Pret ielas slēgšanu attieksme dažāda 

Iespējams, jau aprīlī Krišjāņa Barona ielā, Rīgā, varētu tikt ierobežota automašīnu kustība, tomēr, kāds būs risinājums, vēl nav zināms

Elīna Pankovska, 2019. gada 15. marts plkst. 7:14
Tevi varētu interesēt
2019. gada 01. marts plkst. 7:24
2019. gada 14. februāris plkst. 11:09

Iecere eksperimentālā kārtā slēgt automašīnu satiksmi Krišjāņa Barona ielā radusies sadarbībā ar dāņu arhitekta un pilsētplānotāja Jana Gēla biroja pārstāvjiem. Līdz ar to Krišjāņa Barona iela būs atvēlēta tikai sabiedriskajam transportam, kā arī velosipēdistiem un gājējiem. Pilsētplānošanas eksperimenta laikā tiks izvērtēta iedzīvotāju reakcija uz šādu aizliegumu. Pašlaik galvaspilsētas centrs ir kļuvis par transporta satiksmes tranzītu, bet iedzīvotāju daudzums ar gadiem ir būtiski samazinājies. Pilsētas centrs ir kļuvis par vietu, uz kuru atbrauc, caur kuru izbrauc, bet ne vietu, kur vēlas dzīvot. Pilsētas attīstības koncepcija vērsta uz to, lai uzlabotu dzīves kvalitāti centrā, bet tas ir iespējams, samazinot automašīnu skaitu, uzsver pašvaldība. Pagājušā gada nogalē Rīgas mērs Nils Ušakovs norādīja, ka pašvaldība kopā ar pilsētplānotājiem iecerējusi «vairākus eksperimentus», ar kuriem sabiedrība plašāk tiks iepazīstināta februārī. Pagaidām gan ar citiem paziņojumiem pašvaldība klajā nav nākusi. Jāmin, ka dāņu pilsētplānotājs Jans Gēls jau pirms 17 gadiem izstrādāja ieteikumus Rīgas pilsētvides attīstībai, bet pērn noslēdza memorandu ar Gēla biroju uz trim gadiem par sadarbību kvalitatīvas publiskās ārtelpas veidošanā.

Lai ierobežotu tranzītsatiksmi Krišjāņa Barona ielā, Rīgas domes Satiksmes departaments ir izstrādājis trīs konceptuālus risinājumus, DB norāda departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola. Viņa skaidro, ka pirmais variants paredz ierobežot autotransporta kustību pie Matīsa ielas un Stabu ielas, uzstādot tā saucamo «ķieģeli». Pēc Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītāja Emīla Jakrina paustā, galvenais ieguvums būtu tāds, ka Krišjāņa Barona ielu vairs nebūtu ērti izmantot tiem autovadītājiem, kuri to izmanto kā alternatīvu Brīvības ielai vai Aleksandra Čaka ielai. Tomēr mīnuss šādām izmaiņām ir tāds, ka ierobežojumi ir lokālās vietās, līdz ar to citus posmus autovadītāji varēs izmantot tāpat kā līdz šim. Otrs variants esot «visradikālākais risinājums», jo paredz ar rīkojuma zīmēm ierobežot manevrus teju visos Krišjāņa Barona ielas krustojumos. Proti, līdz ar ceļa zīmju izvietojumu taisni braukt varēs tikai atsevišķos Krišjāņa Barona ielas krustojumos, bet pārējos autovadītājiem būs jānogriežas. Ar šādu risinājumu tiek nodrošinātas piekļūšanas iespējas pie visiem īpašumiem vienlaikus, ielu padarot neērti lietojamu caurbraukšanai. Mīnuss šādam scenārijam būtu tāds, ka autobraucējiem palielinātos nobrauktu kilometru daudzums centrā un vienlaikus palielinātos arī satiksmes plūsma blakus esošajās ielās. Savukārt trešais variants paredz uzstādīt ceļa zīmes Nr.302 «Braukt aizliegts» katrā kvartālā. Šim scenārijam gan esot visvairāk trūkumu, norāda Satiksmes departaments, jo «Braukt aizliegts» ceļa zīme paredz, ka tā neattiecas uz cilvēkiem, kuri attiecīgajā posmā dzīvo vai strādā. Toties to ir grūti kontrolēt un pārbaudīt, turklāt tas liegtu iespēju pa Krišjāņa Barona ielu pārvietoties arī, piemēram, maksas autostāvvietu klientiem.


