Jaunākais izdevums

Nejusties kā skudru pūznī, baudīt privātumu, vērojot Rīgas panorāmu .

Ar šādu uzstādījumu veidots starptautiskās ķimikāliju kompānijas Cabot Corporation Eiropas reģiona biznesa pakalpojumu centra Rīgā – SIA Cabot Latvia – birojs, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

DB jau ziņoja, ka centrs nodrošina grāmatvedības, finanšu, iepirkumu, klientu apkalpošanas, datu apstrādes, informācijas tehnoloģiju un personāla vadības funkcijas visām uzņēmuma pārstāvniecībām un ražotnēm Eiropas, Tuvo Austrumu un Āfrikas reģionā. Cabot Latvia interjera autors ir arhitekts Mārtiņš Pīlēns (SIA 1Plus1). Atvērtā tipa birojs ir 1600 m2 plašs, tas aizņem gandrīz visu piekto stāvu Upmalas biroju centrā. Šī ēka izceļas ar augstiem energoefektivitātes standartiem. Cabot Latvia biroja izstrādes projekts esot tapis zibenīgā tempā, apmēram piecu mēnešu laikā, kas korporatīvā biznesa videi esot raksturīgi, bet Latvijas būvniecības praksē – rets izņēmums. Patlaban birojā strādā 112 darbinieki, bet to skaitu plānots palielināt līdz 123. Maksimālā biroja kapacitāte ir 136 darbinieki. «Bija svarīgi atrast arhitektu, kura vīzija par to, kā jāizskatās birojam, saskanētu ar manām vēlmēm. Man patīk, kā tiek organizēta biroja loģistika. Darbinieki jūtas ērti, lai gan šeit strādā vairāk nekā simts cilvēku,» raksturo Cabot Latvia vadītāja Hetere Elisa.

Upmalas biroju ēka ir gara un šaura, kas varot radīt pat nospiedošu sajūtu. Taču viens no tās plusiem – skats pa logiem, kas netiekot laupīts nevienam no darbiniekiem. «Uzdevums bija radīt lielas korporatīvas kompānijas biroju. Ikvienam ir lepnums strādāt lielā korporatīvā kompānijā, bet ir bail sajusties kā skudrai milzīgā pūznī. Līdz ar to interjers gan rāda kompānijas varenību, gan piedāvā darbiniekiem pietiekami daudz privātu telpu,» stāsta arhitekts M. Pīlēns. Par biroja vides standartiem esot veikts daudz pētījumu un biroja dizaina un iekšējās loģistikas izveide esot kā zinātniskā matemātika arhitektūras veidolā. Veidojot biroju, ņemts vērā aprēķins, cik kvadrātmetru plaša telpa nepieciešama katram darbiniekam un kādai ir jābūt distancei līdz tuvākajam kafijas automātam un labierīcībām. Birojā izvēlēti piezemēti krāsu toņi – melns un pelēks, bet akcentiem izmantotas ziedu buķetes, kas izvietotas uz galdiem un plauktiem, turklāt interjers neesot pirmā mēroga zvaigzne, tas atkāpjas, lai varētu izcelties darbinieki. Interjera krāsu izvēle tiek raksturota kā ilgtspējīga, jo tā nav piesaistīta kādām aktuālām modes tendencēm. Zināmu akcentu un mājīgumu rada ozolkoka sienas. Tās pilda arī praktisku funkciju – sienas skapjos ir iespējams novietot dokumentus.

Ieejot Cabot Latvia birojā, pirmā skatam paveras plaša recepcijas zona. Pieejot pie biroja administratora letes, ikvienam viesim jāreģistrējas planšetē, norādot personu, pie kuras tas atnācis vizītē. Šāda elektroniska uzskaite esot nepieciešama, lai darbinieki saņemtu elektronisku ziņu par to, ka atnācis ciemiņš, tā arī palīdzētu gadījumā, ja birojā rastos kāda avārijas situācija.

Uzturēt birojā kārtību Cabot Latvia palīdzot ofisa policiste. Šāds amats ārvalstīs neesot retums. Šīs darbinieces uzdevums esot rūpēties par to, lai darba galdi netiktu noklāti ar nevajadzīgu dokumentu kaudzēm, atpūtas stūrīšos nekrātos trauki un birojs vienmēr izskatītos skaists un sakārtots.

Visu rakstu Nezaudēt savrupumu lielā korporācijā lasiet 29. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Integrējot aptuveni 20 dažādās Eiropas valstīs izvietotu ražotņu, filiāļu un pārstāvniecību administratīvās funkcijas, viena no pasaulē nozīmīgākajām ķīmiskās rūpniecības kompānijām Cabot Corporation šoruden Rīgā plāno atvērt Eiropas reģiona biznesa centru.

Tas šodien tika paziņots preses konferencē par nozīmīga ASV investora ienākšanu Latvijā.

Šādu lēmumu uzņēmums, kura pērnā gada apgrozījums ir vairāk nekā 3,5 miljardi ASV dolāru, pieņēmis, pateicoties Latvijas Investīciju attīstības aģentūras (LIAA) un Latvijas valdības darbam.

Plānots, ka Cabot Corporation Rīgā attīstīs biznesa pakalpojuma centru, kur vienuviet nodrošinās grāmatvedības, finanšu plānošanas, iepirkumu, klientu servisa, datu apstrādes, informācijas tehnoloģiju un personālvadības pakalpojumus visām uzņēmuma pārstāvniecībām un ražotnēm Eiropas, Tuvo Austrumu un Āfrikas reģionā.

