Citas ziņas

Reklāmnieki sacentīsies, popularizējot labdarību

Imants Liepiņš [email protected],07.02.2006

Jaunākais izdevums

Pirmais radošo industriju festivāls LADC Adwards aicina ikvienu interesentu izmēģināt savus spēkus un izstrādāt radošas idejas labdarības portāla Ziedot.lv un konkursa Latvijas Lepnums popularizēšanai, kā arī veidot dizainu Latvijas Pasta projektam «Pastkarte pret vientulību». Reklāmas kampaņu labdarības portālam Ziedot.lv - ar mērķi veicināt ziedošanu un labdarību kā pašsaprotamus procesus mūsu sabiedrībā piedāvā Hansabanka. Latvijas pasts, uzsākot «Pastkartes pret vientulību», aicina veidot emocionāli spēcīgus, sirsnīgus un vientulību kliedējošus pastkaršu dizainus, kas spētu iepriecināt un aizkustināt patiesi vientuļus cilvēkus, kam, iespējams, ir daudz paviršu paziņu, bet nav neviena drauga un īsti tuva cilvēka. Piecas labākās pastkaršu idejas Latvijas Pasts realizēs, izdodot pastkartes, ko bez maksas nogādās visos veco ļaužu pansionātos un bērnunamos. Konkursu dalībniekiem būs iespēja cīnīties par balvām, piemēram — vislabāko ideju autoriem LADC un Starlett dāvinās Apple iMac un iPod. Vislabākās idejas projektu iniciatori īstenos reklāmas kampaņās. Darbu iesniegšanas termiņš visiem projektiem ir 5. marts, bet uzvarētājus pasludinās 23. marta vakarā LADC Adwards noslēgumā.

Citas ziņas

Reklāmnieki nav sajūsmā par politisko reklāmu

Imants Liepiņš [email protected],20.09.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tautā valdošais priekšstats, ka reklāmnieki uz katrām vēlēšanām pelna milzu naudu, ir gaužām aplams - lielākā reklāmnieku daļa vispār negrib nekādu saistību ar politiķiem. SIA Demo dizains direktors Māris Gulbis norādīja, ka politiķu apkalpošana nav tas darbiņš, uz kuru reklāmnieki kaut kā tiektos: «Es šādam uzskatam, ka reklāmnieki mežonīgi pelnītu, veidojot politisko reklāmu, nemaz nepiekrītu! Es vairāk teiktu, ka partijas mežonīgi tērējas, lai iegūtu vēlētāju labvēlību,» sprieda M. Gulbis. Savukārt padziļināto mārketinga pētījumu kompānijas Alfresco valdes priekšsēdētāja Tatjana Voitenko negribīgi atzina: «Jā, mēs vēl pavasarī veicām vienu auditorijas pētījumu kādas partijas uzdevumā, taču tam no mūsu puses nebija nekāda politiska konteksta. Tīri tehnisks darbs par attiecīgu samaksu.» Pat Zoom! vadītājs Ēriks Stendzenieks Db sacīja, ka Latvijas Pirmās partijas/Latvijas ceļa reklāmu veido nevis tāpēc, ka viņam patiktu attiecīgie politiķi, bet gan pieredzes dēļ. Ne vienmēr viņš ir vienisprātis ar saviem klientiem. «Es nedomāju tieši tāpat kā viņi. Piemēram, ja kāds homofobs no Saeimas tribīnes atkal kaut ko sāks muldēt par geju apkarošanu, es nekavēšos iestāties pret viņu!» apņēmīgi pauda Stendzenieks.

Reklāmraksti

Šonedēļ Ventspilī sāksies vērienīgais ielu sporta un kultūras festivāls Ghetto Games

Ventspils Olimpiskais centrs,27.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā nedēļas nogalē, 28.jūlijā ar vērienīgām sacensībām ekstrēmajos sporta veidos Ventspilī tiks atklāts lielākais jauniešu ielu sporta un kultūras festivāls Eiropā Ghetto Games, dēvēts arī par GGFEST. Festivālā par uzvaru dažādos sporta veidos – sākot ar BMX, skeitbordu, “inline” un beidzot ar strītbaik frīstailu un SUP - sacentīsies sportisti no vairākiem kontinentiem.

Festivāls Ghetto Games soļo līdzi laikam, modernās tehnoloģijas iekļaujot arī savā programmā – pirmo reizi šogad festivāla ietvaros noritēs arī Latvijas dronu jeb bezpilota tālvadības gaisa kuģu sacensības. Savukārt tie, kuri nevarēs ierasties Ventspilī, varēs vērot pārraides no dažādu sporta veidu sacensībām interneta vietnē Ghetto.lv.

