Pārtika

SIA Jogurts Jogijs pērn dubultojis zaudējumus

Gunta Kursiša, 24.09.2012

Jaunākais izdevums

Jogurta ražotājs SIA Jogurts Jogijs pērn piedzīvojis ievērojamu neto apgrozījuma kritumu, savukārt uzņēmuma zaudējumi, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, 2011. gadā ir dubultojušies, liecina Lursoft dati.

Pērn SIA Jogurts Jogijs apgrozījums veidoja 459,895 tūkst. Ls, kas ir par 47% mazāk nekā 2010. gadā. Savukārt uzņēmuma zaudējumi ir palielinājušies līdz 6,409 tūkst. Ls iepretim 3,313 tūkst. Ls zaudējumiem 2010. gadā. Zaudējumi pērn radušies sakarā ar tirgus zemo pieprasījumu pēc uzņēmuma produkta, kas patlaban nav pirmās nepieciešamības prece, skaidro uzņēmuma vadība.

SIA Jogurts Jogijs reģistrēts 2010. gada janvārī, un tā pamatkapitāls ir divi tūkstoši Ls. Jogurta ražošanas uzņēmuma vienīgā īpašniece un reizē arī valdes locekle ir Ginta Pūdniece, liecina Lursoft dati.

DB jau šā gada marta sākumā rakstīja, ka jogurta Jogijs ražošana ir pārtraukta, un nav zināms, kad tā tiks atjaunota. Iepriekš ar ražotni saistītais Jānis Dinevičs stāstīja, ka jogurta ražošanas pārtraukšanai ir vairāki iemesli - taču galvenais – straujais energoresursu cenu kāpums, kas ietekmējis ražošanas izmaksas. Uzņēmējs arī sacīja, ka šobrīd nav iespējams ražot produktus, neceļot tiem cenu, taču lielveikali nevēlas iepirkt preci par augstāku cenu un tas arī bijis viens no iemesliem ražošanas pārtraukšanai.

Jāatgādina, ka Ogres novada Krapes pagasta Gosupos ražotais jogurts Jogijs vairākus gadus bija viens no jogurtu tirgus līderiem aiz a/s Tukuma piens. Tiesa, 2010. gadā J. Dinevičs vienā no intervijām, atzina, ka pieprasījuma samazinājuma dēļ jogurta ražošanas apjomi sarukuši vidēji par 40 %. Uzņēmējs stāstīja par eksporta plāniem, tostarp par iespējām realizēt jogurtu Dānijā. Lai arī bijusi vēlme produktu eksportēt uz Krieviju, uzņēmumam nav izdevies iegūt sertifikātu produkcijas realizācijai šajā valstī, turklāt neesot saņemts atteikuma pamatojums. Šā gada uzņēmuma vadības iesniegtajā ziņojumā Lursoft teikts, ka uzņēmums cer piesaistīt partnerus Krievijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Jogurts Jogijs apgrozījums «nogāžas» par 94%

Gunta Kursiša, 05.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Jogurts Jogijs pērn apgrozīja 28,5 tūkstošus latu, kas ir aptuvnei 16 reizes mazāk nekā 2011. gadā, kad uzņēmuma apgrozījums veidoja vairāk nekā 459,8 tūkstošus latu, liecina Lursoft dati.

Līdz ar apgrozījumu ir sarucis arī uzņēmuma zaudējumu apjoms. 2011. gadā tie veidoja vaiŗak nekā 6,4 tūkstošus latu, bet pērn – 1,1 tūkstoti latu.

SIA Jogurts Jogijs pērn savu saimniecisko darbību ir pārprofilējis, tāpat uzņēmuma finansiālo situāciju ietekmējusi ekonomiskā situācija valstī, norādīts kompānijas vadības ziņojumā.

Uzņēmums samērā veiksmīgi uzsākta savu darbību 2010. gadā - pirmajā darbības gadā tas apgrozīja 879,6 tūks.Ls. Taču jau nākamajā gadā tā apgrozījums samazinājās teju uz pusi, bet pērn saruka vēl vairāk. Kopš reģistrācijas brīža SIA Jogurts Jogijs nevienu darbības gadu nav noslēdzis ar peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grieķu jogurta pieprasījums pasaulē varētu būt nostabilizējies, raksta Bloomberg.

Pēc daudzus gadus piedzīvotā straujā pieprasījuma kāpuma, patlaban pārdošanas apjomi atslābst un piena ražotāji dēļ tā cieš zaudējumus. Tajā pašā laikā ilgtermiņa prognozes liecina, ka nākotnē tam ir potenciāls turpināt pieaugumu.

Grieķu jogurts aizvien ir viens no populārākajiem piena ražošanas produktiem pasaulē un patlaban lielā mērā virza pasaules jogurta tirgus pieaugumu.

Grieķu jogurtu nereti izvēlas ierasto jogurtu vietā, ņemot vērā, ka tas tiek uzskatīts par veselīgāku šo produktu aizvietotāju.

Paredzams, ka nākamo 5-6 gadu laikā gada griezumā grieķu jogurta pieprasījums aizvien piedzīvos pieaugumu, taču ražotāji meklēs jaunus veidus, kā to dažādot, piemēram, pievienojot mellenes, vaniļu, medu, šokolādi un citas piedevas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Veselīgas brokastis – mājās un skolā

Sadarbības materiāls, 14.02.2024

Pareizi sabalansētas, veselīgas brokastis nodrošina aptuveni 20-30% no dienā ieteicamā kopējā uzturvielu daudzuma! Sāciet dienu garšīgi kopā ar Pepco!

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brokastis ir dienas pirmā ēdienreize, kurai jānodrošina aptuveni 20-30% no dienā ieteicamā kopējā uzturvielu daudzuma. Bērniem un skolas vecuma pusaudžiem veselīgas brokastis ir īpaši svarīgas, jo apgādā organismu ar normālai attīstībai, funkcionēšanai un ikdienas aktivitāšu veikšanai nepieciešamo enerģiju. Kārtīgas brokastis samazina vēlmi aizstāt tās ar neveselīgām uzkodām.

Veselīgas brokastis – svarīgākie pamatlikumi

Veselīgu brokastu pamatā ir labi sabalancētas uzturvielas, kas nodrošina dienā nepieciešamo enerģijas daudzumu un veicina vielmaiņu bez izsalkuma sajūtas. Ideālā rīta maltītē jāiekļauj olbaltumvielas, saliktie ogļhidrāti, tauki, kā arī vitamīni un minerālvielas.

