Pasaulē

Versače radīs H&M jauno rudens kolekciju

Lelde Petrāne,21.06.2011

Jaunākais izdevums

H&M meties uz vienu roku ar dizaina leģendu Donatellu Versači, lai radītu Zviedrijas mazumtirgotāja speciālo 2011.gada rudens kolekciju, vēsta thelocal.se.

«Es esmu saviļņota par iespēju sadarboties ar H&M un iespēju sasniegt viņu plašo auditoriju,» paziņojumā norādījusi Versače.

Kolekcija, kurā ietilps «āda, druka, krāsa un ekskluzīvi materiāli», pārdošanā nonāks 19.novembrī aptuveni 300 H&M veikalos visā pasaulē.

«Versače ir viens no pēdējā laika nozīmīgākajiem zīmoliem, un viņu kolekcija, kas domāta H&M, būs krāšņa un ekstravaganta,» teikusi H&M padomniece Margareta van den Boša.

H&M sadarbība ar Versači iezīmē pirmo reizi, kad ekskluzīvā kolekcijā ietilps mājas piederumi, piemēram, dīvānu spilveni un gultu pārklāji, kas papildinās vīriešu un sieviešu apģērbus.

H&M ir pasaulē trešā lielākā apģērbu grupa aiz Spānijas Inditex, kam pieder Zara, un Gap no ASV.

H&M pirmoreiz ar vadošu modes dizaineri sadarbojās 2004.gadā, kad, pateicoties Karlam Lagerfeldam, pārdošanas apjomi strauji pieauga.

H&M dibināta Zviedrijā 1947.gadā. 2010.gada beigās kompānijai bija 2206 veikali un 59440 darbinieki.

Dzīvesstils

Michael Kors pārņem Versace; zīmola veikalu skaitu plāno palielināt par 50%

LETA,25.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV modes zīmols Michael Kors otrdien paziņoja, ka panācis vienošanos, lai iegādātos Itālijas modes namu Versace, par to samaksājot 1,83 miljardus eiro.

Mēs esam sajūsmināti pievienot Versace mūsu luksusa zīmolu saimei, un mēs esam apņēmušies investēt tā izaugsmē, norāda Michael Kors vadītājs Džons Aidols.

Tikmēr Versace viceprezidente Donatella Versače skaidro, ka šis pārņemšanas darījums ir nozīmīgs Versace ilgtermiņa panākumiem.

Michael Kors vēsta, ka plāno palielināt Versace veikalu skaitu pasaulē par 50% - līdz 300.

Versace 2014.gadā 20% uzņēmuma akciju pārdeva ASV investīciju kompānijai Blackstone, bet atlikusī daļa pieder Versačes ģimenei.

Pērn Michael Kors par 1,4 miljardiem dolāru iegādājās britu luksusa apavu zīmolu Jimmy Choo.

Dzīvesstils

Mediji: Michael Kors ir tuvu Versace pārņemšanas darījuma noslēgšanai

LETA,25.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas modes nams Versace ir tuvu darījumam, kurā to paredzēts pārdot ASV modes zīmolam Michael Kors, pirmdien vēsta mediji.

Mediji norāda, ka Michael Kors, kura galvenais pārvaldes birojs atrodas Lielbritānijā, par šī darījuma noslēgšanu varētu paziņot jau šonedēļ.

Informācija par šī darījuma iespējamo apjomu ir atšķirīga un tā variē no diviem līdz 2,4 miljardiem ASV dolāru (1,6-2,03 miljardiem eiro).

Versace viceprezidente Donatella Versače otrdien Milānā ieplānojusi darbinieku sanāksmi, ziņo laikraksts Corriere della Sera.

Versace 2014.gadā 20% uzņēmuma akciju pārdeva ASV investīciju kompānijai Blackstone, bet atlikusī daļa pieder Versače ģimenei.

Savukārt Michael Kors pērn par 1,4 miljardiem dolāru iegādājās britu luksusa apavu zīmolu Jimmy Choo.

Pasaulē

Versace par 210 miljoniem «pārdevies» ASV uzņēmumam

Lelde Petrāne,27.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas ģimenes modes nams Versace ceturtdien paziņojis, ka piekritis pārdot 20% akciju ASV investīciju kompānijai Blackstone par 210 miljoniem eiro (287 miljoniem ASV dolāru), ziņo thelocal.it.

Blackstone tajā «injicēs» kapitālu 150 miljonu eiro apmērā un iegādāsies arī akcijas 60 miljonu eiro vērtībā no ģimenes holdingkompānijas Givi. Darījuma ietvaros Versace novērtēts viena miljarda eiro apmērā.

