Citas ziņas

Lielākais reģistrētais komersants pagājušajā nedēļā - SIA GEFCO BALTIC

,18.02.2008

Jaunākais izdevums

Pagājušajā nedēļā Uzņēmumu reģistra (UR) reģistros reģistrēti 310 jauni subjekti (uzņēmējsabiedrība), kas ir par 6 mazāk nekā pagājušajā nedēļā. No kopējā skaita visvairāk jeb 257 bija sabiedrības ar ierobežotu atbildību, 37 – individuālie komersanti, u.c. subjekti, liecina UR sniegtā informācija medijiem.

Lielākais reģistrētais komersants pēc pamatkapitāla pagājušajā nedēļā bija SIA GEFCO BALTIC, kuras pamatkapitāls ir 1 000 000 jeb viens miljons latu. Lielākie reģistrētie komersanti pēc pamatkapitāla:

1. SIA GEFCO BALTIC – Ls 1,000,000

2. SIA TXL – Ls 200,000

3. AS OC finanses – Ls 100,000

4. SIA Studija A&M – Ls 60,000

5. SIA Baltic Land Developments – Ls 37,000

Iepriekšējā nedēļā likvidēti 54 uzņēmumi, kas ir par 8 mazāk nekā pirms nedēļas.

Pagājušajā nedēļā reģistrēti 24 laulāto mantisko attiecību līgumi, kas ir par diviem vairāk nekā pirms nedēļas. Visvairāk jeb 20 laulāto mantisko attiecību līgumi reģistrēti Rīgā.

Pagājušajā nedēļā UR saņēma 686 komercķīlu pieteikumus, kas ir par 17 mazāk nekā pirms nedēļas. No kopējā skaita 448 komercķīlas tika reģistrētas, 266 dzēstas, 41 atsauktas. Neizskatīto komercķīlu pieteikumu atlikumu skaits –43.

Reģistrēto komercķīlu kopējā prasījuma summa ir 57 miljardi lati, no kuriem ir spēkā komercķīlas ar kopējo maksimālo prasījumu summu 28 miljardi latu. Dzēsto reģistrēto komercķīlu kopējā prasījuma summa ir 29 miljardi latu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās loģistikas kompānijas GEFCO meitasuzņēmums Latvijā GEFCO Baltic 10 gadu laikā paplašinājis pakalpojumu klāstu - no transportlīdzekļu un citu preču pārvadāšanas uz sarežģītiem piegādes ķēžu risinājumiem Eiropas vadošajiem industriālajiem uzņēmumiem, un dažādojis klientu loku, iegūstot klientus daudzās vadošajās nozarēs.

GEFCO Baltic šobrīd ir 800 partneri un 300 klienti, tostarp PSA un General Motors. GEFCO izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs Luks Nadals šodien medijiem norādīja, ka kompānija šajā laikā kļuvusi «par spēcīgu nozares spēlētāju Baltijas valstu tirgū, īpaši uzsverot zināšanas transportlīdzekļu loģistikā un par sarežģītiem risinājumiem industriālajiem ražotājiem. Ņemot vērā Baltijas kā svarīga tranzīta robežpunkta lomu, šis tirgus vienmēr būs nozīmīgs GEFCO grupas darbam un attīstībai». Pēc viņa teiktā, patlaban kompānijas arvien vairāk grib nodarboties ar savu pamatbiznesu, kas paver iespējas loģistikas kompānijām veidot arvien integrētākas loģistikas ķēdes. Viņš arī uzteica GEFCO Baltic darbiniekus, kam nav klājies viegli, jo darbs pirms 10 gadiem uzsākts līdz ar krīzi, bet vēlāk krītošo naftas cenu dēļ mazinājušies Krievijas ienākumi, aizvērtas automobiļu ražotnes, līdz ar ko mazinājies pakalpojumu apjoms šajā segmentā.

Pakalpojumi

GEFCO Baltic nodrošinās multimodālo piegādes ķēdi MAN kravām uz Uzbekistānu

Dienas Bizness,24.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālā industriālās loģistikas spēlētāja GEFCO Group meitasuzņēmums GEFCO Baltic, pagarinājis līgumu ar MAN - vadošu vācu kravas automobiļu, autobusu un citu komerciālo transportlīdzekļu ražotāju.

GEFCO nodrošina pilnu piegādes ķēdi, transportējot MAN sastāvdaļas no rūpnīcām Austrijā un Vācijā uz Uzbekistānu ar unikāla multimodālā risinājuma palīdzību.

