Jaunākais izdevums

LG savam jaunākajam viedtelefonu flagmanim piešķīris elitāru izskatu, apvelkot aizmugures vāciņu ar īstu ādu.

Gada sākumā iepazīstot elitāro un ārkārtīgi dārgo Vertu Aster, kura aizmuguri klāj mīksta strausa āda, pārņēma vilšanās sajūta, ka neviens no lielajiem ražotājiem nav izdomājis saviem labākajiem modeļiem piešķirt «biznesa izskatu» ar elitāru apdari. Savulaik estētiem bija pieejami ādā ietērpti BlackBerry telefoni, taču nu jau krietnu laiku neko labāku par alumīniju, stiklu vai cietu ādas imitāciju neesam redzējuši. Gluži kā nolasot šīs domas, LG nāca klajā ar paziņojumu, ka šā gada flagmanis G4 būs pieejams ar īstas ādas apdari, turklāt dažādās krāsās.

Apdare gan ir tikai viens no G4 lielajiem plusiem, jo arī tehnisko parametru ziņā tas ir sasodīti varens telefons. Labākais, ko LG jebkad ir radījis, turklāt lētāks nekā tiešie konkurenti.

Ar 5,5 collu Quad HD jeb 2560x1440 attēlu veidojošo punktu ekrānu pērn LG bija soli priekšā konkurentiem un šogad šajā ziņā neko īpaši nevajadzēja mainīt. Tomēr korejieši krietni pastrādāja pie displeja. Lai arī izšķirtspējas ziņā IPS LCD tehnoloģijas ekrāns, kurā vienā collā saspiesti 538 punkti, ir identisks, tas ir par 25% spilgtāks un tam ir par piektdaļu plašāka krāsu gamma. Arī kontrasts esot uzlabots uz pusi un tagad ir 1500:1. Bez palīglīdzekļiem visus uzskaitītos labumus nav iespējams novērtēt, bet droši var teikt, ka ekrāns neliek vilties. Lielisks, dabisks krāsu atveidojums, izteikti kontrasti un precīzas objektu kontūras. Arī ekrāna gaišuma ziņā tas pārspēj vairākumu konkurentu. Šobrīd patiešām rodas iespaids, ka displeja kvalitātes ziņā tālāk nav kur iet, bet gan jau dažu gadu laikā ražotāji pārliecinās par pretējo.

Fotografēšanas faniem par G4 vajadzētu būt sajūsmā, un tam ir vairāki iemesli. Aizmugures lēca kļuvusi fiziski lielāka, un arī attēla sensors izaudzis līdz 16 megapikseļiem. Turklāt tagad var uzņemt attēlus profesionāļu iecienītajā RAW formātā, kas telefonkamerām ir jaunums. Atbilstoši entuziastu prasībām pieejams lērums manuālo uzstādījumu – var izvēlēties gaismas jutību, ekspozīcijas kompensāciju, baltā balansu un slēdža ātrumu. Bet tikpat labi pieregulēšanu var atstāt ierīces ziņā un ļaut zibenīgajam lāzerfokusam parūpēties par skaidru attēlu.

Vairāk lasiet piektdienas, 10. jūlija, laikrakstā Dienas Bizness (14.-15.lpp.)!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šis ādas kopšanas zīmols ir sagrāvis visu nozari ar savu darbīgo produktu līniju, kas atsakās no izsmalcināta iepakojumu dizaina un nosaukuma.

Kā viss sākās?

2016. gada augustā Toronto skaistumkopšanas uzņēmums “Deciem” laida klajā “The Ordinary” - 27 produktu līniju. “Deciem” uzņēmuma līdzdibinātājam Brendonam Truaksam (Brandon Truaxe) rūpēja vienkāršība. Tāpēc viņš prātoja, ja pastāv dažas sastāvdaļas, kas labvēlīgi ietekmē ādu (pārbaudīts pētījumos) un ir lētas, kāpēc nevarētu atmest mārketingu un produktu reklāmu, pārdodot produktus par labāku cenu un pa tiešo klientiem?

Divu nedēļu laikā pēc atklāšanas zīmols pārdeva 43 000 produkta vienības. 2017. gada aprīlī tika palaisti vēl 2 jauni produkti (to gaidīšanas sarakstā bija 25 000 cilvēku), un tā paša gada jūnijā skaistumkopšanas gigants “Estée Lauder” paziņoja, ka investē “Deciem”.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Es šuju ādu jau trīsdesmit gadus. Tagad ir pienācis tas brīdis, kad varu to mācīt darīt citiem,” dienu pirms savas radošās telpas atvēršanas, biznesa portālam db.lv sacīja SIA “Adelle Lv” izveidotāja Inga Reinkaite.

Latvijā apgūt ādas apģērba šūšanas prasmes līdz šim bijis praktiski neiespējami, tādēļ nu jau trīs gadu garumā šuvēja un uzņēmēja I. Reinkaite lolojusi sapni par šādas iespējas nodrošināšanu. Lai to īstenotu, nepieciešams bijis atrast atbilstošas telpas. Pirmo reizi ieraudzījusi telpas Artilērijas un Tērbatas ielu krustojumā, I. Reinkaite lēmumu tās renovēt un tur izveidot radošo darbnīcu pieņēmusi teju uzreiz. “Visu darīju pati, investēti tika apmēram 3,5 tūkstoši eiro,” viņa paskaidro.

