Jaunākais izdevums

«Kamēr Neretā remontē bērnudārzu, mazākie bērni ir izvietoti kultūras namā. Mani pārsteidza, ka ēdienu bērniem no sociālās aprūpes centra uz kultūras namu ved katafalkā. Vai tiešām nav piemērotāka transportlīdzekļa?» reģionālajam medijam Staburags sašutusi stāstījusi kāda Neretas iedzīvotāja.

«Interesanti, vai pagājušajā gadā, kad Neretas novadā viesojās Valsts prezidents un domes ēkā klāja galdu, arī tad ēdienu turp veda katafalkā?» viņa turpinājusi.

Neretas novada domes izpilddirektors Rolands Klibiķis Staburagam skaidrojis, ka pašvaldībai ir vairāki kravas mikroautobusi. Transportlīdzeklis, kas iedzīvotājiem atgādina katafalku, arī esot reģistrēts kā kravas mikroautobuss, nevis katafalks.

«Kravas un pasažieru telpa ir atdalīta ar starpsienu. Pārvadājot ēdienu, tiek ievērotas visas sanitārās prasības, ēdiens un maize ir slēgtos konteineros un kastēs. Mikroautobusā var pārvadāt arī tādus priekšmetus kā veļasmašīna un ledusskapis, ir bijuši gadījumi, kad pārvadā arī aizgājējus. Ja iedzīvotājiem tas nav pieņemami un šķiet neētiski, meklēsim citu automašīnu ēdiena pārvadāšanai. Šajā ziņā mums gan nav lielas izvēles,» sacījis Rolands Klibiķis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Ceļojums: Indijā viss ir iespējams

Sagatavoja Linda Zalāne, 03.10.2014

Parasti cilvēki, kas pelna naudu, kā vien var, un ir priecīgāki par bagātajiem eiropiešiem.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Indiju braucu apmēram divas reizes gadā, tur pārstāvu Latvijas, kā arī vietējos Indijas māksliniekus

Iesaka Ivonna Veiherte, Galerija 21 direktore

Biznesa attīstības iedīgļi Indijā ir senāki. Pirmo reizi uz Indiju aizbraucu 2007.gadā, kad ļāvos draugu aicinājumam doties uz šo valsti, pat nezinot, ko tur darīsim. Mani interesē joga, taču ne tādā mērā, lai šāda iemesla dēļ turp dotos, par biznesa iespējām šajā valstī nemaz nerunājot. Pavadījām trīs nedēļas, bet brīdī, kad bija jādodas mājup, es saplēsu avio biļeti un teicu, ka Indijā uzkavēšos vēl kādu laiku, tad jau redzēs, cik ilgi. Vēlējos tur pabūt viena, iepazīt vietējo vidi. Toreiz apmetos Rišikešā, kur nodzīvoju sešas nedēļas. Tas bija labs pārbaudījums, un pēc tam man radās iespēja Indijā sākt aktivitātes mākslas jomā. Indieši ir pieraduši pie eiropiešieiem, pratuši sadzīvot ar angļu kolonistiem. Viņi visi runā angliski un kopumā iebraucējiem ir atvērti. Sāku braukt uz mākslas mesēm un pārstāvēt latviešu māksliniekus Indijā, bet tad sapratu, ka būtu interesanti un pat vairāk vērts Indijā sadarboties ar viņu vietējiem māksliniekiem, jo katrā valstī jau vairāk turas pie savējiem. Sākotnēji, lai to darītu (un pat, iespējams, tādēļ, lai būtu iemesls doties profesionāli izaicinošā ceļojumā), viena pati divos mēnešos apmeklēju gandrīz vai visas Indijas pilsētas, kurās kaut kas notiek saistībā ar mūsdienu mākslu. Protams, man bija rekomendācijas un sagatavoti kontakti, lai tiktu tur uzņemta, bet neslinkoju atrast citus. Tas bija vērtīgi! Fiziski tas nebija viegli, jo katrā vietā iznāca uzkavēties ļoti neilgi. Kopumā papildināju priekšstatu par šo sfēru un tagad zinu gandrīz vai visus tirgus spēlētājus, Indijas laikmetīgās mākslas stiprās un vājās puses, jo mana pieredze mākslas jomā ļauj saskatīt arī reālās perspektīvas. Tagad vairākus gadus uz Indiju braucu caurmērā divas reizes gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēdināšanas kompānija AS Lido sākusi atjaunot pirms trīs gadiem pārtraukto ēdiena piegādes pakalpojumu, informē Lido valdes priekšsēdētāja Rita Auziņa.

