Jaunākais izdevums

Kafijas cienītāji visā pasaulē dzer kafiju, kas nelegāli audzēta vienā no pasaules lielākajiem un svarīgākajiem nacionālajiem dabas parkiem, ziņo Pasaules dabas fonds (WWF).

Vietējie tirgotāji nelegāli audzēto kafiju sajaucot kopā ar legālajām kafijas pupiņām un pārdodot no Indonēzijas tādām firmām, kā Kraft Foods, Nestle, Lavazza and Marubeni. Nedz eksporta, nedz importa kompānijām nav izstrādājies mehānisms, kā varētu kontrolēt nelegālo kafijas pupiņu tirdzniecību.

Izmantojot satelītuzņēmumu, kafijas audzētāju un tirgotāju intervijas un pārbaudot kafijas tirdzniecības ceļus, WWF izsekoja nelegālās kafijas ceļu no Indonēzijas Bukit Barisan Selatan Nacionālā parka, kas paredzēts tīģeru, ziloņu un degunradžu aizsardzībai, pa tās eksporta ceļiem līdz pat lielajiem kafijas ražotājiem un tālāk līdz pārtikas veikalu plauktiem ASV, Eiropā un Āzijā. WWF atzīst, ka kafijas ražotājiem nebija zināms, ka tie iepērk nelegāli audzētu kafiju.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Starbucks maksās Kraft Foods gandrīz trīs miljardus dolāru

Gunta Kursiša,13.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafejnīcu tīklam Starbucks būs jāšķiras no 2,76 miljardiem ASV dolāru, lai apmaksātu Kraft Foods radītos zaudējumus jeb, pareizāk sakot, negūtos ieņēmumus, lēmusi ASV šķīrējtiesa.

Kraft un Starbucks strīds ir par iepakotas Starbucks kafijas pārdošanu. Kraft sāka pārdot Starbucks kafiju 1998. gadā, vienojoties ar kafejnīcu ķēdi, ka pārdošana norisināsies līdz 2014. gada martam. Tomēr Starbucks lēma pārtraukt līgumu 2010. gadā, apsūdzot, ka Kraft Foods nepilda līgumā noteiktās saistības, ziņo BBC.

Saķeršanās rezultējusies šķīrējtiesā, Kraft norādot, ka uzņēmums no iepakotās Starbucks kafijas pārdošanas spējis uzbūvēt biznesu, kura vērtība gadā sasniedz 500 miljonus ASV dolāru.

Tiesa lēmusi, ka Starbucks būs jāmaksā Kraft 2,23 miljardus ASV dolāru par radītajiem zaudējumiem biznesam, kā arī vēl 527 miljonus ASV dolāru par papildu izmaksām, piemēram, juridisko pakalpojumu izmaksām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 6. augustā Kraft Foods Inc. (KFT) parakstīja līgumu par Kraft Foods sāļo uzkodu biznesa Skandināvijas un Baltijas valstīs pārdošanu FEPCO 1 AS, Herkules Privāto akciju fonda filiālei, reģistrētai Norvēģijā.

Līgums ietver Kraft vadošo Estrella un Maarud sāļo uzkodu zīmolu pārdošanu Zviedrijā, Norvēģijā, Somijā, Dānijā, Lietuvā, Latvijā un Igaunijā un Taffel čipsu zīmolu Dānijā, kā arī īpašumus un ražotnes Norvēģijā, Zviedrijā un Lietuvā. Kraft paredz, ka pircējam pievienosies aptuveni 360 darbinieku no piecām dažādām atrašanās vietām. Šobrīd, pārdošanas līgums, pirms tā apstiprināšanas, tiek saskaņots un ir sagaidāms to pabeigt līdz šī gada beigām.

Kraft šis ir saprātīgs solis un tas piedāvā izcilu atrašanās vietu mūsu Skandināvijas un Baltijas valstu sāļo uzkodu biznesam” tā Piero Kapici (Piero Capizzi), VP Tirgus & Klientu attīstības vadītājs Skandināvijā un Centrāleiropā. “Laikā, kad minētajos reģionos Estrella un Maarud zīmoli ir iecienīti pircēju vidū, šis piedāvātais darījums ir saskaņā ar Kraft International’s stratēģiju – koncentrēties uz galvenajām produktu kategorijām, kurās varam nostiprināt savu konkurētspēju un paplašināt tirgu.”

Citas ziņas

Iespējams, cīņā par Cadbury iesaistīsies arī Nestle

,22.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Nestle apsver iespēju izvirzīt savu piedāvājumu kompānijas Cadbury iegādei, kas konkurētu ar Kraft Foods Inc. jau izteikto piedāvājumu un iespējamajiem Hershey Co un Ferrero piedāvājumiem, atsaucoties uz cilvēkiem, kuri ir zinoši par Nestle plāniem, vēsta Bloomberg.