Viņa pati šūšanu apguvusi pašmācības ceļā. “Man mājās bija mazs bērniņš, sāku strādāt kā pašnodarbinātā. Tolaik ļoti pieprasītas bija ādas jakas. Tās šuvām lielā daudzumā, lai vestu uz Polijas tirgiem pārdošanai. Mazliet vēlāk sāku šūt arī kažokādu,” atceras I.Reinkaite.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Īsta vai mākslīga Ziemassvētku eglīte - kura ir labāka videi?

Lelde Petrāne, 03.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēloties dzīvot pēc iespējas videi draudzīgāk, rodas jautājums, vai šogad Ziemassvētkos izvēlēties īstu vai mākslīgu svētku eglīti? Ir vairāki apsvērumi, kurus būtu vērts ņemt vērā.

Mākslīgo kociņu galvenais mīnuss ir tas, ka tie ir izgatavoti no plastmasas un tiek piegādāti no tālienes, parasti no Ķīnas, kur tie tiek masveidā ražoti. Lai saražotu mākslīgo eglīti, nepieciešams daudz lielāks energoresursu patēriņš nekā īsta koka gadījumā, turklāt to nevar pārstrādāt.

Turpretī īstus kokus var iegādāties uz vietas, kā arī pārstādīt vai pārstrādāt. Un, lai arī ideja par koku nozāģēšanu nešķiet videi draudzīga, Ziemassvētku eglītes kā jebkura cita lauksaimniecības kultūra pēc novākšanas tiek aizstātas ar jaunu ražu. "Nordmann", kas ir vispopulārākā Ziemassvētku eglīte, un citas šķirnes tāpat kā pārējie koki augot spēj pārveidot oglekļa dioksīdu skābeklī, tādējādi attīrot gaisu, un absorbē transportlīdzekļu radīto piesārņojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Investējot 30 tūkstošus eiro, Rīgā atklāj valstī pirmo e-sporta bāru

Lelde Petrāne, 14.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

14. jūlijā Rīgā, Kalēju ielā tiks atklāts Latvijā pirmais e-sporta bārs 7th. Ideja par šāda bāra radīšanu Latvijas galvaspilsētā radusies diviem Rīgas jauniešiem – Emīlam Vladimirovam un Andrim Zaļtam –, kuri paši aizraujas ar virtuālās realitātes jeb e-sporta spēlēm un ir izpētījuši šādu domubiedru klubu un e-sporta bāru attīstību arī citviet Eiropā.

«Uzreiz gribu teikt, ka e-sporta bārs nav visai negatīvu slavu ieguvušais «interneta salons» vai «interneta kafejnīca», kurā pie nolietotiem datoriem bruņojušies ar enerģijas dzēriena vai alus pudelēm diennaktis pavada apkārtējo skolu bērni un interneta atkarīgie,» stāsta viens no idejas autoriem E. Vladimirovs.

Viņš biznesa portālam db.lv atklāj, ka šobrīd e-sporta bāra 7th izveidē ieguldīti aptuveni 30 tūkstoši eiro. «Šo finansējumu esam piesaistījuši no dažādiem avotiem: daļu ieguldījām paši, bet pārējo - cilvēki, kuri noticēja mūsu idejai un saskata tajā lielu potenciālu. Oficiāls aizdevums bankā nav ņemts, taču sakām lielu paldies tiem cilvēkiem, kuri - tāpat kā mēs - tic, ka ideja dos rezultātus un ar laiku, protams, peļņu,» viņš stāsta. Lielākā daļa finansējuma investēta telpu remontā, to dizainiskajā noformēšanā, kā arī tehniskā aprīkojuma iegādē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijā radīta kosmētika cilvēkiem ar problemātisku ādu

Db.lv, 09.12.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas dabiskās kosmētikas tirgū sevi pieteicis jauns vietējais ražotājs ar zīmolu "Labrains", kas paredzēts cilvēkiem ar problemātisku sejas ādu.

Uzņēmuma ķīmiķi ar vairāk nekā 15 gadu pieredzi kosmētikas jomā trīs gadus pētījuši Ziemeļu mitrāju augu dabisko aktīvo vielu iedarbību. Kopā ar Latvijas Organiskās sintēzes institūta pētniekiem "Labrains" laboratorijā izdevies radīt krēmu, kas mazina sejas ādas novecošanās pazīmes un rozācijas izpausmes. Kosmētikas dermatoloģiskā testēšana veikta SIA "Veselības centrs 4".

"Man ir liels gandarījums, ka "Labrains" laboratorijā mums pirmajiem pasaulē, ko apliecina tirgus izpēte, izdevies radīt unikālu dabiskās dermokosmētikas produktu. Trīs gadus ilgā pētījumu un izmēģinājumu laikā, kad katram produktam veidojām vidēji 200 variantu, esam sasnieguši rezultātu, ar ko varam lepoties - unikālu krēmu, kas vēl nav neviena kosmētikas ražotāja piedāvājumā. Tas ir 100% dabisks krēms, kurš spēj atjaunot sejas ādu, neradot kairinājumu, bet gluži pretēji - vienlaikus nomierina apsārtušu, rozācijas skartu ādu," stāsta "Labrains" vadītāja, dr. oec. Līga Brūniņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība (ES) uz 30 dienām aizliegs nesvarīgus braucienus uz bloku no ES neietilpstošajām valstīm, lai ierobežotu koronavīrusa izplatību, otrdien pēc ES līderu videokonferences paziņoja Vācijas kanclere Angela Merkele un Eiropadomes prezidents Šarls Mišels.

Dalībvalstis "vienojušās ieviest iebraukšanas aizliegumu" ES un vienīgais izņēmums ierobežojumiem ir Eiropas Brīvās tirdzniecības asociācijas (EFTA) dalībvalstu un Lielbritānijas pilsoņi, pavēstīja Merkele, piebilstot, ka ES koordinēs iestrēgušo ceļotāju repatriāciju.