Pirmajā festivāla dienā, 28.jūlijā sacensības noritēs vairākos sporta veidos – GGFest Warm-up pulcēs amatierus, kuri sacentīsies scoot, inline un BMX freestyle disciplīnās, šajā dienā notiks arī Baltijas čempionāts veikbordā, starptautiskās BMX dirt sacensības, tiks vērtēti arī labāko triku meistari veikbordā, notiks arī starptautiskās BMX flatland sacensības. Piektdienas vakars noslēgsies ar filmu izrādīšanu un dronu paraugdemonstrējumiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iedzīvotājiem biežāk nekā Lietuvas un Igaunijas iedzīvotājiem ir svarīgi nodarboties ar labdarību. Turklāt Latvijā ar labdarību biežāk nodarbojas sievietes, kā arī iedzīvotāji ar salīdzinoši nelieliem vai tieši otrādi – ar lielākiem ienākumiem, secināts SEB bankas veiktajā aptaujā.

Aptaujas rezultāti liecina, ka nodarboties ar labdarību ir svarīgi 47% Latvijas iedzīvotāju, 42% iedzīvotāju Lietuvā un 35% iedzīvotāju Igaunijā. Turklāt Latvijā labdarībā aktīvāk iesaistās sievietes - 58% no aptaujātam sievietēm atzinušas, ka viņām ir svarīgi vai ļoti svarīgi nodarboties ar labdarību. Salīdzinājumam – līdzīgas atbildes snieguši tikai 36% aptaujāto vīriešu, bet 43% no tiem ieņem neitrālo pozīciju.

Pēc SEB bankas aptaujas datiem, visbiežāk Latvijas iedzīvotāji izvēlas ziedot dažādas mantas vai apģērbu - šo variantu atzīmējuši 60% respondentu. 50% no aptaujātiem atzīmējuši, ka parasti ziedo naudu. Trešajā vietā – dalīšanās ar zināšanām un pieredzi, jeb tā saucamais mentora darbs (36%), kā arī iesaistīšanās sabiedriskajos, tai skaitā brīvprātīgajos, darbos (30%). Aptauja atklāj, ka līdzīgas izvēles saistībā ar labdarības aktivitātēm izdara arī Lietuvas un Igaunijas iedzīvotāji.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd bērnunamu audzēkņu apdāvināšana dzimšanas dienās ir labdarība, bet projekta Give iniciatore Arta Maure cer, ka drīz tā pārvērtīsies sociālajā uzņēmējdarbībā , trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Projekta būtība ir apsveikt bērnus viņu dzimšanas dienā,» saka Arta. Doma par bērnunamu mazo iemītnieku iepriecināšanu viņai radās, vērojot, ka šobrīd par labdarību runā visai daudz, tiek rīkotas dažādas akcijas. Īpaši to jūt sociālo tīklu lietotāji, jo tajos katru dienu var redzēt daudzus aicinājumus pēc palīdzības. Arta uzskata, ka tas ir labi, bet viņa vēlējās nodalīt divu veidu labdarību – palīdzību īpašos gadījumos un iepriecināšanu bez īpaša iemesla. «Šobrīd labdarībai ir pat negatīva pieskaņa – lai vērstos pēc palīdzības, jānotiek kaut kam sliktam – slimībai vai cita nelaimei. Dažkārt, ieraugot tikai bildi, man ir bail lasīt tālāk, jo nezinu, kas sekos. Emocionāliem cilvēkiem tas ir grūti. Pats vārds taču ir pozitīvs – darīt labu. Cilvēkiem ir vēlme palīdzēt, bet viņus attur šis smagums. Gribēju izveidot priecīgu labdarību – neviens nav saslimis, nekas slikts nav noticis, ir svētki, dzimšanas diena un iespēja bērnu šajā dienā iepriecināt. Nekādā ziņā nenoniecinu to labdarību, kas palīdz cilvēkiem, kurus piemeklējusi nelaime, abi virzieni viens otru neizslēdz,» uzskata Arta. Iesākot projektu, viņa ar draudzenēm Kseniju Titovu un Zani Rukavišņikovu vienojās – ja neizdosies, pašas vienu gadu pirks dāvanas, lai nebūtu tā, ka daži bērni ir saņēmuši apsveikumus, bet pārējie palikuši bešā. Taču projekts uzņem apgriezienus. Šobrīd viņas sadarbojas jau ar 15 bērnunamiem, jauniešu mājām, ģimenes atbalsta centriem, īslaicīgās un ilglaicīgās rehabilitācijas centriem. Galvenokārt tie atrodas ārpus Rīgas, jo Artas skatījumā Rīgas bāreņiem ir lielākas iespējas sagaidīt atbalstu nekā laukos dzīvojošiem.