Ģimene gan joprojām turpināšot «būt šīs kompānijas sirdī». To pagājušā gadsimta 70.gados dibināja modes dizaineris Džanni Versače, kurš nu jau aizgājis aizsaulē.

Tagad 30% Versace akciju pieder Džanni brālim Santo, kurš ir kompānijas priekšsēdētājs, 20% akciju pieder viņa māsai Donatellai un 50% viņas meitai Alegrai.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas modes nams "Prada" ceturtdien paziņoja, ka panācis vienošanos ar ASV uzņēmumu "Capri Holdings" par konkurenta "Versace" iegādi par 1,25 miljardiem eiro.

2018.gadā "Capri Holdings" nopirka "Versace" par 1,83 miljardiem eiro. Līdz tam 80% "Versace" akciju piederēja Versaču ģimenei un 20% - ASV investīciju fondam "BlackRock".

Samazinoties pārdošanas apjomiem, "Capri Holdings" izlika "Versace" pārdošanā un februāra beigās sāka sarunas ar "Prada".

"Capri Holdings", kam pieder arī "Jimmy Choo" un "Michael Kors", bija spiests piekrist samazinātai cenai, ņemot vērā tirgus satricinājumu, ko izraisīja ASV prezidenta Donalda Trampa ieviestie muitas tarifi.

Laikraksts "Financial Times" ziņoja, ka sākotnēji bija paredzēts, ka cena būs aptuveni 1,6 miljardi ASV dolāru (1,45 miljardi eiro), taču pēdējās dienās sarunaās tā samazināta.

Pakalpojumi

Versace īpašnieks plāno atvērt vairāk nekā 100 jaunu veikalu

Žanete Hāka,05.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modes zīmola Versace jaunais īpašnieks Capri Holdings straujā tempā vēlas atvērt vairāk nekā 100 jaunu veikalu, raksta Bloomberg.

Capri Holdings Itālijas modes zīmolu iegādājās pērn par 2,2 miljardiem ASV dolāru, un tā plāns paredz, ka ik gadu tiks atvērti desmitiem jaunu veikalu, kā arī renovēti esošie, lai sasniegtu mērķi dubultot Versace pārdošanas apjomus, investoru dienā paziņojuši uzņēmumu pārstāvji. Kompānija ieguldīs arī zīmola mārketingā, cenšoties paplašināt darbību rokassomiņu un aksesuāru jomā.

«Ir pilnīgi skaidrs: mūsu veikalu produktivitāte nav tāda, kāda tai jābūt,» sacījis Versace vadītājs Džonatans Akerojds. «Mums strauji jāpalielina produktivitāte un tas būs dzinējs, lai sasniegtu 2 miljardu ienākumu mērķi,» viņš piebildis.

Capri Holdings, kam pieder arī Michael Kors un Jimmy Choo zīmoli, cer palielināt veikalu skaitu no esošajiem 188 līdz aptuveni 300 veikaliem 2022.gadā, atverot veikalus dažādos pasaules reģionos. Vairāk nekā puse no Versace esošajiem veikaliem atrodas Āzijā, no kuriem 40 ir Ķīnā.

Foto

RTU studentu modes skatē dominē latviskie raksti

Lelde Petrāne,30.04.2014

Tekstilmateriālu tehnoloģiju un dizaina institūta 4. kursa studentes Ievas Bratuškinas tērpu kolekcija «Rotaļas».

Foto: RTU

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noskaidrotas RTU topošo apģērba dizaineru studentu modes skates «Ķīpsalas pavasaris 2014» balvu ieguvējas, kuras žūrijas skatījumā šogad sevi parādīja visspožāk. Skate notika RTU Dizaina centrā Ķīpsalā un kolekciju vienojošais temats bija veltīts Rīgas – Eiropas kultūras galvaspilsētas gadam.

Kolekciju vadītāju – Skaidras Deksnes, Dainas Šķiņķes un Elīnas Rožkalnes – balvu ieguva 4. kursa studente Līva Sietiņa par vakarkleitu kolekciju «Austra», kas radīta, smeļoties iedvesmu senlatviešu dievību Saules, Māras un Laimas zīmēs. Bet studiju programmas «Materiālu tehnoloģijas un dizains» balvu ieguva Ieva Bratuškina par kolekciju «Rotaļas», kurā dominē latviskie raksti, kas veido dekoratīvu rotājumu. Izvēloties šīs balvas pretendentu, tika vērtēts, cik sekmīgi studente tikusi galā ar studiju programmas prasībām un kā apgūto integrējusi kolekcijā.

