Foto stāsts

Kā top?: rokām darinātas kurpes Elegantā

Gunta Kursiša,21.03.2014

Latvijā ražotu apavu zīmols Elegants tika izveidots pagājušā gadsimta sešdesmitajos gados. No apavu ražotāja tas pārtapa apavu labošanas pakalpojumu sniedzējā, bet nu jau 2,5 gadus atgriezies pie sākotnējās darbības nozares - apavu izgatavošanas.
Db.lv piedāvā aplūkot, kā tiek izgatavoti apavi Elegantā.

Foto: Edmunds Brencis, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Apavu izgatavošana ar rokām krietni atšķiras no to mehāniskas ražošanas, prasa ilgu laiku, meistara prasmi un pacietību. Latvijā apavu ražošana lielākos apmēros nepastāv, taču ir daži apavu izgatavotāji, kas aizņem rokām darinātu kāju ģērbu nišu. Viens no lielākajiem ir Elegants, kurš izdzīvojis no padomju laikiem. Piedāvājam aplūkot, kā apavu izgatavošanas darbnīcā top kurpes!

Apavu izgatavošanas procesu var aplūkot galerijā augstāk!

Lai arī apavu izgatavošanas apjomi, salīdzinot ar lielajām apavu ražotnēm Eiropā, nav lieli - aptuveni simts apavu pāru mēnesī, salīdzinot ar līdzīgiem vietējiem nišas uzņēmumiem, šie apjomi esot «milzīgi», stāsta Eleganta vadītājs Raimonds Burakēvičs, kurš apavu darbnīcā grozās jau kopš septiņu gadu vecuma. R. Burakēviča tēvs bijis šīs apavu darbnīcas saimnieks, tādēļ varētu teikt, ka Raimonds ir ģimenes tradīciju turpinātājs, viņš iepriekš atzina DB.

Elegants sāka izgatavot apavus 1968. gadā, bet 1997. gadā pievērsās apavu labošanas pakalpojumu sniegšanai. Šī joma esot piedzīvojusi strauju izaugsmi, bet apavu izgatavošanas apjomi sāka sarukt. Tad, pirms divarpus gadiem, R. Burakēvičs esot atkal atdzīvinājis apavu izgatavošanu Elegantā, kā arī vēris vaļā šī zīmola veikalu. Divarpus gadu laikā apmeklētāju interese pieaugusi, un Elegants apavi tiek tirgoti ne vien firmas veikalā, bet arī trīs citos veikalos.

Sākotnēji apavi izgatavoti tikai sievietēm, bet pēdējo pusgadu Elegantā ražo arī vīriešu apavus. Vidējais pircējs, kas iegriežas Elegantā, ir aptuveni 40 - 50 gadus vecs, jaunāki šeit nākot retāk.

Tuvākajā nākotnē Elegants plāno paplašināt apavu izgatavošanas jaudu un vērt vaļā jaunu zīmola veikalu Latvijā. Pašlaik tiek meklētas šim mērķim piemērotas telpas.

SIA Rammus apavi, kas pārstāv zīmolu Elegants, reģistrēta 2009. gadā. Uzņēmums 2012. gadu noslēdzis ar 13,6 tūkstošu eiro apgrozījumu un aptuveni 700 latu peļņu. Tāpat R. Burakēvičam pierder SIA Rammus, kas reģistrēta 2003 .gadā. Šīs kompānijas 2012. gada apgrozījums veido vairāk nekā 54 tūkst. Ls, un gads tika noslēgts ar zaudējumiem 6,7 tūkst. Ls apjomā.

Ražošana

Pašmāju ražotājs Elegants, jūtot pieprasījumu, pievērsies arī vīriešu apaviem

Lelde Petrāne,20.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apavu ateljē Elegants, kas Latvijā darbojas kopš 1968. gada, pievērsies arī vīrieši apaviem un drīzumā atvērs otru veikalu Rīgā. Zīmola darbības pamatā joprojām esot 100% roku darbs un dabīgie materiāli.

Kopš pagājušā gada - paralēli jau ierastajiem sieviešu apavu modeļiem - uzņēmuma meistari aktīvi pievērsušies arī vīriešu apavu izgatavošanai. Pieprasījums pēc tiem turpinot pieaugt. Tāpat strauji palielinoties arī kopējais mēnesī saražoto apavu pāru skaits.

Kā informē uzņēmumā, iedvesmu jaunākajām kolekcijām zīmola dizaineri gūst no apavu dzimtenes Itālijas nākušajām aktuālākajām apavu modes tendencēm. Ražošanas procesā pārsvarā tiek izmantota āda, kā arī citi dabīgi materiāli, kurus ieved gan no Itālijas, gan arī no Polijas un Lietuvas.

«Salīdzinot ar citām valstīm, var teikt, ka apavu ražošana kā nozare Latvijā praktiski nepastāv, taču ir daži uzņēmumi, kas ir spējuši iekarot vietējo tirgu un joprojām turpina veiksmīgi attīstīties. Arī mēs esam ceļā uz to un drīzumā plānojam Rīgā atvērt otru Elegants firmas veikalu,» komentē zīmola Elegants vadītājs Raimonds Burakēvičs.

