Karjera

Vadītājiem jāsaprot, ka uzņēmuma pamatā ir cilvēki

Dienas Bizness, 26.06.2013

Daiga Ērgle, airBaltic vecākā viceprezidente personālvadības jautājumos, Rīgas Biznesa skolas pasniedzēja

Foto: Vitālijs Stīpnieks

Jaunākais izdevums

Lielākais gandarījums darbā ir redzēt kādu no kolektīva pumpuriņiem uzplaukstam skaistā ziedā, tā saka Daiga Ērgle, nacionālās lidsabiedrības airBaltic vecākā viceprezidente personālvadības jautājumos un Rīgas Biznesa skolas personālvadības pasniedzēja MBA programmas studentiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

MBA grāds biznesa pasaulē ir biļete uz karjeras izaugsmi un panākumiem. Katru gadu simtiem tūkstošu profesionāļu pieņem lēmumu studēt biznesa vadību, un ne jau velti- MBA absolventu algas ir ievērojami lielākas kā citu maģistra grādu īpašniekiem, karjeras iespējas ir daudz plašākas, un arī biznesa kontaktu tīkls izveidojas jau studiju laikā.

Kamēr jaunie profesionāļi ar MBA programmas palīdzību vēl ir tikai ceļā uz panākumiem, nobriedušāki vadītāji līderības talanta attīstīšanai izvēlas Executive MBA. Tieši šādu Executive MBA programmu iespējams apgūt RTU Rīgas Biznesa skolā (RBS).

KO PIEDĀVĀ EXECUTIVE MBA RTU RĪGAS BIZNESA SKOLĀ?

1. Pieredzējušiem vadītājiem pielāgots programmas saturs

Executive MBA programmas studenti apgūst jaunākās teorijas un praksi vadības zinātnē, kā arī atsvaidzina zināšanas galvenajās vadītāju kompetences jomās — finanses, mārketings, stratēģija, razošanas un pakalpojumu vadība, ekonomika, cilvērkresursu vadība, uzņēmējdarbība, IT vadība. Neviens no priekšmetiem nav iedomājams bez diskusijām, situāciju analīzes un dalīšanās pieredzē. Vēl vairāk — gan apgūstamā viela, gan aktivitātes klasē ir pielāgotas izaicinājumiem, ar kuriem ikdienā saskaras tieši vidējā un augstākā līmeņa vadītāji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

MBA grāds biznesa pasaulē ir biļete uz karjeras izaugsmi un panākumiem. Katru gadu profesionāļu pieņem lēmumu studēt biznesa vadību, un ne jau velti – MBA absolventu algas ir ievērojami lielākas kā citu maģistra grādu īpašniekiem, karjeras iespējas ir daudz plašākas, un arī biznesa kontaktu tīkls veidojas jau studiju laikā.

Kamēr jaunie profesionāļi ar MBA programmas palīdzību ir tikai ceļā uz panākumiem, pieredzējuši vadītāji savas turpmākās izaugsmes un līdera talanta attīstīšanai izvēlas Executive MBA. Tieši šādu Executive MBA programmu iespējams apgūt RTU Rīgas Biznesa skolā (RBS).

Ko piedāvā Executive MBA RTU Rīgas biznesa skolā?

1. Pieredzējušiem vadītājiem pielāgots programmas saturs

Executive MBA programmas dalībnieki apgūst jaunākās teorijas un praksi vadības zinātnē, kā arī visas programmas garumā attīsta savu līdera talanu izmantojot RBS Executive MBA programmas priekšrocību – Līderības pilnveides praktikumu (Leadership Development Practicum). Programmas ietvaros studenti atsvaidzina zināšanas galvenajās vadības kompetences jomās – finansēs, mārketingā, cilvēkresursu vadībā, ražošanas un pakalpojumu vadībā, statistikā, ekonomikā, IT vadībā un stratēģijā. Studiju procesā dalībnieki apgūst arī inovāciju vadību, uzņēmējdarbību, komerctiesības, ētiku un korporatīvo sociālo atbildību. Neviens no priekšmetiem nav iedomājams bez diskusijām, situāciju analīzes un dalīšanās pieredzē. Vēl vairāk – gan apgūstamā viela, gan aktivitātes klasē ir pielāgotas izaicinājumiem, ar kuriem ikdienā saskaras tieši vidējā un augstākā līmeņa vadītāji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

MBA grāds biznesa pasaulē ir biļete uz karjeras izaugsmi un panākumiem. Katru gadu profesionāļu pieņem lēmumu studēt biznesa vadību, un ne jau velti – MBA absolventu algas ir ievērojami lielākas kā citu maģistra grādu īpašniekiem, karjeras iespējas ir daudz plašākas, un arī biznesa kontaktu tīkls veidojas jau studiju laikā.

