Jaunākais izdevums

Šodien plkst. 15.15 avarējušais pasažieru kuģis Mona Lisa novilkts no sēkļa. Glābšanas operācijā bija iesaistītas specializētas glābšanas kompānijas, kā arī 3 velkoņi no Ventspils ostas, kuģa novilkšanu no sēkļa vadot kuģa Mona Lisa kapteinim konsultantu uzraudzībā.

Visu glābšanas darbu gaitu uz kuģa Mona Lisa kontrolēja Latvijas Jūras administrācijas un JS Krasta apsardzes dienesta pārstāvji. Bet drošību operācijas rajonā nodrošināja JS Krasta apsardzes kuģis KA-06 Gaisma.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kruīza kuģis Mona Lisa uz sēkļa, visticamāk, uzskrējis kuģa apkalpes vainas dēļ, Db.lv noskaidroja, sazvanoties ar JS Krasta apsardzes dienesta kapteiņleitnantu Robertu Lakuču.

R. Lakučs norādīja, ka šobrīd kuģa apkalpi vainot nevar, jo izmeklēšana vēl nav noslēgusies, bet viņš atzīmēja, ka kuģis uz sēkļa ir uzskrējis skaidrā laikā, tādējādi viņš pieļauj domu, ka pie vainas varētu būt kuģa apkalpe. Viņš arī norādīja, ka notikuma vietā strādā četri velkoņi, kuri cenšas izkustināt Mona Lisa.

Db.lv jau ziņoja, ka 4. maija rītā plkst. 7:25 uz sēkļa Irbes šaurumā, 18 kilometrus no krasta, uzskrēja Bahamas karoga pasažieru kuģis Mona Lisa ar 984 cilvēkiem uz klāja.

Citas ziņas

Vienojas par Mona Lisa atlīdzību

Jūlija Pudenko, Db,09.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kruīza kuģa Mona Lisa īpašnieku apdrošinātājs ir iesniedzis garantijas vēstuli, apņemoties segt pamatotos izdevumus līdz 200 tūkstošu EUR apmēram.

Valsts kanceleja ir panākusi vienošanos ar kruīza kuģa Mona Lisa īpašnieku apdrošinātājiem par glābšanas operācijā radušos zaudējumu atlīdzību. Sākotnējās Latvijas puses aplēses liecina, ka kopējā zaudējumu summa varētu sastādīt 129 939 latus, ziņo Valsts kancelejas Komuninācijas departamenta vadītāja Ieva Aile.

Balstoties uz glābšanas pasākumā iesaistīto institūciju – Nacionālo bruņoto spēku, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta, Valsts policijas, Valsts robežsardzes, Katastrofu medicīnas centra un Ventspils pilsētas domes – sagatavotajām tāmēm, Valsts kanceleja sarunu ceļā ar apdrošinātājiem tuvāko divu nedēļu laikā plāno vienosies par gala aprēķinu un naudas apmaksas termiņu. Paredzams, ka jau mēneša beigās apdrošināšanas atlīdzība tiks ieskaitīta Latvijas valsts budžetā. Db jau rakstīja (07.05.2008) ka kruīza kuģi Mona Lisa izdevās novilkt no sēkļa un tas devās uz Ventspils ostu. Mona Lisa ar 984 cilvēkiem uzskrēja uz sēkļa 18 kilometru no krasta Irbes jūras šaurumā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

4.maija rītā plkst.7.25 uz sēkļa Irbes šaurumā, 18 kilometrus no krasta, uzskrēja Bahamas karoga pasažieru kuģis Mona Lisa" ar 984 cilvēkiem uz klāja, no kuriem 327 ir kuģa apkalpes locekļi, ziņo Latvijas Radio.

Šobrīd avarējušā kruīza lainera Mona Lisa" kapteinis pieņēmis lēmumu sākt pasažieru un daļas kuģa apkalpes evakuāciju. Visi evakuētie cilvēki tiks nogādāti Ventspilī.

picturegallery.e4603d7a-e20d-425d-9faa-1264a48dab49

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils pašvaldība ir apkopojusi izdevumus, kas saistīti ar kruīza kuģa Mona Lisa pasažieru evakuāciju, un iesniegusi informāciju Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam ar lūgumu segt radušos izdevumus Ventspils pašvaldības kontrolētajām kapitālsabiedrībām un iestādēm.

