Pasaulē

Stokholmā nepilnas stundas laikā aplaupītas divas bankas un valūtas maiņas punkts

LETA--THE LOCAL,14.10.2014

Jaunākais izdevums

Zviedrijas galvaspilsētā Stokholmā otrdien nepilnas stundas laikā aplaupītas divas bankas un valūtas maiņas punkts.

Pēc laupīšanām rajonā izsludināta trauksme, jo pastāv iespēja, ka tur paslēpta bumba.

Policija apstiprinājusi, ka otrdienas rītā aplaupītas banku Handelsbanken un Nordea filiāles un valūtas maiņas punkts.

Laikraksts Aftonbladet ziņo, ka laupītāji bija bruņojušies ar ieročiem un cirvi.

Mediji ziņo, ka trauksme, kas izsludināta rajonā, ir saistīta ar laupīšanām.

Ziņu aģentūra TT vēsta, ka policija norobežojusi lielu daļu rajona un neļauj cilvēkiem pietuvoties barjerām.

Stokholmas policijas preses pārstāvis atklāja, ka pašreiz aizdomās turamo nav, bet viņu meklēšana norit pilnā sparā.

TT ziņo, ka laupītāju meklēšanā iesaistīts arī helikopters.

Nordea apstiprinājusi, ka pastāv sprādziena risks. Tomēr bankas preses pārstāvis nezināja teikt, vai sprādziena draudi attiecas uz filiāli, banku vai uzņēmuma biroju.

«Pagaidām mēs gaidām tālākas instrukcijas no policijas,» viņš piebilda.

Transports un loģistika

Rīga-Stokholma maršrutā kursējošie Tallink prāmji Stokholmā sāk izmantot Värtahamnen ostu

Lelde Petrāne,23.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no rītdienas, 24. janvāra, visi kompānijas Tallink un Silja Line zīmola prāmji, kas piestāj Stokholmā, izmantos jauno Värtahamnen ostu, informēja pārstāve Baiba Muceniece.

Turpmāk Värtahamnen piestās arī Rīga-Stokholma maršrutā kursējošie Tallink prāmji Romantika un Isabelle, kas līdz šim Stokholmā izmantoja Frihamnsterminalen. Abi prāmji esot sekmīgi pārbaudījuši piestātnes jaunajā ostas teritorijas kompleksā.

Uzņēmums aicina pasažierus, kas ceļo Rīga-Stokholma maršrutā, būt uzmanīgiem un izmantot jaunās ostas adresi. Värtahamnen ostas adrese Stokholmā ir Hamnpirsvägen 10. Stokholmas ostas teritorija Frihamnsterminalen, kur līdz šim piestāja Rīga-Stokholma maršrutā kursējošie prāmji, turpmāk vairs netiks izmantota.

Citi Tallink prāmji, kas piestāj un atiet no Stokholmas - Victoria I un Baltic Queen (maršruts Tallina-Stokholma), Silja Symphony un Silja Serenade (maršruts Helsinki-Stockholma), Baltic Princess un Galaxy (maršruts Turku-Stokholma) izmanto Värtahamnen jau vairākus gadus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Tallink Grupp pieņēmusi lēmumu atjaunot maršrutu Rīga - Stokholma no 2022.gada pavasara. Plānots, ka kuģis Romantika kursēs starp Latvijas un Zviedrijas galvaspilsētām katru otro dienu no 01.04.2022. Vienlaikus tas nozīmē, ka regulārā satiksme maršrutā Rīga - Stokholma šogad atjaunota netiks, informē uzņēmums.

Tāpat uzņēmums nolēmis jau šī gada vasarā atsākt darbību regulārajā līnijā Tallina - Stokholma pēc gandrīz 16 mēnešus ilga maršruta apturēšanas ceļojumu ierobežojumu dēļ starp Igauniju un Zviedriju. Sākotnēji plānots, ka kuģis Baltic Queen daļēji atjaunos satiksmi maršrutā Tallina - Stokholma no 2021.gada 9.jūlija ar atiešanu no abām galvaspilsētām katru otro dienu.

Kaut arī Tallina - Stokholma maršruts plašākai publikai tiks atvērts 9.jūlijā, pirmais kuģa Baltic Queen reiss no Igaunijas uz Zviedrijas galvaspilsētu notiks jau 7.jūlijā.

"Kad mēs 2020.gada martā apturējām kuģu kustību maršrutos Tallina - Stokholma un Rīga - Stokholma, pirmo reizi pārtraucot regulāro jūras savienojumu starp Igauniju, Latviju un Zviedriju, mēs nekad nedomājām, ka šī savienojuma atjaunošana prasīs gandrīz pusotru gadu un ilgāk. Šajā laikā mēs esam darījuši visu, ko varējām, dodot pasažieriem iespēju nokļūt Zviedrijā, izmantojot mūsu kravas kuģus maršrutā Paldiski - Kapelšēra, uz laiku atverot maršruta trīsstūri Tallina - Stokholma - Rīga ar kuģi Victoria I, kā arī sniedzot iespēju klientiem doties uz Zviedriju caur Somiju. Taču nekas nav labāks kā tiešais jūras transporta savienojums, tāpēc esmu gandarīts, ka līdz ar pandēmijas situācijas uzlabošanos un vakcinācijas gaitas pozitīvu progresu, varam piedāvāt ceļotājiem nokļūt Zviedrijā no Igaunijas jau no jūlija," komentē Tallink Grupp valdes priekšsēdētājs Pāvo Negene.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas prāmju operators AS "Tallink Group" un Igaunijas Sociālās apdrošināšanas pārvalde ir parakstījušas īstermiņa laika fraktēšanas līgumu kuģim "Isabelle", tāpēc šogad kompānija neatsāks prāmju reisus maršrutā Rīga-Stokholma, teikts uzņēmuma paziņojumā Tallinas "Nasdaq" biržai.

