Mazumtirdzniecība

Stockmann jauns biznesa modelis

Sandra Dieziņa, 05.06.2018

Dace Goldmane

Foto: Paula Čurkste/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas universālveikals Stockmann pagājušo gadu pabeidzis ar peļņu un apgrozījuma pieaugumu par 4%

Šogad uzņēmums sācis strādāt ar jaunu biznesa modeli, noslēdzot pirmo koncesijas līgumu ar labi zināmu zīmolu Hugo Boss, kas ļaus saņemt piegādes tieši no ražotāja, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Rīgas universālveikala direktore Dace Goldmane atklāj, ka saskaņā ar kompānijas veikto aptauju lielākā daļa jeb 60% klientu izvēlas Stockmann tāpēc, ka tā sortiments ir unikāls, bet 75% atzīst, ka apkalpošana ir tāda, ko nevar saņemt nekur citur Rīgā. «Un mēs būvējam biznesu uz to, ka veikala visās nodaļās kvalitātes prasības ir vienādas, apkalpošana būs vienāda. Ideāli, ja pārdevējs jau pasaka priekšā klientam, ko vēl vajadzētu,» tā direktore.

Zīmola Stockmann vēsture Latvijā

Pagājušais gads bijis labs gan Rīgas, gan Tallinas universālveikalam. Stockmann iepriekš veica savas stratēģijas jeb fokusa maiņu. Grupas ietvaros tika izvērtētas visas nozares, ko turpināt attīstīt. Neskatoties uz to, ka Stockmann ir liela grupa un lēmumi publiskajā akciju sabiedrībā tiek pieņemti centralizēti, Rīgas un Tallinas universālveikalu darbība tika izvērtēta atsevišķi, atzīstot, ka universālveikali ir pelnoši un darbs jāturpina visām četrām nozarēm. «Esam gandarīti, ka pēc šīs izvērtēšanas turpināsim darbu visās četrās kategorijās – pārtika, mode, māja un kosmētika,» teic D. Goldmane. Viņa atgādina, ka Somijā pagājušā gada nogalē pārtikas nozarē Stockmann piesaistīja partneri, kas šo nozari attīstīs tālāk.

SIA Stockmann apgrozījuma pieaugums 2017. gadā bija 4%. Pārtikas nozarē ieņēmumi palielinājās par 4%, bet nepārtikas nozarē – par 3%. Baltijā kopējā uzņēmuma peļņa bija 2,5 miljoni eiro pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš. Tos iepriekš radīja aiziešana no Krievijas tirgus, jo administratīvās izmaksas bija jāsedz visiem atlikušajiem veikaliem.

Stratēģijas fokusa maiņa izrādījusies veiksmīga, un to rāda sasniegtie finanšu rezultāti. Sākotnēji klientiem gan bijuši daudzi jautājumi, kāpēc Stockmann vajadzīgs elektronikas preču vai grāmatu veikals, kāpēc rotaļlietas. «Tas nav vienkārši tāpat. Šajā jomā jābūt profesionāļiem. Mēs pieaicinājām nomniekus un integrējām tos Stockmann,» skaidro direktore. Nomas telpas netiek paplašinātas, taču būs viena nomnieka maiņa. Pašlaik to ir seši. Pavisam Stockmann iznomā ap 10% no tirdzniecības platības.

Visu rakstu Stockmann jauns biznesa modelis lasiet 5. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru