Jaunākais izdevums

Ņemot vērā nekustamo īpašumu cenu pieaugumu un kvalitatīvu telpu trūkumu, uzņēmumi saskaras ar sarežģītu izvēli. Taču, attīstoties uzņēmējdarbībai, pareizi veidots interjera dizains pat ierobežotu telpu var pārvērst funkcionālā un iedvesmojošā vidē. IKEA Biznesa klientu apkalpošanas nodaļas vadītāja Ilze Vītiņa ieskicē, kā komerciālo telpu interjera dizains – no stilīgiem īres dzīvokļiem līdz daudzfunkcionāliem birojiem – palīdz risināt reālas tirgus problēmas. Kā arī atspēko maldīgo uzskatu, ka interjera dizaina risinājumi ir pārāk dārgi, jo īpaši maziem vai vidējiem uzņēmumiem.

Kā, tavuprāt, attīstās nekustamo īpašumu tirgus Latvijā?

Tirgū patiešām ir vērojamas zināmas izmaiņas un tendences. Piemēram, pieaug interese par īpašumiem tādās pilsētās kā Valmiera, Jelgava un Cēsis. Mājokļu cenas tur jau tuvojas galvaspilsētas cenām, taču kvalitatīvu nekustamo īpašumu piedāvājums joprojām ir ierobežots. Vienlaikus būvniecības izmaksas paaugstina dažādi ārējie faktori, tai skaitā ekonomiski un ar energoefektivitāti saistīti, kas nozīmē, ka jauni dzīvokļi kļūst dārgāki. Tāpat vērojamas būtiskas pārmaiņas attiecībā uz nekustamo īpašumu izmēru. Attīstītāji, vēloties apmierināt tirgus vajadzības, vairāk koncentrējas uz mazākiem dzīvokļiem gan pārdošanai, gan izīrēšanai. Turklāt pieaug pieprasījums pēc pilnībā aprīkotiem un mēbelētiem dzīvokļiem.

Sniedzot pakalpojumus saviem komerciālajiem klientiem, mēs arī ievērojam, ka pircēji kļūst arvien apzinīgāki: viņi meklē mājokļus, kuru ekspluatācija ir rentabla un kas atbilst ilgtspējīgām vērtībām. Lai gan valda piesardzīgs optimisms, šī iemesla dēļ ir skaidrs, ka nākotnē uzmanība tiks pievērsta kompaktiem, labi projektētiem un energoefektīviem īpašumiem.

Un kāds ir tavs viedoklis par pārmaiņām, ko novēro attiecībā uz uzņēmumu interjera dizainu?

Ir trīs izteiktas tendences, kas veido uzņēmumu interjera dizainu. Pirmkārt, uzņēmumi meklē daudzfunkcionālus un vietu taupošus risinājumus: viedus produktus, kas kalpo ne tikai vienam mērķim un palīdz maksimāli izmantot mazākas telpas. Uzmanība tiek pievērsta mantu uzglabāšanai, tāpat joprojām populāri ir dabiski, augstas kvalitātes materiāli siltos toņos.

Otrkārt, interjera dizains arvien vairāk kļūst par rīku, kas palīdz atspoguļot uzņēmuma identitāti. Tiek novērots, ka birojos arvien mazāk tiek iekārtotas slēgta tipa darbavietas, priekšroku dodot atvērta tipa izkārtojumam, kas atspoguļo zīmola stāstu un vērtības. Birojos aizvien biežāk tiek iekārtotas arī atpūtas zonas ar virtuvēm, kas veicina darbinieku labsajūtu un savstarpējo saikni.

Treškārt, pieaug pieprasījums pēc vienkāršotas pieredzes – uzņēmumi vēlas visu saņemt vienuviet: pielāgotus interjera projektus, piegādi, montāžu, plašu produktu klāstu un atbalstu visos budžeta līmeņos. Nekustamo īpašumu attīstītājiem šāds pakalpojums nodrošina efektīvāku pārdošanu.

Joprojām valda uzskats, ka finansiālo resursu investēšana interjera dizainā rada tikai papildu izmaksas uzņēmumam. Taču vai varētu būt, ka tādējādi netiek ņemtas vērā nozīmīgas iespējas un citi iespējamie ieguvumi?

Veiksmīgi iekārtota telpa atbalsta uzņēmuma komandas ikdienas vajadzības, atspoguļo zīmola identitāti un rada vidi, kas ir gan funkcionāla, gan iedvesmojoša. Pateicoties sadarbībai ar profesionālu interjera dizaineri, uzņēmums saņems pārdomāti plānotus un efektīvus risinājumus, kas pielāgoti tā mērķiem.

Interjera dizainera pakalpojumi, kas pieejami bez maksas, ja klienti iegādājas arī ieteiktos produktus, palīdz izvairīties no nevajadzīgiem izdevumiem, paātrina lēmumu pieņemšanas procesu un ar 3D vizualizāciju palīdzību palīdz atspoguļot klienta vīziju. No produktu izvēles līdz piegādei un montāžai – mēs piedāvājam visu vienuviet – ar risinājumiem, kas piemēroti dažādiem budžetiem, un personīga projekta vadītāja atbalstu.

Kā veiksmīgi sadarboties ar uzņēmumiem visā dizaina izstrādes procesā, lai nodrošinātu zīmola identitātes un funkcionālo vajadzību apmierināšanu?

Mūsuprāt, labs dizains ir kas vairāk kā tikai estētika – tā ir lietotājiem nepieciešamas funkcionalitātes integrācija un uzņēmuma būtības skaidrs atspoguļojums. Katru jaunu projektu mēs sākam ar padziļinātu sarunu ar biznesa klientu, lai izprastu uzņēmuma identitāti, vērtības un ikdienas vajadzības. Mēs apmeklējam telpas, lai analizētu, kā tās tiek izmantotas un kā tās varētu uzlabot.