Kopumā šī negaidītā ārkārtas situācija pašvaldībai ir izmaksājusi Ls 6 717.93:

•Transporta izdevumi – Ls 2 405.69;

•Dzeramā ūdens un uzkodu nodrošinājums – Ls 2 820.00;

•Pārvietojamās tualetes – Ls 175.00;

•Tulkošanas pakalpojumi - Ls 268.06;

•Gaisa spēku aviācijas glābšanas un meklēšanas helihoptera atbalsts – Ls 363.93;

•Medicīnas pakalpojumi (palīdzība sniegta 12 pasažieriem) – 685.28.

Kā ziņots, kruīza kuģis Mona Lisa 4.maija rītā plkst. 7:25 uzskrēja uz sēkļa Irbes šaurumā, 18 kilometrus no krasta. Uz kuģa bija aptuveni 600 pasažieri, kuri tika evakuēti un nogādāti Rīgā. Pēc tam pasažierus ar lidmašīnām nogādāja atpakaļ Vācijā.

Atpūta

Franču zinātnieks: Zem Monas Lizas krāsas kārtas atrasts cits portrets

LETA--BBC,08.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Franču zinātnieks apgalvo, ka ar atstarojošās gaismas tehnoloģiju zem Leonardo da Vinči slavenā portreta Mona Liza atrasts vēl viens zīmējums.

Paskāls Kote sacīja, ka vairāk nekā desmit gadus izmantojis tehnoloģiju gleznas analizēšanai. Viņš norāda, ka zem krāsas kārtas esot agrāks da Vinči veidots portrets.

Kotes rekonstrukcijā redzama modele, kas skatās uz sāniem. Atšķirībā no da Vinči populārākā darba Mona Liza, skicē redzamā modele nesmaida.

Kompānijas Lumiere Technology dibinātājam Kotem 2004.gadā Luvras muzejs deva atļauju strādāt ar gleznu. Viņš izstrādājis jaunu metodi, ar kuras palīdzību pētīja Monu Lizu.

«Mēs varam analizēt krāsas kārtas un nolobīt tās kā sīpolu, lai atklātu visus gleznas slāņus. Mēs varam to rekonstruēt hronoloģiskā secībā,» par savu metodi stāsta Kote.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija no apdrošināšanas kompānijas saņēmusi 130 000 latus par pasažieru kuģa Mona Lisa, kurš 4. maijā uzskrēja uz sēkļa, glābšanas darbiem.

"Kuģa Mona Lisa īpašnieki un ASV apdrošināšanas kompānija American Steamship Owners Mutual Protection and Indemnity Association pēc Latvijas puses piestādīto izdevumu dokumentu analīzes piekrita segt glābšanas izdevumus, kas ieskaitīti Latvijas kontos," skaidro Valsts kancelejas direktores vietniece tiesību aktu lietās Elita Ektermane. Viņa atzīst, ka šis nav pirmais gadījums, kad ārvalstu apdrošinātājs piekritis segt kādus Latvijas puses izdevumus.

Vairāk lasiet rītdienas, 27. augusta laikrakstā Dienas bizness.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas valdība ceturtdien apstiprināja vienošanos, kas paredz, ka Igaunija būvēs jaunu galveno mītni Eiropas Savienības (ES) iekšlietu un tieslietu sistēmas informācijas tehnoloģiju (IT) aģentūrai eu-LISA, kuras izmaksas sasniegs 8,4 miljonus eiro.

Valdība arī pilnvaroja iekšlietu ministru Hanno Pevkuru parakstīt līgumu starp Igauniju un eu-LISA, kas paredz, ka aģentūras galvenā mītne tiks uzbūvēta Tallinā, informēja Igaunijas Iekšlietu ministrijā. Līgumā arī izklāstītas aģentūras darbinieku tiesības.