Kamēr jaunie profesionāļi ar MBA programmas palīdzību ir tikai ceļā uz panākumiem, pieredzējuši vadītāji savas turpmākās izaugsmes un līdera talanta attīstīšanai izvēlas Executive MBA. Tieši šādu Executive MBA programmu iespējams apgūt RTU Rīgas Biznesa skolā (RBS).

Ko piedāvā Executive MBA RTU Rīgas biznesa skolā?

1. Pieredzējušiem vadītājiem pielāgots programmas saturs

Executive MBA programmas dalībnieki apgūst jaunākās teorijas un praksi vadības zinātnē, kā arī visas programmas garumā attīsta savu līdera talanu izmantojot RBS Executive MBA programmas priekšrocību – Līderības pilnveides praktikumu (Leadership Development Practicum). Programmas ietvaros studenti atsvaidzina zināšanas galvenajās vadības kompetences jomās – finansēs, mārketingā, cilvēkresursu vadībā, ražošanas un pakalpojumu vadībā, statistikā, ekonomikā, IT vadībā un stratēģijā. Studiju procesā dalībnieki apgūst arī inovāciju vadību, uzņēmējdarbību, komerctiesības, ētiku un korporatīvo sociālo atbildību. Neviens no priekšmetiem nav iedomājams bez diskusijām, situāciju analīzes un dalīšanās pieredzē. Vēl vairāk – gan apgūstamā viela, gan aktivitātes klasē ir pielāgotas izaicinājumiem, ar kuriem ikdienā saskaras tieši vidējā un augstākā līmeņa vadītāji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līderība ir māksla, kas ļauj ietekmēt cilvēku un organizāciju rīcību, procesu un ierasto lietu kārtību, lai tie virzītos uz vienu konkrētu ilgtermiņa mērķi. Tā ir prasme, kas mūsdienās ir ārkārtīgi nepieciešama uzņēmumu vadītājiem. Vadītājs – tas ir formāls amats, ko cilvēks ir ieguvis no saviem formālajiem vadītājiem. Tomēr jāsaprot, ka amats pats par sevi negarantē, ka vadītāja darbinieki, komanda vai organizācija strādās pēc tā iecerēm un izvirzītajiem mērķiem. Vadītājam ir nepieciešams virzīt un pārliecināt komandu ārpus viņa amata, ka viņa izvirzītie mērķi, stratēģijas un metodes ir efektīvas.

Līderība vai vadīšanas rīki?

Vadošās biznesa augstskolas īpaši pēdējos 20 gadus ir sapratušas, ka, no vienas puses, ir ļoti svarīgi palīdzēt vadītājiem apgūt, kā sistematizēt darbu un organizācijas, kā sistematizēt dažādus tirgus, saprast finanšu rīkus, kas nepieciešami, lai izpildītu viņu formālo amatu. Tomēr ir saprotams, ka ar to nepietiek. Ir jāpalīdz vadītājiem apgūt arī tās iemaņas, kas nepieciešamas, lai minētos vadības rīkus izmantotu pareizā veidā, uz organizācijas mērķi.

Nav šaubu, ka attīstīt līderības prasmes ir daudz grūtāk kā iemācīties vadīšanas rīkus. Tas ir tāpēc, ka šajā procesā daudz jāsaskaras ar jautājumiem, kas nav taustāmi, kam nav viennozīmīgu tehnisku risinājumu. Ir jārisina jautājumi, kas no vadītājiem prasa kritiskās domāšanas spējas, radošumu, elastīgumu, emocionālo stabilitāti un inteliģenci, zināšanas psiholoģijā. Šīs prasmes nav iespējams apgūt un iemācīties ar grāmatu palīdzību, lekciju klausīšanos no brīnišķīgiem lektoriem vai uzdevumu pildīšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Projekts, kas AirBaltic ļauj ietaupīt vienu miljonu eiro gadā

Kristīne Stepiņa, 03.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Motivēt, iesaistīt, aizraut, pārbaudīt – tās ir dažas no funkcijām, ko organizācijas un personāla vadītāji cenšas īstenot, izmantojot darbā spēļu elementus, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

To izmantošana uzņēmumu mērķu sasniegšanā angliski tiek dēvēta gamification, ko latviski jau ir pieņemts tulkot kā spēļošanu. Tā nozīmē iepriekš definētu noteikumu izmantošanu konkrētām biznesa vajadzībām – tās galvenais mērķis ir caur spēles elementiem motivēt darbiniekus sasniegt labākus rezultātus, kā arī iesaistīt viņus būtisku lēmumu pieņemšanā. Par spēli Prognožu birža a/s Air Baltic Corporation šogad saņēmusi Latvijas Personāla vadīšanas asociācijas Gada balvu. Šī birža ļauj par 10% uzlabot biznesa lēmumu kvalitāti un aviosabiedrībai ietaupīt aptuveni vienu miljonu eiro gadā, aplēsusi kompānija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globāli vērojama tendence, ka daudzas kompānijas, jo īpaši bagātākās, kas parasti ir tehnoloģiju uzņēmumi, cenšas nodrošināt darbiniekiem subsidētu vai bezmaksas ēdināšanu, dažādus našķus, augļus u.tml.