Viņa norāda, ka sākotnēji Lido ēdienu piegāde tiks nodrošināta Vidzemes priekšpilsētā, taču nākamā gada sākumā plānots aptvert visu Rīgas teritoriju.

Auziņa neatklāj, cik lielas investīcijas plānots ieguldīt šī pakalpojuma atjaunošanā un paplašināšanā nākamā gada laikā. Viņa arī nenorāda, cik liels ir Lido autoparks, taču uzņēmums plāno, ka ikviens pasūtītājs savu maltīti saņems stundas laikā no pasūtījuma pieņemšanas brīža.

Ēdienu piegādes pakalpojuma veikšanu Lido sāka 1991.gadā un 20 gadus nodrošināja piegādi visiem rīdziniekiem.

«Pirms trīs gadiem nolēmām, ka vēlamies šim pakalpojumam pievērst īpašu uzmanību, lai sniegtu mūsu klientiem labāko piegādes jomā,» akcentē Auziņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Piegādes biznesa potenciāls vēl aptverams

Anda Asere, 19.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēdienu piegādes bizness Latvijā tiek lēsts 6–8 miljonu eiro vērtībā; parasti cilvēki izvēlas pasūtīt picu un suši, ko piedāvā lielās ķēdes, bet pamazām attīstās arī nišas spēlētāji, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Mūsdienās daudzi vairs paši nevēlas stāvēt pie plīts un pasūta ēdienu uz mājām, tomēr šī pakalpojuma piedāvātājiem ir ne mazums izaicinājumu – piegādāt ēdienu vēl siltu un darīt to ātri. Pagājušā gada novembrī Lido atjaunoja ēdienu piegādi un šobrīd pakalpojums pieejams Rīgā, Jūrmalā un Salaspilī. «Par biznesa rezultātiem un apjomu kopējā Lido portfelī vēl ir pāragri runāt, bet attīstību un pieprasījumu šajā jomā redzam. Pasūtījumu skaits aug, tos veic gan privātpersonas, gan biroji,» stāsta Nora Masteiko, a/s Lido komercdirektore. Nesen ēdienu piegādi sāka piedāvāt arī SIA Terra restorāni. «Esam sākuši ar diezgan šauru piegādes zonu, bet jau strādājam pie tās paplašināšanas. Iesākums ir veiksmīgs un darbīgs. Pirmajā mēnesī piegādes bizness sasniedz aptuveni 5% no apgrozījuma, kas, mūsuprāt, ir ļoti labi,» saka Ilze Megne, SIA Terra restorāni vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

FOTO: Treniņš 1984. gada Sarajevas Ziemas Olimpisko spēļu trasē

Lelde Petrāne, 17.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aģentūras Reuters fotogrāfs fotoattēlos iemūžinājis to, kā daži riteņbraucēji treniņam izmanto citādi pamestu 1984. gada ziemas olimpisko spēļu bobsleja trasi Trebević kalnā netālu no Sarajevas, Bosnijā un Hercegovinā.

Lielākā daļa no 1984. gada ziemas olimpisko spēļu būvēm ir pārvērtušās par gruvešiem.

Arī bobsleja un kamaniņu trase pamesta sabrukšanai un ir vandaļu izpriecu vieta. Tomēr daži to izmanto arī sportiskiem mērķiem.

Fotogrāfijas skatieties raksta galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

FOTO: Iepazīstina ar piecu dažādu valstu Ziemassvētku tradicionālajiem ēdieniem

Žanete Hāka, 23.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojoties Ziemassvētkiem, restorānā Restorāns 3 dažādu Rīgas restorānu šefpavāri iepazīstināja ar piecu valstu Ziemassvētku galda klājumu un tradicionālajiem ēdieniem.

Ziemassvētku vakariņās ar Borjomi bija unikāla iespēja satikt piecu dažādu restorānu šefpavārus, kuri atklāja savas Ziemassvētku ēdienu receptes un prezentēja vienu ēdienu no meksikāņu, itāļu, krievu, gruzīnu un grieķu virtuves.

