Jaunākais izdevums

Kanādas Ārlietu ministrija brīdina tūristus, kuri dodas uz Latviju, lai tie uzmanās no krāpniekiem, kas uzdarbojas bāros un izklaides vietās Rīgā, ziņo BBN.

Kanādas ministrija norāda, ka ir bijušas vairākas ziņas par tūristiem, kas bijuši spiesti maksāt nesamērīgi augstākas cenas par dzērieniem nekā tās ir patiesībā.

"Dažiem tūristiem pat draudēts ar izrēķināšanos, ja tie neizņems naudu no bankomāta, lai nomaksātu rēķinu," teikts ministrijas brīdinājumā.

Db.lv jau ziņoja, ka līdzīgu brīdinājumu izteikušas arī Somijas varasiestādes. Turklāt dažādi līdzīgi brīdinājumi sākuši parādīties arī ceļojumu forumos.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā laikā ir pieaudzis tādu krāpšanas gadījumu skaits, kuros par upuriem kļūst juridiskas personas, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta panorāma" pastāstīja Finanšu izlūkošanas dienesta (FID) priekšnieks Toms Platacis.

Pēc viņa paustā, FID lielā mērā ir paveicis visu nepieciešamo attiecībā uz likvidējamajām kredītiestādēm un novērsis iepriekš izskanējušās bažas par Latviju kā reģionālo finanšu centru naudas atmazgāšanas darījumiem, bet tagad nākas vairāk fokusēties uz vietējo noziedzību, nodokļu noziegumiem, krāpšanām un organizēto noziedzību.

Platacis sacīja, ka FID arī šogad saņēmis daudz ziņojumu par iespējamiem finanšu noziegumiem. Neliels ziņojumu skaita kritums esot izskaidrojams ar likvidējamo kredītiestāžu skaita samazināšanos, bet ziņojumu kopumā joprojām esot daudz. Pēdējā laikā nedaudz samazinājies signālu skaits par iespējamiem sankciju pārkāpumiem, bet vairāk tiek ziņots par rafinētākām krāpšanām, kas mērķētas uz juridiskām personām.

Citas ziņas

Jelgavā par vairākām krāpšanām aizturēts lietuvietis

,08.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavas pilsētas un rajona policijas pārvalde (PRPP) jau iepriekš informēja par vairākām krāpšanām, kad piezvanot iedzīvotājam uz tālruni tika paziņots par ceļu satiksmes negadījuma izraisīšanu, kurā iesaistīts viņa radinieks, savukārt par to pieprasot samērā lielu naudas summu.

Jelgavas PRPP jau reģistrētas piecas krāpšanas un viens krāpšanas mēģinājums. Pateicoties tam, ka iedzīvotāji tika brīdināti par šāda veida gadījumiem, kā arī informēti, kā rīkoties, ja nākas saskarties ar šāda veida krāpniekiem, Jelgavas PRPP darbinieki aizvadītajā nedēļā ir aizturējusi vienu personu no noziedzīgā grupējuma, kas tiek turēta aizdomās par vairākām krāpšanām.

Aizdomās turētā persona, 1989. gadā dzimušais vīrietis, tika aizturēts noziedzīgā nodarījuma izdarīšanas brīdī šā gada 4. septembrī Jelgavā, kurš ir Lietuvas Republikas iedzīvotājs. 1989.gadā dzimušajam vīrietim piemērots drošības līdzeklis – apcietinājums.

Jelgavas PRPP, sakarā ar vairākām krāpšanām šā gada augusta un septembra mēnešos, uzsāka kriminālprocesus par krāpšanu, ja tā izdarīta atkārtoti vai ja to izdarījusi personu grupa pēc iepriekšējas vienošanās, kas paredz sodu ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz sešiem gadiem vai ar mantas konfiskāciju, vai ar naudas sodu līdz simt minimālajām mēnešalgām.

Finanses

FID pievērsīsies arī korupcijas, nodokļu noziegumu, krāpšanas un kontrabandas izpētei

LETA,19.04.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu izlūkošanas dienests (FID) pievērsīsies arī korupcijas, nodokļu noziegumu, krāpšanas un kontrabandas izpētei, intervijā sacīja FID vadītāja Ilze Znotiņa.

Viņa norādīja, ka FID ir definējis, ka iestādei ir divi riska profili.

"Pirmais, par kuru mūs "sodīja" arī "Moneyval", ir tas, ka valsts finanšu sistēmai ātri izskrien cauri miljardi un mēs nenoķeram šo netīro naudu. Mūsu lielākais uzsvars joprojām ir šī vēsturiskā mantojuma apstrāde un šo finanšu plūsmu caur valsti analīze ar sekojošu iesaldēšanu, ja mēs konstatējam, ka ir aizdomas par noziedzīgiem līdzekļiem. Savukārt otrs profils, par ko mēs esam pārliecināti un tagad tas ir apstiprināts arī jaunajā nacionālajā riska profilā, ir noziegumi, kas tiek veikti šeit un ģenerē noziedzīgus līdzekļus Latvijā vai Eiropas Savienībā. Lielākie noziegumi ir korupcija, nodokļu noziegumi, krāpšana un kontrabanda," teica Znotiņa.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau devīto gadu Rīgā norisināsies starptautiskais bārmeņu konkurss Olybet Flairmania. Starp 60 dalībniekiem no 20 dažādām pasaules valstīm būs arī trīs Latvijas pārstāvji un ir lielas cerības uz uzvaru. «Mēs esam maz, bet kvalitatīvi. Latvijā, ja kaut ko dara, tad pamatīgi un līdz galam,» biznesa portālam db.lv teic viens no konkursa organizatoriem Ivars Rutkovskis.

