Foto

Raizes, ka Latvijas tūristus Horvātijā izmitinās necilvēcīgos apstākļos, nav piepildījušās

Lelde Petrāne, 02.04.2013

Jaunākais izdevums

Horvātijas ienākošā tūrisma operators Aba Tours iepriekš vērsās ar pretenziju pret Latvijas tūrisma operatoru SIA Auto Prieks, kas organizēja braucienu uz Horvātiju. Tika paustas bažas, ka tūristus izmitinās necilvēcīgos apstākļos. Taču, kā liecina atsauksmes internetā, atgriežoties pēc šī ceļojuma, klienti ir apmierināti.

«Izmantojot Horvātijas kūrortu popularitāti, Auto Prieks apzināti maldina cilvēkus, piedāvājot viņiem atpūtu tūristu bāzē Jambo pilsētiņā Klekā par dempinga cenu. Reklamējot Adrijas jūras piekrasti un pilsētiņu Kleku, Auto Prieks apzināti noklusē faktu, ka apartamentos Jambo nav ne apsildes, ne kondicioniera, kurš veiktu apsildes funkciju. Visu betona mājiņu sienas ir pārklātas ar pelējumu, savukārt mājiņas ir pilnas ar skudrām un zirnekļiem. Dažās mājiņās ir ļoti veca santehnika, kuru nav iespējams izmantot. Horvātijas žurnālisti raksta, ka apartamentu Jambo saimnieks ir saistīts ar Horvātijas kriminālstruktūrām un ir arestēts par finanšu krāpšanu un lielu parādu. Mēs bijām nepatīkami pārsteigti uzzinot , ka Auto Prieks vedīs pirmos tūristus to Latvijas (3 autobusi, 140 cilvēki) uz Kleku jau no 23. līdz 30. martam. Nav noslēpums, ka šajā sezonā laiks Adrijas jūras piekrastē nav stabils – ir ar stipru lietu un aukstām naktīm. Bez kondicionieriem, kas aukstajā sezonā strādā kā sildītāji, apartamentos nav iespējams dzīvot,» Aba Tours citēja laikraksts Neatkarīgā.

Laikraksts norādīja - izpētot SIA Auto Prieks piedāvājumu ceļojumam uz Horvātiju, var secināt, ka 11 dienu ceļojumu skolēnu brīvdienās firma piedāvā par smieklīgu cenu – 98 latiem.

Izskanēja arī minējumi par to, ka Horvātijas uzņēmuma sūdzība varētu būt konkurentu gājiens.

Tagad, pēc šī brauciena, interneta forumā celakaja.lv lasāmas dažas klientu atsauksmes. Secināms - lai gan ceļotāji ar braucienu kopumā ir apmierināti, daļēji informācija par dzīvošanu Klekā izrādījusies patiesība.

«Izbraucām laikā, ieradāmies LV arī, kā solīts (+/-). Dzīvošana: 9 naktis viesnīcās ar brokastīm (viesnīcas 3*, viena 2*, bet jāsaka, ka labas - tīras, palieli numuri ar vannu (vannas, kurās pat es ar saviem nepilniem 1.9m jutos komfortabli), viena nakts apartamentos mazā ciematiņā pie Adrijas jūras (tika ņemti līdzi no Rīgas sildītāji (prieks tūre), bet tīkls nespēja izturēt ap 70 sildītāju vienlaicīgu darbību un nākamjā dienā tika pieņemts lēmums pārcelties uz viesnīcu (ciemats Gradac, Hotel Labineka). Daļa braucēju gribēja palikt Klek apartamentos un tika vākti paraksti (uz to arī aktīvi musināja viens no šoferiem, sakot, ka viesnīca varot būt vēl sliktāka utt.), bet rezultātā nokļuvām labā 3* viesnīcā ar diezgan labām brokastīm, skatu uz jūru, lieliem siltiem numuriem ar vannu (viesnīcā bijām vienīgie iemītnieki - trīs busi ar tūristiem no LV),» forumā raksta viens no braucējiem.

«Kopsavilkums par konkrēto braucienu (negribu vispārināt jo šajā braucienā bija arī veiksmes moments): par 98lvl ceļš uz Horvātiju (arī Morāvijas nac. parks un Plitvicas nac. parks) 10 naktis salīdzinoši labās viesnīcās ar brokastīm - cena lieliska!!» secina vīrietis.

«Mani paziņas arī atgriezās ļoti apmierināti ar braucienu. Protams, veiksmes faktors attiecībā uz viesnīcu bija, bet arī visādi citādi attieksme esot bijusi ļoti jauka - gan no gides puses, gan šoferu. Pa ceļam esot dalīti vīna/ruma šotiņi, šoferis, kurš konkrētajā brīdī nebija pie stūres, pienesis tēju/kafiju. Par organizētajām eksursijām - nelielas izmaiņas bija, bet viss ticis pielāgots laikapstākļiem,» raksta kāda cita foruma lietotāja.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve Ilze Žunde db.lv apstiprināja, ka sūdzība par SIA Auto Prieks no Aba Tours ir saņemta, pieprasīts skaidrojums Latvijas uzņēmumam, kas arī ir saņemts, un patlaban notiek lietas izskatīšana. No klientiem, kuri atgriezušies pēc ceļojuma, PTAC sūdzības šobrīd nav saņemtas. Kā iepriekš vēstīja Neatkarīgā, par SIA Auto Prieks, kuras rūpals ir arī kolektīvās iepirkšanās portāls prieks.lv, esot saņemti divi neapmierinātu klientu e-pasti par citu preču iegādi.

