Citas ziņas

Britu Lastminute.com ekspasija Vācijā

Aivars Mackevics [email protected],08.08.2002

Jaunākais izdevums

Britu tūrisma interneta portāls www.Lastminute.com vēlas kļūt par lielāko interneta ceļojumu biroju Vācijā. Pašlaik Lastminute.com ir noslēgusi sadarbību ar ceļojumu biroju tīklu Lufthansa City Center (LCC). Šīs sadarbības rezultātā Lasminute.com pieder 20% no LCC meitas uzņēmuma interneta biznesā LCC 24. Briti vēlas pārņemt šo online-ceļojumu biroju pilnībā un kļūt par lielāko interneta tūrisma portālu Vācijā ar 530 ceļojuma birojiem. Lastminute.com vēlas blakus ceļojumiem pārdot arī modernes stila lietas, kas Lielbritānijā uzņēmumam nes labu peļņu. Lasminute.com ir palielinājusi pārdoto ceļojumu skaitu salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, sasniedzot šī gada otrajā ceturksnī apgrozījumu 61 miljonu angļu mārciņu vērtībā. Akciju kurss Londonas biržā vel nav sasniedzis starta akcijas cenu pirms diviem gadiem, taču tās ieguvušas stabilas un augošas vērtības pazīmes. Lastminute.com pašlaik pēta arī iespējas ASV interneta tirgos. Lastminte.com orientējas uz divām produktu grupām - ceļojumi un moderno stila lietu pārdošanu.

Citas ziņas

Lastminute.com piedalās LCC24 dibināšanā.

Aivars Mackevics [email protected],11.06.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lufthansa City Center (LCC) interneta portāls (www.lcc.de), tagad LCC24 AG (www.lcc24.de), ir atradis stratēģisku partneri. Kopā ar biržā kotēto uzņēmumu Lastminute.com, kam pieder 20% no jaundibinātā uzņēmuma, LCC vēlas nostiprināt savas pozīcijas e-biznesā. LCC franšīzes tīklā darbojas vairāk kā 530 aģentūras Vācijā un ārzemēs. LCC birojos tiks integrēts Lastminute.com interneta terminals pēc principa veikals veikalā (Shop-in-Shop). Tādā veidā visi LCC produkti un Lastminute.com piedāvājumi būs pieejami ne tikai interneta lietotājiem, bet arī stacionārajos LCC tūrisma birojos. Jaundibinātā uzņēmuma LCC24 AG 50% no akcijām pieder LCC birojiem un pārējās pieder Lastminute.com un divām personām, pārstāvot uzņēmumus Honold Travel Group un Isaria.

Citas ziņas

«Hilton» noslēdz līgumu ar «Lastminute.Com»

Aivars Mackevics [email protected],07.10.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hilton International nolēmis veikt izmaiņas Hilton viesnīcu rezervēšanas sistēmā. Hilton Group izpilddirektors Deivids Mičels paziņojis, ka Hilton pārtrauks sadarboties ar izplatītājiem, kas neatkāpsies no nekorektām cenu noteikšanas metodēm. Tas tiek darīts tādēļ, ka daži izplatītāii necenstos piedāvāt klientiem plašu izvēli, bet gan tikai dārgākos viesnīcu pakalpojumus. Deivids Mičels skaidro, ka tādā veidā par Hilton viesnīcu piedāvājumu tiek radīts nepareizs priekšstats. Šobrīd negodīgie izplatītāji vēl nerada nopietnus draudus, tomēr šai problēmai jāpievērš uzmanība nākotnē, lai pasargātu viesnīcu klientus no nepilnīgiem piedāvājumiem un viesnīcas no peļņas zaudēšanas. Hilton arī ir paziņojis par jauna līguma noslēgšanu ar lastminute.com, cerot ar to nodrošināt viesnīcas klientiem ērtākas un kvalitatīvākas rezervēšanas iespējas. Lastminute.com šobrīd ir Eiropas lielākais neatkarīgais izplatītājs internetā. Lastminute.com klientiem piedāvā pašiem veidot sava ceļojuma paketi, individuāli izvēloties lidojumus, viesnīcas un izklaides pasākumus. Hilton vēlas panākt caurredzamu pārdošanas sistēmu, lai nodrošinātu to, ka pie klientiem nonāk visi Hilton piedāvājumi, ne vien tie, kas nodrošina lielāku peļņu izplatītājiem. Hilton visiem izplatājiem uzstāda vienādus samaksas noteikumus, pieprasa saprātīgas komisijas maksas, kas atbilst izplatītāja pievienotajai vērtībai, kā arī dalītu rezervēšanas riksu starp Hilton viesnīcām un izplatītāju. Lastminute.com izpilddirektors Brents Hobermans izteicis gandarījumu par līgumu, kas noslēgts ar Hilton. Hobermans sola nodrošināt augstu pievienoto vērtību, pamatojoties uz Lastminute.com vārda atpazīstamību un plašo izplatīšanas tīklu. Kā lielākais pēdējās minūtes piedāvājumu tirgus internetā, Lastminute.com gadā cer pārdot vairāk kā 6 miljonus istabnaktis. Lastminute.com ir priecīgi saviem kleintiem piedāvāt vienu no pasaulē atpazīstamākajiem viesnīcu brendiem, kāds ir Hilton, kurš šobrīd piedāvā vairāk kā 2 400 viesnīcas 78 valstīs. Avots: Eiropa.lv