Kuģis tiks fraktēts Igaunijas iestādēm no 7.aprīļa uz četriem mēnešiem ar pagarinājuma iespējām uz diviem mēnešiem, un tad uz vēl diviem mēnešiem.

Kuģis tiks izmantots, lai nodrošinātu pagaidu mītni bēgļiem no Ukrainas, kas ieradīsies Igaunijā.

"Kuģa fraktēšana nozīmē, ka atšķirībā no sākotnējiem plāniem uzņēmums 2022.gadā neatvērs satiksmi maršrutā Rīga-Stokholma," norādīts paziņojumā.

Tallink Grupp atliek maršruta Rīga – Stokholma atvēršanu

Tallink Grupp paziņojusi, ka pārceļ maršruta Rīga – Stokholma, kas Covid-19 pandēmijas...

Jau ziņots, ka "Tallink" sākotnēji plānoja atsākt prāmju satiksmi maršrutā Rīga-Stokholma no 6.aprīļa, bet marta otrajā pusē kompānija paziņoja, ka mazās intereses dēļ, kā arī saistībā ar ģeopolitisko nenoteiktību un būtisko degvielas cenu kāpumu maršruta Rīga-Stokholma reisu atsākšana pārcelta uz 3.jūniju.

Maršruts Rīga-Stokholma ir apturēts divus gadus saistībā ar Covid-19 pandēmiju.

"Tallink Grupp" veic pārvadājumus ar prāmjiem Baltijas jūrā, izmantojot zīmolus "Tallink" un "Silja Line". Uzņēmuma akcijas kotē Tallinas fondu biržas oficiālajā sarakstā. Lielākais akcionārs ir Igaunijas investīciju kompānija "Infortar", kam pieder 40% "Tallink Grupp" akciju.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Tallink Grupp plāno decembrī pārvirzīt kruīza prāmi Romantika no maršruta Tallina-Stokholma uz maršrutu Rīga-Stokholma, pavēstīja uzņēmuma pārstāvji.

Plānots, ka prāmis Romantika uz jauno maršrutu tiks novirzīts 12.decembrī, tādējādi būtiski palielinot kapacitāti šajā maršrutā.

Tāpat Tallink Grupp plāno decembrī pārvirzīt prāmi Baltic Queen no maršruta Tallina-Helsinki uz maršrutu Tallina-Stokholma. Savukārt kruīzu maršrutā Tallina-Helsinki no 12.decembra nodrošinās atjaunotais Silja Europa, kas patlaban šajā maršrutā nekursē.

Prāmju kursēšanas grafiki attiecīgos maršrutos paliks nemainīgi. Prāmja Romantika kuģa karogs tiks nomainīts pret Latvijas karogu nākamajos mēnešos pēc prāmja pārvirzīšanas. Silja Europa un Baltic Queen turpinās kuģot ar Igaunijas karogu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laima Čirkova ādas somiņas Laimushka izgatavo Stokholmā, bet pārdod tās galvenokārt Rīgā, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Šobrīd Laima dzīvo Stokholmā. Viņas dzīvesbiedram tika piedāvāts darbs Zviedrijas galvaspilsētā, un abi pārcēlās uz turieni. Laimas pirmā izglītība ir bizness un ekonomika, bet pirms došanās uz Stokholmu viņa pabeidza profesionālos šūšanas kursus. «Sākumā, kad tur man īsti nebija ko darīt, centos sevi nodarbināt, sāku šūt sev apģērbu. Viss sākās ar dekoratīvām jostām, ko pārdevu Etsy. Pieprasījums bija, bet ar jostām bija sarežģīti, jo katru reizi vajadzēja pielāgot konkrētajam pircējam, un, piemēram, Stokholmā ir grūti ar skaistiem audumiem – viņiem ir daudzveidīgs mājas tekstils, pieejami eko materiāli, bet tādu modīgu audumu nebija, tāpēc visu, ko šuvu, vedu no Rīgas, un tas kļuva pārāk sarežģīti. Tā pārgāju uz somiņu izgatavošanu,» stāsta Laima.

Ražošana

Stokholmā atvērs jaunu Vertahamnenas terminālu

Žanete Hāka,20.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visi pasažieri, kas ceļo ar Tallink un Silja Line uz Stokholmu no Helsinkiem, Turku un Tallinas turpmāk izmantos jauno Vertahamnenas termināla ēku, kas tiks atvērta rītdien, 21. jūlijā, informē AS Tallink Grupp.