Restorāna Restorāns 3 šefpavārs Juris Dukaļskis iepazīstināja ar itāļu virtuvi un galdā pasniedza Itālijā iecienītu uzkodu – antipastu, savukārt gruzīnu virtuves restorāna Alaverdi šefpavārs Šota Mudžirišvili piedāvāja auksto uzkodu sacivi. Otrajā ēdienā krievu virtuves restorāna Tēvocis Vaņa šefpavārs Vitālijs Smirnovs pārsteidza ar pildītu piena sivēnu, štovētiem kāpostiem un kartupeļiem, savukārt meksikāņu restorāna El Santo X šefpavāri Havjērs Garsija un Hosē Karlos Gonzalezs Žagars pagatavoja meksikāņu ēdienu – tamales. Desertā grieķu virtuves restorāna Spitaki. Greek Deli Cafe”šefpavārs Anastasios Kolliopoulos atklāja grieķu ēdiena ar melomakarona pagatavošanas recepti, savukārt Juris Dukaļskis pasniedza itāļu desertu – tiramisu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Ēdienu piegādātājs Foodout apvienojas arEDA.UA; ieiet Ukrainas un Baltkrievijas tirgū

Dienas Bizness, 04.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas tirgū darbojošais ēdienu piegādes un līdzņemšanas startup uzņēmums Foodout Group apvienojies ar lielāko ēdienu piegādes kompāniju Ukrainā EDA.UA, tādējādi ieejot Ukrainas tirgū un tuvākajā laikā apvienotā kompānija plāno atklāt jaunu filiāli arī Baltkrievijā, informē kompānijas pārstāvji.

«Mēs ticam, ka ēdienu piegādes un līdzņemšanas bizness tuvojas savai nostabilizēšanās fāzei Centrālās un Austrumeiropas valstīs. Tuvāko 2 līdz 3 gadu laikā paredzam stabilu segmenta izaugsmi un plānojam kļūt par līderiem vēl citās Eiropas valstīs,» saka Foodout Group valdes priekšsēdētājs Tomas Martunas.

Foodout.lv direktors Lauris Kokins uzsver: «Esam būtiski izauguši lokāli pēdējo divu gadu laikā un mēs redzam iespējas attīstīties pāri robežām arī citās valstīs. Augstu potenciālu saskatām valstīs, kur ir augoša tendence interneta lietošanai un mobilās vides aktivitātei, kas ir būtisks aspekts tiešsaistes ēdienu piegādei. Uzskatu, ka mūsu spēku un zināšanu apvienošana ar citu valstu līderiem palīdzēs dalīties pieredzē un attīstīt darbības procesus, lai klientiem nodrošinātu vēl labāku servisu!»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēdienu piegādes uzņēmums Latvijā Foodout.lv, šā gada trijos ceturkšņos ir uzrādījis 82% apgrozījuma pieaugumu, salīdzinājumā pret to pašu laika periodu 2016. gadā.

Tā ir straujākā izaugsme starp Foodout Group uzņēmumiem Baltijā, kaimiņus izaugsmē apsteidzot aptuveni divas reizes. Jau tuvākajā nākotnē Foodout.lv plāno aktīvi paplašināt savu darbību ārpus Rīgas un šobrīd meklē sadarbības partnerus, kas var nodrošināt loģistikas pakalpojumus Jelgavā, Ogrē un Jūrmalā.

Foodout.lv valdes priekšsēdētājs Lauris Kokins norāda: «Esam lielākais ēdienu pasūtīšanas portāls Latvijā, piedāvājot ēdienu piegādi no vairāk nekā 100 populārākajiem un zināmākajiem Rīgas restorāniem un kafejnīcām. Kopš darbības sākuma esam saņēmuši un apkalpojuši vairāk nekā 200 000 klientu vēlmes. »

Foodout.lv Latvijā darbojas kopš 2015. gada.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēdienu piegādes uzņēmuma Foodout.lv apgrozījums šogad ir divkāršojies un līdz gada beigām uzņēmums plāno sasniegt 2,19 milj. eiro apgrozījumu, informē Foodout.lv valdes priekšsēdētājs Lauris Kokins.

«Tā ir straujākā izaugsme starp «Foodout Group» uzņēmumiem Baltijas valstīs,» viņš piebilst.

