Citas ziņas

Jaunie reklāmnieki brauks uz Cannes Lions

Imants Liepiņš [email protected],14.03.2006

Jaunākais izdevums

Latvijas Reklāmas Asociācija sadarbībā ar CSDD un LMT šodien izsludināja konkursu «Jaunais radošais talants», kura mērķis ir atrast divus Latvijas labākos jaunos radošos talantus, kuri šogad pārstāvēs Latviju Young Creative konkursā Kannās drukātās reklāmas kategorijā. Young Creative konkurss notiks 53. starptautiskā reklāmas festivāla Cannes Lions ietvaros Kannās 18. — 24. jūnijā. Pretendentiem jāizveido sociālo vides reklāmas kampaņu par sabiedrībā aktuālu tēmu — «Braucot turi rokas uz stūres un runā pa telefonu, izmantojot «Hands free» sistēmu. Darbu iesniegšanas termiņš ir 14. marts. Pieteikties var visi jaunie reklāmnieki, kas dzimuši pēc 1977. gada 24. jūnija, darbojas reklāmas jomā vismaz vienu gadu un labi pārvalda angļu valodu.

Citas ziņas

Reklāmas profesionāļi sacentīsies prognozēs

,19.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

20. jūnijā kinoteātra K. Suns telpās jau otro reizi Latvijā notiks reklāmas prognožu pasākums Cannes Predictions. Pasākuma laikā būs iespējams noskatīties pasaulē labākos reklāmas klipus, kas iesniegti starptautiskajam reklāmas festivālam Cannes Lions, Db.lv informēja Leo Burnett Riga pārstāvis Andris Zeļenkovs.

Pasākuma laikā tiks demonstrēti 50 pasaulē labākie reklāmas klipi, kurus speciālisti izvēlējušies no visiem Cannes Lions 2007 žūrijas vērtējumam iesniegtajiem darbiem.

"Cannes Predictions galvenā nozīme ir reklāmas industrijā strādājošo iesaiste pasaules labāko reklāmu vērtēšanā un sava redzējuma salīdzināšanā ar Cannes Lions, kas tiek uzskatīts par pasaulē prestižāko reklāmas festivālu, žūrijas skatījumu," skaidroja Leo Burnett Riga valdes priekšsēdētājs Ģirts Ozols.

Pasākuma laikā reklāmas profesionāļiem tiek dota iespēja izteikt savas prognozes par šī gada Cannes Lions uzvarētājiem, un pēc tam salīdzināt savu skatījumu ar starptautiskās žūrijas vērtējumu. Precīzākie prognozētāji tradicionāli tiek arī apbalvoti.

Citas ziņas

Inspired piedalīsies jauno mediju talantu konkursā Kannās

Raivis Spalvēns, Db,03.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju aģentūras Inspired pārstāves Alise Avota un Digna Degtjarova guvušas iespēju piedalīties starptautiskā reklāmas festivāla Cannes Lions konkursā Cannes Young Lions mediju kategorijā, Dienas biznesam pavēstīja Latvijas Reklāmas Asociācija.

Latvijas Reklāmas asociācija sadarbībā ar Rīgas Dzirnavnieku izsludināja konkursu, kur darba uzdevums bija izveidot mediju stratēģiju Rīgas Dzirnavnieka produktam AXA muslis. Konkursa balvā ir apmaksāts brauciens uz Cannes Lions festivālu Kannās, dalība festivālā un iespēja pārstāvēt Latviju Young Lions konkursā mediju kategorijā.

Latvijas konkursā piedalījās 9 komandas un 29. maijā tika noteikti konkursa uzvarētāji. Augstāko atzinumu ieguva Alise Avota un Digna Degtjarova, kuras darbojas mediju aģentūrā Inspired. Latvijas komandai būs iespēja iegūt jaunu pieredzi un zināšanas Kannās, kur parasti piedalās pasaules lielākie reklāmas guru.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Volkswagen šī gada starptautiskā reklāmas festivāla Cannes Lions (Cannes Lions International Advertising Festival) ietvaros tiks apbalvota kā gada labākais reklāmdevējs, raksta brandrepublic.com.

Volkswagen katru gadu ir izcēlušās ar atraktīvām, interesantām un smieklīgām reklāmām. Rezultātā kompānija kopš 1961. gada ir vinnējusi aptuveni 150 Cannes Lions balvas.

56. starptautiskais reklāmas festivāls Cannes Lions šogad norisināsies no 21. līdz 27. jūnijam.