«Jaunajā centrā uzņēmums nodrošinās darba vietas vismaz 120 cilvēkiem, no kuriem liela daļa tiks meklēta šajā reģionā,» pasakoties par Latvijas valdības sniegto atbalstu, sacīja Cabot Corporation vecākais viceprezidents un prezidents progresīvo tehnoloģiju segmentā Eiropas, Tuvo un Vidējo Austrumu un Āfrikas reģionā Nikolass Kross.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Cabot pievēršas Latvijai

Rita Jansone, 16.10.2014

Turpmāk galerijā: Jaunatklātais SIA Cabot Latvia oficiālais biznesa servisa centrs Upmalas biroju ēkā

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Servisa centros palielinās darbinieku piesaistes konkurence; durvis Rīgā vēris arī Cabot biznesa pakalpojumu centrs, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Latvija ir īpaša ar talantu pieejamību, attīstītu informācijas un komunikācijas tehnoloģiju infrastruktūru, augošu pakalpojumu sektoru un konkurētspējīgām izmaksām – tie ir iemesli, kāpēc ķīmijas rūpniecības kompānija Cabot Corporation atvēra biznesa pakalpojumu centru Rīgā. Atbilstoši Lursoft datiem Cabot Latvia ir reģistrēts šā gada 19. februārī. DB jau rakstīja (02.06.2011.), ka tieši servisa centri ārvalstu klientu apkalpošanai ir nozīmīgs Latvijas ekonomikas stūrakmens, kas var kalpot bezdarba samazināšanai. Ārvalstu uzņēmumi ir ieinteresēti investēt Latvijā vairāku faktoru dēļ: ģeogrāfiskā atrašanās vieta, rietumnieciska domāšana, attīstīta infrastruktūra un relatīvi lētas izmaksas. Šobrīd līdzīgi Latvijā darbojas arī Samsung, Tele2 Shared Service Center, Atea un Cytec Latvia servisa centri. Piemēram, Atea norādīja, ka 2013. gadā strādājošo skaitu ir plānots palielināt par 150–200 darbiniekiem, taču līdz 2015. gadam ir paredzēts pieņemt darbā aptuveni 600 cilvēku, taču šobrīd uzņēmums nesniedza datus par darbinieku skaitu. Atbilstoši Lursoft datiem Atea Global Services pērnā gada nogalē bija 242 darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Cabot Latvia paplašinās darbību, radot vairāk nekā 75 jaunas darba vietas

Žanete Hāka, 06.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Cabot Corporation" biznesa pakalpojumu centrs Rīgā plāno paplašināt darbību, lai spētu globāli nodrošināt augošās uzņēmuma vajadzības, informē uzņēmuma pārstāvji.

Tuvāko mēnešu laikā uzņēmums plāno radīt vairāk nekā 75 jaunas darba vietas, piesaistot kvalificētus darbiniekus, lai aizpildītu vakances grāmatvedības, klientu apkalpošanas, loģistikas, iepirkumu un informācijas tehnoloģiju departamentos.

"Cabot Latvia" biznesa pakalpojumu centrs tika atvērts 2014. gadā, lai nodrošinātu "Cabot Corporation" vajadzības Eiropas, Tuvo Austrumu un Āfrikas reģionā. Papildus pamata centra funkcijām - finanšu, IT, iepirkumu, loģistikas un klientu apkalpošanā, laika gaitā centrs ir audzis un sācis nodrošināt papildu pakalpojumus, kas neietilpst tradicionāla pakalpojumu centra darbībā, piemēram, talantu piesaisti, iekšējo auditu, pārdošanas atbalstu, mārketinga komunikācijas un citus pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tieši kvalitatīvu darba telpu trūkums bija iemesls, kādēļ kāda liela un starptautiski atpazīstama Japānas elektronikas kompānija izslēgusi Latviju no sava iespējamo atrašanās vietu saraksta, informēja Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Investīciju piesaistes nodaļas vadītāja Linda de Putāne.

Db.lv jau ziņoja, ka nekustamā īpašuma kompānijas mēdz piesaukt lielu mūsdienīgu biroju telpu deficītu Rīgā.

Ik nedēļu LIAA saņem aptuveni vienu pieprasījumu no ārvalstu kompānijām par dalīto pakalpojumu vai biznesa procesu ārpakalpojumu centru izveides iespējām Latvijā. Taču tieši pēdējos gados nākas atzīt, ka piedāvājuma sagatavošanai trūkst kāda elementa – atbilstoša nekustamā īpašuma, jo kompānijas, kurām ir šāda interese, jautā pēc lielām – virs 2000 m2 – telpām ar iespējām nākotnē tās paplašināt, turklāt tām būtu jābūt gatavām faktiski uzreiz, uzņēmumi nav gatavi gaidīt ilgāk par trim mēnešiem, kamēr kāda ēka tiks uzbūvēta. Arī nākamie 2 – 3 gadi telpu pieejamībā izskatās kritiski. Viņa atgādina, ka iepriekšējos gados Latvijai izdevies piesaistīt tādas kompānijas kā Allnex, Cabot Corporation un Cytec, savukārt 2015. gadā šādu piemēru nav. Pērn dažas kompānijas, izvērtējot iespējamo atrašanās vietu, izvēlējās citas Eiropas pilsētas, tostarp Viļņu, kur ir un top mūsdienīgi biroju centri. Šai pilsētai iepriekšējos gados ir izdevies piesaistīt pasaulē zināmus vārdus - Western Union un Barclays banku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aicina jauniešus uzlabot savas pozīcijas darba tirgū

Lelde Petrāne, 27.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

JCI Latvia aicina jauniešus piedalīties (Y)Our Future in Latvia 2015 un uzzināt visu, lai kļūtu par darba devējam interesantu kandidātu un iepazītos ar potenciālajiem darba devējiem. Projekts norisināsies 14. maijā no 10:30 līdz 15:30, RISEBA Arhitektūras un mediju centrs H2O 6.