Citas ziņas

Apavu ražotājs Elegants sāks tirgot somas

Gunta Kursiša,25.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas ādas apavu zīmols Elegants plāno pievērsties arī somu un maku tirdzniecībai, informē uzņēmuma pārstāvji.

Tiesa gan, atšķirībā no apaviem, kas tiek izgatavoti tepat, Latvijā, somas un maki pēc uzņēmuma pasūtījuma tiks izgatavoti «Eiropas fabrikā, kas sadarbojas arī ar vairākiem pasaulē jau labi zināmiem un iecienītiem aksesuāru zīmoliem». Šīs ražotnes vārds gan netiek atklāts.

Tiek plānots, ka somas maksās, sākot no 50 eiro.

«Ideja par somu tirdzniecību radās jau diezgan sen, taču, apzinoties salīdzinoši augstās ražošanas izmaksas, līdz šim mums to nebija izdevies realizēt. Pavisam negaidīti uzzinājām par kādu ārzemju uzņēmumu, kas jau ilgstoši ražo ļoti kvalitatīvas somas, izmantojot tikai dabīgus materiālus, tādēļ nolēmām uzsākt savstarpēju sadarbību un pasūtīt mums interesējošus modeļus,» skaidroja zīmola Elegants vadītājs Raimonds Burakēvičs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iespēja apavu ražošanā varētu būt unikāls dizains un roku darbs; tieši pēdējā laikā vērojams jaunu apavu zīmolu uzplaukums, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Līdz 90. gadiem Latvijā apavu izgatavošana notika rūpnieciskos apjomos, bet līdz ar tautsaimniecības transformāciju viss mainījās, nozare faktiski izzuda. Pēdējos gados vērojams jauns tās uzplaukums, bet to drīzāk var saukt par amatniecību. Tirgū ir pārstāvēti vairāki vietējie apavu zīmoli – Elīna Dobele, SAZ, June9, Woolfers, Woolings, Žaime Sandals, Inch2, Del Gardi u.c. Sava zīmola apavus piedāvā arī tirgotāji, piemēram, pērn oktobrī dāmu modes salons Madam Bonbon atklāja savu pirmo apavu līniju. «Pēc astoņiem gadiem emocionāli šķita, ka esam gatavi savam apavu modelim, un bija piedāvājums to ražot, izdarīt to ātri un bez šķēršļiem. Piedāvājums sakrita ar tā brīža pieprasījumu un nekavējoties pieņēmām lēmumu,» saka J. Ezeriņa. Vienlaikus viņa atzīst, ka šis bija arī solis sabiedrisko attiecību labā, veidojot uzņēmuma publicitāti un tēlu. «Viena apavu līnija nekādā veidā nevar ietekmēt biznesu,» saka Jana Ezeriņa, SIA Madam Bonbon vadītāja.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izvēlēties ideālu dāvanu sievietei nav nemaz tik viegli. Dažādas gaumes, intereses un vēlmes padara šo procesu gan aizraujošu, gan nedaudz izaicinošu. Bet satraukumam nav pamata, lūk, 15 lieliskas dāvanas sievietei no Notino:

1. Smaržas

Smaržas vienmēr ir bijušas un būs klasika. Elegants aromāts var kļūt par sievietes neatņemamu ikdienas sastāvdaļu. Izvēlieties aromātu, kas atspoguļo viņas gaumi – vai tas būtu svaigs ziedu vai spēcīgs koka aromāts. Ja neesat pārliecināts par izvēli, apsveriet iespēju dāvināt smaržu mini komplektu, kas ļauj izmēģināt vairākus aromātus.

2. Elektriskā zobu suka

Kurš gan nevēlas perfektu smaidu? Mūsdienās elektriskā zobu suka ir efektīvs rīks, kas palīdz iegūt žilbinošu smaidu. Ar dažādiem tīrīšanas režīmiem un uzlabotu tehnoloģiju tā kļūs par neaizvietojamu ikdienas sabiedroto.

3. Komplekts matu ieveidošanai

Uzdāviniet savai mīļotajai dāmai iespēju iegūt skaistas lokas, neizmantojot karstumu. Matu ieveidošanas komplekts sastāv no matu ruļļa, gumijām un matu sprādzes. Komplekts matu ieveidošanai ir lieliska alternatīva tradicionālajiem karstajiem instrumentiem. Tas ļauj radīt elegantas lokas pavisam vienkārši.

Reklāmraksti

Ceļvedis elektroauto iegādei 2023. gadā – kurš modelis ir man piemērotākais?

Sadarbības materiāls,28.01.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bez šaubām, ka elektroauto ir nākotne – Eiropas Savienībā jau no 2035. gada tirgū varēs laist tikai bezemisiju automašīnas. Tomēr daudzus no elektro auto iegādes attur nepatiesi mīti, ka elektroauto ir dārgāki un ar zemāku veiktspēju nekā benzīna un dīzeļauto. Ir gluži pretēji – elektroauto ilgtermiņā var izrādīties lētāka izvēle, un tādi elektroauto kā Tesla Model S Plaid ierindojas pasaulē ātrāko mašīnu vidū. Turpini lasīt rakstu un uzzini, kādi ir populārākie elektroauto modeļi 2023. gadā!