Atpūta

Reklāmas spīdekļi dodas uz Kannām

Anda Asere,09.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īsi pirms Jāņiem Latvijas jaunie reklāmas spīdekļi dodas uz Kannām, lai starptautiskajā festivālā Young Lions pārbaudītu savas spējas globālā mērogā , otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

21. jūnijā Kannās notiek starptautiskais konkurss jaunajiem reklāmas un mārketinga profesionāļiem Young Lions, kas ir starptautiskā radošuma festivāla Cannes Lions jeb Kannu lauvas paspārnē notiekošs konkurss, kura pamatuzdevums ir atbalstīt un veicināt jauno talantu izaugsmi un iesaistīšanos reklāmas nozarē. «Kannu lauvās darbi tiek radīti daudzās pasaules valstīs, un izvērtēšanai tiek iesniegtas reālas kampaņas. Turpretī konkurss Young Lions ir 24 stundu simulators, kas notiek uz vietas un kura laikā jaunajiem talantiem jārada koncepts atbilstoši dotajam darba uzdevumam,» skaidro Andis Kulinskis, konkursa Cannes Lions vēstnesis Latvijā un Inbox.lv pārdošanas vadītājs.

Citas ziņas

Inbox.lv kļūst par festivāla Cannes Lions pārstāvi Latvijā

Lelde Petrāne,07.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inbox.lv noslēdzis līgumu ar radošuma festivālu Cannes Lions jeb Kannu Lauvas, kļūstot par tā ekskluzīvo pārstāvi Latvijā līdz 2015.gadam un iegūstot iespēju dalīties ar reklāmas materiāliem gan ar profesionāļiem, gan sabiedrību kopumā, pastāstīja SIA Inbokss pārdošanas vadītājs Andis Kulinskis.

Festivāls Cannes Lions, kura vēsture meklējama 1954.gadā, ir kļuvis par nozīmīgāko radošās industrijas pasākumu, ar kura palīdzību plašāka sabiedrība vienkopus var redzēt reklāmas darbus no visas pasaules. Šajā festivālā vairākkārtīgi prezentēti Latvijas darbi, kuri ir izcīnījuši arī apbalvojumus un starptautisku atzinību.

Cannes Lions oficiālā pārstāvība nozīmē ekskluzīvu piekļuvi festivāla pasākumiem un materiāliem, iespēja nominēt Latvijas žūrijas locekļus dalībai festivālā; vienlaikus nākamos divus gadus portāla uzdevums būs šo festivālu popularizēt šeit, Latvijā, un organizēt ar to saistītus pasākumus.

Sabiedrība

Jauniešiem konkursā Young Lions būs jārada oriģināla digitālā reklāma

Žanete Hāka,19.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rītdien, 20. martā sākas Latvijas reklāmas asociācijas (LRA) un picēriju tīkla Pica Lulū rīkotais jauno radošo talantu konkurss Young Lions, kurā jauniešu komandām 24 stundās no uzdevuma saņemšanas brīža būs jārada oriģināla digitālā reklāma.

Kā informēja konkursa organizātori, uzvarētāju galvenā balva būs tiesības pārstāvēt Latviju pasaulē nozīmīgākā reklāmas festivāla Cannes Lions jauniešu talantu konkursā Cannes Young Lions kategorijā Cyber.

Šoreiz konkursa norises formāts izvēlēts, lai ikviens interesents no 20.marta plkst.11 līdz 21.marta plkst.10.59 varētu vērot garāmejot vai klātienē reklāmu tapšanu Krišjāņa Barona ielā 13/15.

Šī gada Latvijas atlases konkursa formāts būtiski atšķirsies no iepriekš organizētajiem. Lai radītu pēc iespējas līdzīgāku vidi Young Lions konkursam, kas norisinās festivāla laikā Kannās, LRA un Pica Lulū nolēma mest konkursantiem lielāku izaicinājumu – slēgtā vidē radīt interaktīvās reklāmas risinājumu, kuras uzdevumu izstrādājis kāds Latvijas uzņēmums. Šoreiz uzdevuma izstrāde uzticēta picēriju tīklam Pica Lulū.

Sports

Žalgiris līdzīpašnieks Tesonet iegādājas Londonas basketbola klubu Lions

LETA/BASKETNEWS.COM,01.08.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Basketbola kluba Kauņas "Žalgiris" līdzīpašnieks - Lietuvas tehnoloģiju uzņēmums "Tesonet" - ir iegādājies Anglijas basketbola klubu Londonas "Lions", kas startē Starptautiskās Basketbola federācijas (FIBA) Eirokausā, bet nonācis uz bankrota sliekšņa.