Komplicētā multimodālā piegādes ķēde aptver vairākus transportēšanas veidus un ir būtiska MAN automobiļu ražošanai pēc just-in-time principa, tūlītēji reaģējot uz pieprasījumu. Loģistikas risinājums tika izstrādāts pēc klienta pieprasījuma nodrošināt laicīgu piegādi ar visaugstāko kvalitāti un pārredzamību visos piegādes ķēdes posmos ceļā no Austrijas un Vācijas uz Uzbekistānu, neskatoties uz sezonālajām kravu apjoma izmaiņām. GEFCO piedāvātais multimodālais piegādes ķēdes risinājums, ko izstrādāja GEFCO Baltic sadarbībā ar citām GEFCO filiālēm, apmierināja visas klienta prasības gan attiecībā uz strikto laika grafiku, gan kapacitātes elastību un budžeta ietvaru.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikā jābūt elastīgam un jāpiedāvā tirgus pieprasījumam atbilstoši un efektīvi piegāžu risinājumi

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda Gefco Baltic valdes locekle Oksana Jakovļeva, kura ir studējusi gan angļu un vācu valodu Kijevas Pedagoģijas institūtā, gan biznesa vadību un starptautiskās attiecības Vācijā un darbojas loģistikas biznesā vairāk nekā 20 gadus.

Fragments no intervijas, kas publicēta 17. jūlija laikrakstā Dienas Bizness:

Ja varam sākt ar humoru – vai iepriekšējais kompānijas vadītājs lietuvietis Martins Keršis kaut ko «savārīja», ka tika nomainīts, vai tā bija regulāra darbinieku rotācija?

Gefco ir programma, kas paredz tāda kā talantu fonda rotāciju no vienas valsts uz otru, no viena amata uz otru, un Martins tagad ir atbildīgs par Gefco 2PL (red. piez. ‒ transporta pakalpojumu nodošana ārpakalpojumā) biznesu. Kaut arī Gefco stratēģija paredz salīdzinoši mazu pamatlīdzekļu esamību, mums joprojām pieder dažādi aktīvi. Gefco ir lielākais automašīnu pārvadāšanai domāto dzelzceļa vagonu īpašnieks Eiropā. Mums ir vairāk nekā 3500 vagonu, mums ir arī automašīnas, un Martina uzdevums ir attīstīt šo biznesu, padarot to efektīvāku. Tādējādi viņam tas bija paaugstinājums, bet man pēc piecu gadu darba Gefco ģenerāldirektores amatā Ukrainā tika piedāvāts izmēģināt pieredzi starptautiskajā arēnā un pārcelties uz Baltiju, kur strādāju kopš šā gada marta.

Ražošana

Gefco ieņēmumi palielinājušies par 10,5%

Žanete Hāka,22.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālā industriālā loģistika spēlētāja Gefco grupas apgrozījums 2014. gadā sasniedza 4,1 miljarda eiro apmērā, kas ir par 1,5% vairāk, salīdzinot attiecīgo periodu 2013. gadā, informē uzņēmuma pārstāvji.

Uzņēmuma ieņēmumi no pamatdarbības sasniedz 105 miljonus eiro, kas ir 10,5% pieaugums, salīdzinot ar 2013. gadu.

Ar operatīvās darbības peļņas kāpumu par 2,6% (salīdzinājumā ar 2,4% 2013. gadā) un ieņēmumu no pamatdarbības pieaugumu par 10,5% Gefco grupa spējusi palielināt savu rentabilitāti un uzrādīt stabilu sniegumu, neskatoties uz ekonomiskajām un nozares svārstībām.

Grupa divu gadu laikā izveidojusi brīvo naudas plūsmu 138 miljonu eiro apmērā, apliecinot savu finansiālo stabilitāti. Izmaksu pārvaldīšanā palīdzējis 2014. gada vidū aizsāktais izpildes plāns izmaksu elastības veicināšanai, kā arī asset-light biznesa modeļa efektivitāte. Vienlaikus pārdošanas komandas ieguldītais darbs ļāvis Gefco saglabāt pozīciju top 10 Eiropas loģistikas integratoru vidū, kā arī līderpozīciju Eiropas gatavo transportlīdzekļu loģistikā.

Transports un loģistika

Gefco izstrādājis paplašinātās realitātes aplikāciju piegādes ķēdes produktivitātes palielināšanai

Žanete Hāka,23.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikas pakalpojumu nodrošinātājs rūpnieciskās loģistikas jomā «Gefco» sācis sadarbību ar inovatīvo risinājumu aģentūru «ArtiShock», lai izstrādātu jaunu paplašinātās realitātes (AR) aplikāciju.

Jauno risinājumu, kas nosaukts par «Gefco Enterprise AR», izmantos «Gefco» Kravu pārvadājumu nodaļa, lai paaugstinātu kvalitātes kontroli un palielinātu produktivitāti auksto piegādes ķēžu iepakošanas procesā.

«Gefco Enterprise AR» tiek izmantota savienojumā ar «Microsoft HoloLens» ierīci, kas sniedz iespēju «Gefco» noliktavu darbiniekiem mijiedarboties ar informāciju digitālajā telpā, piemēram, lietotāja rokasgrāmatu un darba protokoliem. Aplikācija ir izstrādāta pēc īpaša pasūtījuma, lai uzlabotu kvalitātes kontroli un būtiski ietaupītu laiku iepakošanas procesā, īpaši kritiskiem medicīnas sūtījumiem.

