Mazumtirdzniecība

MediaCom kļūst par H&M aģentūru Latvijā

Lelde Petrāne,08.05.2012

Jaunākais izdevums

Zviedrijas lielākā apģērbu mazumtirdzniecības uzņēmuma Hennes&Mauritz (H&M) izsludinātajā konkursā uzvarējusi mediju aģentūra MediaCom.

H&M līgumu ar aģentūru noslēgusi par stratēģiskās plānošanas un mediju pirkšanas pakalpojumu sniegšanu.

Mediju aģentūras MediaCom vadītājs Normunds Roziņš stāsta, ka jau savstarpēji parakstītais līgums paredz, ka pirmais aģentūras uzdevums būs izstrādāt un realizēt H&M veikalu atvēršanas kampaņas, kā arī konsultēt klientu par reklāmas aktivitāšu plānošanu un realizēšanu publiskajā telpā.

«H&M piepulcēšanās mūsu klientu lokam viennozīmīgi ir izaicinājums mūsu aģentūrai, jo ir ne tikai iespēja strādāt ar Latvijas tirgum pilnīgi jaunu un vienlaikus ļoti nozīmīgu spēlētāju, bet arī ar uzņēmumu, kas ir drosmīgs dažādu mediju risinājumu izvēlē un izmantošanā,» sacīja Roziņš.

Viņš uzskata, ka H&M ienākšana apģērbu mazumtirdzniecības nozarē, iespējams, liks sarosīties arī citiem šīs nozares spēlētājiem.

MediaCom Latvija pārstāv vienu no lielākajiem mediju un komunikāciju aģentūru tīkliem pasaulē, kas darbojas 89 valstīs un apvieno 111 birojus.

Citas ziņas

Neievērojot ierobežojumus, Ogres novada dome savu aģentūru darbiniekiem izmaksājusi prēmijas

Dienas Bizness,07.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ogres novada domes izveidoto aģentūru darbā Valsts kontrole konstatējusi nepamatotu izmaksu iekļaušanu aģentūru pakalpojumu izcenojumos, negūtus ieņēmumus par aģentūru sniegtajiem pakalpojumiem, kā arī vairākus citus normatīvo aktu pārkāpumus.

Ogres novada dome, veidojot aģentūras vairāku pašvaldības uzdevumu īstenošanai un ar tiem saistīto pakalpojumu sniegšanai, nav nodrošinājusi šo aģentūru darbības plānošanas dokumentu izstrādi, nav noteikusi to darbības rezultatīvos rādītājus, kā arī nav pietiekami uzraudzījusi aģentūru darbību, norāda Valsts kontrole (VK).

VK revīzijā ir konstatējusi nepamatotu izmaksu iekļaušanu aģentūru pakalpojumu izcenojumos, negūtus ieņēmumus par aģentūru sniegtajiem pakalpojumiem, Publisko iepirkumu likumā noteikto procedūru neievērošanu, pašvaldības funkciju izmaksu un darbinieku atlīdzības nepamatotu palielinājumu. Neievērojot normatīvajos aktos noteiktos ierobežojumus, aģentūru darbiniekiem ir izmaksātas piemaksas, prēmijas, pabalsti un naudas balvas 20 tūkstošu latu apmērā.

Citas ziņas

Vērtēs Latvijas radošo un mediju aģentūru reputāciju

Gunta Kursiša,18.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Reklāmas asociācija (LRA), sadarbojoties pētījumu aģentūru ResearchCube, veiks Latvijas radošo un mediju aģentūru reputācijas pētījumu.

Šāds reputācijas tops Latvijā tiks veidots ceturto reizi. Līdz šim tas tika veidots, summējot klientu atsauksmes, aģentūru darbības novērtējumu un izvēli, sadarboties ar aģentūru. Šoreiz aptaujas dalībnieku lokā tiks iekļauti ne tikai aktīvākie industrijas klienti – reklāmdevēji Latvijā un ārpus tās, bet arī aģentūru darbā iesaistītās trešās puses – par mediju aģentūrām viedokli izteiks sadarbības partneri no mediju pulka, savukārt par radošajām aģentūrām izteiksies aģentūru sadarbības partneri tipogrāfijas nozarē, filmu studijās u.c.

Pētījuma mērķis ir iegūt sabiedrisku un vispārēju novērtējumu par aģentūru reputāciju. Pētījumā tiek iekļautas visas aģentūras.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1. novembra komunikācijas grupas IDEA GROUP Latvijas nodaļas vadītāja amatā stājies Janeks Uibo, tā vēsta IDEA GROUP īpašnieks un vadošais partneris Marks Eikners.

Janeks Uibo ir viens no mediju aģentūras MediaCom dibinātājiem un 16 gadus bijis tās vadītājs. Līdzšinējā Uibo darbavieta bija Igaunijas laikraksts Postimees, kur viņš pildīja valdes priekšsēdētāja pienākumus, bet iepriekš strādāja par šī laikraksta mārketinga direktoru.

«Lēmuma pieņemšanā noteicošais arguments man bija izaicinājums, ko šī pozīcija sniedz vadītāja spējām, turklāt darbs citā valstī piešķir tam īpašu pievilcību. Man ir pieredze un es zinu, kā veidot organizāciju, kurā cilvēki var un grib realizēt savu potenciālu. Tas savukārt ceļ klientu un darbinieku apmierinātību, uzlabo finanšu rādītājus un veicina uzņēmuma zīmola atpazīstamības un vērtības celšanos. Mana galvenā misija ir nodrošināt, ka IDEA GROUP būtu uzņēmums, kurā vēlētos strādāt ikviens Latvijas talantīgākais cilvēks nozarē,» teica Janeks Uibo.

Foto stāsts

Eksperti apkopojuši piecus padomus par digitālo komunikāciju uzņēmējiem

Gunta Kursiša,28.12.2013

1. Digitālā komunikācija kā komplekss pasākumu kopums

Digitālās komunikācijas kanāli – mājaslapa, reklāma internetā, partnermārketings, e-pasta mārketings – jāuztver un jāplāno kompleksi, tikai tad var sagaidīt rezultātus. Maksimālam efektam jākoncentrējas uz vienu ziņu dažādās platformās, uzskata eksperti.