Darījums paredz, ka holdinga uzņēmums "Žalgiris Group", kam pieder Kauņas klubs, nodrošinās Londonas klubam trīs mēnešu aizdevumu pamata izdevumu segšanai. Aizdevumu grupai atmaksās "Tesonet", tādējādi kļūstot par "Lions" īpašnieku. Darījumu pabeigt plānots apmēram mēneša laikā.

"Žalgiris Group" prezidents Daiņus Ļulis uzsvēra, ka darījums ļaus "Žalgiris" uzlabot savu reputāciju Eiropas basketbola tirgū, atrasties tuvu jaunajiem talantiem Londonā un nodrošināt kluba atbalsta piramīdas izaugsmi ilgtermiņā.

Arī kluba "Žalgiris" prezidents Pauļus Jankūns uzsvēra, ka darījums ļaus Kauņas klubam piesaistīt vairāk jauniešu no "dažādām basketbola skolām".

Citas ziņas

!MOOZ saņem balvu pasaules ietekmīgākajā reklāmas festivālā Cannes Lions

,18.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aģentūra !MOOZ pirmo reizi Latvijas reklāmas vēsturē izcīnījusi godalgu prestižajā reklāmas festivālā Cannnes Lions, saņemot Sudraba Lauvu par Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) rīkotās kampaņas Orgānu donori radošo risinājumu.

Kopumā festivālā Cannes Lions šogad tika iesniegti 28 000 darbi no 85 valstīm. Kategorijā Direct Lions saņemtā sudraba godalga ir Latvijas reklāmas aģentūru augstākais sasniegums. Līdz ar nominācijām, kas par reklāmas klipiem tika saņēmtas pirms diviem gadiem, !MOOZ kļuvusi arī par Kannu festivālā visvairāk apbalvoto reklāmas aģentūru Baltijā.

Pirms četriem gadiem mēs aģentūrā izvirzījām mērķi: trīs gadu laikā aģentūrai jāiekļūst Kannu festivāla finālā un piecu gadu laikā jānoliek uz palodzes lauva,“ saka !MOOZ radošais direktors Ēriks Stendzenieks. „Kannas nav pašmērķis, bet tas ir apliecinājums darba kvalitātei un labs motivators radošajiem. Turklāt laikā, kad pircējs var izvēlēties starp simtiem informācijas avotu, ir divas iespējas – vai nu sabāzt reklāmu malu malās, vai arī padarīt to tik interesantu, lai skatītājs pats to vēlas redzēt,” norāda Ē. Stendzenieks.

Citas ziņas

Latvijai bronzas godalga reklāmas industrijas festivālā Kannās

,20.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šorīt pasaulē prestižākajā reklāmas industrijas festivālā Cannes Lions tika paziņoti konkursa Young Lions laureāti. Bronzas godalgu kategorijā Cyber saņēma DDB Latvija tekstu autors Raimonds Platacis un Cube-Media animators Mārcis Miķelsons. Šis ir pirmais gads Latvijas reklāmas industrijas vēsturē, kad Latvija saņem augstāko un svarīgāko starptautisko novērtējumu.

Balva šajā kategorijā izcīnīta sacenšoties ar 28 valstu komandām, izstrādājot interaktīvu reklāmu Unicef Tap projektam, kurš vāc naudu bērnu apgādei ar dzeramo ūdeni jaunattīstības valstīs. Zelta godalgu saņēma Brazīlija, sudrabu — Koreja. Young Lions konkursā var piedalīties reklāmas profesionāļi, kas jaunāki par 28 gadiem, uzvarot atlases konkursā savā valstī. Latvijā atlasi organizē Latvijas Reklāmas asociācija.

DDB tekstu autors un bronzas lauvas ieguvējs Raimonds Platacis: ''Mums tika dotas 28 stundas, lai izdomātu konceptu un uztaisītu reklāmas banneri. Ceram, ka pēc mūsu veiksmīgā izgājiena Latvijai nākamajos gados tiks piešķirta iespēja piedalīties arī citās Young Lions kategorijās.''

Karjera

Latvijai ir izaicinājums sasniegt visnelabvēlīgākajā situācijā esošos jauniešus

Žanete Hāka,27.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā Jauniešu garantija ir labi izveidota programma, kas motivē jauniešus iesaistīties darba tirgū, ceturtdien, 27.augustā, iepazīstinot ar pētījuma Ieguldām jauniešos: Latvija rezultātiem, atzina Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) eksperti.