"Mēs vienojāmies nostiprināt mūsu ārējās robežas, piemērojot koordinētu pagaidu ierobežojumu nesvarīgiem braucieniem uz ES," preses konferencē Briselē paziņoja Mišels.

Tikmēr Latvijas Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV) pēc otrdienas vakarā notikušās videokonferences mikroblogošanas vietnē "Twitter" paziņoja, ka dalībvalstu līderi vienojušies par kopīgu pieeju robežšķērsošanas jautājumos - koordināciju un sadarbību ES pilsoņu tranzītā un repatriācijā no trešajām valstīm. "Vienotais tirgus, brīva cilvēku un preču kustība ir ES stūrakmens!" uzsver Kariņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Latvijas Pastam darbīgākais gada laiks nupat tikai sācies, tomēr jau tagad secināms, ka tas būs vēl veiksmīgāks nekā pērn

Decembris uzņēmumam jau vēsturiski saistās ar lielāko darba apjomu. VAS Latvijas Pasts valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns secina, ka gads ir noslēdzies veiksmīgi. Vairākos rādītājos uzņēmums ir sasniedzis būtiski labākus rezultātus nekā jebkad iepriekš. Ja pērn uzņēmums bija sasniedzis savu vēsturiski lielāko apgrozījumu, tad šogad tas būs pieaudzis vēl vairāk. «Ierasts, ka nozīmīga darba apjoma pieauguma gadījumā citi rādītāji cieš, jo ir jāspēj adaptēties un tikt galā ar jaunajiem apstākļiem. Mūsu gadījumā ir bijis pat otrādi, jo papildus apjoma pieaugumam mēs vienlaikus esam kāpinājuši arī kvalitātes rādītājus. Tas bija viens no mūsu šā gada stratēģiskiem mērķiem, kas būs izpildīts, jo esam panākuši klientu apmierinātības pieaugumu. Tas liecina, ka mēs dodamies pareizā virzienā. Lielākais izaicinājums būs šo ceļu turpināt un izdarīt vēl vairāk un vēl ātrāk,» komentē M. Vilcāns. Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs norāda, ka tagadējās uzņēmuma valdes viena no būtiskākajām prioritātēm ir klientu apkalpošanas kvalitāte un ātrums. Joprojām šis jautājums ir uzņēmuma dienaskārtībā, turpinot uzlabojumus un jaunu piedāvājumu īstenošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Valters Zirdziņš: Labs ēdiens un godīga pieeja šeit nevienam nav vajadzīga

Zane Atlāce - Bistere, 20.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Manuprāt visiem ir skaidrs ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā. Pat ne kartībā. Tas ir bandītisms, mūžīga cīņa, reketierisms, reiderisms un melu pasaule,» savās pārdomās sociālajā tīklā Facebook dalās pavārs, Valtera restorāna saimnieks Valters Zirdziņš.

«Reti rakstu. Par šādām lietām vispār nekad nevēlos runāt.Šis pat nav viedoklis, šī ir vienkārši patiesība.Neskatoties pat uz pēdējiem notikumiem saistība ar Latvijas restorāniem un kriminālpoliciju. Manuprāt visiem ir skaidrs ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā. Pat ne kartībā. Tas ir bandītisms, mūžīga cīņa, reketierisms, reiderisms un melu pasaule. Un pats galvenais, manuprāt, ir aizliegums šinī valstī no sirds darīt prieku citiem, mīlēt ar to ko mēs nodarbojamies, darīt labāko ko esam mācījušies, būt godprātīgiem un darīt lietas pēc labākās sirdsapziņas. Šeit tas vienkārši ir aizliegts,» raksta V.Zirdziņš.

«Runājot par restorāniem, kafejnīcām un pavāra profesiju. Uz jautājumu vai kādam ieteiktu šeit atvērt savu restorānu un censties gatavot godīgu, īstu, labāko ēdienu ko esam mācījušies saredzēt un just? Atbilde noteikti būtu-nekad nedariet to! Jūs noteikti bankrotēsiet, ieliks cietumā, atnāks puiši no ofisa un atņems varbūt jūsu dzimtas mājas. Kļūsiet par zagli, ieslīgsiet parādos, arī paliksiet parādā par to ka strādāsiet 30 dienas mēnesī, gatavosiet savu pastu ar rokām, arī par to ka maizi mīcījāt paši. Tieši par to jums tā neveiksies un saņemsiet sodu. Nedariet tā,»! skarbs ir pavārs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Paula Stradiņa Klīniskās universitātes slimnīcai tika pasniegta akcijā Par īstu bērnību sagādātā jaundzimušo «kūlinga» jeb hipotermijas iekārta. Tā palīdzēs komplicētās dzemdībās dzimušajiem mazuļiem un viņu vecākiem.

Stradiņa slimnīcas Perinatālajā centrā gandrīz 50% dzemdību ir ar paaugstinātu risku mātes saslimšanas dēļ vai ar grūtniecību saistītu sarežģījumu dēļ. Hipotermijas iekārtas pieejamība slimnīcā palielina mazāko pacientu drošību un dod lielāku pārliecību ārstiem, ka iespējams palīdzēt īpaši sarežģītās situācijās, piemēram, akūtas hipoksijas gadījumos, kad dzemdību laikā daļēji vai pilnībā tiek pārtraukta skābekļa piegāde jaundzimušā smadzenēm.