Savukārt SIA «Solution» balvas piešķirtas Dzintrai Līdigai par kolekciju «Antracīts», kas tapusi, iedvesmu smeļoties no jaunbūvētās Gaismas pils. Kolekcijā dominē asimetriskas, askētiskas formas un vēsas, atturīgas krāsas. Otru balvu ieguva Dita Miska par kolekciju «Rīdzinieks», kas bija vienīgā vīriešiem domātā kolekcija un veidota, vērojot rīdziniekus to ikdienas gaitās.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad koki aiz loga sāk krāsoties dzeltenīgi sārtos toņos, ir skaidrs, ka pienācis rudens. Lai atjaunotu spēkus un atpūstos, arī rudenī nedēļas nogalēs jācenšas izrauties no mājām. Turklāt zelta rudens spēj pārsteigt ar brīnišķiem dabas skatiem un aizraut elpu kā lielam, tā mazam. Šeit varat smelties ierosmi aktīvām un veiksmīgām rudens brīvdienām.

Rudenīgi velobraucieni

Riteņbraukšana, iespējams, ir tā nodarbe, kas spēj sagādāt prieku ikvienam. Ar velosipēdu varat doties braucienā pa rudenīgo Siguldu vai aplūkot Abavas rumbu. Turklāt tagad velosipēdu var ērti pārvadāt vilcienā, tāpēc šādu velobraucienu varat īstenot arī tad, ja nedzīvojat Siguldā vai kādā citā “zelta rudens pilsētā”.

Nekavējieties un aiciniet ģimeni vai draugus doties aktīvā velobraucienā zeltainajā lapkritī. Ja nu gadījumā vecais velosipēds nav darba kārtībā, rudens ir laiks, kad jauniem velosipēdiem tiek piedāvātas izdevīgas cenas. Piemēram, Bikko velosipēdiem pieejami rudens piedāvājumi ainaviskiem velobraucieniem. Ieskaties!

Foto

Jauno modes talantu konkursa Habitus Baltija 2012 uzvarētāju darbi

Lelde Petrāne,18.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā 14. aprīlī norisinājās 12. jauno modes mākslinieku konkurss Habitus Baltija.

Šogad konkursā uzvaras laurus plūca un konkursa Grand Prix ieguva modes māksliniece Irina Tereščuka no Baltkrievijas, savukārt par Labāko skolu tika atzīta Krakovas Mākslas un dizaina skola (Polija).

Vitebskas Valsts tehnoloģiju universitātes 2011. gada absolventes Irinas Tereščukas kolekcija NO PANIC (BEZ PANIKAS) ieguva visaugstāko žūrijas novērtējumu individuālajā konkursā, un Irina Tereščuka tika atzīta par vislabāko jauno modes dizaineri. Balvā Irina Tereščuka saņēma sertifikātu kolekcijas izvietošanai nozīmīgākajā Krievijas ShowRoom RED Maskavā, Krievijā, kas ietver arī zīmola virzīšanu Krievijas tirgū. Jaunā māksliniece saņēma arī latviešu metālmākslinieka Māra Šustiņa veidoto konkursa Habitus Baltija Grand Prix statueti un iespēju nākamgad konkursa Habitus Baltija 2013 apbalvošanas ceremonijā demonstrēt savu jauno tērpu kolekciju.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izsolē nonākusi savrupmāja Floridā, kurā dzīvoja un deviņdesmito gadu beigās tika nošauts itāliešu modes dizainers Džovanni Versače (Gianni Versace) un kuras vērtība pērnā gada jūnijā bija 125 miljoni ASV dolāru, vēsta pasaules mediji.

Šā gada maijā nama cena samazinājās līdz 75 miljoniem ASV dolāru, un pašlaik savrupmājas izsoles sākumcena ir 25 miljoni ASV dolāru.

Šovasar, cenšoties atvairīt kreditorus, savrupmājas īpašniece - kompānija Casa Casaurina LLC lūdza uzsākt maksātnespējas procedūru, un tiesa lēma namu izsolīt.

