Pakalpojumi

Kebabs Fix pērn pieckārtīgi audzējis peļņu

Gunta Kursiša, 25.05.2012

Jaunākais izdevums

Pērn ēdināšanas uzņēmuma SIA Kebabs Fix peļņa veidoja 27, 871 tūkst., kas ir piecas reizes vairāk nekā iepriekšējā, 2010. gadā, liecina Klientu Portfelis informācija.

Pērno gadu Kebabs Fix noslēdza ar 1,065 milj. apgrozījumu, salīdzinājumam, 2010. gadā uzņēmuma apgrozījums bija 0,973 milj. Ls.

Ēdināšanas uzņēmums Kebabs Fix reģistrēts 2004. gadā un tā īpašnieki ir trīs privātpersonas – Kristīna Kalāna, Rolands Zablockis un Krievijas pilsonis Romāns Bakradze. Visveiksmīgākais uzņēmumam bijis 2007. gads, kad tas strādāja ar 39 177 Ls peļņu, savukārt jau nākamie divi pārskata gadi tika noslēgti ar ievērojamiem zaudējumiem, rāda Klientu Portfelis dati.

Patlaban Latvijā ir septiņas Kebabs Fix ēstuves.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrās apkalpošanas restorānu tīkla «Kebabs Fix» īpašnieks SIA «Kebabs Fix» plāno samazināt pamatkapitālu par 163 674 eiro, liecina oficiālajā izdevumā «Latvijas Vēstnesis» izvietotais kompānijas paziņojums par pamatkapitāla samazināšanu.

Oficiālajā izdevumā teikts, ka «Kebabs Fix» pamatkapitāls tiek samazināts no 166 474 eiro līdz 2800 eiro, dzēšot 81 837 kapitāla daļas 163 674 eiro vērtībā.

Kreditoru prasījumus var pieteikt rakstiski «Kebabs Fix» juridiskajā adresē Brīvības gatvē 369, korpuss-1, Rīgā, LV-1024, viena mēneša laikā no paziņojuma publicēšanas dienas, kas ir 5.decembris.

Informācija «Firmas.lv» liecina, ka «Kebabs Fix» apgrozījums 2016.gadā bija 1,349 miljoni eiro, kas ir par 2,6% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa pieauga 3,6 reizes - līdz bija 343 648 eiro.

«Kebabs Fix» ir reģistrēts 2004.gadā un kompānija pieder Rolandam Zablockim (70%) un Romānam Bakradzem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Populārā mazumtirdzniecības ķēde "Fix Price" paziņojusi par vērienīgu IPO realizāciju Londonas un Maskavas biržās 2 miljardu ASV dolaru apmērā. Pēc šī darījuma "Fix Price" paziņojis par plāniem tuvāko 5 gadu laikā Baltijas valstīs atvērt ap 100 "Fix Price" franšīzes veikalus, kas ir īpaši populāri pasaulē tieši pandēmijas laikā.

Pēc IPO "Fix Price" vērtība sasniedz 8,3 miljardu ASV dolārus. Kompānijas līdzīpašnieka Sergeja Lomakina kapitāla vērtība tiek novērtēta 3,4miljardu ASV dolāru apmērā.

"Fix Price", kas pārvalda gan klātienes, gan tiešsaistes veikalus, pagājušajā mēnesī paziņoja par saviem sākotnējā publiskā piedāvājuma plāniem, kuru mērķis ir izmantot "Fix Price" veikalu ķēdes pieaugošo popularitāti laikā, kad pandēmija ir pazeminājusi daudzu pasaules iedzīvotāju pirktspēju.

"FIX Price" pārvalda vairāk nekā 4200 veikalus un tā pārdošanas apjoms pieaug 16 ceturkšņus pēc kārtas.

Darījums ir kļuvis par lielāko Krievijas sākotnējā publiskā piedāvājuma darījumu kopš 2012. gada, saskaņā ar "Interfax" aprēķinu. Uzņēmuma vērtība ir pieaugusi līdz 8,3 miljardiem ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Kebabs Fix izkļuvis no zaudējumiem

Žanete Hāka, 07.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēdināšanas uzņēmuma SIA Kebabs Fix neto apgrozījums aizvadītajā gadā bijis 1,569 miljoni eiro, liecina Lursoft dati.

Apgrozījums ir saglabājies iepriekšējā gada līmenī, kad tas bija 1,591 miljons eiro. 2013. gadā Kebabs Fix darbojās ar 50,533 tūkstošu eiro zaudējumiem, turpretim pērn tam izdevās izkļūt no zaudējumiem un nopelnīt 73,646 tūkstošus eiro pēc nodokļu nomaksas. Pozitīvas izmaiņas pērn redzamas arī uzņēmuma rentabilitātes rādītājā, kas palielinājās līdz 13,73.

Lursoft rīcībā esošā informācija rāda, ka 2014. gadā Kebabs FIX veiktie nodokļu maksājumi valsts kopbudžetā sasniedza 216,39 tūkstošus eiro.