Foodout.lv operatīvā informācija liecina, ka decembrī par 24% audzis korporatīvo pasūtījumus skaits. Katrs 12. pasūtījums tiek veikts korporatīvajiem klientiem. Interesanti, ka pasūtījumi tiek veikti ne tikai uz ofisiem, bet arī uz dažādām izklaides vietām. Foodout.lv apkopotā informācija norāda, ka šogad populāri aizvadīto gadu un gaidāmos svētkus atzīmēt ar kopīgu svētku maltīti, kas veido ap 75% no korporatīvo pasūtījumu kopapjoma, 18% tiek veiktas konditorejas izstrādājumu piegādes, savukārt 7% veido dažādu ēdienu pasūtījumi.

«Līdzīgi kā iepriekšējos gados, arī šogad vērojam korporatīvo pasūtījumu pieaugumu, balstoties uz sezonalitāti – pasūtījumu skaits pieaug svētku laikā, proti, Ziemassvētkos, Lieldienās, Līgo svētkos, kad darbinieki kopīgi darbā atzīmē šos svētkus,» skaidro L. Kokins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Foodout: Sabiedrībā joprojām ir stereotips, ka ēdienu piegāde ir sinonīms picām un suši

Žanete Hāka, 05.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā iedzīvotāji arvien vairāk aizdomājas par ēšanas ieradumiem un uzturā lietotās pārtikas daudzveidību, tāpēc strauji aug pieprasījums pēc tradicionālajiem eiropiešu ēdieniem un dažādu Āzijas valstu virtuvēm, intervijā stāsta Foodout.lv valdes priekšsēdētājs Lauris Kokins.

Kā tika izveidots uzņēmums Foodout?

Foodout sāka kā start-up uzņēmums, aptverot trīs Baltijas valstis. Apvienojoties ar Ukrainas lielāko ēdienu piegādes kompāniju EDA.UA, šobrīd Foodout Group ietvaros uzņēmums darbojas sešās valstīs - Ukrainā, Baltkrievijā, Lietuvā, Latvijā, Igaunijā un Irānā, kurās kopējais iedzīvotāju skaits pārsniedz 140 miljonus.

Kādas tendences iezīmējas pieprasījumā, kādus ēdienus ar piegādi visvairāk klienti sūta?

Latvijā ēdienu un gatavo maltīšu piegādei nav tik sena vēsture kā citur pasaulē, piemēram, Amerikas Savienotajās Valstīs vai Centrāleiropā. Tomēr, nu jau otro desmitgadi arī Latvijā var veikt ēdienu piegādes pasūtījumus. Vēsturiski ēdienu piegāde pie mums aizsākās ar picu piegādi un pēc tam strauju popularitāti guvušo suši ēdienu piegādi. Tāpēc vairumā sabiedrības joprojām pastāv stereotips, ka ēdienu piegāde ir sinonīms picām un suši. Lai gan abas šīs kategorijas vēl joprojām aizņem vairāk nekā 65% no kopējā ēdienu pasūtījuma, arvien lielāks pieprasījums veidojas arī pēc tradicionālās virtuves un citu valstu un kultūru kulinārijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Wolt: Rīga mūs sagaida atplestām rokām

Anda Asere, 08.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Wolt attīstība Baltijā tika plānota no pašiem pirmsākumiem, kad mēs pirms trim gadiem uzsākām darbu.

Ēdienu piegādes platforma Wolt no Somijas kopš novembra darbojas arī Rīgā un kompānijas vadītāja Baltijā Līsa Ristala (Liis Ristal) ir apmierināta ar līdzšinējiem rezultātiem

Šobrīd Somijā radītā ēdienu piegādes platforma Wolt darbojas septiņās valstīs, kas noticis pateicoties 15,5 miljonu dolāru investīcijām. Vairāk par kompānijas darbību Latvijā viņa stāsta intervijā db.lv.

Cik ilgi jau strādājat Rīgā? Vai esat apmierināti ar pirmajiem rezultātiem?

Wolt Rīgā sāka darboties pirms trim mēnešiem – novembra sākumā. Rīga mūs ir sagaidījusi ar atplestām rokām un pārspēja visas mūsu cerības. Tikai trīs mēnešu laikā platformā ir vairāk nekā 70 restorāni un lietotāju skaits strauji aug.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augošajai tendencei atteikties no sprostos dētu vistu olu izmantošanas šogad pievienojušies vairāki uzņēmumi - picēriju tīkls «Čili Pizza» ar 23 picērijām, restorāni «36.Line», «Ferma», «Kaļķu vārti», «Domini Canes», «Goldingen room», «ID Gourmet», «KOYA», «Martinelli», «OGLE», «Zilā Govs», «Colonel Brew Pub & Kitchen», kokteiļbārs «Mākonis Cocktails & Design», kafetērija «DOMA», viesnīcas «Wolmar» un «Dome Hotel & SPA», informē biedrība «Dzīvnieku brīvība».