Izsoli rīko Fisher Auction Company, un tā notiks šā gada 17. septembrī. Nodrošinājuma summa, kas iemaksājama depozīta kontā, lai iegādātos grezno mājokli, ir trīs miljoni ASV dolāru. Tāpat, lai piedalītos izsolē, tās dalībniekiem jāpierāda, ka viņiem ir līdzekļi vismaz 40 miljonu ASV dolāru apjomā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas mode piedzīvo krīzi, mainoties patēriņa paradumiem; labus signālus uzrāda bērnu mode

Dažādi tirdziņi nereti ir pirmais solis, lai jaunais dizainers kļūtu par šīs nozares sistēmas komponentu. Daļa spēlētāju paliek šajā līmenī un savas nezināšanas dēļ var negatīvi ietekmēt visu nozari. Ja kāds no sistēmas dalībniekiem preci savā darbnīcā vai tirdziņā pārdod par krietni zemāku cenu nekā citur vai arī bez čeka, pēc kāda laika cietīs visa joma. Tā uzskata Dita Danosa, kurai pieder vietējās modes daudzzīmolu veikals Taste Latvia.

Ilgus gadus viņa ir Latvijas Modes palātas prezidente un tagad arī jaundibinātā Latvijas Dizaina centra vadītāja.

Fragments no intervijas, kas publicēta 22. februāra laikrakstā Dienas Bizness:

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) biznesa inkubatoros noslēdzies 2020. gada rudens biznesa ideju un jauno uzņēmumu atlases process atbalsta saņemšanai pirmsinkubācijas un inkubācijas programmās. Pavisam uzņemti 77 uzņēmumi inkubācijas un 259 biznesa ideju autori pirmsinkubācijas atbalsta programmā.

"Vērtējot 2020. gada rudens uzsaukumā pieteiktos uzņēmumus, secināms, ka uzņēmēji Latvijā vēlas attīstīt tādus produktus un pakalpojumus, kas atbilst šī brīža vajadzībām un nākotnes tendencēm - attālinātu pakalpojumu nodrošināšas platformas, produkti, kas uzlabo dzīves kvalitāti un veicina veselīgu dzīvesveidu, kā arī netiek aizmirsts par izklaidi ar nebijušām inovācijām. Ceru, ka visiem jaunuzņemtajiem uzņēmējiem pietiks drosmes un jaudas šos produktus virzīt tālāk pasaules tirgū," stāsta Laura Očagova, LIAA Biznesa inkubatoru departamenta direktore.

2020. gada rudens uzņemšanā LIAA biznesa inkubatoros saņemti 220 pieteikumi inkubācijas programmai un 313 pieteikumi pirmsinkubācijas programmai. Salīdzinot ar 2020. gada pavasara uzņemšanu, pieteikumu skaits inkubācijai nav būtiski mainījies (+9 pieteikumi), bet pieteikumu skaits pirmsinkubācijai ir audzis (+23).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bērnu apģērbu zīmols Paade Mode nācis klajā ar rudens un ziemas kolekciju Raksti.

Kolekciju Raksti raksturojot harmoniska, maiga un neitrāla krāsu gamma. Pamatkrāsas - tumši zilā, lina pelēka, pelēki brūna un laša rozā.

Kolekcijā ietvertie apģērbi, kas ražoti Latvijā, ir veltījums brīvdienām, sirsnīgām pastaigām, rudens un ziemas prieku baudīšanai, piemēroti Latvijas klimatiskajiem apstākļiem. Kolekcijā ietilpst merino vilnas adījumi, vilnas, kokvilnas un lina apģērbi.

Kolekcijas apdrukās izmantots zīmola īpašnieku dzimtas ģimenes ģērbonis, kas nemainīgs saglabājies no 16.gs., Kuršu ķoniņu Ziemeļciema nozīmējums.

Kolekcijas autores ir Linda Raituma un Marta Ezerkalna.

Saskaņā ar L. Raitumas sacīto biznesa portālam db.lv zīmola klienti esot ekonomiski aktīvi ar vidēji augstiem un augstiem ienākumiem. «Ļoti reti klients ir uzticīgs tikai vienam zīmolam, īpaši attiecībā uz bērnu apģērbu. Viens zīmols būs piemērotāks ikdienai, cits svētkiem. Mūsu apģērbu iegādājas greznākai ikdienai, svētkiem,» sacīja L. Raituma.

Ražošana

Lauma Lingerie ārvalstu iepircējiem prezentē 2015./2016. gada rudens-ziemas veļas kolekciju

Lelde Petrāne,20.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veļas ražotāja AS Lauma Lingerie klientiem un franšīzes partneriem no vairāk nekā 10 dažādām pasaules valstīm tradicionāli prezentējusi jau 2015./2016. gada rudens-ziemas sezonas kolekciju. Prezentācijas ietvaros tika pieteiktas 56 kolekcijas un vairāk nekā 300 atsevišķi izstrādājumi, kas iezīmē nākamā gada rudens un ziemas sezonas tendences sieviešu veļas pasaulē.