Sacensības 2010.gadā Latvijā aizsākās kā maza iniciatīva ar niecīgu budžetu un balstījās pamatā uz entuziasmu. Tagad tās izaugušas par pasaules līmeņa pasākumu. Par sākumu I.Rutkovskis stāsta: «Pirmkārt, gribējās parādīt Rīgu un Latviju. Otrkārt, bija vēlme sarīkot tādu konkursu, kurā pašiem gribētos piedalīties. Ar otru organizatoru Mārtiņu Rozenvaldu bijām piedalījušies daudzos konkursos un ņēmām vērā savu pieredzi. Vēlējāmies uzrīkot tādu konkursu, kurā katrs, kas ir atbraucis, ir «rokzvaigzne», nevis tikai pirmie desmit, kuriem visi skrien pakaļ, uķinās un klanās. Mēs nekoncentrējamies uz līderiem. Tas ir tāpat kā Olimpiskajās spēlēs - tajās piedalās daudzi, ne tikai Useins Bolts, kurš noskrien, uzstāda rekordu un saņem medaļu. Tas ir liela mēroga pasākums, uz kuru visi vēlas tikt.»

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bāros un restorānos Tallinas vecpilsētā 0.5 litri alus maksā 70 EEK (3.14 LVL). Tas ir sešas reizes vairāk nekā mazumtirgotājs par to maksā, iepērkot no ražotāja, raksta BBN.

Vecrīgā alus maksā līdz 3 LVL, neskaitot alkoholiskos dzērienus kā, piemēram, Corona extra, kas dažviet tiek tirgots pat par 5 LVL.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas Anheuser-Busch InBev jaunākie centieni atdzīvināt Budweiser zīmolu ietver bezmaksas alu ASV bāros, ziņo Reuters.

Anheuser-Busch prezidents Deivs Pikoks (Dave Peacock) medijam stāstījis, ka pasaulē lielākās alus darītavas plānos ietilpst tuvāko nedēļu laikā ASV bāros un restorānos «iedzirdīt» bezmaksas Budweiser aptuveni 500 tūkstošiem cilvēku. Īpaša uzmanība tikšot pievērsta cilvēkiem, kuri nekad nav dzēruši šī zīmola alu.

Kompānijas vadītājs paudis cerību, ka tie, kas nogaršos šo alu, turpmāk nespēs no tā atteikties.

Kompānijas aktivitātes notiek laikā, kad alus patēriņam ASV bāros un restorānos atkal ir tendence pieaugt, lai gan saskaķā ar D. Pikoka sacīto apstākļi joprojām ir izaicinoši.

Tirdzniecība un pakalpojumi

VIDEO: Ko darīt, lai 2024. gada vasarā Rīgas centrs būtu pilns?

Jānis Goldbergs,02.04.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šāda bija Dienas Biznesa tēma diskusijā par tūrisma industrijas darbību Rīgas centrā un iespējām turpmākajos gados, kuras galvenie secinājumi koncentrējas ap tūrisma uztveri valsti vispār. Proti, tūrisms ir jāvērtē kā eksportējoša nozare, un ir nepieciešama valsts tēla apzināta veidošana.

Dienas Biznesa diskusijā klātienē piedalījās Latvijas Investīciju aģentūras Tūrisma departamenta direktore Inese Šīrava, Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas vadītājs Andris Kalniņš un nacionālās lidsabiedrības airBaltic viceprezidents pārdošanas jautājumos Toms Andersons. Viedokļus par jautājumu iesūtīja Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas prezidents Ēriks Lingebērziņš, Rīgas Investīciju un tūrisma aģentūras vadītājs Fredis Bikovs, kā arī uzņēmuma Primex vadītājs Jānis Ošlejs, kurš arī bija šīs diskusijas iedvesmas avots ar savu sociālā tīkla publikāciju, kura noslēdzās ar izsauksmi: “Darām!” Ko īsti varam darīt, lai būtu rezultāts, lai Rīgas centrs šovasar būtu tūristu pilns, arī mēģinājām noskaidrot. Diskusija videoformātā skatāma portālā db.lv.

Foto

Raizes, ka Latvijas tūristus Horvātijā izmitinās necilvēcīgos apstākļos, nav piepildījušās

Lelde Petrāne,02.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Horvātijas ienākošā tūrisma operators Aba Tours iepriekš vērsās ar pretenziju pret Latvijas tūrisma operatoru SIA Auto Prieks, kas organizēja braucienu uz Horvātiju. Tika paustas bažas, ka tūristus izmitinās necilvēcīgos apstākļos. Taču, kā liecina atsauksmes internetā, atgriežoties pēc šī ceļojuma, klienti ir apmierināti.

«Izmantojot Horvātijas kūrortu popularitāti, Auto Prieks apzināti maldina cilvēkus, piedāvājot viņiem atpūtu tūristu bāzē Jambo pilsētiņā Klekā par dempinga cenu. Reklamējot Adrijas jūras piekrasti un pilsētiņu Kleku, Auto Prieks apzināti noklusē faktu, ka apartamentos Jambo nav ne apsildes, ne kondicioniera, kurš veiktu apsildes funkciju. Visu betona mājiņu sienas ir pārklātas ar pelējumu, savukārt mājiņas ir pilnas ar skudrām un zirnekļiem. Dažās mājiņās ir ļoti veca santehnika, kuru nav iespējams izmantot. Horvātijas žurnālisti raksta, ka apartamentu Jambo saimnieks ir saistīts ar Horvātijas kriminālstruktūrām un ir arestēts par finanšu krāpšanu un lielu parādu. Mēs bijām nepatīkami pārsteigti uzzinot , ka Auto Prieks vedīs pirmos tūristus to Latvijas (3 autobusi, 140 cilvēki) uz Kleku jau no 23. līdz 30. martam. Nav noslēpums, ka šajā sezonā laiks Adrijas jūras piekrastē nav stabils – ir ar stipru lietu un aukstām naktīm. Bez kondicionieriem, kas aukstajā sezonā strādā kā sildītāji, apartamentos nav iespējams dzīvot,» Aba Tours citēja laikraksts Neatkarīgā.