Latvijā jauniešu bezdarbs ir 2x lielāks nekā vispārējais bezdarba līmenis, kas ir 9,1%. Tātad Latvijā jauniešu bezdarbs ir aptuveni 20%. Šobrīd valstī nemācās un nestrādā 50 000 jauniešu vecumā no 15 līdz 29 gadiem. Darba devēji ir novērojuši, ka jauniešiem trūkst prasmes pasniegt sevi, tādējādi nespējot izraisīt nopietnu interesi. Tādēļ organizācijas nodaļa JCI MB Riga rīko projektu, kura laikā jauniešiem tiks sniegti instrumenti un zināšanas, kādā veidā kļūt par interesantu kandidātu, un sastapt savus savus potenciālos darba devējus.

14. maijā, apmeklējot pasākumu, būs iespējams saņemt godīgu atsauksmi par savu CV un uzzināt kādas kļūdas tiek pieļautas darba pārrunu laikā. Jauniešiem vērtējumu sniegs cilvēkresursu vadības speciālisti no tādiem uzņēmumiem kā Statoil Fuel & Retail, Tele 2 Shared Service Center, Cabot Corporation, Ernst & Young Latvia, Evolution Gaming un daudziem citiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Dienas tēma: Solidaritātes nodoklis atņems konkurētspēju

Māris Ķirsons, 27.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts vēlme, ar solidaritātes nodokļa ieviešanu iekasēt vairāk naudas nodokļos, cerēto rezultātu var arī nenest

Pašvaldību ienākumiem pastāv risks pat samazināties. Saruks arī to uzņēmumu konkurētspēja, kuri savu produktu radīšanai izmanto augstas kvalifikācijas speciālistus. Par to liecina Deloitte apaļā galda diskusija par solidaritātes nodokļa slēptajiem riskiem. Uzņēmēji uzskata, ka solidaritātes nodokļa ieviešana nevis veicinās investīciju pieplūdumu Latvijas ekonomikai, bet – tieši pretēji – slāpēs, turklāt netiek izslēgts, ka pat tie, kuri jau ir investējuši Latvijā, augstākā līmeņa speciālistu darba vietu pārcels uz kādu no kaimiņvalstīm.

Tiek pieļauts, ka daļa solidaritātes nodokļa maksātāju šāda nodokļa ieviešanu Latvijā apstrīdēs Satversmes tiesā. Valsts, daudz gribēdama, finālā varot dabūt ļoti maz – patiesībā konsolidētais efekts var būt arī negatīvs.Efektīvāk būtu bijis palielināt nodokļu iekasējamību, vēl jo vairāk, ja valsts budžeta parāds uz šā gada oktobri ir 1,47 miljardi eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neraugoties uz Covid-19 radītajām sekām darba tirgū, starptautiskie biznesa pakalpojumu centri (SBPC) turpina uzsāktās darbinieku atlases, aicinot darba ņēmējus izvērtēt šo laiku un atvērti skatīties uz jauniem karjeras pavērsieniem.

Šobrīd darba meklētāju vietnē CV.lv SBPC publicējuši aptuveni 200 darba sludinājumus IT, finanšu, klientu servisa, loģistikas, iepirkumu un citās administratīvajās funkcijās.

"SBPC ir globāli pārstāvētu organizāciju struktūrvienības, kas nodrošina biznesa atbalsta funkciju izpildi (tādas kā grāmatvedība, finanses, IT, klientu serviss, iepirkumi, loģistika, personāla vadība) uzņēmumu grupai vai juridiski nesaistītiem uzņēmumiem," stāsta Monta Geidāne, "ABSL Latvija" izpilddirektore.

"Ņemot vērā šīs nozares uzņēmumu specifiku, vairums uzņēmumu ne tikai šajā laikā turpinājuši darbu bez būtiskām dīkstāvēm vai darba resursu samazinājumiem, bet arī turpina meklēt papildspēkus savām komandām," viņa informē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investoriem galvu vienmēr jauks emocijas. Viens ir apzināties, ka vari iekrist emocionālos savas domāšanas slazdos, bet pilnīgi kas cits – reāli no tiem arī izvairīties. Šajā ziņā var citēt slavenā boksera Maika Taisona teicienu: «Visiem ir plāns līdz brīdim, kad tie dabū pa seju.»

