Zīmola DPD Latvija vēsture: viss sākās divistabu dzīvoklī

2018. gada 31. maijs plkst. 13:26
Sadaļa: Pakalpojumi
Dalies ar šo rakstu

Sūtījumu piegāžu uzņēmums «DPD Latvija» maijā atzīmē savu 20. darbības gadu. Aizvadīto gadu laikā kopš dibināšanas uzņēmums ir piedzīvojis attīstību un bijis liecinieks pārmaiņām nozarē. Darbības trešās dekādes ieskaņā «DPD Latvija» plāno turpināt investēt «Pickup» tīkla attīstībā, uzstādot arvien jaunus paku skapjus sūtījumu saņēmējiem un nosūtītājiem.

Sākotnēji «DPD Latvija» telpas atradās divistabu dzīvoklī, kura platība bija vien 62 kvadrātmetri, taču tagad tās aizņem vairāk nekā 8000 kvadrātmetru.

Pašreizējā biroja ēka un termināls tika celti pilnībā no jauna, un atklāšana norisinājās 2007. gada 7. maijā. Kopumā celtniecība ilga aptuveni 9 mēnešus. Pirms tam uzņēmums atradās telpās gan Antonijas ielā, gan Rankas ielas apkaimē. Tagad jau 11 gadus uzņēmums tas mitinās Uriekstes ielā 8a. Uzņēmums pakāpeniski vairo savu atpazīstamību starptautiskajā līmenī un veido arvien plašāku sūtījumu piegādes tīklu. Kopējais «DPD Latvija» piegādāto paku apjoms 2017. gadā palielinājās par 11%, bet uzņēmuma apgrozījums kāpa par 22,9%, salīdzinot ar 2016. gadu.

Uzņēmuma mērķis ir viena zīmola ietvaros izveidot savstarpēji integrētu loģistikas un informācijas tīklu. Šobrīd «DPD Latvija» nodrošina pakalpojumus visās Eiropas lielākajās valstīs un kopā ar sadarbības partneriem pierāda sevi arī pasaules mērogā.

Pašos «DPD Latvija» darbības pirmsākumos uzņēmumam bija tikai divi kurjeri un viena automašīna. 2000. gadu sākumā parādījās arī četras kravas automašīnas, kuras apkalpoja reģionus, savukārt Rīgā bija tikai 3 maršruti.

Salīdzinot 1998. gadu ar šodienu, «DPD Latvija» biroja darbinieku skaits ir audzis 34 reizes, savukārt dienā vidēji piegādāto paku skaits ir palielinājies 750 reizes. Turklāt uzņēmums savā dzimšanas dienas mēnesī ir sagaidījis 30 miljono Latvijā apstrādāto paku kopš savas darbības pirmsākumiem.

Galvenajā terminālī Rīgā un 11 terminālos citviet Latvijā paku piegādes procesus pašlaik nodrošina vairāk nekā 330 darbinieki, tajā skaitā vairāk nekā 150 kurjeri.

Līdzi laikam ir mainījies arī piedāvājums. Salīdzinot ar uzņēmuma darbības sākumu, papildu uzsvars tiek likts uz privātpersonu apkalpošanu, ne tikai juridiskajiem klientiem. Uzņēmums laika gaidā ir uzstādījis paku terminālus sūtījumu saņemšanai un nosūtīšanai, tāpat izveidojis pašapkalpošanās vidi sūtījumu noformēšanai tiešsaistē.

Tev varētu interesēt arī:

Zīmola Stockmann vēsture Latvijā
Narvesen zīmola vēsture
Zīmola Olainfarm vēsture
Zīmola Spilva vēsture

Dalies ar šo rakstu