Kokteiļbāra «Mākonis Cocktails & Design» pārstāvis Lauris Grass biznesa portālam db.lv stāstīja, ka olas tiek iepirktas no zemnieku saimniecības «Rītnieki». Viņš atzīst, ka tas sadārdzina ēdienu cenu. «Viss neapstājas pie tā, ka vistas tiek turētas brīvos apstākļos un skaidra pa pļavu. Svarīgi ir arī tas, ko šīs vistas ēd.» Par to, ka kokteiļbāra ēdienu sastāvā ir dabiskas vistu olas, bāra vadītāji informē klientus, to norādot gan ēdienkartē, gan sociālajos tīklos.

Restorāna «Ferma» menedžeris Raimonds Palms paskaidro, ka saistībā ar dabisko vistu olu izmantošanu cenas palielinātas netiek, jo izmaksu pieaugums nav tik būtisks. Ēdienkartē speciāli tas netiek norādīts, taču, ja kāds interesējas, tad par to tiek informēts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos trijos mēnešos ēdienu piegādes kompānijas «Wolt» lietotāji Rīgā pasūtījuši 16 tūkstošus burgeru, 12,5 tūkstošus kebabu, 7600 porcijas nūdeļu, 6700 salātus, 4000 suši un 1900 picas.

Pēdējos mēnešos cilvēki visbiežāk ēdienu pasūtījuši no «Wok to Walk», «Reigys Ausmeņa Kebabs», «RestBar MO», «B – Burgers», «Vairāk saules», «The Beginnings», «Vest», «Sushi Express», «Balts» un «Singh's».

«Cilvēki Rīgā vienmēr bijuši ļoti atbalstoši – kopš pirmā mēneša mēs augam par 10 līdz 20% katru nedēļu. Šobrīd esam aktīvi 39 nedēļas un piedāvājam ēdienu no 110 restorāniem un sadarbojamies ar 225 kurjeriem. Šī ir bijusi lieliska pieredze un mūsu komanda ir pateicīga Rīgas cilvēkiem,» saka Līsa Ristala (Liis Ristal), «Wolt» vadītāja Baltijā. Viņa norāda, ka no Baltijas valstīm Rīgā uzņēmumam veicas vislabāk un «Wolt» turpinās strādāt, lai palīdzētu cilvēkiem atklāt dažādus ēdienus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilajai lietotnei ēdiena pasūtīšanai Qfer ir vairāk nekā 250 tūkstoši reģistrēto lietotāju un mēneša auditorija svārstās no 50 līdz 70 tūkstošiem.

Tipiskais Qfer lietotājs ir 25 līdz 31 gadu jauns rīdzinieks, kam seko 18 līdz 24 gadus jauni cilvēki. SIA Qfer vadītājs Artūrs Burņins stāsta, ka šis risinājums ir mērķēts uz biroja darbiniekiem, kuri ikdienā ir aizņemti un novērtē iespēju ietaupīt laiku, lai ieturētu maltīti darba laikā vai arī pēc tā. Lielākā daļa klientu – aptuveni 70% – izvēlas ēdienu līdzņemšanai. Aptuveni 30% pasūtījumu ir ar piegādi. Tā kā cilvēki bija sākuši interesēties, vai Qfer var piedāvāt arī piegādi, uzņēmums nolēma ieviest arī šādu pakalpojumu. Sākumā piegādi nodrošināja restorāni, bet, tā kā cilvēki uzdeva dažādus jautājumus, piemēram, cik tālu ir kurjers un pēc cik ilga laika piegādās, un bija jāiegulda resursi klientu atbalsta nodrošināšanā, Artūrs secināja, ka ar piegādi jānodarbojas pašiem. Šobrīd uzņēmumam ir 15 kurjeri. «Šīs ir platforma līdzīgi kā Taxify, un jebkurš var pieteikties par kurjeru, iziet apmācības un strādāt,» viņš saka. Qfer lietotāji to biežāk izmanto ēdiena līdzņemšanas pasūtīšanai, un Artūrs uzskata, ka pagaidām ēdiena piegāde vēl ir premium segmenta pakalpojums. Lai arī cenas kļuvušas pieejamākas, tas vēl nav kļuvis par ikdienišķu pakalpojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ne visiem katru dienu ir stunda laika pusdienām restorānā, tāpēc Liene Kuplā ir izveidojusi bistro Balts ar fokusu uz svaigu ēdienu ērtai līdzņemšanai.