Nestle pašlaik pārrunājot šādu iespēju ar baņķieriem un varētu pieņemt lēmumu izteikt piedāvājumu, liecina Bloomberg informācijas avotu, kuri lūguši neatklāt viņu vārdus, jo sarunas ir privātas, sniegtā informācija.

Db.lv jau rakstīja, ka, cīņai par Lielbritānijas saldumu ražotāju Cadbury uzņemot apgriezienus, par iespējamu pieteikšanos kompānijas iegādei pagājušajā nedēļā paziņoja arī kompānijas Hershey Co un Ferrero International. Taču, kā kļuvis zināms Bloomberg, Ferrero, visticamāk, piedāvājumu tomēr neizteiks.

Kraft, kas iepriekš izteica 17 miljardu ASV dolāru vērtu pārpirkšanas piedāvājumu, apvienošanās ar Cadbury radītu lielāko saldumu ražotāju, apdraudot Nestle un Hershey tirgus pozīcijas. Taču jebkurš Nestle vai Hershey piedāvājums varētu rezultēties ar lielāku piedāvājumu no Kraft puses, kura nekad nav sacījusi, ka tās izteiktais piedāvājums ir galīgais, norāda Bloomberg.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cadbury Plc - saldumu ražotājs, kas vakar noraidīja Kraft Foods Inc apvienošanās piedāvājumu, varētu piesaistīt arī citus «pielūdzējus», sākot no Nestle SA līdz Hershey Co, un tikt pārdots pat par 21 miljardu ASV dolāru, uzskata Bloomberg aptaujātie analītiķi.

(Foto: REUTERS/SCANPIX)Savukārt atraidītā kompānija Kraft Foods paziņojusi, ka tā turpinās censties pārliecināt Cadbury, kuras vērtība pēc noraidītā iegādes darījuma strauji pieauga. AFP aptaujātie analītiķi lēš, ka Kraft Foods savu 10.2 miljardus Lielbritānijas sterliņu mārciju vērto piedāvājumu vajadzētu paaugstināt par aptuveni 40%.

Cadbury atteikusies sniegt komentārus par to, vai par tās iegādi interesi ir izrādījušas arī citas kompānijas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pārtikas gigants «Kraft Heinz Company» paziņojis par apņemšanos līdz 2025.gadam pilnībā atteikties no sprostos dētu olu izmantošanas savos produktos visā pasaulē.

Kompānija norāda, ka šī politika attieksies uz visām valstīm, kurās ir uzņēmuma filiāles, ieskaitot tās, kurās līdz šim nav bijusi ieviesta progresīva dzīvnieku labturības politika.

«Kraft Heinz» jaunā globālā politika palīdzēs reformēt dažas no viscietsirdīgākajām industriālās lopkopības praksēm. Lielākā daļa dējējvistu ir iesprostotas A4 izmēra lapas būra platībā, kur pavada gandrīz visu savu mūžu. Šīs vistas nevar pat izplest savus spārnus un cieš no ievainojumiem un izkropļojumiem, kas rodas no būtiskajiem dzīves telpas ierobežojumiem sprostu sistēmās, uzsver uzņēmums.

«Apņemoties izskaust sprostus no saviem olu piegādes tīkliem, «Kraft Heinz» pievienojas aizvien augošam uzņēmumu pulkam, kas publiski iestājas pret šo cietsirdīgo praksi,» norāda koalīcijas dējējvistu atbrīvošanas no sprostiem «Open Wing Alliance» dalīborganizācijas «Dzīvnieku brīvība» vadītājs Aivars Andersons. «Kraft Heinz» lēmums iezīmē būtisku soli sprostu ēras norietā, aicinot citus pārtikas uzņēmumus, restorānus un mazumtirgotājus veikt līdzīgas apņemšanās.»

Pārtika

Lietā par NP Foods kontu apķīlāšanu izbeidz tiesvedību pret 25 uzņēmumiem

BNS,20.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietā saistībā ar pārtikas ražotāju grupas NP Foods un citu ar to saistīto uzņēmumu un privātpersonu kontu apķīlāšanu Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa piektdien nolēma izbeigt tiesvedību pilnībā pret 25 no 29 uzņēmumiem, aģentūrai BNS pastāstīja NP Foods pilnvarotā pārstāve, zvērināta advokāte Sintija Radionova.

«Joprojām tiesvedība saglabāsies Daumantam Vītolam, Solvitai Pētersonei, Ivo Lukam-Indānam un uzņēmumam NPBC,» viņa paskaidroja.