Elektroautomobilis – labāka izvēle nekā benzīna un dīzeļauto?

Pirms apskatām populārākos elektroauto modeļus, aplūkosim dažas elektroauto priekšrocības pār klasiskajiem benzīna un dīzeļauto:

• Ņemot vērā ilgtermiņā izmaksas, elektroauto ir pat lētāka izvēle. Elektroauto mēdz būt dārgāki nekā līdzvērtīgi iekšdedzes dzinēju modeļi, tomēr ilgtermiņā elektroauto varētu būt pat izdevīgāka izvēle. Šobrīd ir iespējams saņemt valsts atbalstu elektroauto iegādei, kā arī par elektroauto nav jāmaksā ekspluatācijas nodoklis un reģistrācijas nodeva. Svarīgi pieminēt, ka ar elektroauto ietaupīsiet uz degvielas rēķina, kā arī elektroauto ir mazākas servisa izmaksas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

30. jūlijā Rīgā notiks slepens un elegants pop-up pikniks pilsētvidē, kura norises vietu pasākuma dalībnieki uzzinās tikai dažas stundas pirms vakariņu sākuma. Šādi pasākumi jau guvuši milzu popularitāti visā pasaulē, ik gadu pulcējot vairākus simtus un pat tūkstošus kultūras entuziastu un gardēžu.

Pop-up pikniks ir vakariņas pilsētvidē - skaistā, bet vakariņošanai neierastā, publiskā vietā. Šis pasākums ļauj izrauties no ikdienas rutīnas un sajusties kā tūristam paša pilsētā, ieraugot agrāk nepamanīto.

Tiem, kuri vēlas nokļūt slepenajā piknikā, iepriekš jānosūta pieteikums un jāsamaksā dalības maksa. Intriga par slepenās piknika vietas adresi tiek saglabāta līdz pat pēdējam brīdim un tikai pasākuma dienā plkst. 15 vakariņu dalībnieki saņems norādes, kur plkst. 18, eleganti baltā tērptiem, jāierodas, līdzi ņemot uzkodas, vīnu, galda dekorācijas un īstus traukus svētku atmosfēras radīšanai. Savukārt organizators ir parūpējies par visām atļaujām un saskaņojumiem pasākuma rīkošanai. Tāpat organizators nodrošina galdus, krēslus un muzikāli izklaidējošo daļu. Ir padomāts arī par aizņemtajiem vakariņotājiem, viņiem būs iespēja savlaicīgi pasūtīt ēdienus piknika grozam, kurus sarūpēs Vīna bāra Garage pavāri. Pārējais pasākuma process un pasākuma atmosfēra tiek radīta kopīgi sadarbojoties, un procesā tiks iesaistīti visi vakariņu viesi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienas Biznesa autožurnālists bija viens no tiem, kas rokas stiepiena attālumā 7. septembra pēcpusdienā vēroja jaunākās paaudzes Hyundai i30 piecdurvju hečbeka atslepenošanas misiju Hyundai Motor Europe mājvietā Vācijā, Ofenbahā.

Līdz zīmīgajam datumam korejiešiem bija izdevies nosargāt auto patieso izskatu, lai gan internetā pirms tam klejoja dažādas versijas, kāds tad galu galā izskatīsies nākamais VW Golf un citu kompaktklases modeļu konkurents.

Elegants, sabalansēts izskats no ārpuses un tikpat moderns interjers ar svaigu un radošu viduskonsoles dizainu, kur galveno vietu ieņem ērti manipulējams 8 collu skārienjūtīgs multimediju centra ekrāns, aiz kura paslēpti kaudzēm dažnedažādu elektronisko palīgu.

Pie jaunākajiem elektrogadžetiem, kas iepriekš Hyundai i 30 arsenālā nav manīti, var pieminēt adaptīvo kruīza kontroli (Smart Cruise Control) un pilota modrības uzraudzītāju (Driver Alert Assistance). Salons ar jauno stūri, ko jau pamanījām jaunajā hibrīdā Hyundai Ioniq, kā arī multimediju centrs ir lietas, kas jaunajam Hyundai i30 ir izdevušās lieliski.

Mazais bizness

Kā top? Zīmola June9 apavi

Monta Glumane,10.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīdzinieks Andris Runcis pirms aptuveni astoņiem gadiem pašmācības ceļā uzsāka apavu šūšanu, pirms pusotra gada Cēsīs izveidoja sev darbnīcu, bet pirms gada atvēra veikalu, kurā iespējams iegādāties zīmola June9 produkciju.