Aplikācija tika izstrādāta nepilna gada laikā sadarbībā ar «Gefco» ilgtermiņa partneri, Nīderlandē bāzēto pilna servisa paplašinātās realitātes uzņēmumu «ArtiShock», ar kuru sadarbības projektu vadīja «Gefco» Loģistikas attīstības direktors Omārs Van Gīsts (Omar van Geest). Ideja par šādas aplikācijas izveidi radās «Gefco» Inovāciju rūpnīcā, uzņēmuma iekšējā biznesa inkubatorā, kas identificē un veicina inovatīvas idejas, kuras var pārvērst reālos risinājumos uzņēmējdarbības attīstībai.

Transports un loģistika

GEFCO turpinās paplašināties

Egons Mudulis,26.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

GEFCO grupa, kas nodrošina transporta un loģistikas risinājumus industriālajiem klientiem, ziņo par 3,6 miljardu apgrozījumu 2012. gadā. Tas ir nedaudz mazāks nekā 2011. gadā, kad apgrozījums bija 3,8 miljardi eiro. Peļņa no pamatdarbības sasniegusi 109 miljonus eiro jeb 3% no apgrozījuma.

Loģistikas operators GEFCO, kurš pērnā gada nogalē nonāca a/s Krievijas dzelzceļš kontrolē, par 800 miljoniem eiro iegādājoties 75% akciju, pērn paplašināšinājies un šo attīstības virzienu plāno turpināt arī šogad. GEFCO, kuras mērķis ir kļūt par līderi kravu pārvadājumos, jaunā akcionāra Krievijas dzelzceļš «aizmugure» sola grupai labas perspektīvas. Nākamajos piecos gados GEFCO plāno kļūt par līderi loģistikas nozarē ražotājiem pasaules straujāk augošajos tirgos.

DB jau rakstīja (15.02.2013.) par Gefco Baltic plāniem izmantot Baltijas valstu, iespējams, Rīgas un Ventspils ostas auto ievešanai, lai tos šeit izjauktu un konteineros nosūtītu tālāk uz trešajām valstīm. Tāpat uzņēmums plāno paplašināt auto komplektējošo detaļu nosūtīšanu caur Rīgu uz rūpnīcām Krievijā (Kaluga) un Centrālāzijas valstīs no Ķīnas un Dienvidamerikas. Līdz šim uz Kalugu detaļas tika nogādātas ar autotransportu, bet vasarā reizi nedēļā tiks nosūtīts konteinervilciens. Pērnā gada 29 milj. eiro apgrozījumu kompānija cer kāpināt par 30–35%.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«GEFCO Grupa», globāls loģistikas pakalpojumu nodrošinātājs rūpnieciskās loģistikas un automobiļu loģistikas jomā, pirmo reizi piedalījusies jauno startup uzņēmumu vērtēšanā Foundercon pasākumā Berlīnē, ko organizēja «GEFCO» partneris «Techstars», starptautisks jaunuzņēmumu akselerators.

Foundercon, ko organizē «Techstars», ir divu dienu pasākums, kas sniedz iespēju investoriem satikt startup uzņēmumu dibinātājus. «GEFCO» tā bijusi iespēja iesaistīties partneru meklējumos starp 600 start-up uzņēmumiem, kas tajā piedalījās. «GEFCO» pārstāvji atlasījuši 14 startup uzņēmumus, kurus aicināja uz diskusijām par četrām galvenajām tēmām: piegādes ķēžu efektivitāte, izmantojot blokķēžu bāzi; jauni mobilitātes risinājumi; mākslīgā intelekta risinājumi administratīvo uzdevumu efektivitātes palielināšanai; loģistikas nozarei un mobilitātei kaitējoši produkti un pakalpojumi.

«GEFCO» koncentrējas uz jaunu ideju veicināšanu un projektu veidošanu, lai panāktu pārmaiņas loģistikas un transporta nozarē. Startup uzņēmumi, kas strādā loģistikas un transporta nozarē, aicināti pieteikties «Techstars» Parīzes programmā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar Gefco nopirkšanu Krievijas dzelzceļš palielina kontroli pār loģistikas ķēdi; Latvijai iespēju vairāk nekā risku

Gan Latvijai, gan Baltijas valstīm kopumā tā ir pozitīva ziņa, par pērnā gada nogalē notikušo darījumu saka Gefco Baltic ģenerāldirektors Viljams Le Klērs. Proti, kaimiņvalstij piederošā a/s Krievijas dzelzceļš (RŽD) par 800 miljoniem eiro iegādājās 75% viena no lielākajiem loģistikas operatoriem Eiropā Gefco S.A., kas ir PSA Peugeot Citroën meitasuzņēmums, akciju. Latvijas tranzīta koridoram tas var pavērt gan jaunas iespējas, gan, iespējams, radīt risku konteinerizēto kravu aizplūšanai, norāda eksperti.