Internets

Francijas tiesa nosoda lastminute.com par «parazītismu», pārdodot Ryanair biļetes

LETA--AFP,06.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parīzes Tirdzniecības tiesa ir likusi Lielbritānijas tiešsaistes tūrisma aģentūrai «lastminute.com» izbeigt Īrijas zemo cenu aviosabiedrības «Ryanair» biļešu pārdošanu bez šīs aviosabiedrības piekrišanas, kā arī nosodījusi šādu praksi kā «parazītismu».

«Izmantojot «Ryanair» datubāzi,» «lastminute.com» un tās Francijas operācija «Lmnext FR» «ir veikušas parazītisma aktu,» teikts tiesas lēmumā, kas datēts ar 20.martu un kura kopiju ieguvusi ziņu aģentūra AFP.

«Ryanair» savā paziņojumā apsveica šo tiesas lēmumu, kas liek izbeigt aviokompānijas vietnes «izmantošanu par brīvu» bez tās piekrišanas.

«Ryanair» preses sekretārs Robins Kīlijs paziņoja, ka aviokompānija aicina patērētājus «izvairīties no tādiem datu kopētājiem kā «lastminute» un reģistrēties tieši «Ryanair» vietnē – vienīgajā vietā, kur atrodamas vislētākās «Ryanair» biļetes».

Lieta tika ierosināta pēc tam, kad «Ryanair» ieviesa ierobežojumus tās vietnes izmantošanā. Starp šiem ierobežojumiem ir aizliegums tūrisma aģentūrām pirkt «Ryanair» reisu biļetes no šīs vietnes.

Citas ziņas

Lastminute.com sadarbības partneri kļūst Lycos

Aivars Mackevics [email protected],21.08.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par interneta tūrisma portāla Lastminute.com sadarbības partneri kļūst interneta pārlūkfirma Lycos Europe. Ar Lycas palīdzību interneta lietotājs būs tiešā kontaktā ar Lastminute.com ceļojumu piedāvājumiem un rezervēšanas sistemu. Piemēram, Vācijā Lastminute.com sadarbosies ar Lycos.de un interneta Lycos pārlūksistēmu Fireball.de.

Citas ziņas

Internetā lēti ceļojumi

Aivars Mackevics [email protected],27.06.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta lietotājs var ietaupīt līdz 360 eiro, pērkot ceļojumu digitālajā tirgū. Pie šāda secinājuma ir nonācis telekomunikāciju laikraksts Connect (20.06.2002; Nr.7), kurš salīdzināja 10 interneta tūrisma portālus. Par uzvarētāju šajā konkursā kļuva Travelchannel.de. Laikraksts iesaka ceļojumu piedāvājumus salīdzināt starp vairākiem portāliem. Piemēram, viena nedēļa Fuerteventura triju zvaigžņu viesnīcā ar brokastīm un izlodošanu no Diseldorfas lidostas pie Lastminute.de maksā 386 eiro, bet pie Start.de jau 549 eiro. Piemēram, L’Tur uz savas interneta mājas lapas piedāvā ceļojumus pēc pulksten 20:00 ar 70% atlaidi no kataloga cenas. Parasti šajos ceļojumos ir jādodas jau nākošās dienas laikā. Vāciešu iemīļotā Maljorkas sala ir aizsniedzama ar lidmašīnu no lielākajām Vācijas lidostām par 99eiro.Šādu piedāvājumu sniedz digitālie ceļojumu biroji Travel24.comTravel24.com un Nix-wie-weg.de, bet pie Lastminute.com šāds piedāvājums maksā 304 eiro. Lielas cenu atšķirības ir arī pie lidojumiem, piemēram, Connect meklēja šajos 10 tūrisma portālos pēc lidojumiem uz Ņujorku un Singapūru un rezultāts bija šāds: Travelchannel.deTravelchannel.de piedāvāja lidojumu uz Ņujorku par 418 eiro un Expedia.de par 758 eiro. Lidojums uz Singapūru bija vislētākais pie Opodo.de par 477 eiro un dārgākais par 837 eiro. Interesantus piedāvājumus var sameklēt pie E-sixt.de un Billig-fluege.de. Latvijas iedzīvotājiem šie digitālie ceļojumu biroji ārzemēs ir interesanti, lai salīdzinātu cenas ar vietējiem piedāvājumiem un nepieciešamības gadījumā ar kredītkartes palīdzību šos pakalpojumus var iegādāties tepat Latvijā ar interneta starpniecību.