• Olbaltumvielas – veido, atjauno un aizsargā organisma audus, uztur muskuļu masu un rada sāta sajūtu. Veselīgu brokastu pagatavošanai, nepieciešami produkti ar augstu obaltumvielu saturu piem: olas, biezpiens ar zemu tauku saturu, bezpiedevu jogurts, piens.

• Saliktie ogļhidrāti – nodrošina enerģiju un ir svarīgs šķiedrvielu avots gremošanas sistēmai. Ogļhidrātu avoti: pilngraudu maize, auzu pārslas, putraimi, brūnie rīsi un svaigi augļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izstādē Riga Food 2017 apbalvoti Latvijā ražoto augstas kvalitātes piena produktu konkursa uzvarētāji divās kategorijās - Gada jaunais produkts un Skābais krējums ar tauku saturu 20 %.

Piena produktu konkursa mērķis ir popularizēt piena produktu nozīmi ikdienas uzturā un parādīt, cik daudz un dažādus veselīgus produktus Latvijas pārstrādes uzņēmumi un meistari spēj saražot, sniedzot aizvien jaunas garšas ikvienam patērētājam.

Kooperatīvās sabiedrības Latvijas Piensaimnieku Centrālā Savienība (LPCS) valdes priekšsēdētājs Jānis Šolks stāsta, ka konkursā piedalījās 26 jauniem produktiem, kuri radīti viena gada laikā. “Tik apjomīgs jauno produktu klāsts lika žūrijas komisijai nopietni pārdomāt, kādās grupās tos sadalīt, lai tie vērtēšanas procesā būtu salīdzināmi. Žūrija lēma sadalīt jauno produktu kategoriju trīs grupās - Piens un skābpiena dzērieni, biezpiena izstrādājumi un svaigie sieri un nogatavinātie un kausētie sieri. Esmu pārliecināts, ka lielākā daļa šo jauno produktu atradīs vietu mūsu patērētāju kā ikdienas, tā svētku galdā,” pauda J. Šolks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patēriņa cenas šogad jūlijā salīdzinājumā ar jūniju Latvijā pieaugušas par 0,4%, bet gada laikā - šogad jūlijā salīdzinājumā ar 2020.gada jūliju - patēriņa cenas palielinājušās par 2,8%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati.

Vienlaikus 12 mēnešu vidējais patēriņa cenu līmenis, salīdzinot ar iepriekšējiem 12 mēnešiem, jūlijā pieaudzis par 0,6%.

Lielākā ietekme uz vidējā patēriņa cenu līmeņa izmaiņām 2021.gada jūlijā, salīdzinot ar 2020.gada jūliju, bija cenu kāpumam ar transportu saistītām precēm un pakalpojumiem, ar mājokli saistām precēm un pakalpojumiem, pārtikai un bezalkoholiskajiem dzērieniem, apģērbam un apaviem, veselības aprūpei, alkoholiskajiem dzērieniem un tabakas izstrādājumiem.

Pārtikas un bezalkoholisko dzērienu grupā cenas gada laikā palielinājās par 1,3%. Būtiskākā ietekme uz vidējā cenu līmeņa pieaugumu grupā bija svaigiem dārzeņiem (par 14,7%), kartupeļiem (par 8%), žāvētiem, citādi konservētiem vai apstrādātiem dārzeņiem (par 7,2%). Cenas pieauga mājputnu gaļai (par 9,5%), augu eļļai (par 21,3%), miltiem un citiem graudaugiem (par 8,8%), konditorejas izstrādājumiem (par 2,4%), rīsiem (par 12,7%). Dārgāks bija jogurts (par 7,7%), piena produkti (par 3,2%), kā arī sviests (par 3,1%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patēriņa cenas šogad novembrī salīdzinājumā ar oktobri Latvijā pieauga par 1,1%, bet gada laikā - šogad novembrī salīdzinājumā ar 2021.gada novembri - palielinājās par 21,8%, tādējādi gada inflācijai saglabājoties tādā pašā līmenī kā mēnesi iepriekš, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Vienlaikus 12 mēnešu vidējais patēriņa cenu līmenis, salīdzinot ar iepriekšējiem 12 mēnešiem, novembrī pieaudzis par 16,2%.

Būtiskākā ietekme uz cenu līmeņa pieaugumu 2022.gada novembrī, salīdzinot ar 2022.gada oktobri, bija pārtikai un bezalkoholiskajiem dzērieniem (0,4 procentpunkti), ar mājokli saistītām precēm un pakalpojumiem (0,2 procentpunkti), dažādu preču un pakalpojumu grupai (0,2 procentpunkti), mājokļa iekārtai (0,1 procentpunkts).

Mēneša laikā pārtikas un bezalkoholisko dzērienu cenas palielinājās par 1,5%.

Būtiskākais cenu pieaugums bija maizei (+3%) un konditorejas izstrādājumiem (+3,7%). Cenu kāpums bija arī svaigiem dārzeņiem (+3,3%), žāvētai, sālītai vai kūpinātai gaļai (+2,5%). Sadārdzinājās piena produkti (+3%), ko galvenokārt ietekmēja akciju noslēgumi skābajam krējumam. Dārgāks bija piens (+2,9%), olas (+4,1%), cukurs (+4,8%), svaigas vai atdzesētas zivis (+7,9%), mērces un garšvielu piedevas (+7,1%), jogurts (+2,5%), konservētas vai pārstrādātas zivis un jūras velšu izstrādājumi (+2,8%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Tukuma Piens: Pieprasījums pēc vegānajiem produktiem vēl ir neliels

Anda Asere, 07.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paskatoties Google Trends, vārda «vegan» meklēšana visā pasaulē piecos gados pieaugusi trīs reizes, laikrakstam Dienas Bizness norāda Vegānfestivāla projekta vadītāja Dainuvīte Roginska.

Vegāno produktu nišā startējis arī ražotājs AS Tukuma Piens, kura pārstāvis Armands Artihovičs gan atzīst, ka uzņēmums vēl svārstās, vai tirgum piedāvāt vēl kādu vegāno produktu:

«Pētot Eiropas un pasaules tendences, redzējām, ka ir pieprasījums pēc vegāniem produktiem. Pagaidām šādu produktu patēriņš Eiropā uz kopējā fona ir neliels, tas varētu svārstīties no trīs līdz piecu procentu robežās. Arī Latvijā veikalu plauktos tie parādās biežāk.Tādēļ arī izlēmām sākt ražot vegānos sieriņa desertus. Recepte šim produktam ir pilnīgi cita, jo piena šajā produktā nav. Līdzīgs ir tikai ražošanas process, tādēļ arī ar samērā nelielām investīcijām varējām uzsākt ražošanu. Skaidrs, ka šis nav lielapjoma, bet izteikts nišas produkts, ar to rēķinājāmies.Salīdzinot ar citiem sieriņiem, šīs kategorijas produktu ražošanas apjomi ir mazi – divi līdz trīs procenti. Vai plānojam vēl kādu produktu piedāvāt vegānā versijā? Vēl nedaudz paskatīsimies, kā attīstīsies mūsu pirmā produkta pārdošana, un tad lemsim.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Ieguldot 60 000 eiro, radīti četri jauni zīmola Valmiera jogurti

Zane Atlāce - Bistere, 25.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piena pārstrādes uzņēmums Food Union ir paplašinājis zīmola Valmiera produktu klāstu ar četriem jaunumiem - Grieķu jogurtiem un Fit&Protein jogurtiem. Investīciju apjoms, kas ieguldīts jauno produktu palaišanā tirgū, ir ap 60 tūkstošiem eiro, informē uzņēmumā.

Lieso piena produktu segmentā radīts Valmiera Grieķu jogurts ar 0% un 2% tauku saturu, savukārt, tiem, kuri izvēlas ar olbaltumvielām bagātinātus piena produktus, radīts universāls Valmiera Fit&Protein jogurts ar 37g olbaltumvielu un 0% un 2% tauku sastāvā.

Jaunie jogurti jau ir pieejami tirdzniecības tīklu Maxima, Mego, Stoockmann, Elvi, Beta, Aibe veikalos, kā arī citos mazākos veikaliņos un, sākot ar maiju, būs pieejami arī tādos lielveikalos kā Rimi, Prisma un Sky.

Food Union grupas kopējais apgrozījums 2015. gadā sasniedza 256 miljonus eiro, no tiem 60% jeb 158 miljonus eiro apgrozījumu radīja tieši Baltijas uzņēmumi. Grupā kopumā tiek nodarbināti vairāk nekā 2500 darbinieku, no kuriem vairāk nekā 1200 darbinieku strādā uzņēmumos Baltijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patēriņa cenas šogad februārī salīdzinājumā ar janvāri Latvijā pieauga par 0,6%, bet gada laikā - šogad februārī salīdzinājumā ar 2022.gada februāri - palielinājās par 20,3%, kamēr mēnesi iepriekš gada inflācija bija 21,5%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Vienlaikus 12 mēnešu vidējais patēriņa cenu līmenis, salīdzinot ar iepriekšējiem 12 mēnešiem, februārī pieaudzis par 19,4%.

Statistikas pārvaldē norāda, ka būtiskākā ietekme uz cenu līmeņa izmaiņām mēneša laikā bija pārtikai un bezalkoholiskajiem dzērieniem (+0,3 procentpunkti), alkoholiskajiem dzērieniem un tabakas izstrādājumiem (+0,2 procentpunkti), kā arī ar atpūtu un kultūru saistītām precēm un pakalpojumiem (+0,1 procentpunkts).

Mēneša laikā pārtikas un bezalkoholisko dzērienu cenas palielinājās par 1,2%.

Būtiskākais cenu pieaugums bija svaigiem dārzeņiem (+19,7%) un svaigiem augļiem (+5,1%). Noslēdzoties akcijām, dārgāka bija kafija (+3,4%), jogurts (+2,6%), biezpiens (+2,7%), kā arī čipsi (+8,9%). Mēneša laikā cenas pieauga augļu un dārzeņu sulām (+6,3%), olām (+4,2%), saldējumam (+5,5%), kartupeļiem (+2,4%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kā top jaunais Valmiera Grieķu jogurts?

Sandra Dieziņa, 09.06.2017

Lai pagatavotu Valmiera Grieķu jogurtus, vispirms piens no Latvijas zemnieku saimniecībām tiek iepildīts nepasterizēta piena uzglabāšanas cisternās. Skaties nākamo galerijas foto.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai piedāvātu patērētājiem veselīgus produktus ar augstu pievienoto vērtību, piena pārstrādes uzņēmums Food Union šā gada pavasarī paplašināja zīmola Valmiera produktu piedāvājumu ar vairākiem jaunumiem.

Starp tiem ir arī Valmiera Grieķu jogurts ar 0% un 2% tauku saturu.

Raksta galerijā skatāms, kā top šis produkts!

Investīciju apjoms, kas bija nepieciešams, lai palaistu produkciju tirgū, ir ap 30 tūkstošiem eiro.

Jaunie Valmiera Grieķu jogurti tiek gatavoti no Latvijā ražota piena, pievienojot īpašas pienskābes baktērijas. Tie ir 100% dabīgi produkti bez pievienotā cukura, informē ražotājs.

Jaunais Valmiera Grieķu jogurts tiek gatavots pēc īpašas piena apstrādes metodes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā tirdzniecības tīklu internetveikalos dārgākās preces ir mazumtirdzniecības tīklā "Rimi", liecina Agroresursu un ekonomikas institūta (AREI) apkopotā informācija.

AREI kopumā ir izvērtējis piecu tirdzniecības ķēžu internetveikalu piedāvājumus, tostarp "Rimi", "Barbora.lv", kas piedāvā produkciju no tirdzniecības tīkla "Maxima", "LaTS" internetveikalu, tīkla "TOP!" tirdzniecības vietni, kā arī "Citro" internetveikalu, kas apkalpo klientus Rēzeknes, Krāslavas un Ludzas apkaimē.

Datu apkopojumā analizēti 139 izvēlēti pārtikas produkti, tostarp virkne Latvijā ražotu produktu. No 139 produktiem "Rimi" tīklā nebija pieejami septiņi, "Barbora.lv" - deviņi, "LaTS" tīklā - 48 produkti, "TOP!" - 50 produktu, bet "Citro" e-platformā iztrūka 84 no aplūkotajiem pārtikas produktiem.

AREI: Baltijā Rimi tīklā visdārgākās preces ir Latvijā, bet Maxima tīklā - Lietuvā 

Starp Baltijas valstīm "Rimi" mazumtirdzniecības tīklā visdārgākās pārtikas preces ir Latvijā,...

No 139 produktiem "Rimi" tīklā dārgākie bija 84 produkti, kamēr lētākie - 16, bet vidējais cenu līmenis "Rimi" e-veikalā bija 21 produktam. "Barbora.lv" klāstā dārgāki salīdzinājumā ar citiem tirdzniecības tīkliem bija 54 produkti, lētāki - 22, bet vidējā cenu līmenī bija 45.

Savukārt "LaTS" tirdzniecības platformā dārgākā cena bija 13 produktiem, kamēr lētākā - 69. Vēl astoņi produkti bija vidējā cenā. Turpretī "TOP!" internetveikalā dārgākie bija 30 produkti, savukārt lētākā cena bija 22 pārtikas precēm, kamēr vidējā cena - 28.

Tikmēr "Citro" e-veikalā dārgākie produkti reģistrēti sešos gadījumos, lētākie - 19, bet vidējā cenu līmenī - 27.

Tāpat konstatēti gadījumi, kad tirdzniecības platformās konkrētā produkta cena ir vienāda. Piemēram, "Rīgas miesnieka" cīsiņi "Rakveres" 500 gramu iepakojumā datu ievākšanas brīdī četros e-veikalos maksāja 3,79 eiro, kamēr vienā platformā tie nebija pieejami. Tāpat arī "Limbažu piens" plūmju jogurts 320 gramu iepakojumā visās tirdzniecības ķēdēs, kurās šis produkts bija pieejams, maksāja 1,05 eiro, jogurts "Baltais" ar musli - 1,05 eiro, "Baltais" biezpiena sieriņi "Skudrupūznis" - 0,42 eiro un tamlīdzīgi. Šādi gadījumi konstatēti kopumā 13 reizes.

AREI dati liecina, ka ir arī gadījumi, kad cena kādam pārtikas produktam vairākās tirdzniecības vietnēs ir vienāda, kamēr citā atšķirīga, piemēram, "Jaunpils" pilnpiena biezpiens "Rimi", "TOP!" un "Barbora.lv" maksāja 2,55 eiro, kamēr citviet - 2,19 eiro un mazāk.

Ierēķinot iztrūkstošās preces, "Rimi" tīkla interneta veikalā preces visdārgākās bija 63,6% gadījumu, "Barbora.lv" - 41,5%, "LaTS" - 14,3%, "TOP!" - 33,7%, bet "Citro" - 10,9%.

Aplūkojot datus par pārtikas grupām, cita starpā piens cenu apkopojumā analizēts ar septiņiem produktiem, tostarp iekļauti AS "Tukuma piens" zīmola "Baltais" produkti, koncerna "Food Union" pārstāvētais "Limbažu piens", Lietuvā ražotās "Annele" produkcija un poļu izcelsmes "Marge".

No septiņiem produktiem "Rimi" tīklā visdārgākais piens bija trijos gadījumos, vidējā cenā - divos gadījumos, bet vēl divi no produktiem internetveikalā nebija pieejami. Turpretī "Barbora.lv" bija pieejami visi attiecīgie piena veidi, no kuriem trīs bija lētākie, bet viens - dārgāks nekā citviet. Savukārt "LaTS" tīklā no sešiem pieejamiem piena veidiem četri bija lētākie, kamēr divi - dārgākie. "TOP!" tīklā bija pieejami divi piena veidi, no kuriem viens bija lētākais, bet otrs bija vidējā cenu līmenī, kamēr "Citro" veikalā no diviem pieejamiem piena veidiem abi bija starp dārgākajiem.

Arī maizes kategorijā, kur aplūkoti 13 produkti, "Rimi" e-veikalā tā bija dārgākā - kopumā desmit gadījumos, seko "Barbora.lv" ar pieciem dārgākajiem produktiem no 11 un "TOP!" ar četriem dārgākajiem produktiem no internetveikalā pieejamajiem septiņiem. "Rimi", "TOP!" un "Barbora.lv" pieejamajā klāstā katrā divi produkti atzīti par lētākajiem, vēl viens produkts visos trijos internetveikalos maksāja līdzvērtīgi.

Vienlaikus "LaTS" tīklā no izvēlētajiem maizes produktiem bija pieejami seši, no kuriem pieci atzīti par lētākajiem. Tikmēr "Citro" tīmekļvietnē bija pieejami septiņi maizes veidi, no kuriem par dārgāko atzīts viens, bet par lētākajiem - trīs.

Maizes grupā AREI iekļāvis AS "Latvijas maiznieks", gan AS "Hanzas maiznīca", SIA "Fazer Latvija", zemnieku saimniecības "Ķelmēni", SIA "Dona" un SIA "Lāči" produkciju.

Gaļas izstrādājumu, tādu kā desu un cīsiņu, kategorijā kopumā aplūkoti desmit produkti, kurus ražojuši SIA "HKScan Latvia" AS "Jelgavas gaļas kombināts", SIA "Gaļas nams "Ādaži"" un citi.

No desmit produktiem "Rimi" tīkla e-veikalā par dārgākajiem atzīti septiņi, "Barbora.lv" - viens no desmit pieejamiem, "LaTS" - viens no četriem, "TOP!" - viens no septiņiem, bet "Citro" - divi no pieciem.

AREI ir Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātes pārraudzīta iestāde. Institūtu izveidoja Valsts Priekuļu laukaugu selekcijas institūta, Valsts Stendes graudaugu selekcijas institūta, Latvijas Valsts agrārās ekonomikas institūta un Latvijas Valsts augļkopības institūta reorganizācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2021. gada jūnijā, salīdzinot ar 2020. gada jūniju, vidējais patēriņa cenu līmenis palielinājās par 2,7 %, liecina jaunākie Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Lielākā ietekme uz vidējā patēriņa cenu līmeņa izmaiņām 2021. gada jūnijā, salīdzinot ar 2020. gada jūniju, bija cenu kāpumam ar transportu saistītām precēm un pakalpojumiem, pārtikai un bezalkoholiskajiem dzērieniem, apģērbiem un apaviem, alkoholiskajiem dzērieniem un tabakas izstrādājumiem, veselības aprūpei, ar atpūtu un kultūru saistītām precēm un pakalpojumiem.