Dr. Dina Apele-Freimane, Paula Stradiņa Klīniskās universitātes slimnīcas Jaundzimušo intensīvās terapijas un aprūpes nodaļas vadītāja pienākumu izpildītāja, skaidro: «Ar šīs iekārtas palīdzību ir iespējams nodrošināt tā saucamo vadāmo hipotermiju jeb jaundzimušā atvēsināšanu, uzsākot to 6 stundu laikā pēc dzimšanas un uzturot konstantu pazeminātu ķermeņa temperatūru aptuveni 33,5 grādu robežās turpmākās 72 stundas. Ir pierādīts, ka šī metode par 50% samazina konstatējamu smadzeņu bojājumu risku nākotnē. Tas ir būtisks solis veiksmīgai mazuļa tālākajai attīstībai un mums svarīgi ir palīdzēt un būt gataviem ikvienā šādā situācijā – vai tas būtu viens mazulis mēnesī vai trīs mazuļi nedēļā.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pastāv viedoklis, ka vannai priekšroku dod galvenokārt sievietes, jo lielākajai daļai daiļā dzimuma pārstāvju patīk sevi palutināt ar ilgām ūdens procedūrām. Savukārt vīrieši vairāk novērtē dušu, jo nav nedz laika, nedz vēlmes tādiem niekiem. Jaunas ģimenes arī dod priekšroku vannai, jo tajā ļoti patīk plunčāties bērniem, bet dušā labprātāk iet seniori, kuriem iekāpšana un izkāpšana no vannas var sagādāt grūtības. Tiem, kuri nevar vannas istabai atvēlēt daudz vietas, vienkārši nav citas izejas, tāpēc viņi ir spiesti izvēlēties dušu.

Tomēr tie visi ir tikai mīti un stereotipi. Jauninājumi santehnikas jomā vannas istabu dažu desmitgažu laikā ir izmainījuši līdz nepazīšanai. Pat dušas sistēmas vannas istabu var pārvērst par īstu ērtības, komforta un atpūtas oāzi. Līderi santehnikas iekārtu inovāciju radīšanā viennozīmīgi ir Vācijas ražotāji. Tieši viņi nosaka dizaina modi un sērijveida ražošanā ievieš jaunākās tehnoloģijas, bet par saviem izstrādājumiem saņem visvairāk prestižu balvu. Šogad pat deviņu starptautisko dizaina konkursu komisijas locekļi Vācijas santehnikas kompānijas Grohe izstrādāto dušas sistēmu Smart Control vienprātīgi atzina par uzvarētāju, pateicoties tās dizainam un inovācijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Konditoreja ir kā juvelierizstrādājumi: kāpēc eklēri un macaron nevar būt lēti?

Anda Asere, 02.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konditorejas 21 October īpašniece Aleksandra Nozdračeva gatavo tikai to, kam konkrētajā dienā ir iedvesma, un paziņo par piedāvājumu sociālajā tīklā Instagram – kurš vēlas, tas brauc pakaļ, un pārsvarā salonā līdz vakaram nekas pāri nav palicis

Viņa uzskata, ka konditoreja ir kā juvelierizstrādājumi, tāpēc arī pareizi pagatavoti eklēri ar īstu vaniļu vai franču cepumi macaron nebūt nav lēti.

Fragments no intervijas, kas publicēta 2. augusta laikrakstā Dienas Bizness:

Kāds ir jūsu vērtējums par konditorejām Rīgā?

Ja godīgi, es pavisam reti iznāku no savas laboratorijas. Tāpēc es nevaru atbildēt. Bija Belétage Lāčplēša ielā, bet nesen to slēdza, jo grūti atrast darbiniekus. Neviens negrib veltīt tik daudz laika un strādāt tā, kā vajag, – kā strādā cilvēki konditorejās Francijā. Negrib mācīties, negrib saprast.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Airsofts (straikbols) ir kaujas simulācijas spēle, kurā tiek izspēlēti dažādi stratēģiski un militāri scenāriji. Dalībnieki izmanto īstu ieroču replikas un plastmasas bumbiņas. Ar atbilstošu apģērbu un airsoft aksesuāriem aprīkots dalībnieks vizuāli var izskatīties pēc militārā darbinieka.

##Airsoft spēles norise

Airsoft izklaide ir daudzu azarta un militāru simulāciju fanu dzīvesveids. Tomēr jāteic, ka ir arī tādi, kas airsoft iecienījuši kā sava brīvā laika pavadīšanas iespēju, apmeklējot spēles neregulāri. Airsofts, piemēram, no peintbola atšķiras ar to, ka paši ieroči izkatās kā īstu ieroču replikas jeb kopijas, kā arī ar lodēm, ko šaut. Airsoftā izmantojas 6mm bumbiņas, kuru svars ir sākot no 0,20 gramiem. Trāpījums jūtams vairāk kā dzēliens. Savukārt peintbolā izmanto krāsu bumbiņas, kas atsitoties pret mērķi, izšķīst.

Airsofts Latvijā notiek vairākos veidos:

1. ar savu komandu individuāli rezervēta spēle speciāli tam paredzētos laukumos. Var izmantot savu vai nomas ekipējumu. Spēli iespējams rezervēt jums vēlamā laikā vienkārši kā izklaidi vai, piemēram, team building pasākumu ar kolēģiem;

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Eksperts: Darbošanās nelicencētās akciju tirdzniecības platformās ir ļoti dārga spēle ar īstu naudu

LETA, 18.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darbošanās nelicencētās akciju tirdzniecības platformās ir ļoti dārga spēle ar īstu naudu, aģentūrai LETA sacīja informācijas tehnoloģiju (IT) drošības incidentu novēršanas institūcijas «Cert.lv» drošības speciālists Gints Mālkalnietis.