Aba Tours portālam db.lv pārsūtīja fotoattēlus no Klekas, kur viesojās tūristi no Latvijas. Šie Horvātijas tūroperatora sūtītie attēli atrodami raksta pielikumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Horvātijas ienākošā tūrisma operators Aba Tours vērsies ar pretenziju pret Latvijas tūrisma operatoru SIA Auto Prieks, kas pašlaik organizē braucienu uz Horvātiju un plāno tūristus izmitināt, pēc horvātu domām, necilvēcīgos apstākļos, raksta laikraksts Neatkarīgā.

«Izmantojot Horvātijas kūrortu popularitāti, Auto Prieks apzināti maldina cilvēkus, piedāvājot viņiem atpūtu tūristu bāzē Jambo pilsētiņā Klekā par dempinga cenu. Reklamējot Adrijas jūras piekrasti un pilsētiņu Kleku, Auto Prieks apzināti noklusē faktu, ka apartamentos Jambo nav ne apsildes, ne kondicioniera, kurš veiktu apsildes funkciju. Visu betona mājiņu sienas ir pārklātas ar pelējumu, savukārt mājiņas ir pilnas ar skudrām un zirnekļiem. Dažās mājiņās ir ļoti veca santehnika, kuru nav iespējams izmantot. Horvātijas žurnālisti raksta, ka apartamentu Jambo saimnieks ir saistīts ar Horvātijas kriminālstruktūrām un ir arestēts par finanšu krāpšanu un lielu parādu. Mēs bijām nepatīkami pārsteigti uzzinot , ka Auto Prieks vedīs pirmos tūristus to Latvijas (3 autobusi, 140 cilvēki) uz Kleku jau no 23. līdz 30. martam. Nav noslēpums, ka šajā sezonā laiks Adrijas jūras piekrastē nav stabils – ir ar stipru lietu un aukstām naktīm. Bez kondicionieriem, kas aukstajā sezonā strādā kā sildītāji, apartamentos nav iespējams dzīvot,» vēstulē esot rakstījis Aba Tours pārstāvis Nedjeļko Sučičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto, sevišķi ilgāk lietoti auto, krājoties kilometriem, neizbēgami sevī “uzsūc” dažādas lietojuma pazīmes – netīrumus, traipus un citus biežas ekspluatācijas lieciniekus. Reti kuram no mums patīk savu braucienu pavadīt netīrā salonā vai vērot sava dubļiem klātā auto atspulgu veikala vitrīnās, tāpēc regulāra spēkrata kopšana vairumam no mums ir pašsaprotama. Auto tīrīšanas pakalpojumi ir ērts, bet ne vienmēr tas lētākais prieks, savukārt tīrīt auto mājas apstākļos ir sarežģīti un laikietilpīgi. Vai tomēr nav tik traki kā pirmajā mirklī varētu šķist?

Tāpat, kā savā dzīvoklī vai mājā mēs nestaigājam ar slimnīcas bahilām, arī automašīnā esam pieraduši justies brīvi. Ja automašīna ir jauna, tad vēl kādu zināmu laiku saglabājas motivācija visiem salonā ievietotiem priekšmetiem kaut ko paklāt apakšā, tomēr lietoti auto vairumā gadījumu ir pakļauti vieglprātīgākai vadītāju un pasažieru attieksmei pret nevainojamu tīrību. Tāpat arī lietotas mašīnas iegāde var būt par iemeslu, lai to sagatavotu “jaunam sākumam”.

Daļa autovadītāju, kad to spēkrati zaudējuši mirdzumu, pavisam noteikti ir izvēles priekšā – ķerties pie veikalā vai degvielas uzpildes stacijā nopērkamiem auto kopšanas līdzekļiem, vai doties uz ķīmisko tīrītavu un auto mazgātuvi? Profesionāļi to izdarīs ātrāk un, iespējams, kvalitatīvāk, pie nosacījuma, ka konkrētā pakalpojuma sniedzēji strādā godprātīgi. Pats vari nedaudz ietaupīt un paveikt darbu tieši tā, kā esi to ieplānojis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Arni Jaudzemu, Sixt vadītāju Baltijas valstīs

Lelde Petrāne, 08.08.2014

Viena no retajām fotogrāfijām, kurās var redzēt mani – parasti esmu kameras otrā pusē. Singapūras putnu dārzs.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild uzņēmuma Sixt vadītājs Baltijas valstīs Arnis Jaudzems.

Šobrīd Sixt ir pieejams vairāk nekā 100 pasaules valstīs. Baltijā vairāk nekā desmit gadus uzņēmums sniedz auto nomas un līzinga pakalpojumus, konsultē Baltijas lielāko uzņēmumu autoparkus, kā arī uzņēmumus ar nelielu automašīnu skaitu. Rīgā un Jūrmalā pieejams arī Sixt velo nomas tīkls.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Darbs auto nomā un auto līzingā apvieno visas tās lietas, kas mani vienmēr ir interesējušas – auto, ekonomika un ceļošana. Automašīnu lieta, kā jau visiem puikām, sāka interesēt bērnībā; pēc pamatskolas uzreiz sāku studēt ekonomiku un biznesu, un pēcāk, atveroties robežām, ceļošana ir viens no maniem hobijiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Apkopoti 2017. gada radošākie uzņēmumu nosaukumi

Laura Mazbērziņa, 28.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā kopumā reģistrēti 10,21 tūkstoši jaunu uzņēmumu, kas ir zemākais rādītājs kopš 2009.gada, liecina Lursoft dati.