Mēdz teikt, ka tendences Volstrītā nosaka bailes un alkatība. Proti, tirdzniecība ir emocionāla, kas nozīmē, ka liela daļa investoru laikos, kad cenas kāpj, ir pārāk pašpārliecināti un uzņemas pārlieku lielus riskus. Savukārt, plaukstot pirmajām problēmām, daudzi kapitulē un aktīvi mēģina ierobežot zaudējumus. Tiek arī norādīts, ka esam bioloģiski programmēti tā, lai savstarpēji nesaistītā informācijā mēģinātu saskatīt kādas dziļākas sakritības.

Piemēram, finanšu ziņu portāls Barron’s raksta, ka vērtspapīru tirdzniecības uzņēmumiem ir augoša interese par tādiem speciālistiem, kas palīdz citiem saprast to, kā to emocijas ietekmē investīciju lēmumus, un palīdz mazināt krišanu dažādos ar emocijām saistītos domāšanas slazdos. Tiek norādīts - bieži tas ietver tehnoloģiju iesaistīšanu, kuras analizē vēsturiskos tirdzniecības datus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Biznesa pakalpojumu nozares asociācijai mainās vadība

Db.lv, 26.07.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa pakalpojumu asociāciju (ABSL Latvia) turpmāk vadīs SEB Global Services biznesa centra vadītāja vietniece Aļesja Kirčenko.

Līdzšinējais nevalstiskās organizācijas vadītājs Fredis Bikovs paziņojis par atkāpšanos no valdes un valdes priekšsēdētaja amata saistībā ar pieņemto lēmumu par labu jauniem karjeras izaicinājumiem citā nozarē.

“Esmu pagodināta par asociācijas valdes lēmumu apstiprināt mani ABSL Latvia valdes priekšsēdētājas amatā. Jau laikā pirms asociācijas dibināšanas esmu aktīvi iesaistījusies nozares atpazīstamības veicināšanā un iestājusies par nozares interesēm, izceļot problēmu jautājumus, piemēram, par nepieciešamiem uzlabojumiem kvalificētu speciālistu pieejamībā un imigrācijas procesā. Ieņemot jauno amatu asociācijā, turpināšu iesākto un lieku lielas cerības uz ABSL Latvia nākotnes plāniem saistībā ar nozares attīstību Latvijā. Šobrīd vidējā alga nozarē ir pārsniegusi 2000 Eiro pirms nodokļu nomaksas, kas apliecina nozares pieaugošo pienesumu Latvijas ekonomikā. Tādēļ atbildīgajām valsts un pašvaldību institūcijām jārīkojas izlēmīgāk, lai veicinātu nozares attīstību, piesaistītu jaunas investīcijas un sekmētu jaunu, labi apmaksātu darba vietu veidošanos, kas rada augstu pievienoto vērtību,” skaidro jaunievēlētā ABSL Latvia valdes priekšsēdētāja un SEB Global Services Biznesa centra vadītājas vietniece A. Kirčenko.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sasniegts projekta Uzņēmumu atvērto durvju nedēļa visu laiku labākais rezultāts

Lelde Petrāne, 24.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Devīto gadu pēc kārtas jauniešu karjeras portāls Prakse.lv rīko projektu Uzņēmumu atvērto durvju nedēļa. Tā laikā studentiem būs iespēja doties ekskursijās uz uzņēmumiem, lai iepazītu jauniešiem draudzīgākos darba devējus un pieteiktos praksei vai darbam, savukārt skolēni varēs noskaidrot piemērotāko nozari un profesiju karjeras veidošanai.

Ekskursijās jaunieši varēs doties no 11.-15.aprīlim.

Šogad savas durvis jauniešiem vērs 70 uzņēmumi, kas esot projekta visu laiku labākais rezultāts. Pretēji valdošajam uzskatam, ka jaunieši nav darba tirgū pieprasīti, darba devēji labprāt vēlas studentus pieņemt gan praksē, gan darbā. Projekta ietvaros 71% darba devēju izrādījuši interesi piesaistīt jaunus darbiniekus. Ekskursiju laikā būs iespēja atstāt savu CV un pieteikties vakancēm, kā arī uzdot sev interesējošos jautājumus un neformālā gaisotnē iepazīt darba devēju un potenciālos kolēģus.

Lielākais pieprasījums ir pēc informāciju tehnoloģijas, finanšu un ekonomikas, pārtikas rūpniecības, mārketinga un apkalpošanas speciālistiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Nodibināta Latvijas biznesa pakalpojumu centru nozares asociācija

Anda Asere, 03.06.2019

Biznesa pakalpojumu centru nozares asociācijas ABSL Latvija valdes priekšsēdētājs Fredis Bikovs un valdes locekle Aļesja Kirčenko.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai stiprinātu biznesa pakalpojumu centru jomas nozīmību valsts ekonomikā un to attīstību, nodibināta Latvijas biznesa pakalpojumu centru nozares asociācija ABSL Latvija

Dibinātāji ir Cabot Latvia, Circle K Business Centre, Cognizant GB Limited filiāle Latvijā, DNB Bank ASA Latvijas filiāle, EVRY Latvia un SEB Global Services. Asociācijas uzņēmumos kopā strādā aptuveni 2000 darbinieku, bet visā nozarē Latvijā 50 uzņēmumos nodarbināti vairāk nekā 9000 darbinieku, un šo kompāniju kopējais apgrozījums 2018. gada nogalē ir sasniedzis 300 milj. eiro.