Viņš sacīja, ka visu kiberincidentu galvenais cēlonis ir cilvēks - cilvēks pats atver vaļā to, ko nevajaga atvērt, nospiež to, ko nevajag un pats aizsūta kibernoziedzniekiem savu naudu. «Šajā ziņā visvienkāršakais veids ir nelicencētas akciju tirdzniecības platformas - noziedznieki pajautā un cilvēks viņiem pats naudu aizsūta. Ja nemāk paprasīt, tad jau jāsāk domāt sarežģītākas shēmas,» sacīja Mālkalnietis.

Runājot par nelicencētajām akciju tirdzniecības platformām, Mālkalnietis norādīja, ka tā ir ļoti dārga spēle ar īstu naudu. «Tā ir cita realitāte, kurā cilvēks iegulda savu īsto naudu. Pat ja platformā notiekošais atbilst biržā notiekošajiem procesiem, konta stāvoklis neatbilst, un jebkurā gadījumā viss beidzas tad, kad cilvēks izdomā savus līdzekļus no šīs platformas izņemt - tos viņam neviens negrasās atdot,» sacīja eksperts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īsā laikā Baltkrievija no mūsu sadarbības partnera kļuvusi par krīzes un draudu avotu Latvijai, raksta laikraksts Diena. Rakstu sērijā tas ļaus ieskatīties, kā Baltkrievijas biznesa, kriminālā un politiskā vide mijiedarbojas un ietekmē nevien norises Baltkrievijas iekšienē, bet arī Latviju un citas Austrumeiropas un Centrāleiropas valstis.

Baltkrievijas Republikā saražotās tabakas produkcijas apjoms, pēc virknes ekspertu vērtējuma, vismaz divas reizes pārsniedz tās iekšējo patēriņu. Tas rada ideālus priekšnoteikumus gan oficiālajam tabakas izstrādājumu eksportam, gan arī to nelegālai izvešanai pāri robežai.

Raksts krievu valodā lasāms šeit: /uploads/manual/2022/01/20220117-0718-baltkrievijas-kontrabandas-vesture3-rus.pdf

XXI gadsimta pirmās desmitgades sākumā kļuva skaidri ieraugāms faktors, kas sekmēja līdz tam īpašu starptautisku ievērību neguvušu tabakas ražotāju, kā arī tabakas izstrādājumu kontrabandas strauju izaugsmi: lai kā par savu garšu tiktu nievātas zemākās kategorijas cigaretes, izrādījies, ka tieši tās pēdējās desmitgades laikā kļuvušas par īstu zelta āderi. Jo zemāka cena un akcīze nekā citās valstīs, jo tās izdevīgāk vest pāri robežām. Kontrabandas cigaretes no Baltkrievijas turpina plūst Rietumu virzienā. Eiropā ienākumi no nelegālās produkcijas ir ļoti augsti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ildza ezera krastā Skaistas pagastā, Krāslavas novadā tapušas trīs vasaras mājas, kas viesiem ļaus piedzīvot īstu Latgali.

"Pazust Latgalē" piedāvā iespēju padzīvot kādā no trim vasaras mājām ezera krastā - īstā un autentiskā sādžā. Katra māja ir aptuveni 35 kvadrātmetrus liela, terases platība - 10 kvadrātmetri.

"Mēs vēlamies, lai cilvēks ierauga īstu Latgali, tādu, kāda tā ir Skaistas pagastā. Lai mūsu klientam ir iespēja satikt tādu brīnumu kā auto veikals un pastaigāties pa ciemu, pa vietējiem mežiem un pļavām. Mēs radījām modernu māju, bet visu pārējo centīsimies saglabāt tādu, kāds tas bija manā bērnībā. Savā ziņā tā būs iespēja atgriezties bērnībā arī mūsu klientiem vai kādā astoņdesmito gadu filmā," biznesa portālam db.lv stāsta "Pazust Latgalē" izveidotāja Inga Gavrovska.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Tehnoloģiju apskats: Lenovo klēpjdatora un planšetes krustojums Yoga Book

Jānis Vēvers, 16.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lenovo inovatīvais klēpjdatora un planšetes krustojums Yoga Book uz papīra lapas uzrakstīto «ievelk» ekrānā

Kopš 360 grādos atlokāmo Yoga klēpjdatoru sērijas radīšanas pirms pieciem gadiem Ķīnas zīmols Lenovo pieradinājis patērētājus sagaidīt aizvien jaunus, neparastus un patiesi inovatīvus produktus. Pekinieši nelika vilties arī pērnā gada nogalē, prezentējot savdabīgu piezīmjgrāmatu Yoga Book. Ar atlokāmu, skārienjutīgu ekrānu un pat ļoti plānu korpusu nevienu vairs nepārsteigt, tāpēc Lenovo datoram novāca klaviatūru, aizstājot to ar skārienjutīgu virsmu un zīmētiem taustiņiem.