Citas ziņas

Tūristi Latvijā saņemot vairāk nekā cerējuši

Vēsma Lēvalde,25.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairumā gadījumu tūrists Latvijā saņem vairāk, nekā viņš ir cerējis saņemt.

Tā apgalvo Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) direktors Armands Slokenbergs intervijā mārketinga komunikāciju un sabiedrisko attiecību vortālam www.7guru.lv .

Atbildot uz jautājumu, kādas emocijas tūristi saņem Latvijā, Armands Slokenbergs skaidro: «Pētījumi, kas ir mūsu rīcībā, parāda, ka vairumā gadījumu tūrists ir saņēmis vairāk, nekā viņš ir cerējis saņemt. Tajā pašā laikā mārketinga izpratnē viss ir relatīvs. Jo tu soli mazāk, jo tev mazāk arī vajag iedot, lai cilvēks būtu apmierināts. Manuprāt, ir jārēķinās ar to, ka, lai mēs būtu sekmīgi tūrismā, mums nāksies solīt aizvien vairāk un vairāk, lai šo tūristu piesaistītu. Tas nozīmē arī to, ka piegādāt vajadzēs vairāk un vairāk. Ja tu esi atbraucis ar lielām cerībām kaut ko sagaidīt, un esi ieraudzījis kaut ko foršu, tad tā ir viena lieta. Bet otra lieta ir nonākt citā konkurences līmenī un piesaistīt kvalitatīvākus tūristus.»

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai padarītu ūdenskliņģeri par atkal populāru un tradicionālu latviešu virtuves ēdienu, Ģirts Rullis kopā ar domubiedriem izveidojuši maiznīcu "Kliņģer's".

"Pirms laika strādāju lidostā "Rīga" kā pavārs/virtuves vadītājs SIA "Cakes and Bakes Latvia" un gribēju izdomāt kādu oriģinālu sendviča veidu lidostas viesiem. Meklēju dažādu informāciju. Izdomāju, ka varētu likt sendviču pildījumu ūdenskliņģerī. Sazinājos ar piegādātājiem un sapratu, ka šo produktu nemaz tā nevar dabūt. Tā radās ideja, ka cepšu pats," stāsta maiznīcas "Kriņģel's" izveidotājs Ģirts Rullis.

Viņš stāsta, ka jau sen gribējis atvērt savu mazo biznesu un kaut ko latvisku. Pakāpeniski meklējot informāciju, Ģ.Rullis saprata, ka latviešiem ir unikāls produkts, kuru Ņujorkā pazīst kā beigeli, Vācijā kā Bavārijas breceli (Bavarian brezel), kas pazīstamajā "Octoberfest" ir populārākā alus uzkoda. Ūdenskliņģeri var gan pildīt, gan ēst tāpat kā uzkodu. Un recepte visiem šiem "brāļiem" ir līdzīga. Kopīgais ir tas, ka šo produktu pirms cepšanas vēl vāra ūdenī.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas pierobežā latvieši no Austrālijas gatavojas ražot sidru ķīniešiem – tā vienā teikumā varētu raksturot neparasto Mūrbūdu sidra darītavas biznesa stāstu no Valkas novada.

Sidra darītavu pirms pāris gadiem izveidoja Krišjānis Putniņš, kurš, līdzīgi kā vīndaris un darītavas tehnologs Pauls Vedigs, arī ir no Austrālijas un Rīgas bāru publikai labi zināms kā folkkluba ALA Pagrabs īpašnieks. Sākumā sidrs bija tikai Krišjāņa hobijs, taču pirms diviem gadiem vaļasprieks izauga līdz 20 tūkstošiem litru dzēriena gadā. Krišjānis investēja iekārtās, apjoms turpināja augt – jau līdz 95 tūkstošiem litru pērn. Tā sidra darītava atvadījās no garāžas līmeņa uzņēmuma statusa un pieteica sevi tirgū. Galvaspilsētā vien Mūrbūdu sidrs jau pašlaik baudāms vairāk nekā 50 bāros un kafejnīcās.

Eksotisks dzēriens

Krišjānis un Pauls auguši vienā pilsētā un bija pazīstami, vēl dzīvojot Austrālijā. Krišjānis Latviju sauc par mājām jau gadus desmit, Pauls pārbrauca tikai pirms pusotra gada. Tā kā sidra darītavā noderēja lietpratēja palīdzība, Krišjānis piedāvāja darbu uz Latviju pārbraukušajam Paulam, kurš ir profesionāls vīndaris un ir strādājis daudzās vīna darītavās gan Austrālijā, gan Eiropā. Iepriekš gan Pauls darbojās grāmatvedības nozarē, tomēr ieguva otru izglītību jomā, kas bija saistījusi kopš bērnības. Tā Mūrbūdu sidra darītava Paulam kļuvusi par pilna laika darbavietu, un nu tikpat kā visas darbdienas Pauls pavada sevišķi klusajā Ērģemē, kamēr Rīgā iegādātais dzīvoklis gaida remonta pabeigšanu, jo tā īpašnieks galvaspilsētā ir reti. Tagad Pauls lielāko daļu laika pavada pavisam citos mūros – vecā laukakmeņu klētī, kas pielāgota sidra ražošanai. No ēkas balkona paveras pastkartītes cienīgs skats pāri Ziemeļvidzemes pakalniem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad valstī tika noteikti stingri ierobežojumi, palielinājies pieprasījums pēc traukiem un konditorejas lietām, novērojusi SIA "Gemoss" vadītāja Ieva Treija. Šobrīd uzņēmums strādā, lai drīzumā atvērtu pirmo "Gemoss" veikalu Vidzemē, kas atradīsies Valmierā.