Pēc tam mūsu komanda izveido dizainu, izmantojot pārdomātus materiālus, krāsas un mēbeļu sistēmas, kas atbilst zīmolam neatkarīgi no tā, vai tas ir drosmīgs un moderns, vai mierīgs un strukturēts. Mēs ņemam vērā visu, sākot no darbinieku darba plūsmas un ergonomikas un beidzot ar klientu apkalpošanas zonām, lai nodrošinātu gan funkcionalitāti, gan komfortu. Klienti ir iesaistīti visā procesā – no idejas līdz tās īstenošanai. IKEA plašais produktu klāsts ļauj mums pielāgoties dažādiem stiliem, budžetiem un uzņēmumu veidiem. Mūsu pielāgojamās, modulārās mēbeles iespējams arī pārveidot, attīstot telpas dizainu līdz ar uzņēmuma attīstību.

Ņemot vērā iepriekšējo komentāru par aizvien plašāku ilgtspējīgu risinājumu izmantošanu, kādi ir konkrēti veidi, kā IKEA integrē ilgtspējību savos biznesa klientu apkalpošanas pakalpojumos?

Katrs produkts tiek izstrādāts, ievērojot piecus galvenos principus, lai apmierinātu gan vides aizsardzības mērķus, gan klientu vēlmes. Mēs piedāvājam resursus taupošus risinājumus, kas ir saistoši uzņēmumiem, kuri koncentrējas uz izmaksu samazināšanu, piemēram, daudzfunkcionālas mēbeles, kas izgatavotas no otrreiz pārstrādātiem materiāliem, kas ietaupa vietu un mazina ietekmi uz vidi. Prioritāte ir ilgmūžīgs dizains, un daudziem mūsu produktiem, piemēram, virtuves sistēmām, ir līdz pat 25 gadu garantija. Mūsu apņemšanās ietver arī iespējas laika gaitā vieglāk atjaunot un labot produktus, paildzinot produktu kalpošanas laiku un samazinot atkritumu apjomu. Turklāt IKEA produktu dizains palīdz galalietotājiem ietaupīt naudu un gudri izmantot resursus, pateicoties tādiem produktiem kā ūdeni taupošas smidzinātāja sprauslas un energoefektīvs LED apgaismojums. Turklāt visi šie produkti tiek piegādāti plakanos iepakojumos, kas samazina emisijas un transportēšanas izmaksas.

Kāda ir biznesa klientu komandas vispārējā pieeja, strādājot ar privātā, valsts un bezpeļņas sektora klientiem, lai pielāgotu pakalpojumus viņu unikālajām vajadzībām?

Katrs klients ir svarīgs neatkarīgi no projekta lieluma. Lielākiem projektiem nepieciešams nedaudz vairāk laika interjera dizaina plānošanai, vairāk laika, lai saskaņotu vajadzības ar klientu. Tomēr neatkarīgi no tā, kāds ir klients – no privātā vai valsts sektora, vai nevalstiskā organizācija -, mēs varam nodrošināt projekta īstenošanu un apmierināt viņu vajadzības. To pierāda arī mūsu pieredze – nesen pabeidzām iekārtot korporatīvo biroju, kas izvietots divos stāvos, ar atpūtas un sanāksmju telpām. Mēs izstrādājām individuālu dizainu, saglabājot klienta zīmola identitāti, vairāk nekā 40 darba vietas ar dažādām funkcijām, dažādas ietilpības sanāksmju telpas, atpūtas telpas un citas klientam svarīgas zonas. Turklāt mūsu pieredze balstās arī uz tādu projektu realizēšanu kā veikala-studijas iekārtošanu kādā Latvijas pilsētā vai sarežģītākiem projektiem, piemēram, sporta kluba un fizioterapijas telpas, klientu apkalpošanas zonu un darbinieku telpu iekārtošanu.

Bezmaksas interjera dizainera pakalpojumi uzņēmumiem

IKEA Biznesa klientu apkalpošanas nodaļa piedāvā pilna apjoma interjera dizaina pakalpojumus – no plānošanas līdz uzstādīšanai. Interjera dizaineri sagatavo interjera dizaina projektu un palīdz izvēlēties uzņēmumam piemērotākos, estētiskākos un funkcionālākos interjera risinājumus. IKEA komanda parūpēsies, lai ideja tiktu īstenota tavās uzņēmuma telpās: birojā, veikalā, kafejnīcā, viesnīcā, īres dzīvoklī vai citur. No plānošanas līdz mēbeļu piegādei un montāžai – par projektu tiek gādāts no sākuma līdz beigām.

Interjera dizaina pakalpojums uzņēmumiem tiks nodrošināts bez maksas, ja sadarbojoties ar IKEA interjera dizaineriem uzņēmums iegādāsies vismaz 70% projektā iekļauto mēbeļu un interjera priekšmetu. Lai iegūtu plašāku informāciju par IKEA pakalpojumiem uzņēmumiem, noklikšķini šeit.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fotosesija nav tikai skaistu attēlu radīšana - tā var radīt brīnišķīgus, personalizētus mākslas darbus, kas piešķir interjeram īpašu noskaņu. Mūsdienās fotogrāfijas iespējams pielāgot un izmantot dažādos veidos - no sienas dekora līdz personalizētām dāvanām. Ja vēlies radoši izmantot savus mīļākos kadrus, šeit ir dažas iedvesmojošas idejas.

1. No digitālā kadra līdz reālai gleznai

Lieliski noķerts mirklis pelnījis vairāk nekā tikai vietu telefonā vai datorā. Kvalitatīvas izdrukas uz audekla, īpaša papīra vai cita materiāla piešķir fotogrāfijām jaunu dimensiju un pārvērš tās par radošu interjera elementu. Iespēja izdrukāt attēlus dažādos formātos un izmēros ļauj pielāgot tos jebkurai telpai - no minimālistiskas guļamistabas gleznas līdz krāsainam mākslas stūrim viesistabā.

2. Personalizēti aksesuāri un dizaina priekšmeti

Fotogrāfiju burvība slēpjas ne tikai to mākslinieciskajā vērtībā, bet arī praktiskajā pielietojumā. Mūsdienās attēlus var pārnest uz dažādiem priekšmetiem - krūzītēm, kalendāriem, apsveikuma kartītēm un pat apģērba. Radoša pieeja ļauj radīt unikālas dāvanas vai personalizētus priekšmetus ikdienai.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vannu ražotājs PAA sadarbībā ar vienu no pasaulē vadošajiem produktu dizaineriem Karimu Rašidu radījis jaunu produktu kolekciju.