«Krīze būtiski ietekmēja Latvijas jauniešu situāciju, taču pēdējos gados situācija ir uzlabojusies. Jauniešu, kuri nestrādā vai nemācās, īpatsvars nav augstāks kā vidēji OECD valstīs. Jauniešu garantija ir lieliska iespēja jauniešu atgriešanai izglītībā un nodarbinātībā. Vienlaikus Latvijai ir izaicinājums sasniegt visnelabvēlīgākajā situācijā esošos jauniešus, lai piedāvātu augstas kvalitātes apmācības vai darba pieredzes iegūšanas iespējas,» uzsver OECD Nodarbinātības, darba un sociālo lietu direktorāta ekonomists Sebastians Konigs (Sebastian Königs).

OECD īstenotā pētījuma mērķis bija izvērtēt jauniešu, kas nemācās, nestrādā un neiegūst arodu (NEET jaunieši), profilu un aktivizācijas iespējas. Īpaša uzmanība bija pievērsta NEET jauniešu riska faktoriem, pieejamā atbalsta, sociālo un darba tirgus atbalsta programmu efektivitātei, NEET jauniešu bezdarbu ietekmējošajiem faktoriem, esošajam NEET jauniešu aktivizēšanas atbalstam un tā uzlabošanas iespējām (t.sk. pašvaldību sociālo dienestu, izglītības sistēmas un nodarbinātības dienesta loma). Pētījumā ir pieejama plaša informācija par jauniešu situāciju Latvijā.

Reklāmraksti

TOP 3 populārākās Rīgas apkaimes pēc dzīvokļu darījumu skaita: Purvciems, Teika, Centrs

City 24 SIA,21.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau šī gada sākumā Rīgā ekspluatācijā tika nodoti 700 dzīvokļi, bet visa gada ietvaros kopumā tika prognozēts vairāk nekā 2000 jaunu mājokļu pieaugums.* Ņemot vērā, ka īres cenas ir augstas un daļa padomju laika daudzstāvu dzīvojamie nami ir nolietojušies, pieprasījums pēc jaunajiem mājokļiem palielinās. Šobrīd aktīvi top jauni daudzdzīvokļu nami un privātmāju ciemati, kas ir pieejami plašam pircēju lokam. Šogad - laika periodā no janvāra līdz augustam Rīgas dzīvokļu tirgū notikuši 6529 darījumi.

Kā rāda statistikas dati, TOP 1 Rīgas apkaime pēc darījumu skaita ir Purvciems, kam seko Teika, Centrs, Imanta un Pļavnieki. Visbiežāk tiek iegādāti vienas un divu istabu mājokļi pirmajā un otrajā stāvā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db piedāvā atskatu uz reklāmas vēsturi Latvijā pēdējo astoņu gadu laikā. Proti, reklāmas festivāla Golden Hammer uzvarētāji dažādās mediju kategorijās.

Jau ir noslēgusies darbu iesniegšana konkursam, un jau nākamajā nedēļā Db piedāvās aplūkot Latvijas reklāmistu iesniegtos darbus. Turklāt nedēļas laikā varēsiet balsot par savu favorītu, palīdzot noteikt Db speciālbalvas ieguvēju!

Vēl līdz 8. jūnijam festivāls pieņem pieteikumus dalībai semināros 11. jūnijā. Šīgada semināru programmā lekcijas lasīs Golden Hammer žūrijas pārstāvji. Semināros varēsiet uzzināt, kā veiksmīgi veidot un attīstīt biznesu saspringtos tirgus apstākļos. Savukārt 12. jūnijā notiks pirmais Baltijas Mārketinga vadītāju forums, ko organizē Best Marketing.

Citas ziņas

Iespēja pieteikties ADwards

Raivis Spalvēns, Dienas bizness,27.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien sākas darbu iesniegšana radošās izcilības festivālam ADwards, ko jau ceturto gadu rīko Latvian Art Director Club (LADC). Šogad festivāls norisināsies no 18. līdz 19. martam, un tā laikā labākie Latvijas reklāmas un dizaina mākslinieki savā starpā cīnīsies par Meistarības ordeņiem. Darbus festivālam varēs iesniegt līdz 14. martam, ziņo LADC.

Radošās izcilības festivāla Meistarības ordeņus būs iespējams iegūt 15 kategorijās – integrētās kampaņas, TV un drukātā reklāma, tiešais mārketings, sociālā reklāma, grafiskais un iepakojuma dizains, fotogrāfija, animācija, interaktīvais un industriālais dizains, plakāti un vides reklāma, vides objekti, radio reklāma un reklāmas teksts.

