Citas ziņas

Ziemeļkurzeme apvienojas ar Sāmsalu

Vēsma Lēvalde,18.01.2011

Jaunākais izdevums

Starptautiskajā tūrisma gadatirgū MATKA 2011 igauņu Sāmsalu un Ziemeļkurzemi piedāvās kā vienotu tūrisma reģionu. Izstāde notiks no 19. līdz 23. janvārim Helsinkos, Somijā.

Darbs izstādē notiks ERAF projekta Viens atvaļinājums – divas valstis finansētā Ziemeļkurzemes – Sāmsalas kopīgā stendā, kur ventspilnieki strādās kopā ar Talsu novada un Kuresāres tūrisma speciālistiem.

Projekta mērķis ir Ziemeļkurzemes un Sāmsalas jeb Sāremā (Igaunija) pievilcības un konkurētspējas paaugstināšana, kuras ietvaros tiks izstrādāti Sāmsalas un Ziemeļkurzemes reģionam kopīgi tūrisma maršruti, tādejādi veicinot Ziemeļkurzemes tūrisma piedāvājumu popularizēšanu tūrisma izstāžu apmeklētājiem – iedzīvotājiem, tūrisma firmu pārstāvjiem, gidiem, plašsaziņas līdzekļu pārstāvjiem u.c. apmeklētājiem.

Papildu projekta ietvaros, sadarbojoties ar partneriem, apmeklēta izstāde Inwetex 2010 Krievijā, bet vēl plānots apmeklēt starptautiskās izstādes, Balttour 2011 Latvijā, TourEst 2011 Igaunijā un VivaTour 2011 Lietuvā. Projekta īstenošanas laiks ir no 2009.gada 1.jūnija līdz 2011.gada 31.maijam.

Mazais bizness

FOTO: Db.lv viesojas Igaunijas senākajā amatalus darītavā

Ilze Žaime,10.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Pihtla õleköök» ir Igaunijas senākā amatalus darītava, kas nodarbojas gan ar Sāremā tradicionālā alus izgatavošanu, gan brūvē izsmalcinātu amatalu, kuru piedāvā restorāniem un bāriem. Tā «met acis» arī uz Latvijas tirgu.

Alus darītavas dibinātāja Arveta Vali (Arvet Väli) brāļa dēls Alo Vali (Alo Väli) pievienojās ģimenes uzņēmumam pirms sešiem gadiem. Tieši viņam ir jāpateicas par amatalus recepšu izstrādi un jauno alus veidu ienākšanu darītavas piedāvājumā. Pats viņš vēl aizvien atzīst, ka bizness ir attīstības stadijā, taču nākotnes plāni ir lieli, tai skaitā eksports uz Latviju un Somiju.

«Pihtla õleköök» radītais alus ir iegādājams viscaur Igaunijas veikalos un bāros, kas specializējas amatalus tirdzniecībā, kā arī lielveikalos. Tieši rudens un ziema ir tas laiks, kad darītavas saimnieki varēs brīvāk pievērsties jautājumam par eksporta attīstību, jo vasarā lielākā daļa alus paliek turpat Sāremā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prāmju satiksmes izveidošana starp Igaunijas Sāremā salu un Latviju būtu sociālekonomiski izdevīga, tomēr tā, visticamāk, būtu nerentabla, ja notiktu tikai uz komerciāliem pamatiem, secināts pētījumā, ko pēc Sāremā biznesa un nevalstisko organizāciju asociācijas Saarte Koostookogu pasūtījuma veikusi Igaunijas kompānija Arenguruum.

Pētījumā tika analizētas iespējas sākt satiksmi maršrutā Mentu - Ventspils un Kuresāre - Rīga. Kompānija Kihnu Veeteed ir ieinteresēta ar prāmi Reet nodrošināt satiksmi maršrutā Mentu - Ventspils, bet kompānija Sea Wolf Express ar peldlīdzekli A-902 - maršrutā Romasāre - Rīga.

Maršrutam Mentu - Ventspils atbilstoši optimistiskai prognozei pirmajos gados būtu nepieciešams vairāk nekā 100 000 eiro atbalsts gadā, tomēr tas astoņu gadu laikā kļūtu pašpietiekams. Pesimistiskā scenārijā gadā šim maršrutam būtu nepieciešami 300 000 eiro gadā, norādīts pētījumā.