Celtniecības darbi ostas teritorijā turpināsies, tomēr jaunā termināla atvēršana ievērojami uzlabos ceļotāju komfortu, samazinot tuneļa attālumu starp prāmjiem un terminālu.

Jaunā Vertahamnena termināla īpašnieks ir Stokholmas Osta (Stockholms Hamnar). Jaunais termināls nākotnē apkalpos arī citu kuģu operatoru prāmjus.

Termināls būs atvērts katru dienu no plkst. 5:45 līdz plkst. 19:30, saskaņā ar prāmju kursēšanas grafikiem. Termināls apkalpos pasažierus, kas maršrutā Stokholma-Helsinki ceļo ar prāmjiem M/S Silja Symphony un M/S Silja Serenade un maršrutā Stokholma-Turku ceļo ar prāmjiem M/S Baltic Princess un M/S Galaxy, kā arī pasažierus, kas ceļo ar prāmjiem M/S Romantika un M/S Victoria I maršrutā Tallina-Stokholma. Prāmis M/S Isabelle, kas ceļo maršrutā Rīga-Stokholma, šobrīd piestātnes vietu nemainīs – prāmis piestāj un pasažieri tiek apkalpoti Frihamnsterminalen, kur M/S Isabelle piestāj arī pašlaik.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Tallink Grupp" kuģis "Romantika" devies uz Nauta kuģu būvētavu Gdiņā, Polijā, lai tam veiktu plānotos apkopes un atjaunošanas darbus. Kuģis atradīsies kuģu būvētavā gandrīz divas nedēļas, un maršrutā Rīga - Stokholma atgriezīsies 25. janvārī.

Plānotās apkopes laikā tiks veikti regulārie tehniskās apkopes darbi un tiks atjaunotas vairākas pasažieru telpas, saskaņā ar atjaunoto zīmolu iegūstot pilnīgi jaunu izskatu.

Pasažieru telpās, piemēram, populārais zviedru galda restorāns tiks atjaunots saskaņā ar "Grande Buffet" konceptu, kuģa kafejnīca - "Coffee & Co" konceptu, kuģa krodziņš - saskaņā ar "Seapub" zīmolu. Pārmaiņas būs arī kuģa restorānos "Grill House" un "Russian Cuisine Aleksandra" un disko zālē "Space Disco".

Kuģa "Romantika" tehniskās apkopes un plānotie darbi paredz sagatavošanās darbus augstsprieguma krasta elektrības pieslēgumam. Kuģim tiks veikti tehniskie uzlabojumi, lai vēl vairāk uzlabotu tā energoefektivitāti un samazinātu emisijas. Palielināta efektivitāte un samazinātas emisijas ir visu "Tallink" kuģu prioritāte.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar jaunākajiem datiem "Tallink Grupp" jūlijā kopumā pārvadājusi 617 206 pasažierus, kas ir par 50,2% mazāk, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2019. gadā, tomēr divas reizes vairāk nekā 2020. gada jūnijā, kad tika pārvadāti 280 000 pasažieru.

2020. gada jūlijā tika pārvadātas 29 108 kravas vienības, kas ir par 2,9% mazāk, salīdzinot ar iepriekšējā gada jūlija datiem. Vislielākais pārvadāto kravas vienību kritums bija maršrutos Latvija – Zviedrija un Igaunija – Zviedrija, kur kuģu satiksme joprojām ir ievērojami samazināta. Kravu pārvadājumu vienību skaits Igaunija – Somija un Somija – Zviedrija maršrutos jūlijā ir palielinājies, salīdzinot ar 2019. gada jūliju - attiecīgi par 2,4% un 7,1%.

Arī kopējais pārvadāto transportlīdzekļu skaits šā gada jūlijā samazinājās līdz 118 167 vienībām (2019. gada jūlijā - 155 297).

Ierastie reisi, kuri zināmā mērā salīdzināmi ar iepriekšējiem gadiem, turpinājās tikai dažos maršrutos: Tallina – Helsinki, Mūga – Vousāri, Paldiski – Kapelšēra un Turku – Stokholma. Kuģu satiksme maršrutos Tallina – Stokholma un Helsinki – Stokholma tika pilnībā apturēta un joprojām netiek veikta. Savukārt maršrutā Rīga – Stokholma tiek nodrošināti tikai speciāli reisi četras reizes mēnesī.

Transports un loģistika

Tallink Grupp atliek maršruta Rīga – Stokholma atvēršanu

Db.lv,24.03.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallink Grupp paziņojusi, ka pārceļ maršruta Rīga – Stokholma, kas Covid-19 pandēmijas dēļ bija apturēts divus gadus, atvēršanu no 2022. gada 6. aprīļa uz 3. jūniju.

Lēmums pārlikt maršruta atsākšanos ir pieņemts, ņemot vērā zemo ceļojumu rezervāciju skaitu aprīlī un maijā, ģeopolitiskās nenoteiktības, kā arī ievērojama degvielas cenu pieauguma dēļ visā pasaulē.

Līdz ar to aprīlī un maijā maršruta Rīga – Stokholma atjaunošana nav uzņēmumam izdevīga un iespējama.