Pārtikas un bezalkoholisko dzērienu grupā cenas gada laikā palielinājās par 2,0 %. Būtiskākā ietekme uz vidējā cenu līmeņa pieaugumu grupā bija svaigiem dārzeņiem (+17,5 %). Cenas pieauga gaļai un gaļas izstrādājumiem (+1,9 %), tai skaitā mājputnu gaļai (+6,6 %) un žāvētai, sālītai vai kūpinātai gaļai (+0,7 %). Cenu kāpums bija arī miltiem un citiem graudaugiem (+12,1 %), kartupeļiem (+12,3 %), augu eļļai (+19,8 %), rīsiem (+10,4 %), olīveļļai (+9,8 %), šokolādei (+2,3 %). Dārgāks bija jogurts (+10,2 %), piena produkti (+3,4 %), siers un biezpiens (+1,8 %), kā arī olas (+2,3 %). Savukārt lētāki kļuva svaigi augļi (-9,8 %), kafija (-2,5 %), kā arī svaigas vai atdzesētas zivis (-5,9 %).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patēriņa cenas šogad oktobrī salīdzinājumā ar septembri Latvijā pieauga par 0,8%, bet gada laikā - šogad oktobrī salīdzinājumā ar 2021.gada oktobri - palielinājās par 21,8%, pretstatā 22,2% pagājušajā mēnesī, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Vienlaikus 12 mēnešu vidējais patēriņa cenu līmenis, salīdzinot ar iepriekšējiem 12 mēnešiem, oktobrī pieaudzis par 15%.

Būtiskākā ietekme uz cenu līmeņa izmaiņām 2022.gada oktobrī, salīdzinot ar 2022.gada septembri, bija cenu kāpumam pārtikai un bezalkoholiskajiem dzērieniem, ar transportu saistītām precēm un pakalpojumiem, ar atpūtu un kultūru saistītām precēm un pakalpojumiem, veselības aprūpei, alkoholiskajiem dzērieniem un tabakas izstrādājumiem, apģērbam un apaviem, kā arī cenu kritumam ar mājokli saistītām precēm un pakalpojumiem.

Mēneša laikā pārtikas un bezalkoholisko dzērienu cenas palielinājās par 2,1%.

Būtiskākais cenu pieaugums bija svaigiem dārzeņiem (+23,3%). Cenu kāpums bija arī maizei (+2,4%), pienam (+4,1%), cukuram (+8,5%), sieram un biezpienam (+1,2%), atspirdzinošajiem dzērieniem (+7,2%). Dārgāki bija konditorejas izstrādājumi (+1,2%), liellopu gaļa (+7,8%), svaigi augļi (+1,2%), konservētas vai pārstrādātas zivis un jūras velšu izstrādājumi (+3,3%) un cūkgaļa (+1,1%). Akciju noslēgumu rezultātā sadārdzinājās augu eļļa (+3,1%), augļu un dārzeņu sulas (+2,5%). Cenas palielinājās tējai (+4,4%), miltiem un citiem graudaugiem (+1,1%), margarīnam (+5,2%), saldētām zivīm (+3,9%) un gaļas izstrādājumiem (+1%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Rīgas piensaimnieks atkal atgriezies peļņā

Žanete Hāka, 29.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā piena pārstrādes uzņēmums SIA Rīgas piensaimnieks strādājis ar 21,47 miljonu latu apgrozījumu, kas ir par 12,29% vairāk nekā 2011.gadā, savukārt gads noslēgts ar 880,9 tūkstošu latu peļņu.

Jāpiebilst, ka iepriekšējā gadā Rīgas piensaimnieka zaudējumi bija 524 tūkstoši latu.

Kā liecina Lursoft dati, pērn Rīgas piensaimnieks lielu vērību veltījis produkcijas realizācijai ārpus valsts robežām. No kopējā apgrozījuma 15,27 miljonus latu pērn veidojuši ieņēmumi no produkcijas realizācijas Latvijā, savukārt 6,197 miljonus latu – ārvalstīs.

Pērn piena rūpniecība atguvās no iepriekšējo gadu grūtībām ekonomikā, un pārdošanas tempi vietējā un eksporta tirgos pamazām pieauga, saka SIA Rīgas piensaimnieks pārstāvji. Uzņēmuma vadība norāda, ka pērn nozare izjutusi spiedienu no ārējo piegādātāju puses, kas ienāk tirgū. Pieaugusi arī konkurence par izejvielu, īpaši piena, piegādi visā Baltijā, kas izraisījis ievērojamu cenu pieaugumu aizvadītā gada pēdējā ceturksnī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Ceļojums: Indijā viss ir iespējams

Sagatavoja Linda Zalāne, 03.10.2014

Parasti cilvēki, kas pelna naudu, kā vien var, un ir priecīgāki par bagātajiem eiropiešiem.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Indiju braucu apmēram divas reizes gadā, tur pārstāvu Latvijas, kā arī vietējos Indijas māksliniekus