Tajā uzsvērts, ka optimistiskā scenārija gadījumā maršruta Mentu - Ventspils atvēršana tūristu pieplūduma dēļ Sāremā dotu sociāliekonomisku labumu divus līdz trīs miljonus eiro gadā, bet piesardzīga scenārija gadījumā - vienu līdz divus miljonus eiro gadā. Pozitīvā gadījumā pa jūru Sāremā gadā ierastos papildu 10 000 līdz 20 000 tūristu, bet pesimistiskā gadījumā - 7000 - 11 000 tūristu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas Sāremā pašvaldība nolēmusi rīkot konkursu, lai izraudzītos prāmju satiksmes operatoru maršrutam starp Mentu ostu Sāmsalā un Ventspili, vēsta reģionālais laikraksts «Saarte Haal».

Operators tiks meklēts uz pieciem gadiem, par konkursa kritēriju nosakot zemāko cenu. Kā laikrakstam «Saarte Haal» sacījusi Sāremā pagasta vecākā vietniece Marili Nītsa, par konkrētām summām vēl nav runa, jo vispirms tiks gaidīti konkursa rezultāti.

«Kad beigsies konkurss, noskaidrosies nepieciešamo subsīdiju apjoms, kuru segšanu gatavojas uzņemties Ventspils brīvosta un Sāremā pašvaldība,» viņa norādījusi.

Pēc Nītsas teiktā, subsīdiju apmēru var noteikt, vienīgi balstoties uz agrākajām šā maršruta izmaksām vai uz kuģu maršrutu analīzi, kas veikta pēc Sāremā biznesa un nevalstisko organizāciju asociācijas «Saarte Koostookogu» pasūtījuma.

Šī analīze liecina, ka prāmju satiksme maršrutā Ventspils-Mentu iespējama vienīgi ar sabiedriskā sektora atbalstu un vajadzīgā summa pirmajos trijos gados varētu sasniegt 900 000 eiro.

Dzīvesstils

FOTO: Vienpadsmit dienu garumā aizvadīts Saaremaa Food Festival

Ilze Žaime,16.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ražas laikā notikušais Saaremaa Food Festival pulcējis vairāk nekā 20 tūkstošus apmeklētāju, gan pagarinot tūrisma sezonu Sāmsalā, Igaunijā, gan atgādināt iedzīvotājiem par vietējajiem produktiem un tradicionālām maltītēm, ko salas iedzīvotāji baudījuši paaudžu paaudzēm.

Festivāla ietvaros norisinās arī Sāremā lielākās pilsētas Kuresāres Restorānu nedēļa. Šogad tajā piedalījās 13 restorāni. Restorānu sarūpētajām maltītēm izmaksājot 10 eiro pusdienlaikā un 18 eiro vakariņu laikā, tā bija iespēja nobaudīt restorānu piedāvājumu par zemākām cenām nekā tas izmaksātu ikdienā. Kā pamatnoteikums restorāniem bija katrā piedāvātajā maltītē vismaz 70% izejvielu nodrošināšana no vietējiem ražotājiem.

Iepriekšējos gadus festivāls ildzis septiņas dienas, taču šogad pirmo reizi tas tika pagarināts līdz vienpadsmit dienu garai programmai, tādējādi dodot iespēju izbaudīt piedāvātos pasākumus divu nedēļas nogaļu garumā. Festivāla organizatoram organizācijai «Saaremaa Turism» tas nozīmēja jaunus izaicinājumus - piedāvāt apmeklētājiem aizraujošu programmu vairāk nekā desmit dienu garumā.

Dzīvesstils

Ceļojuma pieredzes stāsts: Uz Igaunijas salām!

Ilze Žaime,18.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas salas, kas no Latvijas ir tikai pāris stundu brauciena attālumā, patiks pat visizvēlīgākajiem ceļotājiem.

Ir divi veidi kā nokļūt uz Igaunijas lielākās salas Sāremā - ar lidmašīnu no Tallinas vai ar prāmi no ostas pilsētiņas Virtsu. Lidmašīna uz salu dodas divas reizes dienā un viena lidojuma cena ir 26 eiro. Savukārt prāmis kursē vairāk nekā divdesmit reižu dienā - no agra rīta līdz vēlam vakaram. Biļetes cena vieglajam automobilim ir 8 eiro, kā arī katrai personai jāiegādājas pasažiera biļeti - 3 eiro pieaugušajiem, 1,5 eiro skolēniem.

Aktīvā dzīvesveida piekritējiem salas apceļošana būs piemērota ar velosipēdiem. Sala ir pilnībā plakana, nebūs jārēķinās ar kalniem. Kempingi jūras krastā ir katrā piekrastes ielokā. Ja līdz prāmja piestātnei vēlaties nokļūt ar sabiedriskā transporta palīdzību pa zemes ceļiem, vislabākie savienojumi ved caur Tartu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nepietiekamās intereses dēļ Igaunijas prāmju operators "Tallink Grupp" atcēlis jūlija beigās paredzēto reisu Rīga-Sāmsala-Rīga, paziņojis "Tallink Grupp".

