Citas ziņas

Grieķija mopēdu un motorolleru noma tagad tikai ar motocikla vadīšanas tiesībām

Aivars Mackevics [email protected],25.07.2002

Jaunākais izdevums

Grieķija mopēdu un motorolleru noma ir atļauta tikai ar motocikla vadīšanas tiesībām. Līdz šim drīkstēja tos nomāt arī ar autovadītāja tiesībām, taču pēc daudzajām avārijām ar smagām sekām šis noteikums ir mainīts. Grieķu policija pievērsīs lielāku uzmanību tūristu centros, jo pēdējā laikā ir kļuvis vairāk autoavāriju, kurās iesaistīti ārzemnieki, kuri pārmērīgi lietojuši alkoholu.

Foto

CSDD risinājumi mopēdistu savaldīšanai: braukšanas eksāmens, vecuma palielināšana un stingrāki sodi

Lelde Petrāne,17.05.2013

Mopēdu un motociklu paraugdemonstrējumi ceļu satiksmes drošības kampaņas "Mopēds – mazs un neaizsargāts" atklāšanas pasākumā.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar mopēdu skaita dubultošanos pēdējos piecos gados palielinājies ne vien pārkāpumu, bet arī ceļu satiksmes negadījumu skaits, kuros iesaistīti mopēdu vadītāji. Pārgalvība, bravūra, neuzmanība un savu spēju pārvērtēšana – tie esot tikai daži no iemesliem, kas pagājušajā gadā bijuši par pamatu 131 mopēdu ceļu satiksmes negadījumam.

Cietuši 150, bet gājuši bojā trīs mopēdisti.

Lai mazinātu šo traģēdiju skaitu, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sadarbībā ar Satiksmes ministriju un Valsts policiju uzsāk kampaņu mopēdistu drošībai – Mopēds – mazs un neaizsargāts.

Latvijā reģistrēti vairāk nekā 23 tūkstoši mopēdu, kas ir par 25% vairāk nekā motociklu, liecina CSDD apkopotā informācija. Vienlaikus mopēdu vadītājiem par pārkāpumiem ceļu satiksmē pērn sastādīts divas reizes vairāk protokolu nekā motociklu vadītājiem.

Gandrīz puse jeb 47% no visiem pērn avārijās cietušajiem ir gados jauni mopēdisti vecumā no 14 līdz 20 gadiem.

Pasaulē

Parīzē plāno ieviest arī motorolleru koplietošanas sistēmu

Dienas Bizness,17.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parīzes varasiestādes pilsētā apsver ieviest motorolleru koplietošanas sistēmu. Francijas galvaspilsētā jau sekmīgi darbojas velosipēdu un elektrautomašīnu koplietošanas sistēmas (Velib’ un Autolib).

Paredzēts, ka tā darbosies līdzīgi kā iepriekšminētās koplietošanas sistēmas – lietotāji noteiktās vietās varēs paņemt un novietot motorollerus. Motorolleru koplietošanas sistēmas ieviešanu, kura jau ieguvusi apzīmējumu Scootlib, piedāvājuši galēji labēji noskaņotie politiķi, kas pārstāv partiju Parti Radical de Gauche (PRG), vēsta The Local.

Sistēma paredzēta, lai cīnītos ar motorolleru stāvvietu trūkumu Francijas galvaspilsētā. «Tā nav tikai izklaides programma, bet gan domāta, lai piedāvātu alternatīvu pieaugošajam motorolleru lietotāju skaitam,» norādījis partijas pārstāvis Fabrīcijs Mulēns.

Citas ziņas

Rosina OCTA likt iegādāties arī mopēdiem un motorolleriem

Vēsma Lēvalde,19.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, ka turpmāk visiem motociklu, mopēdu un motorolleru, neatkarīgi no motora tilpuma, īpašniekiem būs jāapdrošina sava kā īpašnieka obligātā civiltiesiskā atbildība (OCTA).

To paredz Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) ierosinājtie grozījumi OCTA likumā. Pašreizējais likums paredz, ka visiem motocikliem, kas piedalās ceļu satiksmē, ir jābūt OCTA. Izņēmumi ir mopēdi un motorolleri ar motora tilpumu līdz 50 kub.cm, kuri, saskaņā ar likumdošanu, drīkst piedalīties ceļu satiksmē bez OCTA.

