Tiek organizēta Facebook pārstāvju vizīte Latvijā 

Kompānija «Facebook» vēlas, lai vēlēšanas Latvijā būtu caurskatāmas, turklāt kompānijas pārstāvji plāno apmeklēt Latviju, šodien Latvijas Radio raidījumā «Krustpunktā» paziņoja Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) priekšnieks Jēkabs Straume.

LETA, 04.4.2018

Foto: REUTERS/SCANPIX/LETA

KNAB iepriekš sāka komunikāciju ar lielāko sociālo tīklu turētājiem jautājumā par partiju reklāmām un kampaņām internetā, proti, vai sociālajos tīklos ir iespējama apmaksāta politiska aģitācija. KNAB aicināja sazināties un sadarboties ar kompāniju «Google», kurai pieder videofailu apmaiņas serviss «Youtube», kompāniju «Facebook», kā arī ar sociālā tīkla «VKontakte» un «Odnoklassniki» īpašniekiem, skaidroja Straume.

«Uz doto brīdi iniciatīva ir no «Facebook» puses, kas ir sazinājies ar mums,» norādīja Straume. Pēc viņa rīcībā esošās informācijas, Valsts kanceleja esot iesaistīta «Facebook» pārstāvju vizītes Latvijā organizēšanā. «Viņi («Facebook») vēlas individuāli strādāt ar KNAB. Viņu vēstījums ir tāds, ka viņiem rūp, ka vēlēšanas Latvijā būtu tīras un caurskatāmas,» norādīja Straume.

Straume jau iepriekš paziņoja, ka saskaņā ar likumu organizācijām un kompānijām, kuras nodrošina partiju reklāmu par samaksu, izcenojumi KNAB jāiesūta līdz 9.maijam.

KNAB ierosina, ka «Facebook» reklāmām jābūt ar norādītu izcelsmi, tajās jānorāda, kurš samaksājis, kā arī nepieciešamības gadījumā jāiesniedz dokumenti par samaksas apmēru, iepriekš Saeimas komisijā paziņoja Straume.

KNAB šogad 8.februārī gan paziņoja, ka birojs ir spējīgs uzraudzīt politisko aģitāciju sociālajos medijos, tomēr regulējums aģitācijas laikā attiecībā uz ierobežojumiem internetā nav pietiekams un neatbilst mūsdienu interneta attīstības tendencēm.

KNAB norāda, ka atbilstoši iesniegtajās vēlēšanu ieņēmumu un izdevumu deklarācijās norādītajai informācijai politiskās partijas un to apvienības 2017.gada pašvaldību vēlēšanu izdevumiem kopumā bija izlietojušas 2,7 miljonus eiro. Aptuveni puse summas bija izlietota par reklāmas izvietošanu. KNAB no pārbaudāmiem un identificējamiem avotiem ir secinājis, ka kopējā priekšvēlēšanu aģitācijai internetā iztērētā summa ir aptuveni 115 000 eiro.

Pētnieciskās žurnālistikas centra «Re:Baltica» analīze gan liecina, ka kopējā partiju pašreklāmas summa internetā pirms pašvaldību vēlēšanām bija aptuveni 117 000 eiro jeb 10,6% no visiem reklāmas izdevumiem.

KNAB savukārt norāda, ka atšķirība starp «Re:Baltica» datiem un KNAB ir apmēram 2000 eiro, kas nevarētu būt par pamatu secinājumam, ka KNAB nevar izkontrolēt priekšvēlēšanu aģitāciju internetā.

Tevi varētu interesēt

ASV biržu indeksi otrdien pieauga, kāpjot tehnoloģiju firmu akciju cenām, bet Eiropas...

Lai palīdzētu Firefox lietotājiem vairāk kontrolēt savus datus sociālajā tīklā Facebook, izveidots...

Sociālā tīkla «Facebook» vadītājs Marks Cukerbergs, pārtraucot piecas dienas ilgu klusēšanu...

ASV biržu indeksi otrdien pieauga piesardzīgā tirdzniecībā pirms ASV Federālās rezervju sistēmas...

ASV biržu indeksi pirmdien samazinājās, reaģējot uz ziņām, ka notikusi ielaušanās tehnoloģiju...

Nepalaid garām

Tiesvedību un to radīto sarežģījumu dēļ Lielupes apkaimē slēgtais restorāns "36.līnija" atsācis...

Ir būtiski runāt par privātās dzīves, interešu un plānu saskaņošanu ar darbu, nevis...

Tiesa noraidījusi nogalinātā maksātnespējas administratora Mārtiņa Bunkus brāļa prasību pret...

Pasaules parādi turpina augt, un vairāki finanšu procesu pētnieki brīdina, ka tam...

Skotijai ir viskijs, Somijai ir Nokia, Itālijai ir makaroni,Meksikai ir tekila, Karību...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

Izveidots jauns digitālais rīks agroplatforma.lv graudu tirdzniecībai internetā, kas ir pirmais Baltijā,...

«YouTube» galvenajā birojā Sanbruno apšaudi sarīkojusī sieviete bijusi 39 gadus veca dzīvnieku...

Lai palīdzētu Firefox lietotājiem vairāk kontrolēt savus datus sociālajā tīklā Facebook, izveidots...

2017. finanšu gadā Baltijas lielākais e-komercijas spēlētājs Pigu Group plāno apgrozīt 85...

Sociālā tīkla «Facebook» vadītājs Marks Cukerbergs, pārtraucot piecas dienas ilgu klusēšanu...

Valsts policija pārtraukusi divu Latvijā populāru tīmekļa vietņu darbību, kurās, pārkāpjot autortiesības,...

Tehnoloģiju jomas milži lielākā mērā var iespiesties savu lietotāju maksājumu apstrādāšanā...

Milzīgais informācijas apjoms ir radījis situāciju, kad viss lietotājam interesējošais saturs...

Sociālais tīkls «Twitter» trešdien paziņoja, ka aktīvi sāks vērsties pret automātiskajiem kontiem...

Tiesa brīdināja «Facebook», ka tam draud naudas sods 250 000 eiro dienā.