Reiss bija plānots 26.-28.jūlijā, un biļešu tirdzniecība sākās pirms dažām nedēļām. Tomēr, tā kā klientiem Latvijā ir maza interese par šo braucienu, tas atcelts.

Tomēr par reisu Helsinki-Sāmsala-Helsinki, kas plānots 27.-29.jūlijā, interese ir liela, un tas notiks, norāda "Tallink Grupp".

Prāmju operators piebilst, ka klientiem Latvijā ir liela interese par diviem šomēnes paredzētajiem reisiem Rīga-Ālandu salas-Rīga, tāpēc arī šie braucieni notiks.

"Tallink Grupp" veic pasažieru un kravas pārvadājumus ar prāmjiem Baltijas jūrā, izmantojot zīmolus "Tallink" un "Silja Line". Uzņēmuma akcijas kotē Tallinas fondu biržas oficiālajā sarakstā. Lielākais akcionārs ir Igaunijas investīciju kompānija "Infortar", kam pieder 39% "Tallink Grupp" akciju.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iecere jau šovasar atklāt prāmju satiksmi starp Ventspili un Igaunijas Sāremā salu acīmredzot būs jāatliek, jo sagatavošanās darbi ievilkušies garumā, ziņo Sāremā laikraksts «Saarte Haal».

«Lai gan cerējām atklāt prāmju satiksmi jau 2019.gada vasarā, tomēr ar šo maršrutu saistītās procedūras dažādu iemeslu dēļ diemžēl ieilgušas,» avīzei pastāstījis Sāremā pašvaldības vadītājs Madiss Kallass. Pēc viņa teiktā, prāmju līniju, visticamāk, izdosies atklāt 2020.gadā.

Igaunijas kompānija «Arenguruum» pērn martā pēc Sāremā biznesa un nevalstisko organizāciju asociācijas «Saarte Koostookogu» pasūtījuma veica pētījumu, kas liecināja, ka prāmju satiksme starp Sāmsalu un Latviju būtu sociālekonomiski izdevīga, tomēr tā, visticamāk, būtu nerentabla, ja notiktu tikai uz komerciāliem pamatiem.

Tika lēsts, ka maršrutā Mentu-Ventspils saskaņā ar optimistiskām prognozēm pirmajos gados būtu vajadzīgas dotācijas, kas pārsniegtu 100 000 eiro gadā, tomēr astoņu gadu laikā tas kļūtu pašpietiekams. Pesimistiskā scenārija gadījumā šim maršrutam būtu nepieciešami 300 000 eiro gadā, bija norādīts pētījumā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starp Sāremā un Stokholmu vasaras sezonā būs regulārā tiešā aviosatiksme, kuru subsidēs Igaunijas salas pašvaldība.

To paredz līgums, kuru Sāremā pašvaldība parakstījusi ar Zviedrijas aviokompāniju "Braathens Regional Airlines", vēsta pašvaldības preses dienests.

Līguma termiņš ir trīs gadi.

Reisi starp Kuresāri un Stokholmas Brommas lidostu notiks no 15.maija līdz 18.septembrim pirmdienās un piektdienās ar turbopropelleru lidmašīnu "ATR 72-600", kurā ir 72 sēdvietas.

Lidojuma ilgums būs nepilna stunda.

Lai subsidētu šos reisus, Sāremā pašvaldība piešķīrusi 180 000 eiro.

"Šis starptautiskais aviomaršruts pavērs pilnīgi jaunas iespējas Sāremā iedzīvotājiem, jo no Kuresāres Stokholmas centrā varēs nokļūt nepilnā stundā. Arī Sāremā kļūs pieejama miljoniem Zviedrijas iedzīvotāju, kuri līdz šim atteikušies no domas doties uz salu ērtu transporta savienojumu trūkuma dēļ, un izvēlējušies citus galamērķus," sacījis Sāremā pašvaldības mērs Madiss Kallass.

Mazais bizness

Lielākie tūrisma objekti - viena apsaimniekotāja rokās

Ilze Žaime,26.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas lielākās salas Sāremā galvenie apskates objekti - Kāli meteorīta krāteris apriņķa vidienē, Pangas klintis salas ziemeļu krastā un Anglas vējdzirnavu pakalns ar četrām 19.gs koka dzirnavām ir viena apsaimniekotāja rokās.