AirBaltic vecākā viceprezidente personālvadības jautājumos Daiga Ērgle skaidro, ka šī tendence iet rokrokā ar šī brīža situāciju, kad starp darba devējiem saasinās konkurence par talantīgākajiem darbiniekiem un katrs cenšas izdomāt kaut ko, lai iegūtu labākas pozīcijas. «Uzņēmumi pieprasa arvien talantīgākus prātus, un to daudzums nav tik liels, tāpēc saasinās sacensība par labākajiem darbiniekiem. Apmaksāta ēdināšana nebūs norma visiem uzņēmumiem, bet šī tendence noteikti attīstīsies. To virza apsvērums, ka uzņēmumiem savā vidū jāsacenšas par labākajiem. Man šķiet, ka te var vilkt paralēles ar veselības apdrošināšanu – kādreiz tā bija kaut kas ekskluzīvs, konkurētspējas priekšrocība, bet šodien tā ir teju vai higiēna, elementāra norma, ko pamana, ja tās nav, nevis, ja ir,» saka D. Ērgle. AirBaltic ēdina apkalpi, kas dodas lidojumos, bet biroja darbiniekiem ir pieejama ēdnīca, tāpat katrā stāvā ir virtuvītes, kur apēst līdzi paņemto ēdienu. D. Ērgle uzskata, ka darba devēja pienākums ir nodrošināt ēdināšanu, ja konkrētajā vietā darbiniekiem nav citu iespēju, bet visos pārējos gadījumos svarīgākais ir nodrošināt darbiniekiem izvēles iespējas saprātīgā laikā. AirBaltic darbinieki novērtējot iespēju paēst ēdnīcā, kas atrodas birojā, tādējādi ietaupās laiks, kas vajadzīgs pusdienām. Tāpēc pusdienas laiks ir 40 minūtes garš, un uz tā rēķina piektdienās darba dienu var beigt agrāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā mācību gadā 11 Latvijas augstskolas piedāvā 16 dažādas MBA studiju programmas, taču Latvijā nav stingru kritēriju, pēc kuriem var noteikt to kvalitāti un atbilstību starptautiskiem standartiem, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

MBA (Master of Business Administration) ir populārākās menedžmenta izglītības programmas pasaulē un Latvija nav izņēmums. Biznesa vadības maģistra grāda iegūšana Latvijā var izmaksāt, sākot no pāris tūkstošiem līdz pat vairākiem desmitiem tūkstošiem eiro, divās reģionālajās augstskolās ir iespējams pacīnīties arī par budžeta vietām. Savukārt ārvalstīs MBA programmas studijas kopā ar dzīvošanas izmaksām var sasniegt pat 100 tūkstošus eiro.

Kritēriji atšķiras

Latvijā iegūstamais MBA grāds ir visnotaļ stiepjams jēdziens. Kvalitatīvas un starptautiskajiem standartiem atbilstošas MBA programmas Latvijā piedāvā tikai uz vienas rokas pirkstiem saskaitāmas augstskolas, uzskata RTU Inženierekonomikas un vadības fakultātes starptautisko programmu nodaļas direktors Modris Ozoliņš. Klasificēt un vērtēt MBA programmas var pēc dažādiem kritērijiem. Starptautiski visvairāk izmantotais MBA programmu salīdzināšanas instruments ir ranžēšana (ranking), ko veic Financial Times, The Economist, Forbes u.c., taču to rezultāti mēdz būt atšķirīgi, jo to metodikas atšķiras. «Mūsu reģionā šie ranžējumi īsti pielietojumu nav atraduši, jo viens no būtiskiem kritērijiem aprēķinā ir alga pēc programmas pabeigšanas, tās pieauguma temps, bet mēs ar savu algas līmeni nevaram konkurēt nedz ar ASV, nedz Apvienoto Karalisti,» atzīst M.Ozoliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

2019. gada Latvijas krīžu Top10

Anda Asere, 17.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Analizējot 22 aizvadītā gada publiski izskanējušus notikumus eksperti izvēlējās desmit nozīmīgākos un, izvērtējot 80 speciālistu viedokli, apkopojuši 2019. gada desmit lielākās krīzes Latvijā.