Ja satiksmes negadījums ir izraisīts ar mopēdu vai motorolleru, kas pēc likuma nav jāapdrošina, tad negadījumā cietušie var saņemt zaudējumu atlīdzības no vainīgā, tikai savstarpēji vienojoties vai tiesas ceļā pieprasot segt radušos zaudējumus Civillikumā noteiktajā kārtībā, skaidro Juris Stengrevics, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs. Tādēļ šobrīd LTAB ir ierosinājis veikt grozījumus OCTA likumā, kas paredz, ka arī par mazjaudīgu mopēdu vai motorolleru, kuriem ir OCTA, izraisītiem negadījumiem cietušajiem radušos zaudējumus segtu apdrošinātājs.

Apdrošināšana

Neapdrošināti mazlitrāžas motocikli vai mopēdi avārijas izraisa visbiežāk

Zane Atlāce - Bistere,30.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starp visiem neapdrošinātajiem mototransportlīdzekļiem, ar kuriem izraisīti ceļu satiksmes negadījumi (CSNg), pārliecinoši dominē mazlitrāžas (līdz 50 cm3) spēkrati, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotā statistika par 2013. – 2017.gadu.

No pēdējos piecos gados notikušajiem 102 gadījumiem, ko izraisījuši neapdrošināti mototransportlīdzekļi, lielākajā daļā (54,9%) vainojami mazlitrāžas motocikli vai mopēdi. «Šī ir ļoti svarīga atziņa, kas apliecina, ka daudzu mazlitrāžas mototransportlīdzekļu vadītāji joprojām aizmirst, nezina vai ļaunprātīgi ignorē to, ka kopš 2011.gada arī šādiem spēkratiem jāiegādājas OCTA,» skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

2017.gadā ar neapdrošinātu mototransportlīdzekli kopumā izraisīti 25 negadījumi, kas ir otrs lielākais skaits pēdējo piecu gadu laikā. «Lai arī kopējais CSNg skaits, kuru izraisītājs bijis motocikla vai mopēda vadītājs, pēdējos gados samazinās, tomēr joprojām, īpaši motosezonas sākumā, novērojam motobraucēju vieglprātību attiecībā uz savas atbildības apdrošināšanu,» skaidro J.Abāšins, piebilstot, ka šogad (līdz 25.aprīlim) jau reģistrēti 4 CSNg, ko izraisījis neapdrošināts mototransportlīdzeklis.

Auto

Martā un aprīlī piedzīvots mototransporta OCTA polišu «bums»

Jānis Rancāns,14.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar sezonas sākumu martā motorolleru un mopēdu īpašnieki iegādājušies divas reizes vairāk OCTA polišu nekā tājā pašā periodā pērn, liecina apdrošināšanas sabiedrības Balta novērojumi.

Kopš pērnā oktobra OCTA polises iegāde ir obligāta arī motorolleriem un mopēdiem. Saskaņā ar Balta datiem gada pirmajos četros mēnešos OCTA polises mototransportam iegādātas par 28% vairāk nekā attiecīgajā laikā pērn.

Apdrošināšanas sabiedrība norāda, ka janvārī un februārī iegādāto polišu skaits kopā nedaudz pārsniedzis 300, bet aprīlī – atsākoties mototransporta sezonai, bijis īsts polišu «bums»: motorolleru un mopēdu īpašnieki mēneša laikā noformējuši par 46 reizēm vairāk polišu nekā vidēji janvārī un februārī.

Iegādāto moto transporta polišu dati liecina, ka nozīmīgs pieaugums vērojams tieši grupā, kurā transportlīdzekļa jauda nepārsniedz 250 kubikcentimetrus. Salīdzinot pērno un šī gada aprīli, pieaugums ir ievērojams – 63 procentu apmērā. Tajā pašā laikā samazinājums vērojams lielāku spēkratu grupā ar jaudu virs 250 kubikcentimetriem, ko var skaidrot ar arvien pieaugošo motorolleru popularitāti, īpaši pārvietojoties pilsētā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) aicina motobraucējus neaizmirst savlaicīgi iegādāties OCTA, lai pasargātu sevi un citus satiksmes dalībniekus no nevajadzīgām likstām un tēriņiem, kas var rasties ceļu satiksmes negadījuma (CSNg) rezultātā.

Pagājušajā gadā apdrošinātājiem pieteikti 427 CSNg, kuros bijis iesaistīts mototransporta līdzeklis. No tiem 208 gadījumos mototransportlīdzekļa vadītājs bijis CSNg izraisītājs, bet 219 gadījumos – cietušais. Šie ir statistiski zemākie rādītāji pēdējos piecos gados, kas saistīti ar CSNg, kuros bijuši iesaistīti mototransportlīdzekļi.

