Katrs desmitais Latvijas iedzīvotājs atzīst, ka dažkārt lielveikalos nesamaksā par kādu no pirkumiem.
Iemesli tam esot dažādi: pārdevēja nepieskaita kādu produktu, prece nejauši sajaucas ar pircēja personīgajām mantām, vai arī tīšas zādzības. Turklāt vienīgo pierādījumu pirkuma iegādei – čeku līdz veikala apmeklējuma beigām saglabājot tikai nepilni 12% aptaujāto, liecina drošības kompānijas Grifs AG veiktais pētījums.
Pētījuma dati parāda, ka kopumā 30% Latvijas iedzīvotāju nezina lielveikalu iekšējās kārtības noteikumus. Noskaidrots, ka 17 % cilvēku tirdzniecības vietās mēdz nogaršot sveramos produktus pirms to iegādes un 15 % atver produktu iepakojumus pirms samaksāšanas.
«Lielveikalu apsargiem ik dienas nākas skaidrot cilvēkiem it kā pašsaprotamas lietas. Ja apsardzes darbinieki pamana, ka tirdzniecības vietas apmeklētāji lieto produktus pirms to iegādes, apsardzes darbiniekam ir tiesības lūgt pārstāt to darīt vai pretējā gadījumā lūgt atstāt tirdzniecības telpas,» stāsta Grifs AG vadītājs Ainārs Bundulis.
Apsardzes darbības likums nosaka visu apsardzes darbinieku tiesības un pienākumus, kurā norādīts, ka apsardzes darbiniekam ir tiesības pircējam lūgt uzrādīt personīgās mantas, piemēram, ja nostrādājis drošības vārtu signāls un citos gadījumos.