kas ir četras reizes mazāk nekā pirms gada. Nevaram lepoties ar lieliem skaitļiem, bet šis gads jau uzrāda labu tendenci un jaunuzņēmumos 2020. gadā jau investēti septiņi miljoni eiro," šodien notiekošajā "Riga Venture Summit" norāda Olga Barretu-Gonsālvisa, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) jaunuzņēmumu eksperte.

Jaunuzņēmumu skaits, kas pērn piesaistīja investīcijas, esot diezgan liels, bet finansējums ir samērā mazs un ir ieguldīts agrīnas stadijas kompānijās. Lielā mērā tas noticis pateicoties trim akseleratoriem, kuros ieguldīts publiskais finansējums, kā arī "Startup Wise Guys", kas ir privāts akselerators. Pērn Lietuva ieguva savu pirmo vienradzi jeb jaunuzņēmumu, kura novērtējums sasniedzis miljardu dolāru - lietoto apģērbu tirdzniecības platforma "Vinted".

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

MySpotit piesaista investīcijas vairāk nekā 100 000 eiro apmērā

Zane Atlāce - Bistere, 08.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas sapulču telpu koplietošanas platforma "MySpotit" noslēgusi pirmo investīciju raundu, piesaistot vairāk nekā 100 000 eiro no start-up vidē sevi jau pierādījušiem investoriem un uzņēmējiem.

Noslēgtā investīciju raunda rezultātā "MySpotit" tirgus vērtība ir pārsniegusi miljonu eiro.

Investīcijas tiks izmantotas pakalpojuma attīstībai un jaunu tirgu apgūšanai. "MySpotit" darbu Latvijā plāno sākt jau šomēnes.

"Janvāra vidū mēs atklāsim savu pakalpojumu Rīgā, un jau 2020. gada otrajā ceturksnī plānojam uzsākt darbu Kopenhāgenas tirgū. Papildus sapulču telpu starpniecībai, mēs arī attīstām pakalpojumu jaunā virzienā, lai nodrošinātu komandu vadītājiem rīku sapulču saturīgakai un efektīvākai plānošanai, " saka "MySpotit" dibinātājs Hardi Kinnas.

"Pirmā investīciju raunda kontekstā interesants ir fakts, ka papildus start-up pasaulē jau sevi pierādījušiem investoriem to pulkā ir arī vairāki labi pazīstami tradicionālo uzņēmumu vadītāji. Tā ir skaidra zīme, ka ir jāsatricina sanāksmju nozare," saka H. Kinnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Igauņu MySpotit ienāk Rīgā

Anda Asere, 10.03.2020

"MySpotit" komanda Miks Pūrmans (Mikk Puurmann), Timo Mits (Timo Mitt), Marge Raitma, Hardi Kinns (Hardi Kinnas) un Andres Kostivs (Andres Kostiv).

Foto: Publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz marta beigām "MySpotit" platformā sanāksmēm ārpus biroja pieejamo telpu piedāvājums Rīgā sasniegs 70 līdz 80.

Igaunijā izstrādātā sapulču un pasākumu telpu koplietošanas platforma "MySpotit" šobrīd piedāvā vairāk nekā 250 vietas Igaunijā un Latvijā. "Pirmajos divos mēnešos Latvijā mēs pārsvarā esam fokusējušies uz jaunu vietu pievienošanu platformā. Aktīvs mārketings un komunikācija sāksies martā, taču pirmās rezervācijas jau ir veiktas," stāsta Miks Pūrmans (Mikk Puurmann), "MySpotit" līdzdibinātājs.

Db.lv jau rakstīja, ka "MySpotit" saved kopā organizācijas, kas vēlas atrast neparastas tikšanās vietas, ar telpu īpašniekiem, kuri vēlas nopelnīt, iznomājot savas dīkstāvē esošās sapulču vai pasākumu telpas Uzņēmums darbu Latvijā sāka šā gada sākumā. "MySpotit" tiek dēvēta par sapulču telpu "Airbnb".

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Mana pieredze: Izstrādā alternatīvu ierakstītām vēstulēm

Anda Asere, 19.03.2019

SIA Lahdes īpašnieki Dmitrijs Dementjevs-Dedelis (no kreisās) un Jānis Zaltāns.