Šie dati ļauj cerēt, ka mototransportlīdzekļu vadītāji kļuvuši apzinīgāki, un arī citi satiksmes dalībnieki rīkojas uzmanīgāk, redzot uz ceļa motociklu vai mopēdu. «Tomēr iepriekšējo gadu statistika rāda, ka arī mototransporta izraisītie negadījumi var būt ar pietiekami smagām sekām. Tā 2016.gadā apdrošinātājiem pieteiktas trīs no piecām vēsturiski lielākajām atlīdzībām par mototransportlīdzekļa nodarītiem zaudējumiem. Tāpat aizpērn bijusi arī statistiski lielākā vidējā atlīdzība par mototransportlīdzeklim nodarītajiem zaudējumiem,» stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Citas ziņas

OCTA polises mototransportam šogad visaktīvāk varētu iegādāties pirms Lieldienām

Gunta Kursiša,12.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošinātāji mēdz jokot, ka pirmie pavasara vēstneši ir nevis gājputni, kas atgriežas no siltajām zemēm, bet gan motociklisti, kas katra gada marta sākumā sāk aktīvāk iegādāties apdrošināšanas polises, stāsta Seesam Insurance Latvijas filiāles pārstāve Dace Raciborska, savukārt uzņēmuma sauszemes transporta līdzekļu apdrošināšanas risku parakstītājs Pēteris Lečmanis norāda, ka šogad OCTA pirkšanas «bums» mototransportam sagaidāms pirms Lieldienām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Freepik.com, senivpetro

Auto noma Latvijā ir populārs risinājums gan ikdienas vajadzībām, gan ceļotājiem un uzņēmumiem, kuriem nepieciešams ātri un ērti nodrošināt sev transportu dažādās situācijās. Taču, lai izvēlētos labāko piedāvājumu, ir svarīgi saprast nomas veidus, pievērst uzmanību līguma nosacījumiem un izvērtēt savas individuālā vajadzības.

Par to, kas jāzina izvēloties sev atbilstošu nomas auto piedāvājumu, un kādus svarīgus faktorus ņemt vērā, uzzini, lasot rakstu.

Dažādi automašīnu nomas veidi un to priekšrocības

Īstermiņa auto noma

Īstermiņa automašīnu noma ir lielisks risinājums īsiem ceļojumiem vai specifiskiem gadījumiem, kad auto nepieciešams uz dažām dienām vai nedēļām. Šis veids ir populārs tūristu vidū, kuri vēlas izbaudīt brīvību pārvietojoties bez sabiedriskā transporta ierobežojumiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autoražotājs BMW pārdos motociklu un mopēdu ražotāju kompāniju Husqvarna Motorcycles, lai varētu veiksmīgāk pievērsties sava zīmola motorolleru ražošanai un nostiprinātu pozīcijas šajā tirgū.

Par jauno Husqvarna Motorcycles īpašnieku kļūs Austrijas investora Stefana Pierera (Stefan Pierer) holdings Pierer Industrie, kuram pieder arī 51% motociklu ražotāja KTM daļu. Darījuma vērtība netiek atklāta, vēsta Bloomberg.

BMW Husqvarna Motorcycles iegādājās 2007. gadā, lai iekarotu bezceļu un rallija motociku tirgu. Tomēr vēlāk BMW mainīja savas domas, uzskatot, ka nākotne pieder motorolleriem, kurus viegli izmantot pilsētās. «Pārkārtošanas galvenā uzmanība tiks pievērsta mobilitātei pilsētās un e-mobilitātei,» komentējot darījumu, norādīja BMW pārstāviji.

Aizvadītajā gadā Husqvarna Motorcycles pārdeva 10,7 tūkstošus motociklu, kas, salīdzinot ar gadu iepriekš, ir pieaugums 16 procentu apmērā. Tikmēr ar BMW zīmola motociklu tirdzniecība gada laikā augusi par 2%, sasniedzot 106,3 tūkstošus transportlīdzekļu. Analītiķi norāda, ka BMW un Husqvarna savienībai bija ierobežotas izaugsmes iespējas, jo abas kompānijas uzrunājušas pavisam atšķirīgas klientu grupas.