Dizains

Pavirši paraugoties, Yoga Book izskatās pēc glīta, dārga pierakstu blociņa ar cietiem vākiem. Iespaidu pastiprina savdabīgā, visā korpusa garumā novilktā, rokaspulksteņa metāla siksniņas tematikā ieturētā spīdīgā eņģe, kas raisa asociācijas ar iesiešanas spirāli. 10,1 collu displeja dēļ klēpjdators nav lielāks par skolas burtnīcu, un arī plānums ir apbrīnas vērts. Atvērtā veidā katra puse ir tikai 4 mm bieza, bet aizvērtā – plānāka par centimetru un sver tikai 690 gramus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Samsung jaunākās paaudzes virtuālās realitātes iekārtu Gear VR papildinājis ar plaukstā turamu vadības pulti

Aizritējis pusotrs gads, kopš pasaulē lielākais mobilo viedierīču ražotājs Samsung laida tautās pirmās masu tirdzniecībai paredzētās pašu izgatavotās virtuālās realitātes brilles. Tolaik tirgū bija manāms optimistisks satraukums, ka salīdzinoši lētās Gear VR varētu iedot pamatīgu spērienu snaudošajai daudzsološajai izklaides sfērai. Lai arī zināms progress ir novērojams, kopumā ar virtuālās realitātes iedzīvināšanu masās nav veicies tik labi, kā varētu vēlēties. Tādēļ Samsung atkal mēģina uzkurināt patērētāju interesi, laižot klajā Gear VR 2 jeb virtuālās realitātes briļļu otro paaudzi.

Dizains

Uzreiz jāapbēdina visi, kuri gaidīja kaut ko jaunu, neredzētu un revolucionāru. Gear VR 2 pamatvilcienos ir priekšgājēja klons. Tāda pat ar elastīgām saitēm uz galvas uzliekama plastmasas kastīte, kurā var ievietot kādu no pēdējo trīs gadu Samsung flagmaņu sēriju telefoniem. Brilles joprojām ir diezgan masīvas. 20 centimetrus platas, gandrīz 10 augstas un 12 centimetrus izvirzītas uz priekšu. Vienas pašas tās sver 345 gramus, bet ar ievietotu tālruni svars pārsniedz puskilogramu. Lai korpuss turētos pie sejas pietiekami stingri, siksnas jāpievelk diezgan cieši. Te glābj apmaļu mīkstā auduma apdare, kas pasargā no plastmasas iespiešanās ādā. Tomēr pat ar visu to brilles nav gluži tik ērtas, lai skraidītu pa istabu un fiziski līdzdarbotos virtuālās pasaules izklaidēs. Taisnības labad jāsaka, ka pagaidām pieejamais saturs paredz minimālas lietotāja kustības – grozīt visapkārt galvu, sasvērties, ietupties, pastiepties. Tas arī viss. Sapņi par īstu virtuālo realitāti, kurā var jozt pa tukšu laukumu un mānīt sevi ar domu, ka apkārt ir pasaules sporta zvaigznes, visādi mošķi vai citi spēļu varoņi, jāatliek uz tālāku nākotni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Grupas Astro’n’out soliste Māra Upmane-Holšteine: Interese par kompaktdiskiem nav zudusi

Lelde Petrāne, 07.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Jāsaka, ka interese par kompaktdiskiem nav zudusi – vislielāko interesi jūtam reizēs, kad iznāk jauns albums iepriekšpādošanā, kas sniedz ekskluzivitāti kā pirmajam tā saņēmējam. Tāpat liela daļa disku tiek pārdota koncertos, īpaši reģionos. Tas skaidrojams ar atrašanos un nodošanos pilnībā mirklim un mūzikai, un rodas vēlme to klausīties atkārtoti,» biznesa portālam db.lv stāsta grupas Astro’n’out soliste Māra Upmane-Holšteine.

«Tāpat cilvēkiem ir vēlme iegūt personalizētu kopiju savā īpašumā vai dāvanai, jo kompaktdiska vāciņš kalpo arī kā autogrāfu glabātājs. Interesanti, ka nereti ir gadījumi, kad cilvēki ir ieinteresēti iegādāties arī vecākus albumus. Tas gan lielākoties ir īpašām kolekcijām,» stāsta mūziķe.

Vienlaikus viņa atzīst: «Protams, komaktdisku apjomi, salīdzinot ar to, kādi tie bija pirms pieciem gadiem, ir samazinājušies un ievērojami palielinās interese par digitāla formāta ierakstiem, bet vēl arvien pārdoto albumu skaits un interese ir tik liela, lai no šī formāta neatteiktos.»

Digitālo formātu lielākoties izvēloties jauni cilvēki ap gadiem trīsdesmit, taču arī viņu vidū esot tādi, kuriem īsts kompaktdisks ar tekstu grāmatiņu un pārdomāto dizainu ir tikpat vērtīgs kā paņemt rokās īstu grāmatu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Panākumus iespējams gūt, risinot globālas un nozīmīgas problēmas, padarot tradicionālos pakalpojumus vienkāršākus un lētākus

Šobrīd igauņu puišu Kristo Kērmana (Kristo Käärmann) un Tāveta Hinrikusa (Taavet Hinrikus) izveidotajā TransferWise klienti sūta vairāk nekā 500 miljonus mārciņu katru mēnesi un kopā ietaupa vairāk nekā 22 miljonus mārciņu, nekā tad, ja to būtu darījuši ar tradicionālo banku pakalpojumu starpniecību. Starptautiskā naudas pārskaitījumu platforma TransferWise ir atzīta par vienu no Pasaules ekonomikas foruma «tehnoloģiju pionieriem» – vienu no pasaules inovatīvākajām kompānijām.