ADwards 2009 darbu pieņemšana notiks no 27. februāra līdz 14. martam. Šogad tiek mainīti arī darbu pieteikšanas noteikumi, nosakot īpašu pieteikuma maksu. Viena – pirmā darba iesniegšana visiem festivāla dalībniekiem ir bez maksas, savukārt par katru nākamo pieteikto darbu jāmaksā Ls 50 +PVN. Tomēr arī šogad, lai atbalstītu lietišķā dizaina attīstību Latvijā, industriālā dizaina kategorijā darbus varēs iesniegt bez maksas.

Citas ziņas

Latvieši aktivizējas reklāmas festivālam

Imants Liepiņš [email protected],24.04.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju aģentūra Starcom iesniegusi divus darbus starptautiskajam reklāmas festivālam Cannes Lions 2006 – pasaules prestižākajam reklāmas festivālam, kas norisināsies no 18. līdz 24. jūnijam Kannās. Pieteikšanās Cannes Lions ir uzdrīkstēšanās no Latvijas aģentūru puses, uzskata Starcom direktors Dāvids Štēbelis. Galvenais iemesls, kas līdz šim mazinājis Latvijas un Baltijas aģentūru konkurētspēju festivālā, ir apstāklī, ka no Baltijas iesniegtie darbi salīdzinoši ir nelieli. Tomēr, ja Baltijas aģentūrām nav iespējas spīdēt ar vērienu, tad noteikti ir iespēja parādīt savas radošās idejas. Piemēram, kinoteātru reklāmas kategorijā iesniegtā darba idejas pamatā ir reklāmas ziņas nodošanā kinoteātru apmeklētājiem pēc kinoseansa, nevis pirms filmas demonstrēšanas, kas ir reklāmas standarts. Telefonu tirgotājam Dual piederošā brenda «Mobils & Brīvs» reklāmas stends kino izejā uzrunā visus kino apmeklētājus, aicinot ieslēgt savus mobilos telefonus.

Citas ziņas

Reklāmisti meklē jaunus talantus konkursā Young Lions

Gunta Kursiša,21.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Reklāmas asociācija (LRA) izsludinājusi konkursu jaunajiem reklāmas nozares talantiem, un konkursa uzvarētāji šovasar pārstāvēs Latviju Young Lions konkursā CYBER kategorijā Kannās.

Šogad konkurss norisināsies LRA, sadarbojoties ar picēriju Pica Lulū. Dalībnieku uzdevums būs 24 stundu laikā slēgtā vidē izstrādāt interaktīvās reklāmas risinājumu pēc picērijas Pica Lulu sagatavotā brīfa.

Darba uzdevums tiks izziņots 20. martā plkst. 11:00, konkursanti varēs strādāt līdz 21. marta 11:00.

Tad darbi tiks nodoti žūrijai izvērtēšanai. Komanda, kas dosies uz Kannām, tiks paziņota Waking Up the Lion pasākumā, kas norisināsies 21. martā, kino Splendid Palace.

Young Lions Latvijas kārtas konkursam var pieteikties dalībnieki vecumā līdz 28 gadiem (dzimuši pēc 1984. gada 22. jūnija). Dalību konkursā var pieteikt līdz 14. martam, aizpildot anketu LRA mājas lapā.

Citas ziņas

Reklāmnieki nav sajūsmā par politisko reklāmu

Imants Liepiņš [email protected],20.09.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tautā valdošais priekšstats, ka reklāmnieki uz katrām vēlēšanām pelna milzu naudu, ir gaužām aplams - lielākā reklāmnieku daļa vispār negrib nekādu saistību ar politiķiem. SIA Demo dizains direktors Māris Gulbis norādīja, ka politiķu apkalpošana nav tas darbiņš, uz kuru reklāmnieki kaut kā tiektos: «Es šādam uzskatam, ka reklāmnieki mežonīgi pelnītu, veidojot politisko reklāmu, nemaz nepiekrītu! Es vairāk teiktu, ka partijas mežonīgi tērējas, lai iegūtu vēlētāju labvēlību,» sprieda M. Gulbis. Savukārt padziļināto mārketinga pētījumu kompānijas Alfresco valdes priekšsēdētāja Tatjana Voitenko negribīgi atzina: «Jā, mēs vēl pavasarī veicām vienu auditorijas pētījumu kādas partijas uzdevumā, taču tam no mūsu puses nebija nekāda politiska konteksta. Tīri tehnisks darbs par attiecīgu samaksu.» Pat Zoom! vadītājs Ēriks Stendzenieks Db sacīja, ka Latvijas Pirmās partijas/Latvijas ceļa reklāmu veido nevis tāpēc, ka viņam patiktu attiecīgie politiķi, bet gan pieredzes dēļ. Ne vienmēr viņš ir vienisprātis ar saviem klientiem. «Es nedomāju tieši tāpat kā viņi. Piemēram, ja kāds homofobs no Saeimas tribīnes atkal kaut ko sāks muldēt par geju apkarošanu, es nekavēšos iestāties pret viņu!» apņēmīgi pauda Stendzenieks.

