Citas ziņas

Pernod Ricard pusgadā nopelnījis 529 miljonus

,25.04.2007

Jaunākais izdevums

Pasaulē otrs lielākais alkoholisko dzērienu ražotājs un izplatītājs Pernod Ricard finansiālā gada pirmajā pusgadā (2006.gada 1.jūlijs - 31.decembris) sasniedzis 3,5 miljardu eiro lielus ieņēmumus no pārdošanas, kas ir par 10% vairāk, salīdzinot ar tādu pašu periodu 2005.gadā. Šajā periodā visstraujāk pieauguši pārdošanas apjomi Āzijā un Amerikā. Savukārt kompānijas peļņa pieaugusi par 18%, sasniedzot 529 miljonus eiro, Db.lv informēja SIA Pernod Ricard Latvia vadītājs Sandis Jansons.

Sandis Jansons, SIA Pernod Ricard Latvia vadītājs: "Arī pirmajā pusgadā Pernod Ricard grupas pārdošanas apjomi strauji pieauga kompānijas pamatportfeļa produktiem. Turklāt cerēto finansiālo rezultātu deva arī 2005.gadā noslēgtais darījums par Allied Domecq pārņemšanu. Prognozējam, ka ar līdzšinējās izaugsmes tempiem Pernod Ricard grupas ieņēmumi gada šķērsgriezumā varētu pieaugt kopumā par 20%."

Pateicoties lielajam pieprasījumam pēc produkcijas Meksikā, Brazīlijā un Venecuēlā, īpaši pēc degvīna Stolichnaja, īru viskija Jameson, skotu viskija Chivas, visstraujāk, par 15%, pārdošanas apjomi palielinājušies Amerikā. Par 12% pārdošanas apjomi palielinājušies Āzijā. Šajā reģionā pieprasītākie produkti bijuši konjaks Martell un skotu viskijs Ballantine's. Eirop izaugsme bijusi mērenāka, tikai par 6%, un tai jāpateicas pieaugušajam produkcijas pieprasījumam Krievijā, Spānijā, Vācijā un Centrālajā Eiropā.

S.Jansons: "Apmēram pusi (44%) kompānijas ienākumu nodrošinājuši pārdotie apjomi Āzijā un Amerikā. Finansiālā gada pirmajā pusgadā ieņēmumi no tā saucamajiem 15 stratēģiskajiem Pernod Ricard zīmoliem, kuru starpā ir skotu viskijs Ballantine's, konjaks Martell un citi, pieauguši par 14%. Visstraujāk pārdotie produkcijas apjomi pieauguši Perrier-Jouet par 43% un degvīnam Stolichnaja par 32%. Savas pozīcijas pasaules mērogā turpina zaudēt vīnu un šampaniešu segments, kuru pārdotie apjomi arī šogad samazinājušies par 1,1%."

Pernod Ricard grupa ir otrs lielākais alkoholisko dzērienu ražotājs un izplatītājs pasaulē un lielākais ārpus Ziemeļamerikas robežām. Kopš 1998.gada arī Latvijā darbojas sava pārstāvniecība SIA Pernod Ricard Latvia, kas šo gadu laikā Latvijā ir iekarojusi līderpozīcijas premium alkohola tirgū.

Pernod Ricard pieder vairāk nekā 100 premium alkohola zīmolu, tostarp, īru viskijs Jameson, skotu viskijs Ballantine`s un Chivas Regal, Armēnijas brendijs Ararat, Austrālijas vīns Jacob's Creek, Gruzijas vīni Old Tbilisi un Tamada, Spānijas vīns Campo Viejo, konjaki Martell, Bisquit un Renault, rumi Havana Club un Malibu, tekila Olmeca, džins Beefeater un šampanietis Mumm un Perrier-Jouet. Pernod Ricard vienlaicīgi ir šo dzērienu ražotājs un arī izplatītājs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu vairumtirgotāja SIA «Pernod Ricard Latvia» apgrozījums pagājušajā finanšu gadā no 2017.gada 1.jūlija līdz 2018.gada 30.jūnijam bija 21,418 miljoni eiro, savukārt uzņēmuma pārskata gada peļņa bija 237 tūkstoši eiro, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

«Pernod Ricard» ir starptautisks alkoholisko dzērienu izplatītājs, kura portfelī ir tādi dzērienu zīmoli kā «Jameson», «Ballantine's», «Absolut», «Havana Club» un citus. SIA «Pernod Ricard Latvia» ir šīs grupas oficiālais pārstāvis Latvijā.

Salīdzinot ar 2016./2017. finanšu gadu, SIA «Pernod Ricard Latvia» apgrozījums pieauga par 16,9% jeb 3,092 miljoniem eiro, savukārt uzņēmuma tīrā peļņa pieauga par 63,1% jeb 92 tūkstošiem eiro.

Pagājušajā finanšu gadā uzņēmums nodarbināja vidēji 34 darbiniekus, kas bija par pieciem darbiniekiem vairāk nekā gadu iepriekš.