Citas ziņas

Reklāmniekiem pietrūkst izglītības iespējas

Imants Liepiņš [email protected],20.09.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēl viena smaga un nepārejoša grūtība, kas turpinās vajāt reklāmas nozari arī turpmākos gadus, ir nespēja iegūt augstāko vai pietiekamu profesionālo izglītību daudzās reklāmniekiem nepieciešamās profesijās. Ja Latvijā var iegūt augstāko izglītību glezniecībā vai mūzikas kompozīcijā, tad fotogrāfi un tekstu autori joprojām spiesti studēt ko citu, lai tiktu pie vismaz kaut kāda grāda. «Bija plāns izveidot īpašu bakalaura programmu rakstniekiem, taču Latvijas Universitāte beigu beigās mums tomēr paziņoja, ka izmaksas esot pārāk augstas, un no mūsu iniciatīvas nekas nesanāca - vismaz pagaidām,» Db sūrojās Rakstnieku Savienības projektu koordinators Ronalds Briedis. Valsts un izglītības iestāžu nelikšanos ne zinis par darba tirgus pieprasījumu mēģina aizlāpīt paši reklāmnieki, organizējoties Mākslas direktoru klubā. Tomēr ar to ir stipri par maz, atzīst paši LADC biedri, turklāt LADC ietvaros papildinās pārsvarā tie reklāmnieki, kam jau ir liela pieredze. Viens no indikatoriem, kas netieši norāda uz to, ka reklāmas industrijā trūkst svaigu smadzeņu - tie ir vairāki skaļie reklāmas plaģiāta un maldinošo reklāmu skandāli, kas liecina, ka pietrūkst jaunu ideju, tiek atgremotas vecās.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jēkabpils lidlaukā 29. augustā notiks Latvijas Dragreisa Čempionāta 402 metru sacensības Jēkabpils Kauss 2009, kurās vienīgo reizi šogad klasiskajā dragreisa distancē sacentīsies visi Baltijas ātrākie braucēji.

Interneta vietnē www.forsaza.lv jau ir sākusies dalībnieku reģistrācia. Dalībnieki un skatītāji tur var iepazīties arī ar sacensību nolikumu un dienas plānu.

Sacensību atklāšana notiks 29. augustā plkst. 16.00, bet vērot kvalifikācijas braucienus skatītāji varēs jau no plkst. 15.00.

Bērniem līdz sešu gadu vecumam ieeja bez maksas. Biļetes iepriekšpārdošanā (Biļešu Serviss un DUS Statoil) var iegādāties par Ls 4, bērniem no 7 līdz 12 gadu vecumam – Ls 3. Biļešu cena pasākuma dienā Ls 5.

Citas ziņas

Labdarības nedēļā akcentēs vairākus labdarības veidus

,28.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai aicinātu cilvēkus palīdzēt, kā arī popularizētu dažādus labdarības veidus un iespējas, labdarības portāls Ziedot.lv sadarbībā ar Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariātu no 29.septembrim līdz 5.oktobrim rīko Labdarības nedēļu, liecina portāla sniegtā informācija medijiem.

"Katru dienu nedēļas garumā tiks akcentēts kāds labdarības veids, iespēja vai joma:

29.septembris - Ģimenes diena

Šajā dienā aicināsim cilvēkus ne tikai palīdzēt bērniem, kas palikuši bez vecāku mīlestības, ģimenēm, kurās aug slimi bērniņi vai trūcīgām ģimenēm, bet arī mācīt saviem bērniem par labdarību. Jo arī labdarību, kā ikvienu citu darbību vai vērtību, bērni pārņem un iemācās no saviem vecākiem.

30.septembris - Vecmāmiņu un vectētiņu diena

Vecmāmiņu un vectētiņu dienā aicināsim neatliekot apciemot, piezvanīt vai atcerēties savus vectētiņus un vecmāmiņas. Aicināsim palīdzēt tiem vectētiņiem un vecmāmiņām, kuri dzīves nogalē palikuši vieni - bez savas ģimenes un tuviniekiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils Piedzīvojumu parkā, Saules ielā 141, sestdien, 16.maijā, no plkst. 12:00 notiks Ventspils tūrisma sezonas atklāšanas pasākums Atklāj vasaru Ventspilī.

Ventspilī jau vairākus gadus izveidojusies tradīcija – jauno tūrisma sezonu ieskandināt ar atraktīvām skolu un ģimeņu komandu sacensībām - Ģimeņu un draugu spēlēm un Skolu klašu spēlēm, kurās aicināti piedalīties ne tikai ventspilnieki, bet arī interesenti no Kurzemes un visas Latvijas.

Šogad īpaši atraktīva solās būtu Ģimeņu un draugu spēle par oriģinālāko nobraucienu no Piedzīvojumu kalna ar pašdarinātiem braucamrīkiem. Savukārt Skolu klašu spēlēs 1.-4. klašu grupa sacentīsies kameršļūkšanā no kalna un lodes ripināšanā, 5.-8. klašu grupa sacentīsies virves vilkšanā un nobraucienos ar kalnu skrejriteņiem, 9.-12. klašu grupa sacentīsies nūjošanā Ventspils stilā un tūrisma viktorīnā.

Pasaulē

Apakšveļas ražotāja dibinātāja pusi savas bagātības atdos labdarībai

Jānis Rancāns,08.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apakšveļas ražotāja, kompānijas Spanx dibinātāja Sāra Blekleja (Sara Blakely) kļuvusi par pirmo sievieti miljardieri, kas pievienojusies Microsoft līdzdibinātāja Bila Geitsa un ASV investora Vorena Bafeta kustībai, kuras ietvaros turīgi cilvēki labdarībai novēl pusi savas bagātības.

