Ņemot vērā nekustamo īpašumu cenu pieaugumu un kvalitatīvu telpu trūkumu, uzņēmumi saskaras ar sarežģītu izvēli. Taču, attīstoties uzņēmējdarbībai, pareizi veidots interjera dizains pat ierobežotu telpu var pārvērst funkcionālā un iedvesmojošā vidē. IKEA Biznesa klientu apkalpošanas nodaļas vadītāja Ilze Vītiņa ieskicē, kā komerciālo telpu interjera dizains – no stilīgiem īres dzīvokļiem līdz daudzfunkcionāliem birojiem – palīdz risināt reālas tirgus problēmas. Kā arī atspēko maldīgo uzskatu, ka interjera dizaina risinājumi ir pārāk dārgi, jo īpaši maziem vai vidējiem uzņēmumiem.
Kā, tavuprāt, attīstās nekustamo īpašumu tirgus Latvijā?
Tirgū patiešām ir vērojamas zināmas izmaiņas un tendences. Piemēram, pieaug interese par īpašumiem tādās pilsētās kā Valmiera, Jelgava un Cēsis. Mājokļu cenas tur jau tuvojas galvaspilsētas cenām, taču kvalitatīvu nekustamo īpašumu piedāvājums joprojām ir ierobežots. Vienlaikus būvniecības izmaksas paaugstina dažādi ārējie faktori, tai skaitā ekonomiski un ar energoefektivitāti saistīti, kas nozīmē, ka jauni dzīvokļi kļūst dārgāki. Tāpat vērojamas būtiskas pārmaiņas attiecībā uz nekustamo īpašumu izmēru. Attīstītāji, vēloties apmierināt tirgus vajadzības, vairāk koncentrējas uz mazākiem dzīvokļiem gan pārdošanai, gan izīrēšanai. Turklāt pieaug pieprasījums pēc pilnībā aprīkotiem un mēbelētiem dzīvokļiem.
Sniedzot pakalpojumus saviem komerciālajiem klientiem, mēs arī ievērojam, ka pircēji kļūst arvien apzinīgāki: viņi meklē mājokļus, kuru ekspluatācija ir rentabla un kas atbilst ilgtspējīgām vērtībām. Lai gan valda piesardzīgs optimisms, šī iemesla dēļ ir skaidrs, ka nākotnē uzmanība tiks pievērsta kompaktiem, labi projektētiem un energoefektīviem īpašumiem.
Un kāds ir tavs viedoklis par pārmaiņām, ko novēro attiecībā uz uzņēmumu interjera dizainu?
Ir trīs izteiktas tendences, kas veido uzņēmumu interjera dizainu. Pirmkārt, uzņēmumi meklē daudzfunkcionālus un vietu taupošus risinājumus: viedus produktus, kas kalpo ne tikai vienam mērķim un palīdz maksimāli izmantot mazākas telpas. Uzmanība tiek pievērsta mantu uzglabāšanai, tāpat joprojām populāri ir dabiski, augstas kvalitātes materiāli siltos toņos.
Otrkārt, interjera dizains arvien vairāk kļūst par rīku, kas palīdz atspoguļot uzņēmuma identitāti. Tiek novērots, ka birojos arvien mazāk tiek iekārtotas slēgta tipa darbavietas, priekšroku dodot atvērta tipa izkārtojumam, kas atspoguļo zīmola stāstu un vērtības. Birojos aizvien biežāk tiek iekārtotas arī atpūtas zonas ar virtuvēm, kas veicina darbinieku labsajūtu un savstarpējo saikni.
Treškārt, pieaug pieprasījums pēc vienkāršotas pieredzes – uzņēmumi vēlas visu saņemt vienuviet: pielāgotus interjera projektus, piegādi, montāžu, plašu produktu klāstu un atbalstu visos budžeta līmeņos. Nekustamo īpašumu attīstītājiem šāds pakalpojums nodrošina efektīvāku pārdošanu.
Joprojām valda uzskats, ka finansiālo resursu investēšana interjera dizainā rada tikai papildu izmaksas uzņēmumam. Taču vai varētu būt, ka tādējādi netiek ņemtas vērā nozīmīgas iespējas un citi iespējamie ieguvumi?
Veiksmīgi iekārtota telpa atbalsta uzņēmuma komandas ikdienas vajadzības, atspoguļo zīmola identitāti un rada vidi, kas ir gan funkcionāla, gan iedvesmojoša. Pateicoties sadarbībai ar profesionālu interjera dizaineri, uzņēmums saņems pārdomāti plānotus un efektīvus risinājumus, kas pielāgoti tā mērķiem.
Interjera dizainera pakalpojumi, kas pieejami bez maksas, ja klienti iegādājas arī ieteiktos produktus, palīdz izvairīties no nevajadzīgiem izdevumiem, paātrina lēmumu pieņemšanas procesu un ar 3D vizualizāciju palīdzību palīdz atspoguļot klienta vīziju. No produktu izvēles līdz piegādei un montāžai – mēs piedāvājam visu vienuviet – ar risinājumiem, kas piemēroti dažādiem budžetiem, un personīga projekta vadītāja atbalstu.
Kā veiksmīgi sadarboties ar uzņēmumiem visā dizaina izstrādes procesā, lai nodrošinātu zīmola identitātes un funkcionālo vajadzību apmierināšanu?