Kā krīzi nr.1 eksperti pērn izceļ ASV piemēroto sankciju ietekmi uz Ventspils ostu un šis notikums speciālistu aptaujā ieguvis atzīmi 8.36.

Otrajā vietā izvirzījies notikums, kad Zviedrijas televīzija ziņoja par aizdomīgiem pārskaitījumiem caur "Swedbank" filiālēm Baltijas valstīs (6.89), bet trešajā – Finanšu un kapitāla tirgus komisijas vadības maiņa (6.58).

Tālāk seko "Rail Baltica" pārvaldības, vadības un organizācijas problēmas (6.56), saindēšanās ar "Baltic Restaurants Latvia" piegādāto pārtiku Siguldas izglītības iestādēs un universālveikalā "Stockmann" (6.39), drošības apdraudējums un evakuācija Paula Stradiņa Klīniskajā universitātes slimnīcā (5.83), LNT Ziņu dienesta likvidēšana (5.78), "PNB Bankas" atzīšana par maksātnespējīgu (5.69), Latvijas Universitātes rektora vēlēšanas (5.69), bet topu noslēdz nesaskaņu turpināšanās "Olainfarm" vadībā (4.64).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vadītāju atlasē pretendenta izglītībai ir būtiska nozīme – CV ierakstītie burti MBA vai EMBA paver ceļu uz šādu amatu

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Uzņēmumu vadītājus aicina pieteikties bezmaksas mācībām Mini-MBA programmā

Db.lv, 03.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 3.augusta līdz 17.augustam uzņēmumu vadītāji aicināti pieteikties mācībām Mini-MBA inovāciju vadības programmā.

Mācību programmu īsteno Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) sadarbībā ar RTU Rīgas Biznesa skolu (RBS). Mācības komersantiem pieejamas bez maksas. Vienā grupā mācības apgūst 20 uzņēmumu vadītāji.

Mini-MBA ir pasaules biznesa augstskolās lietots programmas formāts, kas filozofijā, saturā un mācību metodēs līdzinās biznesa administrācijas maģistra (Master of Business Administration, MBA) programmām.

"Tā ir iespēja, kā profesionāli pilnveidot savas zināšanas, lai celtu uzņēmuma konkurētspēju. Līdz šim programmu absolvējuši jau 80 profesionāļi. Līdztekus jaunām, pasaules līmeņa biznesa zināšanām un pieredzei, ko sniedz lektori un mentori, neatsverams ieguvums šajā apmācību programmā ir arī jauno kontaktu loks, kas veidojas mācību procesā," stāsta LIAA Inovāciju motivācijas programmas vadītāja Sarmīte Karlsone.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 1.martā Igaunijā rīko «atvērto durvju» iniciatīvu tiem, kas vēlas kļūt par daļu no lidsabiedrības attīstības biznesa plāna Horizon 2021, informē lidsabiedrībā.

«airBaltic maršruta karte ir papildināta ar vismaz 12 jauniem galamērķiem, mūsu flotei pievienojušās lidmašīnas Bombardier CS300 un mēs apkalpojam aizvien vairāk klientu. Protams, ka mēs meklējam jaunus talantus, » skaidro airBaltic vecākā viceprezidente personālvadības jautājumos Daiga Ērgle.

Sākotnēji «atvērto durvju » iniciatīva ir paredzēta tiem, kuri vēlas pievienoties airBaltic stjuartu komandai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic uzsāk vērienīgu jaunu darbinieku meklēšanas kampaņu

Lelde Petrāne, 11.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic tuvāko piecu gadu laikā plāno pieņemt darbā gandrīz 1 000 jaunus profesionāļus, liecina tās šodien izplatītais paziņojums.

airBaltic vecākā viceprezidente personālvadības jautājumos Daiga Ērgle norāda: «airBaltic plāno saņemt savu pirmo CS300 lidmašīnu 2016.gada ceturtajā ceturksnī. Flotes modernizācija sniegs iespēju piedāvāt jaunus un labākus savienojumus Baltijas reģionam, kā arī radīt jaunas darba iespējas. Mēs uzsākam vērienīgu darbinieku meklēšanas kampaņu.»