Iesaka Ivonna Veiherte, Galerija 21 direktore

Biznesa attīstības iedīgļi Indijā ir senāki. Pirmo reizi uz Indiju aizbraucu 2007.gadā, kad ļāvos draugu aicinājumam doties uz šo valsti, pat nezinot, ko tur darīsim. Mani interesē joga, taču ne tādā mērā, lai šāda iemesla dēļ turp dotos, par biznesa iespējām šajā valstī nemaz nerunājot. Pavadījām trīs nedēļas, bet brīdī, kad bija jādodas mājup, es saplēsu avio biļeti un teicu, ka Indijā uzkavēšos vēl kādu laiku, tad jau redzēs, cik ilgi. Vēlējos tur pabūt viena, iepazīt vietējo vidi. Toreiz apmetos Rišikešā, kur nodzīvoju sešas nedēļas. Tas bija labs pārbaudījums, un pēc tam man radās iespēja Indijā sākt aktivitātes mākslas jomā. Indieši ir pieraduši pie eiropiešieiem, pratuši sadzīvot ar angļu kolonistiem. Viņi visi runā angliski un kopumā iebraucējiem ir atvērti. Sāku braukt uz mākslas mesēm un pārstāvēt latviešu māksliniekus Indijā, bet tad sapratu, ka būtu interesanti un pat vairāk vērts Indijā sadarboties ar viņu vietējiem māksliniekiem, jo katrā valstī jau vairāk turas pie savējiem. Sākotnēji, lai to darītu (un pat, iespējams, tādēļ, lai būtu iemesls doties profesionāli izaicinošā ceļojumā), viena pati divos mēnešos apmeklēju gandrīz vai visas Indijas pilsētas, kurās kaut kas notiek saistībā ar mūsdienu mākslu. Protams, man bija rekomendācijas un sagatavoti kontakti, lai tiktu tur uzņemta, bet neslinkoju atrast citus. Tas bija vērtīgi! Fiziski tas nebija viegli, jo katrā vietā iznāca uzkavēties ļoti neilgi. Kopumā papildināju priekšstatu par šo sfēru un tagad zinu gandrīz vai visus tirgus spēlētājus, Indijas laikmetīgās mākslas stiprās un vājās puses, jo mana pieredze mākslas jomā ļauj saskatīt arī reālās perspektīvas. Tagad vairākus gadus uz Indiju braucu caurmērā divas reizes gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piena pārstrādes uzņēmums Food Union gadu pēc Krievijas noteiktā embargo piena produktu importam un pērn augustā uzsāktās atlaižu kampaņas piena produktiem līdz 30% apmērā pārdevis produkcijas rekordapjomu Latvijā – par 17 tūkstošiem tonnu jeb 48% vairāk piena produktu, salīdzinot ar gadu iepriekš, informē ražotājs.

Vislielākais pieaugums esot novērojams tradicionālajiem ikdienas piena produktiem – pienam, kefīram, skābajam krējumam, biezpienam, sviestam un svaigajam sieram, kuru pārdošanas rezultāti Latvijā teju dubultojušies.

«Pārdošanas apjoma rekords gadu pēc tam, kad ieviesām atlaides visai mūsu piena produkcijai, apliecina, ka esam spējuši daļēji pārvarēt embargo radīto ietekmi un pielāgoties jaunajai tirgus situācijai. Esam spējuši realizēt vietējā tirgū būtisku daļu mūsu zemnieku piegādātā piena, kuru vairs nevarējām pārstrādāt produktos Krievijas tirgum. Pircēju aktivitāte mums ir palīdzējusi saglabāt nemainīgu svaigpiena iepirkuma apjomu, vienu no visaugstākajām iepirkuma cenām valstī un regulāri norēķināties ar zemniekiem par pienu. Redzam, ka vietējais tirgus šajā gadā ir izaudzis, un tā ir laba ziņa visai nozarei,» skaidro Normunds Staņēvičs, AS Rīgas piena kombināts (Food Union grupa) valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunieviestais piedāvājums «Maxima XXX» veikalā «Akropolē», kas paredz nodrošināt zemāko tirgus cenu ikdienā pieprasītiem produktiem, varot atstāt īstermiņa ietekmi uz atsevišķu produktu pieejamību veikalā.

Izmaiņas var skart konkrētus produktus, kam veikts būtisks cenu samazinājums tādās preču grupās kā svaiga vistas gaļa, cūkgaļa, atdzesēts lasis, šampanietis, jūras veltes, garneles, alus, sieri, žāvēta gaļa, kā arī atsevišķi piena produkti. Tāpat cenu politikas izmaiņas veiktas arī svarīgāko sadzīves preču sortimentā, to skaitā tīrīšanas līdzekļiem, trauku mazgājamiem līdzekļiem, veļas mazgājamiem līdzekļiem, kā arī produktiem, kas aktuāli ģimenēm ar mazuļiem.

Lai «Maxima XXX» veikalā «Akropolē» nodrošinātu iecienītāko preču pieejamību iespējami plašam pircēju lokam, noteiktiem produktiem tiks ierobežots preču skaits vienam pirkumam līdz 10 vienībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jābūt gataviem reaģēt arī uz pesimistisku prognožu piepildīšanos par ekonomiku

Pasaules Tirdzniecības organizācija šonedēļ bez kādiem īpašiem pārsteigumiem lēmusi, ka ASV var noteikt sankcijas no Eiropas nākušajām precēm 7,5 miljardu ASV dolāru apmērā (gadā). Klāstīts, ka Eiropas Savienībai (ES) šāds sods ir adekvāts saistībā ar tās nelegālo finansiālo palīdzību lidaparātu ražotājam Airbus.

Pieejamā informācija nu liecina, ka ASV no 18. oktobra plāno noteikt 10% tarifu no Eiropas importētajiem lidaparātiem un lielai daļai šādu detaļu. Tāpat 25% tarifs tikšot noteikts daudzām dažādām citām precēm, kuru vidū ir viskijs, vīns, olīvas, siers, atsevišķi cūkgaļas produkti, sviests, jogurts kafija, saldumi utt.

Katrā ziņā notiekošais raisa bažas, ka abi šie reģioni varētu tikt ierauti tarifu karuselī. Tā pati ES gaida līdzīgu Pasaules Tirdzniecības organizācijas atbildi par nelegālām ASV valdības subsīdijām Boeing. ES, atbildot uz ASV tarifiem alumīnijam un tēraudam, jau noteikusi 25% tarifu ASV viskijam. Ir manāmas spekulācijas, ka ES pretpasākumi varētu pat pārsniegt pašreizējos ASV tarifus (dažkārt tiek runāts par 12 miljardiem ASV dolāru). Nav arī izslēgts, ka tas savukārt jau mudinātu ASV noteikt tarifus Eiropas auto utt. Protams, var cerēt, ka abi sabiedrotie reģioni, neskatoties uz šādu ASV soli, gan tomēr nonāk pie kāda izlīguma, nevis metas tālākā savstarpējā protekcionisma kurināšanā. Kontinentālās Eiropas tirdzniecības nosacījumus skaidrākus nepadara arī arvien tuvākais Brexit gala datums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas koncerns "Food Union" investējis 15 000 eiro divu veidu "Kārums" sieriņu izveidē, informē "Food Union" pārstāvji.

Tostarp uzlabota "Kārums" kivi biezpiena sieriņa recepte, kā arī radīts jauns sieriņš ar želejas konfektēm.

"Food Union" norāda, ka sākotnēji abu veidu sieriņi būs pieejami tikai Latvijā, bet drīzumā tos ir plānots eksportēt arī uz Lietuvu, Igauniju, Lielbritāniju, Īriju un citām Eiropas valstīm.

