Tirdzniecība un pakalpojumi

Par pasta pakalpojumiem sūdzas vairāk

Žanete Hāka, 14.03.2017

Jaunākais izdevums

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) ir apkopojusi informāciju par pasta pakalpojumu lietotāju iesniegtajām sūdzībām 2016. gadā, informē SPRK.

Aizvadītajā gadā sūdzību skaits pretēji citiem gadiem ir palielinājies – SPRK kopumā ir saņēmis 27 sūdzības. Līdz ar e-tirdzniecības attīstību, strauji pieaudzis sūdzību skaits par dažādu pasta komersantu sniegtajiem pakalpojumiem.

Par universālā pasta pakalpojuma sniedzēja - valsts akciju sabiedrības Latvijas Pasts sniegtajiem pakalpojumiem saņemtas 15 sūdzības, par citu pasta komersantu sniegtajiem pakalpojumiem - 10 sūdzības. Divas sūdzības saņemtas par vispārīgiem jautājumiem.

17 sūdzības saņemtas par tradicionālā pasta pakalpojumiem, 8 – par eksprespasta pakalpojumiem. Regulatoram tieši adresētas 24 sūdzības, savukārt 3 pārsūtītas no Patērētāju tiesību aizsardzības centra. Salīdzinot ar 2015.gadu, Regulatorā iesniegto sūdzību skaits par pasta pakalpojumiem ir palielinājies par 11.

«Kā galvenie iemesli sūdzību skaita pieaugumam ir e-tirdzniecības jeb tirdzniecības apjoma pieaugums internetā. Iedzīvotāji sūdzas gan par iekšzemes, gan par pārrobežu pasta pakalpojumu kvalitāti - vēstuļu korespondences sūtījumu, sīkpaku un pasta paku piegādi. Piemēram, iztrūkums vai bojāti sūtījumi, piegādes aizkavēšanās un nepareizas (nepilnīgas) adreses norādīšana, kā arī reģistrētu (ierakstītu) iekšzemes vēstuļu korespondences sūtījumu piegādi adresātam,» norāda SPRK Pasta nodaļas vadītājs Bruno Frīdenbergs – Ansbergs.

Izvērtējot saņemtās sūdzības, SPRK eksperti secināja, ka 6 no tām ir pamatotas, savukārt nepamatotas – 21. Pamatoto sūdzību gadījumos Regulators ir pieprasījis papildu informāciju un skaidrojumus no komersantiem, lai izvērtētu to darbības atbilstību normatīvo aktu prasībām. Gadījumos, kad saņemtas pamatotas sūdzības par pasta sūtījumu nozaudēšanu vai satura bojājumu, visos gadījumos ir izmaksātas kompensācijas atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem vai Pasaules Pasta konvencijai.

Regulators sūdzības izvērtē saskaņā ar likumu Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem, Pasta likumu, kā arī citiem pasta nozari regulējošajiem tiesību aktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamgad pieaugs VAS "Latvijas pasts" vēstuļu sūtīšanas izmaksas, taču citu pasta pakalpojumu cena samazināsies, ceturtdien žurnālistiem pastāstīja Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) valdes priekšsēdētājs Rolands Irklis.

Viņš norādīja, ka regulators apstiprinājis "Latvijas pasta" universālā pasta pakalpojumu tarifus, kas stāsies spēkā no 2020.gada 1.janvāra. Jaunie "Latvijas pasta" universālā pasta pakalpojuma tarifi paredz cenu pieaugumu vēstuļu sūtīšanai, bet atsevišķu citu pasta pakalpojumu cena samazināsies.

Maksa, piemēram, par vienkāršas A klases vēstuļu korespondences sūtījumu svarā līdz 20 gramiem būs viens eiro līdzšinējo 0,57 eiro vietā. Savukārt, piemēram, lielākais samazinājums būs iekšzemes pasta pakas sūtījumam svarā no 15 kilogramiem - no 11,23 eiro līdz 8,04 eiro, kamēr apdrošinātu sīkpaku svarā no 50 līdz 100 gramiem turpmāk varēs nosūtīt kā apdrošinātu pasta sūtījumu par 1,91 eiro līdzšinējo 3,56 eiro vietā. Irklis stāstīja, ka "Latvijas pasta" tarifi regulatorā nebija skatīti kopš 2008.gada, tāpēc to izskatīšana prasīja tik ilgu laiku. Jaunais tarifu projekts SPRK tika iesniegts šogad aprīlī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvijas Pasts uzsācis vērienīgu tehnoloģiskās modernizācijas projektu

Monta Glumane, 31.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot vairāk nekā divus miljonus eiro, Latvijas Pasts uzsācis pasta tīkla vērienīgāko tehnoloģiskās modernizācijas projektu pēdējos gados