Uzņēmēja Alvera Sagura dzimtā vieta ir Sāremā, un vairākus gadus viņš darbojies mežu apsaimniekošanas nozarē ģimenes uzņēmumā. Tūrismam A. Sagurs pievērsies pirms 30 gadiem, kad salā sāka attīstīties viesu uzņemšana.

Nesen A. Sagurs iegādājās Anglas vējdzirnavām blakus esošo kokapstrādes kompleksu, kur plāno izveidot jaunu apmeklētāju centru un nodrošināt aktivitātes, kas ļautu ielūkoties tajā, kā darbi veikti senatnē.

Anglas apmeklētāju centrā viņš jau izveidojis vērienīgu kolekciju ar seniem instrumentiem, kas ir viena no lielākajām antīko instrumentu kolekcijām Igaunijā, ja ne visā Ziemeļeiropā.

Zemi, kas ietver šos ievērojamos Sāremā apskates objektus, A. Sagurs nomā. Sākotnēji viņš attīstīja viesiem ērtus stāvlaukumus un informācijas stendus, taču laika gaitā viņš katrā no apskates vietām izveidojis arī vasaras kafejnīcas un restorānus.

Transports un loģistika

Sāks sarunas ar uzņēmumu «Kihnu Veeted» par prāmju satiksmi starp Mentu un Ventspili

LETA--BNS,07.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sāremā pašvaldība nolēmusi sākt sarunas ar Igaunijas kompāniju «Kihnu Veeteed» par prāmju satiksmes atjaunošanu starp Mentu un Ventspils ostām, vēstīja Igaunijas sabiedriskā raidorganizācija ERR.

«Kihnu Veeteed» bija vienīgā kompānija, kas piedalījās publiskajā iepirkuma konkursā ar diviem kuģiem, no kuriem viens tika atzīts par piemērotu konkursa nosacījumiem. Pašvaldība tagad sagaida, ka kompānija 15 dienu laikā iesniegs konkrētu piedāvājumu.

Ja būs iespējams, prāmju satiksme starp Mentu un Ventspili tiks atjaunota nākamajā vasarā.

Veiksmīga iepirkuma gadījumā uzvarētājs «Kihnu Veeteed» iegūs piecu gadu līgumu Mentu-Venspils prāmju līnijas apkalpošanai.

Pašvaldība sagaida, ka regulāra prāmju satiksme ik gadu sezonā no 1.jūnija līdz 31.augustam tiks nodrošināta vismaz trīs reizes nedēļā. Precīzāks prāmju satiksmes periods, grafiks un biežums tiks noteikts līgumā.

Pasaulē

Nākamgad Sāremā piestās rekordliels skaits kruīza kuģu

Gunta Kursiša,27.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiek paredzēts, ka 2013. gadā Igaunijas lielākajā salā Sāremā piestās 15 kruīza kuģi, kas būs lielākais skaits šīs salas vēsturē, raksta The Baltic Course.

«2013. gadā piestāšanai Sāremā pieteikušies 15 kruīza kuģi, kas rada cerības, ka sala kļūs arvien iecienītāka tūristu vidū,» vietējam laikrakstam pauda a/s Tallinna Sadam pasažieru un kruīza kuģu nodaļas vadītājs Sirle Arro (Sirle Arro).

Viņš pauda, ka Sāremā osta ir vienīgā Ziemeļvalstīs, kas specializējas tikai kruīza kuģu uzņemšanā. Palielinoties pasažieru transportam, tālāk attīstīties varētu arī salas osta, norādīja S. Arro.

Paredzams, ka kuģi uz salu atvedīs vairāk nekā 7600 tūristus. Šogad Sāremā ostai pieteikušies vien trīs kruīza kuģi ar kopējo pasažieru skaitu 1,1 tūkst.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sāremā salas pašvaldība izpētīs piecu Igaunijas kuģu kompāniju interesi nodrošināt prāmju satiksmi starp Sāremā un Latviju, ziņo reģionālais laikraksts «Saarte Haal».

Pašvaldība vērsusies pie uzņēmumiem «Lindaliin», «TS Laevad», «Tallink Grupp», «Kihnu Veeteed» un «Saaremaa Laevakompanii» un gada atbildes līdz 1.decembrim.

Uzņēmumu aptaujāšana ir daļa no sākotnējā pētījuma par iespēju atklāt prāmju satiksmi starp Sāremā un Latviju. Sākotnējo pētījumu paredzēts pabeigt līdz decembra vidum.

Sāremā Mentu ostas pārstāvji šonedēļ Latvijā tiksies ar Rīgas un Ventspils ostu pārstāvjiem un Ventspils varasiestādēm.

