Par pasta pakalpojumiem sūdzas vairāk 

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) ir apkopojusi informāciju par pasta pakalpojumu lietotāju iesniegtajām sūdzībām 2016. gadā, informē SPRK.

Žanete Hāka, 2017. gada 14. marts plkst. 12:28

Aizvadītajā gadā sūdzību skaits pretēji citiem gadiem ir palielinājies – SPRK kopumā ir saņēmis 27 sūdzības. Līdz ar e-tirdzniecības attīstību, strauji pieaudzis sūdzību skaits par dažādu pasta komersantu sniegtajiem pakalpojumiem.

Par universālā pasta pakalpojuma sniedzēja - valsts akciju sabiedrības Latvijas Pasts sniegtajiem pakalpojumiem saņemtas 15 sūdzības, par citu pasta komersantu sniegtajiem pakalpojumiem - 10 sūdzības. Divas sūdzības saņemtas par vispārīgiem jautājumiem.

17 sūdzības saņemtas par tradicionālā pasta pakalpojumiem, 8 – par eksprespasta pakalpojumiem. Regulatoram tieši adresētas 24 sūdzības, savukārt 3 pārsūtītas no Patērētāju tiesību aizsardzības centra. Salīdzinot ar 2015.gadu, Regulatorā iesniegto sūdzību skaits par pasta pakalpojumiem ir palielinājies par 11.

«Kā galvenie iemesli sūdzību skaita pieaugumam ir e-tirdzniecības jeb tirdzniecības apjoma pieaugums internetā. Iedzīvotāji sūdzas gan par iekšzemes, gan par pārrobežu pasta pakalpojumu kvalitāti - vēstuļu korespondences sūtījumu, sīkpaku un pasta paku piegādi. Piemēram, iztrūkums vai bojāti sūtījumi, piegādes aizkavēšanās un nepareizas (nepilnīgas) adreses norādīšana, kā arī  reģistrētu (ierakstītu) iekšzemes vēstuļu korespondences sūtījumu piegādi adresātam,» norāda SPRK Pasta nodaļas vadītājs Bruno Frīdenbergs – Ansbergs.

Izvērtējot saņemtās sūdzības, SPRK eksperti secināja, ka 6 no tām ir pamatotas, savukārt nepamatotas – 21. Pamatoto sūdzību gadījumos Regulators ir pieprasījis papildu informāciju un skaidrojumus no komersantiem, lai izvērtētu to darbības atbilstību normatīvo aktu prasībām. Gadījumos, kad saņemtas pamatotas sūdzības par pasta sūtījumu nozaudēšanu vai satura bojājumu, visos gadījumos ir izmaksātas kompensācijas atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem vai Pasaules Pasta konvencijai.

Regulators sūdzības izvērtē saskaņā ar likumu Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem, Pasta likumu, kā arī citiem pasta nozari regulējošajiem tiesību aktiem. 

Dalies ar šo rakstu!
Nepalaid garām

Restorānu nedēļas projekts lielu peļņu nenes, toties izvelk cilvēkus no mājām iepazīt...

Šodien Dienas Bizness rīkotajā preses konferencē par jaunāko izdevumu Miljonārs tika atklāti Latvijas...

No stacionāro fotoradaru sodiem valsts budžetā patlaban tiek iegūts mazāks finansējums nekā...

Vecie dēļi iegūst otro dzīvi SIA AW Latvia ražotajās mēbelēs un sienu...

Reizi mēnesī pie veikala «Preces no Vācijas» vērojama mūsdienām netipiska aina -...

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas....

No šīs sadaļas
2017. gada 14. marts plkst. 16:27

Dziesmu un deju svētku padome jaunnedēļ lems, kā izveidot biļešu tirdzniecības taisnīgāko...

2017. gada 14. marts plkst. 12:07

Starptautiskā audita un biznesa konsultāciju kompānija KPMG Baltics ir pabeigusi Latvijā pirmā...

2017. gada 14. marts plkst. 11:25

Gandrīz 18 000 cilvēku pieteikušies 250 darba vietām Serbijas pirmajā Ikea veikalā,...

2017. gada 14. marts plkst. 11:02

Kaut kas nedzirdēts – pircējs drīkst zināt, par ko un cik viņš...

2017. gada 14. marts plkst. 10:25

13. martā iepazīšanās vizītē pie Ārlietu ministrijas valsts sekretāra Andreja Pildegoviča...

2017. gada 14. marts plkst. 10:16

21. martā no plkst. 14.00 līdz 16.00 Ārlietu ministrija sadarbībā ar Latvijas...

2017. gada 14. marts plkst. 10:15

Visa pamatā ir nežēlīgā aptieku konkurence, kas Latvijā ir ap septiņām reizēm...

2017. gada 14. marts plkst. 8:28

Zīmolu un dizaina aģentūra Brand Eleven sākusi iniciatīvu Design Angel ar mērķi...

2017. gada 13. marts plkst. 20:10

Latvijas lielākajos eksporta tirgos izaugsme ir noturīga un pieprasījums turpina palielināties, līdz...

2017. gada 13. marts plkst. 19:27

Globālie spēlētāji pārtikas tirgū 2016. gadā savos produktos par aptuveni 20% samazinājuši...