Lai arī bieži vien tiek prognozēts, ka no tirgus kokapstrādē tiks izspiesti nelielie uzņēmumi, tomēr attīstīto valstu pieredze ne vienmēr apliecina minētā fakta patiesumu. Tā uzskata samērā neliela Latvijas uzņēmuma SIA Frip īpašnieka un direktors Babkens. Fatunzs. Viņš uzskata, ka uzņēmējdarbībā, arī kokzāģēšanā, svarīgākais nav kvantitāte, bet gan kvalitāte. Pēdējo gadu laikā Vācijā savu darbību ir izbeiguši vairāki lieli uzņēmumi logu ražošanā. Austrijā divas reizes samazinājies kokapstrādes uzņēmumu skaits, nekā tas bija pirms 10 gadiem. Konkurence ir saasinājusies, taču ne mazums nelielu uzņēmumu ir izdzīvojuši un turpina strādāt. Neliela uzņēmuma mīnuss ir novirzīšanās no industriālās ražošanas pieejas, bieži vien, veicot dziļāku pārstrādi, uzņēmums pāriet uz «amatniecisko ražošanu», secina SIA Frip īpašnieks. Vēl viens no savrīgiem aspektiem pēc B. Fatunza domām ir kvalificēta personāla efektīva izmantošana, piespiedu kārtā iestājas universalitātes princips – viens veic vairākus darbus, tādējādi cieš kvalitāte. Liels uzņēmums var atlauties speciālistus konkrētiem uzdevumiem, taču arī nelielajiem uzņēmumiem ir savs pluss — vieglāk izveidot un sagatavot komandu. Lieliem uzņēmumiem, it sevišķi lauku apvidū, ir problēmas ar kvalificētiem darbiniekiem. Ir vēl viens svarīgs moments par labu lielajiem uzņēmumiem — lai nodrošinātu vienas vai divdesmit žāvēšanas kameru darbību, ir nepieciešams viens kurinātājs. Nelielam uzņēmumam ir vieglāk kontriolēt produkciju un tās kvalitāti. Nelielām zāģētavām ir nepieciešams neliels resursu apjoms, tas atvieglo zāģbaļķu iegādi un samazina izdevumus, skaidro B. Fatunzs. Viņaprāt Latvijā būs nelielie uzņēmumi, pie tam vairāki jau ir sasnieguši un sasniegs tādus rezultātus, kas neatpaliks no lielo uzņēmumu panākumiem. Latvijas iekšējais tirgus nav liels un pat mazie uzņēmumi savu produkciju eksportē. Tā, piemēram, Vācijā un Austrijā kokapstrādes uzņēmumi strādā vietējam tirgum, un šeit viens no galvenajiem priekšnoteikumiem līdztekus fleksibilitātei ir tuvināšanās patērētājam. Latvijas kokrūpniekiem ir būtisks trumpis — ģeogrāfiskais stāvoklis, ir dota liela iespēja izvēlēties pircēju. «Ir jāizdara pareizā izvēle — iziet pasaules tirgū vai kļūt par vienu no posmiem vietējās ražošanas ķēdē. Pasaules tirgū darbojas lieli uzņēmumi, kuriem nav jēgas nodarboties ar visiem sortimentiem,» norāda B. Fatunzs. Salīdzinot lielu un nelielu uzņēmumu, kas ir līdzīgi efektivitātes ziņā, izdevīgākā pozīcijā var atrasties arī nelielais uzņēmums. Kurš efektīvāk strādāja vai strādās, tas arī var iegūt un atļauties apaļkoksnes resursus, uzsver F. Fatunzs.