Sākot no 13. oktobra, airBaltic organizēs vairākas «atvērto durvju» dienas potenciālajiem stjuartiem, kas norisināsies katru ceturtdienu no plkst. 13.00. Šī projekta kandidātiem pirms pasākuma apmeklējuma nav jāaizpilda pieteikuma veidlapa, bet tikai jāpaņem līdzi savs CV, personu apliecinošs dokuments un jāierodas uz atlasi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Ar varu prieku cilvēkā neiedzīvināsi

Anda Asere, 17.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iemesli, kāpēc cilvēki izvairās apmeklēt korporatīvos darba sarīkojumus, galvenokārt ir divi – darbiniekam kopumā nepatīk šādi pasākumi vai arī viņš nejūtas gana ērti kolektīvā, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Iespējams, kādam pasākumus apmeklēt nepatīk, jo viņš ir tāda tipa cilvēks, kam burziņi pie sirds neiet, un tajos sarīkojumos, kurus viņš ar kolēģiem apmeklējis, tiek uzspiests piedalīties aktivitātēs, kas viņu nesaista. «Darbinieku attieksme pret korporatīviem vakariem zināmā mērā ir kā lakmusa papīriņš, kas norāda uz psiholoģisko klimatu un kultūru organizācijā. Gadās dažādi iemesli, kas darbiniekam objektīvi liedz piedalīties pasākumā, tomēr tie nav tik bieži, kā tiek pasniegts. Ja katru reizi uz korporatīvo sanākšanu ierodas arvien mazāk darbinieku, vajadzētu analizēt – vai tas ir sliktās kvalitātes dēļ, un tad mainīt organizatoru, vai arī ar šādu attieksmi tiek pausta nostāja pret uzņēmumu – ka tā ir tikai vieta, kur pelnīt naudu, cilvēcisku attiecību darbā ir maz un tās uzņēmumā netiek vērtētas, un brīvais laiks ir darbinieka personīgais laiks. Tā kā nereti arī pašiem vadītājiem ir šāda nostāja pret darbiniekiem, kopumā var teikt, ka šādas attiecības ir tikai likumsakarīgs rezultāts,» saka Silva Balode, SIA Notikumu raktuves organizāciju psiholoģe.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Par Nordea klientu centra Tērbata vadītāju kļuvis Juris Bērziņš

Lelde Petrāne, 16.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Juris Bērziņš (31 gads) kļuvis par Nordea bankas jaunā klientu apkalpošanas centra Tērbata un klientu apkalpošanas centra Valdemārs vadītāju, informē kredītiestāde.

Galvenie amata pienākumi ir bankas stratēģisko mērķu izpilde un klientu attiecību stiprināšana. Jaunais klientu apkalpošanas centrs Tērbata apmeklētājiem būs atvērts, sākot ar 2013. gada 4. novembri, un atradīsies Tērbatas ielā 4.

Jurim Bērziņam ir astoņu gadu ilga pieredze, strādājot dažādās Latvijas apdrošināšanas kompānijās un vadot pārdošanas procesus Rīgas Reģionos, kā arī darba pieredze privātajā biznesā.

Izglītību viņš ieguvis Banku augstskolā profesionālajās bakalaura studijās uzņēmējdarbības vadībā un Rīgas Tehniskajā universitātē, iegūstot maģistra grādu uzņēmuma un iestāžu vadībā (MBA).

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

SSE Riga rektors Anders Paalzow: Uzņēmumu vadītājiem jāuztver pandēmija kā plašu iespēju laiks

SSE Riga, 29.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kādas būs COVID-19 krīzes ekonomiskās sekas un ko šī krīze nozīmē uzņēmumu vadītājiem? Kāda loma šobrīd jāuzņemas biznesa skolām? Stockholm School of Economics in Riga (SSE Riga) rektora un makroekonomikas eksperta Dr. Anders Paalzow viedoklis.

Kas notiks ar Baltijas valstu ekonomiku?

Tādās situācijās kā šī, kad valda tik liela nenoteiktība, ir ļoti svarīgi skaidri apzināties, ko mēs zinām un kas mums nav zināms. Mēs nezinām, cik dziļa vai cik ilga būs recesija, ne arī to, kā tieši tā izpaudīsies.

Tomēr ar noteiktu pārliecību varam apgalvot, ka turpmākā attīstība būs atkarīga no tā, cik efektīvi veselības aprūpes sistēmas spēs apkarot pandēmiju un cik iedarbīga būs Baltijas valstu valdību un Eiropas Savienības pieņemtā ekonomiskā politika.

Mēs arī varam pateikt, ka šī recesija būs pavisam citādāka nekā iepriekšējā, ko izraisīja finanšu krīze. Šoreiz cieš ne tikai pieprasījums – izolācijas pasākumi ietekmē arī piedāvājumu, un šis aspekts ir jāņem vērā, izvēloties politikas instrumentus, ko izmantot šajā situācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par LTV valdes vadītāja krēslu cīnīsies Tjarve, Krivma un Belte

Nozare.lv, 25.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Latvijas Televīzijas (LTV) valdes priekšsēdētāja amatu kandidē mediju holdinga Baltijas Mediju alianse kādreizējais izpilddirektors Ivars Belte, pētījumu aģentūras TNS Latvia valdes priekšsēdētāja Ginta Krivma un bijušais LTV ģenerāldirektors Rolands Tjarve, informē Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) Informācijas centra vadītāja Sanita Blomniece.