«Man tas bija kā Golgāta ceļš, emocionāli smags, jo ļoti daudz kas tika izmests ārā, bija kaudzēm jautājumu, uz kuriem nebija atbilžu. Mūsu valstī nav skolu, kurās māca apavu izgatavošanu, visu apguvu pašmācības ceļā, staigājot no viena kurpnieka pie otra pēc padoma. Vēlāk sapratu, ka vajadzēja aizbraukt kaut kur uz Eiropu un pamācīties, piemēram, Ungāriju, Spāniju, Itāliju vai Portugāli. Tad tas ceļš būtu bijis īsāks un efektīvāks. Latvijā šobrīd ir palikuši uz roku pirkstiem saskaitāmi meistari, kas kaut ko saprot no apavu darināšanas,» saka A.Runcis.

Apavu meistars uz dzīvi Cēsīs kopā ar sievu Kristīni pārcēlies pirms sešiem gadiem. Iepriekš apavi tapa šim darbam nepiemērotās telpās VEF kvartālā, vēlāk - ģimenes mājā Cēsīs. A.Runcis stāsta, ka 2014.gadā bijis liels individuālo pasūtījumu pieaugums. «Sapratu, ka man nepieciešama jau nopietnāka vieta. Astoņi kvadrātmetri darbam bija par maz,» viņš saka. Ar laiku parādījās arī dažādas iekārtas, kurām nepietika vietas esošajās telpās. 2015.gada vidū tika sameklētas telpas darbnīcai un veikalam. Ateljē izveidošanā investēti gan pašu līdzekļi, gan Cēsu pilsētas piešķirtais grants uzņēmējdarbības uzsākšanai, kas veido aptuveni 2000 eiro, gan aizdevums no Altum.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS “Pasažieru vilciens” pakāpeniski ieviesīs jaunus, uzlabotus vilcienu pasažieru apkalpošanā nodarbināto darbinieku formastērpus.

To dizainu izstrādājis modes mākslinieks Dāvids (Romans Andrejevs), kurš iepriekš veidojis Latvijas nacionālās aviosabiedrības “airBaltic” apkalpes formastērpu dizainu. Jauno formastērpu dizainā investēti 4000 eiro.

Formastērpu valkās vilciena mašīnisti, konduktori kontrolieri, kasieri stacijās un Klientu apkalpošanas centra darbinieki. Tas ir funkcionāls un elegants. Visu apģērba gabalu materiāls ir ražots speciāli formas tērpiem, lai tajā būtu ērti kustēties, tas būtu elpojošs, aizsargājošs, viegli uzturams un kopjams. Apģērbā ir izmantotas krāsas, kas redzamas arī jauno elektrovilcienu dizainā, – trīs toņu pelēkā, akcentos – tumši dzeltenā un tirkīza.

Foto

Sekojot idejai: Mammu līdz šim lielākais panākums ir sadarbība ar Ņujorkas dizaineru

Anda Asere,26.02.2014

Līdzīpašnieki -Fions Dobins, Andris Rubīns - un ražošanas un dizaina vadītāja Ivita Ose.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā biznesa kompānijas Mammu līdz šim lielākais panākums ir kolekcija, kas tapusi sadarbībā ar Ņujorkas dizaineru Ernest Alexander.

«Viņam patika mūsu ideja, mums viņa stils – ļoti klasisks, elegants. Viņš ir vīriešu modes aksesuāru dizainers, un mūsu piedāvājumā tieši pietrūka vīrišķīgu produktu. Zinājām, ka kaut kas labs varētu izdoties, un izdevās ar uzviju – viss, ko bijām aizveduši prezentācijas pasākumiem Ernest Alexander studijā un dalībai trīs dienu augstas klases vīriešu modes zīmolu gadatirgū, tika izpārdots. Tas bija ļoti labs rādītājs relatīvam jaunam eksperimentālam produktam, kas ir šīs sadarbības rezultāts,» stāsta Andris Rubīns, Mammu līdzīpašnieks. Viņš uzsver, ka viņa pamatdarbs joprojām ir reklāmas aģentūrā DDB Latvia.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā, Dzirnavu ielā 31, atklāts jau otrais Vidusjūras virtuves restorāns – Riviera. Jaunais, 265 kvadrātmetru plašais restorāns atrodas tikai 50 metru attālumā no otra Riviera restorāna Antonijas ielā.

Gada siltajā sezonā jaunais restorāns spēs uzņemt vienlaicīgi vairāk nekā 100 viesu, piedāvājot apmeklētājiem Vidusjūras reģiona valstu virtuves ēdienus un vairāk nekā 400 dažādu vīnu klāstu.