Projekts paredz visās pasta nodaļās ieviest mūsdienīgu kases sistēmu, jaunus maksājumu karšu termināļus un ierīces, kas nodrošinās klientu elektronisku parakstīšanos par reģistrēto sūtījumu saņemšanu. Uzņēmums paredz, ka jauno sistēmu ieviešanas rezultātā kopējais pakalpojumu sniegšanas un datu apstrādes ātrums pasta nodaļās paātrināsies vairākkārt, vienlaikus nodrošinot to augstāko aizsardzību pret ārējiem riskiem. Kases sistēmu maiņas process uzsākts šā gada oktobrī un attieksies uz visām vairāk nekā 400 pasta nodaļām, kopumā ar jauno sistēmu plānojot aprīkot 600 darbavietu. Paredzams, ka šis modernizācijas projekts tiks pabeigts 2019. gada pirmajos mēnešos, paralēli instalējot arī jaunākās paaudzes maksājumu karšu termināļus un paraksta ierīces. Pie jauno tehnoloģiju projekta uzņēmuma vadība sāka strādāt jau 2016. gada otrajā pusē, taču sekoja izmaiņas normatīvajā regulējumā un tehniskās specifikācijas nācās pārstrādāt, kā rezultātā ieilga arī iepirkuma process. «Kases sistēmu modernizācijas process normatīvā regulējuma izmaiņu rezultātā nevirzījās tik ātri, kā tas bija ieplānots no mūsu puses, sākot realizācijas pirmo kārtu. Taču šobrīd izveidojies komplekss projekts, kas pilnībā atbilst valsts noteiktajām prasībām un vienlaikus papildināts gan ar jaunākās paaudzes banku karšu termināļiem, gan digitālā paraksta ierīcēm reģistrēto sūtījumu saņemšanai,» stāsta Latvijas Pasta valdes loceklis Kristaps Krūmiņš. Jaunās kases sistēmas atbilst aktuālākajam normatīvo aktu regulējumam, to veiktspēja ir aptuveni četras reizes ātrāka nekā līdz šim Latvijas Pasta nodaļās lietotajām sistēmām, kā arī kases sistēmās izmantotas jaunākās operētājsistēmas un antivīrusu versijas. Līdzšinējās kases sistēmas uzņēmumā ekspluatētas kopš 2005. gada un uzskatāmas par novecojušām visās to izpausmēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Latvijas pasts» iesniedzis Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai (SPRK) jauno tarifu projektu, kas paredz būtisku cenu pieaugumu vēstuļu sūtīšanai, savukārt atsevišķu pasta pakalpojumu cena samazināsies.

Jaunais tarifu projekts liecina, ka, piemēram, vienkārša pasta sūtījuma A klases svarā līdz 20 gramiem nosūtīšanas maksa no līdzšinējiem 0,57 eiro pieaugs līdz vienam eiro, kas ir 75,4% pieaugums.

Tarifu projekts liecina, ka maksa par vienkāršu pasta sūtījumu svarā līdz 500 gramiem pieaugs no līdzšinējiem 1,10 eiro līdz 1,30 eiro, kas ir 18,2% pieaugums, savukārt svarā līdz vienam kilogramam maksa samazināsies - no līdzšinējiem 1,71 eiro līdz 1,60 eiro, kas ir par 6,4% mazāk.

Vēstules nosūtīšana uz Eiropu kļūs divas reizes dārgāka - no 0,78 eiro līdz 1,60 eiro. Savukārt pasta sūtījumi uz Eiropu kļūs ievērojami lētāki - svarā līdz 500 gramiem sūtījuma nosūtīšana maksās 2,40 eiro līdzšinējo 4,20 eiro vietā, bet sūtījumi līdz vienam kilogramam maksās par 30% lētāk - no līdzšinējiem 6,47 eiro līdz 4,30 eiro. Šādi sūtījumu tarifi būs spēkā arī uz vairums valstīm ārpus Eiropas, piemēram, uz Ameriku un Krieviju, kas ir ievērojami lētāk nekā līdz šim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS «Latvijas Pasts» atvēris pirmo jaunas koncepcijas pasta nodaļu, kas ieguvusi ne vien jaunu vizuālo izskatu, bet arī izmaiņas apkalpošanā. Turpmāk Rīgas 10.pasta nodaļā klienti tiks apkalpoti pie stāvletes, bet pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai tiks izmantotas digitālās tehnoloģijas.

Pārmaiņu ieviešanā šajā nodaļā investēti aptuveni 80 000 eiro. Iepriekš pārmaiņas piedzīvoja arī Rīgas 84.pasta nodaļa, kas atrodas Purvciemā, un tā tika pārveidota par uzņēmuma mācību pasta nodaļu, kur jauno darbinieku apmācības notiek inovatīvā veidā – darba vidē pašā nodaļā.

Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns uzskata, ka daudz produktīvākas un ikdienas videi pietuvinātākas ir jauno darbinieku apmācības reāli strādājošā pasta nodaļā. Tāpēc pirmais solis uzņēmuma apkalpošanas kultūras maiņai bija 84.pasta nodaļas modernizācija, izveidojot to par jauno darbinieku apmācības vietu, bet turpinājums – jaunas koncepcijas iedzīvināšana Rīgas 10.pasta nodaļā pašā pilsētas centrā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvijas Pasts paplašina biznesa virzienus

Monta Glumane, 21.08.2019

SIA BaltCap AIFP Investīciju direktors Pēteris Treimanis un Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc aptuveni divu gadu ilga darba Latvijas Pasts noslēdzis 1,8 miljonu eiro vērtu darījumu un no riska kapitāla fonda BaltCap iegādājies 61 pasta termināļa tīklu, kas līdz šim pazīstams ar Pasta stacijas zīmolu

«Tas ir zīmīgs solis, un arī mums negāja viegli. Bieži vien valsts akciju sabiedrībām pietrūkst gan riska, gan biznesa apetītes. Ja privāti uzņēmumi var parakstīt darījumus «uz salvetes kafejnīcā», mēs tā īsti nevarējām. Bija ļoti garš ceļš, lai mēs nonāktu līdz darījuma slēgšanai,» stāsta Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns.

Līdz ar darījumu Latvijas Pasta vairāk nekā 400 pasta nodaļu, 1300 pastnieku un 100 kurjeru servisam, kā arī 50 Circle-K degvielas uzpildes staciju tīklam sūtījumu izsniegšanai jau drīzumā tiks pievienoti 26 pakomāti Rīgā un 35 pakomāti galvaspilsētas apkaimē un citās Latvijas pilsētās. Darījums ir daļa no Latvijas Pasta modernizācijas un nākotnes attīstības plānu realizācijas. Galvenais ieguvums, to noslēdzot, – Latvijas Pasts ir ieguvis vēl vienu pasta sūtījumu izsniegšanas veidu, kas pēdējos gados piedzīvojis strauju izaugsmi. Pēc M. Vilcāna domām, Latvijas Pasts kļūs par uzņēmumu ar visplašāko piegādes un izsniegšanas risinājumu piedāvājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas pasta kompānija Latvijas Pasts (LP) pie pasta nodaļām sāk izvietot īpaša dizaina velonovietnes - pirmās velonovietnes pēc nepieciešamo saskaņojumu saņemšanas jau izvietotas pie trim Rīgas un reģiona pasta nodaļām, informē LP Sabiedrisko attiecību speciāliste Vineta Danielsone.