Citas ziņas

Lastminute.com un Amadeus turpina sadarbību

Aivars Mackevics [email protected],17.11.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amadeus (pasaules līdere ceļošanas un tūrisma industrijas tehnoloģiju un izplatīšanas jautājumos) un Lastminute.com (ceļojuma birojs internetā) ir pagarinājuši savu ilggadējo tehnoloģiju līgumu. Saskaņā ar to GDS piedāvātājs Amadeus arī turpmāk interneta ceļojumu portāla rīcībā nodod Content un rezervācijas tehnoloģiju. Uzņēmumu šā gada laikā pārņēma Amadeus konkurents Sabre, kas ir amerikāņu tūrisma koncerns internetā. Jau tagad Sabre, pēc šī paziņojuma par jauno vienošanos, paziņoja, ka Lastminute.com līdz 2009.gadam gandrīz visu savu biznesu pārkārtos uz Sabre. Jau tagad Lastminute viesnīcu pasūtījumi un Skandināvijas biznesa daļa noritot caur Sabre. Turklāt Sabre norādīja, ka sarunas par līguma pagarināšanu starp Amadeus un Lastminute.com tika sāktas vienu mēnesi pirms pārņemšanas no Sabre puses.

Citas ziņas

Lastminute viesnīcas varēs rezervēt pa mobilo telefonu

Aivars Mackevics [email protected],25.05.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lastminute.com dos iespēju klientiem rezervēt viesnīcas pa mobilajiem telefoniem. Jaunais pakalpojums sniegs klientiem iespēju, izmantojot i-mode tehnololoģijas, piekļūt speciāli pielāgotai lastminute.com versijai un rezervēt vairāk nekā 80 000 viesnīcu. Viesnīcu rezervācijas ir tikai pirmais solis un līdz gada beigām klientiem būs iespēja šādā veidā meklēt informāciju un iegādāties lastminute produktus, tai skaitā avio biļetes un arī tādas dzīves stila sastāvdaļas, piemēram, teātra biļetes. Paredzams, ka online atpūtas tirgus Eiropā šogad pieaugs par 46%. Cilvēki turpina meklēt aizvien ērtākus ceļus tūrisma braucienu iegādes veikšanai.

Citas ziņas

«Lastminute.com» vēlas pārņemt «Holiday Autos»

Aivars Mackevics [email protected],28.03.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijā reģistrētais Lastminute.com interneta ceļojumu un atpūtas koncerns vēlas pārņemt savā uzraudzībā Holiday Autos grupu. Pārņemšanas gadījumā plānots, ka līdz 2004. gada septembra beigām uzņēmums iegūs klāt vismaz 5,9 miljonus eiro. Pie tam Lastminute.com cer pastiprināt sava "Dynamic Packaging Tools Breakbuilder" ietekmi. Atpūtas automašīnu nomas brokera Holiday Autos, kurš ir pārstāvēts 40 valstīs, pirkuma cena sasniedz 58,7 miljonus eiro. Uzņēmuma kapitāls sastāda 23,7 miljonus eiro skaidras naudas vērtībā un 27 191 771 akcijās. Pārņemšanas gadījumā tiek izvirzīti jaunajam īpašniekam dažādi nosacījumi, piemēram, jaunu pamatakciju ieviešana un Lastminute.com akcionāru speciālas sapulces sasaukšana. Avots: FVW

Citas ziņas

Lastminute.com pērk Travelprice.com

Aivars Mackevics [email protected],23.07.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta ceļojumu birojs Lastminute.com pērk franču Travelprice.com, kurš ir viens no lielākajiem interneta ceļojumu birojiem Francijā, Itālijā, Spānijā un Beļģijā. Travelprice.com apgrozījums 2001. gadā bija 67,3 miljoni eiro, taču ar 23,3 miljoniem eiro zaudējumiem pirms nodokļiem. Lastminute.com ir sākusi aktīvu iepirkšanās darbību, jo jūnijā online ceļojuma birojs iegādājās 20% akciju no LCC 24 (Lufthansa City Center meitas uzņēmums). Jaunais darījums, pēc Lastminute.com vadības paziņojuma, ir jānoslēdz līdz 2003. gada februārim. Darījums tiek finansēts ar akciju apmaiņu.