“Pēc divu gadu ilgas dīkstāves, mēs bijām pilnībā sagatavojušies darbības atsākšanai Rīga – Stokholma maršrutā jau no 6. aprīļa. Februārī kuģim Isabelle tika veikta regulārā tehniskā apkope, pēc kuras kuģis ieradās Rīgas ostā. Tāpat uzsākām aktīvu reklāmas un komunikācijas kampaņu, nodrošinājām biļešu pārdošanu un klientu apkalpošanu. Arī Latvijas valdības lēmums par Covid-19 ierobežojumu atcelšanu no 1. aprīļa sniedza pozitīvu impulsu maršruta atsākšanai. Šie un citi faktori liecināja, ka beidzot esam sasnieguši to brīdi, kad būs iespējams atjaunot mūsu regulāro maršrutu starp Latvijas un Zviedrijas galvaspilsētām bez zaudējumiem. Taču februāra beigās aizsāktais karš radīja situāciju, kas kārtējo reizi licis pārskatīt plānus un jau atkal nācās pieņemt grūto lēmumu, atliekot maršruta atjaunošanu uz vairākiem mēnešiem, vienlaikus saglabājot cerību, ka vasaras sākumā situācija mainīsies uz labo pusi,” sacīja Tallink Grupp valdes priekšsēdētājs Pāvo Negene.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallink Grupas kruīza kuģis Isabelle svētdien, 24. martā, dosies uz Nāntali kuģu būvētavu Somijā, lai tam veiktu plānotos atjaunošanas darbus, informē Tallink.

Kuģis atradīsies kuģu būvētavā pusotru nedēļu, un maršrutā Rīga – Stokholma atgriezīsies 5. aprīlī. Plānotās apkopes laikā tiks veikti regulārie tehniskie darbi un tiks atjaunotas un uzlabotas vairākas pasažieru telpas, bet jaunu vizuālo identitāti un jaunu apkalpošanas konceptu iegūs restorāni Dinning Room un Chief`s Kitchen. Kuģim tiks veikti tehniskie uzlabojumi, lai vēl vairāk uzlabotu tā energoefektivitāti un samazinātu emisijas. Palielināta efektivitāte un samazinātas emisijas ir Tallink prioritāte visiem tā kuģiem, un uzlabojumi, lai to sasniegtu, tiek veikti uz visiem kompānijas kuģiem ierastajā kārtībā plānotās apkopes laikā.

Komentējot Isabelle apkopi un plānotos darbus, Tallink Grupas kuģu darbības vadītājs Tarvi-Karlos Tūliks sacīja: «Isabelle pasažieriem ir ļoti populārs kuģis, tādēļ ir svarīgi, ka regulāri modernizējam un atsvaidzinām kuģi.»

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallink Grupp meitasuzņēmums AS Tallink Latvija ir noslēdzis līgumu ar Holland Norway Lines BV par kuģa Romantika ilgtermiņa fraktēšanu.

Fraktēšanas līgums stāsies spēkā pēc tam, kad to tuvākajā laikā apstiprinās saistītie finanšu partneri. Kuģis, kas darbojas ar Latvijas karogu, fraktētājam tiks nodots 2022. gada martā, un līguma nosacījumi paredz nomas periodu uz 3 gadiem ar iespēju līgumu pagarināt uz vēl 1+1 gadu. Plānots, ka Holland Norway Lines kuģi ekspluatēs starptautiskos maršrutos starp Norvēģiju un Holandi.

Kuģis Romantika tiek fraktēts bez uzņēmuma apkalpes un apkopes.

Pirms Covid-19 pandēmijas kuģis Romantika kursēja maršrutā Rīga – Stokholma, taču kopš šī gada jūlija sākuma kuģis tika nosūtīts īstermiņa fraktā uz Maroku. Savukārt no šī gada 15. oktobra kuģis atrodas īstermiņa fraktā Glāzgovā, Skotijā, kur nodrošina izmitināšanu globālās klimata konferences COP26 dalībniekiem. Plānots, ka kuģis atgriezīsies Tallinā novembra vidū, taču, ņemot vērā, ka uzņēmums neplāno atjaunot Rīga – Stokholma maršrutu vismaz līdz 2022. gada pavasarim, kuģis paliks Tallinas ostā līdz frakta sākumam saskaņā ar noslēgto līgumu.

Ekonomika

Tallink sācis kolektīvās atlaišanas procesu 550 darbiniekiem Latvijā

Lelde Petrāne,17.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s "Tallink Latvija" šodien informējusi Latvijas Nodarbinātības valsts aģentūru, kuģu apkalpes locekļus un krasta personālu par to, ka uzsāk kolektīvās atlaišanas procesu 550 darbiniekiem Latvijā.

Atlaišanas process skars apkalpes locekļus uz kuģiem "Isabelle" un "Romantika", kuri kursē zem Latvijas karoga, kā arī uzņēmuma krasta darbiniekus Latvijā, taču vairākums darbinieku, uz kuriem attieksies atlaišana, ir kuģu apkalpojošais personāls.