V. Bafeta un B. Geitsa aizsāktajai kustībai pievienojušies vēl deviņi bagātnieki, kas vienojušies labdarībai ziedot vismaz pusi sava īpašuma. Starp tiem ir arī S. Blekleja, kura 41 gada vecumā kļuva par miljardieri, tādējādi kļūstot par jaunāko sievieti pasaulē, kas ieguvusi šādu statusu.

Spanx dibinātāja pavēstījusi, ka ar labdarību vēlas atbalstīt sievietes. «Kopš tā laika, kad es biju maza meitenei, es vienmēr zināju, ka palīdzēšu sievietēm. Es nekad neaizmirsīšu, ka pasaulē ir miljoniem sieviešu, kurām liktenis neizdalīja tik labas kārtis, kā man,» sacījusi miljardiere. S. Blekleja jau iepriekš ziedojusi ievērojamas naudas summas sieviešu atbalstam.

Eksperti

Viedoklis: Ir jāatrod efektīvs kompromiss nodokļu atlaižu kompensācijas jautājumā

Gvido Endlers, 4finance Latvija izpilddirektors,27.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziedošana ir katra cilvēka un uzņēmuma labprātīga sociālā iniciatīva. Vienlaikus nodokļu atlaižu kompensācijas ir atbalsts uzņēmējiem, kas savus finanšu līdzekļus novirza labdarībai. Valdībai ir nepieciešams rast kompromisa risinājumu, kas atbilst ne tikai nodokļu reformas mērķiem, bet arī uzņēmumu un nevalstiskā sektora interesēm.

Pie šī brīža lēmuma zaudētāji būs visi

Publiskajā telpā jau ir izskanējusi informācija, ka valdība nodokļu reformas paketes ietvaros, sākot no 2018. gada, plāno samazināt nodokļu kompensāciju uzņēmumiem un organizācijām, kas nodarbojas ar labdarību un sponsorēšanu. Šī brīža plānā valdība ir apstiprinājusi kompensāciju samazinājuma apmēru, kas radījis ievērojamas bažas nevalstisko organizāciju, sportistu un uzņēmēju vidū.

Iesaistīto pušu satraukums ir saprotams, jo pastāv risks, ka atsevišķi uzņēmumi varētu samazināt finanšu apjomu, kas ik gadu tiek atvēlēts dažādām bezpeļņas organizācijām, kultūras projektiem un pasākumiem, kā arī sportistiem, kas pārstāv valsti starptautiskajā arēnā. Raugoties no uzņēmumu perspektīvas, kompensāciju samazinājums daudziem varētu likt pārvērtēt savu finansiālo rīcību un pārdefinēt konkrētus atbalstāmos virzienus. Skaidrs, ka konkurējošā un augošā tirgū uzņēmēju iespējas radīt papildus budžeta resursus, ko atvēlēt sociālās atbildības projektiem, nav bezgalīgas.

Citas ziņas

Uzņēmēji atsaucas Db aicinājumam ziedot labdarībai

Raivis Spalvēns, raivis.spalve,13.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdevniecības Dienas bizness SIA (Db) sadarbībā ar labdarības portālu Ziedot.lv ilgtermiņa projekts Lielā dzīves skola guvis pirmo atbalstu.

Pagājušajā mēnesī uzsāktais labdarības projekts jau guvis ne tikai pirmo finansiālo, bet arī intelektuālo atbalstu. Lai arī projekts ir sākuma stadijā, vairāki uzņēmumi un privātpersonas jau piedāvājuši savas zināšanas un atbalstu tālāku mērķu realizēšanā.

Labdarības projekts Lielā dzīves skola aizsākts ar mērķi palīdzēt maznodrošinātiem jauniešiem sagatavoties lielajai dzīvei, sniedzot iespēju ieskatīties uzņēmējdarbības ikdienā, iepazīties ar uzņēmējiem un apjaust savas turpmākās dzīves iespējas.

Jāpiebilst, ka bez finansiāla atbalsta no uzņēmumiem un privātpersonām, projekts guvis arī intelektuālu atbalstu, kas solās realizēties lekcijās, nodarbībās un semināros.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība apstiprinājusi Zemkopības ministrijas (ZM) sagatavotos noteikumus pārtikas izplatīšanai pēc minimālā derīguma termiņa beigām, informē ZM.

Jaunie noteikumi attiecas uz tiem pārtikas produktiem, kuru marķējumā norādīts «Ieteicams līdz…» derīguma termiņš. Šie noteikumi neattiecas uz pārtiku, kas paredzēta zīdaiņiem un maziem bērniem.

Ņemot vērā citu valstu pieredzi, noteikumu pielikumā ir noteiktas konkrētas produktu grupas, kuras (pēc minimālā derīguma termiņa beigām) noteikumu pielikumā norādītajā izplatīšanas termiņā var nodot ziedošanai biedrībām un nodibinājumiem, kā arī reliģiskajām organizācijām un to iestādēm, kas nodarbojas ar labdarību.