Kaut arī šobrīd ir grūti novērtēt darījuma ietekmi tieši uz pārvadājumiem caur Latviju, V. Le Klērs cer, ka, galu galā, tas izraisīs kravu pieaugumu, jo gan Gefco un RŽD darījums ir uzņēmumus savstarpēji papildinošs. Uz pozitīvu rezultātu ļauj cerēt līdzšinējā Gefco labā sadarbība gan ar Latvijas dzelzceļu, gan ar RŽD, tostarp NATO nemilitāro kravu pārvadājumos, kā arī komplektējošo detaļu piegāde autorūpnīcām Krievijā, tostarp Kalugā. RŽD ir nopircis 75% visas Gefco grupas, nevis konkrēti Baltijas uzņēmuma, akciju, tādēļ Latvijai nav pamata satraukumam – kā Latvijā mēdz uztvert jautājumus saistībā ar Krieviju – jo darījums ir globāls, uzsver Gefco pārstāvis. Turklāt jo- projam 25% uzņēmuma paliek franču rīcībā.

Pasaulē

Gefco noslēdz 8 miljardu eiro līgumu, lai optimizētu PSA Grupas globālo piegādes ķēdi

Žanete Hāka,07.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

PSA un Gefco grupas ir parakstījušas jaunu 8 miljardu eiro līgumu, saskaņā ar kuru Gefco pārvaldīs un optimizēs visu automašīnu ražotāja globālo ražošanas piegādes ķēdi, informē uzņēmuma pārstāvji.

Līgums stāsies spēkā 2017. gada 1. janvārī un būs saistošs piecus gadus.

Saskaņā ar ienesīgas attīstības mērķiem, kas izklāstīti Push to Pass plānā, PSA Grupa spēs tālāk uzlabot savu darbību ar šī līguma palīdzību, kas ir vēl viena paļaušanās uz Gefco komandām un tā pakalpojumu uzticamības pazīme.

Saskaņā ar šo līgumu Gefco izstrādās un īstenos globālus loģistikas un pārvadājumu risinājumus trijiem PSA Grupas zīmoliem - Peugeot, Citroën un DS. Tas pārvaldīs un optimizēs visu piegādes ķēdi, sākot ar sastāvdaļu atlasīšanu ražošanas un montāžas cehiem līdz pat gatavu transportlīdzekļu izplatīšanai. Papildus šiem eksporta un importa pakalpojumiem, GEFCO būs arī atbildīgs par rezerves daļu izplatīšanu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globāls loģistikas pakalpojumu nodrošinātājs rūpnieciskās loģistikas un automobiļu loģistikas jomā GEFCO Grupa paziņojusi par Spānijas uzņēmuma GLT, Eiropas-Marokas pārvadātāja, iegādi.

GEFCO un GLT apvienošanās perspektīvas ir daudzsološas, jo spāņu uzņēmums savas darbības divās desmitgadēs ir iemantojis tirgū spēcīgu profesionālo reputāciju. Dibināts 1998. gadā, GLT ir atzīts speciālists pilnībā nodrošinātu loģistikas ķēžu apkalpošanā Gibraltāra jūras šaurumā. GLT ir attīstījis spēcīgu partnerību ar automobiļu un modes nozaru klientiem.

Plānots, ka šo uzņēmumu biznesa tīklu, pieredzes, zināšanu un klientu savienošana veicinās GLT un GEFCO darbības un komerciālo apvienošanos.

«Mēs esam priecīgi pievienoties GEFCO, globālam loģistikas pakalpojumu nodrošinātājam ar spēcīgu starptautisku tīklu un ievērojamu pieredzi», sacīja Kristina Orbea (Cristina Orbea), GLT izpilddirektore. «Mēs esam pārliecināti, ka mūsu zināšanu un pieredzes apvienošana nodrošinās labākus pakalpojumus abu uzņēmumu klientiem un radīt labākus apstākļus mūsu turpmākai izaugsmei ».

Atpūta

Piektdienas intervija ar Gefco Baltic vadītāju Martinas Keršis

Lelde Petrāne,30.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Gefco Baltic vadītājs Martinas Keršis (Martynas Keršys). M. Keršis pēc tautības ir lietuvietis. 2009.gadā, kad uzņēmums piedāvāja iespēju kļūt par gatavo automobiļu pārvadājumu departamenta vadītāju Baltijas valstīs, Martinas ar ģimeni pārcēlās uz dzīvi Rīgā.

Gefco grupa ir viens no top 10 loģistikas pakalpojumu sniedzējiem Eiropā. Gefco Baltic ir dibināts 2008.gada 14.februārī. Galvenais birojs atrodas Rīgā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par to, kā klājas Eiropas automobiļu loģistikas līderim sarunā ar DB stāsta Gefco Baltic valdes loceklis Martins Keršis.

Fragments no intervijas, kas publicēta 17. maija laikrakstā Dienas Bizness:

Vai auto tirgus atdzīvošanās Krievijā Gefco biznesu kaut kā ietekmējusi?