Salīdzinot ar 2016.gadu, Lursoft aprēķini rāda, ka gada laikā reģistrēto jauno uzņēmumu skaits sarucis par 8,89%. Tas gan nav mazinājis uzņēmēju vēlmi saviem uzņēmumiem izvēlēties nosaukumus, kuri būs pamanāmi starp pārējiem.

Ņemot vērā, ka nosaukums ir viens no pirmajiem, ko pamana patērētājs, tā izvēlei jābūt tālredzīgai. Iespējams, tieši tāpēc daļa uzņēmēju izvēlējušies nosaukumus, kas jau vedina domāt par tā darbības jomu. Tāds, piemēram, ir pērn janvārī Jaunpils novadā reģistrētais SIA «Traktordakteris», SIA «Latvijas alus paradīze», kas savu mājvietu radusi Rīgā, SIA «Aizvest paku», SIA «Žogu valstība» vai arī SIA «Labakais Tehnologiju Sakartotajs» Daugavpils novadā. Tomēr jāteic, ka šādi uzņēmumi ir mazākumā un vairumā gadījumu pēc nosaukuma izlasīšanas tā darbības joma tā arī paliek miglā tīta. Jūsuprāt, ar ko ikdienā nodarbojas aizvadītajā gadā reģistrētie SIA «Pupsiks», SIA «Jaukie cilvēki», SIA «Ko gribu, to daru», SIA «Turpinājums sekos» vai arī SIA «Čau Tēti»?

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Inchcape Motors Latvia BMW grupas direktoru Ivaru Norveli

Lelde Petrāne, 20.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Inchcape Motors Latvia BMW grupas direktors Ivars Norvelis. «Latvijā esam vienīgie un oficiālie izplatītāji BMW automobiļiem un motocikliem, MINI, savukārt Alpina zīmolu pārstāvam visā Baltijā. Mēs ceram, ka šā gada marta beigās, aprīļa sākumā noslēgsies mūsu salona rekonstrukcija un klientus varēsim uzņemt jaunās telpās,» stāsta I. Norvelis.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Mani patiesi aizrauj auto industrija un tās iespējas. Auto pats par sevi ir salīdzinoši neliels priekšmets, kas sevī koncentrē ļoti daudz - cilvēka tehnoloģisko izdomu un sasniegumus, stilu un dizainu, fokusu uz detaļām. Vienlaikus gan auto nozarē kā tādā, gan premium klases auto segmentā konkurence ir pietiekami asa, reizēm pat pašiem ar sevi, lai aizvien būtu jādomā par to, kā mainīties, kā uzlabot piedāvājumu, servisu, kā sasniegt klientu labāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA PanCars bizness balstās uz prieka izbraucieniem ar harismātiskajām poļu mašīnām Fiat, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Staigājot pa Andrejostu Rīgā, pie Noliktava N˚3 namdurvīm nevar nepamanīt Fiat 126 modeļa automašīnas kuplā skaitā. 15 mazo automašīnu saimnieks ir Imants Pankars, kurš tās dēvē par saviem jautrajiem un šarmantajiem 15 dēliem. Viņš nav automašīnu kolekcionārs, bet tās liek lietā, attīstot biznesa ideju. Pirms trīs gadiem viņš sāka piedāvāt auto nomu, bet vēlāk – pasākumu organizēšanu. «Ja vēlies sajusties kā rokzvaigzne un saņemt uzmanību no apkārtējiem, jāizbrauc ar PanCars. Tās ir mana biznesa odziņa,» teic Imants.

Sāk ar vienu

2008. gadā, kad Latvijā bija krīzes drūmākais periods, Imants izlēma pamest studijas RTU Būvinženieru fakultātē un kopā ar draudzeni doties meklēt laimi Londonā. «Dzīve Londonā man ļāva izaugt. Bija jāstrādā, lai nomaksātu dzīvokļa īri, pelnītu iztiku. Jau iepriekš Latvijā man bija uzkrāta darba pieredze viesmīlības jomā, un Londonā iesākto turpināju. Beigās kļuvu arī par kāda restorāna menedžera asistentu,» stāsta Imants.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, ka vācu krosoveri ir talantīgāki, jaudīgāki un daudzpusīgāki, turpretim japāņu "Lexus RX" liek pretim hibrīdtehnoloģijas un tehnisko izturību, kas vāciešiem bieži klibo.

"Lexus RX" ir tas krosovers, kas valdzina ar savu nosvērtību, pat neraugoties uz to, ka auto dizains ir gana izaicinošs un pat lecīgs. Atjaunotajam "Lexus RX" modelim izmaiņu nav daudz, ja neskaita citādu priekšējās dekoratīvās restes pinumu, pārveidotu aizmugurējā bampera dizainu, modernizētu gaismas tehniku, kā arī uzlabotu multimediju sistēmu ar ātrdarbīgāku procesoru un plašākām izmantošanas iespējām.