Biznesa pakalpojumu centru jomā tiek lietoti vairāki apzīmējumi – ārpakalpojumu centri, dalīto pakalpojumu centri, globālo biznesa pakalpojumu centri. «Nav viegli, ka ir dažādi termini, bet, neatkarīgi no nosaukuma, visiem ir līdzīga funkcija – no Latvijas apkalpot konkrētā zīmola uzņēmumus visā pasaulē. Mums pašiem ir svarīgi rast vienotu latviskojumu šim starptautiskajam biznesa formātam, lai pieteiktu nozari jaudīgāk,» saka ABSL Latvija valdes locekle Aļesja Kirčenko, kura ir SEB Global Services vadītājas vietniece Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“EfTEN Real Estate Fund 4” no “Hanner Group” par 131 miljonu eiro Rīgā iegādājies biroju kvartālu “Jaunā Teika”.

Tas ir “EfTEN” līdz šim lielākais darījums un otrs lielākais nekustamo īpašumu darījums Latvijas vēsturē.

“Līdz ar šī īpašuma iegādi EfTEN portfelim pievienosies Rīgas biroju tirgus ainavā nozīmīgais objekts “Jaunā Teika”. Mēs augstu vērtējam “Hanner Group” profesionalitāti, attīstot šo īpašumu un noslēdzot ar mums šo tik nozīmīgo darījumu, ”sacīja “EfTEN Capital” izpilddirektors Viljar Arakas.

Biznesa centru “Jaunā Teika” veido četras biroja ēkas, no kurām trīs – Ausma, Teodors un Henrihs tika uzbūvētas 2016.gadā, bet viena – Valters jau 2009. gadā. Biroja ēku kompleksa nomājamā platība ir aptuveni 59 000 kvadrātmetru, un tajā kopumā ir 1102 autostāvvietas, no kurām 973 atrodas divās daudzlīmeņa stāvvietu ēkās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Biznesa pakalpojumu nozarē strauji kāpj procesu automatizācijas tempi

Db.lv, 06.09.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2020. gada sākumā Latvijā bāzētie starptautisko biznesa pakalpojumu centri bija automatizējuši un robotizējuši 10% no saviem procesiem, un tie prognozēja, ka turpmāko trīs gadu periodā tiks automatizēti 25% no apkalpotajiem procesiem.

Realitātē šo rezultātu nozarei izdevies sasniegt viena gada laikā, apliecina ABSL Latvia veiktā pētījuma dati. Turklāt 2021. gada sākumā veiktās aptaujas dati norāda uz to, ka līdz 2024. gadam nozare plāno automatizēt un robotizēt vidēji 43% no šobrīd apkalpotajiem biznesa procesiem globālā līmenī.

Straujš digitālās transformācijas kāpums starptautisko biznesa pakalpojumu centru (turpmāk tekstā “SBPC”) nozarē saistāms ar kopējo tehnoloģiju pieaugošo lomu globāla mēroga uzņēmumos, kā nepieciešamību uzlabot uzņēmumu darbības efektivitātes rādītājus. Vidēji 80% no nozares uzņēmumiem Latvijā aktīvi izmanto pieejamos procesu automatizācijas un robotizācijas risinājumus vai sekmīgi ir izveidojuši paši savas procesu automatizācijas komandas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investīciju fonds Baltic Horizon noslēdzis Upmalas Biroji iegādes darījumu, liecina paziņojums Nasdaq Riga.

Tādējādi patlaban Baltic Horizon portfelī ir 7 īpašumi vairāk nekā 125 miljonu eiro apmērā.

Upmalas Biroji ir 2008.gadā celta biroju ēka. Tās enkurnomnieki ir SEB un CABOT un patlaban ēka ir pilnībā iznomāta. Ēku cēlis Vācijas īpašumu attīstītājs Bauplan Nord, kas arī turpmāk šo ēku apsaimniekos.

Fondam Baltic Horizon pieder lielveikala SKY ēka Biķernieku ielā. Fonda ieguldījumi ir diversificēti – 35% ieguldīts Tallinā, 23% - Rīgā un 42% - Viļņā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: DB viesojas vērienīgajā Jaunās Teikas kvartālā

Ingrīda Drazdovska, 06.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2020.gadā nekustamā īpašuma kompānija "Hanner" pabeigs Jaunās Teikas kvartālu, citu attīstības plānu tai pagaidām nav, ņemot vērā ne pārāk spožo situāciju tirgū.

Paralēli šobrīd uzņēmums pabeidz dzīvojamās mājas Vesetas ielā 26 pēdējo dzīvokļu pārdošanu, kā arī turpina pārvaldīt biroju centru "Place Eleven" Skanstes apkaimē.

Jaunā Teika atrodas Rīgā, aiz VEF kultūras pils un LMT ēkas; starp Gustava Zemgala gatvi un Ropažu ielu. Noslēgumam tuvojas 16 stāvu biroju ēkas "Henrihs" un pēdējās daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas būvniecība. Iznomājamā biroju platība "Henrihā" ir 22,3 tūkst. m2.