Protams, tas ietekmē ļoti spēcīgi. Gefco nesen Krievijā kļuva par automobiļu pārvadāšanai domātu dzelzceļa vagonu īpašnieku. Pievienojām savam parkam teju 700 vagonus. Proti, Krievijā Gefco ir kļuvis par diezgan lielu spēlētāju. Šie vagoni zināmā mērā palīdz arī Gefco Baltic, jo kopā ar Krievijas partneriem vedam tranzītkravas no Kaļiņingradas uz Maskavu. Nesen sākām eksporta projektu, Krievijā ražotus auto piegādājot uz Eiropu.

Taču ne žigulīšus?

Nē, marku nevaru atklāt, taču runa ir par globālajiem ražotājiem. Sadarbībā ar Latvijas autopārvadātājiem piegādājām šos automobiļus līdz Eiropas loģistikas centriem.

Transports un loģistika

Atklāti tiešie kravu pārvadājumi maršrutā Rīga – Kaluga

Gunta Kursiša,17.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No Rīgas ostas līdz kravas terminālim Kalugā, Krievijā, transporta un loģistikas uzņēmums Gefco, sadarbojoties ar dzelzceļa operatoru TransConteiner un Nurminen Maritime Latvia, nosūtījis pirmo konteineru bloku vilcienu, un rudenī plānots uzsākt regulārus kravu pārvadājumus šajā maršrutā, informē uzņēmuma pārstāvji.

Maršruts Rīga – Kaluga uzskatāms par vienu no svarīgākajiem Gefco attīstības posmiem, stāsta uzņēmuma pārstāvji. Viens no galvenajiem šī virziena attīstības stimuliem ir a/s Krievijas dzelzceļš darījums pērnā gada nogalē, kad kompānija iegādājās Gefco. Gefco iegāde arī izskaidro ciešo sadarbību ar citu Krievijas dzelzceļš meitas uzņēmumu - TransConteiner, stāsta uzņēmuma pārstāvji.

Salikto kravu konteineru transportēšanu pa dzelzceļu, adresētu vienlaicīgi vairākiem lieliem industriālajiem klientiem, Gecfo veica pirmo reizi.

Pašreiz Gefco Baltic eksperti veic pirmo divu kravas reisu novērtējumu un analīzi, bet septembrī plānots uzsākt regulārus dzelzceļa kravu pārvadājumus virzienā Rīga-Kaluga.

Transports un loģistika

Gefco grupa iegādājas Eiropas un Marokas transporta pārvadātāju GLT

Zane Atlāce - Bistere,11.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikas pakalpojumu nodrošinātājs rūpnieciskās loģistikas jomā Gefco grupa paziņojis par Spānijas uzņēmuma, Eiropas un Marokas transporta pārvadātāja GLT iegādi.

Plānotā iegāde tika izziņota jau 2018. gada janvārī, un tagad pirkums ir saņēmis Eiropas reglamentējošo apstiprinājumu.

GLT iegāde ļaus Gefco nostiprināt savu pozīciju un pieredzi reģionā, vienlaikus stiprinot un paplašinot savu klientu bāzi, īpaši automobiļu, modes un mazumtirdzniecības nozarēs.

GLT dibināts 1998. gadā un zināms kā pilnībā nodrošinātas loģistiskās ķēžu apkalpotājs visā Gibraltāra šaurumā un vadošais operators ceļā starp Algecirasu un Tangieru. Uzņēmums ar 75 kravas automašīnām un 380 vagoniem nodrošina vairāk nekā 16 000 šķērsojumu gadā.

Transports un loģistika

GEFCO izstrādā «figitālos» risinājumus

Lelde Petrāne,30.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikas jomā strādājošā «GEFCO Grupa» paziņojusi par divu «figitālo» risinājumu izstrādi (eng: phygital (physical and digital), kas ir fizisko un digitālo tehnoloģiju risinājumu apvienojums.

«Chronotruck», kuru nesen iegādājās «GEFCO», ir autopārvadājumu digitālā tirdzniecības platforma, kas atvieglo piegāžu veikšanu kravu piegādātājiem un pārvadātājiem, izmantojot īpašus (robustus) algoritmus, kas saskaņo pieprasījumu ar pieejamo piegādes risinājumu. Savukārt, «Moveecar» ir digitāla platforma, ko ir izveidojuši «GEFCO» un kompānijas ārējie IT eksperti. Tā sniedz iespēju transporta, autobūves un līdzīgu nozaru klientiem nodrošināt transportlīdzekļu loģistiku to dzīves ciklā.

«Digitālā patērētāja uzvedība ir redzami ietekmējusi mūsu stratēģiju, kā mēs apkalpojam klientus bizness-biznesam (B2B) un bizness-biznesam-patērētājam (B2B2C) segmentos,» norāda Emanuels Arnauds, «GEFCO» pārdošanas un mārketinga viceprezidents. «Mēs esam apvienojuši sava fiziskā tīkla zināšanas un digitālās prasmes, lai būtu celmlauži jauniem «figitāliem» pakalpojumiem. «Chronotruck» un «Moveecar» izmanto mākslīgo intelektu, mašīnmācīšanos un jaudīgus algoritmus, lai uzlabotu klientu pieredzi.»