Atkarībā no saskaņošanas procesa gaitas šovasar velonovietnes plānots izvietot pie vēl piecām Rīgas pasta nodaļām, kas izvēlētas, vērtējot riteņbraucēju plūsmu un nodaļu pieejamību. Kompānijā sola, ka pasta nodaļu aprīkošana ar velonovietnēm tiks turpināta ne tikai galvaspilsētā, bet arī Latvijas reģionos.

Jaunās velonovietnes veidotas, balstoties uz riteņbraukšanas ekspertu rekomendācijām un konsultējoties ar Latvijas Riteņbraucēju apvienību. Tās ir augstā tipa velonovietnes ir īpašu dizainu - novietņu siluetā stilistiski attēlota sūtījuma aploksne, un tās izgatavotas no nerūsējošā tērauda. Augstā tipa velostatīvi tiek atzīti par riteņbraucējiem drošākiem un ērtākiem, turklāt šāda tipa novietnes iespējams izmantot, piestiprinot arī bērnu ratiņus un moto tehniku. Konstrukcijas iespējams lietot, velosipēdu gan piestiprinot pie pamatnes, gan arī bez stiprināšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

FOTO: Jauna modeļa pasta nodaļas izveidē investē nepilnus 30 000 eiro

Rūta Lapiņa, 22.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc rekonstrukcijas ir atvērta Rīgas 84.pasta nodaļa, kas ir pirmā «Latvijas Pasta» pakalpojumu sniegšanas vieta, kurā darbs tiek organizēts pēc mūsdienīgiem principiem, nodrošinot klientiem draudzīgāku vidi un apkalpošanu. Rīgas 84.pasta nodaļas rekonstrukcijas izmaksas veido nepilnus 30 000 eiro, biznesa informācijas portālu db.lv informēja VAS «Latvijas Pasts» Ārējo komunikāciju vadības daļas sabiedrisko attiecību speciāliste Vineta Danielsone.

Rīgas 84.pasta nodaļa Ūnijas ielā 52 par pirmo jauna modeļa klientu apkalpošanas pasta pakalpojumu sniegšanas vietu tika izvēlēta, ņemot vērā tās atrašanās vietu un telpu izvietojumu. Turpmāk šajā nodaļā klientu apkalpošana tiks organizēta, izmantojot no līdzšinējās nodaļas atšķirīgus principus: pasta darbinieks sagaidīs klientu un sniegs nepieciešamo palīdzību, konsultējot, paskaidrojot, kā arī vajadzības gadījumā asistējot pakalpojuma saņemšanai nepieciešamo dokumentu aizpildīšanā.

«Latvijas Pastā» skaidro, ka ieviešot mūsdienīgus principus klientu apkalpošanā, uzlabosies pakalpojumu sniegšanas ātrums, samazinoties laikam, ko apmeklētāji velta, komunicējot ar operatoru un veicot darbības, kas jaunajā modelī tiks paveiktas jau līdz apkalpošanai kasē. Jaunā modeļa pasta nodaļai būs arī īpaša funkcija Latvijas Pasta jauno darbinieku apmācībai reālajā vidē, ko īstenos mentoru uzraudzībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītājā gadā pasta nozarē bijuši virkne notikumu, kas būtiski ietekmējuši pasta nozares attīstību un tādi gaidāmi arī tuvākajos gados, norāda Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK).

Apkopojot aktuālo, SPRK uzsver izmaiņas pasta komersantu reģistrēšanas kārtībā un par grozījumiem Pasta likumā. 2017. gadā tika ieviestas būtiskas izmaņas pasta komersantu reģistrēšanas kārtībā. «Jaunā kārtība pierāda, ka sistēma strādā efektīvi gan jaunu komersantu reģistrēšanas, gan komersantu darbības apturēšanas un izslēgšanas procesā no pasta komersantu saraksta,» norāda pasta nodaļas vadītājs Bruno Frīdenbergs – Ansbergs.

Vienlaikus regulators šajā gadā ir aktīvi piedalījies arī grozījumu Pasta likuma izstrādē, kas paredz pilnveidot pasta pakalpojumu pamatjēdzienus un tiesisko regulējumu, nodrošinot efektīvākus pasta sūtījumu piegādes risinājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Klientu plūsmas regulēšanas sistēmu plānots ieviest vēl 35 pasta nodaļās

Žanete Hāka, 15.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzlabojot klientu apkalpošanas servisu, kopumā 32 Latvijas Pasta nodaļās pakalpojumu saņemšanai iespējams pieteikties attālināti, tālrunī izmantojot Latvijas Pasta mobilo lietotni, informē Latvijas Pasts.

Attālinātā pieteikšanās iespējama pasta nodaļās, kur darbojas In-Out daudzfunkcionālās klientu plūsmas regulēšanas sistēmas rindu mašīnas: 16 no šīm nodaļām atrodas Rīgā, bet 16 – Latvijas reģionu pasta nodaļās.

2017.gadā klientu plūsmas regulēšanas sistēmu plānots ieviest vēl 35 pasta nodaļās visā Latvijā un turpināt šo procesu arī turpmākajos gados.