Izsludinātā ārkārtas stāvokļa un noteikto ceļošanas ierobežojumu dēļ maršrutu Rīga-Stokholma apkalpojošie "Tallink" kuģi "Isabelle" un "Romantika" ir bijuši spiesti pārtraukt reisus un kopš marta vidus atrodas Rīgas ostā. Šobrīd nav zināms, kad šajā maršrutā varētu atsākties satiksme, norāda uzņēmumā. Saskaņā ar kuģošanas noteikumiem šobrīd uz abiem kuģiem ir minimāli nepieciešamais tehniskais personāls, bet visi pārējie darbinieki, kuri strādāja uz kuģiem, atrodas mājās un saņem samazinātas algas, kuras maksā uzņēmums.

Sports

Siguldas trasi atzīst par piemērotu olimpisko spēļu norisēm, tomēr lēmumu vēl pieņems

LETA,23.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Olimpiskajai komitejai līdz marta vidum jāsagatavo Zviedrijas Olimpiskās komitejas (ZOK) pieprasītā informācija potenciālajam pieteikumam 2026.gada Ziemas Olimpisko spēļu rīkošanai, pēc kā paredzēta vēl viena komiteju pārstāvju tikšanās.

ZOK un Stokholmas pārstāvji otrdien klātienē viesojās Siguldā, lai klātienē novērtētu olimpisko spēļu sacensību kamaniņu sportā, bobslejā un skeletonā rīkošanas iespējas Latvijā.

Pēc tikšanās ZOK izpilddirektors Pīters Rēnebo žurnālistiem atzina, vizītes laikā puses pārrunāja iespējamo sadarbību, Stokholmai piesakoties organizēt 2026.gada Olimpiskās spēles.

Viņš atzina, ka Siguldas bobsleja un kamaniņu trasē ir iespējams rīkot visas Olimpisko spēļu renes sporta veidu disciplīnas. «Mēs domājam, ka tā varētu būt iespēja, lai nodrošinātu sadarbību. Šī bija tikai pirmā tikšanās. Mēs vienojāmies, ka raudzīsimies uz tālākām sarunām,» teica Rēnebo.

ZOK izpilddirektors skaidroja, ka šis būs jau astotais Stokholmas mēģinājums iegūt tiesības organizēt Olimpiskās spēles. «Tagad mēģināsim jaunu konceptu ar Stokholmu kā galveno norises vietu. Zviedrijā ir atbilstoša infrastruktūra, lai rīkotu sacensības uz sniega un ledus, bet mēs raugāmies uz starptautisko sadarbību renes sporta veidos,» skaidroja Rēnebo.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomisku apsvērumu dēļ Tallink noņem no līnijas vienu prāmi; autopārvadātāji neizpratnē

Lai uzlabotu darbības efektivitāti un rentabilitāti, AS Tallink Grupp nule kā paziņojis par prāmja Romantika pārcelšanu maršrutā Tallina–Stokholma, atstājot Rīgas virzienā vienu pašu prāmi Isabelle, kas kursēs katru otro dienu. Autopārvadājumu kompānijām šis lēmums izraisījis neapmierinātību, jo bijis pilnīgi negaidīts, liekot pārplānot maršrutus nokļūšanai Zviedrijā.

Nelāga attieksme

«Tā tās lieta nedara, ja ir vēlēšanās biznesā ilgstoši darboties,» par pēkšņo Tallink paziņojumu sašutis starptautisko transporta un loģistikas pakalpojumu kompānijas SIA Altreks valdes priekšsēdētājs Lauris Fišers. Viņam nav izprotama prāmju līnijas rīcība, ik pa laikam šajā maršrutā mainot prāmju kursēšanu. Tas tikai liecinot, ka Tallink nerēķinās ar saviem klientiem un izturas tā, it kā pārvadājumu kompānijas savu biznesu neplānotu. Lai nodrošinātu pakalpojumus klientiem, Altreks nāksies pārplānot maršrutus, izmantojot prāmju satiksmi uz Zviedriju no citām Baltijas jūras ostām gan Latvijā, gan kaimiņvalstīs. Viņaprāt, izveidojusies situācija ir iespēja citām prāmju līnijām, kā Stena Line vai DFDS, ieņemt tukšo vietu Rīgā, norāda L. Fišers. Komersanti var izmantot aprīlī turp un atpakaļ ieviesto vienu papildu reisu maršrutā Ventspils–Nīneshamna (Zviedrija), saka Stena Line Freight reģionālais vadītājs Baltijas valstīs, Krievijā un NVS Aivars Tauriņš.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas prāmju operatora "Tallink Grupp" kuģis "Isabelle", kas aprīlī atsāks kursēt maršrutā Rīga-Stokholma, piektdien dosies no Tallinas uz kuģu remonta rūpnīcu Turku Somijā, lai tam veiktu regulāro apkopi, informē "Tallink Grupp" pārstāvji.

Kuģu remonta rūpnīcā kuģis atradīsies sausajos dokos no 2022.gada 12.februāra līdz 25.februārim. Pēc apkopes darbu pabeigšanas kuģis dosies uz Rīgas ostu, kur gaidīs maršruta Rīga-Stokholma atsākšanos 2022.gada aprīlī.