Igaunija sola uzbūvēt biroju ēku līdz simts darbiniekiem un bez maksas nodot kompleksu aģentūras lietojumā. eu-LISA biroju komplekss jāpabeidz vēlākais līdz 2017.gada decembrim. Igaunijas budžeta stratēģijā 2014.-2017.gadam būvniecībai atvēlēti 8,4 miljoni eiro.

Atbilstoši starptautiskajai praksei eu-LISA darbiniekiem būs tāds pats statuss un imunitāte kā diplomātiskajiem darbiniekiem. Uz viņiem un viņu ģimenes locekļiem netiks attiecināti imigrācijas ierobežojumi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naktī uz otrdienu jūrā pie Kaltenes uz sēkļa uzskrējis Latvijas zvejas kuģis "Kate", piecu cilvēku apkalpe ir evakuēta, taču pastāv dīzeļdegvielas noplūdes risks.

Negadījums noticis nepilnu kilometru no krasta, liecina Krasta apsardzes sniegtā informācija. Kā atzīmēja Ulbina, viena no iespējamām versijām, kādēļ kuģis izbraucis krastā, ir cilvēciskais faktors, aģentūrai LETA pastāstīja Aizsardzības ministrijas Militāri publisko attiecību departamenta pārstāve Liene Ulbina.

Zvejas kuģa apkalpe izglābta ar jaunā patruļkuģa Skrunda palīdzību, informēja Ulbina. Pašlaik uz notikuma vietu norīkots Rīgas ostā dežurējošais kuģis Klints ar mērķi novērot situāciju, kas ir bīstama videi, jo uz kuģa ir deviņas tonnas dīzeļdegvielas un pastāv tās noplūdes risks.

Patlaban speciālisti gatavojas dīzeļdegvielas atsūknēšanai no kuģa, un tikai pēc tam kuģi izvilks krastā, kad arī izmeklētāji varēšot kuģi apskatīt un izdarīt jau konkrētus secinājumus, sacīja Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja direktors Ivars Gaveika.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēģiptes varasiestādes uzlikušas arestu konteinerkuģim "Ever Given", kas pagājušajā mēnesī bija nobloķējis satiksmi Suecas kanālā, turpinoties finanšu domstarpībām ar kuģa īpašniekiem, pavēstīja kanāla pārvaldes priekšnieks un tieslietu amatpersona.

Kuģis "Ever Given" nevarēs pamest Ēģipti, līdz nebūs panākta vienošanās par kompensācijas apjomu ar kuģa īpašniekiem Japānas uzņēmumu "Shoei Kisen Kaisha Ltd", sacīja Suecas kanāla pārvaldes priekšnieks leitnants Osama Rabie.

"Kuģis tagad oficiāli ir arestēts," viņš sacīja Ēģiptes valsts telekanālam. "Viņi neko negrib maksāt."

Rabie neatklāja, kādu summu kanāla pārvalde vēlas saņemt, savukārt Ēģiptes tieslietu amatpersona norādīja, ka runa ir par 900 miljoniem dolāru (769 miljoniem eiro). Arī valdības laikraksts "Ahram" minējis šādu summu.

Šajā summā iekļautas izmaksas operācijai, lai kuģi noceltu no sēkļa, apturētās kanāla satiksmes izmaksas un tranzīta ieņēmumu zaudējumi, kas radās nedēļas laikā, kad "Ever Given" bija nobloķējis kanālu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Luvras muzejs klajā laidis aplikāciju, kas ļaus iPhone un iPod lietotājiem piekļūt visiem muzeja eksponātiem no jebkuras vietas pasaulē, ziņo AFP.

Luvras muzejs savu mājas lapu atklāja 1995. gadā un katru gadu to apmeklē ap 10 miljoniem lietotāju.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2020. gada deviņos mēnešos salīdzinājumā ar 2019. gada deviņiem mēnešiem Covid-19 ietekmē samazinājušies pasažieru pārvadājumi visos transporta veidos, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Pasažieru skaita samazināšanos visos transporta veidos noteica Covid-19 pandēmija un ar to saistītie pārvietošanās ierobežojumi.