Citas ziņas

Atpūtas māju tūroperators Interhome kooperējas ar Lastminute.com

Aivars Mackevics [email protected],15.08.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atpūtas māju tūroperators Interhome kooperējas ar Lastminute.com, kur pasūtot māju vienu nedēļu iepriekš ir iespējams saņemt atlaidi līdz pat 33%. Lastminute.com interneta portālā tiks piedāvāti Interhome atpūtas mājas. Db-online jau ziņoja, ka tūroperators Interhome piedāvā interesantu mārketinga risinājumu, proti, daudzās Šveices atpūtas mājās ciemiņiem ir par brīvu, ja laukā līst lietus.

Citas ziņas

Vācu ceļojumu portāli nostiprina savas pozīcijas tūrisma tirgū

Aivars Mackevics [email protected],08.01.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijā interneta ceļojumu lapu apmeklējums pēdējo gadu laikā nepārtraukti ir pieaudzis. Pētījumu rezultāti liecina, ka gandrīz katrs trešais vācietis apmeklē online-ceļojumu tirgu. 2002.gada janvārī ceļojumu portālus apmeklēja tikai 2,5 miljoni viesu, bet jau septembrī to skaits sasniedza 6 miljonus. Ar 24,9 miljoniem ceļojumu pircējiem internetā (no 2001.11. līdz 2002.04.) šis iepirkšanās veids ir kļuvis par vienu no stiprākajiem Eiropas elektroniskā biznesa segmentiem. Matiass Peters (Matthias Peter), kas ir portāla Travelchannel.de vadītājs, ir atzīmējis, ka ikdienu patērētāji atklāj vienkāršo, ātro un ērto interneta rezervēšanas sistēmu. Tas kalpo par iemeslu,tam ka patērētāji vairs nedodas uz ceļojumu birojiem, bet apskatot bildes, cenas, u.c. informācijas dažu sekunžu laikā var paši, neizejot no mājas, nopirkt sev ceļojumus.” Vācijas tūrisma e-biznesa apgrozījums 2002 gadā sasniedza 2,06 miljardus eiro pie kopējā apgrozījuma no 24,75 miljardus eiro. Tiek izteiktas prognozes, ka šogad apgrozījums varētu sasniegt 2,66 miljardu eiro. Vislielāko interesi cilvēki izrāda par lielo uzņēmumu tūrisma portāliem. No 6 miljoniem e-ceļojumu portālu apmeklētājiem Bahn.de lappusi 2002 gada oktobrī ir apmeklējuši 2,9 miljoni viesu. Iecienīts ir arī ceļojumu portāls Opodo.de, kurš pagājušo gadu kā “jaunpienācējs” ar 550 000 apmeklētājiem kļuva par otro apmeklētāko portālu Vācijā. Toties TUI tūrisma uzņēmums salīdzinoši ļoti lēni palielina savu klientu skaitu (2002.gada oktobri – 208 000 apmeklētāju). Kopējais TUI apgrozījums ir samazinājies par 9,9 miljardiem eiro. Travel24.com pagājušā gada septembrī ar 200 000 portāla lietotājiem bija salīdzinoši vēl mazs uzņēmums, taču tas ir sasniedzis tādu pakāpi, no kuras citi interneta – ceļojumu speciālisti vēl atrodas tālu. Uzņēmums deviņu mēnešu laikā ir sasniedzis apgrozījumu 28 miljonu eiro apmērā, kas krietni pārsniedz iepriekšējo gadu skaitļus. Līdzīgi pozitīvi attīstās arī citi uzņēmumi, piemēram, Lastminute.com un Ebookers, kuri guvuši peļņu no pagājušo gadu pēdējās minūtes buma. Avots: FVW

Citas ziņas

Computer Bild nosaka labāko «pēdējās minūtes» ceļojumu interneta biroju

Aivars Mackevics [email protected],22.07.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūristiem, kuri vēlas savu atvaļinājumu pirkt internetā, vācu žurnāls Computer Bild iesaka izmantot tieši Expedia.de. Šis žurnāls Vācijā ir ar visplašāko lasītāju auditoriju datoru, to programmu, telekomunikāciju, elektronikas un interneta biznesā. Šā gada 15. jūlija numurā var lasīt par notikušo testu starp vairākiem interneta portāliem, kuri piedāvā Last Minute. Testā piedalījās Expedia.de, Travel24, Travelchannel, E-Bookers, L-Tur, Karstadt, Lastminute.de un Lastminute.com. Ar Expedia interneta klienti var pirkt lidojumus, viesnīcas, pilsētu ceļojumus, autonomas pakalpojumus un apdrošināšanu. Žurnāls salīdzināja kataloga cenas un Expedia.de piedāvājumu, kur pēdējais bija vidēji par 34,74% lētāks.

Citas ziņas

Interneta ceļojumu portāli Vācijā darbojas veiksmīgi

Aivars Mackevics [email protected],03.12.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neraugoties uz līdzšinējo tūrisma krīzi, Vācijas interneta ceļojumu portāli sekmīgi attīsta savu biznesu. Uzņēmumu apgrozījums, pieaugot apmeklētāju skaitam, ir stabilizējies. Arī mazie ceļojumu portāli spējuši apliecināt savu dzīvotspēju un attīstību. Pēc tirgus pētniecības firmas Netvalue datiem katrs trešais Vācijas iedzīvotājs ir izmantojis tūrisma piedāvājumu internetā. Šā gada septembrī tūrisma portālus apmeklēja seši miljoni vāciešu, gada sākumā bija tikai 2,5 miljoni online viesu. No 2001. gada novembra līdz 2002. gada aprīlim Vācijas interneta portālos iepirkās 24,9 miljoni vāciešu. Interneta lietotāji ir novērtējuši priekšrocības iepērkoties digitālajā pasaulē, kur sekundes ātrumā tiek piegādāta visaktuālākā informācija par cenām, laika apstākļiem, pasākumu kalendāriem un rezerēšanas iespējām. Pagājušajā gadā interneta tūrisma portālu apgrozījums bija 2,06 miljardi eiro no kopējā 24,75 miljardiem eiro liela kopējā Vācijas tūrisma apgrozījuma. Vispopulārākais interneta portāls ir Vācijas dzelzceļam Bahn.de, kurā tikai šā gada oktobrī tika reģistrēti 2,9 miljoni apmeklētāju (februārī — 1,6 miljoni). Otrais apmeklētākais tūrisma portāls ar 550 000 apmeklētājiem februārī ir Opodo.de, kurš tika izveidots tikai pagājušajā gadā. Eiropas lielākais tūrisma koncerns TUI lēnām arī iekaro digitālo pasauli. Tui.de oktobrī bija 208 000 apmeklētāju. Pagājušajā gadā Tui.de online bizness apgrozīja 250 miljonus eiro no kopējā 12,7 miljardu eiro apgrozījuma. Interneta portāls Travel24 šogad pirmo reizi sasniedz peļņas robežu. Septembrī šim interneta tūrisma portālam bija apmēram 200 000 patstāvīgu lietotāju. Vēl pagājušajā gadā šim uzņēmumam bija 4,5 miljonus zaudējumus. Ceļojuma portāls šā gada pirmajos 9 mēnešos sasniedza 28 miljonu eiro apgrozījumu. Par veiksmīgiem rezultātiem ziņo Lastminute.com, Ebookers.com uc. Tieši Lastminute.com pozitīvu bilanci ir sasniegusi Lielbritānijā un Francijā, bet šajā gadā arī Vācijā tiek plānots pozitīvs rezultāts. Avots:

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu aktīvi uz politiskās neskaidrības fona izskatās gluži vai neinvestējami

Jau ilgi viens no riskiem, kas ietekmē investoru skatījumu uz Apvienotās Karalistes aktīviem, ir Brexit jautājums. Pēdējo dienu laikā Eiropas Savienības (ES) ministri vienojušies par britu izstāšanās noteikumiem. Tiesa gan, tas nebūt nenozīmē, ka tam piekritīs Apvienotās Karalistes parlaments. Gandrīz līdz decembra vidum gaidāmas dažādas ar Brexit saistītas noklausīšanās, kam kulminācija būs britu politiķu nobalsošana par šo jautājumu (12. decembris). Notiekošo sarežģī arī ASV prezidenta Donalda Trampa paziņojumi, ka esošā Brexit vienošanās var apdraudēt ASV-Apvienotās Karalistes tirdzniecības darījumus. D. Tramps izteicies, ka pašreizējā vienošanās lieliska ir vien ES. Tiek teikts, ka Trampa iebildumi ir par punktu, ka Apvienotā Karaliste ES muitas zonā paliek vēl 21 pārejas mēnesi (tas nozīmē, ka aktuāli paliek ES tarifi un standarti), kuru laikā var tikt panākta pilnīgāka vienošanās par šo reģionu tirdzniecības noteikumiem. Var netikt izslēgts, ka šis pārejas periods tiek pagarināts uz mūžu, ziņo Bloomberg. Būtībā tādējādi tiek apšaubīta britu spēja kaut kad panākt pašiem savus tirdzniecības noteikumus ar citām valstīm, ko savukārt vēlas redzēt izšķirīgāka Brexit aizstāvji.