Projekts tika uzsākts pirms 16 mēnešiem. PAA investīcijas šajā projektā, ietverot sadarbību ar dizaineri, mārketinga investīcijas, produktu tehnoloģisko izstrādi, formas, testus, līdz šim ir aptuveni 150 000 eiro. Uzņēmums norāda, ka turpmākā projekta attīstībai un komercializēšanai 2 gadu laikā visticamāk vajadzēs investēt vēl tikpat.

PAA vadītājs Pēteris Treicis: "Mūsu sadarbība ar Karimu Rašidu bija apzināta divu dažādu pieredžu, divu atšķirīgu kultūru savietošana. Mūs, kas dizainā bija pieraduši pie ziemeļnieciski atturīgas elegances, Karims, kura moto ir GLOBAL LOVE, ieveda neierasti brīvā un radošā pasaulē. Viss kopdarba process bija viegls un atvērts. Izbaudījām Karima aktīvo, radošo darba stilu un viņš paļāvās arī uz mūsu izjūtu un pieredzi. Tā bija kā "spēcinoša glāze pozitīvas enerģijas"! Esmu gandarīts, ka mūsu PAA komanda parādīja lieliskas tehnoloģiskās un radošās spējas un pilnībā mobilizējās izaicinājumam. Rezultātā tapa divas, nelielām vannasistabām paredzētas produktu ģimenes ar neierasti drosmīgiem un izteiksmīgiem siluetiem. Sadarbība ar Karimu Rašidu mums ir ļoti būtiska gan kā piedāvājuma papildinājums ar jauniem produktiem, gan arī kā PAA zīmola pozicionājuma stiprināšana, kā vēl viens arguments mūsu darbības reģiona paplašināšanai".

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mārupē tapis premium klases projekts Dahlia, kas piesaistījis uzmanību gan ar ēkas arhitektūru, gan ar detaļām, kas padara to par pievilcīgu dzīvošanai un vienlaikus vērtīgu ilgtermiņa ieguldījumu.

"Projekts ir piemērots tiem, kuri novērtē komfortu, privātumu un ērtu piekļuvi gan pilsētas, gan atpūtas iespējām," skaidro Vestabalt dzīvojamās nodaļas un dzīvokļu nama Dahlia pārdošanas vadītāja Irina Jermolajeva, uzsverot, ka dzīvokļu kvalitāte un lokācija ļauj spriest arī par pārdomātu investīciju.

"Ikkatram no mums ideālā dzīvesvieta ir citāda, un nav vienas formulas, kas derētu visiem. Taču es neapšaubāmi uzskatu, ka nekustamā īpašuma cena un kvalitāte ir nesaraujami saistītas," apartamentu vērtības loģiku skaidro I. Jermolajeva. "Atbilstoša infrastruktūra un apkārtējā vide, augstvērtīgs un ilgtspējīgs īpašuma tehniskais stāvoklis, kas atbilst mūsdienu prasībām, – energoefektivitāte, funkcionāls un pārdomāts plānojums, labs izgaismojums, tehnisko telpu pieejamība – tas viss veido dzīvokļa vērtību. Dzīvokļu projekts Dāliju ielā 23B neapšaubāmi atbilst visiem iepriekš minētajiem parametriem un ir viens no labākajiem piedāvājumiem tirgū ģimenēm, kuras vēlas dzīvot tuvu centram ar attīstītu infrastruktūru, vienlaikus baudot privātumu, augstvērtīgu dzīves vidi un kvalitāti."

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģeopolitisko faktoru, Euribor likmju un inflācijas izraisītā turbulence nekustamo īpašumu nozarē pamazām norimst un tirgus lēnām atgūstas, darījumu aktivitāte pamazām iešūpojas un, lai gan nekāds straujš uzrāviens gaidīts netiek, dati un prognozes ļauj domāt, ka zemākais punkts ir aiz muguras.

Vēl jaunākajā jaunākajā Dienas Biznesa speciālizdevumā Nekustamais īpašums lasi:

Intervija

Dzīvokļi lētāki nekļūs. Šobrīd nekustamo īpašumu cenas Latvijā ir ievērojami zemākas nekā Igaunijā un Lietuvā, taču tuvāko gadu laikā cenām Baltijā būtu jāizlīdzinās, domā Guntars Cauna, Kaamos vadītājs Latvijā.

Būvmateriālu ražošana

Investēs digitalizācijā un mākslīgajā intelektā. Būvmateriālu ražotājiem ir jāspēj piemēroties ne tikai straujām tirgus pieprasījuma svārstību amplitūdām, bet arī izaicinājumiem, ko rada ES Zaļais kurss, vienlaikus īstenojot digitalizācijas projektus un sākot izmantot mākslīgo intelektu. To intervijā stāsta ģipša izstrādājumu ražošanas uzņēmuma Knauf ģenerāldirektors Baltijā, valdes loceklis Arnis Ivanovs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: VVT / Biroju komplekss “Verde”

Aizvien biežāk lasām un dzirdam par robotu un mākslīgā intelekta izmantošanas sniegtajām praktiskajām priekšrocībām. Pienācis laiks šīs mūsdienīgās tehnoloģijas likt lietā, lai tiktu galā ar ļoti nepieciešamiem, bet visai monotoniem un laikietilpīgiem darbiem, piemēram, komerctelpu uzkopšanu. Kādi mēdz būt profesionālie grīdas uzkopšanas roboti un ko tie spēj paveikt, lasiet turpinājumā.

Grīdas tīrīšanas robots – efektīvam darbam

Foto: VVT / Rimi

Pirms 100 gadiem cilvēki iztēlojās uzkopšanas robotus kā cilvēkveidīgas būtnes, tikai no metāla, kas mazliet stīvi kustas un pārvietojas, paveicot vienkāršus darbus, piemēram, grīdas slaucīšanu. Mūsdienu realitāte gan ir pavisam citāda – grīdas uzkopšanas roboti ir salīdzinoši kompakti roboti, kas, klusi dūcot, pārvietojas pa telpām, savācot gružus, putekļus un arī veicot mitro uzkopšanu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa parku attīstītājs Nordspace ir oficiāli atklājis pirmos divus biznesa parkus Latvijā – “Saliena” Piņķos un “Jūrkalne” Rīgā, tādējādi ieviešot pilnīgi jaunu komerciālo īpašumu kategoriju Latvijā.