Ziedošanai nodot varēs tikai fasētu pārtiku, kas marķēta ar uzņēmuma izveidotu īpašu skaidri saskatāmu, skaidri salasāmu un neizdzēšamu norādi, savukārt labdarības organizācijām būs jānodrošina ziedošanai paredzētās pārtikas izsekojamība un uzglabāšanas nosacījumi, ja tādi tiks norādīti marķējumā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikai 6 dienas pēc premjera amata nosaukšanas, Ivara Godmaņa veidotā četru partiju koalīcijas valdība gūst atbalstu Saeimā.

54 deputātiem balsojot par, bet 43 pret Saeima ārkārtas sēdē izteica uzticību Ivara Godmaņa veidotajam Ministru kabinetam. Valdību veido četras partijas - Tautas partija, Zaļo un zemnieku savienība, Partija LPP/LC un apvienība Tēvzemei un Brīvībai/LNNK.

Jauni ministri

Valdības veidošanas laikā ministru amatu kandidāti mainījās strauji, piemēram, ekonomikas ministra amatā partiju sarunu laikā tika nosaukti pat trīs kandidāti. Beigās Saeimas apstiprinātajā valdībā ir četri jauni ministri - ekonomikas ministra amatā strādās Kaspars Gerhards, kas iepriekš ieņēma valsts sekretāra amatu ministrijā, par izglītības un zinātnes ministri apstiprināta Tatjana Koķe (iepriekš parlamentārā sekretāre), iekšlietu ministra portfelis tika Marekam Segliņam, bet par veselības ministru deputāti apstiprināja Kuldīgas slimnīcas direktoru Ivaru Eglīti. Jaunajā valdībā nestrādās līdzšinējais finanšu ministrs Oskars Spurdziņš, kura pienākumi tagad būs Ata Slaktera rokās un bijusī izglītības un zinātnes ministre Baiba Rivža. Notikušas arī citas izmaiņas - bijušais veselības ministrs Vinets Veldre jaunajā valdībā apstiprināts kā aizsardzības ministrs, bet pārējie ministri savus amatus saglabājuši. Lemjot par uzticības izteikšanu četru līdzšinējās koalīcijas partiju veidotajai valdībai, diskusijas ilga gandrīz trīs stundas. Jaunais laiks (JL), kas tika minēts kā iespējamais koalīcijas partneris, valdības veidotājiem pārmeta nevēlēšanos «mainīt politiku», kas bijusi Aigara Kalvīša vadītās valdības krišanas iemesls.

Citas ziņas

Golden Hammer festivālā iesniegti gandrīz 1000 darbi

Imants Liepiņš [email protected],20.09.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nu jau septīto reizi notiekošais Baltijas jūras valstu reklāmas festivāls Golden Hammer var lepoties ar arvien pieaugošu darbu skaitu - darbu skaits pieaudzis par 27%, salīdzinot ar 2005. gadu, un sasniedzis teju tūkstoti. Dalībnieki pārstāvēs jau 15 valstis. Interesanti, ka ļoti pieaudzis ukraiņu dalībnieku skaits (152 darbi). Toties mistika, kā atzīst festivāla rīkotāji, notiek ar Lietuvu - mūsu kaimiņi iesnieguši trīs reizes mazāk darbu nekā iepriekš - tikai 43. Protams, galvenais Golden Hammer uzdevums ir apmācība, tāpēc rīt semināri notiks par kreatīvo darbu, bet piektdien - par mediju plānošanu un pielietojumu. Seminārus vadīs starptautiski atzīti lektori no 12 valstīm. Savukārt uz balvām pretendējošos darbus izvērtēs augstākā līmeņa reklāmnieki no visas Eiropas, kas grupēsies mediju un radošajā žūrijā. Šogad radošās žūrijas sastāvā ir pārstāvji no septiņām valstīm, bet to vada Aldo Cernuto, Itālijas Young&Rubicam radošais direktors un viceprezidents, savukārt mediju žūrijas vadītājs ir Bēla Nemets (Bela Nemeth), Initiative Centrālās un Austrumeiropas reģionālais direktors (CEE). Mediju žūrijas sastāvā pavisam ir pārstāvji no 8 valstīm.

Citas ziņas

Jaunie reklāmnieki brauks uz Cannes Lions

Imants Liepiņš [email protected],14.03.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Reklāmas Asociācija sadarbībā ar CSDD un LMT šodien izsludināja konkursu «Jaunais radošais talants», kura mērķis ir atrast divus Latvijas labākos jaunos radošos talantus, kuri šogad pārstāvēs Latviju Young Creative konkursā Kannās drukātās reklāmas kategorijā. Young Creative konkurss notiks 53. starptautiskā reklāmas festivāla Cannes Lions ietvaros Kannās 18. — 24. jūnijā. Pretendentiem jāizveido sociālo vides reklāmas kampaņu par sabiedrībā aktuālu tēmu — «Braucot turi rokas uz stūres un runā pa telefonu, izmantojot «Hands free» sistēmu. Darbu iesniegšanas termiņš ir 14. marts. Pieteikties var visi jaunie reklāmnieki, kas dzimuši pēc 1977. gada 24. jūnija, darbojas reklāmas jomā vismaz vienu gadu un labi pārvalda angļu valodu.