Līdz šim TransferWise piecos raundos no deviņiem investoriem piesaistījis 90,4 miljonus dolāru. Pēdējā investīcija notika šī gada janvārī un tās apmērs bija 58 miljoni dolāru, liecina CrunchBase. Tomēr K. Kērmans uzskata, ka kompāniju veiksmīgu padara nevis piesaistītās investīcijas, bet gan tas, ka ir izdevies radīt jēgpilnas izmaiņas naudas pārskaitīšanā no vienas valsts uz otru. «Dzirdēts, ka idejām nav vērtības un vienīgais, kam ir nozīme, ir izpildījums. Es sliecos piekrist tam, ka idejai nav tik lielas nozīmes, kā vīzijai. Mums ir vīzija un metode, kā ievērojami risināt lielu problēmu. Mēs varam izmērīt, ka esam desmit reizes lētāki nekā bankas un četras reizes ātrāki. Esmu lepns, ka mēs risinām ne tikai cenas problēmu, bet arī ātrumu,» viņš norāda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Vai mazākuma dalībnieki var paļauties uz Komerclikuma dalībnieku sapulces savlaicīgu sasaukšanu un norisi regulējošām normām?

Andra Rubene, partnere, zvērināta advokāte Tark Grunte Sutkiene; Raivis Znotiņš, jurists, Tark Grunte Sutkiene, 08.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāpēc dalībniekiem nepieciešams sadarboties kapitālsabiedrībās?

Stabilas un veiksmīgi darbojošās sabiedrības izveidei ir nepieciešama laba biznesa ideja, cilvēki, kas šo ideju spētu realizēt dzīvē, un finanšu ieguldījumi izmaksu segšanai. Ne vienmēr vienam cilvēkam, kuram ir labas idejas, pašam ir pietiekami finanšu līdzekļi vai spējas, lai šīs idejas realizētu dzīvē, un savukārt cilvēkiem ar plašām finanšu iespējām reizēm pietrūkst labas biznesa idejas. Tāpēc nereti sabiedrības izveidošanai savus spēkus apvieno vairāki cilvēki, un dažkārt arī tādi, kas raksturā un dzīves uzskatos ir ļoti atšķirīgi.

Vai mazākuma dalībniekiem ir būtiski apzināties reālo pieejamo aizsardzību iespējamo domstarpību gadījumā?

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nissan Juke - transformējies

Aldis Zelmenis, 01.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No love or hate dizaina vāģa otrās paaudzes Nissan Juke ir transformējies par modernu, harmoniska izskata racionālu krosoveru

Pirms teju desmit gadiem Nissan Juke bija mazo krosoveru ēras aizsācējs. Neraugoties uz savu kukaiņu pasaulei līdzīgo eksterjera dizainu, kliedzošais izskats daudzos gadījumos deva vēlamo efektu. Pats par sevi saprotams, ka, izpelnoties pircēju uzmanību, strauji auga arī konkurentu skaits, kas arī vēlējās piedalīties «ballītē» un iesaistīties cīņā par pircēju naudas makiem. Šodien ikviena sevi cienoša autoražotāja modeļu aptverē obligāti ir jābūt mazās klases krosoveram. Nav brīnums, ka segmentā, ko savulaik aizsāka Nissan Juke, šodien var uzskaitīt vairāk nekā 20 konkurentus. To skaits joprojām turpina augt, jo šī automobiļu kategorija nav zaudējusi savu aktualitāti, drīzāk otrādi – tā turpina augt, un analītiķi prognozē, ka šis segments līdz 2023. gadam no kopējā Eiropas jauno auto tirgus pīrāga «nokodīs» vismaz 30%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Tikai kopā Latvijas projektētāji ir spēks

Jānis Goldbergs, 28.03.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Projektēšanas inženieru trūkums katrā uzņēmumā atsevišķi ir atrisināms, veidojot spēcīgu projektēšanas inženieru biroju, kas spēj apkalpot desmitiem dažādu pieprasījumu no ražotājiem un jaunu produktu radītājiem, vienlaikus noturot labākos profesijas pārstāvjus Latvijā. Tieši to ir paveicis vēja tuneļu projektētājs Kristians Rimkus, dibinot un izveidojot industriālo iekārtu projektēšanas biroju WEMPS

Secinājums ir viens – no visa tā inženieru pulka, kas Latvijā ir, īstu projektētāju ir pavisam neliels segments. Lielākā daļa ir ražošanas inženieri. Tādu, kuri spēj iekārtas izgudrot, katastrofāli trūkst. Šāda problēma Skandināvijā pastāvēja jau pirms 20 gadiem, un šobrīd inženieru trūkuma vilnis ir sasniedzis arī Latviju gandrīz visos tautsaimniecības segmentos.

Projektētāju biroja objektīvā nepieciešamība

“Viņu vienkārši nav! Līdzīgi kā ar programmētājiem, kad pirms desmit gadiem sākās cīņa par labajiem, kas spēj izdarīt, šobrīd trūkuma vilnis ir sasniedzis projektēšanas inženierus mašīnbūvē. Loģiski, ka visiem nepietiek, un WEMPS risinājums, veidojot projektētāju biroju, ir mēģinājums šo problēmu risināt,” stāsta K. Rimkus, piebilstot, ka viņi nav izgudrojuši divriteni, bet rīkojušies pēc skandināvu parauga, kad jauna produkta vai risinājuma radītājs nav tas pats uzņēmums, kas šo produktu piedāvā tirgū. Specializēts projektēšanas uzņēmums ar daudz lielāku inženieru skaitu un kapacitāti šo funkciju var paveikt ātrāk un kvalitatīvāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Makroekonomika

Pētījums: Latvijas iedzīvotāji aktīvi iesaistās ēnu ekonomiku veicinošās aktivitātēs

Lelde Petrāne, 01.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iedzīvotāji Latvijā un Baltijas valstīs kopumā ar toleranci izturas pret sabiedrības iesaistīšanos ēnu ekonomiku veicinošās aktivitātēs un aktīvi iesaistās šādās aktivitātēs arī paši- tāds ir galvenais secinājums no nesen publiskotā pētījuma, kuru veica Lietuvas Brīvais tirgus institūts sadarbībā ar Dr. Arni Sauku (Rīgas Ekonomikas augstskola- SSE Riga), Dr. Friederich Schneider (Johannes Kepler Universitāte, Austrija) un zinātniskajām institūcijām no Igaunijas, Polijas, Baltkrievijas, kā arī Zviedrijas.