Apdrošināšana

OCTA polises jāiegādājas arī mopēdu un motorolleru īpašniekiem

Lelde Petrāne,22.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī oficiālā motosezonas atklāšana šogad ieplānota 26.aprīlī, salīdzinoši siltie laikapstākļi sekmējuši to, ka motobraucēji OCTA polises pastiprināti sākuši iegādāties jau martā. «Šā gada martā motobraucēju noslēgto OCTA līgumu skaits sasniedzis 6388, kas ir par gandrīz 10% vairāk nekā pērn un pieckārt vairāk nekā 2013.gadā,» informē Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Šā gada pirmajos trīs mēnešos motociklu, mopēdu un motorolleru īpašnieki bija noslēguši 7851 OCTA polišu iegādes līgumus.

2014.gadā motobraucēji pavisam kopā iegādājās tuvu 34 000 OCTA polises. «Moto transporta vadītāju iegādāto OCTA polišu skaits pieaug no gada uz gadu. Jāatzīmē, ka proporcionāli lielākais noslēgto līgumu skaita pieaugums vērojams 2012. un 2013.gadā, kas skaidrojams ar to, ka no 2011. gada 26. oktobra spēkā ir likuma norma, ka OCTA polise jāiegādājas arī mopēdu un motorolleru īpašniekiem,» skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs.

«Pēdējos gados novērojam, ka motosezona aizvien pagarinās, kas skaidrojams ar salīdzinoši siltajiem pavasara un rudens mēnešiem. Piemēram, pērn septembrī tika noslēgti 2027 līgumi, bet oktobrī 1155 līgumi. Savukārt šā gada februārī noslēgto līgumu skaits sasniedza 1076,» informē J.Stengrevics, piebilstot, ka lielākā daļa OCTA polišu mototransportam tiek iegādāta uz 6 mēnešiem, savukārt visam gadam polisi iegādājas gandrīz 20% mototransporta līdzekļu īpašnieku.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Avis

Lai arī mūsdienu dzīvē automašīna ir neatņemama sastāvdaļa, jo sniedz pārvietošanas iespējas un brīvības sajūtu, tomēr tā var sastādīt arī nozīmīgu daļu no ikdienas izdevumiem. Kā pārvietoties ekonomiskāk un kā, ar mazām izmaiņām ikdienas braukšanas paradumos, radīt ievērojamas ietaupījumu iespējas, uzzini, lasot rakstu!

Auto, kas atbilst tavām vajadzībām

Ja ikdienā ar auto pārvietojas tikai viens cilvēks un netiek pārvadātas lielāku gabarītu mantas, izdevīgāk būs braukt ar nelielu pilsētas auto, kam ir ekonomisks degvielas patēriņš. Visai elastīgs variants ir tā saucamie pilsētas krosoveri, piemēram, Toyota Yaris Cross, kas noderēs piepilsētniekiem ar darbu pilsētā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

15.maijā, VAS Biķernieku kompleksajā sporta bāzē (VAS BKSB) risināsies sacensības Zelta mopēds, uz kurām laipni aicināti visi Latvijā un bijušās PSRS teritorijā tapušo mopēdu lietotāji un kolekcionāri.

Sacensības Zelta mopēds pirmsākumos organizēja rūpnīca Sarkanā Zvaigzne, kas kopš 1957.gada ražoja mopēdus. Pēc Padomju Savienības vadības lēmuma agrākajai Ērenpreisa velosipēdu fabrikai, ko pēc kara nacionalizēja, bija jākļūst par vienu no vadošajām rūpnīcām mopēdu ražošanā PSRS.

Gadu gaitā Sarkanās Zvaigznes produkcijas spektrs kļuva ļoti plašs: neskaitot ielas braukšanai paredzētos sērijveida mopēdus, tā ražoja arī dažādus sacīkšu mopēdus (krosa, daudzdienu un motošosejas sacensībām).

Stāsta VAS BKSB valdes priekšsēdētājs Māris Ozoliņš: «Domāju, ka daudziem atmiņā palicis grandiozais pagājušā gada Zelta mopēda fanu festivāls Biķerniekos, kad simtiem mopēdu riņķoja pa trasi, sacenšoties gan individuāli, gan atraktīvās komandu sacensībās. Vienkārši neticams daudzums Sarkanās Zvaigznes mopēdu un to īpašnieku uz vienu dienu pārņēma visu starta-finiša taisni, izraisot neviltotu publikas un masu mediju interesi. Vieniem tā bija iepazīšanās ar svarīgu Latvijas motosporta un motobūves vēstures daļu, citiem – atkalredzēšanās un gremdēšanās atmiņās.»