Tāpat Radionova pastāstīja, ka Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa pārsūtīs Rīgas apgabaltiesai lietas materiālus, lai tā jau tuvākajā laikā sāktu skatīt Luka-Indāna, Vītola, Pētersones un NPBC blakus sūdzības par Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesas 28.janvāra lēmumu.

«Nevis šie 25 (atbildētāji), kuros ietilpst Laima, Gutta un tā tālāk, bet šie nosauktie četri lūdza atkārtoti atcelt piemēroto prasības nodrošinājumu. Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa atstāja spēkā prasības nodrošinājumu (..). » teica Radionova.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laima, Gutta un Staburadze pārvaldītājas SIA NP Foods valdē notikušas izmaiņas, to pametot vienam valdes loceklim un viņa vietā stājoties citam.

Kopš 20. septembra NP Foods valdes locekļa amatā stājies Igors Ļitvinovs, savukārt Vladimirs Sapožins valdes locekļa amatu uzņēmumā ir pametis, liecina Lursoft dati.

Tādējādi patlaban NP Foods valdē darbojas tās priekšsēdētājs Rolands Gulbis un divi valdes locekļi - I. Ļitvinovs un Jekaterina Stuģe. Jau rakstīts, ka 15. jūnijā NP Foods valdes locekļa amatu pameta Vadims Vlasovs, kas kompānijas vadībā darbojās kopš 2010. gada janvāra. Šā gada februārī NP Foods valdi pameta arī Dans Bērtulis, kas valdes locekļa amatā bija kopš 2009. gada.

NP Foods pērn apgrozīja 39,75 milj. Ls, kas ir ievērojami mazāk nekā 2010. gadā, kad tika apgrozīti 53,32 milj. Ls. NP Foods peļņa bija 120,067 tūkst. Ls, kas ir 2,4 mazāk nekā iepriekšējā gadā, kad NP Foods apgrozījums bija vairāk nekā 287 tūkst. Ls.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā mēnesī publicējām šī raksta pirmo daļu, kurā pastāstījām ļoti noderīgu informāciju visiem kafijas mīļiem: kā izskatās kvalitatīvas un svaigas kafijas pupiņas, kāpēc uzmanība jāpievērš tam, kad kafija grauzdēta, kādēļ to ir svarīgi pareizi uzglabāt, un cik lielu iepakojumu ar kafijas pupiņām iegādāties. Taču tas vēl nav viss – vai zini, kā praktiski pārbaudīt pupiņu svaigumu, kur meklēt patiešām gardu kafiju, un kas vēl jāņem vērā, lai krūzē pagatavotais dzēriens garšotu kā labā kafejnīcā? To visu uzzināsi jau tūlīt!

Eksperiments ar Zip-Lock maisiņu – ērts veids, kā pārbudīt kafijas pupiņas

Pirmajā rakstā tika pieminēts, ka svaigas un labas kafijas pupiņas ir spīdīgas un eļļainas. Tomēr, ja kafijai ir viegls grauzdējums, tās nebūs tik eļļainas, līdz ar to šī metode neļauj pilnīgi precīzi saprast, cik svaigas kafijas pupiņas galu galā ir.

Taču, lai pārliecinātos par kafijas pupiņu svaigumu, vari veikt arī kādu eksperimentu (kas, starp citu, noteikti patiks bērniem). Viss, kas tev nepieciešams – kafijas pupiņas un Zip-Lock maisiņš. Ieber nedaudz pupiņu maisā, un, no maisiņa izspiežot visu gaisu, rūpīgi to aizver. Ja nākamajā rītā maisiņš ir uzpūties, kafija ir svaiga, jo no pupiņām joprojām izdalās dabīgās gāzes.

Citas ziņas

Cadbury iegāde Kraft Foods var kļūt liktenīga

Jānis Lasmanis,09.09.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrs lielākais pārtikas ražotājs pasaulē Kraft Foods Inc, iespējams, atteiksies no saldumu ražotāja Cadbury Plc iegādes, kam iepriekš piesolīja 16.7 miljardus USD, vēsta Reuters.

«Cadbury ir tieši tik vērts, cik par viņu kāds ir gatavs maksāt,» paziņojis Kraft pārstāvis Maikls Osanlo (Michael Osanloo). Tomēr runas par to, ka Kraft par iespēju iegādāties Cadbury varētu iesaistīties vairāksolīšanā ar Hershey Co un Nestle, panākušas, ka Cadbury akciju vērtība šonedēļ pieaugusi par 38 %.

Tomēr daļa analītiķu norāda, ka Kraft Foods nav pārāk daudz vietas manevriem, jo, palielinot piedāvāto summu, uzņēmums riskētu, ka tam tiktu samazināts investīciju kategorijas kredītreitings.