Foto: SXC

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salīdzinot ar interneta lietotāju skaitu, ieguldījumi, kas tiek veikti, lai internetā uzrunātu patērētājus, ir neproporcionāli mazi, uzskata Alpha Baltic radošais direktors Gatis Rozenfelds.

Latvijā uz vienu interneta lietotāju tiek tērēti aptuveni 5,8 lati, Dānijā, lai tiešsaistē uzrunātu vienu cilvēku, iegulda 94 latus, Nīderlandē - aptuveni 48 latus, Krievijā – 16 latus, bet Čehijā – 12 latus, ziņo Inbox.lv.

G. Rozenfelds arī norāda - vēl viens klupšanas akmens Latvijas tirgū ir nepietiekama dažādu kampaņas risinājumu integrācija.

Piedāvājam aplūkot Latvijas nozares speciālistu redzējumu par nākamā gada digitālās komunikācijas tendencēm, ko apkopojis Inbox.lv. Aptaujāto ekspertu vidū ir reklāmas aģentūras Alpha Baltic radošais direktors Gatis Rozenfelds, radošās aģentūras DDB sociālo mediju departamenta vadītāja Ieva Knāķe, digitālā mārketinga aģentūras Infinitum valdes priekšsēdētājs Egils Boitmanis, mediju aģentūras Mediacom interaktīvās komunikācijas departamenta vadītājs Iļja Olijevskis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā gadā es ļoti ceru uz stratēģisku pieeju komunikācijā gan no PR aģentūru, gan no klientu puses. Vienkārši sakot, ceru, ka klienti un aģentūras viens otram jautās – kādēļ mēs taisāmies darīt to, ko taisāmies darīt? Vai tas ir mūsu interesēs? Kādas īsti ir mūsu intereses un vai ir skaidrs, kā tās realizēt? Un pieņems izsvērtus lēmumus.

Mana prognoze ir, ka manas cerības nepiepildīsies. Tās noteikti nav piepildījušās 2017. gadā, un nav indikāciju, ka šogad kaut kas varētu mainīties.

Otra prognoze šim gadam ir, ka tās aģentūras, kas joprojām tomēr spēs saprast savus klientus un realitātē, ikdienā piedāvāt klientiem patiešām nepieciešamo (nevis to ierasto, ko aģentūras vai klients labprātāk darītu), būs vinnētājas. Tāpat kā šo aģentūru klienti.

Nozares izaicinājumi un problēmas 2018. gadā

Tā kā šis ir Saeimas vēlēšanu gads, nozarei viens no lielākajiem izaicinājumiem būs tas, ka diennaktī joprojām būs 24 stundas. Šis faktors, apvienojumā ar to, ka daudziem nozares speciālistiem vienalga būs jāved bērni uz skolu, pēcskolas nodarbībām, var ievērojami ietekmēt nozares darbību, kvalitāti. Cerams, nozares uzņēmumu vadītāji būs saprotoši, un pat, ja kādam no politiķiem vai partijām tiks atvēlēts vien reāli pielīgtais darba stundu skaits, no tā necietīs PR projektu vadītāju darba attiecības un karjeras.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gaidot zaļo gaismu aģentūras LETA pirkumam, igauņu investori taisās pārdot nesen iegādāto BNS-Latvija

Tā var visai skaidri saprast no kompānijas UP Invest OÜ vadītāja un valdes locekļa Svena Nūmana, DB sazinoties ar viņu ekspresintervijai par izskanējušo darījumu starp UP Invest un Latvijas ziņu aģentūru LETA. Jau ziņots, ka Igaunijas investīciju holdings UP Invest OÜ, kam vairāku Baltijas aktīvu starpā pieder arī ziņu aģentūru grupa Baltic News Service (BNS), ir iegādājies LETA. Pirkuma summa netiek atklāta, un darījums vēl jāapstiprina Konkurences padomei.

Kompānijas izplatītajā informācijā par darījumu par nekādiem plāniem attiecībā pret BNS nav runas, tāpēc DB par igauņu uzņēmēja sniegto informāciju skaidrības labad pārvaicāja kādam pietuvinātam avotam. Tas sacīja, ka UP Invest plāns pārdot BNS, lai tiktu pie LETA, pastāv «kā scenārijs». Tas nozīmētu, ka esošais akcionārs pārdod aģentūru trešajai personai, «lai teorētiski pastāvētu divas aģentūras un varētu strādāt bez konkurences likumdošanas ierobežojumiem,» saka DB avots. Ja tas atbilst patiesībai, tad faktiski tas nozīmē, ka Igaunijas investori lielākā kumosa dēļ grasās upurēt BNS. Uzņēmumu reģistrā nekāds UP Invest darījums ar BNS aktīviem neparādās, tomēr sarunā ar DB S. Nūmans par to runā kā par notikušu faktu. «Mēs apzinājāmies, ka nevaram būt īpašnieki abām kompānijām, un pārdevām Latvijas BNS. Bija jāizvēlas, vai tūdaļ kļūt par tirgū lielākās kompānijas LETA īpašnieku, pārdodot BNS, un mēs nolēmām pārdot BNS un pirkt LETA.» Jautāts par darījumam izvēlēto laiku, uzņēmējs saka, ka «vispār esam bijuši sarunās ar LETA jau gadu, un apmēram jūnija beigās, jūlija sākumā nonācām pie kopējas sapratnes par pirkšanas–pārdošanas līgumu. Esam sagatavojuši un iesnieguši vajadzīgo dokumentāciju Latvijas Konkurences padomē, lai darījumu pabeigtu». No biznesa viedokļa «mums ir tirgū vadošās ziņu aģentūras Igaunijā un Lietuvā, tāpēc bijām visai ieinteresēti kļūt spēcīgāki arī Latvijā, tai skaitā tieši mediju monitoringa tirgū. Tāpēc šis risinājums mums šķita ļoti loģisks solis». Viņš apstiprina publiskoto informāciju par abu aģentūru turpmāku paralēlu darbību. «Sarunas ar akcionāriem nebija vieglas un tika apsvērts, kā šis darījums ietekmēs citas mūsu mediju kompānijas, bet, visdrīzāk, LETA turpinās darbu kā patstāvīga un no citām mūsu kompānijām neatkarīga aģentūra.» «Mums ir ļoti laba mediju monitoringa tehnoloģija, un LETA ir savējā, un kompānijas ikdienas līmenī nekādu lielo pārmaiņu nebūs,» par tuvākajā laikā gaidāmo saka S. Nūmans. «Būs, protams, jauni valdes locekļi, bet izpilddirektore un valdes locekle Una Klapkalne turpinās iesākto.» Jautāts par LETA biznesa rādītājiem, viņš saka: «Uzskatu, ka mēs varētu panākt labāku sniegumu. Mums vēl nav kontrole pār kompāniju un detaļas precizēsim vēlāk, kad būs atbilde no Konkurences padomes.» Uzņēmējs cer, ka tas notiks vēl augustā vai tuvākā mēneša laikā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ paziņoti Best Marketing organizētā Baltijas aģentūru reitinga rezultāti. Tas reprezentē veiksmīgāko radošo reklāmas aģentūru sasniegumus, pamatojoties uz to panākumiem dažādos starptautiskos konkursos. Par 2024. gada aģentūru Baltijā atzīta Latvijas lielākā reklāmas aģentūra MAGIC, kas 2024. gadā kopumā saņēmusi 53 balvas un nominācijas Baltijas, reģionālajos un Eiropas festivālos un konkursos.