Uz LTV valdes locekļa amatu programmu attīstības jautājumos kandidē bijušais radio Star FM programmu direktors Patriks Grīva, reklāmas aģentūras Lowe Age Latvia izpilddirektors Sergejs Ņesterovs un LTV septītā kanāla satura redaktore Jana Semjonova. Uz LTV valdes locekļa amatu finanšu un tehnoloģiju jautājumos kandidē VAS Valsts nekustamie īpašumi finanšu direktors Uģis Mālmanis un bijušais SIA Baltcom TV valdes loceklis Māris Skujiņš, teikts NEPLP paziņojumā medijiem.

NEPLP mājaslapā neplpadome.lv ikviens aicināts iepazīties ar astoņu kandidātu iesniegtajiem pieteikuma dokumentiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Darbu Baltic International Bank vadībā uzsāk bijušie SEB un Swedbank darbinieki

Lelde Petrāne, 04.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltic International Bank vadības komandai šonedēļ pievienojas Viktors Bolbats, kurš pirms tam ieņēmis Lielo uzņēmumu apkalpošanas vadītāja amatu SEB bankā, un Guntars Reidzāns, kurš iepriekš ir vadījis Individuālās apkalpošanas pārvaldi (Private Banking) Swedbank.

Baltic International Bank valdes priekšsēdētāja Ilona Guļčaka norāda, ka V. Bolbata un G. Reidzāna «pievienošanās Baltic International Bank komandai ļaus apvienot bankas 24 gadu garumā uzkrāto pieredzi turīgu klientu apkalpošanā ar citos tirgos gūto know-how, tādējādi veicinot Baltic International Bank turpmāko attīstību un pieejamību arī pašmāju tirgū».

Pirms pievienošanās Baltic International Bank vadības komandai, pēdējos 8 gadus V. Bolbats ieņēma dažādus vadošus amatus SEB bankas Korporatīvo klientu apkalpošanas jomā, kā arī veica SEB bankas Lielo uzņēmumu apkalpošanas vadītāja pienākumus. V.Bolbats ir absolvējis Rīgas Ekonomikas Augstskolu (Stockholm School of Economics in Riga) un ieguvis MBA grādu Rīgas Biznesa Skolā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija, kā SIA Eiropas dzelzceļa līnijas (EDzL) akcionārs, ir apstiprinājusi Nominācijas komisijas izvirzīto Andra Linuža kandidatūru EDzL valdes locekļa amatā ar 2017.gada 4.decembri uz pieciem gadiem.

Saskaņā ar Satiksmes ministrijas, Pārresoru koordinācijas centra un Latvijas Darba devēju konfederācijas mājas lapā ievietoto sludinājumu ievietoto sludinājumu tika saņemti 12 pieteikumi SIA Eiropas dzelzceļa līnijas valdes locekļa amatam.

Konkurss tika organizēts divās kārtās, pirmajā – dokumentu atlase (darba pieredze, izglītība un sabiedrības attīstības redzējums). Uz otro kārtu tika uzaicināti pieci pretendenti, kuri pirmajā kārtā ieguva lielāko punktu skaitu, viens no viņiem atsauca savu pieteikumu. Otrā kārta notika strukturētas intervijas veidā, vērtējot kandidāta spējas sniegt kompetentas atbildes uz jomai specifiskiem jautājumiem, stratēģiskās plānošanas spējas, vadības spējas, spējas noteikt mērķus, pieņemt lēmumus un uzņemtie atbildību, komunikācijas prasmes, svešvalodu zināšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā kā kvalitatīvs dizains prasa nozīmīgas investīcijas, uzņēmējiem būtu jāsaprot savas iespējas, tad jāmeklē pakalpojuma sniedzēji, nevis jācenšas «makšķerēt» zemāko cenu, intervijā Dienas Biznesam saka Edgars Zvirgzdiņš, kura vadītā dizaina studija Associates, Partners et Sons saņēma Latvijas Dizaina gada balvu par filmu festivāla Riga IFF vizuālo komunikāciju un vides objektiem.

Fragments no intervijas

Kas, tavuprāt, ir labs dizains?

