Sākam biznesu: Asums ziemīgā nosaukumā 

Rīdzinieku Ronalda Kreiļa un Loretas Birzules čili piparu audzēšanas un mājražošanas bizness Burka & Ledus izauga no vēlmes pašu spēkiem tikt pie tā, kas garšo, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Renāte Priede, speciāli DB, 03.12.2015
1/6

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Čili pastu, marinējumu un mērču gatavošana ne tikai pašu patēriņam izvērtusies pamazām. «Pagājušogad sapratām, ka varam iet tautās,» saka Ronalds. «Pacienātie un apdāvinātie draugi iedrošināja, un pirmais publiskais starts pēc Loretas ierosinājuma notika Čiekurkalna mājražotāju tirdziņā.»

Divu gadu laikā, kopš čili asās mērces un pastas izgājušas ārpus dzīvokļa virtuves, gūts arī samērā daudz atziņu. Lielākai daļai cilvēku ir pārsteigums, ka piparu asuma skala ir iedalāma līdz pat 2 miljoniem vienību, turklāt visiem zināmajai paprikai asuma skala ir 0 vienību, policijas arsenālā esošajai asaru gāzei – 1 miljons, bet asākajam pasaules piparam – pat 2 miljoni asuma skalas vienību. Garšas un smaržas produktiem ir dažādas. «Bija viena habanero chocolate – gan smaržoja, gan garšoja pēc šokolādes. Domāju, ka to nevienam nepārdošu, jo kas gan tādu pirks, bet ne – publikai patika,» atceras Ronalds.

Asums ir gaumes un pieraduma jautājums – vienam par maigu, otram šķiet neciešami ass. «Es nevaru pateikt, ka būtu kāda noteikta auditorija asajām garšām – ir gan vidusskolēni, gan seniori – nogaršo, iesaucas «sildošais!» un pērk,» dalās pieredzē Ronalds, gan pieļaujot, ka mūsdienu plašās iespējas ceļot visās nozīmēs, tostarp kulinārijā, un pasaules garšu pieejamība sekmē arī ziemeļnieku vēlmi pēc asās eksotikas.

Visu rakstu Asums ziemīgā nosaukumā lasiet 3. decembra laikrakstā Dienas Bizness.

Tevi varētu interesēt

Atsaucīgāk uz multimediju risinājumiem Latvijā reaģē izklaides 
industrija, tādēļ SIA Connection...

Iespējams, pēc kāda laika 3D printeri būs tikpat bieži sastopami kā parastie,...

Kurpes ir viena no sarežģītākajām modes precēm, tieši tāpēc apavu zīmola SAZ...

Atšķirībā no citiem sociālajiem tīkliem, Writer.is izveido platformu tieši tekstiem,...

Pasaulē populāro pakalpojumu – konkrētu ēdienu pagatavošanai paredzēto produktu un...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Projekta Tactile Eyesight komanda iecerējusi sagatavot digitālos maketus taktilajām grāmatām neredzīgo...

Skaistumkopšanas salons Grieze darbojas mazā nekā gadu, taču jau ir paspējis iemantot...

Vēloties īrēt dzīvokli vai iegādāties mašīnu, nereti nākas dienām ilgi pārskatīt sludinājumus,...

Garkalnes novada Pirts Alpos jau vairākus gadus darbojas Lauras Batarevskas un Kaspara...

Inese Veisa biznesu sāka ar Mozeles ielejas vīnu vairumtirdzniecību, bet tagad pievērsusies...

Programmēšanas pulciņš bērniem Learn IT darbojas kopš pagājušā mācību...

Atšķirties no citiem Latvijas preču veikaliem, kas pēdējos gados sakuplojuši Rīgā...

Cilvēki labprāt iepazīst jaunas garšas, viņiem vairs nepietiek tikai ar pipariem un...

Ilze Kubila izgatavotajām svecēm Nine Black Birds ir dažādi uzraksti, pats galvenais...

Latvijas uzņēmumam CasaDiVanna izdevies sasniegt sākotnējo mērķi – ražot augstas kvalitātes...