Uzņēmuma vadības pārskatā norādīts, ka tas pagājušajā finanšu gadā aktīvi strādāja pie šaubīgo debitoru analīzes un ievēroja striktu kredītpolitiku. Šo virzienu uzņēmums turpinās ievērot arī šogad. SIA «Pernod Ricard Latvia» arī precizējis krājumu uzskaiti, kā rezultātā panākta efektīvāka pasūtījumu izpilde un optimālāki aktivitāšu piedāvājumi sadarbības partneriem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu ražotājs Pernod Ricard uzsācis visas produkcijas marķēšanu ar speciāli izstrādātu simbolu, kas patērētājiem atgādinās, ka alkoholu saturošus dzērienus nedrīkst dzert grūtnieces. Arī Latvijā drīzumā tirdzniecības vietās pārdošanā būs šādi marķēta Pernod Ricard ražotā un izplatītā alkoholisko dzērienu produkcija.

Alkohola lietošana grūtniecības laikā var kaitēt gaidāmā bērniņa attīstībai. Diemžēl ne vienmēr sievietes, kas ir stāvoklī, to apzinās un turpina, kaut arī mazākos daudzumos, to lietot, biznesa portālu Db.lv informēja uzņēmums.

SIA Pernod Ricard Latvia vadītājs Sandis Jansons: "Tā ir nopietna problēma ne tikai Latvijā, bet visā pasaulē, ar kuru cīns daudzas starptautiskas un nacionālas veselības organizācijas. Par spīti tam daļa topošo māmiņu tik un tā uzskata, ka neliels daudzums vīna vai šampanieša nekaitēs bērniņam. Bet tā nepavisam nav. Tas ir arī viens no iemesliem, kādēļ sadarbībā ar vairākām starptautiskām veselības organizācijām Pernod Ricard izstrādāja speciālu marķējumu - pārsvītrotu grūtnieces tēlu, kas rokā tur alkoholisko dzērienu glāzi. Simbols uz mūsu kompānijas izplatītā alkohola pudelēm vēlreiz atgādinās, ka grūtniecības laikā sievietes nedrīkst dzert nekādus alkoholiskos dzērienus. Tā ir daļa no mūsu korporatīvās sociālās atbildības."

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Pernod Ricard Latvia pērnā gada apgrozījums sasniedzis 4,5 milj.latu, salīdzinājumā ar 2005.gadu pieaugot divas reizes. Latvijā pērn vispopulārākie Pernod Ricard ražotie premium klases dzērieni bijuši viskiji Jameson un Balantine's, bet no vidējās klases - gruzīnu vīni, kā arī Austrālijā ražotais vīns Jacob's Creek.

Pernod Ricard Latvia ir pasaulē otrās lielākās alkoholisko dzērienu ražotājas un tirgotājas Pernod Ricard grupas kompānija Latvijā.

SIA Pernod Ricard Latvia vadītājs Sandis Jansons: "Pēdējo gadu cīņa pret nelegālo alkoholu nesusi pozitīvu rezultātu. Arvien vairāk iedzīvotāji Latvijā izvēlas dārgāku, bet kvalitatīvu alkoholu. Pieaugot ienākumu līmenim, tie kļuvuši prasīgāki arī pret alkohola kvalitāti. Ja agrāk vislielākais pieprasījums, piemēram, vīnu segmentā bija cenu grupā no viens līdz diviem latiem, tad tagad no 3 līdz 5 latiem. Līdzīgi ir arī ar konjakiem un brendijiem - patērētāji izvēlas pirkt retāk, bet pasaulē augsti novērtētu ražotāju alkoholiskos dzērienus. Šī tendence ir pozitīvi ietekmējusi arī Pernod Ricard Latvia pērnā gada darbības rezultātus."

Pārtika

Pernod Ricard biznesā vērojams pieaugums

Sandra Dieziņa,30.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pernod Ricard 2009./2010. finanšu gadā, kas beidzās 30. jūnijā, strādājis ar 2 % pieaugumu pamattirdzniecībā.

Kompānija vēsta, ka sasniegtie rezultāti, salīdzinot ar iepriekšējo periodu, liecina par vērā ņemamiem uzlabojumiem ekonomiskajā vidē, kas īpaši bija vērojami gada otrajā pusē. Pernod Ricard turpinājis savu attīstību, pateicoties premium klases zīmolu portfelim un uzņēmuma spēcīgajam globālo izplatītāju tīklam.

Ņemot vērā negatīvu ārzemju valūtas maiņas kursa ietekmi aptuveni 1% apmērā (gada otrajā pusē rādītājs kļuva pozitīvs) un grupas struktūras samazināšanos 3% apmērā, kas galvenokārt saistāma ar zīmolu Wild Turkey un Tia Maria pārdošanu, realizācijas apjomi 2009./2010.gadā uzrādīja 2% samazinājumu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas vīna ražotājs Pernod Ricard uzvarējis izsolē, kurā tika pārdota Zviedrijas kompānija Vin & Sprit, kura ražo degvīnu vienu no pasaulē populārākajiem alkoholiskajiem dzērieniem - Absolut vodka, atsaucoties uz Wall Street Journal, ziņo aģentūra Reuters.