Partneriem un klientiem tika prezentētas jaunākās zīmolu Lauma Lingerie un Laumelle Lingerie veļas kolekcijas. Tradicionāli Lauma Lingerie prezentē savas nākamo sezonu kolekcijas divas reizes gadā - aprīli un oktobrī – ar mērķi iepazīstināt savus klientus ar aktuālākajām veļas pasaules modes tendencēm. Šoreiz tika prezentētas arī pavisam jaunas kolekcijas – Lauma Active līnija aktīvā dzīvesveida piekritējām, ko veido sporta krūšturi, šortiņi, legingi un topi, kā arī Home Wear kolekcija, kas radīta nesteidzīgai mājas dzīves baudīšanai.

Šogad Lauma Lingerie dizaineru komandai ir pievienojušies divi jauni dizaineri no Latvijas, kuri aktīvi strādā pie jaunu tendenču ieviešanas un attīsta veļas kolekciju piedāvājumu.

Citas ziņas

LMA studente uzvar Fashion Future for Hong Kong 2016 dizaina konkursā

Zane Atlāce - Bistere,15.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Mākslas akadēmijas (LMA) Dizaina nodaļas Modes mākslas apakšnozares diplomande Evija Šaitere ir ieguvusi Čempiona balvu starptautiskā Fashion Future for Hong Kong 2016 modes dizaina konkursā, kuru rīko Honkongas Politehniskā universitāte (The Hong Kong Polytechnic University), informē LMA.

Konkursā Evija sacentās ar studentiem no tādām pasaules līmeņa augstskolām kā Londonas Central Saint Martins, Parīzes Institut Français de la Mode u.c.

«Starp pārstāvētajām 17 modes kolekcijām starptautiskajā modes dizaina konkursā Fashion Future for Hong Kong 2016 iegūtā atzinība par labāko dizaina kolekciju Pret-a-Porter (gatavs valkāšanai) bija ļoti negaidīts pārsteigums. Redzot milzīgo konkurenci no visas pasaules, nepārspējamos darbus un lielo ieguldījumu tajos, sapratu, ka jāizbauda modes skate, jāpriecājas par dalību konkursā kā par neatsveramu pieredzi. Konkursā piedalījos ar kolekciju Backbone - četriem apģērbu komplektiem. Ļoti augstu vērtēju šo atzinību, un tā man ir motivācija turpināt darboties un realizēt iecerēto. Izsaku pateicību mecenātes Ināras Teterevas atbalstam, kā arī Valsts kultūrkapitāla fondam,» saka Evija Šaitere.

Atpūta

Kurators Kaspars Vanags: Ja gribi pelnīt, neinvestē mākslā

Kristīne Stepiņa,24.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Māksla nebūt nav tas labākais investīciju objekts, ja mērķis ir pelnīt. Tad jau izdevīgāk ir veidot vērtspapīru kolekcijas, intervijā DB atzīst mākslas kurators Kaspars Vanags

Viņš ir korporatīvā labdarības fonda ABLV Charitable Foundation mākslas programmas vadītājs un radošās koncepcijas līdzautors topošajam Latvijas Laikmetīgās mākslas muzejam. Darbus savai personīgajai kolekcijai viņš labprāt meklē arī nepretenciozās vietās, apmeklējot krāmu tirdziņus un antikvariātus.

Fragments no DB intervijas:

Vai māksla ir labs investīciju avots?

Ja kāds vēlas pelnīt naudu, tad noteikti var sacīt, ka ir simtiem drošāku un ienesīgāku investīciju iespēju.

Ja kāds, kurš vēlas veidot savu mākslas kolekciju, lūgtu tavu padomu, kādus darbus iegādāties, ko tu viņam ieteiktu?

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dziedātāja Aija Andrejeva radījusi savu pirmo aksesuāru un apģērbu kolekciju "bum bum", ko pirmssvētku laikā piedāvās aplūkot un iegādāties POP-UP tirdzniecības vietā t/c "Alfa".

Kolekcija tapusi sadarbībā ar zīmola "UNUSI" īpašnieci Ramonu Lazdu. Savukārt apģērba iegāde un apdruka veikta, sadarbojoties ar reklāmas un korporatīvo apģērbu vairumtirgotāju SIA "Ervitex". Kolekcijas izstrādes laiks esot ildzis divus mēnešus.