Kebabs Fix vadība norāda, ka uzņēmuma turpmāko attīstību nodrošinās vietējā un ārējā tirgus izpēte pakalpojumu sniegšanā un jaunu pakalpojumu piedāvāšana klientiem, ko veiks ar nolūku noturēt esošos klientus un piesaistīt jaunus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Kebabs Fix pretstatā 2012. gadam pērn iedzīvojas zaudējumos

Gunta Kursiša, 10.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēdināšanas uzņēmums SIA Kebabs Fix 2013. gadā apgrozīja 1,59 miljonus eiro, kas ir par 2% mazāk nekā pirms gada. Gads noslēgts ar zaudējumiem 50,5 tūkstošu eiro apjomā, rāda Lursoft dati.

Par spīti zaudējumiem, kas pērn gūti pretstatā 2012. gadam, uzņēmums raksturo 2013. gadu kā veiksmīgu un ekonomiski stabilu. Šogad SIA Kebabs Fix vadība cer saglabāt iepriekšējo gadu pārdošanas apjoma pieauguma tempu.

Šogad SIA Kebabs Fix svin savu desmit gadu pastāvēšanas jubileju – uzņēmums reģistrēts 2004. gada 30. martā un pieder uzņēmējiem Romānam Bakradzem un Rolandam Zablockim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas ēdināšanas uzņēmuma Lido dibinātājs Gunārs Ķirsons kopā ar savu mazdēlu Albertu Ķirsonu uzsācis jaunu projektu – ātrās ēdināšanas tīklu Cherry Fix.

Pirmais Cherry Fix ātrās ēdināšanas tīkla restorāns atrodas pie Vērmanes dārza – vēsturiski nozīmīgā ēkā iepretim Saktai.

“Ideja par Cherry Fix radās pandēmijas laikā, kad nācās slēgt visus klātienes restorānus. Mēs nolēmām, ka nepadosimies un sākām domāt par jauniem biznesa virzieniem”, atklāj Cherry Fix dibinātājs un idejas autors Gunārs Ķirsons.

Investīcijas pašlaik vēl atklātas netiek.

Projektā Gunārs Ķirsons iesaistīja gan savu mazdēlu Albertu Ķirsonu, gan Jūlija Krūmiņa mazdēlu Edgaru Krūmiņu, gan virkni citu jauniešu ar degošām acīm un ideju pilnām galvām.

“Pieredzes un jaunības sakausējums, galu galā, var izrādīties veiksmīga kombinācija” prāto G.Ķirsons. “Jaunais uzņēmums balstās uz trim vaļiem – kvalitāti, cenu un ātrumu. Soli pa solim tapa unikāla, īpaši Cherry Fix izstrādāta ēdienkarte, lai ēdiens atbilstu mūsdienu cilvēka vajadzībām (veselīgs, garšīgs, kvalitatīvs). Mēs gribam pierādīt, ka ātrās ēdināšanas produkti var būt kvalitatīvi, bet nebūt pārlieku dārgi, tas nozīmē, ka tie tautai būs pieejami par saprātīgu cenu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Kā top? Pakistānas kebabs

Ilze Žaime, 10.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ rubrikā "Kā top?" portāls Db.lv piedāvā aplūkot, kā uzņēmumā SIA "Radhe Krishna", kas pārstāv zīmolu "Pakistānas Kebabs", top vistas gaļas kebabs.

Pirms apmēram pieciem gadiem dibināto tīklu "Pakistānas Kebabs" šobrīd pārstāv divdesmit trīs ēdināšanas vietas visā Latvijā. Deviņu tirdzniecības vietu saimnieks, franšīzes ņēmējs Meet Godhani uz dzīvi Latvijā no Indijas pārcēlās pirms gada, un, sācis ar vienu ēdināšanas vietu, ik mēnesi biznesam piepulcēja jaunu. Viņa ikdienas darbs ir vadīt kebabu restorānu Merķeļa ielā, Rīgā, kur, kā viņš atklāj, dienā tiek pārdoti vairāk nekā simts kebabi.

90% ēdināšanas vietas apmeklētāju esot vietējie un regulāri klienti, biznesa portālam db.lv stāsta vadītājs.

Patreiz lielākā daļa "Pakistānas Kebaba" franšīžu pieder Indijas pilsoņiem. "Nesen ziņas pāršalca vēsts, ka mēs pasniedzam sliktas kvalitātes ēdienu, un kafejnīcās nav tikusi ievērota tīrība. Tā patiesi notika, taču ne šeit, bet gan cita atzara franšīzes uzņēmumā. Lai gan arī šo ēdināšanas vietu īpašnieki nāk no Indijas, tāpat kā es, tā ir liela zeme, cilvēki ir dažādi un katram piemīt atšķirīgs vadības stils," paskaidro M.Godhani.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Parlamenta deputāti nākamnedēļ otrdien lems, vai piemērot veto Eiropas Komisijas priekšlikumam atļaut fosfātu piedevas kebabu gatavošanai izmantotajā gaļā, paskaidroja EP Informācijas birojā Latvijā.

Ņemot vērā bažas par fosfātu ietekmi uz veselību, deputāti otrdien balsos par Komisijas piedāvājumu kebabu gatavošanā izmantotajai gaļai pievienot fosforskābi, difosfātus, trifosfātus un polifosfātus (E 338 - 452).

Vides, sabiedrības veselības un pārtikas nekaitīguma komitejas deputāti aicināja neatļaut šo fosfātu pievienošanu kebabu gaļai, pirms nav saņemts Eiropas Pārtikas nekaitīguma iestādes (EFSA) atzinums. Ja Parlaments ar absolūtu balsu vairākumu (vismaz 376 balsis) atbalstīs komitejas priekšlikumu, Eiropas Komisijas priekšlikums tiks bloķēts.

ES noteikumi fosfātu pievienošanu ES tirgū pārdodamai gaļai atļauj tikai atsevišķos gadījumos, kas uzskaitīti noteikumos. Iekļaušana noteikumos iespējama tikai tad, ja pastāv tehnoloģiska nepieciešamība, netiek radīti riski veselībai un patērētājs netiek maldināts. Saskaņā ar Komisijas priekšlikumu noteikumos tiktu iekļauti arī «vertikāli saldētas gaļas iesmi».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rezolūcija, kas bloķētu Eiropas Komisijas priekšlikumu atļaut fosfātu piedevas kebabu gaļā, trešdien neguva nepieciešamo 376 deputātu atbalstu, informē Signe Znotiņa-Znota, Eiropas Parlamenta preses sekretāre Latvijā.

Tas nozīmē, ka Komisija var ļaut kebabu gatavošanā izmantotajai gaļai pievienot fosforskābi, difosfātus, trifosfātus un polifosfātus (E 338 - 452).

Saskaņā ar Eiropas Komisijas sniegto informāciju fosfātu piedevas nepieciešamas, lai saturētu atsevišķos gaļas gabalus uz vertikālā iesma un nodrošinātu vienmērīgu sasaldēšanu un cepšanu.

Vides, sabiedrības veselības un pārtikas nekaitīguma komitejas (ENVI) sagatavotā rezolūcija tika pieņemta ar 373 balsīm pret 272, 30 deputātiem atturoties. Lai bloķētu Komisijas priekšlikumu, būtu bijis nepieciešams 376 deputātu atbalsts.

Rezolūcija aicināja ņemt vērā bažas par fosfātu ietekmi uz veselību, kā arī 2018.gada beigās gaidāmo Eiropas Pārtikas nekaitīguma iestādes zinātnisko analīzi, un bloķēt Komisijas priekšlikumu atļaut fosfātu piedevas kebabu gatavošanai izmantotajā gaļā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Ausmeņa kebabs pierāda sevi arī Rīgā

Anda Asere, 26.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc veiksmīga starta Rēzeknē Ausmeņa kebabs ir ieguvis savus cienītājus arī Rīgā un nākamā gada sākumā plāno atvērt vēl vienu kebabnīcu, kas vairāk fokusēsies uz piegādi.

Ausmeņa kebabs Rīgā ir kopš pagājušā gada pavasara. «Šajā laikā ir gājis diezgan labi, bet arī grūti, jo klientu un darba ir tiešām daudz,» saka Valters Murāns, SIA Ausmeņa īpašnieks. Rīgas un Rēzeknes kebabnīcu šī gada apgrozījums varētu būt 800 tūkstoši eiro. Pērn uzņēmuma apgrozījums sasniedza 543,6 tūkstošus eiro.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Pirmo ēstuvi Ausmeņa kebabs Valters Rēzeknē atvēra 2013. gadā. Iepriekš viņš bija dizainers arhitektu birojā Rīgā, bet pēc dažiem gadiem galvaspilsētā saprata, ka vēlas atgriezties atpakaļ dzimtajā Rēzeknē. «Man pašam ļoti garšo kebabi un tāda veida ēdiens. Pats neesmu pavārs, bet ļoti gribēju radīt vietu, kur tos baudīt. Vienlaikus man bija svarīgi, lai Rēzeknes Ausmeņā varētu organizēt arī pasākumus. Joprojām tur rīkojam koncertus, bet Rīgā vairāk koncentrējamies uz ēdināšanu,» stāsta Valters. Viņam pašam kebabi garšo joprojām, un pats visbiežāk izvēlas porciju, kas izkārtota uz šķīvja, nevis ietīta lavašā vai maizītē. Uzņēmējam paraugs ir Berlīnes ēstuves Rüyam un Mustafa’s. «Tur ir daudz kebabnīcu, kas man patīk. Arī ar darbiniekiem šad tad aizbraucam uz Berlīni, lai paskatītos, kā tur strādā. Man šķiet, ka tur ir labi piemēri, no kā var mācīties profesionālajā ziņā,» teic Valters.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

PVD triju gadu laikā 10 reizes apturējis Pakistānas kebabs uzņēmumu darbību

LETA, 11.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) triju gadu laikā 10 reizes apturējis ar preču zīmi «Pakistānas kebabs» strādājošu uzņēmumu darbību, trešdien intervijā LNT raidījumam «900 sekundes» sacīja PVD ģenerāldirektors Māris Balodis.