Investīciju kategorijas analītiķis Kreigs Hatsons (Craig Hutson) norāda, ka, aizņemoties darījumam nepieciešamos 7 miljardus USD, Kraft parādi kļūtu četras reizes lielāki, nekā līdz šim prognozēts. «Un šāda situācija patiešām ir riskanta, ja domā par investīciju kategorijas reitingu,» saka K. Hatsons.

Pasaulē

Starbucks gatava šķirties no Kraft

Lelde Petrāne,02.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korporācija Starbucks apņēmusies pielikt punktu tās aizvien sliktākajām attiecībām ar ASV pārtikas ražotāju Kraft. To kafijas uzņēmums šodien pavēstījis investoriem, ziņo guardian.co.uk.

Kraft, kura zīmoli ietver Cadbury un Maxwell House, ir piegādājis kafijas pupiņas ar Starbucks zīmolu lielveikaliem un citiem mazumtirgotājiem jau 12 gadus.

Taču abi uzņēmumi tagad dodas uz tiesu. Starbucks apsūdz Kraft darbinieku izslēgšanā no pārdošanas sanāksmēm, kā arī attiecību rezultātā iegūto zināšanu izmantošanā, lai laistu klajā savu kafijas zīmolu, un Starbucks tēla graušanā.

Starbucks analītiķiem akcentējusi, ka ir nolēmusi izbeigt vienošanos ar Kraft, cik ātri tas ir iespējams.

Hovards Šulcs (Howard Schultz), Starbucks vadītājs, sacījis, ka uzņēmums izskata citu uzņēmumu iegādes iespējas, lai izveidotu savu pārtikas veikalu biznesu.

Citas ziņas

Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvalde arestējusi Menard Port LLC piederošās kapitāldaļas NP Business centre

Dienas Bizness,28.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Valsts policijas Galvenās kriminālpolicijas pārvaldes Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvalde arestējusi Menard Port LLC piederošās 33,33% SIA NP Business centre kapitāldaļas, informē lietā par cietušo atzītā SIA NP Foods sabiedrisko attiecību konsultante Maija Dulle-Sūniņa.

Mantas arests piemērots šā gada jūnijā uzsāktajā kriminālprocesā par krāpšanu lielā apmērā vai organizētā grupā ar mēģinājumu prettiesiskā veidā iegūt svešu mantu, izmantojot metodes, kurās ir saskatāmas nelikumīgas uzņēmumu pārņemšanas pazīmes jeb reiderisms.

«Šajā procesā par cietušo ir atzīts SIA NP Foods. Uzņēmumam ir pamatotas aizdomas, ka naudas izspiešanas shēmu, iespējams, ir organizējis zvērināts advokāts Mārcis Miķelsons, kas pēc publiski pieejamās informācijas ir ārzonā reģistrētā Menard Port LLC patiesā labuma guvējs,» teikts kompānijas paziņojumā.

NP Foods iesniegumā norādīts, ka konkrētajā kriminālprocesā iespējamās noziedzīgās darbības pret NP Foods u.c. kriminālprocesā iesaistītajiem Latvijas uzņēmumiem, M. Miķelsons pastarpināti veicis caur ārzonu uzņēmumu Menard Port LLC. Parasti šāda rīcība ļauj vainīgajai personai izvairīties no atbildības, kas iestājas par prettiesisku darbību veikšanu. Saskaņā ar Kriminālprocesa likumu, gadījumā, ja M. Miķelsona prasību pret NP Foods atzīst par nepamatotu, cietušajam ir jāsaņem kompensācija par nodarītajiem mantiskajiem zaudējumiem. Līdz ar to, NP Foods lūdzis kā nodrošinājumu piemērot, Menard Port LLC piederošajām 33,33% NP Business centre kapitāldaļām, aizliegumu atsavināt, apgrūtināt vai veikt jebkāda veida darījumus ar šīm daļām.

Pārtika

27 miljonus vērtā darījumā Food Union iegādājas Premia Foods

Lelde Petrāne,06.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 6.oktobrī, Food Union akcionārs Andrejs Beshmeļņickis parakstīja vienošanos par Premia Foods saldējuma un saldēto produktu biznesa iegādi. Darījuma mērķis ir būtiski paplašināt biznesu Baltijas valstīs un Krievijā un apvienot vadošos reģionālos saldējuma zīmolus Food Union grupā, skaidroja Food Union pārstāve Linda Mežgaile.

«Premia Foods komanda ir profesionāla un ar lielu pieredzi saldējuma ražošanā, kā arī Premia ir ļoti spēcīgs un vērtīgs Baltijas zīmols, kuru mēs turpināsim attīstīt,» uzsver Food Union akcionārs A. Beshmeļņickis.