«Kā jau daudzi biznesi, arī mūsējais ir radies brīdī, kad izjutām vajadzību pēc tā, ko šobrīd piedāvā bistro Balts, – ātri pieejamu, svaigu un kvalitatīvu maltīti. Kad dienas ritms ir straujš, darba daudz un ir vairākas darīšanas viena pēc otras, ne vienmēr ir laiks papusdienot vai pavakariņot restorānā, kur jārēķinās vismaz ar 40 minūtēm no sava laika. Agrāk, kad man bija 15–20 minūtes pusdienām, visbiežāk tās pavadīju mašīnā, domājot, kur lai ātri paēd. Bieži tā arī neizdomāju un paliku bez pusdienām,» stāsta Liene. Ja viņa izlēma par labu kādai ēdnīcai, pēc tās apmeklējuma atlikušo dienu drēbes un mati oda pēc eļļas. Kebabi, burgeri un picas ir pieejami salīdzinoši ātri, bet ar tiem var tikai apmānīt vēderu, nevis uzņemt enerģiju. «Protams, ir cilvēki, kuriem tas nav būtiski. Tomēr ir tādi, un es esmu viens no tiem, kas tāpēc izjūt lielu diskomfortu. Mērķis bija radīt vietu, kur ēdiens ir pieejams ātri, tas ir svaigs un veselīgs, un arī telpā gaiss ir tīrs un svaigs,» viņa teic.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada janvārī vidējais Somijas ēdienu piegādes uzņēmuma Wolt lietotājs Rīgā veica 2,32 pasūtījumus mēnesī, bet pirms gada – 1,97 pirkumus mēnesī

Šobrīd kompānijas mobilajā lietotnē pieejami 182 restorāni Rīgā, bet līdz gada beigām šo skaitli plānots dubultot. «Redzēt, ka cilvēki izmēģina Wolt, paliek ar mums un izmanto šo pakalpojumu arvien vairāk, ir pati labākā sajūta,» saka Līsa Ristala (Liis Ristal), ēdienu piegādes kompānijas Wolt vadītāja Baltijā. Šis uzņēmums darbu Rīgā sāka 2017. gada oktobrī. Pērn Wolt lietotāji Rīgā pasūtījuši 200 tūkstošus burgeru, 192 tūkstošus suši komplektu, 126 tūkstošus porciju Āzijas ēdienu, 95 tūkstošus salātu porciju un 63 tūkstošus picu. Vairāk par to, kā Somijas jaunuzņēmumam veicas Rīgā, kā atšķiras klientu paradumi Baltijā un kā arī līdzņemšanai domāta ēdiena jomā ieviest videi draudzīgāku iepakojumu, viņa stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Riska projekts «nekurienē» gatavs konkurēt pat ar Michelin restorāniem

Monta Glumane, 31.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šefpavārs Maksims Cekots, atverot restorānu Max Cekot Kitchen Rīgā, Torņkalnā, kurā piedāvā tikai degustāciju ēdienkarti, vēlas mainīt pašmāju kulinārijas nozari.

Aizvadītajā gadā bijušās kokapstrādes rūpnīcas telpās tika atvērts restorāns, kas novērtēts gan kā labākais jaunais restorāns, gan kā dārgākais Rīgā. Tā īpašnieks, šefpavārs Maksims Cekots, ir ambiciozs – investori projektam nav noticējuši, taču viņš vēlas Latvijas vārdu pasniegt pasaulei un ir gatavs konkurēt pat ar Michelin restorāniem.

Vai jūs bērnībā sapņojāt kļūt par pavāru?

Noteikti pavāra profesija netika uzskatīta par kaut ko nopietnu manā ģimenē. Tēvs saredzēja, ka kļūšu par jūrnieku, jo pats darbojās tajā profesijā. Bērnībā man ļoti patika palīdzēt vectēvam dārzā, jo viņam viss kaut kas bija. Ziemā viņš audzēja zemenes, tomātus, un tas man šķita kaut kas nereāls. Ļoti garšoja, kā gatavoja mana vecmāmiņa, iespējams, no turienes arī ir tā mīlestība uz kulināriju. Bērnībā vairāk sapņoju par to, ka izdarīšu savā dzīvē kaut ko izcilu un pamanāmu. Līdz kulinārijai mani atveda pati dzīve, pats par to nesapņoju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tirgū ienāk vadošā Eiropas transporta pakalpojumu sniedzēja "Bolt" ēdienu piegādes platforma "Bolt Food".