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transporta un loģistikas uzņēmums GEFCO sadarbībā ar AS Transcontainer un citiem nozares partneriem izstrādājis jaunu preču piegādes līniju multimodālajiem pārvadājumiem, savienojot Vāciju ar Ķīnu caur Rīgas Universālo terminālu.

Pirmajā vilcienā, kurā ir 52 konteineri (40 pēdu), tiek vestas Eiropā ražotas šūšanas iekārtas, kas domātas Ķīnas kompānijai industriālajā parkā, Db.lv norādīja GEFCO Baltic ģenerāldirektors Martins Keršis. Dzelzceļa pārvadājumi starp Eiropu un Āziju nav tikai šī brīža tendence, bet gan plaukstošs nozares risinājums, Ķīnai veidojot jaunas pārvadājumu līnijas un terminālus, kā arī ieguldot investīcijas Eirāzijas dzelzceļa transporta plūsmas attīstīšanā, norāda GEFCO.

Jaunais risinājums caur Rīgu nodrošina 14 līdz 16 dienu piegādes laiku, kombinējot dažādus transporta veidus un pakalpojumus – konteinerkuģus, dzelzceļu, muitošanu, kā arī piegādi galamērķī. Multimodālo pārvadājumu projektā iesaistīti vairāki nozares spēlētāji. Konteineru piegādi preču iekraušanai Vācijā un dzelzceļa platformas Rīgā nodrošina AS Transcontainer, savukārt GEFCO Baltic nodrošina jūras pārvadājumus un tālākos iekraušanas pakalpojumus līdz Ķīnai.

Pasaulē

GEFCO uzsāk darbību Serbijā

Lelde Petrāne,27.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

GEFCO uzsāk darbību Serbijā. «Kā uzņēmums ar zināšanām sarežģītu piegādes ķēžu pārvaldībā un optimizācijā, mēs esam priecīgi atbalstīt Serbijas projektus industrializācijai un ārējās tirdzniecības veicināšanai. Efektīva loģistika ir galvenais iekšzemes kopprodukta pieauguma veicinātājs tādās valstīs kā Serbija,» komentē Luks Nadāls (Luc Nadal), GEFCO grupas valdes priekšsēdētājs.

Izveidojot filiāli Serbijā, vienā no reģiona dinamiskākajām ekonomikām, GEFCO stiprina savu pozīciju Centrāleiropā - reģionā, kur Grupa jau sen darbojas. Serbija ir 3.lielākais tirgus reģionā pēc Rumānijas un Grieķijas ar ideālu atrašanās vietu starp Austrumeiropu un Balkāniem.

Valsts turklāt turpina īstenot rekonstrukcijas un modernizācijas plānus, kas ietver dzelzceļa un ceļu projektus. Ar 3809 km garu dzelzceļa tīklu Serbija piedāvā dzelzceļa infrastruktūru ar lielāko īpatsvaru paplašināšanās procesā iesaistīto valstu vidū (49,3 M/km² pret ES-28 vidējiem 48,3 M/km²).

Gefco Baltic ģenerāldirektors Martins Keršis komentē: «Serbijas labās attiecības ar Krieviju var palielināt iespējas piesaistīt vairāk uzņēmēju gan tirdzniecībā starp Serbiju un Krieviju, gan Latviju, tādējādi gūstot labumu no preču tirdzniecības abos virzienos, izmantojot autotransportu un dzelzceļa transporta tīklus. Vairāki lieli projekti Krievijā un Serbijā šobrīd atrodas plānošanas stadijā, taču pastāv iespēja, ka GEFCO tajos varētu iesaistīties ar savām zināšanām loģistikā un inženierijā.»

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

GEFCO grupas ienākumi 2017. gada pirmajā pusē sasniedza 2,262 miljardus eiro, kas ir par 1,9% vairāk nekā tādā pašā periodā pērn, informē uzņēmuma pārstāvji.

EBITDA sasniedza 115 miljonus eiro, kas salīdzinot ar 2016. gada periodu, veido 25,8% kāpumu.

Luks Nadals GEFCO valdes priekšsēdētājs, skaidro: «Ar EBITDA pieaugumu 25,8% apmērā 2017. gada pirmajā pusē, GEFCO parādījis pozitīvu savas darbības un finanšu rādītāju tendenci, kas bija jau vērojama 2016. gadā. Turklāt ieņēmumu pieaugums sasniedzis plus 1,9%, kas uzskatāmi parāda mūsu ciešās attiecības ar vēsturiskajiem klientiem un pārliecinošu komerciālo darbību mūsu plašākā klientu lokā, kur esam sasnieguši 6% pieaugumu.» 2017. gada pirmajā pusē GEFCO grupa sasniedza 2,262 miljardu eiro apgrozījumu, kas ir par 1,9% vairāk salīdzinājumā ar šo pašu periodu pērn. Šo pieaugumu galvenokārt radīja situācijas uzlabošanās Eiropas automobiļu tirgū, stiprāka Eiropas ekonomika un nemitīga koncentrēšanās uz klientu loka paplašināšanu pasaules mērogā.

Karjera

Vadoša darbinieka atziņa: «Īstā skola sākas pēc skolas»

Egons Mudulis,27.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īstā skola sākas pēc skolas; jābūt tiltam starp uzņēmuma stratēģiju un varēšanu atkarībā no finansēm un resursiem

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda Gefco Baltijas un 1520.reģiona (Krievija, Baltija un NVS) finanšu direktors Gatis Sviklis.

Viņš studējis finanses Konkordijas Universitātē Tallinā, septiņus gadus strādājis kā auditors un revidents PwC, kur beigās vadījis audita komandas lielākajiem Latvijas klientiem. Tad viņš divarpus gadus nostrādājis pie viena no PwC bijušajiem klientiem – Veho grupas uzņēmumā, kas importēja Citroën markas automašīnas Latvijā un Lietuvā. Tur arī iznācis saskarties ar Gefco, kura līdzīpašnieks ir PSA grupa, kurai pieder Citroën. Tiešās meklēšanas rekrutēšanas uzņēmuma uzrunāts, viņš uzvarējis konkursā uz Gefco Baltijas finanšu direktora amatu. Paralēli tam visam viņš kļuvis par zvērinātu revidentu, taču tagad apkalpo vien pāris klientu gadā no darba brīvajā laikā. Pērn augustā viņš kļuvis par 1520.reģiona zonas (pēc sliežu platuma milimetros NVS, Baltijā) finanšu direktoru: «Tagad jau ir gads un pāris mēneši, kopš esmu starp Rīgu, Maskavu un Parīzi.»

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amerikāņu autoražotāja apkalpošana nesīs labumu arī Baltijas valstu ostām, saka GEFCO Baltic (GB) jaunais vadītājs.

Caur Baltijas valstu ostām varētu nosūtīt komplektējošās detaļas General Motors (GM) ražotnēm Krievijā, GB nākotnes plānus ieskicē uzņēmuma ģenerāldirektors Martīns Keršis, kurš agrāk vadījis GB autotransporta kravu pārvadājumu nodaļu. Viņš atgādina, ka pērn GEFCO noslēdzis globālu kontraktu ar GM, kas paredz, ka GEFCO ar 4PL nosacījumiem (ģenerālkontraktors, kas uzņemas visu loģistikas procesu) ir GM loģistikas operators Eiropā, Krievijā un Dienvidamerikā. Tas nozīmē, ka visa autoražotāja loģistika ir nodota GEFCO rokās.

Kaut arī šobrīd japāņu autoražotājs Mitsubishi komplektējošās detaļas savām rūpnīcām uz Krieviju, Kalugu nosūta caur Tallinas ostu, Latvijas loģistikas jomas spēlētāji uzskata, ka tas nav bijis tīri ekonomisks lēmums. DB jau rakstījis, ka Tallina «apspēlēja» Rīgu, nopērkot no japāņiem elektromobiļus.

Dzīvesstils

Apkopoti 2017. gada radošākie uzņēmumu nosaukumi

Laura Mazbērziņa,28.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā kopumā reģistrēti 10,21 tūkstoši jaunu uzņēmumu, kas ir zemākais rādītājs kopš 2009.gada, liecina Lursoft dati.

Salīdzinot ar 2016.gadu, Lursoft aprēķini rāda, ka gada laikā reģistrēto jauno uzņēmumu skaits sarucis par 8,89%. Tas gan nav mazinājis uzņēmēju vēlmi saviem uzņēmumiem izvēlēties nosaukumus, kuri būs pamanāmi starp pārējiem.

Ņemot vērā, ka nosaukums ir viens no pirmajiem, ko pamana patērētājs, tā izvēlei jābūt tālredzīgai. Iespējams, tieši tāpēc daļa uzņēmēju izvēlējušies nosaukumus, kas jau vedina domāt par tā darbības jomu. Tāds, piemēram, ir pērn janvārī Jaunpils novadā reģistrētais SIA «Traktordakteris», SIA «Latvijas alus paradīze», kas savu mājvietu radusi Rīgā, SIA «Aizvest paku», SIA «Žogu valstība» vai arī SIA «Labakais Tehnologiju Sakartotajs» Daugavpils novadā. Tomēr jāteic, ka šādi uzņēmumi ir mazākumā un vairumā gadījumu pēc nosaukuma izlasīšanas tā darbības joma tā arī paliek miglā tīta. Jūsuprāt, ar ko ikdienā nodarbojas aizvadītajā gadā reģistrētie SIA «Pupsiks», SIA «Jaukie cilvēki», SIA «Ko gribu, to daru», SIA «Turpinājums sekos» vai arī SIA «Čau Tēti»?