Vin & Sprit īpašnieki - Zviedrijas valdība - kompāniju izsolē pārdeva par 5,28 miljardiem eiro (8,34 miljardiem USD).

Pēc darījuma paziņošanas Francijas vīna ražotāja akciju cena samazinājās par 5%, jo investori bažījas par to, ka Pernod Ricard varētu būt samaksājis pārāk lielu summu par Vin & Sprit.

Absolut vodka patēriņa ziņā ir pasaulē trešais populārākais stiprais alkoholiskais dzēriens. Divi populārākie ir Smirnoff vodka un Bacardi.

V&S Zviedrijas valdībai izmaksās dividendes 85 miljonu eiro apmērā pirms darījuma noslēgšanas. Akciju pārdošanas cena tiks palielināta par ikgadēju 2% likmi no 2008. gada 1.janvāra līdz transakcijas beigu datumam. Savukārt Pernod Ricard gūs labumu no V&S kopējās naudas plūsmas šajā periodā.

Citas ziņas

Beefeater džina ražotāja peļņa gada laikā aug par 1%

Dienas Bizness,18.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pernod Ricard tīrā peļņa 200.-2008.finanšu gadā augusi par 1%, raksta lenta.ru.

Tādējādi uzņēmuma tīrā peļņa bijusi 840 miljoni eiro iepretim 831 miljoniem pagājušajā gadā. Izaugsmi nodrošinājusi Absolute degvīna ražotāja Vin & Sprit iegāde, skaidro uzņēmums.

Pārdošanas apjoms aizvadītajā gadā audzis par 9% līdz 6.589 miljardiem eiro iepretim 6.44 miljardiem eiro gadu iepriekš. PernodRicard operacionālā peļņa samazinājusies par 1.7% līdz 1.44 miljardiem eiro.

Franču ražotājs Pernod Ricard ir viens no lielākajiem Eiropā un otrs lielākais alkoholisko dzērienu ražotājs pasaulē. Uzņēmums ir pārstāvēts 70 pasaules valstīs.

Jau ziņots, ka šī gada martā Pernod Ricard par 9.24 miljardiem dolāru nopirka zviedru Vin & Sprit, kurš iepriekš piederēja Zviedrijas valstij.

Citas ziņas

Rīgas dzirnavniekam jauns ģenerāldirektors

,10.07.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar šī gada 9.jūliju A/S Rīgas dzirnavnieks ģenerāldirektora pienākumus pildīs Sandis Jansons, kurš iepriekš ieņēmis vadošus un atbildīgus amatus tādos uzņēmumos kā Fazer, Pepsi Cola, Philip Morris un Pernod Ricard, Db.lv informēja uzņēmuma pārstāvji.

Sākot pildīt ģenerāldirektora amata pienākumus S.Jansons uzsvēra: "Mani saista graudaugu pārstrādes nozare un A/S Rīgas dzirnavnieks ražotie veselīgie produkti tāpēc šis darbs man ir liels izaicinājums, jo saskatu daudzas perspektīvas šī uzņēmuma attīstībā tepat Latvijā un eksporta tirgos".

Pēdējos sešus gadus S.Jansons pildījis direktora pienākumus Pernod Ricard Latvijas filiālē. Šajā laikā uzņēmuma apgrozījums pieaudzis vairāk kā piecas reizes, un no maza vairumtirgotāja pārtapis par vienu no vadošajiem alkohola izplatītājiem. "Atstāt direktora posteni tādā veiksmīgā uzņēmumā kā Pernod Ricard ir smags un atbildīgs lēmums, tomēr darbs A/S Rīgas dzirnavnieks man ir liels izaicinājums, jo saskatu daudzas perspektīvas šī uzņēmuma attīstībā tepat Latvijā un eksporta tirgos," savu izvēli pamato S.Jansons.

Citas ziņas

A/S Rīgas dzirnavnieks jauns ģenerāldirektors

,10.07.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar šī gada 9.jūliju A/S Rīgas dzirnavnieks ģenerāldirektora pienākumus pildīs Sandis Jansons, kurš iepriekš ieņēmis vadošus un atbildīgus amatus tādos uzņēmumos kā Fazer, Pepsi Cola, Philip Morris un Pernod Ricard.

Sākot pildīt ģenerāldirektora amata pienākumus S.Jansons uzsvēra: "Mani saista graudaugu pārstrādes nozare un A/S Rīgas dzirnavnieks ražotie veselīgie produkti tāpēc šis darbs man ir liels izaicinājums, jo saskatu daudzas perspektīvas šī uzņēmuma attīstībā tepat Latvijā un eksporta tirgos".