Rīgas iedzīvotājiem šobrīd ir iespēja pasūtīt maltīti no vairāk kā 170 restorāniem. Nākotnē "Bolt Food" plāno paplašināties un piedāvāt pakalpojumu arī citās Latvijas pilsētās.

Ēdienu būs iespējams pasūtīt uz galvaspilsētas centru, tālo centru, Purvciemu, Teiku, Pļavniekiem un Ķengaragu. Drīzumā pasūtījumu zonu plānots paplašināt, iekļaujot Pārdaugavu un vairākus attālākus rajonus.

"Esam izvērtējuši augošo pieprasījumu pēc ēdienu piegādes pakalpojumiem, un, ņemot vērā klientu vēlmes, ar Bolt Food varam iepazīstināt arī Rīgas iedzīvotājus. Izveidotā infrastruktūra, kā arī uzņēmuma pieredze un zināšanas ļauj ienākt ēdienu piegādes tirgū ar pārliecību," stāsta Latvijas reģionālais vadītājs Kārlis Ķezberis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Wolt: Rīgā ēdienu piegādē ir cieņā Āzijas ēdieni

Anda Asere, 15.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Restorānu skaits, ar ko sadarbojas ēdienu piegādes platforma "Wolt", 2019. gada beigās pieaudzis līdz 330, bet kurjeru skaits - līdz 1200.

Tas ir ievērojami vairāk nekā pirms gada, kad uzņēmums Rīgā sadarbojās ar 180 restorāniem un 700 kurjeriem. "2019. gadā mūsu bizness Baltijā turpināja augt un pārsniegt mūsu cerības un Rīga nebija izņēmums. Arvien vairāk un vairāk klientu ir atraduši savu ceļu pie "Wolt" pakalpojuma," teic Līsa Ristala (Liis Ristal), ēdienu piegādes kompānijas "Wolt" vadītāja Baltijā.

Paplašināt restorānu skaitu, no kuriem tiek veiktas piegādes, nozīmē plašākas izvēles klientiem, kas savukārt nozīmē vairāk darba kurjeriem. "Mēs priecājamies par izaugsmi un esam pateicīgi saviem klientiem," uzsver L. Ristala.

Šobrīd "Wolt" strādā 80 pilsētās 20 valstīs. "Divu gadu laikā pilsētu skaits, kurās "Wolt" pieejams, ir audzis vairāk nekā piecas reizes, " viņa piebilst. Uzņēmumam ir vairāk nekā četri miljoni reģistrēto lietotāju. "Wolt" globāli piedāvā ēdienu no deviņiem tūkstošiem restorānu, ko pie klientiem izvadā 20 tūkstoši kurjeru. Arī darbinieku skaits strauji aug. Noslēdzot 2018. gadu, "Wolt" komandā bija 108 darbinieki, bet 2019. gada nogalē to skaits sasniedza 700. Detalizētāku informāciju par biznesa apmēriem konkrētās valstīs uzņēmums neatklāj saistībā ar augsto konkurenci šajā jomā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien Vecrīgā ceturto gadu aizvadīts "Live Rīga" organizētais ielu ēdiena festivāls jeb "Riga Street food festival". Sešpadsmit Rīgas restorānu šefpavāri izgāja ielās, lai pagatavotu savu interpretāciju par Latvijas "street food".

Mērķis organizēt festivālu janvārī pirms vairākiem gadies radies galvenokārt, lai piesaistītu Latvijai tūristus arī mierīgākajā ziemas sezonā. Šogad festivāls sevišķi ticis reklamēts tuvākajās kaimiņvalstīs - Lietuvā un Igaunijā, kas nozīmē, ka arī šādi pilsēta, iespējams, piesaistījusi jaunus viesus, pauž Rīgas Tūrisma Attīstības biroja pārstāve Anna Blaua.