AS Premia Foods ir publiska akciju sabiedrība, kas ir kotēta NASDAQ OMX Tallinas biržā. Darījumā tiek pārdoti divi no trim AS Premia Foods biznesa virzieniem (ieskaitot AB Premia KPC (Lietuva), AS Premia TKH (Igaunija), AS Premia FFL (Latvija) un OOO Hladokombinat No1 (Krievija)), kas kopā veido pusi no uzņēmuma apgrozījuma.

Darījuma apmērs ir 27,1 miljons eiro. Darījumu vēl jāapstiprina Premia Foods ārkārtas akcionāru pilnsapulcē, kas notiks trīs nedēļas pēc 6.oktobra, un Konkurences padomē Latvijā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no būtiskākajām kafijas entuziasta prasmēm ir precīzi saprast, kas jums garšo, un zināt burvju kodus, lai to atklātu. Tas ir gandrīz kā būt daļai no visslepenākās kafijas biedrības! Tomēr žargonu daudzums kafijas pupiņu pasaulē var būt ļoti biedējošs. Šodien mēs esam sagatavojuši ceļvedi, kas palīdzēs izprast kafijas terminus, lai jūs vienmēr būtu pārliecināti par to, ko pērkat un gatavojat. Cik svarīgas ir kafijas dzirnaviņas? Kādas garšas piemīt kafijas pupiņām? Jautājumu ir daudz.

Kafijas pupiņu pamatprincipi

Laba kafijas dzirnaviņas mašīna nav iedomājama bez kafijas pupiņām. Sāksim ar pamatiem. Kafijas pupiņas ir cieti, grauzdēti graudiņi, no kuriem tiek gatavoti komplicēti kafijas dzērieni. Vispirms tiek samaltas kafijas pupiņas. Pārdošanā ir pieejamas jau apstrādātas iepriekš samaltas kafijas pupiņas, taču šajā procesā tās zaudē daļu no tām piemītošajām eļļām un svaiguma. Šķīstošās kafijas ražošanas process tiek veikts ilgstoši, lai varētu nodrošināt, ka tā uzreiz izšķīst ūdenī, tāpēc nav nepieciešama īpaša pagatavošana un ekstrahēšana – process, kurā karsts ūdens tiek ieliets kafijas biezumos, ļaujot tam pēc tam ievilkties. Tas ir ērts veids, kā ātri iegūt enerģijas lādiņu, taču tādā veidā iespējams zaudēt kafijas pupiņu oriģinālās garšas un aromātu, turklāt ar šķīstošo kafiju pagatavots dzēriens nebūs tik kvalitatīvs. Kafijas pupiņas ir kafijas auga sēklas, kas atrodas kafijas ķirša/augļa iekšpusē. Zaļās kafijas pupiņas ir neapgrauzdētas.

Mazais bizness

Andrito kafijas grauzdētava izaugusi līdz eksportam Krievijā

Anda Asere,06.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Agrāk cilvēki dažos vārdos spēja raksturot to, kāda kafija viņiem garšo, bet šobrīd sabiedrība ir atvērusies jaunām garšām. Tā uzskata Andris Petkēvičs, Andrito kafijas grauzdētavas (SIA Andrito Coffee Roastery) vadītājs.

«Divarpus gadu laikā uzņēmums ir izaudzis, noteiktā lokā mūs pazīst. Domāju, to veicina tiešais kontakts, sadarbība, draudzēšanās. Mēs strādājam ļoti atklāti, bieži redzam mūsu klientus, stāstām par kafijas grauzdēšanu. Praktiski mums nav nekas tāds slēpjams un tas cilvēkiem vieš patīkamas emocijas un uzticamību, veicina pozitīvu un ilgstošu sadarbību,» viņš stāsta.

Uzņēmumam esot izdevies iekarot gan viesmīlības nozares profesionāļu, gan privātpersonu sirdis. Reizēm gan privātpersonas neesot īsti apmierinātas, ka kafiju nevar nopirkt tik daudzās tirdzniecības vietās, kā varētu vēlēties, taču tam ir būtisks iemesls. «Mēs no pašas pirmās dienas pieturamies pie principa, ka esam par svaigu kafiju, un joprojām tam sekojam. Kafija galvenokārt grauzdējam tikai pēc pasūtījuma un tad, kad ir nepieciešams kādam to likt galdā. Tāpēc joprojām mūsu kafiju mazumtirdzniecībā tik plaši pārstāvēta,» teic Andris.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kraft Foods tuvākajā laikā plāno noslēgt darījumu ar Ralcorp Holdings, kā rezultātā par 2,8 miljardiem USD tiks pārdots Kraft Foods piederošais brokastu pārslu ražošanas bizness Post, ziņo Wall Street Journal.