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pavasarī pa Rīgu pārvietoties sāks 250 zīmola «Skok» elektriskie motorolleri.

Pēc raksta publicēšanas par uzņēmuma «Kong Mobility» plāniem ar 2020. gada pavasari sākt piedāvāt elektrisko mopēdu koplietošanas pakalpojumus Rīgā, ar Db.lv sazinājās uzņēmuma «Eterna Elect» valdes priekšsēdētājs, ukraiņu uzņēmējs Leonīds Kramnojs, kurš pastāstīja, ka līdzīgi plāni ir arī viņa uzņēmumam.

Uzņēmums darbojas ar zīmolu «Skok» un tā īpašumā jau esot 250 elektriskie motorolleri un izstrādāta lietotāju aplikācija.

Uzņēmums esot bijis gatavs darbību uzsākt jau oktobrī, taču pēdējā brīdī izlemts, ka laikapstākļu dēļ vēlamāk būtu motorolleru koplietošanas pakalpojuma sniegšanu atlikt līdz pirmajām siltajām pavasara dienām.

Mazais bizness

Mana pieredze: Ar mīlestību pret itāliešu motorolleriem

Kārlis Vasulis, speciāli DB,05.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafejnīcu, motorolleru tirdzniecību, nomu un servisu vieno ikoniskais itāliešu Vespa modelis

Ikvienam reiz vajadzētu izmēģināt izbraukt ar stilīgo itāliešu spēkratu, ir pārliecināts Vespa Garāža īpašnieks Ingemārs Bileskalns. «Vēlamies izveidot Vespa mīļotāju komūnu. Tie, kuri vasarā ir izmēģinājuši izbraukt ar Vespa, nemaz negrib pārsēsties atpakaļ automašīnās,» viņš apgalvo. Paralēli pamatdarbam Ingemārs iepriekš darbojies ar motorolleru remontēšanu, bet tagad hobijs ir pārvērties uzņēmumā, kura pamatā ir mājīga kafejnīca, motorolleru tirdzniecības un nomas vieta un spēkratu serviss.

Biznesu palīdzējusi sākt valsts atbalsta programma Altum. Biznesa sākšanai Altum programmas ietvaros piesaistīts 25 tūkst. eiro liels līdzfinansējums, bet 15 tūkst. eiro bija pašu līdzekļi.

Citas ziņas

Latvijas Universitātē notiks konference par projektu vadīšanu ES kontekstā

Andris Zeļenkovs [email protected],18.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2005. gada 22. aprīlī Latvijas Universitātes Lielajā aulā notiks projektu vadīšanas konference "Projektu vadīšanas kompetence ES kontekstā", ko organizē Latvijas Nacionālā projektu vadīšanas asociācija (LNPVA) sadarbībā ar Latvijas Universitāti (LU). Tā būs jau 7.konference, ko LNPVA rīko kopā ar LU. Konferences mērķis ir dalīties ar praktisko pieredzi dažādu projektu vadīšanā, it īpaši ES strukturālo fondu projektu vadīšanas pirmajā pieredzē un problēmās, aktuālākajos projektos dažādās sfērās, kā būvniecībā, kultūrā un zinātnē. Konferencē būs iespēja noklausīties kvalitatīvus un profesionālus lasījumus projektu vadīšanas jomā, iepazīties ar labākās prakses piemēriem projektu vadīšanā Latvijā, gūt praktisku informāciju par dažādu projektu vadīšanas metožu un instrumentu pielietojumu, satikties ar profesionāļiem, dibināt kontaktus un apmainīties ar pieredzi projektu vadīšanas jomā.

Pakalpojumi

Policija: Vairākas ēdienu piegādātāju automašīnas tehniski katastrofālā stāvoklī

Db.lv,29.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā piektdienā Valsts policija kopā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD) Rīgā veica iepriekš plānotu automašīnu tehniskā stāvokļa pārbaudi, pastiprinātu uzmanību pievēršot tieši ēdienu piegādātājiem.

Kopā tika pārbaudīti vairāki simti automašīnu - par transportlīdzekļa neatbilstību tehniskajām prasībām vairākām automašīnām tika noņemtas numurzīmes un anulētas tehniskās apskates. Tāpat policija kopumā uzsāka vairāk nekā 30 administratīvā pārkāpuma procesu - gan par braukšanu bez transportlīdzekļa vadīšanas tiesībām, gan bez obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas, gan citiem noteikumu pārkāpumiem. Likumsargi konstatēja arī pāris autovadītājus reibuma stāvoklī.