DB.lv pērn decembrī ziņoja, ka viens no pirmajiem nomniekiem šajā ēkā būs "Cabot Latvia". Gan "Henrihs", gan līdzās esošais "Teodors" (pabeigts 2018.gadā) celti atbilstoši ilgtspējīgas būvniecības kritērijiem. "Teodorā" ir izveidota jau otrā šī kvartāla kopdarba telpa "Teikums", sporta klubs "Squad Hour", kurš aprīkots ar jaunākās paaudzes tehnoloģijām un piedāvā dažādas trenažieru un grupu nodarbības, kā arī kokteiļbārs "Minox" un pasākumu telpas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā par taisnīgāko atalgojuma maksātāju lielo uzņēmumu grupā šogad atzīta AS "Latvijas valsts meži", bet mazo un vidējo uzņēmumu grupā - SIA "Getliņi eko", informē personāla atlases, attīstības un atalgojuma pētījumu kompānijas "Fontes" pārstāvji, atsaucoties uz jaunākā pētījuma datiem.

"Pandēmijas izraisītās pārmaiņas ir mainījušas spēles noteikumus, un darba tirgū galveno lomu spēlē darba ņēmējs. Taisnīgs atalgojums jau ir kļuvis par normu, nevis pievienoto vērtību. Arvien vairāk organizāciju veido pārskatāmu atalgojumu politiku, sekmējot savu konkurētspēju gan esošo darbinieku noturēšanā, gan jaunu piesaistē," pauda "Fontes" vadītāja Kristīne Āboltiņa.

Darba devēji tika vērtēti vairākos posmos, skatot, vai tiek integrēts dzimuma līdztiesības princips - gan pēc atalgojuma, gan pārstāvniecības augstākajā vadības līmenī, vai visiem darbiniekiem vienā amatā ir līdzīgs atalgojums, vai atalgojums uzņēmumā ir konkurētspējīgs darba tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Pasaules bagātāko cilvēku turība, pateicoties vēlēšanām dienas laikā pieaugusi par 35 miljardiem dolāru

Žanete Hāka, 08.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules bagātākie cilvēki pirmdien kļuva par 35,4 miljardiem ASV dolāru bagātāki, jo akciju tirgus indeksi pieauga, palielinoties spekulācijām, ka Hilarija Klintone tiks ievēlēta ASV Valsts prezidenta amatā, raksta Bloomberg.

Bloomberg miljardieru indeksa vērtība dienas laikā pieauga par 0,8% līdz 4,4 triljoniem dolāru.

Kā liecina miljardieru ziedojumi, ASV miljardieri labprātāk ASV Prezidenta amatā redzētu Hilariju Klintoni.

Cabot Wealth Management eksperts Roberts Luiss skaidro, ka tirgus uztvere ir, ka Klintones prezidentūra būs tāda līdzīga kā iepriekšējos astoņos gados, ja runā par likumdošanu un izmaiņas ekonomikā būs mazākas nekā, ja uzvarētu Donalds Tramps.

ASV miljardieri veido trešdaļu no Bloomberg miljardieru indeksa un guvuši lielākos ienākumus, 22 miljardu dolāru apmērā. Visvairāk guvis Amazon.com dibinātājs Džefs Bezoss – 2,6 miljardus dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunās Teikas attīstītājs "Hanner Grupa" ekspluatācijā nodevis biroju ēku "Henrihs," tādējādi Jaunajai Teikai kļūstot par lielāko mūsdienu biroju kompleksu pilsētā.

Šī ēka ir jaunākais papildinājums ietekmīgākajai inovāciju un tehnoloģiju apkaimei Rīgā. Jaunās Teikas biroju ēku "Valters", "Teodors", "Ausma", kurās veiksmīgi darbojas vairāk kā 25 uzņēmumi, un tikko ekspluatācijā nodotās ēkas "Henrihs" kopējā platība ir 59 000 kvadrātmetru.

"Henrihs" ir 16 stāvus augsta A klases biroju ēka ar kopējo platību 23 600 kvadrātmetri un vairāk nekā 2000 vietām darbam. Papildu biroju telpām ēkā tiks izveidots konferenču un pasākumu centrs, iekštelpu "street food" zona, bērnudārzs, jumta terase un daudzstāvu autostāvvieta. Vairāk nekā 50% platību ēkā jau ir iznomātas. Vieni no pirmajiem uzņēmumiem, kas nolēmuši pievienoties Jaunās Teikas kopienai, ir tādi starptautiski uzņēmumi kā "Gjensidige Latvija" un "Cabot Latvia".

Komentāri

Pievienot komentāru
Kas tev jāzina

Kas tev jāzina 16. oktobrī

Dienas Bizness, 16.10.2014

Latvijā.

Krievijas pārstāvis: Saistībā ar embargo parādās gaisma tuneļa galā

Saistībā ar Krievijas noteiktajām sankcijām, nosakot pārtikas produktu embargo, parādoties gaisma tuneļa galā, šodien Krievijas nevalstiskās organizācijas Starptautiskais ražotāju un uzņēmēju kongress konferences laikā atzina Krievijas Federācijas Federālās asamblejas Lauksaimniecības un vides politikas komitejas priekšsēdētājs Genādijs Gorbunovs. Lasīt tālāk...

Foto: Reuters/Scanpix

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Tā kā kompetenču un atbildības dalījums starp ministrijām šā vai tā ir diezgan formāls, izveidojusies situācija liek uzdot jautājumu – vai līdzšinējais ministriju sadalījums ir optimāls un sevi attaisno? Krīzes laikā bija populāri veikt valsts pārvaldes funkciju izvērtēšanu. Diemžēl līdz ar krīzes laiku beigusies arī izvērtēšana,» DB viedoklī raksta Līva Melbārzde.