Kraft Foods un Ralscorp darījuma pamatā ir akciju maiņa, kā rezultātā Post bizness nonāks Ralcorp īpašumā. Ralcorp Kraft Foods akcionāriem par Post biznesu samaksās pēc tiem piederošo akciju daudzumu attiecīgas summas. Šāda veida darījums atbrīvos abas kompānijas no nodokļu sloga.

Post ir trešais lielākais šāda veida uzņēmums ASV pēc apgrozījuma, un ražo tādas pārslas, kā Shredded Wheat, Raisin Bran un Grape-Nuts.

Darījuma rezultātā gada Rarcorp apgrozījums varētu palielināties par apmēram 50%, sasniedzot 3,3 miljardus USD. Darījums oficiāli varētu tikt paziņots dažu nākamo nedēļu laikā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Muitas policija kādā akcīzes preču noliktavā Mārupē un pārstrādes uzņēmumā Rīgā atklājusi 5,2 tonnas kafijas ar viltotām Nestle un Nescafe akcīzes zīmēm, kā arī kafijas ražošanas un fasēšanas iekārtas. Noziedznieki viltoto kafiju bija paredzējuši realizēt Eiropas Savienības tirgū.

Noliktavā Mārupē Muitas policija konstatēja 21 kafijas paleti, kas marķēta ar NESCAFE GOLD BLEND etiķetēm un izvietota uz kartona paliktņiem ar uzrakstiem Nestle un Nescafe. Tāpat noliktavā atradās 1260 bundžas NESCAFE GOLD BLEND kafijas 500 gramu iepakojumos, kā arī 6048 bundžas tās pašas kafijas 750 g iepakojumos. Kā minētās preces nosūtītājs tika norādīts kāds kafijas pārstrādes uzņēmums Rīgā, savukārt kā saņēmējs - kāds Lietuvas uzņēmums.

Uz aizdomu pamata par nelikumīgu preču zīmes izmantošanu tika sākta lietvedība par administratīvo pārkāpumu. Tās ietvaros visa konstatētā prece tika izņemta un nodota glabāšanā Nodrošinājuma valsts aģentūrā.

Citas ziņas

Lai iegūtu naudu Cadbury iegādei, Kraft pārdod picu biznesu

,05.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pārtikas kompānija Kraft Foods piekritusi pārdot ASV un Kanādas saldēto picu biznesu kompānijai Nestle par 3.7 miljardiem ASV dolāru, tādējādi iegūstot naudu, lai palielinātu piedāvājumu saldumu ražotāja Cadbury iegādei, ziņo Bloomberg.

Šveicē bāzētā Nestle paziņojusi, ka tā vairs nepretendē uz Cadbury iegādi.

Iegādājoties Kraft ASV un Kanādas picu biznesu, Nestle iegūs tādus zīmolus kā DiGiorno, Tombstone, California Pizza Kitchen un citus. Šveices kompānija paziņojusi, ka tagad tā būs tirgus līdere 37 miljardu ASV dolāru vērtajā ASV saldēto picu tirgū.

Db.lv jau vēstīja, ka Nestle tikko piekrita pārdot savu oftalmoloģisko līdzekļu ražošanas un pētniecības kompānijas Alcon daļu Šveices zāļu ražotājam Novartis par 28.1 miljardu ASV dolāru.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas uzņēmuma SIA NP Foods vadību pametis tā līdzšinējais valdes loceklis un ilggadējs darbinieks Vadims Vlasovs, liecina ieraksts laikrakstā Latvijas Vēstnesis.

Izmaiņas, V. Vlasovam pametot to valdi, reģistrētas arī citos NP Foods grupas uzņēmumos, piemēram, SIA Saldumu tirdzniecība.

NP Foods turpinās vadīt kompānijas valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis un valdes locekļui Vladimirs Sapožnins un Jekaterina Stuģe.

Izmaiņas uzņēmuma amatpersonās reģistrētas šā gada 14. jūnijā.

Šā gada februārī NP Foods valdi pameta arī Dans Bērtulis, kas valdes locekļa amatā bija kopš 2009. gada.

NP Foods pērn apgrozīja 39,75 milj. Ls, kas ir ievērojami mazāk nekā 2010. gadā, kad tika apgrozīti 53,32 milj. Ls. NP Foods peļņa bija 120,067 tūkst. Ls, kas ir 2,4 mazāk nekā iepriekšējā gadā, kad NP Foods apgrozījums bija vairāk nekā 287 tūkst. Ls.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma «Trikātas piens», kas atjaunojis siera ražošanu vēsturiskajā Trikātas pienotavā, īpašnieki Kaspars un Rolands Putniņi kopā ar AS «Limbažu siers» valdes priekšsēdētāju Ēvaldu Putniņu un kādu Somijas privātpersonu ir reģistrējuši jaunu SIA «Fruitis Foods», liecina informācija «Firmas.lv».