Kopējā platība 5500 m², piedāvājot 96 telpas, kas pielāgotas noliktavu, biroju un komerctelpu funkcijām. Parku izveidē investēti 10 miljoni eiro, un jau 45% no jaunajām telpām ir rezervētas Latvijas uzņēmumiem.

Nordspace līdzdibinātājs Linas Kliukas uzsver, ka šie ir jau desmitie Nordspace realizētie projekti, pievienojot Latviju tādām valstīm kā Lietuva un Polija un īstenojot solījumu – atvērt pilnīgi jaunu komerciālo īpašumu kategoriju.

"Mūsu priekšrocība ir dziļa izpratne par to, kas mūsdienās nepieciešams mazajiem un vidējiem uzņēmumiem ikdienas darbā – modernas, ar jaunākajām tehnoloģijām aprīkotas, kompaktas un pielāgojamas telpas ar saprotamām, draudzīgām un, pats svarīgākais, arī kontrolējamām izmaksām," skaidro L. Kliukas.

Finanses

Papildināta - Rosinās pensiju 2.līmenī uzkrāto kapitālu ļaut pārcelt uz pensiju 1.līmeni

Db.lv,17.04.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labklājības ministrija (LM) plāno virzīt Valsts fondēto pensiju likuma grozījumus, kas ļautu iedzīvotājiem, kas ir valsts fondēto pensijas shēmas dalībnieki, piecus gadus pirms pensijas vecuma pārtraukt dalību pensiju otrajā līmenī un pievienot uzkrāto kapitālu pensiju pirmajam līmenim, informē ministrijā.

Tādējādi cilvēki, tuvojoties pensijai, varēs izvēlēties, ko darīt ar savu pensiju otrajā līmenī uzkrāto kapitālu, lai samazinātu risku to zaudēt finanšu tirgus svārstību dēļ.

Ienākumus vecumdienās veido vecuma pensija, kas sastāv gan no pensiju pirmajā līmenī, gan otrajā līmenī uzkrātā pensijas kapitāla. Fondētā pensijas daļa ir nozīmīga vecuma pensijas apmērā. Šobrīd pensiju otrajā līmeņa uzkrājumi tiek ieguldīti finanšu tirgos, un to vērtība var gan pieaugt, gan samazināties.

Ministrijā norādīja, ka cilvēkiem pirmspensijas vecumā ir īpaši svarīgi, lai viņu uzkrātais pensijas kapitāls nesamazinātos, un ienākumi, aizejot pensijā, būtu pēc iespējas lielāki.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas lidostā svinīgi iemūrēts pamatakmens jaunajam VAS "Latvijas gaisa satiksme" (LGS) gaisa satiksmes vadības tornim un jaunai kompleksa piebūvei, kas nākotnē ļaus attīstīt un modernizēt aeronavigācijas pakalpojumus, vadīt civilos un militāros lidojumus, garantējot to drošumu, kā arī pavērs jaunas iespējas Rīgas lidostai, informē LGS.

"Jaunais gaisa tornis uzlabos aviācijas drošumu un ļaus palielināt lidojumu skaitu, veicinot ekonomikas izaugsmi. Turklāt šajos ģeopolitiskajos apstākļos ir ļoti svarīgi, ka torni izmantos ne tikai civilo, bet arī militāro lidojumu vadīšanai. Jāuzsver, ka puse jeb vairāk nekā 26 miljoni eiro projekta īstenošanai nāk no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta granta formā. Tas ir konkrēts piemērs, kā Eiropas Savienības fondi veicina Latvijas drošību un attīstību," pasākumā uzsvēra Eiropas Komisijas ekonomikas un produktivitātes komisārs Valdis Dombrovskis.

"Projekta ideju esam lolojuši vairākus gadus, tagad ir pienācis brīdis, kad tiek ielikts būves pamatakmens un sāksies pats svarīgākais posms - celtniecība. Tornis pavērs pilnīgi jaunas iespējas gan LGS, gan Rīgas lidostai, gan mūsu sadarbības partneriem - Gaisa spēkiem un Valsts robežsardzei, gan aviokompānijām un pasažieriem," norādīja LGS valdes priekšsēdētājs Dāvids Tauriņš

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arhitektūras projekts “Rivue Supreme Villas”, kas atrodas Lielupes krastā Jūrmalā, ir ieguvis “World’s Best Residential Property” titulu “The International Property Awards” konkursā, pārspējot projektus no ASV, Apvienotajiem Arābu Emirātiem, Lielbritānijas un citām arhitektūras lielvalstīm, informēja projekta attīstītājs Oskars Apse.

Konkurss ik gadu norisinās Londonā, pulcējot labākos arhitektūras, interjera un nekustamā īpašuma projektus no visas pasaules. Neatkarīga starptautiskā žūrija vairāk nekā 100 tiesnešu sastāvā vērtē projektu atbilstību noteiktiem kritērijiem, tajā skaitā, arhitektūras novitāti, materiālu izvēles pamatojumu un ilgtspēju, tehnisko inženierrisinājumu funkcionalitāti, ainaviskā dizaina risinājumus un apkārtējās vides kontekstu.

““Rivue Supreme Villas” uz citu konkursam pieteikto projektu fona izcēlās ar unikālo Vidusjūras iedvesmoto arhitektūru, kas pielāgota Ziemeļeiropas klimatam, tehnoloģiskajām inovācijām un dabas kontekstam pielāgotu dizainu,” stāsta Apse.

Ražošana

Latvijas aizsardzības industrijas apgrozījums pērn varētu būt sasniedzis divus miljardus eiro

LETA,28.04.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas aizsardzības industrijas apgrozījums pagājušajā gadā varētu būt sasniedzis divus miljardus eiro, intervijā aģentūrai LETA sacīja Latvijas Drošības un aizsardzības industriju federācijas ("DAIF Latvija") valdes priekšsēdētāja Elīna Egle-Ločmele.

Viņa skaidroja, ka 2024.gada revidētie dati par visiem uzņēmumiem vēl nav zināmi, bet 2023.gadā uzņēmumu apgrozījums pārsniedza 1,6 miljardus eiro. Tādēļ par pagājušo gadu Egle-Ločmele prognozē, ka apgrozījums būs ap diviem miljardiem eiro.