No 2006. līdz 2008.gadam starp Mentu un Ventspili prāmju satiksmi nodrošināja «Saaremaa Laevakompanii» meitas uzņēmums «SSC Ferries» ar prāmi «Scania».

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atjaunots Mellužu parka estrādes komplekss un gliemežvāka formas brīvdabas koncertestrāde, informē Jūrmalas pilsētas dome.

Mellužu parkā atjaunotas estrādes kompleksa būves un labiekārtota parka teritorija.

Sākotnējā izskatā ir atjaunota koka estrāde. Saglabājot tās oriģinālo veidolu, restaurētas koka detaļas, bojātās ir aizstātas ar analogām jaunām. Skatītāju sēdvietu izvietojums ir veidots atbilstīgi vēsturiskajam koncertdārza iekārtojumam, kopumā izveidotas 625 sēdvietas. Pie estrādes ēkas ir atjaunotas vēsturiskās vīteņaugu sienas un uzstādīti karogu masti. Estrādes kompleksā ietilpst arī bārs jeb Piena paviljons, kura veco ēku sliktā tehniskā stāvokļa dēļ nācās nojaukt.

Tās vietā, ņemot par pamatu paviljona vēsturisko veidolu, ir uzcelta jauna ēka. Tā ir papildināta ar koka treļļu konstrukcijām, kas veido nojumi un daļēji pilda skaņas izolācijas funkciju. Estrādes kompleksa teritorijā ir izbūvēts jauns gājēju celiņu tīkls, velosipēdu statīvi, ierīkoti apstādījumi un apgaismojums visai teritorijai.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rojā dots starts Rīgas jūras līča regatei Gulf of Riga Regatta 2019 (GoRR), kas paralēli iezīmē arī Latvijas Atklāto jūras burāšanas čempionātu 2019 un jauniedibinātā Livonijas kausa izcīņu, informē pasākuma organizatori.

No trīs Baltijas valstīm savā starpā sacentīsies 33 komandas, kuras sadalītas trīs klasēs.

«Šī regate lokācijas un izplānotā maršruta dēļ ir ļoti pateicīga, lai gan Igaunijas, gan Lietuvas dalībnieki varētu piedalīties šajās sacensībās, jo tā atrodas tieši pa vidu. Prieks, ka šogad ir pieteikušies divas reizes vairāk dalībnieku nekā pērn,» komentē Madis Ausman, sacensību galvenais tiesnesis no Igaunijas.

Burātāju komandas ir sadalītas trīs klasēs – ORC, LYS1 un LYS2. Kur ORC un LYS ir apmērīšanas sistēmas, kas nodrošina iespēju salīdzināt rezultātus dažādām jahtām. Kopumā no Latvijas ir pieteikušās 22 komandas, no Igaunijas - 8, bet no Lietuvas - 3. Sadarbībā ar Intelligent Systems notiek dalībnieku jahtu globālā pozicionēšana, kas regates mājaslapā ļauj sekot sacensību norisei un redzēt jahtu atrašanās vietas reālā laikā. Kā skaidro sacensību organizatori, no katras Baltijas valsts ir ieradušies vērā ņemami dalībnieki, kas pacīnīsies par pirmo Livonijas kausa trofeju.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas uzņēmēji vēlas panākt, lai tiktu atjaunota aviosatiksme starp Rīgu un Kuresāri, bet kā vēl viens variants tiek apsvērta iespēja pagarināt šo maršrutu līdz Helsinkiem, vēsta Sāremā reģionālais laikraksts «Saarte Haal».

Uzņēmējs Tullio Libliks pagājušajā nedēļā par to apspriedies ar Rīgas lidostas vadību. «Mēs pārrunājām, cik lietderīgi būtu atklāt pilnīgi atsevišķu līniju, atjaunot savulaik pastāvējušo maršrutu,» viņš pastāstījis avīzei.

Runājot par otro variantu, Libliks norādījis, ka diezgan daudzi salinieki no Sāremā dodas strādāt uz Somiju un viņus šāds maršruts, jādomā, interesētu.

Jau notikušas sarunas ar Latvijas nacionālo lidsabiedrību «airBaltic», kas pašlaik veic reisus maršrutā Rīga-Helsinki un savulaik lidoja maršrutā Rīga-Kuresāre.

«Taču projektā ieinteresētas arī vairākas mazākas lidsabiedrības,» atzinis uzņēmējs, piebilstot, ka satiksmi varētu atklāt jau šopavasar.