Visādi citādi tas ir tas pats labais "RX" ar nedaudz vecmodīgu salona iekārtojumu un patīkamu apdares kvalitāti.

Tehniskajā ziņā dzelžaina uzticēšanās hibrīdtehnoloģijām, kā arī iespēja piecvietīgā "RX 450h" vietā pasūtināt pagarināto "RX 450h L" versiju, lai salonā ietūcītu trešo rindu un transformētu auto par septiņvietīgu vai sešvietīgu braucamo.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Autobrava direktoru Andri Sivicki

Lelde Petrāne, 01.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Autobrava (FIAT, Alfa Romeo, JEEP, Hyundai, Isuzu, Suzuki, SsangYong un Seat autorizētais pārstāvis Latvijā) direktors Andris Sivickis. «Esam viens no jaunākajiem auto nozares uzņēmumiem Latvijā un 2015.gada oktobrī svinējām savu piecu gadu jubileju. Manā vadībā katru jaunu gadu attiecībā pret iepriekšējo noslēdzam ar vairāk nekā 40% vispārējā apgrozījuma apjomu pieaugumu. Esam komanda un savu rezultātu sasniedzam kopā,» stāsta uzņēmuma vadītājs.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

– Esmu kopā ar motorizēto tehniku no 14 gadu vecuma, kad sāku aizrauties ar kartingu. Nozares izvēle jau bija skaidra tajā mirklī. Un man vienmēr ir patikuši izaicinājumi un atrašanās ārpus komforta zonas. Uzsākot savas gaitas SIA Autobrava, pieņēmu dzīves izaicinājumu. Savukārt, par izaicinājuma dinamiku esmu atbildīgs pats un droši varu apgalvot, ka dinamikas netrūkst!

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar EuroPark Latvia valdes locekli Mārtiņu Meisīti

Lelde Petrāne, 21.08.2015

Pie 1990.gada Jeep ar koka apdari
Ļoti patīk amerikāņu retro auto, arī pats brīvajā laikā ap tādiem ķimerējos. Šis eksemplārs īpašs ar koka apdari.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild EuroPark Latvia valdes loceklis Mārtiņš Meisītis. EuroPark ir privātais autostāvvietu operators.

EuroPark dibināts 1979.gadā Norvēģijā. EuroPark Latvia darbību sāka 2001.gadā, tā dibinātāji - Norvēģijas uzņēmumi Linstow AS un Indigo Invest.

Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Šajā jomā strādāju jau teju 15 gadus un vēl joprojām ir interesanti - nemitīgi izaicinājumi, jauni objekti un situācijas. Iekārtot jaunu stāvvietu nenozīmē tikai nodrošināt tehnisko aprīkojumu un izvietot informatīvās zīmes. Katrā objektā, vietā un pilsētas rajonā ir cita specifika. Jāmeklē risinājums, kas vienlīdz apmierina objekta īpašnieku, tā klientu un arī apkārtējos iedzīvotājus. Ir daudz stāvvietu, kam izstrādājam arī autostāvvietu funkcionālos risinājumus, piemēram, pie lielveikaliem vai degvielas uzpildes stacijām meklējam veidu, kā nodrošināt autostāvvietas pieejamību konkrētā objekta klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Mercedes A klases hečbeks ir dzīvespriecīgākais šā brīža vācu ražotāja modelis ar supermodernu pildījumu, ko vajadzības gadījumā var nopakot tikpat grezni kā Mercedes S klases limuzīnu

Savulaik par pensionāru un mājsaimnieču sapņu auto dēvētā A klase ar t.s. sendvičtipa jeb paaugstināto virsbūvi kopš iepriekšējās paaudzes kardināli mainīja savus dzīves uzskatus. Izmetot mēslainē 1997. gadā sūri grūti būvētā auto koncepciju un uzrakstot pilnīgi jaunu scenāriju, Mercedes A klase kļuva vismaz par 20 gadiem jaunāka, transformējoties par vienu no jauneklīgākajiem un stilīgākajiem premium klases hečbekiem. Tas nostrādāja par 200%! Mercedes A klase iemantoja milzu popularitāti, turklāt pircēju auditorija zibenīgi kļuva gados jaunāka. Ar svaigāko modeli Mercedes turpina iesākto, jo šis auto būs vēl jauneklīgāks un azartiskāks par iepriekšējo, turklāt apveltīts ar visa veida digitāliem gadžetiem jeb un komforta risinājumiem, tostarp tādiem, kas ir sastopami Mercedes S klases limuzīnā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Jaunākie Peugeot modeļi - taupīgs dīzelis zelta vērtē

Aldis Zelmenis, 17.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzlabotie Peugeot 3008. un 5008. modeļi ir pārzīmējuši lukturu kontūras, pie reizes papildinot to saturu .