Pieprasījums pēc pārtikas produktiem ir audzis un, saistībā ar valdības noteiktajiem ierobežojumiem, daudzkārt palielinājies pieprasījums pēc vienreizlietojamajiem traukiem, ko uzņēmumi izmanto, lai nodrošinātu pasākumu norisi.

Esošā situācija, kura liek mainīties un maina iepirkšanās paradumus visiem, lika arī "Gemoss" vēl vairāk sarosīties un atvērt e-veikalu, lai kļūtu pieejami, neizejot no darba telpām vai mājas.

Gemoss atver e-veikalu

Restorānu un bāru aprīkojuma tirgotājs un riekstu un žāvēto augļu importētājs "Gemoss"...

"Šis ir sarežģīts laiks mūsu nozarē strādājošajiem uzņēmumiem, tiek ierobežots apmeklētāju skaits, tiek samazināti darba laiki, daudzi cilvēki zaudē darbu un daļa uzņēmēju ir spiesti pārtraukt savu darbību. Tas atstāj iespaidu arī uz mūsu uzņēmumu. Tā kā netiek rīkoti lieli pasākumi un pieņemšanas, tad trauku nomas sektors mūsu uzņēmumā ir ar visbūtiskāko apgrozījuma samazinājumu," stāsta I.Treija.

Aprīlī un maijā uzņēmums piedzīvoja ļoti būtisku apgrozījuma kritumu, jo, ieviešot stingrus ierobežojumus, cieta visa viesmīlības, ēdināšanas un tūrisma nozare kopumā.

Šajā laikā "Gemoss" iztīrīja savu mācību virtuves noliktavu un atrada virtuves un konditorejas inventāru, kas lietots tikai vienu reizi uzņēmuma organizētajās meistarklasēs un semināros. Uzņēmums nolēma neizmest lietas, bet dot tām jaunu vērtību. Tāpēc vasaras sākumā aicināja visus sanākt kopā un mainīties, tirgoties, iedvesmot – pirmo reizi tika organizēta andele, kurā piedalījās pavāri, uzņēmēji, kulinārijas entuziasti. Uzņēmums plāno šādu pasākumu rīkot vēlreiz, jo tā bija vērtīga pieredze.

FOTO: Gemoss aizvadījis pirmo andeli

Ar mērķi sanākt kopā un apmainīties ar lietām, kas pelnījušas otro iespēju,...

Pie uzņēmuma pēc padoma vēršas arī restorāni, kafejnīcas un bāri, pirms tie savas durvis vēruši apmeklētājiem. "Lepojamies un esam gandarīti par ikvienu, kam ir drosme un apņēmība radīt kaut ko jaunu, uzdrīkstēties un atvērt savu uzņēmumu. Nodrošinām gan konsultācijas, iekārtojot virtuves, gan palīdzam izvēlēties piemērotāko virtuves tehniku un traukus. Viens no radošākajiem procesiem ir trauku izvēle, bieži vien uzņēmumu pārstāvji nāk kopā ar dizaineriem un kopā izvēlamies. Joprojām aktuāli ir krāsaini trauki, bet novērots, ka katrs klients vēlas būt unikāls un atšķirties no citiem jau esošajiem viesmīlības uzņēmumiem. Ja uzņēmuma vadībā ir kāds jomas profesionālis, piemēram, šefpavārs, tad daudz lielāka uzmanība tiek pievērsta kvalitātei, ne tikai cenai," stāsta I.Treija.

Uzņēmums novērojis, ka laikā, kad valstī bija noteikti stingri ierobežojumi, daudzi cilvēki pievērsās savu māju sakārtošanai, un novērots, ka palielinās pieprasījums pēc traukiem.

Šogad arī privātmāju īpašnieki ir vēlējušies iegādāties restorānu kvalitātei atbilstošus traukus.

Savukārt privātpersonu sektorā uzņēmums redz palielinājumu pēc konditorejas lietām - mājās cep maizi, gatavo kūkas. Arī uzņēmums izveidojis apmācības internetā, lai cilvēki varētu smelties idejas – gan profesionāliem pavāriem, gan kulinārijas entuziastiem.

Ja skatās pārtikas preču segmentā, tad arvien populārāka kļūst pākšaugu un graudaugu lietošana uzturā. "Mūsu radīts ir zīmols "Just Nature", kas ir īpaši izstrādāta produktu līnija, piedāvājot organismam nepieciešamos graudaugu un pākšaugu produktus. To sortimentu veido turku zirņi, bulgurs, lēcas, kvinoja, kuskuss, pērļu grūbas, dažādi rīsi, zaļie griķi, kā arī alternatīvie milti u.c. interesanti produkti. Mūsu uzņēmumam kādā sektorā vērojams pieprasījuma samazinājums, kādā redzams pieprasījuma palielinājums," pauž I.Treija.