Otrais atpazīstamā zīmola Riviera restorāns ir veidots līdzīgā koncepta stilā – zilos, klusinātos toņos, lakoniski elegants un papildināts ar svaigiem dizaina elementiem. Ēdienkarte ir restorāna šefpavāra un līdzīpašnieka, vairāku starptautisku kulinārijas konkursu laureāta, Jāņa Sokolovska veidota. Pēc viņa vārdiem, tajā apvienoti labākie produkti mūsu reģiona gardēžiem saprotamā pagatavošanas veidā, ar Riviera raksturīgo, pazīstamo garšu. Savukārt restorāna vīna karti ir izstrādājis pazīstamais someljē un Riviera līdzīpašnieks Eduards Jakuševskis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pat lielākajiem Peugeot nīdējiem būs jāatzīst, ka jaunais Peugeot 3008 no ārpuses un vēl jo vairāk no iekšpuses ir iznācis satriecoši elegants un pievilcīgs braucamais

Šis ir tas gadījums, kad auto vispirms apbur ar saviem vizuālajiem dotumiem, otrajā plānā atvirzot dažus tehniskos grēciņus. Pirmie Peugeot tirgotāju novērojumi liecina, ka vizuālais efekts ir nostrādājis par 200%, jo interesenti ap jauno Peugeot 3008 snaikstās negaidīti aktīvi. Vairums ir zināmi no Peugeot oficiālo dīleru datu bāzēm, taču liela daļa ir tādu, kas Peugeot tirgoņu redzeslokā nekad nav manīti. Arī Peugeot 3008 salons potenciālo pircēju sirdis iekaros ar savu mājīgumu un daudzpusību.

Runājot par 3008. modeļa cenu, tā nav maza. Bāzes modelis ar mikroskopiskāko 1,2 litru turbomotoru maksās, sākot no 19 913 eiro. Turpmākā iepazīšanās ar tehniskā un komforta aprīkojuma labumiem garantēs, ka Peugeot 3008 rokās tik viegli nedosies, jo diezgan naski var uzsist sev 30 tūkst. eiro vai pat augstāku cenu. Vietējie Peugeot tirgotāji apstiprina, ka starta stadijā sulīgi nopakotie Peugeot 3008, kuru cenas grozās ap 35 līdz 40 tūkst. eiro, šobrīd diezgan labprātīgi tiek pirkti.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būt soli priekšā konkurentiem allaž ir bijis Mercedes-Benz zīmola virsuzdevums. Jaunākās paaudzes četrdurvju luksuskupeja Mercedes CLS tāda ir

Ar gudrām tehnoloģijām šodien vairs nevienu nepārsteigsi. Tās jau ir pārņēmušas salīdzinoši lētus automobiļus. Cita lieta – cik pārdomāti šie viedie instrumenti tiek integrēti automašīnas saturā. Nedrīkst arī aizmirst par kvalitatīvu sastāvdaļu izmantošanu, un šajā ziņā Mercedes kompromisus nepieļauj.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Valdzinošs un īpaši augstas raudzes auto, kas spējis meistarīgi «saprecināt» augstas izšķirtspējas ekrānus, modernos aktīvās un pasīvās drošības gadžetus ar dārgiem materiāliem iztapsētu salonu. Nešaubīgi – jaunākās paaudzes CLS kupeja ir kļuvusi vēl vīrišķīgāka nekā iepriekšējais modelis. Tas izpaužas gan automašīnas stājā, gan jaunajā dizainā, ko izcels agresīvāks automašīnas purngals, jaunie lukturi un, protams, arī gaitas īpašības. Viss, ko redzat un pēcāk arī izjutīsiet, esot kopā ar jauno CLS, palīdzēs izprast, kāpēc Mercedes salīdzinājumā ar tautiešiem BMW vai Audi šodien ir kripatiņu veiksmīgāks premium klases autoražotājs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Miniveni ir praktiski, ietilpīgi un komfortabli, kas padara tos par perfektiem ģimenes auto. Pēdējos gados miniveni ir atgriezušies modē, jo tie ir ļoti utilitāri auto – minivens būs parocīgs ilgākiem ceļojumiem ar auto, praktisks kravas pārvadāšanai, kā arī ērts kuplām ģimenēm ar daudz bērniem. Turpini lasīt rakstu, kurā noskaidrosim, kādi miniveni ir vispiemērotākie Latvijas ceļiem un laikapstākļiem!

Mercedes Benz Vito

Mercedes Vito ir viens no populārākajiem minivenu modeļiem, kas tiek ražots jau kopš 1996. gada. Šis Mercedes minivens ir pieejams ar dīzeļdzinēju, benzīna dzinēju vai elektromotoru, kā arī ar manuālo vai automātisko pārnesumkārbu. 2.2 l dīzelis ir populārākais variants, kas ir pietiekami jaudīgs, taču ekonomisks, patērējot 6.6 litrus degvielas uz 100 kilometriem. Astoņvietīgais Mercedes Benz Vito ir perfekts ģimenes auto, savukārt izņemamās un pārvietojamās aizmugurējās sēdvietas padarīs šo minivenu piemērotu kempingam vai kravas pārvadājumiem.

Auto

Dārgākie luksus auto, ko pērn atļāvušies Latvijas uzņēmēji

Lato Lapsa, Kristīne Bormane, pietiek.com, speciāli Db,02.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vieglais automobilis, kura vērtība bez pievienotās vērtības nodokļa pārsniedz 50 tūkstošus eiro, - ja neskaita dažus izņēmumus, šāda ir uz likumu balstīta Valsts ieņēmumu dienesta atbilde uz jautājumu, kas Latvijā skaitās reprezentatīvs jeb luksus auto.