2020. gada deviņos mēnešos ar sauszemes pasažieru transportu pārvadāja 117,1 milj. pasažieru, par 34,5 % mazāk nekā 2019. gada deviņos mēnešos.

Ar dzelzceļa transportu pārvadāja 10,2 milj. pasažieru, par 28,1 % mazāk. Pasažieru pārvadājumi iekšzemē samazinājās par 27,5 %, bet starptautiskajos pārvadājumos – par 82 %.

Ar regulāras satiksmes autobusiem pārvadāja 66,9 milj. pasažieru, kas ir par 35,9 % mazāk nekā gadu iepriekš. Iekšzemes maršrutos pasažieru skaits samazinājās par 35,9 %, bet starptautiskajos maršrutos – par 35,8 %.

Citas ziņas

Veldre saņēmis pateicības vēstules no Mona Lisa pasažieriem

,09.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizsardzības ministrs Vinets Veldre ir saņēmis pateicības vēstules no vairākiem kruīza kuģa Mona Lisa pasažieriem, Db.lv informēja AM Sabiedrisko attiecību departaments.

Kuģa Mona Lisa pasažieri aizsardzības ministram pateicas par sekmīgi un profesionāli organizēto pasažieru evakuāciju no kuģa, īpaši uzsverot Nacionālo bruņoto spēku karavīru izrādīto izpratni, atsaucību un sniegto atbalstu.

Transports un loģistika

FOTO: Rīgā pirmo reizi piestājis luksusa kruīza kuģis Queen Elizabeth

Zane Atlāce - Bistere/Laura Mazbērziņa,19.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Pasažieru ostā otrdien, 19.jūnijā pirmo reizi piestājis kuģu kompānijai Cunard piederošais leģendārais luksusa kruīza kuģis Queen Elizabeth, kuru savulaik iesvētījusi Apvienotās Karalistes karaliene Elizabete II.

Kruīza kuģis uz Rīgu atvedis 2503 tūristu. Okeānu milzis uzbūvēts 2010. gadā Itālijā un ir Panamax tipa kruīza kuģis (Vista Class).

Queen Elizabeth kuģis ir 249 metrus garš, uz tā ir 12 klāji un 1043 kajītes, restorāni, divstāvīga bibliotēka, golfa laukums, teātris, deju zāles un pat morgs. Uz kuģa strādā 900 darbinieki.

2018.gada kruīzu sezonā Rīgas ostā pirmo reizi ienāk tādi kuģi kā Azamara Journey, MSC Orcherstra, Queen Elizabeth, Silver Spirit un TUI Discovery.

Rīgas Brīvostas pārvaldes pārstāve Inga Šabovica Db.lv norāda, ka kruīzu ceļojumi šobrīd ir viens no visstraujāk augošajiem tūrisma segmentiem pasaulē, ko atpūtai ik gadu izmanto ap 23 miljoniem pasažieru. Tirgus tendences liecina, ka līdz 2030. gadam kruīza pasažieru skaits varētu pieaugt vēl par trešdaļu, atklājot aizvien jaunus tūrisma maršrutus un tirgus nišas.

Transports un loģistika

Jaunā Tallink Grupp kuģa MyStar krustmāte būs Igaunijas prezidente

Db.lv,12.07.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Videi draudzīgais kuģis Baltijas jūrā MyStar, kuru pasūtīja Tallink Grupp, un kas pašlaik tiek būvēts Rauma Marine Constructions (RMC) kuģu būvētavā Somijā, tiks pabeigts 2022. gadā.

Tradicionālās kuģa kristības plānotas 2021. gada 12. augustā, un par kuģa krustmāti ir izvēlēta Igaunijas Republikas prezidente Kersti Kaljulaida.

Kuģa MyStar kristību pasākuma ietvaros kuģis pēc kristību ceremonijas tiks nolaists ūdenī, kas ir vēl viens būtisks un svarīgs pavērsiens kuģa būvniecības gaitā, tādējādi pārbaudot uz sauszemes būvētā kuģa gatavību un tā peldspēju.