Viņš norādīja, ka «Pakistānas kebabs» nav viens uzņēmums - tā ir reģistrēta preču zīme ar kuru Rīgā darbojas vairāk nekā 20 atsevišķu, it kā savā starpā nesaistītu, uzņēmumu. Tostarp ir uzņēmumi, kas nodrošina atbilstošas higiēnas prasības, bet ir arī uzņēmumi, kuros higiēnas prasības netiek ievērotas.

«Mēs bieži saņemam sūdzības par «Pakistānas kebabu», reaģējam uz šīm sūdzībām un ik pa brīdim mums nākas apturēt kāda uzņēmuma darbību,» teica Balodis, informējot, ka pēdējo triju gadu laikā PVD 10 reizes apturējis konkrētā zīmola uzņēmumu darbību.

Viņš skaidroja, ka uzņēmumu darbība tiek apturēta higiēnas prasību neievērošanas dēļ, tostarp, piemēram, vienā gadījumā uzņēmumā nebija karstais ūdens, tādējādi nebija iespējams nodrošināt ne roku, ne arī inventāra mazgāšanu, bet citā gadījumā ēdināšanas uzņēmuma telpās bija prusaki.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc atkārtotām Pārtikas un veterinārais dienesta (PVD) pārbaudēm ir konstatēts, ka abi uzņēmumi, kas strādā ar zīmola nosaukumu «Pakistānas kebabs» - SIA «J investment» un SIA «DSBS» - ir novērsuši pārbaužu laikā konstatētos higiēnas prasību pārkāpumus un var atsākt darbību, pastāstīja PVD Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Ilze Meistere.

Viņa sacīja, ka «J investment» darbību higiēnas prasību pārkāpumu dēļ PVD apturēja 20.augustā, bet «DSBS» - 15. augustā. Abos gadījumos turpinās lietvedība administratīvā pārkāpuma lietā.

Meistere atzīmēja, ka minētie uzņēmumi vismaz tuvākajā laikā paliks PVD pastiprinātas uzmanības lokā.

Jau ziņots, ka augusta beigās PVD higiēnas prasību pārkāpumu dēļ apturējis divu ar zīmolu «Pakistānas kebabs» strādājošu uzņēmumu darbību.

Meistere sacīja, ka apturēta kompāniju «DSBS» un «J investment» darbība. Abos gadījumos sākta lietvedība administratīvā pārkāpuma lietā.

Vienlaikus viņa piebilda, ka, veicot pārbaudi «J investment», konstatēti arī iespējami pārkāpumi saistībā ar darba līgumiem un valsts valodas lietošanu, par ko tiks informēta Valsts darba inspekcija un Valsts valodas centrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kebabs Fix: Neredzam draudu savam biznesam

Danēla Krūmiņa, Kebabs Fix mārketinga speciāliste, 07.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar Eiropas Savienības institūcijas vēlmi aizliegt fosfātus, kas izmantoti kebabu gaļas gatavošanā, jāsaka - neuzskatām, ka tas būtu īpašs drauds kebabu biznesam.

Pēc medijos pieejamās informācijas, Eiropas Komisija (EK), kas ir ierosinājusi šo aizliegumu, savu lēmumu pamato ar 2012. gada pētījuma datiem. Tomēr Eiropas Pārtikas nekaitīguma iestāde (EFSA) uzskata, ka nav skaidras saiknes starp fosfātiem un potenciāli bīstamu fosfora līmeni pārtikas produktos. Turklāt EFSA uzskata, ka droša fosfāta deva ir 4200 mg dienā. Vienā kebabā ir 134 mg. Tas nozīmē, ka dienā būtu jāapēd vairāk nekā 31 kebabs, lai pārsniegtu noteikto devu. Kā arī Eiropas Parlamenta deputāte Renāte Zommere ir norādījusi, ka vidējā ES pilsoņa gada laikā ar kebabiem uzņemto fosfātu daudzums esot pielīdzināms 1,5 litru «Coca Cola» izdzeršanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Studentu lielākie tēriņi – ēdināšanai un apģērbam

Dienas Bizness, 11.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Runājot par iepirkšanās paradumiem, studentu vidū tēriņi galvenokārt tiek veikti ēdināšanai, apģērbam un izklaides/kultūras pasākumiem, secināts ISIC aptaujā, kurā piedalījās studenti, skolēni un pasniedzēji no dažādām Latvijas mācību iestādēm.

Kā populārākā nozare, kurai studenti atvēl savus līdzekļus, tiek atzīta ēdināšana, ko par svarīgu uzskata 33% aptaujāto. Apģērbu un apavu veikali ierindojas 2. vietā, no visiem respondentiem 16% izvēlas šo nozari par sev aktuālāko.