Mūsuprāt, labs dizains ir kas vairāk kā tikai estētika – tā ir lietotājiem nepieciešamas funkcionalitātes integrācija un uzņēmuma būtības skaidrs atspoguļojums. Katru jaunu projektu mēs sākam ar padziļinātu sarunu ar biznesa klientu, lai izprastu uzņēmuma identitāti, vērtības un ikdienas vajadzības. Mēs apmeklējam telpas, lai analizētu, kā tās tiek izmantotas un kā tās varētu uzlabot.
Pēc tam mūsu komanda izveido dizainu, izmantojot pārdomātus materiālus, krāsas un mēbeļu sistēmas, kas atbilst zīmolam neatkarīgi no tā, vai tas ir drosmīgs un moderns, vai mierīgs un strukturēts. Mēs ņemam vērā visu, sākot no darbinieku darba plūsmas un ergonomikas un beidzot ar klientu apkalpošanas zonām, lai nodrošinātu gan funkcionalitāti, gan komfortu. Klienti ir iesaistīti visā procesā – no idejas līdz tās īstenošanai. IKEA plašais produktu klāsts ļauj mums pielāgoties dažādiem stiliem, budžetiem un uzņēmumu veidiem. Mūsu pielāgojamās, modulārās mēbeles iespējams arī pārveidot, attīstot telpas dizainu līdz ar uzņēmuma attīstību.
Ņemot vērā iepriekšējo komentāru par aizvien plašāku ilgtspējīgu risinājumu izmantošanu, kādi ir konkrēti veidi, kā IKEA integrē ilgtspējību savos biznesa klientu apkalpošanas pakalpojumos?
Katrs produkts tiek izstrādāts, ievērojot piecus galvenos principus, lai apmierinātu gan vides aizsardzības mērķus, gan klientu vēlmes. Mēs piedāvājam resursus taupošus risinājumus, kas ir saistoši uzņēmumiem, kuri koncentrējas uz izmaksu samazināšanu, piemēram, daudzfunkcionālas mēbeles, kas izgatavotas no otrreiz pārstrādātiem materiāliem, kas ietaupa vietu un mazina ietekmi uz vidi. Prioritāte ir ilgmūžīgs dizains, un daudziem mūsu produktiem, piemēram, virtuves sistēmām, ir līdz pat 25 gadu garantija. Mūsu apņemšanās ietver arī iespējas laika gaitā vieglāk atjaunot un labot produktus, paildzinot produktu kalpošanas laiku un samazinot atkritumu apjomu. Turklāt IKEA produktu dizains palīdz galalietotājiem ietaupīt naudu un gudri izmantot resursus, pateicoties tādiem produktiem kā ūdeni taupošas smidzinātāja sprauslas un energoefektīvs LED apgaismojums. Turklāt visi šie produkti tiek piegādāti plakanos iepakojumos, kas samazina emisijas un transportēšanas izmaksas.
Kāda ir biznesa klientu komandas vispārējā pieeja, strādājot ar privātā, valsts un bezpeļņas sektora klientiem, lai pielāgotu pakalpojumus viņu unikālajām vajadzībām?
Katrs klients ir svarīgs neatkarīgi no projekta lieluma. Lielākiem projektiem nepieciešams nedaudz vairāk laika interjera dizaina plānošanai, vairāk laika, lai saskaņotu vajadzības ar klientu. Tomēr neatkarīgi no tā, kāds ir klients – no privātā vai valsts sektora, vai nevalstiskā organizācija -, mēs varam nodrošināt projekta īstenošanu un apmierināt viņu vajadzības. To pierāda arī mūsu pieredze – nesen pabeidzām iekārtot korporatīvo biroju, kas izvietots divos stāvos, ar atpūtas un sanāksmju telpām. Mēs izstrādājām individuālu dizainu, saglabājot klienta zīmola identitāti, vairāk nekā 40 darba vietas ar dažādām funkcijām, dažādas ietilpības sanāksmju telpas, atpūtas telpas un citas klientam svarīgas zonas. Turklāt mūsu pieredze balstās arī uz tādu projektu realizēšanu kā veikala-studijas iekārtošanu kādā Latvijas pilsētā vai sarežģītākiem projektiem, piemēram, sporta kluba un fizioterapijas telpas, klientu apkalpošanas zonu un darbinieku telpu iekārtošanu.
Bezmaksas interjera dizainera pakalpojumi uzņēmumiem
IKEA Biznesa klientu apkalpošanas nodaļa piedāvā pilna apjoma interjera dizaina pakalpojumus – no plānošanas līdz uzstādīšanai. Interjera dizaineri sagatavo interjera dizaina projektu un palīdz izvēlēties uzņēmumam piemērotākos, estētiskākos un funkcionālākos interjera risinājumus. IKEA komanda parūpēsies, lai ideja tiktu īstenota tavās uzņēmuma telpās: birojā, veikalā, kafejnīcā, viesnīcā, īres dzīvoklī vai citur. No plānošanas līdz mēbeļu piegādei un montāžai – par projektu tiek gādāts no sākuma līdz beigām.
Interjera dizaina pakalpojums uzņēmumiem tiks nodrošināts bez maksas, ja sadarbojoties ar IKEA interjera dizaineriem uzņēmums iegādāsies vismaz 70% projektā iekļauto mēbeļu un interjera priekšmetu. Lai iegūtu plašāku informāciju par IKEA pakalpojumiem uzņēmumiem, noklikšķini šeit.