Citas ziņas

Interneta tūrisma portāls Lastminute.com sasniedz peļņas robežu

Aivars Mackevics [email protected],26.11.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta tūrisma portāls Lastminute.com trešajā ceturksnī sasniedza peļņu 0,47 miljoni eiro apmērā. 11 zemēs strādājošais digitālais tūrisma birojs ir spējis palielināt apgrozījumu no 194,85 miljoniem eiro pagājušajā finansu gadā līdz 385,94 miljoniem eiro šajā gadā. Avots: FVW

Citas ziņas

Lastminute.com piedāvā no 1.septembra jaunās Lufthansa cenas

Aivars Mackevics [email protected],21.08.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lastminute.com piedāvās no 1. septembra jaunās Lufthansa lidojumu biļešu cenas. Kā jau Db-online ziņoja, tad Eiropas lidojumiem e-biļetes ir par 10 eiro lētākas un starpkontinentālajiem lidojumiem par 15 eiro.

Citas ziņas

«Lastminute.com» sadarbosies ar «Amadeus»

Aivars Mackevics [email protected],04.04.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta ceļojumu birojs Lastminute.com sadarbosies ar ceļojumu datorrezervēšanas sistēmu Amadeus tieši lidojumu rezervēšanas jomā. Tas skars arī Travelselect.com (Lielbritānija) un Travelproce.com (Beļģija, Francija, Itālija un Spānija) interneta ceļojumu birojus. Avots: FVW

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reklamēšanās standartu speciālisti (ASA) kārtējo reizi aizlieguši Ryanair reklāmu, kura izsaka maldinošus secinājumus, tādējādi dezinformējot patērētājus, raksta BBC.

Ryanair reklāma, kura satur frāzi Robbed by Lastminute.com, izsaka secinājumu, ka cilvēki, kuri pērk aviobiļetes ar portāla Lastminute.com starpniecību, tiek apkrāpti.

ASA apgalvo, ka Ryanair reklāmas kampaņa pašreizējā tās konceptā nevar tikt izplatīta, jo tā netieši norāda, ka aviobiļešu tirgotāji internetā no cilvēkiem prasa divreiz lielāku maksu par biļetēm.

Ryanair bijis spiest atsaukt visas reklāmas.

Fin-tech

Viedoklis: Kā Brexit maina P2P kreditēšanas likmes un ES stratēģiju

SIA Robocash dibinātājs un ģenerāldirektors Sergejs Sedovs,31.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā, ka Brexit no politiskās deklarācijas pārvēršas administratīvajā procesā, kļūst acīmredzamas problēmas finansistiem.

Saskaņā ar Eiropas Centrālās bankas (European Central Bank) ziņojumu, tiem, kas vēlas pārvietot uz ES savas operācijas, pēc Lielbritānijas izstāšanās no ES, būs vajadzīgs laiks, apmēram gads, lai saņemtu licenci. Līdz galam nav skaidra situācija ar ES Vispārīgo Personas Datu aizsardzības regulu (General Data Protection Regulation (EU) 2016/679 (GDPR)), kas stāsies spēkā 2018.gada maijā. Daudz jautājumu ir nodokļu jomā.

Londona – Eiropas vēsturiskais finanšu centrs, tādēļ saišu saraušana ar ES būs sāpīga. Visvairāk neaizsargātas būs fintech kompānijas, kas orientētas uz pārrobežu operācijām. Investorus piesaista britu finansistu augstas kvalifikācijas kombinācija un darba iespējas visā ES teritorijā. Pēc konsultāciju kompānijas FinTech Global datiem, patlaban investīciju apjoms fintech kompānijās, kas bāzējas Londonā, vairākas reizes pārsniedz analoģisku rādītāju citu ES valstu galvaspilsētās.

Investors

Tirgi atkorķē šampanieti uz šķietamas Brexit un tirdzniecības karu skaidrības

Jānis Šķupelis,13.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izskatās, ka politiķi vadošajiem pasaules finanšu tirgiem pasnieguši agrīnu Ziemassvētku dāvanu, un cenu rekordu birums tajos šā gada beigās un nākamā gada sākumā var turpināties.

Britu velēšanās pārliecinoši triumfējusi Konservatīvā partija, kas nozīmē, ka šīs valsts parlaments beidzot izskatās gatavs kādiem laicīgiem un izšķirīgiem lēmumiem saistībā ar ieilgušo Brexit procesu. Tādējādi sagaidāms, ka to pašu Konservatīvo partiju pārstāvošais britu premjers Boriss Džonsons varēs strādāt pie tā, lai Apvienotā Karaliste Eiropas Savienību (ES) pamestu jau nākamā gada janvāra beigās. Būtībā britu "bezvienošanās" scenārija iespējamība vairs netiek nopietni apsvērta. Kopējā sajūta ir – sliktākais Brexit frontē jau ir aiz muguras, ko attiecīgi svin arī, piemēram, akciju tirgus dalībnieki.

