Savulaik zinātnē investētie divi miljoni atmaksājušies ar ekskluzīva un eksportspējīga produkta izveidi.
SIA Baldones veselības fonds FG – zīmolu Baldones dūņu kosmētika un BDK laboratorija īpašnieks – tika dibināts 1999. gadā, un uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Valentīns Jeremejevs tā vadības grožus pārņēma pirms trim gadiem ar mērķi padarīt to par veiksmīgu ražotāju, turklāt nemitīgi meklējot aizvien jaunas eksporta iespējas. Līdz ar uzņēmuma priekšnieku maiņu tika uzbūvēta arī jauna laboratorija Olainē, kuras paplašināšanā pēdējos trīs gados investēti aptuveni 5 miljoni eiro. Patlaban tajā strādā 30 darbinieku, un tuvākajiem diviem gadiem laboratorijas ražošanas jauda ir pietiekama, taču brīdī, kad kosmētikas produktu pieprasījums strauji pieaugs, uzņēmums laboratoriju palielināšot. Patlaban uzņēmums dienā spējot saražot 10–20 tūkstošus vienību. Savukārt, runājot par šā gada apgrozījuma un peļņas rādītājiem, uzņēmuma vadītājs vēl nevēlējās tos atklāt, jo konkrēti dati neesot apkopoti. Toties pērn uzņēmuma apgrozījums bijis 2 miljoni eiro; tiesa gan, peļņas rādītājs iezīmējies negatīvs, jo uzņēmums daudz investējis.
Augsti organiski dūņu produkti
Uzņēmumam pieder dūņu ieguves vietas un laboratorija, kurā top produkti. Tas piedāvā trīs kosmētisko dūņu produktu līnijas: rehabilitācijai, sejas un matu kopšanai. Rehabilitācijas produkti tiekot ražoti jau sen, un tie izveidoti sadarbībā ar profesoru Rihardu Šķeltiņu. Šajā produktu līnijā ietilpst augsti organisko dūņu maska, kurai patlaban pasaulē nav analoga, kā arī vannas ekstrakts, kuru piegādā sanatorijām, kas to izmanto kā profesionālu ārstniecisku līdzekli. V. Jeremejevs stāsta, ka Baldonē patlaban tiek iegūtas dūņas, kuras izmanto Baldones dūņu kosmētikas zīmols, savukārt BDK laboratorija izmanto unikālas, augsti organiskās dūņas, kurās ir peloid komplekss un kuras tiek iegūtas Skaistkalnes apvidū, atradnē Māra. Peloid komplekss satur aminoskābes, vitamīnus, enzīmus, mikroelementus, dabīgos antibiotiķus un antioksidantus. Pētījumi liecina, ka visi elementi, ko satur augsti organiskās dūņas, ir atrodami ādas šūnās, līdz ar to tie viegli uzsūcas cilvēka organismā.
Galvenā uzņēmuma priekšrocība ir tā, ka savulaik zinātnē investēti aptuveni 2 miljoni eiro. Zinātniskais pamatojums ir uzņēmuma atšķirības zīme un lielākā vērtība, kas to atšķir no jebkura cita kosmētikas zīmola pasaulē. BDK laboratorijā izmantotās formulas izveidotas Šveicē, savukārt peloid kompleksu izstrādājusi starptautiska zinātnieku grupa, kuras sastāvā bija ASV un Krievijas zinātnieki. Jāsaka gan, ka pētījumi vēl nav pilnīgi, tie turpinās.
V. Jeremejevs uzsver, ka zinātne nepārtraukti attīstās, un kosmetoloģija patlaban atrodas akmens laikmetā, bet viņa vadīto kompāniju no mārketinga trikiem un makaronu kāršanas cilvēkiem uz ausīm glābj produkts, tā unikālās izejvielas, kā arī zinātniskais pamatojums, līdz ar to nav vajadzības maldināt klientus par kosmētisko līdzekļu ekskluzivitāti. SIA Baldones veselības fonds FG valdes priekšsēdētājs aizliegtu reklamēt tādus kosmētiskos līdzekļus, kuru pamatā nav zinātnisku pierādījumu par to nekaitīgumu, jo patlaban reklāmas esot nemitīga propaganda, kas biedē cilvēkus par ādas novecošanos un ka vienīgās zāles, kā to apturēt, esot konkrētā kosmētiskā līdzekļa lietošana. Turklāt, runājot par citiem ekoloģisko kosmētisko līdzekļu ražotājiem, skepse nemazinās, jo, pēc V. Jeremejeva domām, klienti tiek maldināti, turklāt, izlasot informāciju, kas drukāta uz ekoloģisko kosmētikas līdzekļu kārbiņām, varot pārliecināties, ka šie produkti nepavisam neesot 100% ražoti no dabīgām izejvielām.