Attālinātā pieteikšanās pakalpojumu saņemšanai kādā no 32 pasta nodaļām pieejama gan iOS, gan Android ierīcēs. Lai pieteiktos pakalpojumu saņemšanai, jālieto Latvijas Pasta mobilā lietotne, izvēloties sadaļu Pasta nodaļas – tās nodaļas, kurās pieejama attiecīgā funkcija, ir atzīmētas ar biļetes simbolu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Sāktas būtiskas pārmaiņas Latvijas Pasta klientu apkalpošanas filozofijā

Lelde Petrāne, 06.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Drīzumā tiks sākta Rīgas 84.pasta nodaļas rekonstrukcija, nodaļu apmeklētājiem atkal atverot 21.novembrī. Šī būšot pirmā Latvijas Pasta pakalpojumu sniegšanas vieta, kurā darbs tiks organizēts pēc mūsdienīgiem principiem, nodrošinot klientiem draudzīgāku vidi un apkalpošanu. Vienlaikus nodaļa kalpos arī kā apmācību centrs jaunajiem darbiniekiem mentoru vadībā.

Rīgas 84.pasta nodaļa Ūnijas ielā 84, ņemot vērā tās atrašanās vietu un telpu izvietojumu, izvēlēta par pirmo nodaļu, ar kuru tiekot sāktas būtiskas pārmaiņas Latvijas Pasta klientu apkalpošanas filozofijā un darbinieku apmācībā. Pēc rekonstrukcijas klientu apkalpošana Rīgas 84.pasta nodaļā tiks organizēta, izmantojot no līdzšinējās nodaļas atšķirīgus principus: pasta darbinieks sagaidīs klientu un sniegs nepieciešamo palīdzību, konsultējot, paskaidrojot, kā arī vajadzības gadījumā asistējot pakalpojuma saņemšanai nepieciešamo dokumentu aizpildīšanā.

Tiek prognozēts, ka, ieviešot mūsdienīgus principus klientu apkalpošanā, uzlabosies pakalpojumu sniegšanas ātrums, samazinoties laikam, ko apmeklētāji velta, komunicējot ar operatoru un veicot darbības, kas jaunajā modelī tiks paveiktas jau līdz apkalpošanai kasē. Jaunā modeļa pasta nodaļai būs arī īpaša funkcija Latvijas Pasta jauno darbinieku apmācībai reālajā vidē, kas tiks īstenota mentoru uzraudzībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Latvijas Pastam darbīgākais gada laiks nupat tikai sācies, tomēr jau tagad secināms, ka tas būs vēl veiksmīgāks nekā pērn

Decembris uzņēmumam jau vēsturiski saistās ar lielāko darba apjomu. VAS Latvijas Pasts valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns secina, ka gads ir noslēdzies veiksmīgi. Vairākos rādītājos uzņēmums ir sasniedzis būtiski labākus rezultātus nekā jebkad iepriekš. Ja pērn uzņēmums bija sasniedzis savu vēsturiski lielāko apgrozījumu, tad šogad tas būs pieaudzis vēl vairāk. «Ierasts, ka nozīmīga darba apjoma pieauguma gadījumā citi rādītāji cieš, jo ir jāspēj adaptēties un tikt galā ar jaunajiem apstākļiem. Mūsu gadījumā ir bijis pat otrādi, jo papildus apjoma pieaugumam mēs vienlaikus esam kāpinājuši arī kvalitātes rādītājus. Tas bija viens no mūsu šā gada stratēģiskiem mērķiem, kas būs izpildīts, jo esam panākuši klientu apmierinātības pieaugumu. Tas liecina, ka mēs dodamies pareizā virzienā. Lielākais izaicinājums būs šo ceļu turpināt un izdarīt vēl vairāk un vēl ātrāk,» komentē M. Vilcāns. Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs norāda, ka tagadējās uzņēmuma valdes viena no būtiskākajām prioritātēm ir klientu apkalpošanas kvalitāte un ātrums. Joprojām šis jautājums ir uzņēmuma dienaskārtībā, turpinot uzlabojumus un jaunu piedāvājumu īstenošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Tranzīts prasa ātrumu un uzticamību

Monta Glumane, 27.11.2018

Latvijas Pasta Starptautiskā biznesa un loģistikas attīstības vadītājs Gunārs Deniškāns (no kreisās), Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns un Latvijas Pasta Starptautisko attiecību vadības departamenta direktora vietnieks Andris Eglājs.

Foto: Ritvars Skuja,Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tradicionālo pasta sūtījumu apjoms samazinās, vienlaikus strauji attīstās interneta komercija, tāpēc Latvijas Pasts aktīvi meklē veidus, kā kompensēt vienus pakalpojumus ar citiem un rast papildu ieņēmumus.

VAS Latvijas Pasts 2017. gada otrajā pusē iesaistījās e-komercijas sūtījumu piegādēs no Āzijas uz trešajām valstīm partnerībā ar vienu no lielākajām pasaules loģistikas kompānijām – Alibaba grupas uzņēmumu Cainiao, ar kuru pilnībā veikta datu integrācija un virkne citu pasākumu projekta veiksmīgai īstenošanai. Cainiao šo sadarbību novērtējis ar īpašu Latvijas Pastam piešķirtu balvu par saskaņotu komandas darbu un efektīvu atbalstu.

Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns teic, ka tranzīta sūtījumu projekts tika iniciēts no uzņēmuma puses ar proaktīvu rīcību, saredzot tajā līdz šim nebijušas biznesa perspektīvas iespējas. Viņš norāda, ka uzņēmuma šā brīža darbību varētu nosacīti dalīt divās daļās. Tradicionālā pakalpojumu daļa, kuru raksturo universālais pasta pakalpojums, piemēram, vēstuļu un abonēto preses izdevumu piegāde, šobrīd uzskatāmi par visai izaicinošiem pakalpojumiem, jo pēdējos gados līdz ar interneta tehnoloģiju attīstību šajā segmentā vērojamas būtiskas apjoma izmaiņas. Savukārt otra pakalpojumu daļa izriet no mūsdienu dinamikas un iziešanas ārpus ierastajiem biznesa rāmjiem. Viņaprāt, šīs daļas attīstība atkarīga no uzņēmuma proaktīvas rīcības, ātruma un spējas pielāgoties, lai rastu kompromisus gan kopējai sadarbībai, gan arī daudzos tehniskos jautājumos. «Risināt dažādas ne- standarta situācijas, kuras nav bijušas ierastas pirmajā – tradicionālajā segmentā. Tur vairāk jāvadās pēc sen zināmiem rāmjiem, atkāpes no normas vai izaicinājumi netiek prasīti un sagaidīti,» skaidro M. Vilcāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Latvijas pasts vides uzlabojumos pasta nodaļās investēs 85 000 eiro

Monta Glumane, 08.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Latvijas Pasts» 2018.gadā plāno uzlabojumus vairākos desmitos pasta nodaļu visā valstī, izveidojot bērnu stūrīšus no Latvijā ražotiem kokmateriāliem un izvietojot velonovietnes. Savukārt vēl 19 pasta nodaļās plānota attālinātas pieteikšanās iespēja pasta pakalpojumiem ar «Latvijas Pasta» mobilās lietotnes starpniecību, tādējādi kopējam šādi aprīkotu nodaļu skaitam sasniedzot 86 pasta nodaļas. Investīciju apjoms minēto projektu īstenošanā veido 85 000 eiro, ņemot vērā ieguldījumus sistēmu uzturēšanai vairāku gadu griezumā, informē VAS «Latvijas Pasts».

Velonovietnes šogad plānots izvietot pie vairāk nekā desmit pasta nodaļām. Sākoties pavasarim, tās jau izvietotas pie Rīgas 4.pasta nodaļas Satiksmes ielā 2, pie pasta centra Jelgava Katoļu ielā 2b, pie Ogres 1.pasta nodaļas Brīvības ielā 38, un pie Valmieras 1.pasta nodaļas, Rīgas ielā 34. Velonovietnes tiks izvietotas vēl pie vairākām nodaļām Rīgā, kā arī Balvos, Bauskā, Cēsīs un Daugavpilī.

2018.gadā turpinās arī nodaļu aprīkošana ar bērnu stūrīšiem. Stūrīši veidoti no Latvijā ražotiem kokmateriāliem, apdarē izmantojot ekoloģiskas krāsas. Paredzams, ka bērnu stūrīši šogad tiks izveidoti vairākās pasta nodaļās Rīgā un Bauskā, Cēsīs, Daugavpilī, Dobelē, Gulbenē, Jēkabpilī, Liepājā, Madonā, Rēzeknē, Tukumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS «Latvijas pasts» par 4,5 miljoniem eiro uz trīs gadiem plāno nomāt smagās automašīnas ar šoferi, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) informācija.

«Latvijas pasts» izsludinājis iepirkuma konkursu par komerckravu un pasta sūtījumu pārvadāšanas pakalpojuma iegādi. Līgumi paredz kravas pārvadājumu veikšanu sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja noteiktajos maršrutos. Iepirkuma paredzamā līgumcena ir 4,5 miljoni eiro bez pievienotās vērtības nodokļa un līguma termiņš plānots 36 mēneši. Līgumam noteiktas divas daļas - regulārie ikdienas maršruti kravu pārvadāšanai un kravu ikdienas pārvadāšana atbilstoši pasūtījumiem. Pieteikšanās konkursam noslēgsies 27.septembrī.

«Latvijas pasta» pārstāve Gundega Vārpa norādīja, ka uzņēmuma autoparks, kuru veido 249 vienības, pamatā sastāv no kravas mikroautobusiem un tiek izmantots nepārtrauktai pasta pakalpojumu, eksprespasta pakalpojumu un uzņēmuma saimnieciskās darbības nodrošināšanai, tajā skaitā universālā pasta pakalpojuma sniegšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017.gadā par 20,6% jeb 12,9 miljoniem eiro palielinājies Latvijas Pasta neto apgrozījums, liecina uzņēmuma 2017.gada pārskats, ko revidējusi auditorkompānija KPMG Baltics.

Tas ir vēsturiski lielākais uzņēmuma apgrozījums - 75,6 miljoni eiro.

Apgrozījuma pieaugumu nodrošinājuši Latvijas Pasta īstenotie pasākumi uzņēmuma ilgtermiņa attīstības veicināšanā, aktīvi darbojoties pakalpojumu digitalizācijā, e-komercijas sūtījumu piesaistē, kā arī radot jaunus produktus un papildu servisus, piemēram, iesaistoties tranzīta pakalpojumu sniegšanā Āzijas sūtījumu piegādēs uz trešajām valstīm.

Latvijas Pasta neto peļņa pārskata periodā veido 1,7 miljonus eiro. Būtiskākie pakalpojumu segmenti, kuros vērojams lielākais ieņēmumu kāpums, 2017.gadā bija pasta paku sūtījumi – pieaugums par 398% jeb 11,3 miljoniem eiro, norēķinu sistēmas pakalpojumi – par 38,1% jeb vairāk nekā miljonu eiro, vēstuļu korespondence – par 2,1% jeb 0,6 miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas pasta kompānija Latvijas Pasts no 2017. gada oktobra paplašinājis to pasta nodaļu skaitu, kur izveidotas ātrās kases. No oktobra ātrās kases tieši sūtījumu izsniegšanai darbojas jau 18 pasta nodaļās Rīgā, Pierīgā, Jelgavā un Jēkabpilī, informē LP Sabiedrisko attiecību speciāliste Vineta Danielsone.

«Ņemot vērā starptautisko ienākošo sūtījumu pieaugumu, vairākās klientu apmeklētākajās pasta nodaļās darbojas speciālas ātrās kases bezmaksas sūtījumu izsniegšanai, kurās divas stundas katru darbdienu iespējams izņemt pasta sūtījumus, neizmantojot kopējo pasta pakalpojumu saņemšanas rindu,» skaidro pastā.