Citas ziņas

Radošā konkursa uzvarētāji pārstāvēs Latviju reklāmas festivālā Kannās

Imants Liepiņš [email protected],09.05.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauno radošo talantu konkursā «hands-free» sistēmu popularizēšanai par labākajiem atzīti Jāņa Grīviņa (Bates/RedCell) un Zigmunda Lapsas (McCann — Ericksson Riga) darbi. Konkursā bija jāveido vides reklāma par sociāli nozīmīgu tēmu: «Braucot turi rokas uz stūres — runājot pa telefonu, izmanto «hands-free» sistēmu!» No konkursa uzvarētāju darba tiks izveidota sociālā vides reklāmas kampaņa pie lielākajiem autoceļiem. Līdz ar uzvaru konkursā abi reklāmas speciālisti kā balvu saņems iespēju pārstāvēt Latviju jauno radošo talantu konkursā 53. Starptautiskajā reklāmas festivālā Cannes Lions, kas no 18. līdz 26.jūnijam notiks Kannās, Francijā. Festivālā paredzētajā konkursā «Young Creatives» var piedalīties reklāmnieki, kas jaunāki par 28 gadiem.

Citas ziņas

Itālijā popularizēs Latviju ziemā

Jūlija Pudenko, Db,09.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA) sadarbībā ar Latvijas nacionālo aviokompāniju AirBaltic organizē Itālijas žurnālistu vizīti Latvijā.

Rīgā ieradīsies populāru Itālijas mediju pārstāvji, kas pārstāv lielākos Itālijas ceļojumu izdevumus, proti, DOVE, I VIAGGI DI REPUBBLICA, VIAGGIANDO, GENTE VIAGGI.

Itālijas pārstāvjiem tiks piedāvāta interesanta un ziemas periodam aktuāla pilsētu apskates programmas, lai parādītu Rīgu un Jūrmalu, tādā veidā popularizējot Latviju kā pievilcīgu un atraktīvu ceļojuma galamērķi arī ziemas sezonā. TAVA akcentēs un informēs Itālijas medijus, ka arī tūrisma ziemas sezonā Latvijā tiek piedāvātas daudz atpūtas iespējas gan ģimenēm, gan individuālajiem ceļotājiem, gan biznesa tūristiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Popularizējot autonomus bezpilota transportlīdzekļus un piedāvājot risinājumus to izmantošanai sabiedriskajā transportā ikdienā, Zemgales Plānošanas reģions (ZPR) sācis jauna projekta īstenošanu, kurā šādu transporta veidu izmēģinās Jelgavā un Aizkrauklē, informē ZPR pārstāvis Aigars Ieviņš.

Ar projekta Sohjoa Baltic aktivitātēm Latvijā tiks sperts plats solis bezvadītāju transporta izmantošanā, pētot, popularizējot un praksē pārbaudot iespējas sabiedriskā transporta sistēmā izmantot autonomus bezpilota elektriskos autobusus.

Ņemot vērā, ka autonomi transportlīdzekļi satiksmē ir jaunums visā Eiropā, un šobrīd tāda tipa transportlīdzekļus lielākoties izmanto slēgtās teritorijās - lidostās vai lielās ražotnēs -, projektā liels uzsvars tiks likts uz iesaistīšanos juridisko jautājumu risināšanā un sinhronizēšanā ar citām Eiropas Savienības dalībvalstīm. Lielākajā daļā projekta dalībvalstu esošā likumu bāze šobrīd neļauj satiksmē pilnvērtīgi izmantot visas šādu transportlīdzekļu iespējas, un automašīnās nepieciešams "vadītājs", kurš var pārņemt vadību bīstamās situācijās. Tāpat nepieciešamas kompleksas izmaiņas vairākos likumos un noteikumos, lai precīzi noteiktu atbildības un satiksmes organizēšanu. Arī Latvijā plānots sākotnēji piedāvāt līdzīgu modeli, pirmo izmēģinājuma braucienu laikā autobusā vienmēr atrodoties pavadonim, līdzīgi kā pirmsākumos tas bija liftos.

Citas ziņas

Gatavojas pirmajai Latvijas Ziemas olimpiādei

Lāsma Amoliņa,01.12.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 28.- 30.decembrim Siguldā notiks 1.Latvijas Ziemas Olimpiāde, kurā spēkiem 11 ziemas sporta veidos sacentīsies vairāk nekā 700 sportisti no visas Latvijas. Latvijas 1.Ziemas Olimpiādē sportisti sacentīsies vairākos sporta veidos- biatlonā, distanču slēpošanā, kalnu slēpošanā, snovbordā, bobslejā, kamaniņu sportā, skeletonā; daiļslidošanā, šorttrekā, hokejā un kērlingā. Ir izveidota organizācijas komiteja, kas šobrīd aktīvi gatavojas olimpiādei, sīkāka informācija par olimpiādi un ar to saistītiem pasākumiem tiek solīta nākamās nedēļas sākumā. Olimpiādi organizē un finansē Rīgas rajona padome un Siguldas novada dome, finansiāli atbalsta arī Izglītības un zinātnes ministrija un Latvijas Olimpiskā komiteja.