Produktu pārdošanas stratēģijas maiņa
Agrāk uzņēmums pārdeva savu kosmētiku aptiekās un veikalu tīklos, kas nodrošināja ap 80% apgrozījuma. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs pieņēma lēmumu mainīt šo pārdošanas tehniku un izveidoja ciešu sadarbību ar Organic Mud International, kas radīja klientu tīkla kompāniju, kas darbojas bez starpniekiem un nodrošina tiešo kontaktu ar pircēju. Tas nozīmē, ka patērētājiem, kuri neko iepriekš nav dzirdējuši par BDK laboratorijas zīmolu, tiek personiski ar zinātniskiem pamatojumiem, izklāstīts kosmētikas sastāvs un tā ietekme uz cilvēka organismu. Šādā veidā tiekot iemantota klientu uzticība. Pretēji ierastajai praksei un ierastajiem mārketinga paņēmieniem SIA Baldones veselības fonds FG neizvieto produktu reklāmu TV, žurnālos, avīzēs un internetā, jo vislabākā reklāma esot klientu rekomendācijas. Proti, informācija par uzņēmuma kosmētikas līdzekļiem tiek nodota no mutes mutē, gluži tāpat kā tika pierakstītas seno laiku pasakas un teikas. Šī mārketinga tehnika esot atmaksājusies. Tāpat SIA Baldones veselības fonds FG vairs nekoncentrē spēkus uz piedalīšanos dažādās izstādēs, jo tas nav devis gaidītos rezultātus.
Latvijā atvērti tikai trīs firmas veikali, tie visi atrodas galvaspilsētā, turklāt to darbība ir pavisam nesena – senākais no tiem darbojas vien piecus mēnešus. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs uzsver, ka tikai pēc tam, kad pieņemts lēmums par tirgus virzības metodes maiņu, vairs netiek izmantoti veikalu tīkli, kas ir monopolizēti un nedomā par ražotāja interesēm. Patlaban panākumu atslēga ir skaidra – veiksmīgai darbībai produktu ražotājiem ir jāveido pašiem savi firmas veikali, lai būtu iespēja tieši komunicēt ar pircēju.
Savukārt fakts, ka Latvijā ražotie organiskie kosmētiskie līdzekļi pašu valstī nav tik pieprasīti kā citviet pasaulē, neesot pārsteigums, jo virknē pasaules valstu cilvēkiem tieksme atteikties no ķīmiskiem kosmētikas līdzekļiem ir krietni izteiktāka. «Patlaban Latvijas iedzīvotājiem kosmētikas iegādē noteicošais faktors ir produkta cena, un viņi vēl nav nonākuši pie secinājuma, ka uz ādas veselības rēķina labāk naudu netaupīt,» stāsta uzņēmējs. Otra medaļas puse: Latvijā dzīvo 2 miljoni cilvēku, bet pasaulē – aptuveni 6 miljardi iedzīvotāju, un šie abi lielumi nav salīdzināmi, tāpēc tikai loģiska ir uzņēmuma vēlme pēc iespējas vairāk produktu eksportēt.
Eksporta tirgi
Patlaban aptuveni 70% saražotās produkcijas SIA Baldones veselības fonds FG eksportē, un šis procents pakāpeniski pieaug. Patlaban uzņēmuma produkti tiek eksportēti uz Vāciju, ASV, Krieviju, Franciju, Itāliju, Ukrainu, abām pārējām Baltijas valstīm, Somiju un Norvēģiju, un kopumā šajās valstīs ir atvērti 10 galvenie centri. Interesants ir fakts, ka arī eksporta tirgi tiek meklēti ar klientu rekomendāciju palīdzību. Ikkatrs uzņēmuma klients, ja viņam ir tāda vēlēšanas, var jebkurā pasaules valstī atvērt veikalu, kurā tirgo SIA Baldones veselības fonds FG produkciju. Uzņēmumam ir sava franšīze, kas tiek pārdota virknē pasaules valstu, un tās cena ir no 5 līdz 50 tūkstošiem eiro. Franšīzē ietilpst IT programma, pilnīga dokumentācija par to, kā jāstrādā, bezmaksas apmācība biznesa sākšanai un tā pilnveidošanai. Šī sistēma atmaksājoties, jo fakti liecinot, ka jebkurā no pasaules valstīm sāktais bizness sāk pelnīt jau pēc trešā darbības mēneša. Patlaban šādā veidā apvienoti aptuveni 30 tūkstoši cilvēku visā pasaulē, un V. Jeremejevs smejoties piebilst, ka pavisam drīz kompānijā strādāšot vairāk cilvēku, nekā Latvijā iedzīvotāju.
Biznesa fakti
SIA Baldones veselības fonds FG
- Dibināšanas gads: 1999.
- Darbinieku skaits: 30
- Apgrozījums 2009. gadā: 2 miljoni eiro
- Īpašnieki: Valentīns Jeremejevs – 90%, Valdis Bernhards – 10%