Best Marketing veido Baltijas aģentūru topu kopš 2014. un ir galvenais rādītājs, kas atspoguļo aģentūru radošo izcilību un inovatīvo pieeju komunikācijā un dizainā reklāmas nozarē, atbilstoši aģentūru sniegumam nozares konkursos. Šogad vērtēšanas procesā veiktas izmaiņas un punkti tikuši piešķirti, balstoties tikai uz starptautisko konkursu rezultātiem, vairs nevērtējot vietējos konkursus.

Apliecinot reklāmas nozares augsto līmeni Latvijā, šī gada Baltijas topa desmitniekā iekļuvušas kopumā piecas aģentūras no Latvijas, trīs aģentūras no Lietuvas un divas – Igaunijas.

2024. gada Best Marketing reitinga rezultāti:

  1. Magic (LV)

  2. Not Perfect Vilnius (LT)

  3. Deep White (LV)

  4. Fabula Rud Pedersen (LT)

  5. Golin (LV)

  6. Not Perfect Tallinn (EST)

  7. Autoriai (LT)

  8. Tabasco (EST)

  9. McCann Riga (LV)

  10. White Label (LV)

Finanses

Reitingu aģentūrām jāpieraujas

Didzis Meļķis,28.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ES varas struktūras vienojušās par stingrākiem noteikumiem aģentūrām, kas vērtē valstu kredītreitingus. Par to otrdien vienojies Eiropas Parlaments (EP), Eiropas Komisija un Eiropas Padome. Viens no jaunajiem nosacījumiem ir par reitingu publicēšanu noteiktos datumos trīsreiz gadā.

Lai novērstu interešu konfliktu, tiks mainīti arī noteikumi par aģentūru īpašniekiem. Pašlaik gadās, ka aģentūru īpašnieki daļēji ir tie paši, ko šīs aģentūras vērtē. Tāpat konkurences uzturēšanai tiks aizliegta aģentūru apvienošanās.

Pašreizējā vienošanās ir tikai sākums, EP preses relīzē komentē procesā iesaistītais Itālijas eiroparlamentārietis Leonardo Domeniki (S&D), jo EP uzskata par nepieciešamu reitingu aģentūru darbību reglamentēt vēl vairāk. EP diskusijās, piemēram, ir izskanējuši protesti, ka aģentūras mēdz nākt klajā ar paziņojumiem par valstu finanšu stāvokli visnepiemērotākajās situācijās. Skepse dažkārt bijusi arī par šo spriedumu pamatotību.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar šī gada februāri, par Baltijas gada aģentūru atzītā "DDB Latvija" kļūst par daļu no Ziemeļvalstu aģentūru tīkla "NORD" un turpinās savu darbību ar nosaukumu "NORD DDB RIGA".

Aģentūra tāpat kā līdz šim būs arī daļa no "DDB Worldwide" starptautiskā tīkla, tomēr izteikti ciešu sadarbību turpmāk veidos tieši ar Ziemeļvalstu reģiona DDB aģentūrām.

"Nepilnos 25 darbības gados "DDB Latvija" nostiprinājusi vadošās pozīcijas Baltijā. Tāpēc nu speram lielu soli tālāk, apvienojot spēkus ar Skandināvijas progresīvākajām aģentūrām. Kopīgi radīta tendenču bibliotēka, jauni instrumenti, metodes un reģionāli sadarbības projekti ir tikai daļa no ieguvumiem, ko mums paver šī Ziemeļeiropas aģentūru apvienība. Tā ļaus piedāvāt jaunas iespējas arī visiem mūsu sadarbības partneriem Baltijā, Eiropā un citos eksporta tirgos," skaidro "NORD DDB RIGA" direktors Andris Rubīns.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krīzes situācijā virsroku gūst zīmoli, kas pārstāv nacionālas vērtības.

Tā intervijā DB pauž Jevgeņijs Toņevs – Odesā uzaugušais un Kijevā ilgāku laiku strādājušais reklāmas speciālists tagad jau vairākus gadus pārstāv Leo Burnett reklāmas tīklu Maskavā, šobrīd pildot aģentūras Arc Russia radošā direktora pienākumus un apkalpojot vislielākos zīmolus Krievijā.

Daudzas Latvijas radošās nozares ierasti lūkojas rietumu virzienā, tāpēc dažkārt nākas secināt, ka, neskatoties uz kopīgo ģeogrāfiju, tikpat kā neko nezinām par notikumiem un tendencēm, kas valda vien pārsimts kilometru uz austrumiem. Viens no izņēmumiem ir vietējā reklāmas industrija, kuras gada centrālajā pasākumā Golden Hammer regulāri viesojas arī Krievijas speciālisti, tostarp J. Toņevs. Sarunā ar DB viņš stāsta par Krievijas interneta drudzi, dalās pieredzē par darbu ar naftas magnātiem un apgalvo, ka pārāk labos apstākļos reklāma kļūst neinteresanta.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par zīmolu izaicinājumiem mūsdienās, publiskajiem līderiem, profesionālu reputācijas veidošanu, gatavošanos krīzēm un vai tas maz ir iespējams, arī par pašas sabiedrisko attiecību nozares izaicinājumiem Dienas Bizness saruna ar sabiedrisko attiecību aģentūras Repute dibinātāju Ivetu Dzērvi.

Ko šodien nozīmē bieži piesauktais vārds reputācija? Tagad jau šo vārdu piesauc ne tikai profesionāļi, bet reputāciju izvērtē pat valsts institūcijas pirms sadarbības uzsākšanas.

Reputācija ir uzticēšanās. Un uzticēšanās pamatā ir stāsts, ko mēs veidojam par sevi, savu pakalpojumu vai produktu. Taču ir viens “bet”… Stāsta veidošana ir ļoti laikietilpīgs process, un tas ilgst visu profesionālo dzīvi, ja runājam par cilvēku. Savukārt, ja runājam par produkta vai uzņēmuma zīmolu, tad tik ilgi, kamēr šis zīmols pastāv, un zināmi nospiedumi cilvēku atmiņās saglabājas arī pēc tam. Būtiski, lai stāsts būtu patiess. Ir iespējams radīt uz meliem balstītu stāstu, bet tad tas nebūs dzīvotspējīgs. Ir faktiski neiespējami klāstīt, ka sapuvis ābols ir sulīgs un gards.

Tirdzniecība un pakalpojumi

Relaks tūre klienti par nenotikušu ceļojumu saņēmuši apdrošināšanas atlīdzības 28,5 tūkstošu eiro apmērā

Žanete Hāka,19.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas sabiedrība BTA Insurance Company SE, izpildot visas uzņemtās saistības, kas izriet no BTA un SIA Relaks tūre savstarpēji noslēgtā apdrošināšanas līguma, izmaksājusi SIA Relaks tūre klientiem apdrošināšanas atlīdzības līgumā norādītās kopējās apdrošinājuma summas – 28,5 tūkstošu eiro – apmērā.

Tomēr, ņemot vērā to, ka SIA Relaks tūre bija apdrošinājusi savu saistību izpildi par minimālo summu, kas noteikta attiecīgo jomu regulējošajos normatīvajos aktos, bet kas neatbilst tās patiesajām uzņemtajām saistībām, lielam skaitam SIA Relaks tūre klientu par nenotikušu ceļojumu rezultātā radītajiem zaudējumiem būs jāvēršas tiesībaizsardzības iestādēs. Šis gadījums uzskatāmi parāda, ka valsts nepilnīgas tūrisma nozares kontroles dēļ tūrisma aģentūru klienti nav pasargāti no zaudējumiem, kas var rasties situācijās, ja tūrisma aģentūra nonāk finansiālās grūtībāsl, informē BTA.

Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem par tūrisma operatora, tūrisma aģenta un klienta tiesībām un pienākumiem, kompleksa tūrisma pakalpojuma sagatavošanas un īstenošanas kārtību, klientam sniedzamo informāciju un naudas drošības garantijas iemaksas kārtību, SIA Relaks tūre pienākums bija nodrošināt savu klientu iemaksātās naudas drošības garantiju. Drošības garantijai bija jābūt pietiekamai, lai nodrošinātu klientu iemaksātas naudas atmaksāšanu, bet ne mazākai par 28 457,44 eiro. Izpildot normatīvajos aktos noteiktās minimālās prasības, SIA Relaks tūre pērnā gada 15. oktobrī noslēdza ar BTA apdrošināšanas līgumu saskaņā ar Tūrisma operatoru saistību izpildes apdrošināšanas noteikumiem par apdrošinājuma summu 28 500 eiro.

Tehnoloģijas

Latvijā sadodas rokās, lai ātri izstrādātu risinājumus cīņai ar Covid-19

Lelde Petrāne,20.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš otrdienas tiešsaistes vidē darbojās pirmais pilnībā virtuālais hakatons "HackForce", kura mērķis bija meklēt risinājumus koronavīrusa krīzes radītajiem izaicinājumiem. Finālā piedalījās 28 komandas, bet par labāko atzina "Face Shied".

Līdz hakatona noslēgumam tajā aktīvi darbojās 28 komandas, bet kopumā projektam dažādās lomās pieslēdzās vairāk nekā 800 cilvēki no 25 dažādām pasaules valstīm. Projektu autori ar mentoru palīdzību izstrādāja idejas un risinājumus koronavīrusa krīzes mazināšanai, un prezentēja izstrādātos prototipus publiski tiešsaistes vidē.

Projekti tika izstrādāti četrās būtiskākajās nozarēs, kurām šobrīd nepieciešama palīdzība un ātri integrējami risinājumi - medicīna un veselības aprūpe, koronavīrusa krīzes risinājumi, izglītība, kā arī ekonomika un uzņēmējdarbības atbalsta projekti.

Pirmo vietu un 10 000 eiro turpmākai projekta izstrādei ieguva "Face Shied", par otro veiksmīgāko ideju tika atzīta "Emergency Ventilator" un tā ieguva 7000 eiro lielu sākuma kapitālu, 3. vietu un 5000 eiro saņēma "Exonicus", 4. vietu un 1500 eiro idejas attīstībai ieguva "Flipful", bet 5. vieta un 1500 eiro naudas balva tika piešķirta "Stay Home" ("Paliec Mājās").

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāzas ir ne vien svētki jaunajam pārim un viesiem, bet arī garantēts bizness kāzu aģentūrām, fotogrāfiem, svinību vietām, ēdinātājiem, floristiem un citiem kāzu rīkošanā iesaistītiem uzņēmējiem. Kāzu aģentūru vidū valda liela konkurence, un saskaņā ar portāla precos.lv datiem Latvijā ir 16 kāzu aģentūru un vairākas privātpersonas, kas piedāvā kāzu rīkošanas pakalpojumus, trešdien raksta laikraksts Diena.

Aptaujātās kāzu aģentūras stāsta, ka par klientu trūkumu sūdzēties nevar un, lai gan pārsvarā kāzu svinības tiek rīkotas no maija līdz septembrim, darba kāzu sagatavošanā netrūkst arī ziemā. Jāteic, ka Latvijas kāzu aģentūru pakalpojumus mēdz izmantot ne tikai mūsu valsts pāri, bet arī pāri no Skandināvijas, Krievijas, Vācijas un citām valstīm.

Kāzu aģentūras Mīlestība īpašniece un direktore Dace Miezīte stāsta, ka biznesu iespējams plānot, jo pāri līgumu ar aģentūru par svinību rīkošanu slēdz aptuveni pusotru gadu pirms kāzām. Aģentūra piedāvā pilnu pakalpojumu spektru, sākot no laulību gredzeniem, floristiem, fotogrāfiem un vakara vadītājiem līdz svinību vietas dekorēšanai un transporta organizēšanai. D. Miezīte stāsta, ka klienti, kas izvēlas kāzu rīkošanai piesaistīt aģentūru, parasti tai uztic visu kāzu organizēšanu. «Vidēji mēs sarīkojam līdz 50 kāzām gadā, vasaras vidū ir nedēļas nogales, kad mums ir piecas kāzas vienlaikus. Ja runājam par mūsu pakalpojumu izmaksām, tās sastāv no divām daļām: samaksa par pakalpojumiem un noteikts procents no kopējām izmaksām,» klāsta D. Miezīte.

Pakalpojumi

Havas Group: Baltijai ir liels potenciāls

Armanda Vilcāne,12.04.2019

Havas Group prezidents un izpilddirektors Ziemeļvalstīs, Centrāleiropā, Austrumeiropā un Tuvajos Austrumos Alberto Kanteli

Foto: Marek Metslaid

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nepieciešamības gadījumā Havas Group varētu iegādāties arī citus uzņēmumus Latvijā vai Baltijā, taču konkrēti darījumi pagaidām netiek plānoti.

To intervijā DB norāda Havas Group prezidents un izpilddirektors Ziemeļvalstīs, Centrāleiropā, Austrumeiropā un Tuvajos Austrumos Alberto Kanteli (Alberto Canteli). Jau ziņots, ka pērnā gada nogalē Havas Group iegādājās mārketinga komunikāciju aģentūras Idea Group kontrolpaketi, tādējādi veicot lielāko investīciju Baltijas komunikāciju aģentūru vēsturē. A. Kanteli šo darījumu uzskata par veiksmīgu, norādot, ka kopumā Baltijas tirgum ir liels potenciāls.

Fragments no intervijas

Kā kopumā vērtējat mediju aģentūru tirgu pasaulē – kā tas ir mainījies?

Reklāmas nozare sevi ir izsmēlusi, tāpēc jāatzīst, ka mēs pārstāvam biznesu, kas ir lielu pārmaiņu priekšā. Liela daļa mediju aģentūru savu darbību sāka kā reklāmas vietu nodrošinātāji un reklāmu izvietotāji, konsultējot un pārstāvot klientu intereses tiešajā reklāmā, taču, laikam ejot, situācija ir mainījusies – šobrīd aģentūras jau nodrošina pilnu servisu. Havas Group es strādāju jau 20 gadus, un jāatzīst, ka šo gadu laikā daudz kas ir mainījies. Manuprāt, pārmaiņas ir laba lieta, es piekrītu teicienam, ka pastāvēs tas, kurš mainīsies. Tieši pārmaiņas mūsu uzņēmumam ļāvušas kļūt par tirgus līderi, jo nereti citi tirgus spēlētāji vienkārši nespēj konkurēt ar mūsu piedāvājumu. Kamēr konkurenti iegādājās jaunas reklāmas aģentūras, palielinot tikai to skaitu, mēs esam rīkojušies gudrāk – esam apvienojušies ar pasaulē lielāko reklāmas, satura un tehnoloģiju aģentūru Vivendi, kas neapšaubāmi sniedzis mums jaunas iespējas tirgū.

Internets

Eiropas ziņu aģentūras pārmet Google un Facebook ziņu piesavināšanos

LETA--AFP,04.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākās ziņu aģentūras otrdien pārmetušas uzņēmumiem «Google» un «Facebook» ziņu piesavināšanos un aicinājušas interneta gigantus vairāk dalīties savos ienākumos ar medijiem.

Publikācijā, ko parakstījuši 20 aģentūru, tostarp Francijas «Agence France-Presse» (AFP), Lielbritānijas «Press Association» un Vācijas «Deutsche Presse-Agentur» (DPA), vadītāji, Eiropas Parlaments (EP) aicināts modernizēt autortiesības Eiropas Savienībā (ES), lai palīdzētu novērst «grotesko nevienlīdzību».

Ziņu aģentūru vadītāji norādījuši, ka interneta kompāniju prakse piesavināties mediju saturu un izplatīt to par velti, kā arī to gūtā peļņa no reklāmām rada draudus gan patērētājiem, gan demokrātijai.

EP likumdevēji šomēnes gatavojas apspriest jauno autortiesību noteikumu direktīvu, kas liktu interneta gigantiem vairāk maksāt par radošo saturu, kas tiek izmantoti to platformās, piemēram, ziņām, mūziku un filmām.

Pasaulē

Dienas tēma: Kredītreitingu piešķiršanas sistēma pārdzīvo smagus laikus

Jānis Šķupelis, Dienas Bizness,10.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepriekšējās finanšu krīzes laikā saasinājās diskusija par starptautisko kredītreitingu aģentūru darbu. Proti, ir visai pamatotas bažas par to, ka šie svarīgie reitingi daļā gadījumu nemēdz patiesi atspoguļot realitāti, kur kāda konkrētā aizņēmēja risks, piemēram, ir būtiski lielāks vai mazāks nekā piešķirtais novērtējums.

Šajā lauciņā var minēt, piemēram, eirozonas perifērijas valstis, kurām pirms globālās finanšu krīzes kredītnovērtējumi bija gandrīz ideāli. Galu galā sanāca, ka daļa šo valstu ir eirozonas parādu krīzes epicentrā, kur dažas no tām strauji nonāca pat uz defolta robežas. Situācija kādu problēmu gadījumā var mainīties visai ātri, kas attiecīgi nozīmētu, ka agrāk piešķirto ļoti labo ilgtermiņa reitingu ātri vien jāsteidz mainīt, un tomēr tas nav atainojis pareizo situāciju. Reitingu aģentūru darbu varētu salīdzināt ar zīlēšanu, kuru arī vienmēr vajadzētu uztvert ar zināmas skepses piedevu.

Tāpat skepsi varētu veltīt tradicionāli pašu ietekmīgāko pasaules tautsaimniecību reitingiem. Faktiski visas šīs valstis pēdējo gadu desmitu laikā ievērojami palielinājušas savas saistības, kur to ekonomikas izaugsmes tempus vairs nevar nosaukt par īsti apmierinošiem, kas apdraud tā saucamo izaugšanu no parādiem. Jāņem vērā, ka pie lieliem parāda apjomiem ir smagāks slogs budžetam. Bieži var sanāk, ka nākas aizņemties, lai segtu iepriekšējās parādsaistības (jeb jāemitē parāds, lai atdotu iepriekšējo parādu). Arvien lielāki parādu apjomi pie stagnējošām tautsaimniecībām rada risku nozīmīgai globālai parādu krīzei.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas Centrālā banka piektdien paziņoja, ka līdz gada beigām izveidos jaunu reitingu aģentūru, kas varētu konkurēt ar ASV aģentūrām, kuras nesen samazināja valsts kredītreitingu.

Maskava šā gada sākumā asi kritizēja reitingu aģentūru Moody’s un Standard & Poor's lēmumus samazināt valsts kredītreitingu līdz tā dēvētajam atkritumu jeb investīcijām nepiemērotam līmenim, nodēvējot tos par politizētiem.

Aģentūras šādi rīkojās laikā, kad Krievijas ekonomika nonāca recesijā rietumvalstu noteikto sankciju un naftas cenu krituma dēļ.

«Krievijas tirgum ir nepieciešama spēcīga kredītreitingu aģentūra ar augstu korporatīvās pārvaldes un profesionālisma līmeni, spēju ievērot ekonomikas intereses un būt cienījamai gan starp krievu, gan ārvalstu investoriem,» piektdien norāda centrālā banka.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nereti uzņēmēji ir spiesti atteikties no pasūtījumiem un ražot mazāk, jo nav darbaspēka, bet darbaspēks ir. Problēmu var atrisināt īsā laika posmā, un to palīdzēs izdarīt personāla nomas uzņēmums Agence, tikai ir jāpieņem ideja par darbaspēka nomu kopumā. To intervijā Dienas Biznesam atklāj personāla nomas uzņēmuma Agence valdes priekšsēdētājs Rolands Einštāls un personāla attīstības vadītāja Rute Baltruka.

Uzreiz vērsim pie ragiem – kādēļ, pēc jūsu domām, ir situācija, ka uzņēmumi padodas un nespēj atrast darbiniekus ražošanas nodrošināšanai vajadzīgajā apjomā, tostarp atsakoties no jauniem pasūtījumiem?

Rolands Einštāls: Šobrīd darba tirgū praktiski nav informācijas par personāla nomas iespējām, un, pat ja uzņēmēji zina par šādu iespēju, tā netiek ņemta vērā kā nopietna. Nav jau Latvijā pārāk daudz šo personāla nomas uzņēmumu, kuri nodarbojas tieši ar vietējā tirgus apkalpošanu. Neslēpšu, arī mūsu uzņēmumam ir sadarbības partneri Dānijā un mēs piedāvājam iespējas darbiniekiem braukt strādāt uz šo valsti. Fakts ir, ka cilvēki grib strādāt tepat, viņi ir, un ir uzņēmumi, kuriem ir nepieciešami cilvēki, turklāt algu, dzīvošanas izmaksu un pārtikas cenu atšķirības kopumā nav tik nozīmīgas, lai izvēlētos darbu ārzemēs kā vienīgo iespēju.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izejvielu sadārdzinājums un darbaspēka pieejamība būs galvenie ēdināšanas nozares izaicinājumi

Uzņēmēji DB un DNB bankas rīkotā apaļā galda diskusijā prognozē jaunu spēlētāju ienākšanu tirgū un paredz, ka nākotnē varētu pieaugt gatavo maltīšu piegādes klientiem.

Kāda šobrīd ir situācija sabiedriskajā ēdināšanā? Vai, uzlabojoties ekonomiskajai situācijai un augot iedzīvotāju labklājībai, ēdināšanas uzņēmumi izjūt tendenci vairāk ieturēt maltīti ārpus mājas?

McDonald’s Mārketinga direktore Baltijas valstīs Baiba Zaķe:

Šobrīd noteikti ēšana ārpus mājas kļūst arvien populārāka. Ja kādu laiku bija sajūta, ka cilvēki vairāk gatavo, tagad vairs tā nav. Jo laika, kas paliek pāri pēc saspringtās ikdienas, ir tik maz, ka cilvēki labāk izvēlas vairāk laika pavadīt ar draugiem un ģimeni, nekā būt pie katliem. Redzam arī, ka McDrive vairāk cilvēku brauc, lai ietaupītu savu laiku, paņem maltīti un brauc tālāk.

Citas ziņas

Latvijā, sniedzot pakalpojumus ārvalstu adoptētājiem, «barojas» vesela industrija

Dienas Bizness,29.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latviešu bērni adopcijā Amerikas Savienotajās Valstīs (ASV) nonāk ar šīs lielvalsts biznesa organizāciju - adopciju aģentūru - starpniecību. Mūsu valsts Labklājības ministrija (LM) akreditējusi 14 šādu organizāciju, un to mājaslapās pieejamie izcenojumi parāda, ka viena bez vecāku gādības palikuša latvieša padarīšana par amerikāni adoptētājiem izmaksā vidēji 15 tūkstošus eiro. Tādējādi ASV adopciju servisi uz mūsu bērnu rēķina gadā apgroza aptuveni pusotra miljona eiro, no kuriem daļa «silda» arī Latvijas ekonomiku, vēsta laikraksts Diena.

Katrai aģentūrai Latvijā ir savs pārstāvis - to vidū arī augsta bijusī LM amatpersona - Ārpusģimenes aprūpes departamenta Adopcijas nodaļas vadītājs Jānis Veinbergs. Izpētot sarakstu, atklājies, ka par visām 14 aģentūrām Latvijā «rūpi tur» kopumā tikai četras personas - neskaitot Veinbergu, Babītes novada domes deputāts, jurists un Pēdējo dienu svēto Jēzus Kristus baznīcas jeb mormoņu Rīgas Imantas draudzes priekšsēdētājs Gatis Senkāns, bijusī ilggadējā sociālās aprūpes centra Tērvete direktore Daina Roze un advokāte Kristīne Lemantoviča.

Tie, kuri piekrituši runāt par adopciju organizēšanas finansiālo aspektu, Dienai apgalvojuši, ka ar aģentūru izcenojumiem neesot saistīti un arī nezinot, ko sevī ietver izmaksu pozīcijas, piemēram, «valsts nodeva». Veinbergs sacījis, ka mājaslapā publiskotās izmaksas esot aģentūras iekšējā lieta un viņam ar to neesot nekādas saistības, savukārt Lemantoviča vēlāk precizējusi, ka konkrētā summa ietverot juridiskos pakalpojumus mūsu valstī, adoptētāju dokumentu sagatavošanu un legalizēšanu sūtīšanai uz šejieni, kā arī pasta un tulkošanas izmaksas. «Vienīgā valsts nodeva Latvijā, kas tiek maksāta adopcijas procesā, ir par pieteikumu sevišķās tiesāšanas kārtībā. Taču juridisko pakalpojumu sniegšana, kā arī dokumentu tulkošana un notariālā apstiprināšana ir sarežģīts un dārgs process,» piebildusi advokāte. Par savu palīdzību ārvalstu adoptētājiem viņa runājusi drīzāk kā par sirdslietu un aicinājumu nekā ienākumu avotu un piebildusi, ka par darbu saņemot adekvātu summu, no kuras tiekot nomaksāti visi nodokļi.

Internets

Sociālie tīkli – uz palikšanu

Anda Asere,23.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālo tīklu apkalpošana Latvijā dažiem uzņēmumiem ir patstāvīgs bizness, bet citiem viens no papildpakalpojumiem, ko piedāvāt saviem klientiem, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Uzņēmumi izvēlas dažādus ceļus – algot savus darbiniekus zīmola komunikācijai sociālajos tīklos vai arī sadarboties ar aģentūru, kam tas ir ikdienas darbs. Artūrs Mednis, Inspired Digital valdes loceklis, stāsta: «Satura mārketingā komunikācija sociālajos tīklos ir viena no biežāk izmantotajām taktikām un var būt patstāvīgs bizness arī aģentūrai. Inspired Digital ir tam pierādījums. Mēs darbību sākām 2009. gadā ar vienu cilvēku, bet tagad Rīgas birojā strādā jau vairāk nekā 30 cilvēku un pa pieciem Tallinā un Viļņā. Mūsu apgrozījums jau vairākus gadus ir virs viena miljona eiro. Diemžēl kā bizness tas nav ļoti ienesīgs – pelņa ir tikai daži procenti. Uzņēmumi Latvijā nav gatavi par šo pakalpojumu maksāt tūkstošiem eiro ik mēnesi.» Tāpēc arī cilvēki, kuri šajā jomā strādā, lielākoties ir savas nozares fanātiķi, viņiem tas ir dzīvesstils un hobijs. Taču sabiedrisko attiecību uzņēmumi, eksperta skatījumā, vienmēr būs vairāk kompetenti, tieši sniedzot tradicionālos sabiedrisko attiecību pakalpojumus. Sociālie mediji nav to prioritāte, tāpēc sabiedrisko attiecību uzņēmumu pakalpojumu portfelī šis pakalpojums nav būtisks un veido niecīgu apgrozījuma daļu. «Tik mazā tirgū kā Latvija gandrīz katrā industrijā uzņēmumu skaits ir proporcionāli lielāks, nekā citās lielajās Eiropas valstīs. Sociālo mediju kontu apkalpošana ir neliels izņēmums. Iespējams, visu laiku pastāvīgi mainīgās vides dēļ, iespējams – ne pārāk rentablā biznesa dēļ tirgū faktiski nav citu aģentūru, kas izstrādā saturu ar izteiktu fokusu tikai uz digitālo vidi un sociālajiem medijiem. Citas līdzīgas aģentūras ir paplašinājušas fokusu, izstrādājot arī vides un interneta reklāmu maketus vai meklējot citas peļņas iespējas. Šī joma joprojām aug, un, domājams, tā nekad nebūs nostabilizējusies, jo vide visu laiku mainās tik strauji, ka tu vienkārši nedrīksti stāvēt uz vietas,» uzskata A. Mednis. Arī radošās aģentūras Click vadītājs Māris Reliņš teic, ka vairumam dažādu aģentūru sociālo mediju pakalpojums ir kā bonuss, lai klientam nebūtu iespēja strādāt ar citu aģentūru, bet tas nav šo uzņēmumu pamatbizness. «Šī iemesla dēļ mēs nereti vēl redzam sociālajos tīklos muļķīgus «like and share» konkursus, gramatiski nepareizus tekstus, bildes, kas paņemtas no pirmajiem Google attēlu rezultātiem. Mēs ejam nedaudz citu ceļu – sociālie mediji ir un būs svarīga uzņēmuma daļa, no tā esam cēlušies, taču esam uzaudzējuši muskuļus arī citās nozarēs,» teic M. Reliņš.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Godātais ministra kungs! Man bija liels pagodinājums būt par Jūsu padomnieku sabiedrības veselības jautājumos, un jāteic – vismaz 90% jautājumu par sabiedrības veselību mūsu viedokļi saskanēja, teikts ārsta Pētera Apiņa publiskajā lūgumā atbrīvot viņu no veselības ministra Hosama Abu Meri padomnieka amata.