Pati māksliniece saka, ka esot pāragri teikt, ka viņa pievērsusies apģērbu ražošanas biznesam. "Man "bum bum" apģērbs nozīmē vēl vienu mākslas formu, ar kuru iepriecināšu atbalstītājus un nodošu savu vēstījumu. Šis process man rada lielu prieku un svētku sajūtu par gaidāmo koncertu Siguldā nākošā gada vasarā," stāsta A.Andrejeva. Līdz šim viņa jomā kā tikai mūzikā, kas ir viņas pamatnodarbošanās, iesaistījusies nebija.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju zīmols "Rō" piedāvā krāsaina un rotaļīga dizaina zeķes, kas radītas tepat Latvijā no dabīgi audzētas kokvilnas. Uzņēmuma plānos ir radīt jaunas kolekcijas, paplašināt piedāvājumu, atvērt veikalus citās Eiropas valstīs un kļūt par starptautiska līmeņa uzņēmumu.

"Rō" zīmols ar savu pirmo kolekciju plašākai auditorijai sevi pieteica 2019. gada decembrī.

Ideja par dizaina zeķu zīmolu "Rō" radusies aptuveni 2016. gadā. "Tas nebija pavisam nejauši, bet drīzāk likumsakarīgi, jo uzņēmējdarbība un mode mani vienmēr ir piesaistījusi. Uzskatu, ka katram projektam vai idejai ir jāspēj pieiet stratēģiski un izvērtēt tā potenciālu, tādēļ izvēlējos studēt finanses Banku augstskolā un uzņēmējdarbību Šveices Biznesa skolā," stāsta zīmola "Rō" izveidotājs Rodžers Dzintars.

Šobrīd, jau vairāk nekā 8 gadus viņš saistījis savu profesionālo darbību ar Latvijas Modes industriju, kur līdzdarbojies dažādu projektu izstrādē, organizēšanā un vadīšanā. Tas devis lielisku iespēju iepazīt to, kā darbojas modes industrija. Līdz ar to uzsākt uzņēmējdarbību tieši šajā jomā R.Dzintaram likās pavisam dabisks nākamais solis.

Foto

Investīcijas un aktīva starptautiskā darbība-tekstilnieku veiksmes stūrakmeņi

Vēsma Lēvalde,14.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki ražotāji ne vien eksportē produkciju, bet iegādājušies radniecīgus uzņēmumus ārvalstīs, veido tur veikalu tīklus un pārstāvniecības. Augsta konkurētspēja panākta, ieguldot produktu un tehnoloģiju attīstībā, ar radošu mārketingu un drosmi integrēt ražošanā zinātnes sasniegumus. Raksturīga tendence – sadarbība ar dizaineriem, sezonālu kolekciju veidošana. Ierobežota darbaspēka pieejamība veicina mazu, taču eksportspējīgu uzņēmumu attīstību reģionos.

Līderis ir «zirgā»

Tekstilrūpniecība viena no pirmajām Latvijā mainīja priekšstatu par nozaru robežām, integrējot tekstilražošanu, ķīmisko rūpniecību un zinātni. A/s Valmieras stikla šķiedra (VSŠ) ir simbols šai «žanru» saplūšanai. Nākotnes mērķis valmieriešiem ir ambiciozs – kļūt par Eiropas ietekmīgāko stikla šķiedras produktu un izstrādājumu ražotāju un piegādātāju, atklāj VSŠ valdes priekšsēdētājs Andris Oskars Brutāns. VSŠ šā gada deviņu mēnešu neto apgrozījums ir sasniedzis augstāko līmeni uzņēmuma pastāvēšanas laikā – 46,97 milj. lati, kas ir 21% liels pieaugums pret attiecīgo laika posmu 2012.gadā. VSŠ aplēses rāda, ka 2013.gada neto peļņa sasniegs 3,65 milj. latu, par 28% pārsniedzot 2012.gada auditēto neto peļņu. Neto apgrozījums varētu sasniegt 61,13 milj. latu. «Lai noturētu izaugsmi, jābūt aktīviem, jāinvestē jaunās tehnoloģijās un attīstībā. 2013.gadā esam paplašinājuši darbību un palielinājuši konkurētspēju starptautiskajos tirgos ne tikai ar trešās stikla kausēšanas krāsns darbību, bet arī ar kompānijas, tagad Valmiera Glass UK Ltd., iegādi Anglijā,» atklāj A.O.Brutāns.

Foto

Latvijas mākslas darbu tirgū azartu uzkurina austrumu kaimiņi

Linda Zalāne,07.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas mākslas darbu tirgu pērn aktivizējuši solītāji no Krievijas; tajā parādījušies patiesi unikāli mākslas darbi.

Veiksmīgākais izsoļu darījums pērn bijis klasiskās mākslas galerijai Antonija, kurā XX gs. otrās puses Jāņa Pauļuka glezna Pašportrets izsolē pārdota par vairāk nekā 66,8 tūkst. eiro. Tas ir Latvijas rekords – tā ir lielākā jebkad samaksātā summa par kādu no pēckara periodā radītiem darbiem.

«Tā bija milzīga veiksme. Mākslas darba sākuma cena bija 17 tūkst. eiro. To iegādājās privātpersona, kāds pašmāju kolekcionārs. Interesanti, ka izsolē pa telefonu solīja arī divi Maskavas pārstāvji, kuri pie 51 tūkst. eiro solīšanu pārtrauca,» stāsta galerijas Antonija vadītājs Norberts Sarmulis. Otra iespaidīgākā izsoles cena, kas pagājušajā gadā tika piesolīta, bija par Jūlija Klēvera gleznu Vakars, kuru kāds antikvariāta pārstāvis no Maskavas nopirka par 25,6 tūkstošiem eiro. Summa par gleznu varēja būt pat lielāka, uzskata N. Sarmulis. Iemesls – vietējie pircēji to pat neizskatīja kā pirkšanas objektu.

Būve

FOTO: Rada mājvietu mākslai un vēstures liecībām

Laura Mazbērziņa,17.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā par 25,7 miljoniem eiro top vērienīgs muzeju krātuvju komplekss

Tajā nākotnē būs «mājvieta» nacionālajām vērtībām, kuras koncentrētas četros muzejos, tostarp tiks uzglabāti Latvijas Nacionālā vēstures muzeja, Rakstniecības un mūzikas muzeja (RMM), Kino muzeja dārgumi, kā arī Latvijas Nacionālā mākslas muzeja (LNMM) darbi.

Projektu Muzeju krātuvju kompleksa būvniecība īsteno valsts AS Valsts nekustamie īpašumi (VNĪ) programmas 100 adreses Latvijas valsts simtgadei ietvaros. Kopējā valsts dotācija ir 25,7 miljoni eiro. Paralēli būvdarbiem notiek iepirkums par 1,6 miljoniem eiro kustamā aprīkojuma sagādei topošajam kompleksam.

Tā infrastruktūra nodrošinās muzeju priekšmetu glabāšanu, dokumentēšanu un restaurāciju, kā arī krājuma izmantošanu gan muzeju darbiniekiem, gan apmeklētājiem. Kompleksā ir plānota arī atsevišķu kolekciju eksponēšana. Tā apkārtējo teritoriju paredzēts labiekārtot, veidojot pārdomātu gājēju celiņu un nodrošinot vides pieejamības prasības. Būvapjoms veido vienotu arhitektonisko veidolu, ārēji neatdalot atsevišķu muzeju zonas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Modes nedēļas laikā zīmols Paviljons prezentēja savu rudens/ziemas 2015/16 kolekciju Y generation, kuras autore otro gadu pēc kāŗtas ir dizainere Līga Garda.

Jaunajā kolekcijā Paviljons turpina iesākto stāstu par Latvijas dizaina tradīciju meklējumiem ar mērķi nostiprināt jēdzienu «ziemeļu dizains».

Jaunās rudens/ziemas kolekcijs iedvesmas tēls ir brīvdabas pilsētnieks, kurš rod enerģiju dabas procesu un tehnoloģiju mijiedarbībā. Tā gars izteiksmīgi atspoguļojas deviņdesmito gadu popkultūrā un tiek pārnests sportiska stila adījumos.

Īpašu uzmanību zīmola dizainere pievērsusi Latvijas laikapstākļiem atbilstošiem materiāliem. Materiālos dominē mohēra, merino vilna, kašmirs, kas mijas ar ūdens necaurlaidīgiem un vēju aizturošiem sintētiskiem materiāliem. Viens no kolekcijas virsapģērbos dominējošajiem materiāliem ir mikro poliesters ar teflona impregnējumu, kas ir mitruma un netīrumu atgrūdošs, bet tai pat laikā satur elpojošu iekšējo kārtu.

