Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir uzlicis 1500 Ls naudas sodu Narvesen Baltija par neatbilstošu cigarillu «Partner» reklāmas izvietošanu uzņēmuma tirdzniecības vietās.
PTAC ir izvērtējis 22.martā izplatīto reklāmu Narvesen kioskā Ierēdņu un K.Valdemāra ielas krustojuma, kā arī K.Valdemāra un Sporta ielas krustojuma, kurā tiek reklamēti tabakas izstrādājumi ar nosaukumu «Partner».
Uzņēmums PTAC paskaidroja, ka Narvesen konkrēto produktu ir iegādājusies no Greis, savukārt produkta plauktiņus izvietošanai piegādāja Philip Morris Latvia, kurš tirdzniecības vietās cigarillas «Partner» ir izvietotas atsevišķi no parējām cigaretēm, jo tās ir citādāks izstrādājums.
Vēlāk PTAC lūdza Narvesen sniegt skaidrojumus par to, vai par reklāmas izplatīšanu Narvesen ir noslēgts kāds sadarbības līgums, un cik lielu samaksu uzņēmums ir saņēmis par reklāmas sniegšanu.
Narvesen uzsvēra PTAC, ka uzņēmuma mērķis nebija reklamēt cigarillas, bet gan dot patērētājiem iespēju atšķirt un iepazīt pilnīgi jaunu un atšķirīgu produktu, tāpēc uzņēmums lūdza PTAC nepiemērot administratīvo sodu.
Tomēr ņemot vēra, ka ir izplatīta tabakas izstrādājumu reklāma, PTAC norāda, ka jāņēm vērā Reklāmas likuma papildu prasības, proti, kurās teikts, ka par tabakas izstrādājumu reklāmu tiek uzskatīta – jebkura veida izplatīta informācija, tai skaita komerciāls paziņojums, piemēram, iespieddarbi, plakāti, uzlīmes, reklāmas attēli uz sienam, kuras mērķis ir tieši vai netieši veicināt tabakas izstrādājumu pirkšanu un patēriņu.
Izvērtējot visus apstākļus un to, ka uzņēmums sadarbojās ar PTAC, Narvesen tiek piemērots mazāks sods 1500 Ls, lai gan likums par šādiem pārkāpumiem ļauj piemērot sodu līdz 10 tūkst. Ls.