Ar stratēģijas galda spēli Goldingen pārbauda spējas Latvijā un krāj spēkus, lai parādītu sevi ārzemēs.

Servisa centros palielinās darbinieku piesaistes konkurence; durvis Rīgā vēris arī Cabot biznesa pakalpojumu centrs.

Liepājas lidostā sākta rekonstrukcija ar mērķi sertificēt lidlauku regulārajiem reisiem.

Pieteikumi šīm un citām aktuālajām ziņām - raksta galerijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvijas aizvien vairāk eksportē produktus ar augstāku pievienoto vērtību

Žanete Hāka, 14.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo trīs gadu laikā ir būtiski uzlabojusies Latvijas eksporta struktūra, eksports ir kļuvis daudzveidīgāks un ir jūtama mazāka vienas preču grupas dominance kopējā eksportā. Svarīgi arī tas, ka mūsu uzņēmumi ir spējuši dažādot eksporta noieta tirgus, informējot Ministru kabinetu par Latvijas preču un pakalpojumu eksporta veicināšanas un ārvalstu investīciju piesaistes pamatnostādņu 2013. – 2019. gadam starpposma novērtējuma rezultātiem šā gada 14.martā atzina Ministru prezidenta biedrs, ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens.

Lai arī eksporta izaugsme pēdējo trīs gadu laikā bija mērena, ņemot vērā ārējās vides nenoteiktību, būtiski uzlabojās Latvijas eksporta struktūra un diversifikācijas pakāpe. Tā, piemēram, augsto tehnoloģiju produktu eksporta īpatsvars kopējā eksportā pieauga no 6,4% 2012. gadā līdz 9,8% 2015. gadā.

Eksporta struktūras maiņa par labu augsto tehnoloģiju produktiem apliecina mūsu valsts virzību produktivitātes virzienā – vairāk ražojam un eksportējam produktus ar augstāku pievienoto vērtību, atzīst A.Ašeradens. Tāpat pieauga transportlīdzekļu, ķīmiskās rūpniecības preču, koksnes un tās izstrādājumu, kā arī lauksaimniecības un pārtikas preču eksports.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Vai esam gatavi pazaudēt veselu nozari Lietuvai?

Monta Geidāne - ABSL Latvia izpilddirektore, 26.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemas pievienotās vērtības darba vietas jeb zvanu centri - tā visbiežāk Latvijā tiek raksturoti Starptautiskie biznesa pakalpojumu centri (SBPC), šķietami konsekventi ignorējot to, ka tieši šī ir nozare, kas pēdējos gados sniegusi vienu no lielākajiem ieguldījumiem tādu nozīmīgu jomu attīstībā kā datu zinātne un robotika.

Vēsturiski veidojušies stereotipi ir novecojuši un zināmā mērā bremzē valsts ekonomisko attīstību. Atstājot novārtā šo būtisko nozari, mēs ne vien zaudējam darba vietas ar konkurētspējīgu atalgojumu, starptautisku darba vidi, izaugsmes iespējām, profesionālajām apmācībām un lērumu citu labumu, bet arī labprātīgi atsakāmies no mūsu pašu dzīves apstākļu uzlabošanas, neveicinot tādu saistīto jomu attīstību pilsētā kā modernu biroja ēku būvniecība, dzīvojamo platību attīstība, pilsētas infrastruktūras pilnveide u.c.

Lietuva, īpaši Viļņa, ir bijusi veiksmīgs piemērs tam, lai laikus pārkāptu šiem stereotipiem un jēgpilni valstiskā līmenī strādātu pie šīs nozares uzņēmumu piesaistes. Pēc jaunākajiem datiem Viļņā šobrīd izvietoti 78 SBPC, kas nodrošina 17 tūkstošus darba vietas. Lietuva pat ir gājusi soli uz priekšu un sākusi aktīvi attīstīt arī Kauņu kā pievilcīgu SBPC lokāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Paraksta memorandu ar mērķi radīt 10 tūkstošus jaunu darba vietu

Laura Mazbērziņa, 26.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 26. aprīlī, parakstīts sadarbības memorands par starptautisko biznesa pakalpojumu centru (SBPC) attīstību Rīgā. Šis memorands paredz mērķtiecīgu valsts institūciju, galvaspilsētas un privātā sektora sadarbību SBPC sektora attīstībā, izaugsmē, un jaunu darba vietu izveidē. Tiek plānots, ka šī sadarbība potenciāli varētu radīt vismaz 10 tūkstošus jaunu darba vietu SBPC sektorā starptautiski atpazīstamos uzņēmumos, kas piedāvā gan konkurētspējīgu atalgojumu, gan pievilcīgu darba vidi, kā arī karjeras izaugsmes iespējas.