Egle-Ločmele arī uzsvēra, ka eksports veido apmēram 400 miljonus eiro. Līdzīga summa varētu būt arī samaksātajos nodokļos."DAIF Latvija" vadītāja atzīmēja, ka asociācijai ir ļoti straujš biedru skaita pieaugums, kas nozīmē, ka daudzi uzņēmumi redz iespēju attīstīties arī aizsardzības nozarē.

Egle-Ločmele informēja, ka Nacionālo bruņoto spēku (NBS) iepirkumos regulāri kā piegādātāji parādās apmēram 500 uzņēmumu, bet daudzi asociācijas biedri arī strādā tikai eksportam. Tāpat ir uzņēmumi, kas strādā iekšlietu sistēmas vajadzībām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamo īpašumu attīstītājs “Hepsor” Rīgā, Ganību dambī attīstīs jaunu biznesa kompleksa projektu “Veidama kvartāls”. Šobrīd projekts ir izpildījis būvprojektēšanas nosacījumus un pietuvojies projekta attīstības nākamajam solim - būvniecības uzsākšanai.

Jaunais, videi draudzīgais A klases energoefektivitātes komplekss sastāvēs no vairākām ēkām un labiekārtota, apzaļumota pagalma ar atpūtas zonām. Pirmās kārtas attīstība paredz divu ēku izbūvi.

Kopumā abās ēkās uzņēmējdarbībai būs pieejami 5214 kvadrātmetri: 11 telpas veikaliem, 10 telpas birojiem, 8 telpas noliktavu vajadzībām. “Veidama kvartāls” kļūs par vietu, kur uzņēmumiem būs iespēja veidot savas jaunās mājas un attītstīt biznesu stratēģiski izdevīgā un dinamiskā lokācijā.

Par daļu no piedāvātajām telpām biznesa kvartālā ir uzsāktas sarunas ar potenciālajiem nomniekiem jau pirms būvniecības uzsākšanas, kas apliecina, ka tirgū ir augsts pieprasījums pēc šāda tipa "trīs vienā", jaunām, mūsdienīgām un uz ilgtspējību orientētām telpām. Šāda veida telpas uzņēmējiem ļauj optimizēt darbību, samazinot loģistikas izmaksas un nodrošinot zemākas izmaksas par komunālajiem pakalpojumiem. Turklāt vēl būvniecības procesā uzņēmējiem ir iespēja pielāgot telpas savām vajadzībām, lai nodrošinātu maksimālu funkcionalitāti un efektivitāti biznesam.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" finanšu rezultātiem atbild "airBaltic" valde, un jebkurā gadījumā ir jābūt plānam B un C, kā pārvarēt grūtības, sociālajā tīklā "Facebook" norāda satiksmes ministrs Atis Švinka (P).

"Mans kā ministra uzstādījums ir - "airBaltic" jāspēj patstāvīgi augt un jāprot pielāgoties ārējiem apstākļiem," norāda ministrs.

Viņš uzsver, ka "airBaltic" dod pienesumu Latvijas ekonomikai, tas ir stratēģiski svarīgs uzņēmums valstij, un tam ir jāattīstās un jāpiesaista privātais kapitāls.

Papildināta - airBaltic koncerna zaudējumi pērn - 118,159 miljoni eiro

Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" koncerns pagājušajā gadā strādāja ar auditētajiem...

Jau vēstīts, ka "airBaltic" koncerns pagājušajā gadā strādāja ar auditētajiem zaudējumiem 118,159 miljonu eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš, savukārt koncerna apgrozījums, salīdzinot ar 2023.gadu, palielinājās par 11,9%, sasniedzot 747,572 miljonus eiro.

Vienlaikus pašas "airBaltic" apgrozījums pagājušajā gadā bija 743,733 miljonu eiro apmērā, kas ir par 12% vairāk nekā 2023.gadā, bet kompānijas zaudējumi sasniedza 118,803 miljonus eiro pretstatā peļņai gadu iepriekš.

Kompānijas publiskotajā 2024.gada pārskatā teikts, ka, veiksmīgi īstenojot akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO) 2025.gadā, aviosabiedrībai būs nepieciešamais pašu kapitāls un tādējādi tās bilance kļūs pietiekami spēcīga, lai nākotnē varētu piesaistīt nepieciešamo likviditāti, lai īstenotu visas kapitālieguldījumu prasības, kas nepieciešamas izaugsmes plāniem, kā arī izturētu būtiskas negatīvas tirgus pārmaiņas nākamo 24 mēnešu laikā.

"Tomēr gadījumā, ja IPO nebūs iespējams pabeigt 2025.gadā tirgus apstākļu vai citu iemeslu dēļ, vadība ir izstrādājusi bāzes budžeta scenāriju, saskaņā ar kuru tā spēs nodrošināt likviditāti līdz 2026.gadam, nepiesaistot papildu parādus," sacīts gada pārskatā, piebilstot, ka bāzes budžeta scenārijā ir iekļauti vairāki faktori, kas ir vadības kontrolē, un vairāki faktori, kas ir ārpus tās kontroles.

Latvijas valstij pieder 97,97% "airBaltic" akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - 2,03%.

Vienlaikus 2025.gada janvāra beigās tika panākta vienošanās ar Vācijas aviokompāniju "Lufthansa" par investīcijām "airBaltic" 14 miljonu eiro apmērā. Apmaiņā pret ieguldījumu "Lufthansa Group" saņems konvertējamu akciju, kas tai dos 10% līdzdalību. Vēlāk, pēc potenciālā "airBaltic" IPO, šī konvertējamā akcija tiks konvertēta parastajās akcijās.

Pēc IPO "Lufthansa Group" līdzdalības lielumu noteiks potenciālā IPO tirgus cena. Darījums paredz arī to, ka "Lufthansa Group" pēc potenciālā IPO piederēs ne mazāk kā 5% no "airBaltic" kapitāla.

Minētajam darījumam vēl jāsaņem Vācijas Federālā karteļu biroja ("Bundeskartellamt") atļauja.

Latvijas valdība 2024.gada 30.augustā vienojās, ka valstij pēc "airBaltic" IPO kompānijas kapitālā jāsaglabā vismaz 25% plus viena akcija.

Dzīvesstils

Portrets - Latvijas aptiekas valdes priekšsēdētājs un īpašnieks Alvis Ērglis

Armanda Vilciņa,04.04.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vadītājam ir jāuzticas saviem darbiniekiem un jāļauj viņiem pieņemt lēmumus tajās jomās, kurās viņi ir eksperti, uzskata Alvis Ērglis, Latvijas aptiekas valdes priekšsēdētājs un īpašnieks.

Lēmumu pieņemšana un kolēģu savstarpējā sadarbība veicina darba efektivitāti, jo tādā veidā komanda spēj ātrāk virzīties uz priekšu, reaģēt uz problēmām un atrisināt tās, spriež A.Ērglis. Ja vadītājs dod iespēju lēmumus pieņemt arī darbiniekiem, viņi jūtas novērtēti un zina, ka viņiem uzticas. Tas veicina arī viņu vēlmi uzņemties atbildību, kā arī iesaistīties uzņēmuma attīstībā, teic Latvijas aptiekas valdes priekšsēdētājs, piebilstot, ka nevajadzētu baidīties arī no kļūdām. Nekļūdās tikai tas, kurš neko nedara, pārliecināts ir A.Ērglis.

Saista datori

Bērnībā sapņoju kļūt par šoferi, atminas A.Ērglis. “Šobrīd tas šķiet nedaudz dīvaini un smieklīgi, bet laikā, kad biju mazs puika, šofera profesija man asociējās ar nebeidzamu brīvību, iespēju doties jebkur, kur vēlies un satikt jaunus cilvēkus. Tolaik man nebija ne mazākās nojausmas, ko šoferi patiesībā dara - nezināju, ka šajā darbā jāievēro konkrēti plāni, grafiki un maršruti. Man viss šķita vienkārši - sēdi mašīnā un brauc. Skolas laikos man padevās teju visi mācību priekšmeti, bet, lai gan atzīmes kopumā bija labas, nekad sevi neuzskatīju par teicamnieku. Sevišķi mani interesēja informātika - tolaik Latvijā jau sāka parādīties pirmie datori un mani šī jaunā nozare patiesi aizrāva. Arī pēc vidusskolas beigšanas, nolēmu turpināt virzību šajā jomā un iestājos Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātē, kur apguvu ekonomisko informātiku. Mūsdienās mēs šo novirzienu saucam par digitalizāciju, taču tolaik tas bija kaut kas jauns un nezināms,” stāsta A.Ērglis, kurš studiju laikā sāka arī strādāt.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas Pasts atklājis otro unikāla dizaina pakomātu galvaspilsētā, Brīvības un Miera ielu krustojumā. Tas ir veltījums animācijas pilnmetrāžas filmas Straume autoru darbam un starptautiskiem sasniegumiem.

Sūtījumu nosūtīšanas un saņemšanas punkts vizuāli atgādina mākslas objektu. Tas atspoguļo kino fragmentu, kurā uz laivas priekšgala atrodas filmas galvenais varonis – Straume, virzoties caur pārplūdušo pilsētu.

Oskarotajai animācijas filmai veltītais pakomāts ir jau otrais Latvijas Pasta nestandarta dizaina projekts pilsētvidē. Pirmo pakomātu pērn Āgenskalna tirgū izveidoja apkaimes iedzīvotāji kopā ar ilustratori Rebeku Lukošus.

Urbānais mākslas objekts ir arī simbolisks turpinājums nacionāla pasta operatora iepriekšējam veltījumam – īpaša dizaina aploksnei un pastmarkai. Jāuzsver, ka augstais pieprasījums pēc Straumes filatēlijas izdevumiem stimulēja izdot papildu tirāžu.

Bankas

Bezskaidrās naudas maksājumi Latvijā sasnieguši vēsturiski augstāko īpatsvaru

Db.lv,31.03.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bezskaidrās un skaidrās naudas maksājumu attiecība Latvijā 2025.gada februārī bijusi 78% pret 22%, liecina jaunākais, 2025.gada pavasara, Latvijas Bankas "Maksājumu radars". Tas ir vēsturiski augstākais bezskaidrās naudas maksājumu īpatsvars.

Salīdzinājumā ar 2024.gada februāra un augusta mērījumiem bezskaidrās naudas īpatsvars ir kāpis par 1 procentpunktu (no 77% līdz 78%).

"Maksājumu radarā" apkopota jaunākā informācija par Latvijas sabiedrības naudas izmantošanas paradumiem, izmantojot tirgus un sociālo pētījumu aģentūras SIA "Latvijas Fakti" veiktās iedzīvotāju aptaujas rezultātus. "Maksājumu radars" tiek publicēts reizi pusgadā un ir pieejams Latvijas Bankas tīmekļvietnē. Pārskata centrālais mērījums ir bezskaidrās naudas un skaidrās naudas maksājumu attiecības attīstība un mijiedarbība (stāvoklis 2025.gada februārī), ko papildina izvērstāka skaitliskā informācija un ekspertu komentāri.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2024. gadā “Akropolis Group” piecus pārvaldītos iepirkšanās un izklaides centrus Lietuvā un Latvijā apmeklēja vairāk nekā 44 miljoni cilvēku, nomnieku apgrozījums pārsniedza 1,2 miljardus eiro, tika atvērti vairāk nekā 130 jauni un atjaunoti veikali, bet “Akropolis Group” konsolidētā EBITDA sasniedza 87,8 miljonus eiro.

“Mūsu mērķis ir panākt, lai “Akropolis” centri arī turpmāk ilgtermiņā būtu pievilcīgi iepirkšanās un izklaides centri gan apmeklētājiem, gan nomniekiem. Pērn mēs koncentrējāmies uz iepirkšanās centru renovēšanu un attīstību, kā arī uz jaunu un atjaunotu veikalu atvēršanu. Mēs nepārtraukti ieguldām infrastruktūrā, jaunās partnerībās un ilgtspējīgos risinājumos. Neraugoties uz intensīvo pārmaiņu ieviešanas procesu, apmeklētāju plūsma iepirkšanās centros 2024. gadā saglabājās stabila, savukārt nomnieku apgrozījums piedzīvoja mērenu pieaugumu un pirmo reizi grupas darbības vēsturē pārsniedza 1,2 miljardu eiro slieksni. Arī 2025. gadā turpināsim iesāktos projektus un piedāvāsim apmeklētājiem jaunu zīmolu veikalus un pakalpojumu sniegšanas vietas, lai stiprinātu “Akropolis” līderpozīcijas,” komentē “Akropolis Group” ģenerāldirektore Gabriele Sapona (Gabrielė Sapon).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atsaucoties uz pieaugošo pieprasījumu ‘’Skanstes City’’ uzsāk jauna konferenču centra izveidi Skanstes ielā 50, paredzot augsta līmeņa tehniskos risinājumus, plašākas telpas lielākai auditorijai ar pilnībā jaunu dizainu un izvērstām ērtībām. Projekta mērķis ir ne tikai sniegt priekšrocības esošajiem kvartālā nomniekiem, bet arī kļūt par nozīmīgu vietu Rīgas biznesa vidē.

Jaunais centrs tiks veidots, ņemot vērā mūsdienu prasības attiecībā uz darba vidi, nodrošinot ne tikai komfortu, bet arī elastību, augstas kvalitātes audio un video iekārtas, interaktīvas prezentāciju sistēmas, videokonferenču iespējas, kā arī ātru un drošu Wi-Fi pieslēgumu. Ar telpu izmēriem no 25 līdz 120 viesiem, konferenču centrs būs piemērots jebkuram pasākumam no nelielām sanāksmēm, līdz pat lieliem korporatīviem notikumiem.

Starp projekta prioritātēm tika izvirzīta viesu labsajūta ilgstošām darba sesijām un iespējami augstākas produktivitātes saglabāšana pasākumiem ritot visas dienas garumā. Atbilstoši jaunais centrs nodrošinās ergonomiskas mēbeles, piemērotu apgaismojumu, gaisa kvalitāti, temperatūras kontroli un plašas ēdināšanas iespējas. Starp jaunajiem risinājumiem paredzētas arī privāto zvanu telpas, aprīkota ‘’podkāsta’’ studija un atpūtas zonas. Ērtu piekļuvi pasākumu norises vietai nodrošina plašais kvartāla stāvlaukums ar 1 300 vietām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: HENKELL FREIXENET LATVIJA

Mēdz teikt, ka mīlestība ir jāsvin katru dienu, un Valentīndiena nav izņēmums. Taču šī diena sniedz lielisku iespēju piešķirt ikdienai īpašu noskaņu – iespējams, ar rozēm, dzirkstošo vīnu vai jūsu īpašo dziesmu? Palikt mājās un padarīt šo vakaru par dāvanu savam mīļotajam vai mīļotajai var kļūt par visvērtīgāko un sirsnīgāko pārsteigumu, kādu vien var vēlēties. Valentīndiena ir ideāla iespēja radīt siltu un romantisku atmosfēru mājās, kur viss tiek pielāgots abpusējam priekam – skaņas, garšas un mīlestības baudījumam. Ja vēlaties iepriecināt mīļoto ar pārdomātu, skaistu un romantisku vakaru mājās, turpiniet lasīt – uzzināsiet piecus vienkāršus, bet efektīvus ieteikumus, kā padarīt jūsu vakaru neaizmirstamu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamo īpašumu attīstītājs “Lords LB Asset Management” turpina “Preses Nama Kvartāla” projektu Balasta dambī Rīgā. Ir atsākti būvniecības darbi, lai pirmās kārtas A klases biznesa centru nodotu ekspluatācijā 2026. gadā, iezīmējot jaunu posmu Pārdaugavas attīstībā, informē projekta attīstītājs.

Būvniecību turpmāk veiks jaunizveidots būvniecības uzņēmums SIA “PN Construction Latvia”.

“Pēdējie gadi nekustamo īpašumu un būvniecības nozarei bijis sarežģīts laiks ģeopolitiskās neskaidrības un ievērojamā izmaksu pieauguma dēļ. Arī mums ārēju apstākļu ietekmē nācās “Preses Nama Kvartāla” projektu uz laiku apturēt, taču nu esam veiksmīgi pārstrukturējuši darbību un izveidojuši paši savu būvniecības uzņēmumu, kas ļaus būvdarbus veikt daudz ātrāk un efektīvāk. Mēs ar pārliecību turpinām šo projektu, lai jau nākamgad varētu nodot ekspluatācijā pirmo ēku un īstenot mūsu vīziju par Pārdaugavu kā Rīgas jauno darījumu centru,” stāsta Povils Urbonavičs (Povilas Urbonavičius), “Lords LB Special Fund V” vadītājs.

Ekonomika

Rīgas centra pirmo stāvu mazie uzņēmumi varēs saņemt līdz 10 000 eiro atbalstu

LETA,26.03.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas centra pirmo stāvu mazie uzņēmumi varēs saņemt līdz 10 000 eiro pašvaldības atbalstu, paredz Rīgas domes trešdien pieņemtie saistošie noteikumi Par pašvaldības atbalstu telpu lietotājiem ēku pirmajos stāvos.

Saistošie noteikumi nosaka kārtību, kādā pašvaldība atbalsta uzņēmējdarbības attīstību Rīgas vēsturiskajā centrā un tā aizsardzības zonā, piešķirot līdzekļus telpu lietotājiem, kas atbilst mikrouzņēmuma vai maza uzņēmuma statusam.

Noteikumu mērķis ir sekmēt saimniecisko darbību ēku pirmajos stāvos Rīgas vēsturiskajā centrā un tā aizsardzības zonā, veicinot ekonomisko aktivitāti, jaunu uzņēmumu veidošanos un esošās uzņēmējdarbības attīstību un izaugsmi, uzlabojot pakalpojumu pieejamību.

Par šo finansējumu uzņēmēji varēs veikt telpu remontu un fiziskās vides pieejamības uzlabošanu, būvniecības un ar to saistītās dokumentācijas izstrādi, labiekārtojuma elementu izvietošanu pie pirmā stāva telpām publiskajā ārtelpā, skatlogu vizuālo noformēšanu un izkārtņu izvietošanu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas komerciālā nekustamā īpašuma fondu pārvaldnieks “EfTEN Capital Latvia” pārcēlies uz jaunām biroja telpām biznesa kvartālā “Jaunā Teika”.