Kuģa nolaišana ūdenī notiks kuģu būvētavas sausajā dokā, kur kuģis vēl tiek būvēts. Ceremonijas laikā goda viesi svinīgi atver vārstus, lai piepildītu doku ar ūdeni, kurā atrodas kuģis. Pēc kuģa kristīšanas un nolaišanas ūdenī, kuģa būvniecības darbi, kas līdz šim notika kuģa ārpusē, tagad noritēs kuģa iekšpusē.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā mērogā uzsākta kravas kuģa Arctic Sea meklēšana. Kuģis mīklainos apstākļos pazudis brīdī, kad tas šķērsojis Lamanša šaurumu, ziņo Independent.

Tiek uzskatīts, ka šis ir pirmais nolaupītais kuģis mūsdienās, kas nolaupīšanas brīdī atradies Lamanša šaurumā. Independent vēsta, ka kuģa īpašnieki nāk no Latvijas, taču ne Liepājas, ne Ventspils ostas uzņēmēji nevarēja Db sniegt nekādu informāciju par kuģi, apšaubot Independent rakstīto, ka tas bijis Latvijas kuģis.

Maltā reģistrētais Latvijas kuģis ar 15 cilvēku apkalpi un 1 miljona sterliņu mārciņu vērtu kokmateriālu kravu pazuda šī gada jūlija beigās. Tas bija ceļā no Somijas uz Alžīriju.

Tagad tiek uzskatīts, ka laikā, kad Lielbritānijas krasta apsardze sazinājās ar kuģi, runātājs bijis viens no nolaupītājiem, vai arī kāds no kuģa apkalpes, kuram tobrīd, iespējams, draudēts ar ieroci.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallink Grupp meitasuzņēmums AS Tallink Latvija ir noslēdzis līgumu ar Holland Norway Lines BV par kuģa Romantika ilgtermiņa fraktēšanu.

Fraktēšanas līgums stāsies spēkā pēc tam, kad to tuvākajā laikā apstiprinās saistītie finanšu partneri. Kuģis, kas darbojas ar Latvijas karogu, fraktētājam tiks nodots 2022. gada martā, un līguma nosacījumi paredz nomas periodu uz 3 gadiem ar iespēju līgumu pagarināt uz vēl 1+1 gadu. Plānots, ka Holland Norway Lines kuģi ekspluatēs starptautiskos maršrutos starp Norvēģiju un Holandi.

Kuģis Romantika tiek fraktēts bez uzņēmuma apkalpes un apkopes.

Pirms Covid-19 pandēmijas kuģis Romantika kursēja maršrutā Rīga – Stokholma, taču kopš šī gada jūlija sākuma kuģis tika nosūtīts īstermiņa fraktā uz Maroku. Savukārt no šī gada 15. oktobra kuģis atrodas īstermiņa fraktā Glāzgovā, Skotijā, kur nodrošina izmitināšanu globālās klimata konferences COP26 dalībniekiem. Plānots, ka kuģis atgriezīsies Tallinā novembra vidū, taču, ņemot vērā, ka uzņēmums neplāno atjaunot Rīga – Stokholma maršrutu vismaz līdz 2022. gada pavasarim, kuģis paliks Tallinas ostā līdz frakta sākumam saskaņā ar noslēgto līgumu.

Foto

«Mīlestības atslēgu» dēļ Parīzē sabrūk gājēju tilta daļa

Gunta Kursiša,10.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parīzes centrā uz laiku nācās slēgt gājēju tiltu pāri Sēnai - Pont des Arts. Aizvadītās nedēļas beigās tilta margas neizturēja mīlnieku atstāto piekaramo atslēgu smagumu un sabruka uz ietves, ziņo Reuters.

Naktī uz svētdienu notikušajā incidentā cietušo nav, taču tilts uz laiku tika slēgts. «Ja tilta fragments būtu uzgāzies virsū garām braucošai laivai, rezultāts būtu katastrofāls,» tā norādīja Parīzes policijas pārstāvji. Tiltu, kas savieno Luvru un Francijas Institūtu (Institut de France), atkal gājējiem atvēra svētdienas pēcpusdienā.