Foto: Paula Čurkste/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācijas tehnoloģiju jaunuzņēmums Lahdes ar laiku cer apkalpot 1% Eiropas dokumentu aprites tirgus

«Šis nav ne pasts, ne arī e-pasts. Tas ir abu šo pasauļu labāko lietu apvienojums. Šis ir jauns pakalpojums, kas digitalizē ierakstītas vēstules,» stāsta Dmitrijs Dementjevs-Dedelis, SIA Lahdes līdzdibinātājs. Uzņēmumi parasti zina sava klienta personas kodu, tāpēc Lahdes izmanto šo elementu, lai sūtītu informāciju. Cilvēks, pierakstoties informācijas saņemšanai, norāda savu personas kodu, telefona numuru vai e-pasta adresi. Ja šis cilvēks vēl nav izmantojis Lahdes, viņš saņem īsziņu ar aicinājumu ieiet tā tīmekļa vietnē un norādīt savu kontaktinformāciju pats. «Saistībā ar Vispārīgās datu aizsardzības regulas niansēm sākumā esam datu apstrādātājs tai informācijai, ko mums iedod mūsu klients, un pēc tam, kad cilvēks ir uzticējis savus datus, mēs esam datu pārzinis. Tā iegūstam aktuālo informāciju, caur kuru viņu uzrunājam,» skaidro Jānis Zaltāns, SIA Lahdes līdzdibinātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinets otrdien atbalstīja grozījumus Alkoholisko dzērienu aprites likumā, kas paredz atļaut alkoholisko dzērienu tirdzniecību internetā, informē Ekonomikas ministrijā (EM).

Ar grozījumiem likumā paredzēts atļaut alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecību internetā, saglabājot visus jau šobrīd noteiktos alkoholisko dzērienu aprites ierobežojumus. Grozījumus likumā izstrādāja EM pēc Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas uzdevuma. Grozījumi likumā vēl jāpieņem Saeimai.

Līdz ar grozījumu stāšanos spēkā tiks nodrošināta Latvijas mazo alkoholisko dzērienu ražotāju produkcijas pieejamība, vienlaikus atvieglojot daudzu tirdzniecības uzņēmumu darbu, kā arī sekmējot nozares attīstību. "Mazo ražotāju produkcija netiek bieži pārstāvēta mazumtirdzniecības veikalos, kas nozīmē, ka to ir grūti iegādāties un tiek apgrūtināta šādas komercdarbības attīstība," skaidro EM.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Baltijas privātā kapitāla un riska kapitāla tirgus sasniedz 3 miljardus eiro

Ilze Žaime, 28.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Privātā kapitāla un riska kapitāla tirgus Igaunijā, Latvijā un Lietuvā pēdējo piecu gadu laikā ir audzis septiņkārtīgi, sasniedzot 3 miljardus eiro 2019.gadā, liecina Baltijas riska kapitāla asociācijas «Baltic VCA» sniegtā informācija.

«EstVCA» valdes priekšsēdētājs Kristjans Kalda Pērnavā notikušajā «Baltic VCA Summit» atzina, ka Baltijas reģionu raksturo spēcīga startup kopiena un pieredzējuši investori. «2013.gadā privātā kapitāla un riska kapitāla tirgus Baltijā kopumā sasniedza 385 miljonus eiro, iekļaujot tikai dažus investorus. Šodien mēs esam izauguši līdz 3 miljardu eiro tirgum un kļuvuši par mājām dažādu investīciju stratēģiju grupām. Papildu tam vairāki vispasaules startup uzņēmumi ir iesākuši savu ceļu šeit: «TransferWise», «Pipedrive», «Bolt», «Monese», «Veriff», «Citybee» - šie ir tikai daži no visiem. Mums pilnīgi noteikti ir spēcīgs pamats tālākai izaugsmei.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Latvijā darbu sāks MySpotit sapulču telpu rezervēšanas platforma

Žanete Hāka, 18.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas sapulču un pasākumu telpu koplietošanas platforma "MySpotit", kas Igaunijā jau tiek dēvēta par “sapulču telpu Airbnb”, ar 2020. gada janvāri uzsāks savu darbību Latvijā.

Līdz ar nostiprināšanos Igaunijas tirgū, "MySpotit" šī gada rudenī uzsāka gatavošanos, lai nākošā gada sākumā startētu Rīgā un ir iesākti darbi pie pakalpojuma nodrošināšanas arī Kopenhāgenā, kur plānots uzsākt darbību vēl 2020. gada pirmajā pusē.

Patlaban uzņēmums noslēdzis arī investīciju piesasaistes raundu, kura rezultāti tiks izziņot jānvāra sākumā. MySpotit ātrās izaugsmes pamatā ir vienkāršs biznesa modelis, kas klientus, kuri vēlas atrast neparastas tikšanās vietas, saved kopā ar telpu īpašniekiem, kuri vēlas nopelnīt papildus ienākumus, iznomājot savas dīkstāvē esošās sapulču vai pasākumu telpas.

“Šī intensīvā gada laikā mēs esam nodrošinājuši starpniecību jau vairāk nekā 200 sapulču telpu rezervācijām” skaidro Hardi Kinnas, viens no "MySpotit" dibinātājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru