Nevar sagaidīt pasažieru pārvadājumu noteikumus 

Rīga iesniegs jaunus priekšlikumus; iebildumu novēršana rit gausi

Egons Mudulis, 16.6.2015

Šobrīd valdības atbalstu gaida divi Ministru kabineta (MK) noteikumu projekti, kas regulē pasažieru pārvadājumus ar autobusiem. Neizpratnē par normatīvo aktu buksēšanu ir nozares komersantus pārstāvošā Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija (LPPA).

Degošākie ir iekšzemes neregulāro pārvadājumu noteikumi, kam vajadzētu stāties spēkā jau 1. jūlijā. DB jau rakstījis (24.04.2015.), ka MK noteikumu izstrādi paredz aprīlī veiktie Autopārvadājuma likuma grozījumi. Līdz ar to policijas rīcībā būs normatīvie akti, uz kuru pamata vieglāk identificēt un sodīt nelegālos pārvadātājus, kas neregulāro pārvadājumu aizsegā nosmeļ pasažierus regulārajiem pārvadātājiem. Satiksmes ministrijas (SM) Autosatiksmes departaments sniedz visai nekonkrētu atbildi uz jautājumiem par to, kad īsti plānots valdībā apstiprināt šos noteikumus un kādi ir kavēšanās iemesli: «Šobrīd noris saskaņošanas process, šie ir jauni MK noteikumi, acīmredzot tādēļ citām institūcijām rodas jauni iebildumi.»

Pēc LPPA direktora Ivo Ošenieka teiktā, asociācija normatīvā akta projektu ir saskaņojusi, tādēļ ir neizpratnē par to, kādēļ tas netiek virzīts tālāk. Viņš bažījas par to, vai tik noteikumos netiek plānots iestrādāt kādas prasības, kas ar nozari nav izdiskutētas. Piemēram, Rīgas domes Drošības, kārtības un korupcijas novēršanas jautājumu komitejai esot bijuši priekšlikumi, kas LPPA nav pieņemami. Tie gan atvieglotu darbu pašvaldības kontrolējošajām institūcijām, taču uzņēmēji tos neatbalstītu.

Otrs normatīvā akta projekts, kas pēc izsludināšanas Valsts sekretāru sanāksmē pērnā gada novembrī tā arī nav ticis līdz skatīšanai valdībā, ir «Kārtība, kādā nosaka un kompensē ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistītos zaudējumus un izdevumus un nosaka sabiedriskā transporta pakalpojuma tarifu». DB jau rakstījis (21.11.2014.), ka LPPA aizvien iebilst pret peļņas aprēķināšanas kārtību topošajos MK noteikumos. «Soli pa solim novēršam citu institūciju iebildumus,» normatīvā akta iestrēgšanu skaidro SM Autosatiksmes departaments. Diskutablie jautājumi ir jārisina, nevis jānoliek plauktā, saka I. Ošenieks, aicinādams atbildīgo ministriju virzīt noteikumus tālāk uz valdības sēdi.

Viena no iebildēm, kuru LPPA uztur spēkā, ir pārāk mazā peļņas procentu likme.

Plašāk lasiet rakstā Nevar sagaidīt pasažieru pārvadājumu noteikumus otrdienas, 16. jūnija, laikrakstā Dienas Bizness (7. lpp.)!

Tevi varētu interesēt

2015. gada 1. ceturksnī kopējais ar sabiedrisko transportu pārvadāto pasažieru skaits samazinājies...

Starppilsētu pārvadājumos patlaban ir spēkā 24 braukšanas tarifi, un sistēmas sakārtošanu...

Maršrutā uz Rīgu trešdienas, 18. marta, rītā plkst. 4.45 pirmo reizi dosies...

2014. gadā kopējais ar sabiedrisko transportu pārvadāto pasažieru skaits samazinājies par 0,7%,...

Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēji bažījas par lielajiem riskiem
....

Nepalaid garām

LR Ģenerālprokuratūra, izmeklējot lietu par it kā 50 miljonu eiro naudas atmazgāšanas...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Starp Ķekavas novada pašvaldību, jaunā dzelzceļa Rail Baltica projektētājiem un Satiksmes...

Konkurences Padomes uzlikto sodu turpinās apstrīdēt tiesā
, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness....

Privātos pārvadātājus tirgū ielaist nevēlas; grib atgriezties pie kopējā vagonu parka
...

Jūras pasažieru pārvadātājs Tallink, visticamāk, nevarēs piemeklēt otru prāmi, lai atjaunotu...

Kravu izkraušanas un iekraušanas nozarē strādājošais SIA Strek pērno gadu noslēdza...

Rīgas brīvostas valde vainu neatzīst, bet izlīguma naudu maksās
...

Šā gada maijā Liepājas ostā pārkrauts 431 tūkstotis tonnu dažādu kravu, kas...

Meklē labāko vietu loģistikas centram un iespējamās kravas, kā arī risinājumu Rīgas...

Latvijas dzelzceļa kompānija Latvijas Dzelzceļš (LDz) no pagājušā gada peļņas valstij...

Mazinās administratīvo slogu pārvadātājiem, kas veic pasažieru starptautiskos regulāros un neregulāros...