DB jau tradicionāli apkopo Ceļu satiksmes drošības direkcijas datus par 25 dārgākajiem luksus klases automobiļiem, ko pērn savām vai savu saimnieku vajadzībām iegādājušies Latvijas uzņēmumi. To vidū ir gan 2016. gada izlaiduma Bentley, gan 2016. gada izlaiduma Porsche 911 Turbo, gan 2016. gada izlaiduma BMW 640D xDrive u.c.

Tā, piemēram, metāllūžņu uzņēmuma SIA Tolmets pirkums ir eksplozīvi ātrs, iespaidīgi elegants, komfortabls luksusa apvidus auto, kas neliks vilties arī bezceļa apstākļos un iezīmē pilnīgi jaunu leģendārā britu zīmola attīstības virzienu.

Savukārt, viena no Latvijas bankām iegādājusies 2016. gada izlaiduma Mercedes Benz S600 Maybach. Nezinātājs satiksmē pat neatšķirs Maybach versiju no standarta Mercedes-Benz S-klases, līdz ar to šo limuzīnu labprātāk izvēlēsies tie, kuri nevēlas būt pārāk pamanāmi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korejiešu zīmolu pārstāvniecība Baltijas Gada auto konkursu finālos šogad ir sasniegusi savu kulmināciju. Igaunijas konkursā korejiešu KIA spēja nosmelt pat divas pirmās vietas, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Latvijas un Igaunijas konkursos uzvarēja KIA zīmola ražotie KIA Ceed un KIA Stinger. Tikai neliela «pārpratuma» dēļ Lietuvas Gada auto konkursā uzvarētāja tituls tika Peugeot 508. Toties nekur tālu neatpalika jau pieminētais KIA Ceed, kas kaimiņvalsts konkursā nopelnīja otro vietu. Starp citu, KIA Ceed ir arī starp Eiropas Car of the Year 2018 septiņiem titula pretendentiem. Uzvarētāju šajā konkursā uzzināsim 2019. gada 4. martā – Ženēvas auto izstādes laikā.

Lietuviešu izvēli var saprast: elegants auto ar oriģinālu virsbūvi un greznu pildījumu, neba velti tas tika apbalvots par labāko dizainu arī Latvijas Gada auto 2019 konkursa ietvaros. Bezrāmju durvju konstrukcija ir stilīgs, bet vienlaikus ļoti riskants gājiens no Peugeot puses, kas jauno Peugeot 508 var pacelt debesīs vai arī tikpat viegli nogremdēt. Pie stūres vai, sēžot aizmugurē, sajūtas ir atbilstošas tam, kā auto izskatās no ārpuses.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valmieras novada Vaidavā atklāts jaunais Latvijas uzņēmuma SIA "Vaidava ceramics" dizaina māla trauku koncepta veikals, kura izveidē investēti 100 000 eiro pašu līdzekļu.

Līdz ar to 37 gadus ģimenes pārvaldībā esošā uzņēmuma komanda ir gatava pilnvērtīgi uzņemt savus klientus un ārzemju viesus klātienē.

Ražotnes vadību ilgus gadus uzņemoties Jānim Balodim un ģimenei vasaras vadot Vaidavā ap keramikas ražotni, Jāņa trim dēliem bija iespēja pieredzēt kā māls meistaru rokās pārtop par skaistiem priekšmetiem. Ražotnē augstu tiek vērtētas tradicionālās podniecības tehnikas un vienlaikus notiek eksperimenti ar māla daudzpusību un īpašībām, lai no tradicionāla trauku ražotāja kļūtu par eksporta tirgū konkurētspējīgu dizaina trauku zīmolu.

Prasmīgi apvienojot Latvijas keramikas tradīcijas ar askētisku dizainu, 2015.gadā uzņēmuma vadībā un jaunas stratēģijas izstrādē iesaistoties dēlam Mikam Balodim, veikta zīmola identitātes maiņa un veiksmīgi uzsākts eksports ar starptautisku e-veikalu tīklu starpniecību un tirdzniecības partneriem Vācijā, Austrijā, Šveicē, Somijā, Zviedrijā, Dānijā, Francijā, Apvienotajā Karalistē, Amerikas Savienotajās valstīs, Japānā, Austrālijā, un izteikti pēdējā gada laikā - Apvienotajos Arābu emirātos.

Mazais bizness

Sākam biznesu: LabConcept vēlas pārvērst ārstu virsvalkus glītos apģērba gabalos

Renāte Priede, speciāli DB
,08.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arī dakteri pelnījuši glīti ģērbties – atbilstoši savam respektablajam statusam darba vietā.