Uzņēmuma klienti ir gan juridiskas personas, gan privātpersonas. "Šobrīd ļoti domājam, kā varam būt kopā ar nozares pārstāvjiem, kā atbalstīt vietējos uzņēmumus un savus klientus. Meklējam jaunus risinājumus un rodam jaunus veidus, kā sadarboties. Piemēram, traukus esam palīdzējuši izvēlēties gan "Bibliotēkai Nr.1", gan Liepājas viesnīcas "Maestro" restorānam, Cēsīs esošajam restorānam "Kest" arī ir pie mums izvēlēti trauki, turklāt tie vēl papildināti ar viņiem raksturīgu zīmodziņu. Mēs esam arī "Monin" sīrupu izplatītājs Baltijā, piemēram, visur, kur redzami šie sīrupi, var teikt, ka tie ir mūsu klienti. Pēdējos gados ir tendence, ka attīstās "private label" produktu segments, mūsu produkcija tiek fasēta arī citu uzņēmumu vajadzībām, jau viņu zīmolu iepakojumos. Piemēram, beziepakojumu preču veikali arī ir mūsu klienti, jo spējam nodrošināt, piemēram, riekstus arī 50 kg iepakojumā. Katrs no mūsu klientiem, zināms vai mazāk zināms, mums ir ļoti svarīgs," teic I.Treija.

"Gemoss" vadītāja stāsta, ka šogad lielāka izaugsme bija vērojama tieši mazajiem restorāniem, viesu mājām un kafejnīcām, kas atradās ārpus Rīgas. Cilvēki izvēlējās drošu ceļošanu un atpūtu tepat Latvijas vai Baltijas ietvaros.

"Covid-19 laikā, kad darbam birojā ir ierobežojumi un cilvēki strādā no mājām, viņi sāk domāt, kā pietrūkst un kā dabūt to, kas bija darbā, un viena no šīm lietām ir kafija. Tiek meklēti risinājumi un vēršanās pie profesionāļiem pēc padoma. Arvien lielākai daļai cilvēku patīk, ka viņi paši var samalt sev svaigu kafiju, cenšas uzputot pienu un veidot zīmējumus. Klasika – zīmējumus mēs mācāmies visi un vēlamies, lai tie būtu arvien labāki. Populārākā kafija kafejnīcās un bāros Latvijas iedzīvotājiem ir cappucino un caffe latte – novērots, ka Latvijā 80% cilvēku kafiju patērē ar pienu. Tendence sāk mainīties, piemēram, arvien biežāk cilvēki izvēlas alternatīvos pienus – mandeļu un rīsu, kā arī iepazīst espresso pasauli," stāsta I.Treija.

Latvijā, tāpat kā visur citur pasaulē, cilvēki turpina dzīvot, mācīties un strādāt. "Mainās sabiedrības paradumi, iespējams, rudens un ziemas sezonā būs vērojams klientu samazinājums restorānos un bāros, tā katru gadu notiek arī tūristu skaita samazinājuma dēļ, savukārt pavasarī ceram, ka līdzīgi kā šogad nozarē atkal būs jūtams apmeklētāju pieaugums. Latvijas Viesnīcu un Restorānu asociācija šogad jau ir skaļi paudusi savu viedokli, ka ir nepieciešams valsts atbalsts tieši šai nozarei, kas kopumā cieš zaudējumus, domājams, ka arī nākamgad būs nepieciešams papildu atbalsts," pauž "Gemoss" vadītāja.

Ražošana

Par ilgstošu krāpšanu aiztur tekstilizstrādājumu ražošanas uzņēmuma īpašniekus

Rūta Lapiņa,01.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oktobrī Valsts policija aizdomās par vismaz 6550 eiro izkrāpšanu aizturēja Rīgā bāzēta tekstilizstrādājumu ražošanas uzņēmuma īpašniekus, Valsts policijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vecākā speciāliste Gita Gžibovska.

«Laika posmā no 2016. gada nogales līdz 2017. gada septembrim Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes Rīgas Kurzemes iecirknī tika saņemti deviņi iesniegumi par krāpšanu interneta vidē. Proti, iedzīvotāji kāda uzņēmuma interneta mājaslapā bija pasūtījuši tekstila izstrādājumus - dvieļus, galdautus un citas preces, samaksājuši par precēm, taču nebija tās saņēmuši. Cenšoties sazināties ar uzņēmumu, uz telefona zvaniem un e-pastiem neviens nav atbildējis, līdz ar to, iedzīvotāji nav saņēmuši pasūtīto preci un arī nav atguvuši par pakalpojumu samaksāto naudu,» informē policijā.

Policijā vērsušās gan fiziskas, gan juridiskas personas, kuras cietušas no konkrētā uzņēmuma. Starp cietušajiem ir arī viena no valsts slimnīcām. Kopējais nodarītais kaitējums tiek lēsts ap 6550 eiro.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas dabas takas var kļūt par ārvalstu tūristu magnētiem. Tās uztur kā publiskais, tā privātais sektors.

Aptuveni pirms trim gadiem dzimusi ideja par Gaujas Nacionālo parku (GNP) kā vienotu tūrisma galamērķi. Spēkus apvienojušas deviņas pašvaldības – Sigulda, Cēsis, Valmiera, Līgatne, Pārgauja, Amata, Priekuļi, Kocēni un Inčukalns. «Toreiz tika izsludināta Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras administrētā Klasteru programma, kuras ietvaros kopā ar bijušo Siguldas reģiona tūrisma biedrību (tagad GNP tūrisma biedrību) iesniedzām pieteikumu un saņēmām atbalstu idejas tālākai virzīšanai,» atminas Siguldas Attīstības aģentūras direktore, Gaujas Nacionālā parka tūrisma klastera vadības grupas pārstāve Laura Konstante. Projekts tiek līdzfinansēts no ERAF, tā kopējās izmaksas ir ap 483,78 tūkst. eiro.