Peugeot modelis ar kārtas numuru 3008 ir SUV, minivena un krosovera apvienojums, savukārt Peugeot 5008. modeļa lielākais trumpis – plašs salons ar iespēju ietūcīt trešo sēdekļu rindu, kas atļauj to dēvēt par kārtīgu ģimenes auto ar septiņām sēdvietām. Modernizācijas kūre abos gadījumos ir skārusi galvenokārt priekšējos un aizmugurējos lukturus, kuros turpmāk dižosies LED diodes, ļaujot tumsā izskatīties cēlākiem un pamanāmākiem. Viss pārējais ir pa vecam, ieskaitot salona iekārtojumu. Arhaiskais vadības panelis ar podziņu un kloķīšu «kaudzi» un tradicionālais burkānkrāsas apgaismojums uz pārējo konkurentu fona nu jau ir kļuvis pārāk vecmodīgs. Tas gan neiedragā kopējo ergonomiku, taču retro stila vietā prasītos kaut kas šikāks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

RTU studenti ar pašu būvēto pneimoauto gūst panākumus starptautiskās sacensībās Ungārijā

Lelde Petrāne, 10.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) studentu komanda «RTU Auto» starptautiskajās inženiertehnisko studentu sacensībās «IX International Aventics Pneumobile Competition» Ungārijā ar pašu projektēto un būvēto pneimobili uzrādījuši augstus rezultātus visās sacensību disciplīnās, izveicības braucienā (Arcade Race) iekļūstot finālā un izcīnot 6. vietu 29 komandu konkurencē, informē universitāte.

Sacensības notika 6. un 7. maijā. Kopumā tajās dalību bija apstiprinājušas 55 komandas no astoņām Eiropas valstīm, un tās varēja startēt trīs disciplīnās. Ekonomiskajā braucienā (Long Distance Race), kurā bija jāveic maksimāli gara distance, braucot ar vidējo ātrumu vismaz 15 km/h, RTU 44 komandu konkurencē izcīnīja 15. vietu, savukārt maksimālajā paātrinājumā (Acceleration Race), braucot 120 m garā trasē, 47 komandu konkurencē ierindojās 9. vietā.

RTU sacensībās pārstāvēja Mašīnzinību, transporta un aeronautikas fakultātes (MTAF) studiju programmas «Automobiļu transports» studenti Māris Cirša (4. kurss), Gints Bērziņš (4. kurss), Artūrs Smalkais (3. kurss), Arturs Ķemers (1. kurss) un komandas treneris, MTAF Automobiļu katedras laboratoriju vadītājs Jānis Rudzītis, kā arī Automobiļu katedras laborants Valdis Priede, kurš Ungārijā pildīja komandas tehniķa pienākumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar autoskolas Credo Autoprieks direktoru Maksimu Rapoportu

Lelde Petrāne, 14.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Maksims Rapoports, autoskolas Credo Autoprieks direktors. Autoskola Credo Autoprieks tika izveidota, apvienojoties divām autoskolām – Credo un Autoprieks. «Mūsu klienti veido gandrīz 30% no Rīgā esošo autoskolu klientu skaita, un 15% no visiem autoskolu klientiem Latvijas teritorijā. Katru mēnesi mūsu autoskola pulcē vairāk nekā 40 mācību grupas un nodarbina vairāk nekā 70 autovadīšanas instruktoru,» stāsta M. Rapoports.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Es vienmēr esmu vēlējies strādāt jomā, kas saistīta ar izglītību un cilvēkiem. Kad man bija tikai 18 gadi, uzsāku savu biznesu - tā bija maza autoskola, kas atradās Teikas rajonā un tajā bija tikai viena klase. No paša sākuma izvirzīju sev mērķi – panākt, lai Credo būtu labākā un lielākā mācību iestāde šajā nozarē. Pēc 10 gadu darba, autoskola Credo atradās starp nozares līderiem Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svaigākais Audi Q3 modelis ir būtiski audzis izmēros, kļuvis izskatīgāks, tostarp arī palielinājis digitālo ekrānu klātbūtni salonā

Ar Volkswagen grupas MQB platformas palīdzību jaunākais Audi Q3 ir palielinājis savus apkārtmērus, tostarp arī riteņu bāzi, kas pastiepta par 7,7 cm garāka. Šis ir iespaidīgs skaitlis, tāpēc nav brīnums, ka ir daudz ērtāk kļuvis Q3 otrajā sēdekļu rindā. Turklāt aizmugurējo krēslu varēs bīdīt uz priekšu un aizmuguri 15 centimetru diapazonā. Visbeidzot – automašīnas astes galā paliks vieta pāri vēl 530 litru bagāžniekam, ko vajadzības gadījumā, nolokot otro sēdekļu rindu, varēs transformēt par 1525 litru lielu bagāžas telpu. Gana iespaidīgi rādītāji priekš šāda izmēra auto.

Gribētos jau, lai, līdzīgi kā Rietumeiropā, pēc Audi Q3 tiektos arī stiprā dzimuma pārstāvji. Īpaši tagad, kad auto ir acīmredzami izaudzis ne tikai tiešajā, bet arī pārnestajā nozīmē. Diemžēl pie mums valda citi tikumi, un Q3 ir un būs izteikti sieviešu auto. Toties – ļoti daudzpusīga un talantīga personība ar «augstāk sēdi, tālāk redzi» koncepciju. Auto labi brauc, tas ir labi aprīkots. Pats par sevi saprotams, ka elektronisko palīgu un asistentu, kā arī komforta ekstru tam būs pietiekamā daudzumā. Tam ir iespēja priekšpiedziņas vietā pasūtīt arī quattro pilnpiedziņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdzīgi kā Carguru, arī CityBee kopš oktobra sākuma Rīgā piedāvā vieglo auto koplietošanas pakalpojumu.