Tā pirms gada nolēma SIA Lab Concept īpašniece un dizainere Laura Liberte, kura šobrīd radījusi jau 12 dakteru darba virsvalku modeļus. Laura uzaugusi starp divām stihijām – mediķiem ģimenē un savu vēlmi studēt mākslu vai medicīnu, beigās izvēloties interjerista izglītību. LabConcept, viņasprāt, ir «labs veids, kā apvienot abas jomas – dizaina apģērbs medicīnas darbiniekiem». «Mode mani ir interesējusi vienmēr, un padziļināta pievēršanās mediķu vizuālajam tēlam sākās ar personīgā «šopera» pieredzi,» viņa skaidro. «Galvenais uzdevums un izaicinājums bija atrast tādu apģērbu, kas klientei – ārstei pēc profesijas – zem darba virsvalka izskatītos forši, lai viņa slimnīcā justos brīvi, sievišķīgi un glīti,» atceras Laura. Likumsakarīgi radās jautājums – kāpēc ir jādomā, ko pavilkt zem uzsvārča, ja var pašu profesionālo apģērbu padarīt skaistu un patīkamu.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Apranga Group Baltijā atver pirmos Sandro un Maje veikalus

Žanete Hāka,24.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas mazumtirdzniecības uzņēmums Apranga Group Baltijas valstīs atvēris pirmos Sandro un Maje veikalus, liecina kompānijas paziņojums Nasdaq Vilnius.

Veikali atvērti Rīgā, tirdzniecības centrā Spice, un to platība būs attiecīgi 169 un 113 kvadrātmetri.

Sandro ir luksusa zīmols pilsētas sievietēm un vīriešiem, bet Maje zīmols ir domāts īpaši sievietēm – krāšņs un elegants.

Veikali atvērti franšīzes līguma ietvaros ar Francijas uzņēmumu SMCP, kas dibināts 1984.gadā. Uzņēmums pārstāv trīs luksusa zīmolus – Sandro, Maje un Claudie Pierlot, informē Apranga. Līdz 2015.gada beigām tas pārvaldīja 1118 veikalus 33 valstīs, apgrozījumam sasniedzot 675 miljonus eiro.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Dizaina skolas absolventes Agrita Pantele un Linda Kampara lolo un attīsta biznesa ideju par gudrā mēteļa izveidošanu

Kopš 2013. gada dizaineres ir attīstījušas trīs zīmola Espatte kolekcijas, kas katra atrisina kādas funkcionālās un dizaina problēmas, līdz ar to radot vēl vienu puzles gabaliņu gudrā mēteļa pilnveidošanas procesā. «Patlaban norit darbs pie ceturtās mēteļu kolekcijas izstrādnes, kas būs līdz šim ieguldītā darba apvienojums vienā produktā – gudrajā mētelī, kas ir ūdens necaurlaidīgs, vēju aizturošs, elpojošs, viegls, elegants un reizē ērts, lai to varētu valkāt gan brīvdienu aktīvās atpūtas laikā, gan apmeklējot teātri vai restorānu, turklāt tas ir multifunkcionāls jeb ērti transformējams,» stāsta L. Kampara.

Dzīvesstils

Dizaina ikona: sēdmēbeļu skulptors Pjērs Polēns

Lana Jūra, speciāli DB,18.01.2019

Viena no Polēna dizaina ikonām - Ņujorkas Metropolitēna muzeja 20.gs kolekcijā iekļautais, komfortablais un jutekliskais Mushroom (1960) klubkrēsls lillā auduma apdarē, raž. Artifort

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krēslam jābūt kam vairāk par vienkārši funkcionālu mēbeli – savulaik sacīja izcilais franču dizaina novators Pjērs Polēns (Pierre Paulin).

XX gs. 60.–70. gados viņa radīto sēdmēbeļu neparastās un skulpturālās formas burtiski uzspridzināja industriju, dāvājot iespēju pēc pārmaiņām izslāpušajai sabiedrībai ar pilnu krūti ieelpot dizaina inovāciju garu. Viņš viens no pirmajiem prata meistarīgi pielietot jauno, modē nākušo plastmasas materiālu potenciālu, ko apliecina ultramodernais krēsls F302 (1967), kas šodien bagātina Ņujorkas MoMA un Parīzes Musée des Arts Décoratifs pastāvīgās kolekcijas. Šo lielo franču talantu par savējo dēvē arī Nīderlande, jo tieši viņš, daudzus gadus sadarbojoties ar kompāniju Artifort, radījis slavenākās nīderlandiešu dizaina ikonas kā Orange Slice (tulk. Apelsīna šķēle), Tongue (tulk. Mēle), Ribbon (tulk. Lente) krēslus u.c., kas iekļauti daudzu laikmetīgo dizaina muzeju krājumos un pieprasīti privāto kolekcionāru aprindās.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: pexels.com / mali maeder

Pieprasījums pēc sporta pulksteņiem arvien pieaug. Tos iegādājas ne vien profesionāli sportisti un sporta entuziasti, bet arī cilvēki, kuri vēlas pievērsties aktīvākam dzīvesveidam. Šobrīd tirgus līderi ir Apple un Garmin ražotie sporta pulksteņi. Taču, nonākot izvēles priekšā, kuram no zīmoliem dot priekšroku? Vairāk par sporta pulksteņiem un to funkcijām uzzini raksta turpinājumā!

Sporta pulkstenis kā motivators: kā izvēlēties īsto?