SBPC sektorā Rīgā jau patlaban darbojas aptuveni 50 uzņēmumi, tostarp: Circle K Business Centre, Tele2 Shared Service Center, Accenture, Cabot, Evry, Tieto, Visma, Atea, SEB Shared Service Center, DNB Bank ASA, kas nodrošina darba vietas vairāk nekā 7 tūkstošiem Rīgas iedzīvotāju. Tomēr Rīgā, salīdzinot ar citām SBPC sektorā populārām Centrālās un Austrumu Eiropas pilsētām, pastāv neizmantots potenciāls jaunu darbavietu radīšanai. Paredzēts, ka šādu uzņēmumu attīstība motivēs jauniešus pēc studijām palikt Latvijā, kā arī veicinās re-emigrācijas procesu. Sadarbības mērķi ir apzināt izaicinājumus SBPC nozarē un rast risinājums gan sektora, gan uzņēmumu līmenī, kā arī rosināt dialogu ar SBPC pārstāvjiem un veicināt Latvijas un Rīgas atpazīstamību globālā mērogā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Prognozē starptautisko biznesa pakalpojumu centru lomas pieaugumu

Zane Atlāce - Bistere, 30.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vērtējot COVID-19 ietekmi uz pasaules ekonomiku un biznesa vidi, jau šobrīd var prognozēt, ka krīzes situācija visā pasaulē liks izvērtēt starptautiski pārstāvētu organizāciju pārvaldības labo praksi, iespējas to padarīt efektīvāku, pārskatot arī par administratīvo izmaksu pārdomātu strukturēšanu.

Starptautiskie pakalpojumu centri, kas izvietojuši biznesa atbalsta funkcijas vienuviet, zināmā mērā ir atbilde uz šo izaicinājumu.

Esošajā ārkārtas situācijā Latvijā, nozare ir pierādījusi tās spēju pilnībā strādāt attālināti, ātri pielāgoties mainīgajiem apstākļiem un nodrošināt biznesa nepārtrauktību, kas ir izšķirošs faktors globālu organizāciju dzīvotspējai.

"Situācijai pasaulē strauji mainoties, uzņēmumiem pāris dienu laikā nācies pielāgoties darbam attālināti. Ar mainīgām sekmēm, taču liela daļa gan privātajā sektorā, gan valsts institūcijās strādājošo ik dienas apgūst jaunas prasmes tehnoloģiju izmantošanā un komandas darba vadīšanā attālināti. Starptautisko biznesa pakalpojumu centru nozare šajā ziņā ir spējusi pilnībā turpināt darbību attālināti, ņemot vērā, ka noteicoši lielākā daļa biznesa atbalsta funkciju tiek nodrošinātas un apkalpotas online režīmā." atzīst "ABSL Latvia" valdes priekšsēdētājs un "EVRY Latvia" vadītājs Fredis Bikovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Microsoft Latvia vadītāju Ēriku Eglīti

Lelde Petrāne, 08.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Microsoft Latvia vadītājs Ēriks Eglītis. «Esmu Microsoft Latvia vadītājs. Tas nozīmē, ka pārstāvu uzņēmumu Latvijā un Latviju uzņēmumā, kuram 119 pasaules valstīs ir aptuveni 120 000 darbinieku, 640 000 sadarbības partneru un 1,4 miljardi Windows ierīču lietotāju. Latvijā uzņēmuma pārstāvniecība ir jau 15 gadus – aktīvi līdzdarbojamies IT nozares stiprināšanā sadarbībā ar mūsu vairāk nekā 500 partnerorganizācijām,» skaidro Ē. Eglītis.

Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Īsā atbilde: man patīk!

Nedaudz izvēršot: cilvēka mūžu veido nejaušību un apzinātu rīcību sakritības laikā un telpā. Kad 14 gadu vecumā ieguvu programmējamo kalkulatoru un pirmo programmēšanas pieredzi, nevarēju iedomāties, ka kādreiz vadīšu šāda mēroga uzņēmuma pārstāvniecību Latvijā. Tomēr visas manas apzinātās izvēles ir vijušās ap IT nozari, palaikam tajās iejaucoties arī kādai nejaušībai. Tomēr nejaušības neatnāktu, ja nebūtu līdzdalības nozares notikumos - ja gribi cerēt uz vinnestu, ir jānopērk loterijas biļete!

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Starptautiskie biznesa pakalpojumu centri – iegriba vai nepieciešamība?

Guntars Cauna, SIA Pillar RE Services izpilddirektora vietnieks, 02.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arvien biežāk tiek runāts par starptautisko biznesa pakalpojumu centru (SBPC) straujo attīstību un potenciālajiem ieguvumiem, tomēr joprojām lokāli ne vienmēr ir skaidrs, par ko īsti ir runa. Vai tas ir kārtējais uzpūstais burbulis «mums vajag to pašu, kas ir citiem» vai tomēr tā ir nenovēršama darba vides attīstības tendence, uz kuru mērķtiecīgi jātiecas?

Modernas darba vides un augsti kvalificētu speciālistu piesaiste nenoliedzami ir prioritāte ne vien no potenciālo darba ņēmēju puses, bet arī valsts līmenī. SPBC ienes darba vietas ne tikai zvanu centros, tie ietver arī sarežģītus biznesa procesus, kas lokāli nozīmētu augstas kvalifikācijas darbinieku piesaistīšanu. Latvijā jau šobrīd SBPC sektors veido gandrīz 8000 darba vietu, un Rīgā veiksmīgi darbojas aptuveni 50 uzņēmumi, tostarp Circle K Business Centre, Tele2 Shared Service Center, Accenture, Cabot, Evry, Tieto u.c. Tomēr uz pasaules fona attiecība starp nodarbināto skaitu SBPC sektorā pret citām darba vietām ir visai niecīga. Jaunākie dati liecina, ka Centrālajā un Austrumeiropā jau šobrīd darbojas vairāk nekā 1400 SBPC, un šī nozare aizvien turpina attīstīties, tirgum pieaugot par 6% katru gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru