ABpark joprojām nopietna investora vai aizdevēja meklējumos 

«Šogad pavasarī iestājos Ogres biznesa inkubatorā un esmu ļoti apmierināts ar sadarbību,» biznesa portālam db.lv stāsta izklaides parka «Avārijas brigāde» (ABpark) idejas autors Mārtiņš Brezauckis. Viņš atzīst, ka ar finansējuma piesaisti parkam pagaidām neveicas tik raiti, kā gribētos.

Lelde Petrāne, 15.5.2018
1/66

Foto: no personīgā arhīva

Maija sākumā izklaides parks «Avārijas brigāde» uzsācis savu otro sezonu.

Kā liecina Lursoft informācija, SIA Latvian amusement agency, kas dibināta 2015. gadā un ir parka īpašniece, 2017. gadā strādājusi ar 975 134 eiro apgrozījumu un 117 531 eiro peļņu.

M. Brezauckis stāsta, ka, lai piesaistītu parkam uzmanību, cenšas izmantot Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras piedāvātās atbalsta iespējas, konkrētāk - atbalstu starptautisko izstāžu apmeklējumam. «Šā gada sākumā ar savu stendu apmeklējām tūrisma izstādes Lietuvā un Igaunijā, un biju gandarīts par lielo interesi, ko parks izpelnījās no kaimiņvalstu tūristiem,» sacīja M. Brezauckis. «Otrs ļoti noderīgs atbalsta mehānisms attīstībai dažādās uzņēmuma izaugsmes fāzēs ir biznesa inkubatori, kuru līdz šim netiku izmantojis. Šogad pavasarī iestājos Ogres biznesa inkubatorā un esmu ļoti apmierināts ar sadarbību. Tā ietvaros ir iespēja gūt daļēju atbalstu dažādu darbībā nepieciešamo pakalpojumu iegādei, apmeklēt noderīgas apmācības, dalīties pieredzē un gūt jaunus kontaktus,» viņš stāsta.

Jautāts, kā veicas ar finansējuma un sadarbības partneru piesaisti parkam, kā arī iepriekš minēto publisko investīciju piesaisti, M. Brezauckis atzīst: «Ar šo pagaidām neveicas tik raiti. Tas gan lielā mērā saistīts ar to, ka bankas gaidīja apstiprinātu gada pārskatu un sarunas atsāksies no jauna tagad. Citur pieejamais finansējums pilnībā nenosedz vēlamo apjomu, lai uzliktu uzņēmumam apgrūtinājumus, kas pēc tam var sarežģīt sarunas ar citiem iespējamiem investoriem. Joprojām esam nopietna investora vai aizdevēja meklējumos. Attiecībā uz publisko investīciju piesaisti - ideja nav atmesta. Gaidījām revidēto gada pārskatu, lai potenciālie interesenti varētu iepazīties ar uzticamu informāciju par uzņēmuma finanšu datiem. Domāju, ka pavisam drīz aktīvāk pieķeršos tieši šim virzienam un ABpark nāks klajā ar pievilcīgu piedāvājumu investīciju piesaistei.»

Raksts turpinās pēc reklāmas

ABpark otro sezonu atklāja 4. maijā ar dažādiem izklaidējošiem pasākumiem, Aijas Andrejevas, Musiqq koncertu un salūtu. M. Brezauckis db.lv atklāj, ka kopumā dienas gaitā parku apmeklēja 2100 viesi, kas gan ir nedaudz mazāk kā bija plānots. «Savu bija darījis tas, ka pēdējā mēneša laikā bija saradies ļoti liels skaits dažādu pasākumu, kas, protams samazināja apmeklējumu mums, bet, neskatoties uz to, esam apņēmības pilni vēl citiem pasākumiem šovasar. Būtiska atziņa un gandarījums, ka pēc paplašināšanās un jauno atrakciju pievienošanas esam spējīgi parkā uzņemt daudz vairāk cilvēku nekā iepriekšējā gadā.» Saskaņā ar plāniem sezona šogad noslēgsies 31. oktobrī.