Tas ir diezgan provokatīvs jautājums. Daudz vieglāk ir definēt, kas nav labs dizains. Dīters Rams (Dieter Rams) ir definējis desmit laba dizaina principus un tie joprojām ir aktuāli. Manuprāt, tos var papildināt ar vēl vienu principu, proti, ka labs dizains prasa visaptverošu pieeju. Dizaineriem ir ne tikai jārisina kāds konkrēts uzdevums, bet paralēli arī jāanalizē daudzi un dažādi procesi, kas notiek sabiedrībā un uzņēmējdarbībā. Jau kādu laiku ir vērojama globāla tendence – dizaineri sāk padziļināti interesēties par biznesu un uzņēmēji – par dizainu un dizaina domāšanu. Šīs abas pasaules pēdējā laikā sadarbojas arvien ciešāk – dizaina domāšana menedžmenta grāmatās tiek postulēta kā atbilde uz daudziem biznesa jautājumiem. Es šobrīd apgūstu uzņēmējdarbības vadību MBA programmā Berlīnē, jo vēlos palīdzēt uzņēmumu vadītājiem, ar kuriem sadarbojos, daudz plašāk. Bieži vien pie manis atnāk kāds potenciāls klients, kuram šķiet, ka problēma ir kādā dekoratīvā risinājumā, taču patiesībā tā ir daudz dziļāka, tā var skart uzņēmuma stratēģiju un pozicionējumu, kā rezultātā dizaina konsultācija ir kļuvusi par biznesa konsultāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada 7. marta dalīto pakalpojumu centru «Tele2 Shared Service Center» vadīs līdzšinējais uzņēmuma tīklu vadības centra vadītājs Arvīds Jēgers.

Arvīdam Jēgeram ir vairāk nekā 11 gadu pieredze informāciju tehnoloģiju (IT) nozarē. Uzņēmumam «Tele2 Shared Service Center» Arvīds Jēgers pievienojies 2011. gadā kā Baltijas menedžeris tīklu vadības centrā, un kopš 2013. gada viņš bijis šī centra vadītājs. Pirms tam strādājis arī komerccentrā «DATI Group».

«Tele2 Shared Service Center» (Tele2 SSC) jaunais vadītājs izglītību ieguvis Transporta un sakaru institūtā, kā arī Rīgas Biznesa skolas «Executive MBA» biznesa programmā.

«Tele2 Shared Service Center» ir «Tele2» AB grupas uzņēmums, kas ir starp vadošajiem IT & T ārpakalpojumu sniedzējiem Latvijā. Uzņēmums nodrošina ārpakalpojumus «Tele2» grupas uzņēmumiem septiņās valstīs. Tele2 Shared Service Center (sākotnēji «Tele2 Billing») tika izveidots 2004. gadā un nodarbina vairāk nekā 350 speciālistus – biznesa analītiķus, sistēmu testētājus, IT izstrādātājus, sistēmu uzturētājus un citus atbalsta speciālistus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas kompānijas Compensa Latvijas filiāles vadītāja amatā stājies Kaspars Neivalds, informē uzņēmuma pārstāvji.

Izmaiņas veiktas apdrošināšanas kompānijas nosaukumam, un turpmāk tā būs Compensa Vienna Insurance Group ADB Latvijas filiāle.

Kaspars Neivalds apdrošināšanas nozarē pavadījis vairāk nekā 10 gadus, iepriekš strādājot arī tādās apdrošināšanas kompānijās kā If P&C Insurance un ERGO. Kā arī paralēli darbam iegūts arī profesionālais MBA maģistra grāds Rīgas Biznesa skolā. Kopš 2012. gada K.Neivalds pievienojies apdrošināšanas kompānijas Compensa komandai, sākotnēji vadot Īpašuma apdrošināšanas departamentu, taču vēlāk kļūstot par Riska parakstīšanas departamenta vadītāju. Kopš 2016.gada augusta Kasparam Neivaldam tika uzticēta uzņēmuma Latvijas filiāles vadītāja pienākumu veikšana, tagad K.Neivalds šajā amatā iecelts oficiāli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic par uzņēmuma viceprezidenti personāla vadības jautājumos iecēlusi Alīnu Roščinu, informē uzņēmums.

Alīna Roščina ir pieredzējusi profesionāle ar vairāk nekā deviņu gadu pieredzi personāla vadībā. Alīna Roščina ir ieguvusi bakalaura grādu jurisprudencē Latvijas Universitātē, kā arī šobrīd viņa studē Rīgas Biznesa skolas MBA programmā. Alīna airBaltic strādā kopš 2011. gada un gadu laikā uzņēmumā ieņēmusi dažādus ar cilvēkresursu vadību saistītus amatus. Pēdējo pusotru gadu viņa bija vecākās viceprezidentes personāla vadības jautājumos vietniece, vadot darbinieku administrēšanas un personāla analītikas komandu. Papildus tam Alīna Roščina ir airBaltic pārstāve Latvijas Personāla vadīšanas asociācijā, kā arī Latvijas Darba devēju konfederācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola (ZZS) Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ģenerāldirektora amatam virza bijušo Latvijas Televīzijas valdes locekli Māri Skujiņu.