Šodien laikrakstā

Cīņā par tūristu sirdīm Pērnava pārāka par Jūrmalu

Inguna Ukenābele,05.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaut arī daudziem Jūrmala asociējas ar slavenāko Baltijas valstu kūrortu, realitāte ir nedaudz cita, jo tūristu skaits jau gadiem daudz lielāks ir Igaunijas piejūras pilsētā Pērnavā. Izņēmums nav bijusi arī šīs vasaras tūrisma sezona. Lai arī apkalpoto viesu skaitā Baltijā plusi bijuši visiem, Pērnavas viesnīcās nakšņotāju ir bijis teju uz pusi vairāk nekā Jūrmalā.

Iespējams, kaut ko varētu mainīt nākamais ES fondu periods, kurā atbalsts tiek solīts tieši veselības tūrisma attīstībai. Vai šīs iespējas tiks izmantotas, būs atkarīgs no Jūrmalas pašvaldības un uzņēmējiem.

Tūristu vairāk

Baltijas piejūras slavenākie tūrisma centri šo vasaru var ierakstīt pozitīvajā bilancē, jo tūrisma mītnēs nakšņojošo tūristu skaits ir audzis.

CSP dati liecina, ka šā gada aktīvajā tūrisma sezonā, kas ilgst no maija līdz septembrim, Jūrmalas naktsmītnēs ir apkalpots 86,1 tūkst. viesu, kas ir par 17% vairāk nekā 2012.gadā šajā laikā. Tikpat sekmīgi gan nav veicies ar nakšņojumu skaitu – no maija līdz septembrim Jūrmalas naktsmītnēs tas sasniedzis 264 tūkstošus, kas ir par 3,7% vairāk nekā 2012.gadā. Tas nozīmē, ka nakšņojumu skaita kāpums būtiski atpaliek no viesu skaita pieauguma un ļauj secināt, ka daudzi no jauniegūtajiem tūristiem Jūrmalas naktsmītnēs ir pavadījuši ļoti īsu laiku. Tradicionāli «karstākais» laiks tūrisma sezonā ir bijis jūlijs un augusts.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apkopojot Igaunijas Tūrisma padomes datus par 2014. gadu, redzams, ka ievērojami palielinājies ārvalstu tūristu skaits. Visievērojamāk pērn palielinājies vācu tūristu segments, bet kā nākamie Igauniju visvairāk iemīļojuši tieši Latvijas tūristi.

Kā liecina Igaunijas Tūrisma padomes datu apkopojums, 2014. gads tūrisma nozarē bijis veiksmīgākais pēdējo piecu gadu laikā. Igaunijā pērn 1,98 miljoni ārvalstu tūristu izmantoja šīs valsts naktsmītņu pakalpojumu, kas ir par 2% vairāk nekā 2013. gadā. Kopumā naktsmītņu pakalpojumi izmantoti 3,92 miljonus reižu, kas liecina par to, ka vairākums tūristu Igaunijā izvēlas pavadīt vairākas naktis. Turklāt 2014. gadā rekords sasniegts gan reģistrēto ārvalstu, gan vietējo tūristu kategorijās. Kopumā visvairāk palielinājies vācu tūristu skaits, kuri pērn izmantojuši naktsmītņu pakalpojumus, tam seko Latvijas, ASV un Japānas tūristi.

Veiksmīgo gadu apliecina arī Igaunijas Bankas dati – ar 1,39 miljardu eiro tūrisma ieņēmumiem 2014. gads bijis veiksmīgākais pēdējo 4 gadu laikā.

Pasaulē

Lielākais mežu īpašnieks Igaunijā – noslēpumains zviedrs

Gunta Kursiša,14.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākais privātais mežu īpašnieks Igaunijā ir Zviedrijas uzņēmējs Jonass Valstroms (Jonas Wahlstrom), un viņam Igaunijā pieder aptuveni 23 tūkst. hektāru zemes, lielākoties mežu, citējot laikrakstu Äripäev, ziņo BBN.

J. Valstroms iepircis mežus Igaunijā aptuveni desmit gadu garumā, tomēr mežu iegādes mērķi viņš nevēlas atklāt un, Igaunijas biznesa laikrakstam uzrunājot uzņēmēju, viņš no komentāriem atteicās, raksta medijs.

Pagājušajā nedēļā J. Valstroms gan sniedza interviju Igaunijas laikraksta Äripäev mātes kompānijas avīzei Zviedrijā Dagens Industri, kurā sniegts neliels ieskats par zviedru uzņēmēja plāniem Baltijas valstī. J. Valstromam pieder kompānija Metsnik OU, un viņš stāstīja, ka uzņēmums investē zemes iegādē kopš 1987. gada. J. Valstroms jau Zviedrijā izpelnījies noslēpumaina uzņēmēja, kurš apmeties kādā Dienvideiropas valstī, slavu.