Vēl pirms negadījuma divas amerikāņu aktīvistes – Lisa Anselmo (Lisa Anselmo) un Lisa Teilore Hafa (Lisa Taylor Huff) – uzsāka kampaņu par mīlnieku atstāto atslēgu noņemšanu no tilta. Viņu aicinājumu parakstījuši septiņi tūkstoši idejas atbalstītāju. Aktīvistes norādīja, ka tilta izskats pārvērsts līdz nepazīšanai kopš tas apkārts ar «nenosakāmiem metāla gabaliem», turklāt arī tā pastāvēšana šo atslēgu dēļ nu ir briesmās.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) glabāšanas un regazifikācijas kuģis pastāvīgi atradīsies Inko, Somijā, nevis Paldiskos, Igaunijā, pirmdien paziņoja Igaunijas ekonomikas un infrastruktūras ministre Rīna Sikuta.

"Šodien mēs patiešām esam panākuši vienošanos šajā jautājumā," sacīja Sikuta Igaunijas sabiedriskajai raidorganizācijai ERR pēc tam, kad kopā ar Somijas ekonomikas ministru Miku Lintiki bija apmeklējusi Paldiskus, kur, tāpat kā Inko, tiek būvēts LNG terminālis.

Tas, ka termināļa kuģis atradīsies Somijā, viņai bijis skaidrs jau jūlijā, kad viņa stājusies ministres amatā, atzina Sikuta.

"Igaunija agrāk pabeigs savas piestātnes būvi, un mūsu stratēģiskās intereses ir, lai kuģis būtu šeit," sacīja ministre.

Pavasarī Igaunija un Somija vienojās, ka kuģis atradīsies tur, kur vispirms tiks pabeigti termināļa būvdarbi. Paldiskos tos paredzēts pabeigt novembra sākumā, bet Inko - decembrī.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būvniecības valsts kontroles biroja (BVKB) speciālisti pēc februārī veiktās apskates secinājuši, ka Pāvilostas «māja-kuģis» ir atzīstama par būvi, aģentūru LETA informēja BVKB pārstāve Elīna Korba.

BVKB gan norāda, ka objekta uzraudzība neietilpst BVKB un tās būvinspektoru kompetencē, līdz ar ko BVKB pašvaldībai sniegtais viedoklis nav saistošs un pašvaldība to var izmantot pēc saviem ieskatiem.

BVKB, saņemot lūgumu no Pāvilostas novada pašvaldības, 12.februārī apsekoja objektu, lai sniegtu savu atzinumu par to, vai dzelzsbetona grodu akas, uz kurām novietots objekts, uzskatāmas par būvēm Būvniecības likuma izpratnē. Apskates laikā BVKB konstatēja, ka uz astoņiem dzelzsbetona aku grodiem, kas ir piepildīti ar betonu, ir novietots debarkaders «Antra». Grodi ir novietoti uz dabīgās pamatnes un to iedziļinājums gruntī ir aptuveni 10-15 centimetri.

Citas ziņas

Pie Palangas uz sēkļa uzskrien bijušais Liepājas zvejas kuģis

Vēsma Lēvalde, Db,15.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien pie Palangas uz sēkļa uzsēdies kuģis, ziņo Lietuvas portāls Delfi. Portāls liepajniekiem.lv informē, ka cietušais ir zvejas kuģis Freisa, kas 12. decembrī pulksten 7.50 ienācis Liepājas ostā, bet pulksten 9.24 to pametis. Portāls pauž neoficiālu informāciju, ka uz kuģa arī varētu būt bijuši vara kabeļi, tāpat kā uz traģiski avarējušā kuģa Beverīna pie Liepājas ostas vārtiem.

23 metru garais kuģis uz sēkļa uzskrējis aptuveni kilometra attālumā no Palangas tilta. Uz kuģa bijusi ekipāža sešu cilvēku sastāvā. Cietušajiem palīgā steidzies helikopters, taču kuģa kapteinis apgalvojis, ka apkalpe atrodoties drošībā.

Kuģis esot bijis bez kravas, bet tā degvielas tvertnēs atradušies aptuveni 4 000 litru degvielas. Glābšanas centrs informējis, ka tās noplūde nav konstatēta. Lietuvas radio ziņo, ka cietušajiem palīgā devies kāda uzņēmuma velkonis.