Atpūta

Piektdienas intervija ar modes zīmola deeply personal vadītāju Elīnu Vanagu

Lelde Petrāne,06.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Latvijas modes zīmola deeply personal vadītāja Elīna Vanaga.

- Svarīgākie fakti par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu? Ar ko Jūsu uzņēmums ir unikāls?

deeply personal ir sievietēm radīts ready-to-wear zīmols. Zīmola dibinātāja un kreatīvā vadītāja esmu es, Elīna Vanaga. Šobrīd zīmols ir izveidojis trešo kolekciju, tas jau tiek prezentēts pārdošanas izstādēs Parīzē, Milānā un Šanhajā - lai gan pasaules vadošo modes preču veikalu iepircēji ir piesardzīgi pret jauniem zīmoliem, tomēr deeply personal piesaistījis interesi, it īpaši no Ķīnas, Taivānas, kā arī no NVS valstu veikaliem (Krievija, Ukraina, Kazahstāna).

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sieviešu dizaina apavu zīmols SAZ pašmāju publikai prezentējis slāvu iedvesmoto rudens-ziemas 2016/17 kolekciju. Kā norāda ražotājs, kolekcija ir nostalģisks ceļojums folkloras fantāziju pasaulē.

Kolekciju, kas iepriekš jau prezentēta starptautiskā modes izstādē Pure London Londonā, raksturo kontrastu saspēle.

Kolekcija tika prezentēta atbilstoši kolekcijas stilistikai – par godu slāvu galda kultam un tējas dzeršanas senajām tradīcijām viesnīcā Pullman tika radīta mielasta noskaņa, kur galdā blakus patvārim un ēdienam tika «servēti» jaunās kolekcijas modeļi.

SAZ ir Latvijā radīts rokām darinātu dizaina apavu zīmols, kas pieteica sevi 2015. gada sākumā ar pavasara - vasaras 2015 kolekciju. Zīmols izstrādā 2 sezonālās kolekcijas gadā. SAZ zīmola autores un dizaineres ir Sanita Avotiņa un Inga Šabovica.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajā ASV modes apģērbu veikalā Brundston Latvia, ko šodien atvēra Rīgā, investēti 100 000 latu, informē veikalu tīkla pārstāvis Baltijas valstīs Aivars Rubenis.

«Amerikāņu māteskompānija, investējot šajā veikalā, plāno atpelnīt ieguldījumu jau gada laikā. Ja iecerētais izdosies, tiks atvērti vēl trīs veikali, kā arī izveidots Baltijas valstīs vienīgais loģistikas centrs,» sacīja Rubenis.

Viņš akcentēja, ka galvenā atšķirība no citiem apģērbu veikaliem Baltijas reģionā ir uzņēmuma mērķis nodrošināt tādu pašu cenu līmeni Latvijā, kāds šiem apģērbiem ir ASV. Tas nozīmē, ka apģērbs, kas ASV maksā 100 ASV dolārus (49 latus), Latvijā maksās 50 latus.

Brundston ir ASV pazīstamu vīriešu un sieviešu apģērbu kolekciju izplatītājs, kurš Baltijā tirgos tādu modes namu apģērbus kā 7 for all mankind, True Religion, Dylan & George, Diesel, D&G, Valentino, Versace, Brusciani, William Rast, Romeo & Juliet Couture, Kenneth Cole, kā arī zīmolu kolekcijas Chaps, Levis, American Apparel un citus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

H&M jaunā apģērbu kolekcija Love For All, kuras mērķis ir «svinēt mīlestību, vienlīdzību un pašizpausmes ideju», no šodienas nonāks arī H&M veikalos Rīgā, biznesa portālam db.lv pastāsta H&M komunikācijas menedžere Virginija Butkutė.

Kolekcija, kas paredzēta, gan sievietēm, gan vīriešiem būs pieejama «H&M» veikalā «Galerija Centrs», bet tikai sieviešu kolekcija tirdzniecības centra «Spice» veikalā.

V.Butkutė pastāstīja, ka kolekcija «Love For All» tiks izvietota uz īpašiem stendiem, kas norādīs, ka attiecīgās lietas ir no šīs kolekcijas.

Veikala pārstāve cer, ka pircējiem šī kolekcija patiks un reakcija būs pozitīva. To, cik uzņēmumam izmaksājis izveidot šādu kolekciju, komunikācijas menedžere Virginija Butkutė neatklāj.

Tev varētu interesēt arī:

FOTO: H&M ar jauno kolekciju atbalsta praidu