Eksperti

Politiskā nestabilitāte Ziemeļāfrikā veicinās tūristu pieplūdumu Turcijā

Solvita Stalneka, tūroperatora Go Adventure Latvijas vadītāja,27.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tunisija kā ceļojumu galamērķis pēc teju aprimušajiem nemieriem vēl nepievilina tūristus, un nozares pārstāvji ir satraukti par saspīlējumu Ziemeļāfrikas reģionā tā politiskās nestabilitātes dēļ. Savukārt Turciju šajā situācijā var saukt par ieguvēju, jo uz šo valsti dosies vēl vairāk atpūtnieku no Latvijas. Šobrīd Turcijas trumpis ir tas, ka tā ir iekšpolitiski stabila valsts, bet piedāvāto tūrisma iespēju ziņā – līdzvērtīga. Nemieri Tunisijā, kā prognozē tūroperators Go Adventure, par 30% palielinās iegādāto ceļojumu skaitu uz Turciju, kas jau vairākus gadus ir iecienītākais vasarā silto zemju galamērķis tūristiem no Latvijas.

Pieaugs pieprasījums pēc Turcijas

Ikreiz, kad kādu valsti pāršalc skaļu notikumu vētra, piemēram, politiski protesti, terorisms, iekšēji nemieri vai bīstamas dabas stihijas, tūristi izvēlas doties citur. Spilgts piemērs no pagātnes – Bali. Eksotiska un tūristus ļoti saistoša vieta, taču tās tūrisma nozare, kas pirms tam bija spēcīga, pēc teroristu uzbrukumiem gandrīz apstājās. Notikumi Tunisijā gan nav saistīti ar terorisma aktiem, bet ar iedzīvotāju tiekšanos pēc demokrātijas - tas ir protests pret pastāvošo politisko iekārtu, bezdarbu, informācijas brīvības trūkumu, par ko ļoti daudzi cilvēki pasaulē jūt līdzi Tunisijas iedzīvotājiem. Tomēr negatīvo un brīdinošo informāciju cilvēki neaizmirsīs, tāpēc uz kādu laiku silto zemju un pludmales baudītājiem no Latvijas varētu pieaugt pieprasījums pēc citiem tūrisma galamērķiem, jo īpaši – Turciju, kas atpūtas un piedāvāto iespēju ziņā pārspēj Tunisijas kūrortus, turklāt atrodas tuvāk.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Indonēzija līdz gada beigām neuzņems ārvalstu tūristus, tā vietā varasiestādes centīsies atdzīvināt tūrisma sektoru ar vietējo pieprasījumu, ceturtdien paziņojis Indonēzijas galvenais ministrs jūras lietu un investīciju jautājumos Luhutu Pandžaitans.

"Izskatās, ka mēs neuzņemsim ārvalstu tūristus līdz gada beigām," virtuālā forumā uzņēmēju kopienai paziņoja ministrs.

Indonēzijas valdības plāni apstādinās Bali reģionālās valdības ieceri no 11.septembra atvērt salu ārvalstu tūristiem.

Jūlijā Bali atsāka uzņemt vietējos tūristus.

Pandžaitans sacīja, ka valdība koncentrēsies uz vietējo tūristu piesaistīšanu, lai atdzīvinātu nozari, ko smagi ietekmējuši ierobežojumi, kas ieviesti cīņā ar jauno koronavīrusu. Valdība cer, ka nākotnē vietējie tūristi veidos 70% no visām tūrisma aktivitātēm.

Cīņā pret jauno koronavīrusu Indonēzija martā aizliedza iebraukt ārvalstu tūristiem.

Indonēzijas ārlietu ministrs Retno Marsudi preses konferencē sacīja, ka Indonēzija un Dienvidkoreja vienojušās par biznesa ceļošanas koridoru, kas būs atvērts no 17.augusta, ļaujot cilvēkiem ieceļot svarīgās biznesa, diplomātiskās un oficiālās darīšanās, bet ne tūrisma braucienus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā atgriežas tūristi no Vācijas un Nīderlandes, kas ir Latvijas lauku tūrisma svarīgākie tirgi, aģentūrai LETA intervijā pauda Latvijas Lauku tūrisma asociācijas "Lauku ceļotājs" prezidente Asnāte Ziemele.

Latvijas tūrisma nozare joprojām cieš no Krievijas kara Ukrainā, norādīja Ziemele, papildinot, ka bija grūti atgūt tūristus no Vācijas. "Viņiem kara tēma vispār ir ļoti sarežģīta un pret to viņi ir ļoti piesardzīgi," viņa uzsvēra.

Ziemele prognozēja, ka grūtāk būs atgūt skandināvu tūristus. "Runājot ar Skandināvijas kolēģiem, sapratu, ka, jo tuvāki tirgi, jo vairāk viņiem ir bail," atzīmēja "Lauku ceļotājs" vadītāja.

"Skandināvi ļoti labi saprot, kur atrodas Ukraina un karš, kur mēs, bet viņi tiešām baidās un baidās ne tikai tādēļ, ka mums blakus ir Krievija, bet arī tādēļ, ka mums ir "divkopienu valsts"," pauda Ziemele, piebilstot, ka Skandināvijā ir cita situācija un pieredze, līdz ar to iespējamie starpnacionālie konflikti tiek uztverti ļoti nopietni.

Lauksaimniecība

Cūkkopības nozares pastāvēšana ir apdraudēta

Jānis Goldbergs,22.03.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas cūkaudzētāji jau pusotru gadu ražo cūkgaļu, ko pārdod zem pašizmaksas. Ir nepieciešams ilgtspējīgs nozares pastāvēšanas modelis, kas spētu sadzīvot gan ar inflāciju, gan Zaļā kursa prasībām. Par realitāti nozarē, risinājumiem un vajadzībām izjautājām LOSP valdes locekli un Latvijas Cūku audzētāju asociācijas direktori Dzintru Lejnieci.

Vai cūkgaļas ražošana 2021. gadā Latvijā samazinājās? Kas ietekmē nozari šobrīd?