Portāls liepajniekiem.lv saņēmis neoficiālu informāciju, ka uz kuģa Freisa klāja, iespējams, bijuši vara kabeļi, līdzīgi kā nesen pie Liepājas krastiem nogrimušajam kuģim Beverīna. Kuģa Beverīna nogrimšanas apstākļu izmeklēšanu no Liepājas policijas pārņēmusi Valsts policijas Galvenās kriminālpolicijas pārvaldes Pirmstiesas izmeklēšanas pārvalde.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā uz sēkļa pie Jaunzēlandes uzskrēja konteineru kravas kuģis, kura avārija izraisīja valsts vēsturē postošāko dabas katastrofu. Tagad kuģa īpašnieki apsūdzēti par kaitīgu vielu noplūdes izraisīšanu un var saņemt simtiem tūkstošu eiro lielu soda naudu.

Konteineru kravas kuģis Rena pieder Grieķijas kuģniecības giganta Costamare meitas uzņēmumam Daina Shipping. Kompānijai var nākties maksāt līdz pat 489 tūkstošiem eiro lielu soda naudu, vēsta BBC.

Rena kapteinis un stūrmanis atzinuši savu vainu kuģa bīstamā vadīšanā un dokumentu viltošanā. Abiem draud septiņus gadus ilgs cietumsods.

Kuģis Rena uz sēkļa uzskrēja aizvadītā gada oktobrī, bet šā gada janvārī pārlūza divās daļās. Avārija izraisīja Jaunzēlandes vēsturē ļaunāko dabas katastrofu.

No kuģa noplūda 360 mazuta tonnas, kas tika izskalotas Jaunzēlandes pludmalēs. Piesārņojums nogalinājis tūkstošiem jūras putnu. Tāpat no kuģa klāja tika noskaloti aptuveni 300 konteineri. Jaunzēlandē joprojām turpinās piesārņojuma likvidēšanas darbi, bet kuģa vraks joprojām atrodas uz sēkļa.

Transports un loģistika

Tallink domā izvērsties arī viesnīcu un mazumtirdzniecības jomās

Egons Mudulis,18.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallink liek uzsvaru uz jaunu, efektīvu floti; pamatbiznesu – jūras pārvadājumus – saglabās, bet domā par izvēršanos arī viesnīcu un mazumtirdzniecības jomās.

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda AS Tallink Grupp valdes priekšsēdētājs Pāvo Nogene (Paavo Nõgene). Kompānija šogad atzīmē 30. jubileju, bet Rīgas‒Stokholmas līnijai paliek 13 gadi.

Fragments no intervijas

airBaltic tiek saukts par Latvijas nacionālo lidsabiedrību. Kā Tallink tiek uztverts Igaunijā, kā cilvēki to uzlūko?

Patiesībā Tallink ir lielākā Igaunijas kompānija ar 950 milj. eiro ieņēmumiem pērn. Esam lielākais darba devējs. Kompānijai ir 7500 darbinieku, esam labākais darba devējs privātajā sektorā, kā pērn atklāja (Kantar Emor) pētījums. Pirmo vietu kopumā ieņēma valstij piederošā enerģētikas kompānija Eesti Energia. Tallink ir sava veida nacionālais mantojums. Uzņēmums attīstījās ļoti strauji, 2006. gadā Tallink nopirka Silja Line – somu nacionālo mantojumu.

Tehnoloģijas

Austrālijas zinātnieki pirmo reizi ar 3D printeri izgatavojuši lidmašīnu reaktīvos dzinējus

LETA--AFP,26.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrālijas zinātnieki ar 3D printeri izgatavojuši divus lidmašīnu reaktīvos dzinējus, kas piesaistījis lielo ražotāju interesi, ceturtdien paziņojuši Austrālijas Melburnas Monaša universitātes pētnieki.

Paveiktais atklājis 3D printeru potenciālu augstas kvalitātes produktu izgatavošanā, norādījuši zinātnieki, kuri «izdrukājuši» dzinēju pēc Francijas dzinēju ražotāja Safran gāzes turbīnas šablona. Safran piegādā detaļas Airbus un Boeing.