Sandis Jansons ir 33 gadus vecs TOP līmeņa vadītājs. Līdzšinējā karjerā viņš ieņēmis vairākus vadošus amatus tādās labi zināmās kompānijās kā Fazer, Pepsi Cola, Philip Morris un Pernod Ricard Latvijas filiālē, kur pēdējos sešus gadus S.Jansons pildījis direktora pienākumus. Šajā laikā uzņēmuma apgrozījums pieaudzis vairāk kā piecas reizes, un no maza vairumtirgotāja pārtapis par vienu no vadošajiem alkohola izplatītājiem. "Atstāt direktora posteni tādā veiksmīgā uzņēmumā kā Pernod Ricard ir smags un atbildīgs lēmums, tomēr darbs A/S Rīgas dzirnavnieks man ir liels izaicinājums, jo saskatu daudzas perspektīvas šī uzņēmuma attīstībā tepat Latvijā un eksporta tirgos," savu izvēli pamato S.Jansons.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules vadošais alkoholisko dzērienu ražotājs Pernod Ricard pērnā gada pēdējā ceturksnī kāpinājis pārdošanas apjomus, ziņo lenta.ru.

Globālā ekonomikas krīze nav traucējusi tādu slavenu dzērienu kā Chivas Regal, Jameson, konjaka Martell un vodkas Absolut ražotājam noslēgt pērnā gada 4. ceturksni ar 13% peļņas pieaugumu salīdzinot ar iepriekšējā gada šo pašu periodu. Kompānija aplēsusi, ka 2008./2009. finanšu gada beigās, kas noslēdzas šī gada jūnijā, kompānijas gada neto peļņa būs augusi par 10%, pirmo reizi tās pastāvēšanas vēsturē pārsniedzot 1 miljardu ASV dolāru.

Arī Pernod Ricard galvenais konkurents Diageo ziņojis par alkohola patēriņa pieaugumu 2008.g. otrajā pusgadā. Līdz ar to Diageo guvis 16.6 % lielāku peļņu un kāpinājis pārdošanas apjomus par 18%.

Pasaulē

Pircējiem atsakoties no Pernod Ricard dārgajiem dzērieniem, krīt tā peļņa

Lelde Petrāne,02.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sarūkot pārdošanas apjomiem Rietumeiropā, Pernod Ricard SA, viskija Chivas Regal un degvīna Absolut ražotājs, paziņojis par gada peļņu, kas ir mazāka nekā prognozēja analītiķi, ziņo Bloomberg.

Finanšu gadā, kas noslēdzās 30.jūnijā, tīrā peļņa pieaugusi par 0,6% līdz 951 miljonam eiro, liecina Parīzē bāzētā Pernod paziņojums.

Bloomberg aptaujātie analītiķi bija prognozējuši 978 miljonu eiro peļņu.

Ekonomiku «sabremzēšanās» vai recesija tādos tirgos kā Lielbritānija, Spānija un Grieķija atturējusi pircējus no Pernod samērā dārgo alkoholisko dzērienu iegādes. Pernod, kam pieder arī šampanieša Mumm un konjaka Martell zīmoli, atzinis, ka tas saskāries ar «ilgstošām grūtībām» Rietumeiropā.

Ieņēmumi samazinājušies par 1,7% līdz 7,1 miljardam eiro.

Nodokļi

Akcīzes ieņēmumi pārsniedz plānoto, PVN ieņēmumi nedaudz atpaliek

Zane Atlāce-Bistere,31.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan konsolidētajā kopbudžetā šā gada jūnija mēnesī bija 19,3 milj. eiro deficīts, šā gada pirmais pusgads kopbudžetā kopumā noslēgts ar 230,7 milj. eiro pārpalikumu, informē Finanšu ministrijā (FM).

Šā gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar 2016.gada attiecīgo periodu, pārpalikums konsolidētajā kopbudžetā palielinājās par 44,6 milj. eiro, ko sekmēja straujāks nodokļu ieņēmumu pieaugums. Nodokļu ieņēmumu plāns kopbudžetā pirmajā pusgadā izpildīts 101,5% apmērā un virsplāna ieņēmumi veidoja 55,0 milj. eiro. Vienlaikus FM uzsver, ka ik gadu vēsturiski gada sākumā kopbudžetā veidojas pārpalikums, kas gada nogalē, izdevumiem pieaugot straujāk gan valsts budžetā, gan pašvaldību budžetos, veido finansiālo deficītu. Vispārējās valdības budžeta deficīts 2017.gadam, kas iekļauts Stabilitātes programmā 2017.-2020.gadam, tiek prognozēts 0,8% no IKP apmērā jeb 209,6 milj. eiro (pēc EKS 2010 metodoloģijas).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patvērums grādīgo dzērienu ražotāju vērtspapīros.

Patērētāju paradumi konstanti mainās – pēdējo gadu tendence liecina, ka pasaulē nedaudz iebuksējis pieprasījums pēc alus, kur savukārt spēcīgāks tas bijis pēc stiprā alkohola. Daļēji šīs izmaiņas nosaka tas, ka tā saucamā millennials jeb tūkstošgades paaudze sevišķi iecienījusi alkoholiskos kokteiļus.