Pagājušās darba nedēļas izskaņā, 26.janvāra vakarpusē, Valsts policijas darbinieki kopā ar CSDD Rīgā, pie Vanšu tilta veica iepriekš plānotu automašīnu tehniskā stāvokļa pārbaudi. Gandrīz četru stundu laikā pārbaudīti aptuveni 900 automašīnu, no kurām vairākas bija tehniski katastrofālā stāvoklī, līdz ar to nedrīkstēja turpināt piedalīties ceļu satiksmē - astoņām automašīnām noņemtas numurzīmes (gan Latvijas Republikas, gan Somijas numurzīmes), sešām automašīnām anulētas tehniskās apskates.

Transports un loģistika

Mopēda vadīšanas eksāmens notiks ceļu satiksmē; maksās dārgāk

Lelde Petrāne/LETA,19.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nolūkā pilnvērtīgi pārliecināties par mopēdu vadītāju iemaņām un prasmēm, no šā gada 1. aprīļa tiks ieviests eksāmena posms - transportlīdzekļa vadīšana ceļu satiksmē.

To paredz Ministru Kabineta (MK) otrdien, 19. martā, atbalstītie grozījumi «Transportlīdzekļu vadītāja tiesību iegūšanas un atjaunošanas kārtība un vadītāja apliecības izsniegšanas, apmaiņas, atjaunošanas un iznīcināšanas kārtība», informē Satiksmes ministrija.

Grozījumi paredz arī speciāla apģērba vai aizsargu, kā arī cimdu un piemērotu apavu lietošanu eksāmena laikā. Šāda prakse pastāv lielākajā daļā Eiropas Savienības (ES) dalībvalstu un tas rosinās mopēdu un motociklu vadītājus lietot atbilstošu apģērbu un apavus arī ikdienā, tādējādi parūpējoties par savu drošību, skaidro ministrijā.

Aģentūra LETA ziņo, ka AS «Ceļu satiksmes drošības direkcijā» (CSDD) par mopēda vadīšanas eksāmenu būs jāmaksā 19,69, kas ir 2,5 reizes vairāk nekā pašreiz, paredz valdības šodien apstiprinātie grozījumi CSDD publisko maksas pakalpojumu cenrādī.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija pieņēmusi lēmumu izbeigt kriminālprocesu skandalozajā malumedību lietā Jelgavas novada Platonē, kur tika aizturēts arī Jelgavas novada domes priekšsēdētājs Ziedonis Caune (ZZS), atklāja Valsts policijas Zemgales reģiona pārvaldes priekšnieka palīdze Ieva Sietniece. Lieta izbeigta nozieguma sastāva trūkuma dēļ.

Lēmums par kriminālprocesa izbeigšanu pieņemts pēc Kriminālprocesa likuma 377. panta 2. punkta un, pamatojoties uz Veterinārmedicīnas fakultātes Veterinārmedicīniskās ekspertīzes atzinuma par to, ka nevienai no notikuma vietā izņemtajām stirnām kā nāves cēlonis nav šauti ievainojumi, kā arī, ņemot vērā ballistiskās ekspertīzes atzinumu, izņemtie šaujamieroči un izņemtās patronu čaulītes nav no kriminālprocesa ietvaros nopratināto personu piederošajiem šaujamieročiem.

Kā ziņots, šo kriminālprocesu policija sāka aptuveni pirms gada - pēc tam, kad 2011. gada 24. februārī Jelgavas novada Platonē medību lieguma laikā un vietā, kur aizliegtas medības, tika konstatētas nošautas stirnas, patronu čaulas un sniega motocikla pēdas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas deputāti pirmajā lasījumā atbalstīja Ceļu satiksmes likuma grozījumus, kas paredz regulējumā iekļaut elektroskrejriteņus, informē Saeimas preses dienests.

Pašreizējais regulējums precīzi nenosaka ceļu satiksmes noteikumus elektroskrejriteņiem, anotācijā norādījuši likumprojekta autori akcentējot, ka, palielinoties elektroskrejriteņu skaitam, pieaug arī riski satiksmes drošībai, it īpaši gājējiem.