Ziemas periodā veikti uzlabojumi gan atrakcijās, gan vides iekārtojumā, tomēr tāpat kā iepriekš atrakciju papildināšana ir plānota visas sezonas garumā. Ir tādas, kas jau tiek testētas, bet vēl nav izziņotas, piemēram lāzeršautuve. Viena no gaidītākajām atrakcijām ir ūdens spēļu laukums - šobrīd norisinās tā būvdarbi. «Jauno atrakciju pabeigšanas ātrums ir tieši saistīts ar parka apmeklējumu, jo vairāk cilvēku apmeklē parku, jo vairāk varam izdarīt,» realitāti akcentē M. Brezauckis.

Šobrīd parkā strādā vairāk nekā 70 darbinieki, bet, atveroties nākamajām atrakcijām, skaits pieaugs līdz 80 darbiniekiem. «Cilvēki ir ieinteresēti strādāt,» jautāts, kā veicas ar darbinieku piesaisti, saka parka vadītājs. «Noteikti savu pozitīvo lomu spēlē tas, ka alga tiek maksāta laicīgi, ar visiem nodokļiem un atbilstoši nostrādātajam. Liela daļa ir darbinieki, kas parkā strādāja iepriekšējā gadā. Vidējais atalgojums ir nedaudz pieaudzis. Ņemot vērā, ka atrakciju skaits sezonas gaitā palielināsies, vēl ir vairākas vakances. Piesakās dažāda vecuma darbinieki. Šogad atšķirībā no iepriekšējā gada, ļoti daudz piesakās arī 15-16 gadus veci jaunieši, kuriem diemžēl jāatsaka, jo darba specifika un likumiskie darba laika ierobežojumi apgrūtina tāda vecuma jauniešu nodarbināšanu,» viņš skaidro.

M. Brezauckim ir plāni arī par citiem izklaides objektiem Latvijā, tie gan ir cieši saistīti ar finanšu pieejamību. «Uzskatu, ka Latvija ir ļoti pievilcīga vieta dažādu uz ārvalstu tūristiem vērstu projektu realizācijai un tas ir jāizmanto. Ideju netrūkst un arī zināšanas to īstenošanai pieaug,» viņš saka.

Tevi varētu interesēt

Kopumā 2018. gada sezonas investīcijas ir plānotas robežās no EUR 500 000 - EUR 900 000

Leļļu mākslinieces Vladlenas darbnīcā tapuši pirmie tēli tematiskā izklaides parka Avārijas...

Nepalaid garām

Nākamajā gadā uzņēmējiem gaidāms ne viens vien izaicinājums, taču tajā pašā laikā...

Par čeku loterijas devumu ēnu ekonomikas apkarošanā un nodokļu ieņēmumu palielināšanā varēs...

Ekonomikas izaugsmes bremzēšanās ir vērojama, taču vismaz tuvāko gadu laikā tik dziļa...

Latvijas tehnoloģiju uzņēmumi saredz iespēju darbiniekiem strādāt attālināti, taču ļaut strādāt...

Novembra sākumā Rīgā, Ģertrūdes ielā atklāts salons BG Suits, kas piedāvā gan...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

Latvijas Universitātes Botāniskajā dārzā Rīgā atklāta kafejnīca ar noteikumiem «Noslēpumu...

SIA TakTil vadītāja Ulla Krūmiņa izgatavo attīstošās bērnu rotaļlietas – grāmatiņas, sedziņas,...

Uzņēmēja pieredze: Modris Šteimaks, Moderum dibinātājs...

16.maijā Rīgā notiks Sociālās uzņēmējdarbības forums 2018. Šoreiz Forumā tiks runāts par...

2013. gadā Veronā, Itālijā, dibinātais sociālais kooperatīvs Progetto Quid nodarbina sociāli...

Visi māk pārdot, vienkārši latvieši ir pieņēmuši, ka pārdošana ir uzbāšanās, saka...

Nelielā beigeļnīca Big Bad Bagels Baznīcas ielā Rīgā «izgriezusi pogas» ne vienam...

Zīmoli «Helium», «IR Wood », «More Than Knitwear», «MIZO», «Lucky Me» stāsta...

Apģērbu zīmola Owa dibinātāja Natālija Jermolajeva pārstāv cilvēkus ar īpašām vajadzībām...

Kādu biznesu izvēlēties, ja patīk ziedi, dāvanu saiņošana un saldumi?...