Valdot šādam fonam, straujāk auguši arī vairāku stiprā alkohola kompāniju ieņēmumi. Piemēram, Pernod Ricard, kam pieder īru viskija Jameson, Absolut un daudzi citi brendi, iepriekšējā ceturkšņa ieņēmumi gada skatījumā pieauguši par 6% un Remy Cointreau – par 7%. Valdot šādam fonam, Parīzes biržā Remy Cointreau akcijas cena šogad palēkusies vairāk nekā par 20% līdz 120 eiro atzīmei (un Pernod Ricard – par 9%). No šīs nozares grandiem vēl var izcelt Diageo akcijas, kuru cena Ņujorkas biržā šajā pašā periodā palēkusies par 16,5%. Strauji šī uzņēmuma akcija pieaugusi arī Londonā un Parīzē, liecina pieejamā informācija. Diageo pieder vairāki pazīstami alkohola dzērienu brendi, piemēram, Smirnoff, Johnnie Walker, Captain Morgan, Baileys Guinness u.c. Šim uzņēmumam pieder arī ievērojama daļa luksusa preču uzņēmuma Moët Hennessy akciju.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā 60% no visām Latvijā iegādājamo vīna un grādīgo dzērienu aizmugurējām etiķetēm šogad tiks papildinātas ar sociālās atbildības simboliem, kas atgādinās par atbildīgu alkohola lietošanu, informē Latvijas Alkohola nozares asociācija (LANA). Šī ir pašas nozares iniciatīva un nav saistīta ar likumdošanas prasībām.

Dāvis Vītols, Latvijas Alkohola nozares asociācijas izpilddirektors, skaidro: «Latvijā patēriņam nodotā vīna un grādīgo dzērienu pudeļu aizmugurējām etiķetēm tiks pievienotas norādes - grūtniecēm un transportlīdzekļu vadītājiem, kuri grasās stūrēt, alkoholu lietot nevajadzētu. 2018.gada sākumā mūsu asociācijas biedri sāks jauno etiķešu nomaiņas procesu.»

LANA 2017.gadā veica dažādas sociālās atbildības aktivitātes, piemēram, vasaras mēnešos kampaņa «Ballējies ar stilu» atgādināja jauniešiem par atbildīgu alkohola lietošanu un nepieciešamību dzert ūdeni, ja tiek lietots alkohols. Līdz ar jaunā mācību gada sākšanos rudenī risinājās kampaņa «Vai Tu pārdotu alkoholu savam bērnam?». Tā vērsa uzmanību uz to, ka jāievēro likumdošanā noteiktā prasība uzrādīt personu apliecinošus dokumentus, kā arī informēja par pircēju-pārdevēju abpusējo atbildību, attiecīgi iegādājoties vai pārdodot alkoholiskos dzērienus. LANA biedri pērn iesaistījās dažādās Eiropas iniciatīvās, piemēram, kompānija «Pernod Ricard» pirmajā Eiropas dalībvalstu alkohola lietošanas prevencijas programmā studentiem «Responsible Party» (Atbildīga ballīte) izglītoja jauniešus gan par pārmērīgas alkohola lietošanas riskiem, gan potenciālo negatīvo seku mazināšanas iespējām.

Mazumtirdzniecība

Martell kāpina pārdošanas apjomus Latvijā par 57%

Lelde Petrāne,31.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Martell pēdējo trīs gadu laikā strauji paplašinājies Latvijas tirgū, pārdošanas apjomiem augot par vidēji 30%, liecina medijiem izplatīts paziņojums.

Konjaka Martell izplatītājs Pernod Ricard Latvia norāda, ka arī šogad vērojama izaugsme un, salīdzinot ar gadu iepriekš, pēdējos divpadsmit mēnešos Martell pārdošanas apjomi kāpuši par 57%.

Īpaši veiksmīgi Martell zīmols pēdējo trīs gadu laikā attīstās augstās klases konjaku segmentā, piemēram, Martell XO un citu ekskluzīvo produktu grupās, pārdošanas apjoma pieaugumam sasniedzot vidēji 68% gadā.

«Martell zīmols Latvijas tirgū ienāca vairāk nekā pirms piecpadsmit gadiem, bet mērķtiecīgs darbs pie zīmola attīstības ir veikts tieši aizvadītajos trīs gados. Savā izaugsmē nedomājam apstāties, nākotnē iekarojot aizvien lielāku tirgus daļu,» informē Martell zīmola izplatītājs Latvijā, kompānijas Pernod Ricard Latvia vadītājs Armands Strēle.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas alkoholisko dzērienu ražošanas un izplatīšanas uzņēmums "Pernod Ricard" trešdien paziņoja, ka pārdos lielāko daļu vīna biznesa investoru konsorcijam "Australian Wine Holdco Limited" (AWL).