«Fruitis Foods» Komercreģistrā ir ierakstīta ceturtdien. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 2800 eiro.

«Fruitis Foods» lielākais īpašnieks ir Somijas pilsonis Jari Peteri Hemelainens (50%), kurš ir arī kompānijas valdes loceklis. Savukārt «Limbažu siers» valdes priekšsēdētājam Ēvaldam Putniņam, kurš arī ir «Fruitis Foods» valdes loceklis, pieder 16,71% jaundibinātās kompānijas kapitāldaļu. «Trikātas piens» īpašniekiem Kasparam un Rolandam Putniņiem katram pieder 16,64% «Fruitis Foods» kapitāldaļu.

Uzņēmuma «Fruitis Foods» juridiskā adrese «Baltā Māja», Trikāta, Trikātas pagasts, Beverīnas novads ir tāda pati, kāda bija kādreizējās vēsturiskās Trikātas pienotavas īpašniekam «Trikātas siers».

Ražošana

Babītes ražotne kļūs par Orkla grupas mērču un majonēžu ražošanas centru

Dienas Bizness,22.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Orkla Foods Latvija» šogad ražošanā investē 755 tūkstošus eiro, informē «Orkla Foods Latvija» sabiedrisko attiecību konsultants Andris Zeļenkovs.

2018. gada gaitā 755 tūkstošu eiro vērti ieguldījumi ir saistīti ar «Orkla Foods Latvija» ražotnes (Babītes novada Spilvē) specializāciju - kļūšanu par «Orkla» grupas mērču un majonēžu ražošanas centru, kas ar šiem produktiem apgādā plašāku reģionu - Somiju, Dāniju, Čehiju, Igauniju, Lietuvu, Latviju un citus tirgus.

Investīciju programmas ietvaros ir paredzēta ražošanas iekārtu modernizācija, ražošanas infrastruktūras uzlabojumi un energoresursu patēriņa efektīvāka pielietojuma nodrošināšana.

«Mūsu ražotne Babītes novada Spilvē ir izvēlēta un kļuvusi par «Orkla» grupas izcilības centru mērču un majonēžu produktu grupās. Tas ne tikai nozīmē to, ka «Orkla Foods Latvija» ražo daudz lielākus šo produktu apjomus eksporta tirgiem dažādās Eiropas valstīs, bet arī - nepieciešamību attīstīt ražošanu gan kvantitatīvi, gan kvalitatīvi. 2018. gada lielākie investīciju projekti ir saistīti ar roku darba samazināšanu ražošanā, kā arī ar ražošanas līniju darba modernizāciju. Šogad ir plānoti arī vairāki projekti ražošanas infrastruktūras uzlabošanai, kas saistīti ar ventilācijas, ūdens apgādes un kondensāta sistēmu funkcionalitātes uzlabojumiem,» informē «Orkla Foods Latvija» mārketinga direktors Raitis Avots.

Ražošana

Papildināta - Orkla NP Foods uzņēmumos sola ievērojamas investīcijas; ražotnes neplāno slēgt

Žanete Hāka,26.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norvēģijas uzņēmums Orkla kļuvis par NP Foods un tam piederošo uzņēmumu Laima, Gutta, Staburadze, Staburadzes Konditoreja un Margiris īpašnieku.

Preses konferencē uzņēmumu pārstāvji norādīja, ka jaunajam investoram nav plānu slēgt kādu Latvijas ražotni vai atlaist darbiniekus, tas arī redzams iepriekšējos ieguldījumos, kas veikti Latvijā. Tāpat uzņēmuma attīstībā tiek plānotas ievērojamas investīcijas, stāsta Orkla Confectionery & Snacks izpilddirektors Kristers Abergs.

Orkla jau reģionos pieder vairākas šokolādes un konfekšu rūpnīcas un uzņēmumi – šie biznesi sadarbojas, taču strādā kā neatkarīgi uzņēmumi un nav plānots tos apvienot, bet izmantot to zināšanas.

K. Abergs uzsvēra, ka investors pats atradis NP Foods, un izvēlējies tajā investēt.

Finanses

Birža Premia Foods akcijām piemēro uzraudzības statusu

Žanete Hāka,07.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien Nasdaq Tallinn piemērojusi uzraudzības statusu uzņēmumam AS Premia Foods, liecina paziņojums biržā.