Kā uzsver viens no pētījuma līdzautoriem Dr. Arnis Sauka: «Šis pētījums apstiprina, ka ēnu ekonomika Latvijā ir ne tikai ļoti augsta, bet arī lielāka kā pārējās divās Baltijas valstīs. Tam par iemeslu, cita starpā, ir iedzīvotāju negatīvā attieksme pret valsts sniegtajiem pakalpojumiem kā arī augsti darbaspēka nodokļi.»

Komentējot pētījuma datus, līdzīgu viedokli attiecībā uz galvenajiem iemesliem salīdzinoši augstākām ēnu ekonomikas aktivitātēm Latvijas iedzīvotāju vidū pauž arī Johannes Kepler Universitātes (Austrija) profesors Dr. Friedrich Schneider: «... Baltijas valstu vidū tieši Latvijas iedzīvotāji ēnu ekonomiku akceptē visvairāk. Kā galvenais iemesls tam varētu būt tas, ka daudz izteiktāk kā iedzīvotāji Lietuvā un Igaunijā Latvijas iedzīvotāji atzīst, ka neredz jēgu maksāt nodokļus, jo valdības sniegtie pakalpojumi ir sliktas kvalitātes. Iedzīvotāji Latvijā ir arī izteikti neapmierinātāki ar lieliem algas nodokļiem, tāpēc izvēlas saņemt lielāku algu neoficiāli.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saprotot, ka nodrošinājumu saņemt nevarēs, izmeklētājs kā savu nākamo soli izraudzījās apsūdzības izvirzīšanu personīgi Rietumu bankas prezidentam

To intervijā DB saka Rietumu Bankas prezidents Aleksandrs Pankovs.

Pēdējā laikā masu saziņas līdzekļos daudz tiek runāts par tā sauktajiem Panamas dokumentiem. Saistībā ar tiem ir izskanējis arī Rietumu Bankas vārds, taču banka līdz šim atteikusies no komentāriem. Kāpēc?

Vispirms jāsaka, ka mums līdz šim brīdim nav zināms par to, vai šajos dokumentos ir jebkāda informācija, kas būtu saistīta ar Rietumu Banku. Tāpēc īsti nav ko komentēt. Kopumā, – mēs atbalstām finanšu nozares uzraudzības politiku, caurskatāmību un apmaiņu ar finanšu informāciju starptautiskā mērogā. Taču jāuzsver, ka šādam informācijas apmaiņas procesam ir jānotiek saskaņā ar likumu. Mēs esam banka un neviens nav mūs atbrīvojis no nepieciešamības ievērot noteiktas procedūras, rūpēties par klientu personisko datu saglabāšanu un par bankas noslēpuma ievērošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī saule sniedz pozitīvas emocijas un nodrošina organismam D vitamīnu, tā arī mēdz «iekost». Jāsargā gan āda, gan acis

Visu ziemu cilvēki ādu slēpj zem apģērba, un tiklīdz tā tiek atklāta pirmajiem vasaras saules stariem, tad tiek pakļauta zināmajam stresam. It īpaši tas attiecas uz cilvēkiem ar jutīgu un gaišu ādu. «Sauļoties ir ieteicams tikai laikā, kad saules stari krīt slīpi, nevis taisni, t.i. rīta vai vakara stundās. Labākais sauļošanās laiks ir no pulksten 9 līdz 11 un no 16 līdz 19. Pirms sauļošanās nedrīkst attaukot ādu un lietot smaržvielas, jo tas var izraisīt pigmenta plankumu veidošanos,» stāsta Lāzerdermatoloģijas klīnikas Era Esthetic dermatoloģe Natālija Gerula.

Skaties un vērtē

Pirms sauļošanās aizsardzības līdzekļu lietošanas, jāizmēģina tos, uzklājot uz elkoņa locītavas ādas, tad novērot ādas reakciju 24 stundu laikā. N. Gerula teic, ka labāk izvēlēties krēmu (nevis pieniņi vai citu veidu emulsijas), kas savas biezās struktūras dēļ nodrošina labāku pārklājumu un aizsardzību. Ja aizsardzības līdzeklis satur E vitamīnu, tas labāk uzklāsies uz ādas. Pēc peldēšanās aizsarglīdzekli uz ādas ir jāatjauno, jo, arī lietojot ūdens noturīgus krēmus, āda tiek pasargāta no saules tikai ūdenī. Pēc peldēšanās krēma slānis tiek notīrīts ar dvieli, līdz ar to līdzekļa atjaunošana uz ādas ir nepieciešama. Maziem bērniem līdz trīs gadiem nav ieteicams uzturēties aktīvajā saulē vispār. Pludmalē, pie ūdens, tiks saņemts daudz lielāks ultravioletais starojums, nekā citur. Bērnam šajā vecumā imūnie procesi vēl nav izveidojušies, tāpēc viņus vajag aizsargāt no saules ar kokvilnas apģērbiem, obligāti piesedzot galvu no saules. Bērniem obligāti jāizmanto aizsarglīdzekļus ar augstu SPF faktoru – virs 30.

Komentāri

Pievienot komentāru