Mazais bizness

Pēdējā lielā kūpinātava uz salas

Ilze Žaime,30.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nepilnu desmit kilometru attālumā no Sāremā salas lielākās pilsētas Kuresāres, mazā ciematiņā Nasva salas dienvidu pusē atrodas zvejnieku saimniecība «Tihemetsa Talu». Divi no saimnieces dēliem ir zvejnieki, viņu māte Tīna Mai (Tiina Mai) kūpina zivis un vada ekskursijas.

T. Mai vecāki šādam biznesam savulaik pievērsās, jo atrast darbu uz salas neesot bijis viegli. Meita biznesu pārņēma un šodien turpina ar to nodarboties, lai gan grūtību ir daudz un «Tihemetsa Talu» palikusi par pēdējo lielo kūpinātavu Sāremā.

Ik sezonu saimniecībā tiek apstrādātas vairākas tonnas zivju. Iegādāties gan tās var tikai uz vietas, svaigi kūpinātas. Dažas tonnas gadā nav gana daudz, lai kas paliktu tirgiem vai zivju tālākai pārdošanai. Patiesībā, mazas nozvejas dēļ ik pa laikam zivis nākas pat piepirkt klāt.

Pircēji nevēlas iegādāties zivis, kas bijušas saldētas, līdz ar to mazais uzņēmums atjautīgi risina to, kā zivis uzglabāt svaigas. Pat lielie ledusskapji tādam zivju apjomam nespēj nodrošināt piemērotu temperatūru, tādēļ saimniecība lielos daudzumos iepērk ledu, kurā zivis svaigas var uzglabāt līdz 3 dienām.

Pasaulē

Igaunijas salās atkal pieaug tūristu skaits

Lelde Petrāne,07.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru un transportlīdzekļu skaits, kas ar prāmi nogādāti Sāremā, šā gada jūnijā, salīdzinot ar to pašu mēnesi pagājušajā gadā, audzis par 9%, vēsta baltic-course.com.

Kā informējusi firma Väinamere Liinid, kas nodrošina prāmju satiksmi, braucienu skaits uz Hījumā palielinājies par 5%.

Pasažieru plūsma uz divām Igaunijas lielākajām salām pieaugot kopš šā gada aprīļa. Pirms tam divus gadus bijis vērojams kritums.

Sāremā, kur pastāvīgi dzīvo aptuveni 40 tūkstoši cilvēku, ar prāmi jūnijā nogādāti 60 717 transportlīdzekļi un 169 066 pasažieri. 20 811 transportlīdzekļi un 56 877 pasažieri nogādāti Hījumā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā 250 cilvēku, kuri pērn kolektīvās iepirkšanās portālos no SIA Izdevīgi pirkumi iegādājās nenotikušus ceļojumus, joprojām nav saņēmuši atpakaļ savu naudu. Policija turpina izmeklēšanu šajā lietā un drīzu rezultātu nesola, raksta laikraksts Neatkarīgā.

Kā atgādina laikraksts, kolektīvās iepirkšanās portāli kupon.lv un orangelife.lv pagājušajā vasarā vilināja ceļotgribētājus ar braucieniem uz Krimu, Parīzi, Romu, Prāgu, Sāremā salu un citām tūristu iecienītām vietām, par ceļojumiem prasot no 20 līdz 340 latiem. Kuponos bija norādīts, ka «brauciena atcelšanas gadījumā nauda tiek atgriezta 100% apjomā» un tie tiek veikti sadarbībā ar tūrisma firmām Airisa un Co un Antario – ceļojumu kompānijām, kas Latvijā ir zināmas, tā ka daudzi nešaubījās par drošumu. To, ka īstenībā ne Airisa un Co, ne arī Antario nebija organizējusi šos braucienus, bet gan SIA Izdevīgi pirkumi, kam arī piederēja kupon.lv un orangelife.lv, labticīgie pircēji uzzināja tikai vēlāk.

Ražošana

Šogad Sāremā būs pieejamāka

Didzis Meļķis,27.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts un apsviedīgā komersanta gadskārtējie dueļi kaitē tūrisma kvalitātei; šogad Sāremā tomēr būs pieejamāka, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Uzlabotās prāmju satiksmes atklāšana vasaras režīmā starp Igaunijas iekšzemi un arī Latvijas tūristu iecienīto Sāmsalu jeb Sāremā pagājušajā otrdienā piedzīvoja ķibeli, kad no ierindas izrādījās izgājis viens no maršruta Kuivatsu-Virtsu prāmjiem, tomēr nedēļas gājumā tas ticis novērsts, ziņo nacionālā raidsabiedrība ERR.