Visu rakstu lasiet 15. marta laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 14. jūnijs plkst. 7:16

Līdz 2020. gadam veloceliņu kopgarumam Latvijājā sasniedz 700 kilometri, aptuveni 30% valsts...

2018. gada 20. marts plkst. 9:13

Saskata iespēju palielināt pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu, koordinēti sadarbojoties un attīstot...

2016. gada 11. oktobris plkst. 7:25

Atvieglojumu saņēmēji varēs izvēlēties identifikācijas veidu; ministri neapmierināti ar ieviešanas...

2016. gada 22. jūnijs plkst. 15:10

Rīgas satiksme informē, ka no 1. jūlija tiks atklāts jauns autobusa maršruts...

2016. gada 16. jūnijs plkst. 18:11

Par 4,5 miljoniem eiro plānots izbūvēt ūdeņraža ražošanas, uzglabāšanas un uzpildes...

Nepalaid garām

Dzērienu ražotājs Coca-Cola pirmo reizi atklājis, ka viena gada laikā tas izmanto...

Kontekstā ar pašlaik aktuālajiem Iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) parādiem sociālajos tīklos...

Saskaņā ar starptautiska pārtikas atkritumu mazināšanai veltīta projekta Fusions datiem aptuveni...

Grupas Prāta Vētra bundzinieks, mūziķis Kaspars Roga šā gada maija sākumā skatītājiem...

Šā gada pirmajā pusē Ventspilī tiks uzsākta zinātnes un inovāciju centra būvniecība,...

Apakšveļas zīmols Flash You and me piecos gados kļuvis par stabili augošu...

No šīs sadaļas
2019. gada 14. marts plkst. 17:00

Lidmašīnu ražotāja Boeing akcijas cena ceturtdien turpina sarukt, reaģējot uz iepriekšējo dienu...

2019. gada 14. marts plkst. 15:09

Investējot 880 tūkstošus eiro, pašmāju degvielas tirgotājs Kool Latvija atvēris jau trešo...

2019. gada 14. marts plkst. 14:49

Pagājušajā gadā aviopasažieru skaits sasniedza 8,8 miljardus, kas ir par 6% vairāk...

2019. gada 14. marts plkst. 14:42

Lai spriestu par Ķīnas-Latvijas e-komercijas centra izveidi Rīgā, Latvijas Investīciju un attīstības...

2019. gada 14. marts plkst. 11:45

Līdz ar vasaras lidojumu saraksta iestāšanos rokas bagāžu pārbaužu skaits pie iekāpšanas...

2019. gada 14. marts plkst. 9:28

Prāmju un konteineru līnijas gatavas jebkuram Brexit scenārijam...

2019. gada 14. marts plkst. 6:18

Loģistiķi, ekspeditori un autotransporta kompānijas gatavas ātri pielāgoties, saredz iespējas....

2019. gada 13. marts plkst. 16:57

Lai pārrunātu līdzšinējo pieredzi Eirāzijas pārvadājumos un vienotos par jaunām sadarbības...

2019. gada 13. marts plkst. 13:04

Latvijas lidsabiedrība airBaltic ieviesusi jaunu papildu pakalpojumu, ļaujot bezmaksas rokas bagāžai...

2019. gada 13. marts plkst. 12:45

Saskaņā ar Eiropas Aviācijas drošības aģentūras (EASA) lēmumu no vakardienas, 12. marta,...