Uzraudzības statuss piemērots saistībā ar uzņēmuma pirmdienas paziņojumu, ka tas pārdod saldējuma un saldēto produktu biznesu Baltijā un Krievijā, jo tas rada izmaiņas akciju emitenta aktivitātēs un sarežģī kompānijas akciju novērtējumu līdz brīdim, kamēr tiek noslēgts darījums, skaidro birža.

Db.lv jau rakstīja, ka Food Union akcionārs Andrejs Beshmeļņickis parakstījis vienošanos par Premia Foods saldējuma un saldēto produktu biznesa iegādi. Darījuma mērķis ir būtiski paplašināt biznesu Baltijas valstīs un Krievijā un apvienot vadošos reģionālos saldējuma zīmolus Food Union grupā, skaidroja Food Union pārstāve Linda Mežgaile.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas saldumu ražotāja Cadbury valde piekritusi ASV pārtikas ražotāja Kraft piedāvājumam pārdot kompāniju pēc tam, kad Kraft palielināja piedāvāto cenu, ziņo BBC.

Cadbury valde tagad runās ar uzņēmuma akcionāriem, cenšoties tos pārliecināt par ASV kompānijas izteikto piedāvājumu, kurš paredz pārdot Lielbritānijas saldumu ražotāja akcijas par 13.79 ASV dolāriem gabalā. Līdz ar to Kraft ir novērtējis Cadbury par 18.9 miljardiem ASV dolāru.

Darījums paredz arī, ka Cadbury akcionāri saņems 0.16 ASV dolārus par katru tiem piederošo akciju dividendēs.

Iepriekšējais Kraft piedāvājums, kurš tika noraidīts, paredzēja par Cadbury akciju maksāt 12.49 ASV dolārus, tādējādi kopumā kompāniju novērtējot par 17.26 miljardiem ASV dolāru.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Regulāri mēdz sevi palutināt gan ar gardu kafiju, gan kādu našķi pie tās? Piekop dabai draudzīgu dzīvesveidu? Atzinīgi novērtē pārtikas produktus no dabīgām izejvielām? Ja tā – pateicoties Es Mīlu Kafiju, tev ir iespēja dzīvot vēl zaļāku dzīvesveidu, parasto un vienreizlietojamo krūzīšu vietā lietojot unikālu alternatīvu – gardu un kraukšķīgu vafeļu kafijas krūzi! Pirmajā mirklī šķiet, ka tas ir kāds sirsnīgs joks vai rotaļīgs izaicinājums, taču ēdama vafeļu krūzīte, kas pildīta ar kvalitatīvu, aromātiski kūpošu kafiju, tik tiešām kļuvusi par mūsdienu realitāti. Kā? Pastāstīsim!

Palīdzi planētai, ēdot kraukšķīgu vafeļu krūzīti

Tas, ka katru dienu visā pasaulē izdzeram vairāk kā 1,6 miljardus krūzīšu kafijas, norāda, ka kafija lielai daļai no mums ir kā neatņemams ikdienas sabiedrotais, kas palīdz būt možiem, stimulē smadzeņu darbību, apgādā mūsu organismu ar antioksidantiem, kā arī kafijas dzeršanas rituāla laikā iedvesmo būt šeit un tagad jeb baudīt mirkli, kas šī brīža steidzīgajā laikmetā ir visnotaļ liela ekstra. Un kāpēc gan neatļauties sevi mazliet palutināt? Tajā pašā laikā satraucošs ir fakts, ka dažādu karsto dzērienu patēriņam katru dienu līdzņemšanai tiek izlietotas vidēji 2,5 miljardi krūzīšu (arī no plastmasas), no kurām tikai trešdaļa ir vienreiz lietojamas, pārstrādājamas un dabai draudzīgas.

Citas ziņas

Mārciņas vērtības kritums pastiprina Kraft pozīciju cīņā par Cadbury

,28.09.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mārciņas pavājināšanās attiecībā pret ASV dolāru ir pastiprinājusi Kraft stāvokli cīņā par Cadbury pārņemšanu, ziņo Financial Times.

Kad Kraft 7.septembrī paziņoja par savu piedāvājumu, mārciņas vērtība bija apmēram 1.64 ASV dolāri. Bet kopš tā laika Lielbritānijas valūtas vērtība ir samazinājies līdz 1.59 ASV dolāriem.

Ja mārciņa turpinās kļūt vājāka, Kraft, visticamāk, pagaidīšot pirms izteikšot augstāku piedāvājumu.

Paredzams, ka šonedēļ Kraft tiks noteiks termiņš - četras līdz sešas nedēļas, lai veiktu oficiālu piedāvājumu.

Db.lv jau rakstīja, ka ASV gigants Kraft Foods piedāvāja 10.2 miljardus mārciņu par Cadbury, taču Lielbritānijas šokolādes ražotājs piedāvājumu noraidīja.