Līdz ar grozījumiem likumā paredzēts iekļaut elektroskrejriteņa definīciju, nosakot, ka tas ir ar elektromotoru aprīkots transportlīdzeklis, kura konstrukcijā paredzētais maksimālais ātrums nepārsniedz 25 kilometrus stundā, kuram nav pedāļu un kurš paredzēts vienam cilvēkam, un aprīkots ar stūri vai roku atbalstu, kas ir mehāniski savienots ar kāju atbalsta virsmu.

Plānots noteikt, ka braukt ar skrejriteni varēs vecumā no 14 līdz 17 gadiem, ja personai būs velosipēda vai jebkuras kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības. Personām, kuras sasniegušas 18 gadu vecumu, elektroskrejriteņa vadīšanai transportlīdzekļu vadīšanas tiesības nebūs nepieciešamas, paredz likumprojekts.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima 5.novembrī pirmajā lasījumā atbalstīja Ceļu satiksmes likuma grozījumus, kas paredz regulējumā iekļaut elektroskrejriteņus.

Pašreizējais regulējums precīzi nenosaka ceļu satiksmes noteikumus elektroskrejriteņiem, anotācijā norādījuši likumprojekta autori, akcentējot, ka, palielinoties elektroskrejriteņu skaitam, pieaug arī riski satiksmes drošībai, it īpaši gājējiem.

Līdz ar grozījumiem likumā paredzēts iekļaut elektroskrejriteņa definīciju, nosakot, ka tas ir ar elektromotoru aprīkots transportlīdzeklis, kura konstrukcijā paredzētais maksimālais ātrums nepārsniedz 25 kilometrus stundā, kuram nav pedāļu un kurš paredzēts vienam cilvēkam, un aprīkots ar stūri vai roku atbalstu, kas ir mehāniski savienots ar kāju atbalsta virsmu.

Plānots noteikt, ka braukt ar skrejriteni varēs vecumā no 14 līdz 17 gadiem, ja personai būs velosipēda vai jebkuras kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības. Personām, kuras sasniegušas 18 gadu vecumu, elektroskrejriteņa vadīšanai transportlīdzekļu vadīšanas tiesības nebūs nepieciešamas, paredz likumprojekts.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izstādē «Vide un Enerģija 2010» no 14. līdz 17. oktobrim Ķīpsalā pirmoreiz plašākai publikai tiks «atrādīts» Latvijā radītais elektriskais motocikls Elmoto 1 – mocis, kam «degvielas» izmaksas ir Ls 10 uz 3 000 km.

Elektriskā motocikla radītāji Dzintars Mednis un Raivo Saļms pirms gada sāka virzīt ideju par motocikla elektrificēšanu. Projekta finansētājs un izstrādātājs ir uzņēmums EMT, savukārt mehānisko darbu un krāsošanas veikšanas sadarbības partneris – uzņēmums Hornet. Elmoto 1 pirmo reizi tika iedarbināts šā gada 30. septembrī, tāpēc daļa tehnisko datu vēl nav fiksēti.

Raivo Saļms: «Man liekas, ka ir iznācis ļoti labs kompromiss starp jaudu un ātrumu – ikdienas lietošanai vai braukšanai pa mežu prototipa dinamika šajā fāzē liekas optimāla. Domāju, ka nelielu gabalu braucējiem, kas meklē ekonomisku izdevīgumu, Elmoto 1 varētu būt ļoti pievilcīgs braucamrīks.»

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vienotā parādē aizvadītās nedēļas nogalē atklāta Vespa motorolleru sezona.

Motorolleri tikās pie Index Café, no kuras tālāk devās ceļā uz Spilves lidostu, pēc tam ceļš veda atpakaļ uz Rīgas centru.

Šīs ir jau trešā Itāļu zīmola Vespa motorolleru īpašnieku kopīgā sezonas atklāšana Latvijā. Vespa motorolleru īpašnieki ir apvienojušies kustībā Vespasptiets, spēlējoties ar vārda Vespa nozīmi itāļu valodā – lapsene.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima šodien otrajā lasījumā atbalstīja grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas paredz bargākus sodus par pārkāpumiem ceļu satiksmē.

Kā informēja Saeimas Preses dienestā, ar grozījumiem plānots noteikt, ka par ātruma pārsniegšanu no 61 līdz 70 kilometriem (km/h) stundā ar mopēdiem, motocikliem, vieglajiem automobiļiem un kravas auto, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 tonnas, transportlīdzekļa vadītājam varēs piemērot naudas sodu no 720 līdz 960 eiro (pašlaik - no 360 līdz 480 eiro) un transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegumu uz deviņiem mēnešiem (pašlaik - sešiem).