Finanses

Jaunieši krāj savam mājoklim, automašīnai vai citam lielākam pirkumam

Dienas Bizness,19.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākā daļa (61%) 18-25 gadus veci jaunieši Latvijā krāj naudu konkrētam mērķim – liecina SEB bankas veiktā aptauja Baltijas valstīs. Igauņu un lietuviešu jaunieši ir nedaudz aktīvāki krājēji – apstiprinošu atbildi snieguši attiecīgi 76% Igaunijā un 78% no aptaujātajiem jauniešiem Lietuvā.

Populārākais iemesls, kādēļ Latvijas jaunieši krāj naudu, ir vēlme veikt kādu lielāku pirkumu, iegādāties savu mājokli vai automašīnu. Neliela daļa jauniešu atbildējuši, ka krāj līdzekļus savām kāzām.

Aptaujas dati liecina, ka Latvijā ir vismazākais jauniešu skaits, kuri veic uzkrājumus nākotnes mērķiem – ar šādu rīcību izceļas vien seši no desmit aptaujātajiem jauniešiem. Taču, to jauniešu vidū, kuri uzkrāj naudu, visbiežāk krāj lielākiem pirkumiem, piemēram, datoram un mobilajam tālrunim - 18% Latvijā, 21% Lietuvā un 23% Igaunijā. Otrs kārotākais mērķis Latvijā ir mājokļa iegāde – šim mērķim krāj 12% Latvijas, 13% Igaunijas un 22% Lietuvas jaunieši. Trešajā vietā ierindojas vēlme iegādāties savu auto – Latvijā šim mērķim krāj 8% jauniešu, kamēr Lietuvā - 22% un Igaunijā 10% aptaujāto jauniešu.

Citas ziņas

Samazinās jauniešu reģistrēto uzņēmumu skaits

Dienas Bizness,26.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos gados jaunieši Latvijā reģistrējuši mazāk jaunu uzņēmumu nekā, piemēram, 2011.gadā, kas atspoguļo arī valsts kopējo tendenci sarukt jaunreģistrēto uzņēmumu skaitam. Lursoft pētījums apliecina, ka piemēram, 2011.gadā personas vecumā līdz 25 gadiem reģistrējušas 3 116 jaunus uzņēmumus, savukārt pērn – 2 660, kas ir kritums par 14,63%, informē Lursoft Komunikāciju vadītāja Indra Jansone.

Ņemot vērā pašreizējo tendenci, paredzams, ka arī šogad mūs nesagaida pārsteigumi un jauniešu jaunreģistrēto uzņēmumu skaits turpinās lejupejošu tendenci.

Patlaban jauniešiem kopumā pieder kapitāldaļas 3,58% Latvijas uzņēmumu.

Lursoft dati rāda, ka jaunieši labprāt veido arī kopīgus uzņēmumus ar saviem vienaudžiem, ko apliecina kaut vai tas, ka 8 144 jauniešiem patlaban pieder 7 784 uzņēmumi, savukārt vēl 7 202 personas vecumā līdz 25 gadiem ir amatpersonas kopumā 6 921 uzņēmumā.

Lai gan aizvien lielāku interesi jauniešu vidū izraisa IT joma, kas ļauj bez īpaši lieliem kapitālieguldījumiem uzsākt savu biznesu, analizējot nozares, kurās visbiežāk iesaistījušies gados jaunie cilvēki, redzams, ka priekšplānā izvirzījusies tirdzniecība. Pētījuma rezultāti apliecina, ka no visiem jauniešiem piederošajiem un viņu vadītajiem uzņēmumiem 9,12% darbojas mazumtirdzniecības jomā, bet vēl 5,16% darbību saistījuši ar vairumtirdzniecību.

