Lietuvas valsts lidostu operators "Lietuvos oro uostai" (LTOU) parakstījis līgumu ar inženierijas un būvniecības kompāniju "KRS", kas modernizēs Viļņas lidostas veco termināļu iekštelpas.
LTOU pagājušā gada beigās izsludināja iepirkuma konkursu šim projektam. Pēc visu nepieciešamo iepirkuma procedūru veikšanu, tika noslēgts līgums par 15 miljoniem eiro, neskaitot pievienotās vērtības nodokli.
Rekonstrukcija paredzēta ap 10 000 kvadrātmetru platībā.
Secināts, ka veco termināļu izkārtojums un tehnoloģiskie risinājumi vairs nespēj nodrošināt plānoto lidostas paplašināšanu un apmierināt pieaugošo pasažieru skaitu un gaidas.
Projekts ietver divu termināļu - T2 un T3 -, kas uzbūvēti attiecīgi 1993. un 2007.gadā, atjaunošanu. Plānots, ka darbi ilgs pusotru gadu līdz nākamā gada beigām.
Rekonstrukcijas laikā Viļņas lidosta darbosies ierastā režīmā. Darbi tiks veikti pa posmiem, lai pēc iespējas mazāk ietekmētu pasažierus.
LTOU Infrastruktūras nodaļas vadītājs Arns Dūmans sacīja, ka galvenais mērķis ir būtiski uzlabot esošo ēku energoefektivitāti un veidot modernu telpu papildu komerciālajiem pakalpojumiem.
Vecāko telpu modernizācija ir daļa no Viļņas lidostas attīstības projekta.
Februārī tika sākta pasažieru apkalpošana jaunajā izlidošanas terminālī. Pašlaik ir izsludināts arhitektūras projektu konkurss, gatavojoties jaunā ielidošanas termināļa būvniecībai.
Plānots, ka modernizācijas projekta pirmo posmu sāks šovasar agrākajā izlidošanas zālē, kas tiks pārveidota par izlidošanas uz Šengenas zonas valstīm zāli ar integrētiem komerciālajiem pakalpojumiem.
Pārbūves laikā tiks ieviesti modernāki mūsdienīgi inženiertehniskie risinājumi visos aspektos. Paredzams, ka renovētajai ēkai būs zemākas ekspluatācijas izmaksas un enerģijas patēriņš.
Jau vēstīts, ka februārī Viļņas lidostā oficiāli atklāja jauno izlidošanas termināli.
Ar jauno izlidošanas termināli Viļņas lidostas pasažieru apkalpošanas jauda dubultojusies no 1200 līdz 2400 pasažieriem stundā. Terminālī izmantotas jaunākās tehnoloģijas, lai pasažieru un bagāžas reģistrācija, drošības pārbaude un citas procedūras būtu precīzākas un ātrākas.
"Lietuvos oro uostai" 2025.-2052.gadā pēc pašreizējo projektu pabeigšanas plāno investēt vēl 250 miljonus eiro, lai nākotnē varētu apkalpot 17 miljonus pasažieru gadā.
Bez jaunā ielidošanas termināļa būvniecības līdz 2028.gadam plānots atjaunot arī agrāko izlidošanas termināli, kurā tiks ierīkotas komerciālas telpas, un līdz 2030.gadam zem tā tiks izbūvēta Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" pazemes stacija, paredz uzņēmuma ilgtermiņa stratēģija.
Trīs Lietuvas starptautiskajās lidostās 2024.gadā sasniegts jauns pasažieru skaita rekords - 6,6 miljoni. Tas ir par 10% vairāk nekā 2023.gadā.
Šogad Lietuvas starptautiskajās lidostās plānots apkalpot 6,85 miljonus pasažieru.
"Lietuvos oro uostai" ir Viļņas, Kauņas un Palangas lidostu operators.