Jāteic, ka britu vēlēšanas nav bijis vienīgais iemesls, kādēļ šīs nedēļas laikā vērojams riska aktīvu mijēju optimisms. Tiek ziņots, ka arī ASV prezidents Donalds Tramps varētu būt piekritis sākotnējam tirdzniecības darījumam ar Ķīnu. Tādējādi šo svētdien spēkā varētu nestāties iepriekš paredzētie jaunie ASV tarifi pret šo Tālo Austrumu lielvalsti. Šīs darba nedēļas beigās pieejamā informācija liecināja, ka Ķīna 2020. gadā varētu būt piekritusi uzpirkt ASV lauksaimniecības produkciju 50 miljardu ASV dolāru vērtībā. Savukārt ASV – mazināt esošos tarifus savam Ķīnas importam.

Eksperti

Vācija – liels tirgus Latvijas uzņēmējiem

Ārlietu dienests Latvijas eksportam , [email protected],10.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas tirgus ir raksturojams kā tradicionāls un piesātināts tirgus ar 80 miljoniem patērētāju un plaši attīstītu rūpniecību. Kaut arī dzīves līmenis Vācijā ir augsts, ap 42% no iedzīvotājiem saņem dažādus pabalstus.

Attiecīgi arī patērētāju psiholoģija ir balstīta taupīšanas paradigmā, kā rezultātā Vācijā ir viens no augstākajiem naudas krāšanas rādītājiem pasaulē. Ņemot vērā visus šos apstākļus, Vācijas ekonomikas modelis ir balstīts uz spēcīgu rūpniecības preču eksporta nozari, kuras piedāvātā produkcija bieži tiek finansēta ar pašu vāciešu eksportēto kapitālu.

Vācijas ekonomikas attīstība

Sākot ar 2008. gada septembri Vācijas ekonomika atradās brīvā kritienā un sasniedza savu zemāko punktu 2009. gada Lieldienās. Gada sākumā vairākkārtīgi uz leju tika koriģētas šī gada ekonomikas izaugsmes prognozes līdz pat -6% samazinājumam. Lai mazinātu krīzes iespaidu 2009. gada sākumā Vācijas valdība pieņēma divas konjunktūras paketes ekonomikas stimulēšanai kopsummā 83 miljardu Eiro vērtībā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 28. septembrī, Piņķos oficiāli tika atklāta King’s College, Britu skola Latvijā, kas ir pirmā britu izglītības programmas iestāde Baltijas valstīs, informē King’s College, Britu skolas Latvijā sabiedrisko attiecību pārstāve Gita Deniškāne.

Šogad mācības skolā uzsāka 72 bērni vecumā no 3 līdz 10 gadiem un audzēkņu skaits ik gadu pieaugs.

Skolas pirmajā mācību gadā darbu uzsāka septiņi starptautiski pieredzējuši skolotāji un to skaits ar katru gadu palielināsies. Visi skolotāji ir apmācīti Lielbritānijā un angļu valoda ir viņu dzimtā valoda. G. Deniškāne atzīmē - būtiski, ka visiem šiem skolotājiem ir pieredze darbā ar bērniem, kuriem angļu valoda ir otrā valoda. Papildu starptautiskajam mācībspēkam, ar skolēniem strādā klases asistenti, kas pārzina vairākas valodas un latviešu valodas skolotāja. Bērniem tiek piedāvātas arī dažādas ārpusklases nodarbības - valodu apguve, sporta treniņi, mākslas un mūzikas pulciņi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skotijas neatkarība nozīmēs mārciņas cenas samazināšanos

Potenciālā Skotijas neatkarība tiek salīdzināta ar aisbergu, kurš bīstami pietuvojies Apvienotās Karalistes finanšu tirgiem. Proti, jaunākās aptaujas liecina, ka par Skotijas neatkarību no Lielbritānijas šobrīd gatavi balsot jau 51% skotu. Šāds scenārija pavērsiens ir visai negaidīts, jo ilgstoši tika uzskatīts, ka skotu nobalsošana būs vien formalitāte. Tiesa gan, pēdējo mēnešu laikā skotu nacionāļi guvuši nozīmīgus panākumus cīņā par nosacīti autonomā apgabala iedzīvotāju balsīm.