Food Union investējis 20 000 eiro divu jaunu saldējumu izstrādē 

Pārtikas koncerns "Food Union" investējis 20 000 eiro divu jaunu saldējumu izstrādē...

Vienlaikus "Food Union" piena produktu zīmola vadītāja Ilva Veidemane norāda, ka kopumā šogad atjaunotas trīs iepriekš pārdotas biezpiena sieriņu garšas, bet gada nogalē tiks prezentēts jaunas garšas "Kārums" jogurts.

Jau vēstīts, ka pārtikas koncerns "Food Union" 2021.gadā Latvijā strādāja ar 111,5 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 4% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas bruto peļņa samazinājās par 5% - līdz 25,5 miljoniem eiro. "Food Union" grupas apgrozījums Eiropā 2021.gadā veidoja 291 miljonu eiro.

Uzņēmumu grupā ir Latvijas "Valmieras piens" un "Rīgas piena kombināts", kas 2020.gada februārī pievienoja "Rīgas piensaimnieku", tāpat grupā ir saldējuma ražotājs Igaunijā "Premia", saldējuma ražotājs Dānijā "Premier Is" un saldējuma izplatītājs "Hjem Is", saldējuma ražotājs Norvēģijā "Isbjrn Is", saldējuma ražotājs Rumānijā "Alpin57Lux".

"Food Union" ir arī divas piena produktu un bērnu pārtikas ražotnes Ķīnā. Koncerna lielākais akcionārs ir Andrejs Beshmeļņickis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Riga Food medaļas saņem labākie pārtikas produkti

Sandra Dieziņa, 04.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Riga Food 2013 izcilas kvalitātes pārtikas produktu konkursos šogad noskaidroti labākie kvasa un iesala dzērieni, medus un piena produkti, un trešdien izstādes atklāšanā konkursu uzvarētāji tika apbalvoti Riga Food medaļām.

Biedrība Alus brālība un Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība BT 1 ar Zemkopības ministrijas atbalstu pirmoreiz rīkoja Baltijas valstīs ražotā kvasa un iesala dzērienu konkursu. Kvasu kategorijā Riga Food zelta medaļu un 1. vietu ieguva SIA Ilgezeem ražotais Porter kvass, sudraba medaļu un 2. vietu – SIA Piebalgas alus ražotais Piebalgas oriģinālais kvass, savukārt bronzas medaļu un 3. vietu – UAB Vilniaus alus ražotais dabīgi raudzētais kvass Retro. Savukārt kvasa (iesala) dzērienu kategorijā Riga Food zelta medaļu un 1. vietu ieguva SIA Bauskas alus ražotais iesala dzēriens Veselība, sudraba medaļu un 2. vietu – SIA Ilgezeem ražotais Iļģuciema oriģinālais iesala dzēriens, bronzas medaļu un 3. vietu – SIA Bauskas alus ražotais iesala dzēriens Porteris. Konkursa specbalvu un vienu tonnu iesala kvasa ražošanai saņēma a/s Cēsu alus ražotais Ulmaņlaiku kvass.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Lauku bizness: Sabruka nevis iecere, bet «iebraukšana» kredītos par miljonu

Raivis Bahšteins, 17.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

LPKS Māršava apgrozījums gadu no gada skrūvējies uz augšu kā pa labi ieeļļotu vītni, pērn sasniedzot 11,6 milj. eiro, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Māršavas valdes priekšsēdētājas Daces Pastares ambīcijām veidot savu piena pārstrādi īsi pirms piena krīzes pievienojās liela daļa kooperatīva biedru. Kooperatīvs, kas izveidots 2008. gadā un apvieno gandrīz 100 saimniecību, pērn iegādājās Zeltalejas pienotavu Gulbenes novadā, tapa arī projekts bioloģiskā piena produktu ražošanai. «Taču bankas naudu neiedeva, tāpēc no projekta atteicāmies,» norāda D. Pastare. Līdz ar šo lēmumu pienotava, kurai šogad vajadzēja vērt durvis pēc rekonstrukcijas, stāv neremontēta. Tomēr D. Pastare saskata laimi nelaimē.

Biopiens apdraudēts

«Sabruka nevis iecere, bet «iebraukšana» kredītos par miljonu. Dievs nav mazais bērns, zina, ko dara – tas man ir mīļš teiciens. Visi kooperatīva biedri būtu jau aizbēguši, ja būtu parāds un krīze vienlaikus. Mēs rīkojāmies ļoti gudri – iecerētos produktus ražojām, bet pasūtījām tos diviem uzņēmējiem.» Tā kopš 2014. gada oktobra no Māršavas piena top kalcinētais biezpiens, saldais krējums, jaunākais produkts ir vaniļas mērce, savukārt testēšanas procesā ir pilnpiena jogurts – ar persiku gabaliņiem un bez piedevām. Produkti nonāk lielveikalu tīkla Rimi zemnieku produkcijas tirgotavās Klēts, kā arī atsevišķos tīkla Top veikalos Vidzemē. Tie gan nav bioloģiskie produkti sertificētu ražotņu pieejamības trūkuma, bioloģiskā piena mainīgās kvalitātes un pa karti stipri izmētāto, turklāt nelielo saimniecību dēļ. «Ja saimniecībā ir 200 govju, no kurām viena saslimst, tas piena kvalitāti īpaši neietekmēs. Citādi ir tad, ja govju ir piecas. Tad piena kvalitāte strauji krītas. Dažiem tā ir norma – ražot izcilu pienu, citiem kvalitāte ir kā pa amerikāņu kalniņiem,» norāda D. Pastare. «Par bioloģisko pienu nemaksā četrreiz vairāk, kas būtu tikai loģiski. Tāpēc uzskatu, ka bioloģiskā piena ražošana ir stipri apdraudēta,» brīdina Māršavas vadītāja. «Eiropas prasības virzītas uz to, ka saimniecībai, kurā ir viena veida bioloģiskā ražošana, arī pārējām darbības jomām uz to jātiecas. Kaut arī patiesībā no nebioloģiski turētas govs diezin vai rodas kaut kas mazāk bioloģisks par mēsliem, bet ar to taču nedrīkst mēslot bioloģisku lauku...» smejas D. Pastare.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Piena produkti un produkti no piena, kuriem pievienoti augu tauki

Daina Krastiņa, Zemkopības ministrijas veterinārā un pārtikas departamenta eksperte, 21.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piena pārstrāde ir viena no lielākajām (otra lielākā) Latvijas pārtikas rūpniecības nozarēm, līdz ar to veikalu plauktos ikdienā ir pieejams ļoti plašs piena pārstrādes produktu klāsts.