Plānoto apkopes darbu sarakstā ir vairāki tehniski uzlabojumi un nepieciešamie korpusa zemūdens daļas labošanas darbi, tostarp dzinēja vārpstas blīvju nomaiņa, korpusa vārstu, sūkņu un dzesētāju apkope, stabilizatoru gultņu un blīves nomaiņa, kā arī balasta ūdens attīrīšanas sistēmas uzstādīšana.

"Tallink Grupp" kuģu pārvaldes vadītājs un kapteinis Tarvi Karloss Tūliks norāda, ka kuģa "Isabelle" darbība ierastajā maršrutā starp Rīgu un Stokholmu tika apturēta 2020.gada martā, bet pirms kuģis atgriežas ierastajā maršrutā ir svarīgi pārliecināties par kuģa gatavību atsākt darbību pēc tik gara pārtraukuma.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas prāmju operators Tallink, kas nodrošina pasažieru prāmju satiksmi starp Rīgu un Stokholmu Zviedrijā, neplāno no Rīgas atvērt citas regulārās pasažieru līnijas, biznesa portālam db.lv sacīja AS Tallink Latvija pārdošanas un mārketinga direktore Baiba Muceniece.

«Šobrīd no Rīgas nodrošinām ikdienas pasažieru, transportlīdzekļu un kravu pārvadājumu jūras satiksmi uz Stokholmu ar kuģiem Isabelle un Romantika. Šobrīd nav paredzēti citi regulāras jūras satiksmes maršruti no Rīgas kā ceļojuma sākumpunkta,» saka B. Muceniece.

Pagājušajā nedēļā izpildītais reiss Helsinki-Rīga-Helsinki ir bijis speciāls reiss - vienreizējs pasākums, un to nav plānots veidot par regulāru līniju. Tas organizēts līdzīgi kā, piemēram, īpašie Visbijas kruīzi (Helsinki–Tallina–Visbija–Tallina–Helsinki) vasarā.

Kruīza kuģis Silja Europa, kas regulārā satiksmē nodrošina pasažieru, pasažieru transportlīdzekļu un kravu pārvadājumus maršrutā starp Tallinu un Helsinkiem, šajā speciālajā reisā no Helsinkiem atgāja 30.jūlijā, Rīgā piestāja 31. jūlija rītā un no Rīgas atgāja 31. jūlija vakarā, lai 1. augustā atgrieztos Helsinkos. «Ceļojuma sākumpunkts bija Helsinki, un pievienoties ceļojumam no Rīgas uz Helsinkiem nebija iespējams. Tallink ir ieguldījusi nozīmīgus finanšu līdzekļus Rīgas un Latvijas kā tūrisma galamērķa informatīvai reklāmai,» viņa skaidro.

Citas ziņas

Slēgs Beļģijas vēstniecību Rīgā

Dienas Bizness,21.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2015.gada 24.jūlija Beļģijas Karalistes vēstniecība Rīgā, Latvijā tiek slēgta, informē vēstniecības pārstāve Ieva Vītola-Deusa.

Turpmāk jurisdikciju pār Latviju pārņems Beļģijas Karalistes vēstniecība Stokholmā, Zviedrijā.

Līdz ar to visas konsulārās, administratīvās un diplomātiskās lietas, kas attiecas uz Beļģijas Federālo valdību, tiks risinātas Beļģijas vēstniecībā Stokholmā.

Beļģijas Karalistes vēstniecība Rīgā tika atvērta 2004.gadā. Šo gadu laikā ir bijuši trīs Beļģijas vēstnieki, kuri ir pavadījuši savu termiņu Latvijā: Kristiāns Verdonks (Christian Verdonck, 2004-2008), Leopolds Merkss (Leopold Merckx, 2008-2011) un Franks Arnautss (Frank Arnauts 2011-2015).

Pagājušā gada beigās Beļģijas Ārlietu ministrs Didjē Reindersa kungs (Didier Reynders) izziņoja sarakstu ar Beļģijas diplomātiskajiem un konsulārajiem dienestiem, kas tiks slēgti 2015. gada laikā. Šis lēmums tiek balstīts uz valsts budžeta konsolidācijas politiku.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Tallink Grupp" kuģis "Romantika" atgriezies no Nauta kuģu būvētavas Gdiņā, Polijā, kurā tam tika veiktas plānotās apkopes un atjaunošanas darbi.

Prāmim veikti regulārie tehniskās apkopes darbi un atjaunotas vairākas pasažieru telpas.

Piemēram, zviedru galda restorāns atjaunots saskaņā ar "Grande Buffet" konceptu, kuģa kafejnīca - "Coffee & Co" konceptu, kuģa krodziņš - saskaņā ar "Seapub" zīmolu. Pārmaiņas redzamas arī kuģa restorānos "Grill House" un "Russian Cuisine Aleksandra" un disko zālē "Space Disco".

"Romantika" ir trešais "Tallink Grupas" kuģis, modernizēts 2020. gada pirmajā ceturksnī. "Tallink" īsteno pastāvīgu kuģu renovācijas programmu, saskaņā ar kuru visi "Tallink Grupas" kuģi tiek uzlaboti un atjaunoti vismaz divreiz piecu gadu periodā.