Referenduma datums ir noteikts 18. septembris un, ja Skotija patiešām atdalīsies, tad tas noteikti ietekmēs arī Apvienotās Karalistes finanšu aktīvu cenas. Visticamāk, saruks sterliņu mārciņas cena un vērtība samazināsies arī britu akcijām, jo tiks ievadīts šī reģiona tautsaimniecības paaugstinātas neskaidrības periods. Iespējama, piemēram, Lielbritānijas-Skotijas savstarpējo investīciju plūsmas apstāšanās vai pat kapitāla bēgšana no Skotijas. Nav arī izslēgts, ka šāds notikumu scenārijs nozīmētu politisko krīzi Apvienotajā Karalistē, kur potenciāli varētu krist valdība. Dažas investīciju bankas jau norādījušas, ka Skotijas atdalīšanās visai ticamu padarītu Apvienotās Karalistes reitinga samazināšanu un britu obligāciju cenu samazināšanos.

Citas ziņas

Viesnīcu cenām 2003. gadā bija lejupejoša tendence

Aivars Mackevics [email protected],31.03.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Londona ir "izkritusi" no pasaules visdārgāko pilsētu saraksta attiecībā uz nakšņošanu viesnīcās. Pēc tūrisma biznesa menedžmenta kompānijas BTI UK datiem, Londonas viesnīcu istabu vidējā cena 2003.gadā ir nokritusies līdz 123 britu mārciņām no 129 britu mārciņām 2002.gadā. Visdārgākā pilsēta nakšņošanas ziņā pagājušajā gadā ir bijusi Milāna, kur cenas pacēlušās par 6% sasniedzot vidējo cenu, kas ir 148 britu mārciņas augsta. Pilsēta ir pazīstama ar savām valdzinošajām viesnīcām, īpaši ar Principe di Savoia un Four Seasons, kur cenas attiecīgi sasniedz 200 un 450 britu mārciņas par nakti. Kontrastam – Romas viesnīcu vidējā cena nokritās līdz 139 britu mārciņām, kas ir par 22% mazāka nekā 2002. gadā. Kopenhāgena, savukārt, ir pretojusies šai tendencei ar 14% pieaugumu vidējai istabas cenai sasniedzot 139 britu mārciņas. Arī Frankfurtes viesnīcās 2003. gadā paaugstinājušās viesnīcu cenas par 15% salīdzinājumā ar 2002. gadu, sasniedzot 131 britu mārciņu atzīmi. Pēc BTI UK ziņām, biznesa ceļotājiem, kas izmanto naktsmītnes Ņujorkā, nevajadzētu rezervēt numuru labu laiku iepriekš, bet izmantot cenu priekšrocības, ko piedāvā viesnīcas, kas pārdod istabas pēdējā minūtē. Viesnīcu vidējās cenas no 162 britu mārciņu atzīmes 2002. gadā nokritušās līdz 144 britu mārciņām 2003.gadā. BTI UK ģenerālmenedžere viesnīcu jautājumos Margareta Boulere sacīja, ka 2003. gadā visā apsaulē samazinājušās viesnīcu istabu cenas, pateicoties mazākam pieprasījumam un izmaksu samazināšanai, kas saistās ar karu Irākā, SARS epidēmiju un vispārēju ekonomisko lejupslīdi. Londona saņēmusi vislielāko triecienu, jo tai ir ļoti liels viesnīcu istabu piedāvājums. Cenu samazināšanās tendence bija jūtama arī ārpus Lielbritānijas galvaspilsētas citos reģionos, kas iepriekš bija izturīgi pret lejupslīdi tūrismā. Tomēr istabu cenu krišanās tendence vairs neturpināsies, jo pēc BTI prognozēm pieaugs pieprasījums un līdz ar to arī cenas. Avots: Eiropa.lv

Investors

Britu mārciņas vērtība aug cerībā uz Breksita atlikšanu, biržu indeksi kāpj

LETA--AFP,14.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu mārciņas vērtība trešdien pieauga, ko noteica tirgus dalībnieku cerības uz «Breksita» atlikšanu. ASV un Eiropas biržu indeksi palielinājās.

Britu mārciņas vērtības pieaugums notika pirms tam, kad Lielbritānijas parlaments trešdien ar minimālu balsu pārsvaru noraidīja izstāšanos no Eiropas Savienības (ES) bez vienošanās.

Britu deputāti otrdien atkārtoti noraidīja «Breksita» vienošanos, neskatoties uz premjerministres Terēzas Mejas pēdējā brīdī panāktajām papildu ES garantijām, ka tā dēvētais pagaidu risinājums, kura mērķis ir novērst robežkontroles atjaunošanu uz Ziemeļīrijas un Īrijas robežas, būs laikā ierobežots.

Tā kā bezvienošanās «Breksits» trešdien tika noraidīts, ceturtdien parlamentam būs jābalso par «Breksita» atlikšanu.

«Potenciālā »Breksita« atlikšana palīdz uzturēt mārciņas vērtību, tomēr neziņa ierobežo tās kāpuma potenciālu,» sacīja Forex.com analītiķis Favads Razakzada.