Starp pārdodamajiem zīmoliem ir Austrālijas "Jacob’s Creek", "Orlando" un "St Hugo", Jaunzēlandes "Stoneleigh", "Brancott Estate" un "Church Road", kā arī Spānijas "Campo Viejo", "Ysios", "Tarsus" un "Azpilicueta".

Darījuma summa netiek atklāta.

AWL ir starptautisko investoru konsorcijs, kam pieder viens no lielākajiem Austrālijas vīna ražotājiem "Accolade Wines", kura slavenākais vīna zīmols ir "Hardys".

Starp "Pernod Ricard" zīmoliem ir viskiji "Jameson", "Ballantine's", "Chivas Regal" un "The Glenlivet," degvīns "Absolut", konjaks "Martell", rums "Havana Club", džins "Beefeater", tekila "Olmeca" un brendijs "Ararat".

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn Latvijā visvairāk nopelnījis uzņēmējs Uldis Asars, liecina datu apkopojums, kas publicēts žurnālā «Pastaiga».

6,52 miljonus latu peļņu U. Asaram nodrošinājis viņam pilnībā piederošais kokmateriālu ražošanas un tirdzniecības uzņēmums SIA AKZ.

4,40 miljonus latu nopelnījis Vadims Telica, kuram saskaņā ar Lursoft datiem pieder puse kapitāldaļu farmācijas holdingā Repharm un pilnībā Sentor Farm.

2,72 miljonus latu 2010.gadā nopelnījis Mihails Gaņevs, kuram pieder 57% kapitāldaļu Rīgas brīvostas stividorkompānijā Strek.

80% Skonto būves kā arī vairāku citu uzņēmumu līdzīpašnieks Guntis Rāvis pērn nopelnījis 2,20 miljonus latu.

Telekomunikāciju uzņēmuma Belam - Rīga un netieši arī Triatel līdzīpašniece Ludmila Kaca nopelnījusi 2,06 miljonus latu. Metāllūžņu pārstrādes un vairumtirdzniecības uzņēmuma Tolmets īpašnieks Jurijs Homutovs, kā arī viņa kompanjons Vladimirs Carkovs nopelnījuši - 1,71 miljonu latu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusgadā kopbudžeta ieņēmumi bija par 380,2 miljoniem eiro jeb 6,4% zemāki nekā pērn attiecīgajā periodā, savukārt kopbudžeta izdevumi veikti par 430,4 miljonu eiro jeb 8,2% lielākā apmērā nekā 2019. gada pirmajā pusgadā, informē Finanšu ministrija.

Kopbudžeta bilance tādējādi šogad pasliktinājusies un kopbudžetā veidojies 131,4 miljonu eiro deficīts, pretstatā 679,2 miljonu eiro pārpalikumam pērn pirmajā pusgadā. Bilances pasliktināšanos ietekmē kopbudžeta nodokļu ieņēmumu plāna neizpilde par 426,6 miljoniem eiro, tāpat arī zemāki ārvalstu finanšu palīdzības ieņēmumi (ĀFP) un izdevumu pieaugums, valdībai ieviešot atbalsta pasākumus COVID-19 seku mazināšanai.

Jāatzīmē, ka valsts budžetā pirmajā pusgadā bija 232,8 miljonu eiro deficīts, kamēr pašvaldību budžetā veidojies 101,4 miljonu eiro pārpalikums.

Kopbudžeta ieņēmumos pirmajā pusgadā saņemti 5,526 miljardi eiro un to zemāku līmeni nekā pērn noteica Covid-19 dēļ ieviestie ierobežojumi un no tiem izrietošie satricinājumi ekonomikā, kā rezultātā kopbudžeta nodokļu ieņēmumi saņemti par 98,8 miljoniem eiro jeb 2,3% zemākā apmērā nekā pērn pirmajā pusgadā un veidoja 4,171 miljardus eiro.

Citas ziņas

Pieaug dzelzceļa transportu pārvadājumi

,02.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina, ka 2008. gada pirmajā pusgadā ar dzelzceļa transportu pārvadāja 27.8 milj. tonnu kravu, kas ir par 9.3% vairāk nekā 2007. gada pirmajā pusgadā.

2008. gada 1. pusgadā starptautiskajos kravu pārvadājumos ar dzelzceļa transportu pārvadāja 27.0 milj. tonnas kravu – par 9.9 % vairāk nekā 2007. gada 1. pusgadā. 79.2% no starptautiskajiem pārvadājumiem dzelzceļa transportā veidoja pārvadājumi caur ostām. Savukārt iekšzemē ar dzelzceļa transportu pārvadāto kravu apjoms, salīdzinot ar iepriekšējā gada 1. pusgadu, ir samazinājies par 9.7% un veidoja 0.8 milj. tonnas.

2008. gada 1. pusgadā kravu pārvadājumi ar autotransportu ir samazinājušies - tika pārvadātas 26.2 milj. tonnu kravu, kas ir par 3.0 milj. tonnu jeb 10.3 % mazāk nekā iepriekšējā gada 1. pusgadā.