Izmantojot ātro kasi, kurā divas klientu apmeklētākās stundas katru darbdienu nav pieejami citi pakalpojumi, var saņemt ierakstītas vēstules, sīkpakas un pakas, kam nav nepieciešama muitas nodokļa un pēcmaksas iekasēšana.

Attīstoties e-komercijas sūtījumu apkalpošanai, šogad no janvāra līdz septembrim Latvijas Pastā saņemti 5,5 miljoni starptautisko ienākošo sūtījumu, un tas ir par 1,2 miljoniem vienību vairāk nekā analogā periodā 2016. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Daļā Latvijas Pasta nodaļu novembrī strādās papildu darbinieki

Rūta Lapiņa, 01.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gada nogale tradicionāli ir noslogotākais periods pasta uzņēmumiem visā pasaulē, jo sūtījumu apjoms pieaug vairākkārt. Tuvojoties intensīvajam darba posmam, Latvijas Pasts novembrī paplašina to pasta nodaļu skaitu, kur piesaistīti papildu darbinieki sūtījumu izsniegšanai un izveidotas t.s. ātrās kases, informē Latvijas Pasta Sabiedrisko attiecību speciāliste Vineta Danielsone.

No 1.novembra ātrās kases darbosies 30 lielākajās un apmeklētākajās pasta nodaļās Rīgā un Zemgalē, savukārt no 15.novembra vēl deviņās nodaļās Kurzemē, Latgalē un Vidzemē. Savukārt 20 pasta nodaļām pagarināts darba laiks sestdienās.

No 1.novembra ātrās kases darbojas 30 Rīgas, Pierīgas, Bauskas, Dobeles, Jelgavas, Jēkabpils un Ogres pasta nodaļās, savukārt, sākot ar 15.novembri, tās būs atvērtas arī Alūksnē, Cēsīs, Daugavpilī, Gulbenē, Liepājā, Madonā, Rēzeknē un Valmierā, sūtījumu ātrāku izsniegšanu nodrošinot kopumā 39 pasta nodaļās. Patlaban plānots, ka ātrās kases strādās līdz gada beigām, bet nepieciešamības gadījumā to darbības termiņš tiks pagarināts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzlabojot klientu servisu, Latvijas Pasts jau 84 pasta nodaļās visā Latvijā ieviesis klientu plūsmas vadības sistēmu In-Out, kas regulē apmeklētāju kustību uz vietas nodaļā un nodrošina iespēju pakalpojumiem pieteikties attālināti ar mobilās lietotnes starpniecību, informē Latvijas Pasts.

Turpinot lietotnes pilnveidošanu, Latvijas Pasts paplašinājis tās funkcijas, ļaujot ne tikai attālināti saņemt numuriņu interesējošā pakalpojuma saņemšanai, bet arī tiešsaistē sekot līdzi rindas virzībai. Līdz 2018.gada beigām ar klientu plūsmas vadības sistēmu In-Out plānots aprīkot vēl divas pasta nodaļas: Līvānu pasta nodaļu un Liepājas 12.pasta nodaļu.

Klientu ērtību uzlabošanai Latvijas Pasts savā mobilajā lietotnē veicis būtiskus papildinājumus – kad klients attālināti pieteicies pasta pakalpojumam un izņēmis savu kārtas numuru, iespējams redzēt ne tikai konkrēto numuru, bet arī pirms klienta šo pakalpojumu gaidošo numuru skaitu, rindas virzību un prognozi par aptuveno gaidīšanas laiku. Ja nepieciešams, kārtas numuru iespējams atlikt uz piecām minūtēm vai atcelt. Mobilā lietotne klientu informē brīdī, kad rindā pirms viņa atlikuši tikai trīs numuri un kad pienācis klienta kārtas numurs, attiecīgi norādot arī kasi, kurā tiks sniegts pakalpojums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas pasta kompānijas Latvijas Pasts (LP) neto apgrozījums 2016.gadā sasniedzis 62,7 miljonus eiro, savukārt neto peļņa - 3,6 miljonus eiro. Finansiāli ekonomiskie rādītāji ir auguši salīdzinājumā ar uzņēmuma darbības rezultātiem 2015.gadā, informē LP Ārējo komunikāciju vadītāja Gundega Vārpa.

Būtiskākais sniegto pakalpojumu pieaugums vērojams tādās jomās kā vēstuļu korespondence, kas ietver arī sīkpaku sūtījumus no interneta veikaliem, un eksprespasta sūtījumi.

LP neto apgrozījums 2016.gadā ir par 2 miljoniem eiro lielāks nekā iepriekšējā pārskata periodā, bet neto peļņa - par 0,4 miljoniem eiro lielāka nekā 2015.gadā. Būtiskākais ieņēmumu pieaugums sasniegts tādos pakalpojumu segmentos kā eksprespasta pakalpojumi - kurjera sūtījumi no rokas rokā - un vēstuļu korespondence, kurā statistiski uzskaita arī interneta komercijas sīkpaku sūtījumus no Austrumāzijas, pamatā Ķīnas.

LP eksprespasta sūtījumu skaits 2016.gadā veidoja 1 miljonu vienību jeb par 65 000 sūtījumu vairāk nekā 2015.gadā. Eksprespasta sūtījumu apjoms, ko klienti izvēlējās saņemt LP sadarbības partnera Statoil (Circle-K) degvielas uzpildes stacijās, palielinājās par gandrīz 1000%. 2016.gads iezīmējās ar aktīvu LP rīcību, atsākot, turpinot vai uzsākot sadarbību ar Latvijas un Baltijas reģiona e-komercijas nozares līderiem - piemēram, ar internetveikaliem 220.lv, 1A.lv, no 2017.gada - arī ar Membershop.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2018. gada decembrī, salīdzinot ar 2017. gada decembri, vidējais patēriņa cenu līmenis palielinājās par 2,6 %, liecina jaunākie Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati. Precēm cenas pieauga par 2,3 % un pakalpojumiem – par 3,1 %.