Pēdējo piecu gadu laikā vien "Tallink" ir investējis gandrīz 90 miljonus eiro savu kuģu uzlabošanai.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veicinātu Zviedrijā dzīvojošo un strādājošo Latvijas valstspiederīgo interesi par atgriešanos Latvijā, šodien, 29. maijā plkst. 18:00, Stokholmā, Latvijas vēstniecības telpās, notiks paneļdiskusija par darba un uzņēmējdarbības iespējām Latvijā.

«Ņemot vērā, ka Latvijas ekonomikas attīstība ir uzņēmusi straujus apgriezienus, Latvijā arvien vairāk ir jūtams kvalificēta darbaspēka trūkums. Par to tiek runāts arvien skaļāk gan uzņēmēju aprindās, gan arī valdības līmenī. Mums likās, ka ir svarīgi no vārdiem ķerties pie darbiem, un doties pie auditorijas, kurai potenciāli varētu būt interese par atgriešanos un darba un uzņēmējdarbības iespējām Latvijā,» skaidro Jānis Kreilis, «Your Move» līdzdibinātājs.

Tikšanos, uz kuru aicināti Zviedrijā dzīvojošie un strādājošie Latvijas valstspiederīgie, atklās Latvijas vēstnieks Zviedrijā Marģers Krams. Diskusijā piedalīsies Latvijas Nodarbinātības valsts aģentūras direktore Evita Simsone, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras pārstāvniecības vadītāja Zviedrijā Austra Krēsliņa un finanšu analītikas uzņēmuma FactSet filiāles vadītājs Latvijā Frode Aasheim. Diskusiju moderēs personālatlases uzņēmuma «Your Move», kas specializējies remigrantu piesaistē, vadības pārstāvji Jānis Kreilis un Reinis Znotiņš. Tikšanos organizē «Your Move» sadarbībā ar Latvijas Nodarbinātības valsts aģentūru, kā arī Latvijas vēstniecību Zviedrijā un Zviedrijas latviešu apvienību.

DB projekti

Izdevniecība Dienas Bizness kļūst par Nordic Business Foruma oficiālo pārstāvi Latvijā

Dienas Bizness,09.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdevniecība Dienas Bizness un Nordic Business Forums (NBF), veicinot savstarpējo sadarbību, ir parakstījuši līgumu, kas piešķir Dienas Biznesam tiesības pārstāvēt NBF zīmolu Latvijā.

Laikrakstam Dienas Bizness tas ir vēl viens solis pretī starptautiskai atpazīstamībai, papildinot līdz šim rīkotās konferences Baltijā. Turklāt uzticētā iespēja uzrunāt potenciālos foruma dalībniekus, stāstot par Nordic Business Foruma vērtībām un ieguvumiem, liek nepārtraukti domāt par Izdevniecības Dienas Bizness attīstību un kvalitāti atbilstoši nepārtraukti pieaugošajām auditorijas prasībām.

Nordic Business Forums (NBF) ir viens no Eiropā vadošajiem biznesa forumiem, kuru ik gadu apmeklē vairāki tūkstoši interesentu, lai uzklausītu pasaules līmeņa ekspertu, viedokļa līderu un atzītu ideju un darbu autoru pieredzi un zināšanas. Platforma ir radīta, lai vienotos kopīgos mērķos un uzdevumos labākai biznesa attīstībai visā pasaulē. NBF ir vieta, kur satikt domubiedrus, dibināt jaunus kontaktus un attiecības, kā arī gūt iedvesmu un apliecinājumu plašajām biznesa perspektīvām.

Tirdzniecība un pakalpojumi

EK atļauj ASV kinoteātru operatoram AMC Theatres iegādāties Forum Cinemas īpašnieku

LETA,23.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) devusi atļauju Ķīnas kapitāla kontrolētajam ASV kinoteātru tīklam AMC Theatres iegādāties Stokholmā bāzēto kompāniju Nordic Cinema Group Holding, kas darbojas septiņās valstīs, tostarp ir Baltijas valstu kinoteātru tīkla Forum Cinemas īpašnieks.

AMC janvārī paziņoja, ka iegādājas Nordic Cinema Group Holding no privātā investīciju fonda Bridgepoint un Zviedrijas mediju grupas Bonnier Holding 8,25 miljardu Zviedrijas kronu (870 miljonu eiro) vērtā darījumā. Darījumam bija nepieciešama EK atļauja.

EK secināja, ka Zviedrijas kompānijas nonākšana AMC kontrolē neradīs konkurences problēmas, jo abu kompāniju uzņēmējdarbība ģeogrāfiski nepārklājas.

Nordic Cinema Group Holding ir 68 kinoteātri un mazākuma daļas nepilnu 50% apmērā vēl 50 saistītajos kinoteātros, kuriem kompānija sniedz dažādus koppakalpojumus. Nordic Cinema Group Holding kinoteātri ir tirgus līderi Zviedrijā, Somijā, Igaunijā, Latvijā un Lietuvā. Otrajā vietā pēc tirgus daļas tie ir Norvēģijā. Grupai ir arī kinoteātri Dānijā.