Ražošana vēl nav samazinājusies. Aptuveni pusotru gadu nozare dzīvo zem pašizmaksas. Patiesībā labāk jau nekļūst, jo izejvielām ceļas cenas. 70% ietekme uz cūkgaļas pašizmaksu ir barības cenas pieaugums. Graudu cena pagājušajā nedēļā sasniedza 400 eiro par tonnu, bet vēl pērn kviešu cena bija 230 eiro par tonnu. Cenas pieaugums ir gandrīz divas reizes. Cenu stāsts ir arī par soju, rapsi, eļļu un citiem produktiem, kas veido cūku barības bāzi. Visām barības vielām ir cena pieaugusi, bet cūkgaļas cena pagājušajā gadā pat ir samazinājusies.

Kāda bija starpība pagājušajā gadā starp iepirkuma cenu un pašizmaksu, piemēram, vienam kilogramam dzīvsvarā?

Ražošana

Valmiermuižas alus šogad sasniedzis alus pārdošanas rekordu

Db.lv,11.05.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "Valmiermuižas alus" apgrozījums šogad pirmajā ceturksnī pieaudzis par 48% salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu, informē uzņēmuma pārstāvji.

2023.gada pirmajos trijos mēnešos "Valmiermuižas alus" pārdotā alus apmērs litros palielinājies par 16%, bet bezalkoholisko dzērienu - par 47%.

"Valmiermuižas alus" saimnieks Aigars Ruņģis atzīmē, ka pēc Latvijas amatalus brūvētājiem trim grūtiem un izaicinājumiem pilniem gadiem "Valmiermuižas alus" uz šo gadu raugās piesardzīgi optimistiski.

"Šā gada pirmajos trijos mēnešos esam sasnieguši vēsturiski lielāko alus pārdošanas apjomu," piebilst Ruņģis.

Kompānijā arī norāda, ka "Valmiermuižas alus" apgrozījums 2022.gadā pieauga par 20%, salīdzinot ar 2021.gadu, un sasniedza 7,017 miljonus eiro.

Kopumā 2022.gadā pārdots 2,251 miljons litru "Valmiermuižas alus", kas ir par 4,8% vairāk nekā iepriekšējā gadā. Savukārt "Kokmuižas" bezalkoholiskā alus pārdošanas apmēri litros palielinājās par 38%, bet portera pārdošanas apmēri auga par 20%.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dati rāda, ka alus pārdošanas apjomos 2010. gadā nav novērojamas būtiskas izmaiņas*. Šo status quo var vērtēt pozitīvi, jo vairs neturpinās kritums, kas bija novērojams 2008. un 2009. gadā, un patērētājos ļoti lēnām sāk atgriezties pirmskrīzes pirkšanas paradumi. Taču vēl joprojām un visdrīzāk arī tuvākajā nākotnē patērētājiem būtiskākais kritērijs būs cena un dažādi akciju piedāvājumi.

2010. gadā alus nozarē bija novērojams kritums produktu cenām – par 7% samazinājās cena par vienu vienību. Tas neapšaubāmi skaidrojams ar to, ka patērētāji meklēja ekonomiski izdevīgākos piedāvājumus, kā arī bija novērojama milzīga konkurence starp alus ražotājiem, kas izvērsās «cenu karos». Šajā ziņā ieguvējs, protams, bija patērētājs, kuram bija iespēja iegūt produktu par lētāku cenu, bet uzņēmumiem nācās saskarties ar pamatīgām problēmām.

Tas, ka cilvēki izvēlas cenu ziņā pievilcīgākos produktus, redzams, aplūkojot pārdotāku alus kategorijas. Proti, 2010. gadā labus rādītājus Latvijas tirgū uzrādīja gaišais ekonomiskais alus, kura pārdošanas apjomi palielinājušies par 4%. Izaugsmes pamatā noteikti bija cilvēku vēlme ekonomēt. Rezultātā šīs kategorijas alus pārdošanas apjoma daļa tirgū bija 44%.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagāja vien diennakts pēc premjera Medvedeva tikšanās ar ietekmīgo lobiju Ārvalstu investīciju konsultatīvo padomi nedēļas sākumā, kad ārvalstu kapitāls no tās pašas mutes nu jau plašsaziņā dabūja dzirdēt skarbus vārdus un satraucošas ziņas.

Proti, uz smēķēšanas ierobežošanu vērstajā likumprojektā par nodokļu astoņkārtīgu celšanu tabakas izstrādājumiem no 2015. gada un vēl dažiem ierobežojumiem jau tūlīt un tagad tiek paģērēts cigarešu reklāmas, attiecīgo kompāniju sponsorēšanas tiesību un cigarešu tirdzniecības kioskos aizliegums. Likumprojektam apstiprināšanai parlamentā jābūt līdz mēneša beigām.

Savās vietās likumprojektā paliek apņemšanās no 2015. gada janvāra aizliegt cigarešu mazumtirdzniecību mazākos veikalos, arī smēķēšanu publiskās vietās – restorānos, bāros un paaugstināt nodokli no pašreizējiem 510 rubļiem par 1000 cigaretēm uz 4000 rubļiem (70,76 lati). Latvijā 1000 cigaretes pašlaik tiek apliktas ar vismaz 52 latu nodokli, kas līdz 2018. gadam augs līdz 64 latiem par attiecīgo daudzumu kā minimālo piemērojamo nodokli.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 15.jūnija, kad pret Covid-19 vakcinētajiem būs iespējams brīvāk saņemt dažāda veida pakalpojumus, bāros, visticamāk, nāksies norīkot atsevišķu cilvēku, kurš pārbauda apmeklētāju vakcinācijas faktu, atzina Latvijas Bāru asociācijas valdes loceklis, "Cuba Cafe" līdzīpašnieks Arnis Bikšus.