Salīdzinot ar 2015. gadu, patēriņa cenas 2018. gada decembrī bija par 6,4 % augstākas. Precēm cenas pieauga par 5,1 %, bet pakalpojumiem – par 9,8 %.

Galerijā augstāk - preču un pakalpojumu cenu izmaiņas gada laikā!

Lielākā ietekme uz vidējā patēriņa cenu līmeņa izmaiņām 2018. gada decembrī, salīdzinot ar 2017. gada decembri, bija cenu kāpumam ar mājokli saistītām precēm un pakalpojumiem, alkoholiskajiem dzērieniem un tabakas izstrādājumiem, ar transportu saistītām precēm un pakalpojumiem, restorānu un viesnīcu pakalpojumiem, veselības aprūpei, dažādu preču un pakalpojumu grupā.

Atšķirībā no 2017. gada, kas bija raksturīgs ar salīdzinoši strauju pārtikas cenu pieaugumu, it īpaši pienam un piena izcelsmes produktiem, olām, gaļai un gaļas izstrādājumiem, 2018. gada laikā pārtikas cenu pieaugums bija mērenāks. Pārtikas un bezalkoholisko dzērienu grupā cenas gada laikā palielinājās par 0,6 %. Būtiskākā ietekme uz vidējā cenu līmeņa pieaugumu grupā bija maizei (+7,9 %), miltiem un citiem graudaugiem (+7,3 %), kam cenu kāpumu ietekmēja arī 2018. gada sausā un karstā vasara, kas veicināja graudaugu ražas būtisku samazināšanos Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2018. gada novembrī, salīdzinot ar 2017. gada novembri, vidējais patēriņa cenu līmenis palielinājās par 3,0 %, liecina jaunākie Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati. Gan precēm, gan pakalpojumiem cenas pieauga par 3,0 %.

Salīdzinot ar 2015. gadu, patēriņa cenas 2018. gada novembrī bija par 6,8 % augstākas. Precēm cenas pieauga par 5,9 %, bet pakalpojumiem – par 9,1 %.

Lielākā ietekme uz vidējā patēriņa cenu līmeņa izmaiņām 2018. gada novembrī, salīdzinot ar 2017. gada novembri, bija cenu kāpumam ar transportu saistītām precēm un pakalpojumiem, ar mājokli saistītām precēm un pakalpojumiem, alkoholiskajiem dzērieniem un tabakas izstrādājumiem, restorānu un viesnīcu pakalpojumiem, atpūtas un kultūras grupai, dažādu preču un pakalpojumu grupai.

Pārtikas un bezalkoholisko dzērienu grupā cenas gada laikā palielinājās par 0,4 %. Būtiskākā ietekme uz vidējā cenu līmeņa pieaugumu grupā bija maizei (+5,8 %), augļu un dārzeņu sulām (+13,9 %), svaigiem dārzeņiem (+3,0 %), gaļas izstrādājumiem (+6,1 %), olām (+6,7 %), cūkgaļai (+3,3 %), konditorejas izstrādājumiem (+2,6 %), žāvētiem augļiem un riekstiem (+9,1 %), miltiem un citiem graudaugiem (+3,6 %). Savukārt cenas samazinājās svaigiem augļiem (-8,1 %), cukuram (-24,1 %), žāvētai, sālītai vai kūpinātai gaļai (-3,0 %), kafijai (-1,8 %), sviestam (-4,3 %), skābajam krējumam (-3,4 %).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

FOTO: Kā gada laikā mainījušās preču un pakalpojumu cenas?

Db.lv, 08.06.2018

Pārtika

Cenu pārmaiņas 2018. gada maijā, salīdzinot ar 2017. gada maiju: +0.4%

Cenu pārmaiņas 2018. gada maijā, salīdzinot ar 2017.gada decembri: +0.1%

Cenu pārmaiņas 2018. gada maijā, salīdzinot ar 2018.gada aprīli: +0.5%

Foto: pixabay

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2018. gada maijā, salīdzinot ar 2017. gada maiju, vidējais patēriņa cenu līmenis palielinājās par 2,3 %, liecina jaunākie Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati. Precēm cenas pieauga par 1,9 % un pakalpojumiem – par 3,2 %.

Galerijā augstāk iespējams aplūkot, kā cenas mainījušās dažādās preču un pakalpojumu grupās!

Salīdzinot ar 2015. gadu, patēriņa cenas 2018. gada maijā bija par 5,8 % augstākas. Precēm cenas pieauga par 4,9 %, bet pakalpojumiem – par 8,3 %.

Lielākā ietekme uz vidējā patēriņa cenu līmeņa izmaiņām 2018. gada maijā, salīdzinot ar 2017. gada maiju, bija cenu kāpumam ar transportu saistītām precēm un pakalpojumiem, ar mājokli saistītām precēm un pakalpojumiem, alkoholiskajiem dzērieniem un tabakas izstrādājumiem, dažādu preču un pakalpojumu grupai, veselības aprūpei.

Pārtikas un bezalkoholisko dzērienu grupā būtiskākā ietekme uz cenu kāpumu gada laikā bija sviestam (+32,6 %), skābajam krējumam (+10,3 %), pienam (+7,4 %), kefīram (+8,5 %). Cenas palielinājās arī cūkgaļai (+8,5 %), mājputnu gaļai (+3,6%), olām (+11,2 %), maizei (+1,9 %), augļu un dārzeņu sulām (+4,8 %). Savukārt lētāks bija cukurs (-31,2 %), kafija (-10,2 %), svaigi dārzeņi (-3,6 %), milti un citi graudaugi (-6,5 %), makaronu izstrādājumi (-6,7 %), šokolāde (-3,1 %), augu eļļa (-5,4 %).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2018. gada augustā, salīdzinot ar 2017. gada augustu, vidējais patēriņa cenu līmenis palielinājās par 2,8 %, liecina jaunākie Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati. Gan precēm, gan pakalpojumiem cenas pieauga par 2,8 %.