Citas ziņas

Radošā konkursa uzvarētāji pārstāvēs Latviju reklāmas festivālā Kannās

Imants Liepiņš [email protected],09.05.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauno radošo talantu konkursā «hands-free» sistēmu popularizēšanai par labākajiem atzīti Jāņa Grīviņa (Bates/RedCell) un Zigmunda Lapsas (McCann — Ericksson Riga) darbi. Konkursā bija jāveido vides reklāma par sociāli nozīmīgu tēmu: «Braucot turi rokas uz stūres — runājot pa telefonu, izmanto «hands-free» sistēmu!» No konkursa uzvarētāju darba tiks izveidota sociālā vides reklāmas kampaņa pie lielākajiem autoceļiem. Līdz ar uzvaru konkursā abi reklāmas speciālisti kā balvu saņems iespēju pārstāvēt Latviju jauno radošo talantu konkursā 53. Starptautiskajā reklāmas festivālā Cannes Lions, kas no 18. līdz 26.jūnijam notiks Kannās, Francijā. Festivālā paredzētajā konkursā «Young Creatives» var piedalīties reklāmnieki, kas jaunāki par 28 gadiem.

Karjera

Darba devējiem piedāvā iespēju ar ES finansiālu atbalstu nodarbināt jauniešus

Žanete Hāka,13.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darba devējiem Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA) piedāvā iespēju ar Eiropas Savienības (ES) finansiālu atbalstu nodarbināt savos uzņēmumos vai organizācijās jauniešus, informē NVA.

Daudzi jaunieši bezdarbnieki, NVA pasākumu ietvaros iegūstot darba pieredzi pie darba devēja un apliecinot savas dotības un profesionālās spējas, vēlāk kļūst par vērtīgu ieguvumu uzņēmumam.

Lai savam uzņēmumam piesaistītu jaunu, izglītotu un perspektīvu darbinieku ar profesionālo vai augstāko izglītību, darba devējam NVA filiālē jāiesniedz pieteikums dalībai ES projekta Jauniešu garantijas atbalsta pasākumā Pirmā darba pieredze jaunietim, bet ja darba devējs vēlas nodarbināt jaunieti subsidētajā darba vietā, viņam jāpiesakās dalībai ES projekta Jauniešu garantijas atbalsta pasākumā Subsidētās darba vietas jauniešiem bezdarbniekiem (pasākumi noteiktām personu grupām). Savukārt biedrībām un nodibinājumiem ES projekts Jauniešu garantijas piedāvā iespēju iesaistīt jauniešus darbā sabiedrības labā, piedaloties atbalsta pasākumā Darbam nepieciešamo iemaņu attīstība nevalstiskajā sektorā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

21. septembrī no plkst.11:00 līdz plkst.16:00 norisināsies līdz šim lielu interesi un atsaucību guvušais Atvērto durvju dienas maratons. Atvērto durvju diena ir lieliska iespēja visiem, kam šobrīd aktuāla mājokļa iegāde - pasākuma ietvaros būs iespēja apmeklēt 22 jaunos projektus Rīgas centrā, Teikā, Pārdaugavā, Mārupē, Piņķos, Ādažos un Jūrmalā.

Maratona dalībnieki: Club Central Residence II (Centrs), CENTRUS (Centrs), Bibliotēkas Nams (Centrs), Lāčplēša 13 (Centrs), Kr.Barona 30 (Centrs), Ernesta Birznieka - Upīša 10 (Centrs), Blaumaņa 34 (Centrs), Krišjāņa Valdemāra 69 (Centrs), Park Alley II (Centrs), Aleksandra Čaka 36 (Centrs), Jaunā Teika (Teika), Hausmaņa terases (Purvciems), River Breeze Residence (Klīversala), Filozofu Rezidence (Pārdaugava), Kuldīgas 32 (Āgenskalns), IRIS SHAMPETERIS APARTMENTS (Pleskodāle - Šampēteris), Bišumuiža (Bišumuiža), Bieriņu Rezidences (Mārupe), Zelta Rasa III (Mārupe), Saliena (Piņķi), Ciemats Dailas (Ādaži), Summer House (Jūrmala).

Citas ziņas

Latvijas jaunie reklāmas industrijas pārstāvji saņem bronzas Lauvu

,25.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Animators Mārcis Miķelsons (Cube- Media) un tekstu autors Raimonds Platacis (DDB Latvija ) un Young Lions konkursā interaktīvajā kategorijā Kannās iegūst bronzu.