Lielāko daļu (84.3%) no kopējā pārvadāto kravu apjoma transportēja iekšzemē, kur pārvadāja 22.1 milj. t kravu, kas ir par 12.1 % mazāk nekā 2007. gada 1. pusgadā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē sestais lielākais alkohola ražotājs, itālijas uzņēmums Gruppo Campari no Francijas alkohola ražotāja Pernod Richard par 575 miljoniem (303 miljoni Ls) USD iegādājies burbona Wild Turkey preču zīmi.

Wild Turkey ir tradicionāls Kentucky bourbons, kura vēsture sniedzas līdz 19.gadsimta vidum, kad to 1855.gadā sāka ražot.

Pernod, kas ir otrs pasaulē lielākais alkohola ražotājs, Wild Turkey piederēja gandrīz 30 gadus.

Campari līdz šim ražoja vairākus viskijus, taču nevienu burbonu.

Citas ziņas

Pasaules otrā lielākā alkoholisko dzērienu ražotāja pārdošanas apjomi sarūk par 6.2%

,22.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pernod Ricard - pasaules otrais lielākais alkoholisko dzērienu ražotājs, paziņojis, ka tā pirmā ceturkšņa pārdošanas apjomi sarukuši par 6.2%, ziņo Bloomberg.

Ieņēmumi trijos mēnešos, kas noslēdzās 30. septembrī, samazinājušies līdz 1.65 miljardiem eiro no 1.76 miljardiem eiro pirms gada, liecina Parīzē bāzētā uzņēmuma sniegtā informācija.

Kompānijas konkurents Diageo pagājušajā nedēļā paziņoja par ceturkšņa ieņēmumu kritumu par 6%.

Bloomberg norāda, ka pieprasījums pēc alkohola ASV un Rietumeiropā saglabājas relatīvi zems, jo ekonomiskā lejupslīde attur patērētājus no izdevumiem bāros un restorānos.

Ieņēmumi no Pernod 15 stratēģiskajiem zīmoliem, ieskaitot Absolut, samazinājušies par 5%. Martell konjaka, kas ir vislabāk pārdotais zīmols, pārdošana pieaugusi par 13%. Visvairāk cietuši šampanieša zīmoli - Mumm un Perrier- Jouet, uzrādot ieņēmumu samazinājumu par 18% un 38%.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" šogad pirmajā pusgadā strādāja ar 88,8 miljonu eiro zaudējumiem pretstatā peļņai attiecīgajā periodā gadu iepriekš, trešdien "airBaltic" investoru zvanā par pirmā pusgada rezultātiem sacīja "airBaltic" prezidents un izpilddirektors Martins Gauss.

Savukārt "airBaltic" apgrozījums 2024.gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, palielinājies par 16,5% un bija 339,3 miljoni eiro.

Gauss informēja, ka "airBaltic" salīdzināmie ieņēmumi pirms procentiem, nodokļiem, nolietojuma un amortizācijas jeb EBITDAR šogad pirmajā pusgadā bija 76,5 miljoni eiro, kas ir par aptuveni 39,2% vairāk nekā pērn pirmajā pusgadā. Savukārt vidējais vietu piepildījums ir pieaudzis no 74,5% līdz 76,9%.

Gauss informēja, ka pirmā pusgada rezultāti ieņēmumu, EBITDAR un vietu piepildījuma ziņā ir augstākie lidsabiedrības vēsturē. Tomēr, neraugoties uz pozitīvajiem rādītājiem, "airBaltic" finanšu rādītājos ir arī zaudējumi, kas galvenokārt saistīti ar gaidāmo "Pratt&Whitney" dzinēju deficītu 2024.gadā, kā arī paātrinātām amortizācijas izmaksām, ko rada dzinēju pilnas apkopes pirms paredzētā termiņa, kas daļēji saistīts ar metāla pulvera piegādes problēmām.

Transports un loģistika

Samazinājies pa dzelceļu pārvadāto kravu apjoms

,31.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2007. gada 1.pusgadā ar dzelzceļa transportu Latvijā pārvadāja 25,5 milj. t kravu, kas ir par 0,1 % mazāk nekā 2006. gada 1. pusgadā, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Iekšzemē ar dzelzceļa transportu pārvadāja 0,9 milj. t kravu, kas ir par 19,8 % mazāk nekā 2006.gada janvārī - jūnijā. Starptautiskajos pārvadājumos - 24,6 milj. t kravu - par 0,8 % vairāk nekā 2006. gada 1. pusgadā. 77,6 % no starptautiskajiem pārvadājumiem dzelzceļa transportā veidoja pārvadājumi caur ostām. Uz ostām ar dzelzceļa transportu pārveda 18,4 milj. t kravu, kas ir par 2,2 % vairāk nekā 2006. gada 1. pusgadā. Savukārt no ostām ar dzelzceļa transportu pārvadāto kravu apjoms, salīdzinot ar iepriekšējā gada 1. pusgadu, ir palielinājies par 8,2 % un veidoja 0,7 milj. t kravu.