Pārcelšanās uz biroja telpām “Jaunā Teika” ir loģisks solis “EfTEN Capital” izaugsmē. Jaunā biroja lokācija nodrošinās ne tikai modernu darba vidi un infrastruktūru, bet arī stratēģiski izdevīgu atrašanās vietu, kas veicina uzņēmuma attīstību. Atrašanās vienā lokācijā ar lielu skaitu nomnieku nodrošinās vēl labāku izpratni par klientu ikdienas vajadzībām, uzlabojot uzņēmuma nodrošināto klientu apkalpošanu visā tā portfelī.

“Pārcelšanās veicinās darbības centralizāciju, uzlabos iekšējo sadarbību un optimizēs darbu procesus. Jaunās biroja telpas nodrošina mūsdienīgu un ērtu darba vidi komandai, ļaujot visiem “EfTEN Capital” uzņēmuma virzienu darbiniekiem strādāt vienuviet,” stāsta “EfTEN Capital” priekšsēdētājs Viktors Savins.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu iestāde Bigbank ir parakstījusi nomas līgumu par 920 m² biroja telpu nomu jaunajā A klases biroju kompleksā Novira Plaza. Banka plāno pārcelt savu Latvijas filiāli 2025. gada oktobrī, apvienojot vairāk nekā 100 darbiniekus ēkas 5. stāvā.

"Mūsu lēmums pārcelties uz Novira Plaza atspoguļo mūsu apņemšanos attīstīties, ieviest inovācijas un nodrošināt pieejamību. Atrašanās pilsētas centrā ļauj mums labāk apkalpot mūsu klientus, vienlaikus nodrošinot darbiniekiem augstākās klases darba vidi," saka Edgars Surgofts, Bigbank Latvijas filiāles vadītājs.

"Bigbank atpazīstamais zīmols ir lielisks papildinājums mūsu nomnieku lokam, vēl vairāk stiprinot profesionālo kopienu ēkā," norāda Jolanta Jurga, Evernord Asset Management dibinātāja un valdes priekšsēdētāja.

Pieprasījumam pēc augstākās klases biroja telpām Rīgā pieaugot, A klases biroju pieejamība samazinās, padarot šo nomas darījumu īpaši nozīmīgu.

Pārtika

Rīgas miesnieka sortimenta paplašināšanā investē teju miljonu eiro

Db.lv,22.04.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS “Maag Latvija” investē aptuveni vienu miljonu eiro, lai paplašinātu zīmola “Rīgas Miesnieks” produktu klāstu svaigas un marinētas gaļas segmentā.

“Paplašinot “Rīgas Miesnieks” produktu klāstu, mēs ieguldām ne tikai zīmola attīstībā, bet arī Latvijas pārtikas ražošanā kopumā, stiprinot vietējo uzņēmējdarbību un veicinot valsts ekonomiku,” saka Heino Lapiņš, AS “Maag Latvija” valdes loceklis.

Investīcijas ļaus palielināt ražošanas apjomus gan vietējam tirgum, gan eksportam, kā arī radīs jaunas darba vietas. “Rīgas Miesnieks” šobrīd ir aptuveni 28% no Latvijas gaļas produktu tirgus, pēdējo gadu laikā tā eksports pieaudzis par 27%. “Mēs sekojam līdzi situācijai tirgū un novērojam, ka arvien pieaug importētās gaļas apjoms, un arvien biežāk tiek ziņots par gadījumiem, kad gaļa neatbilst kvalitātes standartiem un visdrīzāk nav droša patērētājiem. Līdz ar paplašināšanos veicinām veselīgu konkurenci vietējā tirgū, kas nāk par labu gan nozarei, gan visiem Latvijas iedzīvotājiem, kuri uzturā lieto gaļu vai tās produktus,” papildina H. Lapiņš.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" ceturtdien saņēmusi 50. "Airbus A220-300" lidmašīnu ar īpašo krāsojumu, informē "airBaltic" pārstāvji.

"airBaltic" prezidents un izpilddirektors Martins Gauss norāda, ka pirms astoņiem gadiem "airBaltic" kļuva par pirmo lidsabiedrību, kas sāka veikt lidojumus ar "Airbus A220-300" lidmašīnām.

"Saņemot "airBaltic" 50. "A220-300" lidmašīnu, tā iezīmē mūsu sākotnējā lidmašīnu pasūtījuma noslēgšanu, un esam pusceļā līdz "airBaltic" mērķa sasniegšanai, lai līdz 2030.gadam lidojumus veiktu ar 100 viena tipa "Airbus A220-300 lidmašīnām" un dubultotu flotes izmēru," piebilst Gauss.

Savukārt satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) norāda, ka, paplašinoties "airBaltic", Rīgas lidosta turpina attīstīties kā svarīgs transporta mezgls, vēl vairāk apliecinot Latvijas apņemšanos nodrošināt inovācijas, darba vietas un ilgtspējīgu izaugsmi aviācijas nozarē.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "Orkla Latvija" zīmola "Laima" jaunās vizuālās identitātes izstrādē un ieviešanā investējusi gandrīz 100 000 eiro, informē uzņēmuma

Jaunā vizuālā veidola izstrāde un ieviešana ilga vairāk nekā gadu un investīcijas iekļauj ne tikai iepakojuma maiņu un vizuālās identitātes un dizaina izstrādi, bet arī padziļinātu tirgus izpēti, kā arī zīmola vēsturisko elementu apzināšanu.

Jaunajos zīmola "Laima" iepakojumos saglabāti zīmolam raksturīgie elementi - sarkanā krāsa, aplī izkārtotais logotips un balansētās līnijas.

“Mainoties pasaulei, mainās patērētāju paradumi, tāpēc arī mēs ejam līdzi laikam, saglabājot būtiskāko. Šis solis palīdzēs mums nostiprināt zīmola vietu tirgū, vienlaikus saglabājot “Laima” emocionālo vērtību,” uzsver “Orkla Latvija” Komunikācijas un ilgtspējas vadītāja Laura Bagātā.