Citas ziņas

Papildināta - Stokholmā pūlī ietriecies kravas auto; ir bojāgājušie

Zane Atlāce - Bistere,07.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stokholmā piektdien kādā lielveikalā, kas atrodas gājēju ielā, ietriecies autofurgons, ziņo ārvalstu mediji.

Incidents noticis Karalienes ielā (Drottninggatan), kas ir viena no Zviedrijas galvaspilsētas galvenajām iepirkšanās vietām. Vismaz trīs cilvēki gājuši bojā, vairāki ievainoti.

To, ka ir bojāgājušie, apstiprinājusi arī Zviedrijas Drošības policija, piebilstot, ka ir arī daudz ievainoto. Zviedrijas premjers Stēfans Levēns paziņojis, ka noticis uzbrukums Zviedrijai un informējis par kādu aizturētu personu pēc uzbrukuma, taču policija nav to apstiprinājusi.

Latvijas Ārlietu ministrija kategoriski nosoda piektdien, 7. aprīlī, Stokholmā notikušo teroraktu, izsakot visdziļākos līdzjūtības apliecinājumus bojāgājušo ģimenēm un tuviniekiem.

Ražošana

Papildināta - MADARA Cosmetics strauji audzē apgrozījumu; rudenī atklās jaunu ražotni

Žanete Hāka,15.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums MADARA Cosmetics šī gada pirmajos sešos mēnešos ir sasniedzis jaunu rekordu uzņēmuma vēsturē, sasniedzot apgrozījumu 2,5 miljonu apmērā, kas ir par 43% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn, informē uzņēmuma pārstāvji.

Apgrozījums pieaudzis, pateicoties veiksmīgai darbībai eksporta tirgos.

Pirmajā pusgadā uzņēmuma peļņa sasniedza 300 tūkstošus eiro.

Kā informē kompānijas pārstāvji, septembra beigās vai oktobra sākumā uzņēmums atklās jauno ražotni.

Uzņēmuma direktors Uldis Iltners: «Esam sasnieguši gada sākumā uzstādītos mērķus, veiksmīgi strādājot kosmētikas zīmola MÁDARA eksporta tirgos. Esam gandarīti, ka lielāko attīstību uzrāda tieši eksporta tirgi. Iepriekšējos gados esam veikuši ieguldījumus, kas apstiprina uzņēmuma izvēlētās stratēģijas efektivitāti. Uzņēmuma finansiālos panākumus pozitīvi ietekmējusi arī e-komercijas attīstība. Ņemot vērā šos faktorus, plānojam šogad sasniegt vismaz 5 miljonu apgrozījumu.»

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallink Grupp šodien paziņoja par lēmumu pārtraukt kuģa Victoria I darbību maršrutā Tallina-Stokholma-Rīga-Stokholma-Tallina un maršrutā Tallina-Helsinki no 2021.gada 1.janvāra, informē uzņēmumā.

Kopš šī gada rudens kuģis Victoria I kursēja divos pagaidu maršrutos, nodrošinot papildu kravas pārvadājumu kapacitāti starp Igauniju un Zviedriju un pagaidu vienīgo jūras transporta maršrutu starp Stokholmu un Rīgu.

Kopš oktobra kuģis izpildīja arī kruīzus nedēļas nogalēs maršrutā Helsinki-Tallina, kas galvenokārt bija paredzēti klientiem no Somijas, ļaujoties nelielai atpūtai uz kuģa, nenokāpjot no tā galamērķī - Tallinā.

Uzņēmuma lēmums saistīts ar pašreizējās pandēmijas situācijas pasliktināšanos un jauniem un stingrākiem ceļošanas ierobežojumiem Igaunijā, Somijā, Zviedrijā un Latvijā, kuru dēļ pasažieru skaits strauji samazinājās - kuģa Victoria I darbība ir kļuvusi finansiāli neiespējama.

Eksperti

Strauji augošās cenas veicinājušas mājokļu nepieejamību, kas pastiprina lejupslīdes risku

SEB bankas ekonomists Dainis Gašpuitis,06.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālās ekonomikas izaugsme ir izveidojusi apstākļus augošam pieprasījumam pēc mājokļiem, kas atspoguļojies stāvos cenu kāpumos. Pērn ekonomiskā izaugsme paātrinājās 120 valstīs, kas veido trīs ceturtdaļas no pasaules IKP.

Tendences liecina, ka māju cenu sinhronizācija dažādās valstīs un lielākajās pilsētās ir pastiprinājusies. Turklāt tā ir izteikta attīstītajās valstīs, īpaši tas bija vērojams lielajās pilsētās globālās recesijas laikā. Pēckrīzes laikā stimulējoša monetārā politika un peļņas meklējumi izraisīja vēl nebijušu institucionālo un individuālo investīciju kapitāla plūsmas nekustamajā īpašumā, ieskaitot pārrobežu, kas koncentrējusies megapolēs. Tas ir nošķīris īpašumu vērtības pieaugumu no tendencēm ekonomikā, tai skaitā iedzīvotāju pirktspējas izmaiņām. Saskaņā ar SVF 30% no nekustamā īpašuma cenu svārstībām mūsdienās var attiecināt uz globāliem, nevis vietējiem faktoriem, salīdzinot ar tikai 10% pirms divdesmit gadiem.