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No Krievijas tirgus pārorientējas uz Centrālāziju; kompānijas turpina taustīties Ķīnas virzienā, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Par spīti globālajiem ģeopolitiskajiem un ekonomiskajiem izaicinājumiem loģistikas kompānijas turpina strādāt pie jaunu kravu plūsmu piesaistes austrumu–rietumu maršrutā, izmantojot Latvijas tranzīta koridoru. Ķīnas–Eiropas tranzīta apkalpošanā caur mūsu zemi pagaidām labākajā gadījumā vērojami vien eksperimenti vai arī notiek sarunas, bet maršrutā Kazahstāna–Krievija‒Baltkrievija‒Polija šķērsojošo konteinervilcienu skaits pieaug.

Nākas pielāgoties

Tirgus šobrīd ir piespiedis pārskatīt kompānijas stratēģiju, norāda loģistikas uzņēmuma Gefco Baltic ģenerāldirektors Martins Keršis. Iepriekš uzņēmums bijis atkarīgs no kravu plūsmas Krievijas virzienā, bet šobrīd fokuss ir uz Centrālāziju, piegādājot uz turieni globālo ražotāju produkciju. Uzņēmums pārorientējas no importa (rietumu kravas austrumu virzienā) uz eksporta (no NVS valstīm uz rietumiem) kravu plūsmām.

Transports un loģistika

Francijas loģistikas gigants uzsāks darbību Igaunijā

Jānis Rancāns,02.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas loģistikas gigants GEFCO ir nolēmis uzsākt darbību Igaunijā, vēsta BBN. GEFCO lielas cerības saista ar tranzīta tirdzniecību caur Igauniju.

Uzņēmums GEFCO pieder Eiropas loģistikas un transporta kompānijai PSA Peugeot-Citroen. GEFCO norāda, ka uzskata Baltijas valstis par lielisku Centrālāzijas tirdzniecības koridoru centru.

Loģistikas uzņēmums savu darbību Igaunijā varētu sākt 2011. gada ceturtajā ceturksnī, norāda GEFRO Baltic pārdošanas vadītājs Dmitrijs Solovjovs. Uzņēmumam jau ir pārstāvniecības Latvijā un Lietuvā.

Citas ziņas

Rīgas ostā ar 800 automašīnām izmēģinās jaunu tranzīta maršrutu

,13.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās loģistikas kompānijas GEFCO uzdevumā 15. oktobrī Rīgas brīvostā ieradīsies kuģis ar izmēģinājuma kravu – 800 Peugeot 308 automašīnām, lai tālāk pa sauszemi turpinātu ceļu pie Krievijas auto tirgotājiem. Šādā veidā GEFCO plāno pārbaudīt Latvijas tranzīta struktūras. Sekmīga rezultāta gadījumā tranzīts caur Latviju varētu palielināties līdz pat 10 tūkstošiem konteineru gadā.

Šobrīd pieprasījums pēc jaunām automašīnām Krievijas Federācijā ir aptuveni 20 - 30 tūkstoši mašīnu gadā, bet nākošā gada prognoze – 110 tūkstoši automašīnu. Šādu apjomu transportēšanai esošo tranzīta ceļu caurlaides spēja ir nepietiekoša. Tāpēc GEFCO īpašnieks Peugeot Citroën Group meklē jaunus tranzīta ceļus uz Krieviju.

Atbilstoši GEFCO publicētajai jaunajai attīstības stratēģijai, uzņēmums šobrīd izvērtē arī jaunu servisa un apkopes centru izbūves iespējas vairākās Austrumeiropas ostās, tai skaitā arī Rīgā, Paldiskos un Klaipēdā.

Pasaulē

Peugeot Citroen par 800 milj. eiro cer pārdot meitasuzņēmuma daļas Krievijas uzņēmumam

Gunta Kursiša,20.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban notiek Francijas automašīnu ražotāja Peugeot Citroen sarunas ar Krievijas nacionālo dzelzceļa pārvadātāju RZD par Peugeot Citroen loģistikas nozares meitasuzņēmuma Gefco kapitāldaļu pārdošanu, vēsta thelocal.fr.

Tiek plānots, ka 75% uzņēmuma Gefco daļu pārdošana notiks par 800 miljoniem eiro.

Lai arī pēc darījuma kontrole uzņēmumā Gefco piederēs Krievijas RZD, paredzēts, ka loģistikas grupas galvenā mītne atradīsies Francijā, tāpat nemainīsies arī uzņēmuma pašreizējā vadība, pavēstīja Peugeot.

Darījums ir daļa no plašākās aktīvu pārdošanas programmas, ar ko Francijas automašīnu ražotājs cer gūt 1,5 miljardus eiro savas finanšu situācijas uzlabošanai.

Uzņēmums Gefco visā pasaulē nodarbina 9400 cilvēku, no kuriem puse darbinieku ir Francijā. 2011. gadā no pārdošanas uzņēmums guva 3,78 miljardus eiro.