Salīdzinot ar 2015. gadu, patēriņa cenas 2018. gada augustā bija par 5,5 % augstākas. Precēm cenas pieauga par 3,8 %, bet pakalpojumiem – par 10,1 %.

Lielākā ietekme uz vidējā patēriņa cenu līmeņa izmaiņām 2018. gada augustā, salīdzinot ar 2017. gada augustu, bija cenu kāpumam ar transportu saistītām precēm un pakalpojumiem, ar mājokli saistītām precēm un pakalpojumiem, alkoholiskajiem dzērieniem un tabakas izstrādājumiem, dažādu preču un pakalpojumu grupai, veselības aprūpei, kā arī cenu kritumam pārtikai un bezalkoholiskajiem dzērieniem.

Pārtikas un bezalkoholisko dzērienu grupā būtiskākā ietekme uz cenu kritumu gada laikā bija dārzeņiem (-10,6 %). Cenas samazinājās cukuram (-29,7 %), šokolādei (-6,3 %), miltiem un citiem graudaugiem (-7,3 %), augu eļļai (-6,0 %), makaronu izstrādājumiem (-6,6 %), kafijai (-1,9 %), cūkgaļai (-1,7 %). Savukārt dārgāks bija piens (+6,9%) un tādi piena izcelsmes produkti kā skābais krējums (+9,7 %) un kefīrs (+8,5 %). Cenas pieauga svaigiem augļiem (+4,4 %), augļu un dārzeņu sulām (+13,3 %), žāvētai, sālītai vai kūpinātai gaļai (+1,6 %), olām (+8,6 %), maizei (+1,6 %).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvijas Pasts saņēmis teju 160 sabojātus sūtījumus no Nīderlandes un Kanādas

Zane Atlāce - Bistere, 02.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Pasts bojātā veidā saņēmis gandrīz 160 avioceļā piegādātu pasta sūtījumu no Nīderlandes, starp kuriem ir arī tranzīta sūtījumi no Kanādas. Daļa sūtījumu ir pilnībā samirkuši un atsevišķi no tiem šā iemesla dēļ pat izjukuši, informē uzņēmumā.

Starptautiskajos tiesību aktos noteiktajā kārtībā Latvijas Pasts sastādījis attiecīgu dokumentu, kas iesniegts Kanādas pasta operatoram Canada post un Nīderlandes pasta operatoram PostNL. Sūtījumi Latvijas Pastā tiek pārpakoti, lai tos varētu piegādāt identificējamajiem adresātiem, un īpaši marķēti, informējot par saņemšanu bojātā veidā.

Tā kā daļa bojāto sūtījumu ir eksprespasta sūtījumi, to izsūtītājiem iespējams pretendēt uz starptautiskajos normatīvajos aktos noteikto kompensāciju. Lai izteiktu savas pretenzijas par sūtījuma nekvalitatīvu piegādi, saņēmējam par bojātā veidā saņemto sūtījumu jāinformē tā izsūtītājs, kam savukārt jāvēršas attiecīgi Kanādas vai Nīderlandes pasta uzņēmumā. No savas puses Latvijas Pasts jau informējis abu valstu pasta operatorus par konkrētajiem bojātā veidā saņemtajiem pasta sūtījumiem. «Klientiem, saņemot bojātos sūtījumus, ir tiesības no tiem atteikties un vērsties ar pretenziju pie izsūtītāja. Ja sūtījumu piegādā Latvijas Pasta Eksprespasta kurjers, atteikšanās no tā ar attiecīgu aktu jānoformē, sūtījumu saņemot, bet, ja sūtījums tiek saņemts pasta nodaļā, atteikšanās ar aktu jānoformē uz vietas pasta nodaļā,» skaidro Latvijas Pasta Kvalitātes vadības daļas vadītāja Gunita Mazīte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasta sūtījumu apmaiņa ar Somiju būs apgrūtināta līdz 8.decembrim

Žanete Hāka, 22.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas pasta operatora Posti darbinieku streika norise pagarināta līdz 2019.gada 8.decembrim, tādējādi joprojām pasta sūtījumu apmaiņa ar šo valsti ir apgrūtināta, informē VAS Latvijas Pasts.

Streika laikā noteikts pilnīgs pasta aviosūtījumu embargo uz un no Somijas. Ierobežotā apjomā ar Somiju tiek nodrošināta sūtījumu apmaiņa tikai pa sauszemes ceļiem. Somijas pasta darbinieku streiks sākās 11.novembrī, un sākotnējais tā termiņš bija divas nedēļas, līdz 24.novembrim, taču patlaban streika termiņš pagarināts jau līdz 8.decembrim.

Streika dēļ šīs valsts pasta operators Posti līdz 8.decembrim noteicis aizliegumu pasta aviosūtījumu pieņemšanai no un uz Somiju. Vienlaikus pasta sūtījumu apmaiņa ierobežotā apjomā tiek turpināta pa sauszemes ceļiem. Tas nozīmē, ka pasta sūtījumu apmaiņa ar Somiju joprojām ir apgrūtināta.

Embargo dēļ no Latvijas uz Somiju adresētie pasta sūtījumi, sākot ar 11.novembri, tiek pieņemti Latvijas Pastā un iespēju robežās atbilstoši Somijas pasta operatora norādēm virzīti uz šo valsti pa sauszemes maršrutiem, taču jārēķinās ar šā transportēšanas veida ierobežojumiem un ilgāku piegādi.

Komentāri

Pievienot komentāru