Sākumā galvaspilsētā būs pieejamas 200 CityBee koplietošanas automašīnas, un ar laiku to skaits tiks palielināts. «Braucieni ar CityBee būs aptuveni par 40% lētāki, salīdzinot ar taksometru pakalpojumiem, un par 10 līdz 15% lētāki par Carguru,» apgalvo Luks Īla (Lukas Yla), CityBee vadītājs. Carguru (SIA Slyfox) vadītājs Vladimirs Reskājs nav informēts par CityBee cenas un tarifu sistēmu, tāpēc, nesalīdzinot divus pakalpojumu sniedzējus, norāda, ka viņam ir prieks, ka kaimiņi lietuvieši redz lielu potenciālu auto koplietošanai Rīgā un izvēlas mūsu valsti kā tirgu, kurā darboties. «Uzskatu, ka tas ir labs signāls šim segmentam kopumā. Mēs no savas puses turpināsim iet dziļāk IT risinājuma attīstībā, piedāvājot arvien labāku un ērtāku servisu lietotājiem. Carguru jaunā versija ir tikai divus mēnešus veca, un mums padomā ir daudz kas, ar ko pārsteigt lietotājus un konkurentus,» sola V. Reskājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Scania Latvia vadītāju Aigaru Pušinski

Lelde Petrāne, 06.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Scania Latvia vadītājs Aigars Pušinskis. Scania ir starptautisks uzņēmums, kas pārstāvēts vairāk nekā 100 pasaules valstīs un nodarbojas ar kravas automašīnu, pilsētas un tālsatiksmes autobusu, rūpniecisko un kuģu dzinēju ražošanu. Tas nodrošina arī saistītos pakalpojumus – kravas automašīnu un autobusu tirdzniecību, servisa pakalpojumus, 24 stundu palīdzību, finansēšanu sadarbībā ar Scania Finans, autovadītāju apmācību un citus pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Pirms Paikspīkas sacīkstēm Latvijas elektroauto vēlas dubultot jaudu

LETA, 27.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas auto konstruktori ar elektropiedziņas automašīnu arī nākamajā gadā piedalīsies leģendārajās Paikspīkas kalnā braukšanas izturības sacīkstēs, turklāt plāno savai eO automašīnai dubultot jaudu, otrdien preses konferencē izteicās komandas vadītājs un inženieris Kristaps Dambis.

Kā ziņots, Ogrē konstruētā un autosportista Jāņa Horelika pilotētā sacīkšu mašīna eO PP01 jūnija beigās, debitējot Paikspīkā, piedzīvoja smagu avāriju. Pirmajā sacensību sektorā J. Horeliks uzrādīja trešo labāko rezultātu elektromobiļu klasē starp septiņām automašīnām, tomēr otrā posma laikā viņš cieta smagu avāriju, kuras laikā automašīna apgāzās uz jumta.

«Šīs sacensības vēsturē paliks ar divām lietām - deviņkārtējā pasaules autorallija čempionāta (WRC) uzvarētāja Sebastjana Lēba no Francijas sasniegto vidējo ātrumu 164 kilometriem stundā, kā arī daudzu ražotāju atgriešanos uz starta, ieskaitot Mitsubishi, Toyota, Hyundai un Peugeot,» izteicās K. Dambis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekskluzīvā intervijā db.lv Audi driving experience programas vadītājs Klaus Demels (Klaus Demel) atklāj, ka vairāk nekā 20 jauno Audi R8 un RS sērijas superauto dalība apmācības programas laikā Rīgā, Biķernieku trasē būs līdz šim lielākais superauto desants Baltijā.

Atgādināsim, ka pasaulē pazīstamais Audi Sportscar Experience pasākums šogad, no 8. līdz 18.augustam, norisināsies arī Latvijā, Biķernieku trasē. Audi driving experience programas vadītājs atbildēja uz dažiem db.lv jautājumiem.

Vai ir tiesa, ka Audi Sportscar Experience pēc desmit gadu pārtraukuma atgriežas Latvijā, Biķernieku trasē ar lielāko Audi R8 sporta automobiļu desantu kāds līdz šim ir redzēts Baltijā?

Tā ir taisnība. Tajā brīdī, kad plānojām mūsu atgriešanos Rīgā, bija skaidrs, ka tam ir jābūt ar lielāku jaudu un vērienu, nekā tas bija pirms desmit gadiem. Superjaudīgu automobiļu flote ar tādiem dārgakmeņiem kā jaunais Audi R8 V10 Plus, kam ir pāri par 600 ZS liela jauda. Mūsuprāt, tas ir labākais veids, kā nodemonstrēt, ko nozīmē kaisle, ātrums un jauda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektās paaudzes Honda CR-V, iespējams, ir viens no gaidītākajiem modeļiem, kas neliks vilties. Pirmo reizi tam būs septiņas sēdvietas, un pavisam drīz – arī hibrīdversija

Līdz hibrīdversijai vēl būs jāpaciešas līdz 2019. gada sākumam, toties būs gan piecvietīgā versija, gan versija ar divām papildvietām. Turklāt tad, kad jaunais Honda CR-V iebrauks Latvijā, kas tiek plānots jau septembrī, līdzās esošajam Hondas pārstāvim Nippon auto darbu sāks jaunais Hondas dīleris Wess select. Kopā ar jaunā CR-V ienākšanu, šis fakts varētu vairot gan Hondas zīmola atpazīstamību, gan aktīvāku tirdzniecību, kas pēdējos gados Latvijā ir bijusi gaužām vāja.

