ES paplašināšanās austrumu virzienā ir radījis viesnīcu tīkliem “zelta drudža” sindromu, jo vairāki starptautiski naktsmītņu koncerni plāno vērienīgas investīcijas Polijā, Krievijā un citās bijušā socbloka valstīs. Piemēram, Rezidor SAS Hospitality vadītājs Kurts Ritters teic, ka “tikai Krievijā ir 15 pilsētas, kurās iedzīvotāju skaits pārsniedz vienu miljonu un 50 pilsētas – vairāk par 400 000 iedzīvotājiem un tajās visās mēs vēlamies būt klāt”. Līdz šim Radisson SAS viesnīcas aktīvu dalību ņēma Polijas naktsmītņu tirgū, piemēram, pēc viesnīcu atvēršanas Varšavā, Vorclavā, Šcecinā šī gada septembrī tika atklāta viesnīca Krakovā ar 196 istabiņām par 30 miljoniem eiro. Nākošās viesnīcas tiek gatavotas Lublinā un Katovicē uz 2005. gadu. Arī Dancigas vecpilsētā tiek plānots atvērt 150 istabiņu viesnīcu. Vienlaicīgi Rezidor SAS Hospitality plāno Polijas mazajās pilsētās ienākt ar viesnīcu marku Park In, kurai pēc Kurta Rittera vārdiem “ir jākļūst par Polijas vadošo naktsmītņu marku”. Rezidor kopā ar dāņu, zviedru, amerikāņu un krievu finansu resursiem ir nodibinājuši fondu Delta Capital-Fond Krievijas tirgum, kurš kopā ar valsts kapitālu tiks piesaistīts attīstības projektiem. Tiek plānotas viesnīcu investīcijas katrā lielākā Krievijas pilsētā, lai tās pieslēgtu starptautiskai tūrisma sistēmai, atverot vidējas klases naktsmājas ar 200 istabiņām. Arī amerikāņu viesnīcu koncerns Marriott International vēlas savu marku Austrumeiropā visdrīzākajā laikā darīt zināmu. Pašlaik tiek plānotas vairākas investīcijas tieši lielākajās šī reģiona metropolēs. Sevišķa vērība tiek veltīta Maskavai, Sanktpēterburgai un Kijevai. Polijā Marriott viesnīca ir jau no 1989. gada kā pirmais ārvalstu naktsmītņu tīkls, bet tagad koncerna pārraudzībā ir 4 jaunas viesnīcas, kur pēdējā tika atvērta pirms neilga laika Varšavas lidostas tuvumā. Viesnīcu tīkls Intercontinental Hotels&Resorts vēlas atrast savu biznesu Austrumeiropā un sevišķi akcentē Krievijas tirgu, kur plāno atvērt vairākas vidējās klases viesnīcas ar marku Holiday Inn. Viesnīcu tīklam jau pieder viena naktsmītne Maskavā, taču līdz 2004. gada beigām paredzēts atvērt vēl trīs viesnīcas. Viesnīcu koncerns Le Meridien ļoti optimistiski izsakās par biznesa iespējām Polijā un Čehijā, taču Bulgārijas, Rumānijas un Ungārijas tirgu pagaidām tikai pēta, jo šis tirgus perspektīvā ir ļoti interesants, taču pagaidām sevi vēl tā īsti nav pierādījis. Arī konkurence viesnīcu tīklu starpā pēc ES paplašināšanas liek strādāt daudz intensīvāk nekā līdz šim. Viesnīcu gigants Starwood ir pievērsies Polijas apgūšanai. Pašlaik Varšavā ir atvērts Starwood grupai piederošais Sheraton-Hotel un Westin-Hotel, kurš jūnijā par 80 miljonu eiro vēra savas durvis. Trešā viesnīca ar marku Sheraton nākošā gada sākumā tiks vērta Krakovā. Starwood plāno par jaunu viesnīcu būvi Budapeštā un Prāgā. Avots: Eiropa.lv, Handelsblatt.de