Arī izklaide un kultūra jauniešu vidū ir populāra, to atzīst 8% aptaujāto studentu.

Aptaujā arī atklāts, ka studenti visbiežāk izmanto ātrās ēdināšanas iestādes, pa «draudzīgākajiem» atzīstot – Hesburger, McDonald, Pica LuLu, Kebabs FIX un Turkebab.

ISIC Latvia trīs mēnešu garumā aicināja studentus aizpildīt aptauju par ikdienas iepirkšanās paradumiem. Aptaujā kopumā piedalījās 1 500 respondenti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centrs "Rīga Plaza" ēdināšanas zonas rekonstrukcijā ieguldījis 500 tūkstošus eiro.

Uzlabotās ēdināšanas zonas platība ir 1500 kvadrātmetri un tā vienlaikus spēj uzņemt vairāk nekā 400 apmeklētājus. Šobrīd ēdināšanas zonas iekārtojums ir pielāgots epidemioloģiskās drošības pasākumiem Covid-19 izplatības mazināšanai.

"Ēdināšanas zonas piedāvājums veidots tā, lai būtu saistošs strauji augošās Mūkusalas ielas apkārtnes biroju centru darbiniekiem kā pusdienošanas vieta un arī kā vakariņu un brīvdienu ēdināšanas piedāvājums ģimenēm Pārdaugavā," informē "Rīga Plaza" apsaimniekotāja "CBRE Baltics" aktīvu pārvaldes direktore Iveta Priedīte.

"Jaunākās tendences viesmīlībā ir piedāvāt apmeklētajiem maksimāli plašas un personalizētas izvēles iespējas, jo vienlaikus jāprot piedāvāt gan sātīgs, gan veselīgs, gan veģetāriešiem/vegāniem piemērots uzturs. "Food Plaza" to varēs nodrošināt," uzskata I. Priedīte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Pārtikas produktus no Krievijas 11 mēnešos saņēmis 81 Latvijā reģistrēts uzņēmums

LETA, 08.12.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas produktus, tostarp graudaugus no Krievijas šogad 11 mēnešos saņēmis 81 Latvijā reģistrēts uzņēmums, liecina aģentūras LETA rīcībā esošais uzņēmumu saraksts.

To vidū ir ne tikai ar tranzīta pakalpojumiem saistīti uzņēmumi, ar kuru starpniecību caur Latviju pārvadāti graudaugi, bet arī pārtikas un alkohola ražotāji, dažādu nozaru tirdzniecības uzņēmumi un citi.

Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) Robežkontroles departamenta direktore Iveta Šice-Trēde aģentūrai LETA uzsvēra, ka patlaban nedz Eiropas Savienības (ES), nedz Latvijas normatīvi neierobežo pārtikas produktu ievešanu no Krievijas. Tie uz robežas tiek kontrolēti parastajā kārtībā.

Attiecīgajā sarakstā ir gan uzņēmumi, kuri pārtikas produktus ieveduši vienu reizi, gan uzņēmumi, kuri to dara regulāri.

Plašāku komentāru par uzņēmumiem, kuri produktus Latvijā ieved vairākkārt, PVD nesniedza.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ezerkauliņu apgrozījums gandrīz dubultojies

Žanete Hāka, 15.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā ZS Ezerkauliņi izdevies savu apgrozījumu palielināt teju divas reizes, līdz 1,059 miljoniem eiro, informē uzņēmuma pārstāvji.

Finanšu gadu uzņēmums noslēdzis ar 25,248 tūkstošu eiro peļņu.

Pērn ZS Ezerkauliņi turpinājuši iepriekšējos gados uzsāktās ražošanas procesu pilnveidošanu, uzņēmums vairāk nekā 100 hektāru platībā audzējis burkānus, savukārt pārējā platībā augu sekas nodrošināšanai audzējis kukurūzu un zālājus, daļu platības atstājot papuvēs, lai to sagatavotu turpmāko gadu ražošanai.

2014.gadam ZS Ezerkauliņi izvirzījuši mērķi turpināt darbu lauksaimnieciskajā ražošanā, kā arī strādāt pie iepriekšējos gados izveidoto dārzeņu pirmapstrādes telpu un noliktavu uzlabošanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Fin-tech

Revolut ienākumi aug pieckārt, klientu skaits – trīskārt

Anda Asere, 26.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn Lielbritānijā bāzētās finanšu tehnoloģiju kompānijas «Revolut» ieņēmumi auguši gandrīz piecas reizes, sasniedzot 12,8 miljonus mārciņu; arī šogad sagaida pieckāršu izaugsmi