Pexels.com / blue bird

Neatkarīgi no tā, vai fiziskās aktivitātes ir neatņemama jūsu dzīves sastāvdaļa, vai tikai apsverat domu pievērsties veselīgākam dzīvesveidam, sporta pulkstenis mudina kustēties vairāk un biežāk. Raksta turpinājumā salīdzinām svarīgākos faktorus, ko ņemt vērā, iegādājoties šādu viedierīci.

DB Viedoklis

Db viedoklis: Pusotru gadu nogulēta labdarība ražotājiem

Līva Melbārzde, DB galvenā redaktora vietniece,27.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektrības OIK mazināšanā Ekonomikas ministrija turpina kāpt uz saviem iepriekšējiem grābekļiem, piesedzoties ar priekšvēlēšanu populisma plīvurīti

Kā lielu sasniegumu ekonomikas ministrs Vjačeslavs Dombrovskis min valdības apstiprināto informatīvo ziņojumu, kurā Ekonomikas ministrija iezīmējusi elektrības obligātā iepirkumu komponentes (OIK) samazināšanas plānu energoietilpīgiem uzņēmumiem no 2016. gada. Te gan seko svarīgā piebilde – ja Eiropas Komisija to akceptēs. Tas ir gana optimistiski, ņemot vērā, ka Brisele ar savu jāvārdu šādām atbalsta shēmām nesteidzas un, piemēram, igauņi savu shēmu Briselē skaņo jau kopš 2012. gada. Taču, tā kā arī premjerei Laimdotai Straujumai likās, ka solīt kaut kādus samazinājumus uz 2017. gadu, kā to sākotnēji gribēja Ekonomikas ministrija, ir tā kā par traku, īpaši priekšvēlēšanu rudenī, tad politiķi nolēma solīt par gadu ātrāk. Galu galā riska nekāda, jo nav zināms, kas tobrīd būs atbildīgais ministrs un atruna par Briseli ir ugunsdrošs un ūdensdrošs arguments.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienojot labāko no datora un planšetes, HP Spectre x360 ir teju ideāls produkts biznesa cilvēkiem

Spectre x360 vizuāli ir elegants dators. Jo īpaši tumšā versija ar vara akcentiem, kas pabija DB rīcībā. Tikai 1,59 centimetrus biezais viengabala alumīnija korpuss veidots gluži kā skulptūra – ar skaisti noapaļotiem galiem un asām, kā ar cirvi nošķeltām zeltainām malām.

Jāuzslavē HP dizaineri par pārdomāto pogu izvietojumu. Ieslēgšanas un Windows pogas novietotas sānu malās, lai tās varētu viegli sasniegt jebkādā datora stāvoklī.

Ja Spectre x360 ir kāda sadaļa, ko pat nav vērts apspriest, tad tā ir veiktspēja. Intel Core i5 divkodolu procesors ar 2,3 GHz takts frekvenci sadarbībā ar 8 GB operatīvo atmiņu tā arī ne reizi neizrādīja paguruma pazīmes, kaut arī tika pamocīti diezgan pamatīgi. Savukārt ātrais SSD disks ar 256 GB ietilpību palīdz iestartēt datoru nepilnās trīs sekundēs.

Viedierīces

Tehnoloģiju apskats: KlēpjdatorsToshiba Portege X20W-D

Jānis Vēvers,13.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikai kilogramu smagais Toshiba Portege X20W-D veiktspējas ziņā pārspēj krietni lielākus klēpjdatorus, turklāt tajā var rakstīt ar irbuli kā burtnīcā

Portatīvo datoru saplūšana ar planšetēm norit pilnā sparā, un 360 grādos atveramu klēpjdatoru ar skārienekrānu skaits nemitīgi aug. Pavasarī klāstu papildināja daži Toshiba modeļi, kas pavisam nesen nonākuši arī līdz mūsu veikaliem.

To vidū ir ultraplānais Portege X20W-D. Kā jau ierasts, klēpjdatori pieejami dažādās modifikācijās, un DB rīcībā pabija 10Q versija ar 7.paaudzes Intel Core i7 procesoru, Intel HD Graphics 620 grafisko karti, 512GB ātro SSD atmiņu un 8GB operatīvo atmiņu.

Dizains

Ietērpjot savus labākos datorus alumīnija korpusā, ražotāji gadu gaitā ir pieradinājuši lietotājus pie domas, ka tas ir sava veida kvalitātes un prestiža rādītājs. Ja alumīnijs nav redzams un sataustāms, lietotāja prātā var pazibēt šaubas par pirkuma atbilstību cenai, jo īpaši gadījumos, kad tā tuvojas divu tūkstošu eiro slieksnim, pat ja «kažociņš» ir taisīts no cita metāla. Šis stāsts tieši attiecas uz Portege X20W-D. Toshiba dizaineri šim klēpjdatoram izvēlējušies magnija sakausējuma apvalku, kas ir gana izturīgs un elegants materiāls. Vienīgi, acīmredzot cenšoties samazināt ierīces svaru, sakausējums izmantots ļoti pieticīgi.