Tiek organizēta Facebook pārstāvju vizīte Latvijā 

Kompānija «Facebook» vēlas, lai vēlēšanas Latvijā būtu caurskatāmas, turklāt kompānijas pārstāvji plāno apmeklēt Latviju, šodien Latvijas Radio raidījumā «Krustpunktā» paziņoja Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) priekšnieks Jēkabs Straume.

LETA, 2018. gada 04. aprīlis plkst. 16:37

Foto: REUTERS/SCANPIX/LETA

KNAB iepriekš sāka komunikāciju ar lielāko sociālo tīklu turētājiem jautājumā par partiju reklāmām un kampaņām internetā, proti, vai sociālajos tīklos ir iespējama apmaksāta politiska aģitācija. KNAB aicināja sazināties un sadarboties ar kompāniju «Google», kurai pieder videofailu apmaiņas serviss «Youtube», kompāniju «Facebook», kā arī ar sociālā tīkla «VKontakte» un «Odnoklassniki» īpašniekiem, skaidroja Straume.

«Uz doto brīdi iniciatīva ir no «Facebook» puses, kas ir sazinājies ar mums,» norādīja Straume. Pēc viņa rīcībā esošās informācijas, Valsts kanceleja esot iesaistīta «Facebook» pārstāvju vizītes Latvijā organizēšanā. «Viņi («Facebook») vēlas individuāli strādāt ar KNAB. Viņu vēstījums ir tāds, ka viņiem rūp, ka vēlēšanas Latvijā būtu tīras un caurskatāmas,» norādīja Straume.

Straume jau iepriekš paziņoja, ka saskaņā ar likumu organizācijām un kompānijām, kuras nodrošina partiju reklāmu par samaksu, izcenojumi KNAB jāiesūta līdz 9.maijam.

KNAB ierosina, ka «Facebook» reklāmām jābūt ar norādītu izcelsmi, tajās jānorāda, kurš samaksājis, kā arī nepieciešamības gadījumā jāiesniedz dokumenti par samaksas apmēru, iepriekš Saeimas komisijā paziņoja Straume.

KNAB šogad 8.februārī gan paziņoja, ka birojs ir spējīgs uzraudzīt politisko aģitāciju sociālajos medijos, tomēr regulējums aģitācijas laikā attiecībā uz ierobežojumiem internetā nav pietiekams un neatbilst mūsdienu interneta attīstības tendencēm.

KNAB norāda, ka atbilstoši iesniegtajās vēlēšanu ieņēmumu un izdevumu deklarācijās norādītajai informācijai politiskās partijas un to apvienības 2017.gada pašvaldību vēlēšanu izdevumiem kopumā bija izlietojušas 2,7 miljonus eiro. Aptuveni puse summas bija izlietota par reklāmas izvietošanu. KNAB no pārbaudāmiem un identificējamiem avotiem ir secinājis, ka kopējā priekšvēlēšanu aģitācijai internetā iztērētā summa ir aptuveni 115 000 eiro.

Pētnieciskās žurnālistikas centra «Re:Baltica» analīze gan liecina, ka kopējā partiju pašreklāmas summa internetā pirms pašvaldību vēlēšanām bija aptuveni 117 000 eiro jeb 10,6% no visiem reklāmas izdevumiem.

KNAB savukārt norāda, ka atšķirība starp «Re:Baltica» datiem un KNAB ir apmēram 2000 eiro, kas nevarētu būt par pamatu secinājumam, ka KNAB nevar izkontrolēt priekšvēlēšanu aģitāciju internetā.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 21. marts plkst. 8:32

ASV biržu indeksi otrdien pieauga piesardzīgā tirdzniecībā pirms ASV Federālās rezervju sistēmas...

2018. gada 20. marts plkst. 8:10

ASV biržu indeksi pirmdien samazinājās, reaģējot uz ziņām, ka notikusi ielaušanās tehnoloģiju...

2018. gada 17. februāris plkst. 9:57

Tiesa brīdināja «Facebook», ka tam draud naudas sods 250 000 eiro dienā.

2018. gada 15. februāris plkst. 12:49

EK nevar noteikt sankcijas, jo bloka 28 dalībvalstis ir atsevišķi atbildīgas par patērētāju aizsardzības noteikumu ievērošanu.

2018. gada 12. februāris plkst. 6:14

Uzņēmumu pārstāvjiem, kas grib virzīt savu zīmolu Facebook, jāiegaumē, ka kopienas jeb grupas būs svarīgākas nekā jebkad.

Nepalaid garām

Jaunlaicenē ražotās cementēto koka ēveļskaidu plātnes tiek realizētas ne tikai Eiropā, bet...

Asociācija LANĪDA turpina publicēt ikmēneša nekustamā īpašuma tirgus cenu indikatoru....

Jau 22.sezonu Saulkrastos strādā Velosipēdu muzejs, kas ļauj ielūkoties Latvijas velosipēdu ražošanas...

Aktīvā atpūta dabā ir jaunzēlandiešu filozofija un reliģija, ja gribat to izbaudīt...

Vivid Tech rada interaktīvas cenu zīmes, kas rāda ne tikai produkta cenu,...

Ar kokogļu ražošanu Rēzeknes uzņēmums Baibiņa nodarbojas jau vairāk nekā piecus gadus....

No šīs sadaļas
2018. gada 04. aprīlis plkst. 11:21

Izveidots jauns digitālais rīks agroplatforma.lv graudu tirdzniecībai internetā, kas ir pirmais Baltijā,...

2018. gada 04. aprīlis plkst. 8:12

«YouTube» galvenajā birojā Sanbruno apšaudi sarīkojusī sieviete bijusi 39 gadus veca dzīvnieku...

2018. gada 28. marts plkst. 10:59

Lai palīdzētu Firefox lietotājiem vairāk kontrolēt savus datus sociālajā tīklā Facebook, izveidots...

2018. gada 27. marts plkst. 8:54

2017. finanšu gadā Baltijas lielākais e-komercijas spēlētājs Pigu Group plāno apgrozīt 85...

2018. gada 22. marts plkst. 5:56

Sociālā tīkla «Facebook» vadītājs Marks Cukerbergs, pārtraucot piecas dienas ilgu klusēšanu...

2018. gada 14. marts plkst. 9:31

Valsts policija pārtraukusi divu Latvijā populāru tīmekļa vietņu darbību, kurās, pārkāpjot autortiesības,...

2018. gada 07. marts plkst. 9:58

Tehnoloģiju jomas milži lielākā mērā var iespiesties savu lietotāju maksājumu apstrādāšanā...

2018. gada 01. marts plkst. 9:46

Milzīgais informācijas apjoms ir radījis situāciju, kad viss lietotājam interesējošais saturs...

2018. gada 22. februāris plkst. 11:53

Sociālais tīkls «Twitter» trešdien paziņoja, ka aktīvi sāks vērsties pret automātiskajiem kontiem...

2018. gada 17. februāris plkst. 9:57

Tiesa brīdināja «Facebook», ka tam draud naudas sods 250 000 eiro dienā.