Hondas fani jau ir nocietušies pēc jaunā CR-V. Īpaši jau tāpēc, ka otrpus okeānam tas jau vairāk nekā gadu ir pieejams tirdzniecībā. Skaidrs, ka Eiropa Hondai jau sen nav prioritāte Nr.1, tāpēc varam būt priecīgi, ka modelis beidzot ir nokļuvis arī līdz mums. Honda CR-V nekad nav bijis lēts prieks, taču labo īpašību kopums to padara klasi augstāku par daudziem tiešajiem konkurentiem. Vispirms jau salona plašums un milzīgais bagāžas nodalījums ir tas, kas pievelk šī modeļa fanus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iebraucot trešajā paaudzē, Seat Leon ir atļāvies pirmoreiz savā modifikāciju paletē iekļaut praktisko universāli ST.

Jāsāk ar to, ka Leon ST joprojām ir emocionāls auto, kas, pareizi izvēlēties motoru, spēs būt kaislīgs un ātrs. Līdz ar to tas vairāk tieksies līdzināties Audi karstajiem universāļiem, nekā allaž pragmatiskajam somu un sīkkravu «kučierim» Škoda Octavia Combi.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Jautrs un dzīvespriecīgs braucamais ar vieglu un rotaļīgu gaitu, kam tikai piekasīšanās pēc varētu pārmest to, ka atsevišķos brīžos uz mūsu ceļu kukuržņiem balstiekārtas regulējums ir maķenīt par cietu. Visādi citādi tas ir lielisks braucamais, kurā apvienota VW tehnika un autentisks dizains. Būtiski ir uzsvērt, ka atsevišķās detaļās salonā pat ar neapbruņotu aci varēs sajust ciešu līdzību ar Audi. Žēl, ka tikai Latvijā ar Seat zīmola iedzīvināšanu jau vairākus gadu desmitus nekur tālāk par reģionālā importētāja tukšiem solījumiem neesam tikuši. Skumīgi, jo nomināli Seat Leon ST var cīnīties ar jebkuru savas klases līdzinieku, tostarp negriežot ceļu nedz VW Golf Variant, nedz Škoda Octavia. Vienīgi, lai šī cīņa būtu pietiekoši saistoša, pie mums pietrūkst elastīgas cenu politikas, kas atļautu iesēdināt pašmāju pircējus un pamēģināt šo marku. 16 590 eiro, kas tiek prasīti par Leon ST bāzes modeli, varbūt nav tik nogalinoša summa, tomēr, parakājoties daudzveidīgajā tehnikas un komforta ekstru piedāvājumā, cena zibenīgi pārlēks 20 tūkst. eiro robežu jeb turpat, kur grozās VW Golf Variant cena. Piemēram, ja pašmāju tirgū populārākajām Leon ST versijām piesolītu t.s. īpašu akcijas cenu, kas spētu palīst zem Octavia Combi cenas, tad esmu pilnīgi drošs, ka no desmit potenciālajiem klientiem, kuri būs nomērķējuši praktiska universāla virzienā, vismaz viens noteikti izvēlēsies tieši Seat Leon ST. Starp citu, dažam labam aizdomāties par Leon iegādi varētu palīdzēt četru gadu rūpnīcas garantija vai 120 tūkst. kilometru noskrējiens. Turklāt Leon ST būs unikāls ar to, ka par papildsamaksu varēs tikt pie 100% LED tehnoloģiju lukturiem, kas ir sastopami Audi A3 papildaprīkojuma sarakstā, taču ārpus premium klases nav pieejami nevienam no līdzīgiem auto. Atliek pieminēt, ka, līdzīgi kā Golf un Octavia, arī Seat Leon ST modifikāciju apcirkņos varēs atrast pilnpiedziņas modeli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Piektdienas intervija ar Gjensidige Baltic ģenerāldirektoru Aleksandru Rjabovu

Lelde Petrāne, 17.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ (sakarā ar gaidāmajām brīvdienām - ceturtdienā) atbild Aleksandrs Rjabovs, apdrošinātāja Gjensidige Baltic ģenerāldirektors:

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Pirms 20 gadiem, kad es beidzu studijas Latvijas Universitātes Juridiskajā fakultātē, sāku strādāt par juristu Parex bankā, un man kopā ar manu kolēģi Sergeju Savradimu, kas joprojām ir arī mans kolēģis Gjensidige Baltic, ienāca prātā ideja piedāvāt bankas vadībai izmantot milzīgo klientu datu bāzi un piedāvāt viņiem arī apdrošināšanas pakalpojumus. Viss bija jāsāk no nulles, un man ir liels prieks, ka tagad, pēc 20 gadiem, mēs varam lepoties ar to, kas ir paveikts un cik daudz ir sasniegts – esam viens no līderiem apdrošināšanas nozarē Latvijā. Tāpēc varu teikt, ka esmu audzis un pilnveidojies kopā ar kompāniju. Kopā ar kolēģiem ir pārdzīvotas gan veiksmes, gan neveiksmes, izturēts krīzes laiks, pirktas kompānijas un atvērtas filiāles Baltijas valstīs. 1994.gadā mēs bijām tikai 5, bet tagad Gjensidige Baltic ir daļa no starptautiskas grupas un viens no lielākajiem apdrošinātājiem Baltijā ar vairāk nekā 600 darbiniekiem. Un galvenais – mēs turpinām attīstīties, mums ir grandiozi plāni un izaicinājumi. Tāpēc man joprojām ir interesanti strādāt un kopā ar maniem kolēģiem pieņemt jebkurus ambiciozus izaicinājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Sveicam jaunu auto līderi

Uldis Andersons, Dienas Bizness, 09.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienas Biznesa lasītāju balsojumā par mīlētāko auto zīmolu ir uzlēkusi jauna zvaigzne – Audi. Līdzšinējais balsojuma līderis BMW, kurš slavas virsotnē noturējās piecus gadus pēc kārtas, nu ir nonācis uz sudraba pakāpiena.

TOP 5 skatāms raksta galerijā, bet viss saraksts lasāms jaunākajā Dienas Bizness žurnālā Auto 2019.

Balsojuma līderu trijniekā šogad nekas nav pa vecam. Jauna pirmā, jauna otrā, un arī jauna trešā vieta, kuru godpilni ieņem Volvo (pērn tas palika ceturtais).

Topa augšgals mazliet plašākā un vispārīgākā griezumā gan joprojām ir garlaicīgi paredzams – te ir lielais vācu četrinieks (Audi, BMW, Volkswagen un Mercedes), te ir vienmēr klātesošais Volvo, un nekur tālu nav jāmeklē arī Toyota, Škoda un vēl dažs labs zīmols, kas visi satilpst viena skatiena robežās jebkurā Rīgas ielā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

70 metrus garajā Laipu ielā iegriežas vien retais, lai gan šīs ieliņas burvība un varētu pat teikt, franču šarms neesot pienācīgi novērtēts.

Par spīti faktam, ka Laipu iela nebūt neatrodas Vecrīgas nostūrī, bet starp Līvu laukumu un Šķūņu ielu, kur par cilvēku plūsmu sūdzēties nevarētu, šo mazo, kluso ieliņu pamanot vien retais. Vasarās skatu aizsedzot kafejnīcu terases, bet tagad vērība vairāk tiekot pievērsta Ziemassvētku tirdziņam, kas jau iekārtots Līvu laukumā. Pirms vairākiem gadiem uz Laipu ielas esot bijusi lielāka rosība un vairums uz šīs ielas esošo uzņēmumu bijuši radošo profesiju pārstāvji – amatnieki un mākslinieki. Pirmskrīzes gados pat notikuši Laipu ielas svētki, kad cilvēki aicināti piedalīties dažādās radošajās darbnīcās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

VIDEO: Buržuja komplekts klauvē pie durvīm

Ilze Žaime, 07.04.2020

Restorāna "Buržujs" austeru eksperts Renārs Purmalis (no kreisās), piegādes speciālists Jānis Žīgurs un vadītājs Gaitis Burba

Foto: ILZE ŽAIME

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pateicoties spējai iedrošināt klientus nebaidīties ēdienu līdz galam pagatavot pašiem, restorāns "Buržujs" atradis veidu, kā līdz klientu mājām nogādāt restorāna kvalitātes maltīti.

2012.gadā dibinātā SIA "Jummis" darbu uzsāka ar veikalu "Idille" izveidošanu un pirms pieciem gadiem tiem piepulcēja arī restorānu "Buržujs".

Uzņēmuma vadītājs Gaitis Burba stāsta, ka kopš tā laika uzņēmums strādājis divos virzienos. Viens ir Latvijas mazo uzņēmumu un mājražotāju bioloģiskās pārtikas un ekoproduktu mazumtirdzniecība, otrs - klientu apkalpošana restorānā, kas piedāvāja gan jūras veltes, gan citas maltītes. Patreiz restorāns ir slēgts, bet tā virtuvē rosība turpinās.

Izglābšanos tur savās rokās

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Klients - mans draugs

Laura Mazbērziņa, 28.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bizness balstās uz laimīgiem un smaidīgiem apmeklētājiem, tāpēc SIA Kairi saimnieki neslēpj to, ka savus klientus uzskata par draugiem

«Viss notiek ar virzību uz augšu, protams, pa ceļam ir bijušas dažādas ķibeles, bet joprojām neesam zaudējuši optimismu – tas mūsdienās ir galvenais, lai gan brīžiem ir sajūta, ka nolaižas rokas,» neslēpj jafejnīcas Kairi café līdzīpašniece Maija Kaire. To viņa izveidojusi kopā ar savu vīru Jāni. «Ģimenes biznesu vadīt ir diezgan grūti. Galvenais ir nodalīt ģimenes dzīvi no darba,» atzīst Jānis. Maija gan piebilst, ka lielākais ieguvums ģimenes biznesā ir tāds, ka pazīst otra niķus un stiķus. «Ja, piemēram, sanāk kopā divi biznesa partneri, kuri savstarpēji nav pazīstami, vienmēr pa vidu ir kādas nesaprašanās, arī pati to esmu pieredzējusi. Tādos gadījumos katram ir savs redzējums par biznesa attīstību. Savukārt, strādājot kopā ar vīru, tādi «kašķi» nav bijuši. Mums ir kopīga vīzija un mērķi. Mēs viens otram vienmēr varam pateikt to, ko patiesi domājam,» komentē Maija.

Komentāri

Pievienot komentāru