To šodien pēc divu stundu sarunas ar Skujiņu žurnālistiem paziņoja finanšu ministre.

Par Skujiņa iecelšanu VID vadītāja amatā vēl būs jālemj valdībai, bet pirms tam jāpanāk koalīcijas partiju atbalsts. Koalīcijas un uzņēmēju organizāciju pozitīva vērtējuma rezultātā, Ministru kabinets par Skujiņa iecelšanu VID vadītāja amatā varētu lemt nākamnedēļ, 12.jūnijā. Ja Skujiņš gūs nepieciešamo valdības atbalstu, viņš šajā amatā tiks iecelts uz pieciem gadiem.

Finanšu ministre stāstīja, ka viņa šodien ar Skujiņu pārrunājusi VID vadītāja darba uzdevumus, kā arī iestādes prioritātes. «Jaunajam VID vadītājam ir jāturpina iepriekšējās VID vadītājas Ilzes Cīrules iesāktie darbi, proti, jāturpina iestādes reforma, lai VID padarītu klientiem draudzīgāku. Tāpat viens no uzdevumiem ir padarīt lētāku nodokļu iekasēšanu, kā arī cīņa ar ēnu ekonomiku un nodokļu plaisas mazināšana. Sarunā guvu pārliecību, ka mums ir līdzīgs redzējums par VID turpmāko darbu un Skujiņš ar šiem jautājumiem tiks galā,» uzsvēra Reizniece-Ozola.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgas Tūrisma attīstības biroju vadīs Guntars Grīnvalds

Zane Atlāce - Bistere, 24.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Rīgas Tūrisma attīstības biroja (RTAB) valdes priekšsēdētāju 23.maijā tika ievēlēts Guntars Grīnvalds, kurš līdz šim darbojās kā valdes loceklis, informē RTAB pārstāve Anna Blaua.

Par jauno nodibinājuma valdes locekli ievēlēta Ieva Lasmane. Tāpat pieņemti atlūgumi no Maksima Tolstoja un Vitas Jermolovičas par to atcelšanu no valdes locekļu pienākumu pildīšanas.

G. Grīnvalds RTAB valdē ievēlēts šā gada februārī.

I.Lasmanei ir vairāk nekā 15 gadu pieredze mārketinga un sabiedrisko attiecību nozarē, un maģistra grāds uzņēmējdarbības vadīšanā (MBA). RTAB strādā no tā dibināšanas kā vecākā mārketinga projektu vadītāja, un ir atbildīga par pilsētas tūrisma mārketinga stratēģiju. Viņa arī ik gadu izstrādā un vada pilsētas reklāmas kampaņas RTAB mērķa tirgos, kas ieguvušas arī starptautisku atzinību.

Dibinātāju sapulces laikā klātesošie tika informēti arī par plānotajiem darbiem Valsts kontroles ziņojumā konstatēto trūkumu novēršanā, piemēram, plānošanas dokumentu kvalitātes uzlabošana, RTAB aktivitāšu rezultātu kritēriju detalizētāka izvērtēšana, ciešāka sadarbība ar tūrisma nozares pārstāvjiem. Tāpat tika prezentēta RTAB attīstības stratēģija, izskatīts jautājums par neatkarīga revidenta iecelšanu u.c. jautājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

14. martā viesnīcas "Radisson Blu Hotel Latvija" konferenču centrā notiks ārzemju izglītības pasākums – specializētā izstāde "Days of International Education" ("Starptautiskās izglītības dienas").

Vairāk nekā 50 izstādes dalībnieku informēs apmeklētājus par iespējām mācīties vairāk nekā 80 mācību iestādēs dažādās pasaules valstīs – ārzemju universitātēs un biznesa skolās, privātās un valsts vidusskolās, profesionālās koledžās, vasaras valodu nometnēs skolēniem vecumā no 7 līdz 18 gadiem, kā arī starptautiskās angļu valodas skolās jauniešiem un pieaugušajiem.

Izstādi organizē "Baltic Council for International Education" sadarbībā ar izglītības aģentūru "Meridian Group".

Izstāde ir iespēja iegūt informāciju par pasaulē pazīstamām mācību iestādēm no to pārstāvjiem un uzzināt visu no pirmavota. Daudzas no mācību iestādēm pārstāvēs to vadītāji un vadošie speciālisti.

Komentāri

Pievienot komentāru