Vienlaikus uzņēmuma zaudējumi pagājušā gadā bija 14,8 miljoni mārciņu. Galveno uzmanību uzņēmums pērn veltīja starptautiskajai attīstībai, investīciju platformas veidošanai un klientu apkalpošanai, uzsver «Revolut». Šobrīd visvairāk uzmanības tas velta globālajai attīstībai un šī iemesla dēļ īpaši audzis darbinieku skaits, visvairāk – klientu apkalpošanā. Pērn kompānijas darbinieku skaits pieauga vairāk nekā divas reizes, sasniedzot 400. Tāpat pērn tika sākta paplašināšanās desmit jaunās valstīs, iesniegts pieteikums Eiropas bankas licences saņemšanai un sākti investīciju platformas veidošanas darbi. «Revolut» arī paziņojusi, ka ir sākusi veidot savu investīciju platformu, kas ļaus klientiem iegādāties ASV un Lielbritānijas biržas sarakstos esošās uzņēmumu akcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mežsaimniecība

Apdrošināt mežu – apdrošināt nākotni

Kristīne Komarovska, 19.07.2022

"Reinsons un Partneri" vadītājs, mežu apdrošināšanas produkta izstrādātājs Reinis Reinsons.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mežu aizsardzības tematika Latvijā pēdējās nedēļās kļuvusi aktuāla, īpaši saistībā ar karstuma vilni un mežu ugunsgrēkiem – šogad to skaits sasniedzis jau 236, kas valsts līmenī (ap 200 ha izdegušo platību) nav pārlieku daudz, bet individuāli var nozīmēt lielus zaudējumus mežu īpašniekiem. Šis ir īstais laiks, lai parūpētos par sava meža vērtību, kas ir droša garantija un investīcija nākotnē. Ko nozīmē apdrošināt mežu un kam jāpievērš lielāka uzmanība, to darot?

Par to saruna ar "Reinsons un Partneri" vadītāju, mežu apdrošināšanas produkta izstrādātāju Reini Reinsonu.

Parasti apdrošināšana saistās ar OCTA, KASKO, jūs darbojaties tik specifiskā apdrošināšanas veidā kā lauksaimniecība, kā nonācāt līdz tam?

Man kā jau daudziem apdrošināšana kādreiz likās kā kas mītisks, ne līdz galam izprotams, kur svarīgākais uzrakstīts, tā teikt, maziem burtiņiem. Pēc izglītības un aicinājuma esot agronomam, ikdienā praktiski sadarbojoties ar zemniekiem, dzirdēju dažādu pieredzi par sējumu apdrošināšanu. Likās, ka idejai par to, ka zemnieks pats apdrošina savus laukus un neprasa kompensācijas valstij, jābūt labai un jāstrādā. Pat pilsētniekiem, kuri parasti raugās uz lauksaimnieku kompensācijām negatīvi, jābūt priecīgiem, ka zemnieki paši uzņemas risku vadību. Tomēr atsauksmes bija dažādas. Tas raisīja interesi izprast un panākt, lai viss strādā. Sāku kā sējumu zaudējumu novērtēšanas eksperts, tomēr visai drīz sapratu, ka galvenais uzdevums varētu būt vienkāršs – padarīt sējumu apdrošināšanu saprotamu zemniekiem un zemnieku rūpes saprotamas apdrošinātājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Eco Baltia grupai rekordliels apgrozījums

Žanete Hāka, 15.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides apsaimniekošanas uzņēmumu grupa Eco Baltia grupa pērn strādājusi ar grupas vēsturē līdz šim lielāko neto apgrozījumu – 51,01 miljonu eiro, informē uzņēmuma pārstāve Daiga Grūbe.

Salīdzinājumā ar 2012.gadu Eco Baltia grupas uzņēmumu kopējais apgrozījums pieaudzis par 4,65%.

Eco Baltia grupas valdes priekšsēdētājs Māris Simanovičs skaidro, ka pagājušais gads Eco Baltia grupai ir bijis attīstības gads, jo uzņēmums ne vien audzējis savu apgrozījumu, bet arī veicis investīcijas izaugsmē, produktivitātē un jaunos produktos. Jaunu produktu un pakalpojumu attīstībā grupas uzņēmumi pēdējo divu gadu laikā investējuši vairāk nekā 9 miljonus eiro.

Grupas otrreizējo izejvielu ražošanas uzņēmumi – AS Pet Baltija, SIA Nordic Plast un SIA Eko Pet – 2013.gadā turpināja attīstīt ražošanu, palielinot gan ražošanas jaudas, gan attīstot jaunus produktus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Skaistumkopšana: Biznesa vaibsti iekrāsojas košāk

Lāsma Vaivare
, 30.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražošanas tirgus Latvijā pakāpeniski attīstās, top jauni produkti, un tiek apgūti jauni tirgi; šis gads plānots vēl labāks par aizvadīto , ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Kosmētikas un smaržu ražošanas bizness Latvijā atgādina pļavu, kurā izauguši daži brangi ozoli – tirgū spēlētāju ir daudz, taču lielākoties tās ir nelielas kompānijas ar apgrozījumu, kas mērāms vien dažos tūkstošos vai desmitos tūkstošos, atsevišķos gadījumos pat tikai dažos simtos eiro.