Un daudzi Latvijas iedzīvotāji savā ikdienas uzturā lieto visdažādākos piena pārstrādes produktus. Lai izprastu atšķirības, kas ir piena produkti un produkti no piena, kam pievienoti augu tauki, kā arī, kāpēc mainījās produktu nosaukumi, ir jāzina, ka ES normatīvie akti paredz to apzīmējumu aizsardzību, kurus izmanto piena un piena produktu tirdzniecībā.

Piena produkti ir produkti, kas iegūti tikai no piena, un kuros nevienu no ražošanas procesā pievienotajām vielām vai sastāvdaļām neizmanto, lai pilnībā vai daļēji aizvietotu kādu no piena sastāvdaļām, tai skaitā piena taukus. Regulā ir noteikti piena produkti, kuru nosaukumi ir aizsargāti, piemēram, krējums, siers, sviests, jogurts, kefīrs, rūgušpiens, paniņas, sūkalas u.c. Līdz ar to šos aizsargātos nosaukumus nedrīkst izmantot, nosaucot produktus, kas pēc sastāva neatbilst piena produkta aprakstam, t.i. tiem ir pievienoti augu tauki vai nepiena olbaltumvielas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Rīgas piena kombināts un ar to saistīti uzņēmumi ieķīlā preču zīmes, lietu kopību

Sandra Dieziņa, 27.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piena pārstrādes uzņēmums a/s Rīgas Piena kombināts un ar to saistīti uzņēmumi, kas ietilpst Food Union grupā, pagājušajā nedēļā reģistrējuši deviņas jaunas komercķīlas, kuru nodrošināto prasījumu maksimālā summa ir 300 miljoni eiro, ziņo Lursoft Klientu Portfelis.

Rīgas piena kombināts reģistrējis divas komercķīlas, par labu VTB Bank (Deutschland) AG, ieķīlājot lietu kopību uz ieķīlāšanas brīdi un tās nākamās sastāvdaļas, kā arī 98 preču zīmes, tostarp tā ražotos piena produktu zīmolus RASA, Lakto, Limbažu Piens, Ekselence, Pols, Tio un citus. Kamēr Rīgas piena kombināts ir komercķīlas devējs, parādnieki ir vairāki uzņēmumi – SIA Food Union Management, SIA Rīgas Piensaimnieks, a/s Valmieras Piens, kā arī ārvalstīs reģistrētie AB Premia KPC, Alpin 57 Lux SRL, Isbjorn Is Holding AS, Den Norske Isbilen AS, Isbjorn Is AS, Mejerigaarden A/S, Hjem-IS Danmark A/S, Food Union Holding (CY) Public Company Limited, Lougeo Limited, Premia Tallina Kulmhoone AS. Vienai no jaunreģistrētajām ķīlām devējs ir a/s Valmieras piens, un uzņēmums ieķīlājis visu savu mantu, kā arī 26 uzņēmuma ražoto piena produktu preču zīmes, piemēram, Valmiera DZERAMAIS JOGURTS, Valmiera PIENS, Valmiera KEFĪRS un citas. Arī uzņēmumi SIA Rīgas Piensaimnieks un saldējuma ražotājs Premia Tallina Kulmhoone AS ir reģistrēti kā ķīlas devēji, un tie ir ieķīlājuši tiem piederošo mantu un preču zīmes. Divām no deviņām reģistrētajām ķīlām kā komercķīlas devējs norādīts Food Union Holding (CY) Public Company Limited, bet vēl divu ķīlu devēji ir SIA Rīgas Piensaimnieks vienīgais īpašnieks Velbirol Services Limited un SIA Food Union Management. Visu ķīlu ņēmējs ir VTB Bank (Deutschland) AG. Komercķīlas reģistrētas 18., 19. un 20.decembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā biznesa portāls Db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties Food Union grupā ietilpstošajā piena pārstrādes uzņēmumā Valmieras piens, kur tiek ražots Bifido jogurts.

Patlaban uzņēmums maina zīmola vizuālo indentitāti, papildina produktu klāstu un attīsta ražošanas procesus. Kopumā šo gandrīz divu gadu laikā Valmieras piena produktu zīmola, sortimenta un ražošanas procesu attīstībā uzņēmums būs ieguldījis vairāk nekā 800 000 eiro.

Līdz ar zīmola maiņu jauna vizuālā identitāte ir arī visiem Valmieras zīmola produktiem – lakonisks logotips, koši elementi un krāsu toņi ir apvienoti ar to pašu Valmieras nosaukumu, stāsta Food Union piena produktu zīmolu vadītāja Ilva Veidemane. Būtiskākās pārmaiņas uzņēmums veicis Valmieras jogurtu sortimentā – tiek piedāvātas jaunas garšas un izskats, un kopumā uzņēmuma portfelis paplašināts ar deviņiem jauniem jogurtiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā pārtikas nozares izstādē "Riga Food 2021" apbalvoti labākie piena produkti, kuru ražotāji šogad ir AS "Smiltenes piens", AS "Limbažu siers", AS "Tukuma piens", AS "Krāslavas piens" un AS "Rīgas piena kombināts", informē pasākuma organizatori.

Konkurss notika vairākās kategorijās - "Nogatavinātie sieri", "Saldkrējuma/skābkrējuma sviests", "2020./2021.gada jaunais piena produkts", "Bioloģiskā piena produkts" un "Piena produkta iepakojums".

Bioloģiskā piena produktu konkursā 1. vieta un starptautiskās izstādes "Riga Food 2021" zelta medaļa piešķirta "Smiltenes piena" ražotajam "BIO Holandes sieram" (45%), kura meistare ir Vita Puriņa. Otro vietu un sudraba medaļu saņēma "Tukuma piena" ražotais "Eko jogurts bez piedevām" un tā meistare Sandra Firleja, bet 3. vietu un bronzas medaļu ieguva AS "Talsu piensaimnieka" ražotais Talsu pilnpiena biezpiens (9%) un meistari Dina Zazīte un Mārtiņš Raksa.

Komentāri

Pievienot komentāru