Ražošana

Piensaimnieki sacentīsies spēkos

Rudīte Spakovska [email protected],27.07.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien, 29.jūlijā norisināsies Latvijas piensaimnieku 12.sporta spēles “Baltās spēles 2006”, kuru laikā tiks noskaidroti veiklākie un sportiskākie piena ražotāji un pārstrādātāji Latvijā. Sporta spēles norisināsies Cēsu rajona Raiskuma pagasta “Ezermalās” pie Ungura ezera, un to atklāšanas parāde būs sestdien, plkst. 9:00. “Tradīcijas saliedē un veido vēsturi. Piensaimniecības nozarei Latvijā ir bagātas un senas tradīcijas, kas nodrošinājušas tās ilgdzīvotību – tās veselo miesu veselajā garā daudzu gadu garumā! Sporta spēles kā viena no piensaimniecības tradīcijām norāda uz nozares saliedētību un spēju apvienoties ne tikai darba jautājumu risināšanai, bet arī, lai tiktos ar amata brāļiem neformālā gaisotnē un baudītu vasaru,” saka Latvijas Piensaimniecības Centrālās Savienības (LPCS) valdes priekšsēdētājs Arvīds Ušča. Sporta spēļu dalībnieki sacentīsies gan komandu, gan individuālajās disciplīnās. Komandas kopumā tiksies sešās disciplīnās. Katrā no tām būs pārstāvēti no trim līdz 15 cilvēkiem. Piemēram, disciplīnā “Četru baltu kreklu volejbols” tiks noskaidrots, kur slēpjas visbaltākā sirdsapziņa, savukārt “Trako futbolā” noskaidros, kam ir visātrākās idejas jaunu piena produktu radīšanai, bet “Balto pamperu bolā” sacentīsies par vislabāk audzinātā bērna titulu. Komandu sacensību kulminācija būs “Balto ārstu stafete” un “Līgavas plīvura vilkšana”. Šajās disciplīnās tiksies komandas pilnā apjomā – 15 dalībnieku sastāvā. Savukārt individuāli dalībnieki varēs pārbaudīt savu sportisko veiklību četrās disciplīnās. Basketbola soda metieniem jeb “Sniega piku mērķī mešanai” sekos “Spoku medības”, alpīnisma sacensības “Balto ledāju iekarošana” un “Balto pelīšu ķeršana”. Kā īpaša sacensību kategorija sporta spēlēs būs izdalīta piena ražošanas un pārstrādes uzņēmumu vadītāju sacensības – “Direktoru stafete”. Tajā tiksies sabiedrībā labi pazīstami uzņēmumu vadītāji no visas Latvijas. Latvijas piensaimnieku sporta spēles ir kļuvušas jau par tradīciju. Latvijas vadošie piena ražotāji, pārstrādātāji, kā arī to lielākie sadarbības partneri un atbalstītāji ik gadu jūlija nogalē tiekas sporta spēlēs, lai ne tikai pārliecinātos par savu sportisko formu, bet arī, lai neformālā gaisotnē apmainītos ar pieredzi par ikdienas darbiem. Katru gadu piensaimnieku sporta spēles rīko LPCS sadarbībā ar kādu no piena pārstrādes uzņēmumiem. Šogad tās tiek organizētas sadarbībā ar a/s „Limbažu piens”.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stacijas laukumā pie tirdzniecības centra Origo ikvienam interesentam bija iespēja vērot vienu no Monster X Tour sacensību milzīgajām automašīnām.

Monster X Tour sacensības, kuru laikā par monstriem dēvētas milzu automašīnas pārvarēs šķēršļus, veiks ekstrēmus lēcienus, sacentīsies savā starpā, kā arī demonstrēs savu manevrētspēju, paredzētas trešdien Arēnā Rīga, informē pasākuma organizatori.

Monster X Tour Show komandas tehniskie darbinieki ieradās Rīgā jau pirmdienas pēcpusdienā. Otrdien interesentiem tika dota iespēja aplūkot vienu no automašīnām.

Šova laikā Rīgā sacentīsies populārie gigantiskie auto – gan jaunākais Bigfoot modelis, gan Rock Star un California Kid, gan arī BuckedUp un Raging Bull.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šo piektdien, 11. oktobrī, pasaku maģijas gaisotnē norisināsies astotais starptautiskais iluzionistu Pecolli vadītais konkurss “Magic Mania – Fairytale”.

Visa vakara garumā deviņi izcili iluzionisti no sešām pasaules valstīm sacentīsies par augstāko titulu un vērienīgām balvām. Pasākuma laikā skatītāji varēs baudīt īpašā viesa – divkārtējā pasaules čempiona burvju mākslā TOPAS – virtuozos ilūziju priekšnesumus.