Par nebūšanām Igaunijas satiksmē starp iekšzemi un tās salām, kas, kā likums, aktualizējas tūrisma sezonā, DB ir rakstījis jau vairākkārt (15.01.2014., 18.08.2015.). Problēmas pamatā ir Vjačeslava Lēdo un ar viņu saistīto uzņēmumu jau kopš 1995. gada faktiski gūstā turētās valdības, kam ik gadu nākas subsidēt privāto prāmju transportu, kas, saprotams, nav sevišķi elastīgs noslēgto līgumu ietvaros, lai sniegtā pakalpojuma kvalitāte turētu līdzi augošajam pieprasījumam.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamo īpašumu pārvaldnieks East Capital Real Estate ir pārdevis GoSpa viesnīcas ēku Kuresārē.

Viesnīcas kopējā platība ir vairāk nekā 6600 m2 un tā atrodas Igaunijas kūrortpilsētā Sāremā salā, netālu no ostas, pilsētas parka un gleznainās 13. gadsimta bīskapa pils.

Saskaņā ar pušu vienošanos darījuma cena netiek izpausta.

Īpašums tika pārdots viesnīcu operatoru uzņēmumam, kas pārvalda vairākas augstas klases viesnīcas visā reģionā. Kopš 2006. gada East Capital Baltic Property Fund vārdā East Capital Real Estate ir pārvaldījis un attīstījis šo īpašumu kopā ar operatoru.

Viesnīca Georg Ots Spa savas durvis apmeklētājiem vērusi vaļā 2004. gadā un tā bija pirmā SPA viesnīca Igaunijā. Tajā ir 92 istabas, SPA un labsajūtas zona, konferenču centrs, kā arī augstākās klases restorāns ar skatu uz jūru. 2014. - 2015. gadā viesnīca tika pilnībā atjaunota.

Enerģētika

Pati lētākā un visātrāk ieviešamā enerģētika

Andis Sedlenieks,15.07.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēja un saules enerģētika ir lētākais un ātrāk ieviešamais risinājums, intervijā Dienas Biznesam pauž Zviedrijas enerģētikas uzņēmuma Eolus valdes priekšsēdētājs Pērs Vitalisons (Per Witalisson) un izpilddirektors Kristers Badens Hansens (Christer Baden Hansen).

Kas ir Eolus – kāda ir uzņēmuma īsā vēsture, tajā skaitā Latvijā?

Kristers Badens Hansens (K. B. H.): Eolus ir biržā kotēts Zviedrijas uzņēmums ar aptuveni 30 tūkstošiem akcionāru. Mūsu galvenais darbības virziens ir atjaunojamās enerģētikas attīstīšana. Mēs īstenojam vēja un saules enerģijas projektus, kā arī izstrādājam risinājumus enerģijas uzkrāšanai un uzglabāšanai. Strādājam šajā jomā jau vairāk nekā 30 gadus – savu pirmo vēja turbīnu uzstādījām vēl 1991. gadā, un šajā laikā esam no maza vietējā uzņēmuma, tā laika start-up, pārtapuši par biržā kotētu kompāniju un piedalījušies (co-contracted) vairāk nekā 800 vēja turbīnu uzstādīšanā.

Pasaulē

Tallinā trūkst strādnieku; gatavi nodrošināt autobusus un dzīvesvietas

Gunta Kursiša,06.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumiem, kas darbojas Tallinā, kļūst arvien grūtāk atrast strādniekus, un tie ir spiesti meklēt darbiniekus ārpus pilsētas, vēsta BBN.

Visvairāk cilvēku darbam Tallinā patlaban ārpus pilsētas tiek piesaistīti no Igaunijas Ziemeļaustrumu puses. Dažos gadījumos kompānijas organizē autobusus, kas nogādā strādniekus pilsētā.

Arvien vairāk kompāniju sākušas piedāvāt arī pagaidu dzīvesvietas hosteļos tiem strādniekiem, kas dzīvo tālāk no Tallinas.

Strādnieku trūkuma problēma ir samilzusi ne tikai Tallinā, bet arī ārpus tās. Piemēram, Padastes viesnīcas īpašnieks Sāremā salā norādīja, ka puse no viesnīcas darbiniekiem dzīvo ārpus tās.

Statistika liecina, ka šā gada aprīlī Igaunijā bezdarba līmenis bija 10,8%. Latvijā bezdarba līmenis šā gada martā bija 10,3%, bet eirozonā kopumā – 11%.