Par nepārspētu nozares līderi joprojām uzskatāma a/s Dzintars. Tiesa, pērn tās apgrozījums nedaudz sarucis – līdz 7,92 milj. eiro –, bet zaudējumi auguši līdz 262 tūkst. eiro, kas gan nav salīdzināms ar pirms dažiem gadiem piedzīvotajiem vairāk nekā pusmiljona eiro zaudējumiem. Uzņēmums turpināja optimizēt izmaksas, vienlaikus cenšoties saglabāt konkurētspēju ne tikai pārdošanā, bet arī strādājošo speciālistu piesaistīšanā un mācībās, norāda kompānijas vadība. Latvijas tirgus apjomi salīdzinājumā ar 2012. gadu pērn ir samazinājušies par 6%, savukārt eksporta apjomi palielinājušies par 10%. Uzņēmums veiksmīgi realizējis mērķi par franšīzes veikalu atvēršanu, un patlaban ar a/s Dzintars zīmolu darbojas 75 franšīzes veikali, tostarp Krievijā, Ukrainā, Baltkrievijā, Kazahstānā un Baltijas valstīs. Tiek plānota arī Āzijas tirgus apgūšana. Uzņēmuma intelektuālajā īpašumā ir 159 patenti un 119 preču zīmes. Dzintars sadarbojas arī ar privāto preču zīmju īpašniekiem un investē jaunu produktu ražošanā, piemēram, kopējās investīcijas jaunajā smaržu kolekcijā My Version varētu būt 400 tūkst. eiro, šoruden ziņoja LETA. Šogad radītas arī divas pilnīgi jaunas premium klases kosmētikas līnijas – produkti SPA procedūrām mājās un atjaunojoša kosmētika –, kuru ražošanā gada sākumā investēts ap 1 milj. eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lursoft pētījis, cik lieli ieguldījumi Latvijas uzņēmumu pamatkapitālos reģistrēti no Afganistānas, un skatījis, cik personas no Afganistānas šobrīd iekļautas dažādos sankciju sarakstos.

ASV un citu valstu spēkiem atstājot Afganistānu, šomēnes islāmistu grupējums “Taliban” uzsācis uzbrukumu, savā kontrolē pārņemot Afganistānu, tostarp, arī tās galvaspilsētu Kabulu.

Lursoft statistikas dati liecina, ka šobrīd Afganistānas personu ieguldījumu apjoms Latvijas uzņēmumu pamatkapitālos veido vien nepilnus 8 tūkst. eiro. Pēdējos gados iepriekš ieguldītās summas biežāk no pamatkapitāliem izņemtas nekā veikti jauni ieguldījumi.

Tā, piemēram, šogad vien jau likvidēti trīs uzņēmumi, kuros iepriekš bija reģistrēti ieguldījumi no Afganistānas – SIA “Zia Import and export”, SIA “New Generation Market” un SIA “Mumtaz Construction Latvia”.Ja 2016.gadā dibinātais SIA “Mumtaz Construction Latvia” līdz šim nebija iesniedzis nevienu gada pārskatu, kā arī kopš dibināšanas brīža nebija pilnībā apmaksājis savu pamatkapitālu, SIA “New Generation Market” nodarbojies ar datorprogrammēšanu, pērn apgrozot 168,37 tūkst. eiro, savukārt SIA “Zia Import and export” darbība bijusi saistīta ar vairumtirdzniecību. Uzņēmuma vienīgais iesniegtais pārskats bijis par 2016.gadu, kad tas apgrozījis 14,6 tūkst. eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Valmiermuižas alus pērn audzējis eksportu par 43%

Db.lv, 23.02.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstot jaunas nišas alus un zelteru garšas, "Valmiermuižas alus" pērn audzējis eksportu par 43%, un kopējais apgrozījums sasniedzis 5,82 miljonus eiro.

"Valmiermuižas alus" brūvējumi pērn eksportēti uz Lietuvu, Igauniju, Somiju, Zviedriju, Dāniju, Īriju un Lielbritāniju, un eksports veidojis 7,2% no kopējā apgrozījuma.

“Pēdējos gados vairāk nekā puse Latvijā pārdotā alus tiek importēts. Mans mērķis ir panākt, lai Latvija no alus importētājvalsts reiz atkal kļūtu par alus eksportētāju. Tādēļ alu brūvējam tikai Valmiermuižā, attīstot jaunas amata alus garšas un eksportu, lai plašāk nestu Latvijas amata alus stāstu pasaulē. Šogad, turpinot iesākto, plānojam kāpināt eksportu par 20%,” komentē Aigars Ruņģis, “Valmiermuižas alus” saimnieks.

“Valmiermuižas alus” lielākie eksporta tirgi ir Igaunija, Īrija un Lielbritānija. Ārvalstu tirgū iecienītākā garša tāpat kā Latvijā ir gaišais alus, bet visstraujāk augusi Baltijas portera pārdošana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Enefit ievērojami samazinājis zaudējumus

Žanete Hāka, 09.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz pērn pārtraukto fiksētas cenas līgumu piedāvājumu, elektroenerģijas tirgotājs Enefit ir saglabājis vairāk nekā 20% lielu Latvijas atvērtā tirgus daļu un ievērojami samazinājis zaudējumus, informē uzņēmuma pārstāvji.