No viņa teiktā noprotams, ka bāriem ir aizvien pietiekami daudz neskaidrību par prasībām, kuras būs jāievēro no 15.jūnija un kā tās būs izpildāmas. "Domāju, ka droši vien nāksies norīkot kādu atsevišķu cilvēku, kurš pārbaudīs vakcinētos," teica Bikšus.

Viņš atzinīgi vērtēja Saeimas pagājušās nedēļas lēmumu, ar kuru ēdinātājiem no 29.maija ir ļauts āra terasēm ļauts strādāt līdz pusnaktij, tomēr atzina, ka daudzi klienti par to nav zinājuši, līdz ar to divas iepriekšējās dienas bāros nav novērots liels apmeklētāju skaita pieplūdums pēc plkst.21.

Tāpat viņš atzīmēja, ka, piemēram, Rīgā āra terasēm ārpus Vecrīgas tāpat nav ļauts strādāt ilgāk par plkst.22, tāpēc tādiem ēdinātājiem un bāriem šādas izmaiņas nav spēlējušas lielu lomu.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Miezis un kompānija līdzīpašnieks: Latvietis ir alus cilvēks

Monta Glumane,04.01.2019

Alus darītavas «Labietis» un alus bāra «Miezis un kompānija» līdzīpašnieks Reinis Pļaviņš.

Foto: Ritvars Skuja,Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesen arī Rīgā atvērts alus bārs «Miezis un kompānija». «Īsta kroga ideja - sanāk kopā cilvēki, audzē savu sociālo kapitālu un izmanto alkoholu kā lubrikantu,» šādu atziņu pauž alus darītavas «Labietis» un alus bāru «Miezis un kompānija» līdzīpašnieks Reinis Pļaviņš.

Pirmais «Miezis un kompānija» alus bārs pirms diviem gadiem tika atvērts Liepājā. Bāra koncepts tika notestēts vēju pilsētā, kur tas ļoti labi attīstījies. «Iedomājieties, Liepājā vairāk nekā 100 alus veidi vienā vietā? Tas ir satriecoši! Lielākā problēma bija atrast darbiniekus. Bārs nav gluži maizes ceptuve, tur ir jābūt kontrolei,» stāsta R.Pļaviņš. Ņemot vērā Liepājas pieredzi, nolemts biznesu turpināt arī Rīgā. «Mēs netiekam iekšā bāros, kuros «Lielvārdes alus» ir nopircis krānus, tāpēc mēs veram vaļā savus bārus. Mēs tos veidojam tādus, lai visiem pārējiem bāriem atkārtos žoklis,» saka R.Pļaviņš.

Viņš stāsta, ka alus bārs «Miezis un kompānija» ir kā alus darītavas «Labietis» filiāle. Uzņēmums pazīstot alu, tāpēc bāros nav nejauši izvēlētu alus veidu, bet tikai tādi, kuri tiek atzīti par gana labiem. «Mēs esam atvēruši bāru, kurā pašiem aiziet iedzert alu, kad mums savs alus ir apnicis,» skaidro R.Pļaviņš.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz straujo Covid-19 izplatību, Francijā no trešdienas atviegloti ierobežojumi, kas noteikti cīņā ar pandēmiju, tostarp atcelta prasība par obligātu masku valkāšanu ārpus telpām.

Atcelti arī ierobežojumi apmeklētāju skaitam koncertzālēs, sporta spēlēs un citos pasākumos.

Iedzīvotājiem vairs arī nebūs obligāti jāstrādā no mājām, ja tas iespējams, lai gan attālināts darbs joprojām tiek rekomendēts.

Francijas valdība janvāra beigās paziņoja, ka plāno atvieglot ierobežojumus, lai gan pagājušajā mēnesī jauno Covid-19 gadījumu skaits sasniedza jaunu rekordu.

Pateicoties jaunajam vakcinācijas sertifikātam, kas aizstāj veselības sertifikātu, Francija februārī spēs atcelt lielāko daļu ierobežojumu, kas pieņemti cīņā ar Covid-19, janvārī paziņoja Francijas premjerministrs Žans Kastekss.

Vakcinācijas sertifikāts satur pierādījumu, ka persona ir vakcinējusies pret Covid-19, un tas jāuzrāda iekļūšanai bāros, restorānos, sabiedriskajā transportā un citās publiskās vietās.

Ražošana

Kā top? Latvijā ražotais OBDO džins

Monta Glumane,27.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā biznesa portāls Db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties SIA "OBDO gin" ražotnē, lai redzētu, kā top džins.

SIA "OBDO gin" stāsts aizsācies pirms aptuveni pieciem gadiem, bet džina ražošana uzsākta šā gada beigās. Rīgā, Tallinas ielā izveidota neliela ražotne, kurā, izmantojot Latvijā ražotu spirtu, avota ūdeni un 22 dažādus meža un pļavas augus, tiek radīts džins. Destilācijas process norit tā, lai "OBDO gin" varētu raksturot kā "London Dry".

Kā "Dienas Biznesam" pastāstīja uzņēmuma ražošanas vadītāja Zane Drauga, "OBDO" džins šobrīd pieejams aptuveni 10 bāros Latvijā. Plānots, ka 50% saražotā džina tiks realizēti Latvijā, bet otra puse - eksportēta.

Viņasprāt, "OBDO" džins nav masu produkts un tas nenonāks veikala plauktos, jo tā pārdošanas cena varētu veidot aptuveni 45 līdz 50 eiro par 0,5 litru pudeli. Plānots, ka "OBDO" džins būs pieejams labākajos Latvijas restorānos un bāros, kā arī 4+ zvaigžņu viesnīcās.