Pirmo reizi vēsturē Latvijas jauniešu komanda iegūst tik augstu novērtējumu vienā no pasaulē nozīmīgākajiem reklāmas festivāliem Kannu Lauvas. Šogad Latvijai bija iespēja nosūtīt savu jauno radošo talantu komandu uz Kannu Lauvu reklāmas festivāla ietvaros notiekošo Young Lions konkursu, lai tā startētu interneta kategorijā, Db.lv informē Ilona Šnikvalde, Latvijas Reklāmas asociācija (LRA) biroja vadītāja.

LRA Latvijā izsludināja Jauno Radošo Talantu konkursu, lai atrastu labāko komandu, kura varētu pārstāvēt Latviju Kannās. LRA kopā ar Ādažu Čipsiem, Draugiem.lv un TV6 rīkoja Latvijas atlases konkursu interneta kategorijā par Latvijā aktuālu tēmu Domā kā ēd.

Eksperti

Cik liela problēma ir jauniešu bezdarbs?

Ieva Strode, tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS sociālo un politisko projektu direktore,07.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī bezdarba līmenis jauniešu vidū Latvijā ir zemāks nekā Eiropas Savienībā (ES) kopumā, tomēr DNB Latvijas barometra jaunākā pētījuma dati sasaucas ar satraukumu par jauniešu bezdarbu Eiropā. Iedzīvotāji ir kritiski novērtējuši Latvijas jauniešu iespējas atrast darbu: 61% norādīja, ka to izdarīt ir grūtāk nekā vidēji ES, 26% - ka tikpat grūti kā vidēji ES, bet tikai 5% aptaujāto uzskata, ka darbu atrast ir vieglāk.

Detalizētāk analizējot datus, jāpiebilst, ka vecuma grupā no 18 līdz 24 gadiem vērtējums ir bijis mazāk kritisks: situāciju Latvijā par labāku gan atzinuši tikai 6%, bet biežāk norādīts, ka tā ir aptuveni tāda pati (34%), un par sliktāku to uzskata 57%. Jāpiebilst, ka, saskaņā ar DNB Latvijas barometra šī mēneša datiem, gados jaunāki respondenti iespējas atrast labu darbu vērtē augstāk nekā gados vecāki cilvēki. Vecumā no 18 līdz 24 gadiem šīs iespējas par labām atzina 14% respondenti, vecumā no 25 līdz 34 gadiem 11% respondentu, bet no gados vecākiem respondentiem vien 4%. Taču, analizējot pēdējos CSP statistikas datus par 2015.gada II ceturksni, jāsecina, ka, ja kopējais bezdarba līmenis 2015.gada II ceturksnī bijis 9.9% (iedzīvotājiem vecuma grupā 15-64g.v.), tad vecuma grupā no 15 līdz 24 gadiem šis rādītājs bija 15.2%.

Citas ziņas

Šogad atbalsts paredzēts 15 tūkst. bez darba esošajiem jauniešiem

Gunta Kursiša,04.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad vairāk nekā 15 tūkst. jauniešu varēs saņemt nepieciešamos pakalpojumus, tai skaitā, karjeras konsultācijas apmācības,vai arī iesaistīties nodarbinātības pasākumos, informēja Labklājības ministrijas (LM) valsts sekretāre Ieva Jaunzeme.

Bez darba esošais jaunietis var iesaistīties profesionālās tālākizglītības vai neformālas izglītības programmās. Tāpat jaunieši var piedalīties konkurētspējas paaugstināšanas pasākumos, iziet apmācību pie darba devēja, strādāt speciāli viņam izveidotā darba vietā vai arī veikt brīvprātīgo darbu.

Jauniešiem piedāvāta iespēja arī izmēģināt spēkus savas komercdarbības uzsākšanā vai arī kļūt par pašnodarbināto.

Tiem jauniešiem, kas vēl nav droši, ar kādu darbības jomu vēlas saistīt savu profesionālo izaugsmi, var izmantot karjeras konsultācijas.

Šā gada otrajā pusē simts jaunieši varēs piedalīties jauniešu darbnīcās, kas norisināsies pilotprojekta ietvaros. To ietvaros viņiem būs iespēja izmēģināt trīs profesionālās jomas profesionālās izglītības iestādē. Katrā no jomām jaunieši darbosies trīs nedēļas, lai iepazītos ar to specifiku. Pasākuma laikā jaunietis saņems ikmēneša stipendiju 40 latu apmērā, bet jaunieši ar invaliditāti - 60 latu stipendiju.