«Būtiski ir tas, ka lielie ražotāji un inženierkompānijas, piemēram, Safran un Airbus atzinušas, ka materiāls, ko var izdrukāt ar 3D printeri, atbilst aviācijas kvalitātes prasībām, un es domāju, ka tas ir ārkārtīgi nozīmīgi,» atzinis universitātes pārstāvis Ians Smits.

«Tā ir satriecoša tehnoloģija. Mēs jau daudz esam redzējuši plastmasas un polimēru jomā, bet šis sajūsmina tādēļ, ka tagad tie ir metāli un vieglie metāli - titāns, niķelis un alumīnijs.»

Transports un loģistika

Pasažieru vilciens megalīgumu ar CAF parakstīs mēneša laikā; pirmo vilcienu redzēsim 2013. gadā

Māris Ķirsons,25.10.2011

AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdis Nils Freivalds piedalās AS "Pasažieru vilciens" rīkotajā preses konferencē Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā uz perona, kurā informē par jauno vilcienu iegādes tālāko gaitu.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs atļāvis a/s Pasažieru vilciens slēgt līgumu ar konkursā uzvarējušo Spānijas Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF), un, kā šorīt preses konferencē informēja Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds, līgums tiks parakstīts aptuveni mēneša laikā.

Tādējādi noslēdzas teju divus gadus ilgušais jaunu pasažieru vilcienu iepirkuma konkurss, kurā bez sūdzībām IUB ir notikusi arī Pasažieru vilciena (PV) valdes nomaiņa, veiktas vairākārtējas konkursa nolikuma izmaiņas.

Šobrīd sākts darbs pie dokumentācijas, lai vilcienus iepirktu.

Pirmais testa vilciens Latvijā varētu nonākt 2013. gadā, bet regulārus pārvadājumus ar jaunajiem vilcieniem var gaidīt 2014. gadā.

Konkursa pirmajā kārtā pieteicās trīs pretendenti -CAF (Spānija), a/s RVR sadarbībā ar Bombardier un Stadler Bussnang AG (Šveice). Visi pretendenti ieguva tiesības startēt otrajā kārtā. Tiesa, vienam pretendentam RVR sadarbībā ar Bombardier tiek izvirzīts nosacījums, proti, RVR sadarbības partnerim Bombardier būs jāuzņemas atbildība par iepirkuma līguma izpildi. Otrajā kārtā savu piedāvājumu iesniedza tikai CAF.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) noraidījis Spānijas uzņēmuma «Patentes Talgo S.L.» («Talgo») sūdzību par AS «Pasažieru vilciens» elektrovilcienu iepirkumu un atļāvis slēgt līgumu ar Čehijas uzņēmumu «Škoda Vagonka» («Škoda»), liecina IUB publicētais Iesnieguma izskatīšanas komitejas lēmums.

IUB vadītāja Dace Gaile norādīja, ka «Talgo» vairs šajā iepirkumā «uz tā paša pamata» sūdzību iesniegt nevar.

«Es vairs nevaru iedomāties, ko viņi [«Talgo»] vēl varētu izdomāt,» teica Gaile, piebilstot, ka, protams, šo lēmumu vēl var pārsūdzēt tiesā.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) aģentūrai LETA pauda gandarījumu par to, ka «esam pavirzījušies soli tuvāk jaunu elektrovilcienu iegūšanai».

Arī viņš atzina, ka vēl ir iespējams pārsūdzības tiesā, «bet šis ir labs solis uz priekšu, lai mēs šos vilcienus iegūtu».

Lēmumā teikts, ka «Talgo» iesniegums par «Pasažieru vilciena» rīkotās sarunu procedūras rezultātiem ir nepamatots, tāpēc nav pamata atcelt šo lēmumu. IUB atļāvis «Pasažieru vilcienam» slēgt iepirkuma līgumu ar sarunu procedūrā «Piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde un personāla apmācība» izraudzīto uzvarētāju «Škoda» un atstājis spēkā iepirkuma komisijas lēmumu par sarunu procedūras rezultātiem.