2014. gadā uzņēmumiem Latvijā Enefit pārdevis elektroenerģiju 1061 GWh apmērā, kas ir par 7,9% mazāk nekā 2013. gadā. Savukārt uzņēmuma apgrozījums pērn saniedzis 53,66 miljonus eiro, kas ir par 4,9% mazāk nekā iepriekš. Vienlaikus intensīvs darbs ar klientiem un jaunu Nord Pool Spot biržai piesaistītu produktu izveide ļāvusi noturēt klientu porfeli ar 1600 uzņēmumiem. 2014. gadā tika arī norakstīts iepriekš veidotais uzkrājums zaudējumiem, ko radīja pārrobežu pārvades izmaksu fiksēšanas problēmas uz Igaunijas-Latvijas robežas. Pateicoties jaunieviesto produktu pārdošanas rezultātiem, zaudējumu apmērs ir samazinājies gandrīz pieckārtīgi un aizvadītais gads noslēgts ar 1,9 miljonu eiro zaudējumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Apbalvoti straujāk augošie uzņēmumi jeb Gazeles

Dienas Bizness, 25.09.2013

No kreisās: Rihards Platais (SIA Aqua Latvia - Vidzemes Gazele), Pēteris Senkāns (SIA Piche - Rīgas un Pierīgas Gazele), Ināra Līce (SIA Lielupes kuģniecība - SEB bankas specbalva), Toms Jurjevs (4finance - Latvijas Gazele), Ģirts Ančevskis (SIA Lesjofors Gas Springs - Kurzemes Gazele)

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 25. septembrī norisinājās Gazele 2013 apbalvošanas ceremonija, kuras ietvaros par Latvijas Gazeli atzīts finanšu pakalpojumu sniedzējs AS 4finance. Par straujāko darbinieku skaita pieaugumu uzteikts SIA Placis un godināti straujāk augošie uzņēmumi arī Latvijas reģionos. Topa rezultāti liecina, ka Gazeļu skaits jau trešo gadu Latvijā turpina pieaugt.

Šogad Gazeles statueti un titulu Latvijas Gazele ieguva AS 4finance. Šis finanšu nozares uzņēmums piedzīvojis vislielāko izrāvienu kopš 2010. gada, apgrozījumu audzējot 67 reizes un piecu gadu laikā uzsākot darbu kopumā 13 valstīs, trijos kontinentos. Uzņēmuma apgrozījums pērn sasniedzis 24,7 miljonus latu.

«Šis ir novērtējums visai 4finance grupai un ikvienam tās darbiniekam. Šobrīd visās darbības valstīs mums uzticas jau vairāk nekā viens miljons klientu. Gan šis skaitlis, gan arī pats apbalvojums ir tiešs indikators tam, ka Latvijā ir uzņēmumi, kas spēj eksportēt arī finanšu pakalpojumus un inovatīvus IT risinājumus. Vienlaikus šis apbalvojums liecina, ka 4finance grupas sniegtie finanšu pakalpojumi ir būtiski lielam skaitam cilvēku un ir tiešām sabiedriski nozīmīgi. Vēlos uzsvērt, ka 4finance grupa arī turpmāk ir apņēmusies saviem klientiem sniegt vislabāko iespējamo servisu un kvalitatīvākos pakalpojumus, kā arī mērķtiecīgi turpināt attīstīt savu darbību eksporta tirgos,» uzsver Toms Jurjevs, 4finance izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Turkebab apgrozījums Positivus skandāla dēļ jūlija pēdējā nedēļā krities par 10-20%

NOZARE.LV, 13.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kebabu tirgotāja SIA Turkebab apgrozījums šā gada 30.nedēļā, salīdzinot ar iepriekšējām divām nedēļām, samazinājies par aptuveni 10-20%, apgalvoja Turkebab direktore Jeļena Uresina.

Viņa norādīja, ka tas ir saistīts gan ar informāciju medijos par saindēšanās gadījumiem festivālā Positivus, gan arī karsto laiku, kas bija vērojams jūlija pēdējā nedēļā, no 23. līdz 29.jūlijam.

Uresina precizēja, ka saistībā ar Positivus un informāciju, kas sekoja pēc tā, apmeklētāju kritums bija vērojams jau pēc 22.jūlija. Savukārt dienās, kad bija īpaši karsts laiks, tika novērots lielāks apgrozījuma kritums.

«Iespējams, daudzi cilvēki izbrauca ārpus Rīgas,» sacīja Uresina.

Apgrozījuma krituma svārstības 10-20% robežās Uresina skaidroja ar to, ka uzņēmuma apgrozījumam nav raksturīga sezonalitāte. Apgrozījums ir vienmērīgs visu gadu. Turklāt līdz atgadījumam ar Positivus festivāla apmeklētājiem Turkebab nebija novērotas izteiktas svārstības apmeklētāju skaitā. Tendence bija kāpjoša.

Komentāri

Pievienot komentāru