Bija prieks strādāt Jūsu komandā brīžos, kad Jūs ar savu milzīgo enerģiju un politisko pieredzi atbalstījāt tabakas lietošanas mazināšanu, likumdošanas iniciatīvas, kas aizliedza aromatizētās vielas elektroniskajās cigaretēs, atbalstījāt iniciatīvas mazkustības un aptaukošanās pandēmijas apturēšanā, īpašu uzsvaru liekot uz bērnu un jaunatnes sportu, virzījāt alkohola ierobežojumus nevienkāršajā cīņā ar alkohola lobiju. Par to visu vēlos Jums publiski pateikties un vēlēt panākumus tālākā darbībā.

Diemžēl pēdējos divus mēnešus man nav bijusi iespēja ar Jums parunāties, paust savu viedokli vai uzzināt Jūsu norādījumus. Vēlos norādīt, ka padomnieka amats tikai kā amata nosaukums man nav nepieciešams. Gandrīz trīsdesmit gadus mana pamatnodarbība ir medicīnas žurnālistika, neatkarīgi vai tā ir bijusi žurnālu galvenā redaktora amatā vai vienkārša publikācija, skaidrojot latviešu valodā sabiedrības veselības, cilvēka fizioloģijas, slimību patoģenēzes, zāļu iedarbības un blakņu vai veselības organizācijas jautājumus. Latviešu valodā diemžēl maz ir ārstu, kas raksta par veselības jautājumiem, bet Veselības ministrijas un SPKC izklāsts nereti ir rakstīts samocītā birokratizētā valodā, un reti sasniedz lasītāju. Vidēji gadā rakstu 80–100 publikāciju, tā ka mans kopējais publikāciju skaits veselības jomā pārsniedz 3000 (nekad neesmu saņēmis valsts vai pašvaldību atbalstu par sabiedrības veselības publikācijām). Esmu 20 grāmatu autors un vairāk nekā 50 grāmatu (galvenokārt par medicīnu) galvenais redaktors un joprojām dažādās formās sadarbojos ar globāli nozīmīgākajiem medicīnas un veselības žurnāliem. Te man jāteic, ka Meijo klīnikā ir speciāla medicīnas publikācijas nodaļa, kurā strādā (raksta bērniem un pieaugušajiem, grūtniecēm un hroniskiem slimniekiem, slimniekiem pēc operācijām un traumām utt.) četrpadsmit ārsti (iespējams, šis skaitlis šobrīd ir nedaudz pamainījies). Angļu, bet īpaši spāņu valodā ir simtiem ārstu, kas ar saviem rakstiem izglīto dzimtajā valodā lasošus ļaudis. Lielā mērā mazais skaidrojošo publikāciju skaits Latvijā ir iemesls zemajai veselības pratībai, bet pratības neesamība ir iemesls sliktiem sabiedrības veselības rādītājiem.

Pakalpojumi

Lielākā investīcija Baltijas komunikācijas aģentūru vēsturē

Lelde Petrāne,19.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Idea Group īpašnieki ir pārdevuši uzņēmuma kontrolpaketi pasaules vadošajai komunikācijas grupai Havas. Šī ir lielākā investīcija Baltijas komunikācijas aģentūru vēsturē.

Mārketinga komunikācijas grupa Idea ir Havas partnere Baltijā kopš 2003. gada. Saskaņā ar parakstīto līgumu Havas pieder 51 procents no Idea, savukārt pārējo daļu īpašnieki joprojām ir esošie Baltijas partneri.

Darījuma summa netiek atklāta.

Idea Group partneris Marks Eikners norāda: «Mēs ticam, ka Havas mums dos papildu jaudu, attīstot produktus, pakalpojumus un - jo īpaši - tehnoloģijas. Digitālajā pasaulē mēs lieliem soļiem iesim uz priekšu.»

Alberto Kanteli, Havas Group prezidents un izpilddirektors Ziemeļvalstīs, Centrāleiropā, Austrumeiropā un Tuvajos Austrumos, informē: «Mēs uzticamies pašreizējiem vadītājiem un esošajai struktūrai un neplānojam to mainīt. Turklāt mēs sniegsim visu nepieciešamo atbalstu, lai veicinātu uzņēmuma turpmāko izaugsmi. Piemēram, Havas ir savas sociālās, mobilās un digitālās platformas, un mūsu mātes uzņēmumam Vivendi pieder tādi zīmoli kā Canal+ un Universal Music, kas nodrošinās mūsu Baltijas komandām pavisam jaunas iespējas.»

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aģentūru holdinga Omnicom Media Group (OMG) mediju aģentūru "PHD Latvia" turpmāk vadīs Annija Spēka, informē uzņēmumā.

"Šobrīd reklāmas nozare piedzīvo ļoti straujas pārmaiņas un to paātrinājusi arī pandēmijas situācija, kas liek zīmoliem komunicēt ar klientiem iepriekš neparedzētos apstākļos. Tas prasa reklāmas uzņēmumiem būt īpaši operatīviem un spējīgiem ne tikai pielāgoties, bet arī veidot vēl nebijušus risinājumus. Nozīmīgāka loma ir piešķirta tehnoloģiju attīstībai un inovācijām, kas strauji ienāk reklāmas nozarē, kura ir lielas transformācijas izaicinājuma priekšā. Veids kā cilvēki uztver informāciju, saņem un apmainās ar to ir būtiski mainījies. Tieši Annijas vadības pieredze, personiskās kvalitātes un pārliecinošās zināšanas tehnoloģiju jomā bija izšķirošas šī amata uzticēšanai tieši viņai. Laikā, kad notiek tik strauja interneta vides, e-komercijas un tehnoloģiju attīstība, mediju aģentūras galvenais izaicinājums ir būt soli priekšā notikumiem un spēt PHD klientu biznesu pielāgot tām pārmaiņām, ar kurām saskaramies šodien. Esmu pārliecināts, ka Annijas zināšanas un enerģija ļaus "PHD Latvia" kļūt par inovatīvāko mediju aģentūru datu un tehnoloģijas pasaulē,” komentēja SIA „PHD Latvia" īpašnieka SIA Omnicom Media Group valdes priekšsēdētājs Henrijs Bukavs.