2007. gada 1. pusgadā ir palielinājušies kravu pārvadājumi ar autotransportu. Ar to 2007. gada pirmajos sešos mēnešos pārvadāja 29,4 milj. t kravu, kas ir par 5,3 milj. t jeb 22 % vairāk nekā 2006. gada janvārī - jūnijā. Lielāko daļu (86,1 %) no kopējā pārvadāto kravu apjoma transportēja iekšzemē, kur pārvadāja 25,3 milj. t kravu, kas ir par 20,4 % vairāk nekā 2006. gada 1. pusgadā. Būtiski palielinājušies arī starptautiskie kravu pārvadājumi ar autotransportu. 2007. gada pirmajos sešos mēnešos starptautiskajā satiksmē ar autotransportu pārvadāja 4,1 milj. t kravu, kas ir par 33,5 % vairāk nekā iepriekšējā gada attiecīgajā periodā. No starptautiskajā satiksmē pārvadātajām kravām visvairāk pieauga importa kravu pārvadājumi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zāļu ražotāja AS Grindeks konsolidētie, provizoriskie finanšu dati liecina, ka 2021. gada pirmajā pusgadā koncerns sasniedzis rekordlielu apgrozījumu un peļņu.

Šajā periodā “Grindeks” koncerna apgrozījums sasniedza 115,6 milj. eiro, kas ir par 21,1 milj. eiro vai 22% vairāk nekā 2020. gada pirmajā pusgadā. 2021. gada pirmajā pusgadā koncerna peļņa bija 19,8 milj. eiro, kas ir par 7 milj. eiro vai 55% vairāk nekā 2020. gada pirmajā pusgadā, informē uzņēmumā.

Rekordlielie peļņas un apgrozījuma rādītāji sasniegti, jo ievērojami audzis pieprasījums pēc koncerna ražotajiem sirds un asinsvadu, centrālās nervu sistēmas, kā arī slimnīcu segmenta medikamentiem, ko piedāvā AS “Grindeks” meitas uzņēmums “Kalceks”.

2021. gada pirmajā pusgadā koncerns saražoto produkciju eksportēja uz 91 valstīm par kopējo summu 109,6 milj. eiro.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2018. gada pirmajā pusgadā «Grindeks» apgrozījums sasniedzis 71,5 miljonus eiro, bet peļņa - 6,7 miljonus eiro, informē uzņēmums.

Koncerna apgrozījums 2018. gada pirmajā pusgadā bija 71,5 milj. eiro, kas ir par 3,3 milj. eiro vai par 5% vairāk nekā 2017. gada pirmajā pusgadā. Savukārt koncerna neto peļņa, kas attiecināma uz mātes sabiedrības akcionāriem, 2018. gada pirmajā pusgadā bija 6,7 milj. eiro, kas, salīdzinot ar 2017. gada pirmo pusgadu, ir palielinājusies par 0,25 milj. eiro vai par 4%.

Bruto peļņas rentabilitāte 2018. gada pirmajā pusgadā bija 58%, savukārt tīrās peļņas rentabilitāte bija 9%. 2018. gada pirmajā pusgadā Koncerna saražotā produkcija eksportēta uz 75 pasaules valstīm kopumā par 65,7 milj. eiro, kas ir par 4,5 milj. eiro vai par 7% vairāk nekā 2017. gada pirmajā pusgadā.

Citas ziņas

Papildināta - Pērn pelnošākie Latvijas uzņēmēji - Arnis Riekstiņš, Oļegs Fiļs un Argods Lūsiņš

NOZARE.LV,14.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pelnošākie Latvijas uzņēmēji 2012.gadā bija informācijas tehnoloģiju nozares uzņēmējs Arnis Riekstiņš, finanšu nozarē strādājošais Oļegs Fiļs un degvielas nozarē strādājošais Argods Lūsiņš, liecina žurnālistu Lato Lapsas un Kristīnes Jančevskas, kā arī žurnāla Kapitāls, SIA Lursoft IT un finanšu korporācijas Laika stars pētījums.

Riekstiņš, kurš ir līdzīpašnieks bezvadu interneta maršrutēšanas iekārtu un programmatūras izstrādātājā SIA Mikrotīkls, pērn nopelnījis 8,11 miljonus latu.

AS ABLV Bank līdzīpašnieks Fiļs pērn nopelnījis 7,2 miljonus latu. Savukārt 2011.gada saraksta līderis, uzņēmuma Kurzemes degviela saimnieks Lūsiņš pērn nopelnījis 6,75 miljonus latu.

Ceturtajā vietā ar nopelnītiem 6,72 miljoniem latu sarakstā ierindojies AS Rietumu banka līdzīpašnieks Leonīds Esterkins, piektajā vietā ar nopelnītiem 6,27 miljoniem latu ierindojies otrs ABLV Bank līdzīpašnieks Ernests Bernis.