Savukārt, ja minētajā apjomā ātrums tiks pārsniegts apdzīvotā vietā, plānots piemērot naudas sodu no 1040 līdz 1400 eiro (pašlaik - no 540 līdz 680 eiro) un atņemt transportlīdzekļu vadīšanas tiesības no deviņiem līdz 12 mēnešiem (pašlaik uz 12 mēnešiem piemēro tiesību izmantošanas aizliegumu).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nereti var dzirdēt apgalvojumus, ka transportlīdzekļu skaits Latvijā ik gadu pieaug, tomēr Ceļu satiksmes un drošības direkcijas statistika pēdējos 12 gados liecina pretējo.

Kā kravas automašīnu, tā vieglo transportlīdzekļu kopš 2010. gada ir kļuvis mazāk. Tiesa, krietni pieaudzis mopēdu skaits, jaunreģistrētu automašīnu skaits, bet elektroautomašīnu skaits pēdējos piecos gados septiņkāršojies.

Auto skaits attiecībā uz iedzīvotāju skaitu atkarīgs no ekonomikas

Divas nozīmīgākās sadaļas, kuras norāda uz transportlīdzekļu skaitu, ir kravas un vieglais transports, un saprotams ir arī mīts, ka mašīnu kļūst aizvien vairāk un vairāk, kas balstās Centrālās statistikas pārvaldes datos par to, cik vidēji ir transportlīdzekļu uz 1000 iedzīvotājiem Latvijā. Proti, rēķinot vidēji uz iedzīvotāju, palaikam tiešām var šķist, ka automašīnu kļūst vairāk. Tomēr arī šajā sadaļā aina nav tik viennozīmīga, lai teiktu, ka viennozīmīgi uz sabiedrības turību norāda mašīnu skaits uz 1000 iedzīvotājiem. Proti, labajos gados starp krīzēm šis vidējais skaitlis tiecas uz 400 vieglajām automašīnām uz 1000 iedzīvotājiem, bet krīzes laikos samazinās. Tā, piemēram, 2008. gadā Latvijā bija 431 vieglā automašīna uz 1000 iedzīvotājiem, bet 2010. gadā vairs tikai 307 automašīnas. 2021. gadā vēl neesam sasnieguši pirmskrīzes rādītājus 2008. gadā, proti, uz 1000 iedzīvotājiem ir vien 404 mašīnas.

Transports un loģistika

Mopēdu vadītājiem būs jākārto vadīšanas eksāmens; būs izmaiņas transportlīdzekļu vadīšanas eksāmena vērtēšanā

Lelde Petrāne,10.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai uzlabotu mopēdu vadītāju praktiskās zināšanas, prasmes un iemaņas, tiek ieviesta prasība šiem vadītājiem kārtot vadīšanas eksāmenu, informēja Satiksmes ministrijas pārstāvis Rolands Rumba.

To paredz otrdien, 10.decembrī, valdībā apstiprinātie grozījumi Ministru kabineta (MK) 2010.gada 2.februāra noteikumos Nr.103 Transportlīdzekļu vadītāja tiesību iegūšanas un atjaunošanas kārtība un vadītāja apliecības izsniegšanas, apmaiņas, atjaunošanas un iznīcināšanas kārtība.

Mopēdu vadītājiem vadīšanas eksāmens sastāvēs no transportlīdzekļa tehniskās pārbaudes un figūru izpildes eksāmenu laukumā. Braukšanu ceļu satiksmē pagaidām nav paredzēts ieviest. Teorijas eksāmens mopēdu vadītājiem būs jākārto kā līdz šim.

Tāpat MK noteikumu projekts arī paredz izmaiņas vadīšanas eksāmena vērtēšanas kārtībā, ieviešot t.s. «kompetences vērtēšanas» sistēmu, kas ir uzskatāma par augstāka līmeņa vērtēšanas sistēmu. Jaunā vērtēšanas sistēma attieksies uz visām transportlīdzekļu vadīšanas kategorijām. Atšķirībā no iepriekšējas vērtēšanas kārtības, vadīšanas eksāmena vērtējums būs atkarīgs nevis no pieļautajām kļūdām, bet no kopējā pretendenta snieguma. Tas dos iespēju novērtēt tādus svarīgus elementus kā satiksmes situācijas izpratni, atbilstošu lēmumu pieņemšanu, iekļaušanos satiksmes plūsmā, izturēšanos pret pārējiem satiksmes dalībniekiem u.c.