Viņa atklāj, ka šogad no dalībnieku puses atsaucība bijusi ļoti liela, nācies pat izlozes kārtā izvēlēties, kuri restorāni varēs piedalīties. Ja pirmo reizi organizējot "Street Food" festivālu ziemā, -15 grādu salā, nācies pierunāt restorānu saimniekus un pavārus šādai avantūrai, tad tagad lielākoties visi, kas tika uzaicināti, uzreiz arī piekrituši dalībai pasākumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar zīmolu "bistro Balts" saistītie uzņēmumi aizvadīto gadu plāno pabeigt ar 500 tūkstošu eiro apgrozījumu, liecina provizoriskie rezultāti.

"2019. gads mums ir bijis ļoti pozitīvi saspringts. Bistro "Balts" atpazīstamība aug, pateicoties gan sociālajiem tīkliem, gan ēdienu piegādes aplikāciju attīstībai. Arvien vairāk maltītes ar piegādi pasūta korporatīvie klienti saviem darbiniekiem - regulāri vedam pusdienas un arī vakariņas uz dažādiem birojiem.

Pateicoties izmaiņām likumdošanā, ēdināšana ir kļuvusi par vienu no darbinieku motivēšanas sistēmas elementiem - darba devēji "uzsauc" pusdienas saviem darbiniekiem kā pateicību par ieguldīto darbu, pasūtot maltītes līdz pat simt cilvēku lieliem kolektīvam.

Lai birojiem būtu vieglāk organizēt savus pasūtījumus, līdz janvāra beigām aktivizēsim arī ēdienu piegādes pasūtīšanas iespēju mūsu mājas lapā balts.lv. Piegāde ir loģisks un parocīgs turpinājums iesāktajam, jo bistro jau sākotnēji tika veidots kā vieta ēdienu līdzņemšanai," teic Liene Kuplā, bistro "Balts" līdzīpašniece.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Šobrīd ēdinātāju palīgs ir piegāde

Anda Asere, 23.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bistro "Balts" dara visu iespējamo, lai pielāgotos situācijai un iespēju robežās saglabātu visas esošās darba vietas.

"Šis ir laiks, kad īpaši svarīgi ir padomāt ne tikai par sevi, bet arī par citiem - lai mēs visi būtu veseli, lai ievērotu higiēnas prasības un lai mēs visi justos droši!" uzsver Liene Kuplā, bistro "Balts" līdzīpašniece. Ja ir tāda iespēja, viņa rekomendē gatavot ēdienu mājās. Ja šādas iespējas nav, iesaka ir izvairīties no vietām, kur ēdiens nav iepakots, kur tas ir atvērts apkārtējai videi un ietekmei. Tāpat L. Kuplā iesaka izvairīties no vietām, kur cilvēki drūzmējas rindās viens tuvu otram, vai vislabāk - izvēlēties ēdienu ar piegādi mājās vai darba vietā.

"Iepakots ēdiens šobrīd tiek novērtēts pilnīgi citos apjomos un citu motīvu vadīts - iepakojums nozīmē ne tikai ērtību, bet arī drošību," saka L. Kuplā. Viņa rosina izmantot ēdienu piegādes iespējas tieši no ēdinātājiem vai ar aplikāciju "Wolt" un "Bolt Food" - tās šobrīd ir liels palīgs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēdienu piegādes uzņēmums "Wolt" ir izstrādājis īpašu restorānu atbalsta programmu, lai palīdzētu vietējiem restorāniem izdzīvot Covid-19 pandēmijas laikā un samazinājis cenu ēdienu piegādēm.

Atbalsta programmas mērķis ir palīdzēt restorāniem un pavāriem turpināt strādāt bezkontakta režīmā, saņemot pasūtījumus un nodrošinot iedzīvotājiem bezkontakta ēdienu piegādes.

Lai palielinātu pasūtīju daudzumu restorāniem, "Wolt" ir samazinājis standarta piegādes maksu uz 0.99 EUR, kā arī palielinājis pasūtījumu piegādes attālumu līdz 5 km. Savukārt nākamajās 30 dienās "Wolt" investēs papildus 40 000 eiro vietējo restorānu piedāvājuma atbalstīšanai.

"Ir ļoti svarīgi ieguldīt restorānu apgrozījuma veicināšanā, jo daudzi restorāni ir zaudējuši pat 50% līdz 80% pārdošanas apjoma un tiem ir nepieciešams palīdzēt atgūt kaut daļu pasūtījumu," norāda "Wolt".

Komentāri

Pievienot komentāru