“”Magic Mania” ir īpašs notikums, kas ne tikai pulcē pasaules labākos iluzionistus, bet arī rada maģijas un pārsteigumu atmosfēru gan dalībniekiem, gan skatītājiem. Mēs esam lepni, ka konkurss ir izveidojies par platformu, kurā talantīgākie burvju mākslinieki no visas pasaules var demonstrēt savas prasmes un sacensties par augstākajiem tituliem. Šī ir arī lieliska iespēja maģijas cienītājiem piedzīvot neaizmirstamu vakaru, kurā ikviens priekšnesums ved uz ilūziju pasauli, pārkāpjot ikdienas realitātes robežas,” saka Dace Pecolli.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Esošais Francijas prezidents Nikolā Sarkozī zaudējis savam sīvākajam sāncensim Fransuā Olandam prezidenta vēlēšanu pirmajā kārtā. Abi politiķi nav ieguvuši nepieciešamo balsu skaitu, tāpēc sacentīsies vēlēšanu otrajā kārtā.

Sociālistu kandidāts F. Olands svētdien saņēmis 28,6% vēlētāju balstu, savukārt, N. Sarkozī atbalstīja tikai 27,07% vēlētāju. Trešajā vietā, sagādājot pārsteigumu politikas vērotājiem, iekļuva labējās Nacionālās frontes (FN) līdere Marina Lepēna, kuru par prezidenti vēlējās redzēt 18,12% vēlētāju.

Francijas prezidenta vēlēšanu otrā kārta notiks 6. maijā, kad par uzvaru sacentīsies F. Olands un N. Sarkozī. Analītiķi norāda, ka N. Sarkozī nāksies pacensties uzrunāt labēji noskaņotos vēlētājus, kas atbalstījuši M. Lepēnu, vēsta BBC.

N. Sarkozī ir pirmais Francijas Piektās republikas prezidents, kas zaudējis prezidenta vēlēšanu pirmajā kārtā. Svētdien notikušajā prezidenta vēlēšanu pirmajā kārtā vēlētāju aktivitāte bijusi rekordaugsta – vairāk nekā 80%.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skatītāju interese par jauno izklaides nozari eSportu jau tagad ir krietni lielāka nekā par desmitiem tradicionālo sporta veidu

Eiropu un visu pasauli ar joni pārņem jauns «modes kliedziens», kam digitālajā laikmetā paredz gaišu nākotni – no populārām datorspēlēm izaugusi eSporta nozare. Pavisam nesen jaunajai kustībai pievienojušās arī Baltijas valstis, tehnoloģiju un izklaides uzņēmumam Lattelecom un vienai no Baltijā vadošajām eSporta organizācijām GOEXANIMO izveidojot eSporta līgu, kurā jau 26. februārī norisināsies pirmā tiešsaistes spēle. To varēs vērot mājaslapā Besl.pro.

eSporta sacensības no vienkāršas virtuālo varoņu «dzenāšanas» pa ekrānu atšķiras ar to, ka notikumus redz ne vien paši dalībnieki, bet arī tūkstošiem interesentu, kuri pieslēdzas sacensību tiešraidei. Tādējādi eSports pietuvojas īstam sportam, kur profesionālu atlētu sniegumu tribīnēs un pie TV ekrāniem apjūsmo miljoniem līdzjutēju.

Citas ziņas

RTU notiks inženieru sacensības

,15.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien, 19.aprīlī, Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Lielajā aulā Rīgā, Kaļķu ielā 1, plkst. 9.00 sāksies piektās RTU Inženieru sacensības, kurās vairākās disciplīnās sacentīsies apmēram 150 aktīvi un radoši inženierzinātņu un uzņēmējdarbības studenti, liecina universitātes sniegtā informācija medijiem.

Sacensību dalībnieku pamatuzdevums būs konstruēt kompleksu ierīci, ar kuras palīdzību iespējams realizēt sacensību organizatoru – BEST-Rīga – noteiktus uzdevumus.

Inženierzinātņu un uzņēmējdarbības studenti sacentīsies divās kategorijās: konstruēšanā, kurā ietilpst arī biznesa elementi, un debatēs. Konstruēšanas kategorijā visas studentu komandas risinās tehnisku problēmu, no organizatoru piedāvātajiem materiāliem konstruējot ierīci noteiktu uzdevumu veikšanai. Debašu kategorijā komandas diskutēs par aktuālām problēmām Latvijas sabiedrībā un inženierijā. Komandu sniegumu vērtēs kompetenta žūrija.

Sacensību mērķis ir veicināt uzņēmumu, studentu un augstskolas sadarbību, kā arī popularizēt eksakto zinātņu apguvi, attīstīt un paplašināt studentu zināšanu līmeni inženierzinātnēs un uzņēmējdarbībā, parādīt, ka eksakto zinātņu studenti ir vispusēji izglītoti un mērķtiecīgi jaunieši, kuri nākotnē aktīvi darbosies Latvijas biznesā.