Vilcieni nav ātrākais mūsdienās pieejamais pārvietošanās veids, taču dažkārt braucieni, izmantojot sliežu transportu, var būt daudz interesantāki gan vilcienu lukusa klases interjeru, gan elpu aizraujošo ainavu dēļ.
Medijs Business Insider, kas apkopojis 16 ievērojamākos vilciena ceļojumu maršrutus, pat apgalvo, ka, izmēģinot kādu no šiem braucieniem ar vilcienu, lasītājs varētu pavisam atteikties no ceļojumu baudīšanas, sēžot pie automašīnas stūres. To, vai šāds scenārijs iespējams, ļaujam vērtēt jums un piedāvājam aplūkot fotogaleriju, kurā apskatāmi interesantākie luksusa klases vilcienu maršruti.
#1/16
Glacier Express pasažierus ved ceļojumā pa Šveices Alpu kalniem, savienojot slēpošanas kūrortu Cermatu ar Davosu vai Santmoricu. Dienu (septiņu ar pusi stundu) ilgā brauciena laikā tiek braukts cauri 91 tunelim un 291 tiltam.
#2/16
Transsibīrijas ekspresis pārvietojas par pasaulē garāko dzelzceļu. Tas pasažierus ved no Krievijas galvaspilsētas Maskavas uz Vladivostoku Krievijas galējos dienvidaustrumos vai Pekinu Ķīnā. Ceļojot ar šo vilcienu, tiek šķērsotas septiņas laika joslas. Brauciens maksā no 600 līdz tūkstoš ASV dolāriem.
#3/16
Vilciens Pride of Africa jeb «Āfrikas lepnums» tiek dēvēts arī par «visgreznāko vilcienu pasaulē». Ceļojums, kurš sākas Keiptaunā, Dienvidāfrikas Repubilkā, ved uz Dāresalāmu Tanzānijā, un vienam pasažierim maksā no pieciem līdz desmit tūkstošiem ASV dolāru. Arī šis ceļojums solās būt elpu aizraujošām ainavām bagāts. Piemēram, pie Viktorijas ūdenskrituma vilciens speciāli apstājas, lai pasažieri varētu uzņemt fotogrāfijas un priecēt acis.
#4/16
Savukārt The Veniece Simplon-Orient Express vilciens ceļo no Londonas uz Venēciju un Stambulu, kā arī dažiem citiem galamērķiem. Ceļojuma maksa ir no 2,5 līdz 9 tūkstošiem ASV dolāru, atkarībā no maršruta. Vilcienā tiek izmantoti tikai pagājušā gadsimta divdesmito un trīsdesmito gadu vagoni.
#5/16
The Eastern & Oriental Express pieder tai pašai kompānijai, kurai jau iepriekš minētais Venice Simplon-Oriental Express. Šis luksusa klases vilciens ved pasažierus cauri Āzijas dienvidaustrumiem. Brauciens vienam pasažierim maksās no diviem līdz deviņiem tūkstošiem ASV dolāru.
#6/16
Belmond Royal Scotsman piedāvā luksusa braucienu cauri Skotijai, piestājot pie vecām pilīm, golfa laukumiem un viskija rūpnīcām. Lētākā biļete maksā 1,35 tūkstošus eiro, bet lielākā daļa biļešu nopērkamas robežās no pieciem līdz 13 tūkstošiem ASV dolāru.
#7/16
Citā pasaules malā, Aļaskā, kursē Alaska Railroad, kas ir galvenā reģiona tūristu atrakcija vasaras sezonā. Vilciens Denali Star ved 12 stundu ilgā ceļojumā ar vienu apstāšanās vietu Denali Nacionālajā parkā.
#8/16
Blue Train Africa tiek dēvēts arī par «pieczvaigžņu viesnīcu uz riteņiem». Ceļojums sākas Keiptaunā. Pilna brauciena garums ir 1,6 tūkstoši kilometri.
#9/16
Belmond Hiran-Bingham pasažierus ved ceļojumā cauri Peru līdz pat slavenajam inku impērijas cietoksnim Maču Pikču. Biļete maksā aptuveni 750 ASV dolārus.
#10/16
«Pils uz riteņiem» jeb Palace on Wheels piedāvā aplūkot dažādas vietas Indijā. Ceļojums sākas Ņūdeli un ilgst septiņas dienas.
#11/16
Savukārt, ja vēlaties ceļojumā ar vilcienu doties tepat Eiropā, laba izvēle ir Danube Express. Vilciens veic pasažieru pārvadājumus starp tādām pilsētām kā Prāga, Budapešta, Krakova un Stambula. Sākotnēji vilciena kompānija piederēja Ungārijas premjeram Janošam Kadaram (János Kádár).
#12/16
Rotaļu vilcieniņam līdzīgais Darjeeling-Himalayan Railway savieno divas Indijas kalnu pilsētiņas, no kurām augstākā (Darjeeling) atrodas 2,2 kilometru augstumā. Vilciens iekļauts UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā.
#13/16
Napa Valley Wine Train ir privāts ekskursiju vilciens, kas tūristus ved ekskursijā pa Kalifornijas vīna laukiem. Šāds brauciens, ieskaitot vīna degustācijas un pusdienas, maksā 189 ASV dolārus.
#14/16
Savukārt jaunāko tehnoloģiju cienītājiem interesants varētu šķist Harmony trains Ķīnā, kas veic pasažieru pārvadājumus starp dažādām pilsētām. Vilciena maksimālais ātrums ir 431 kilometrus stundā.
#15/16
Tepat Ziemeļeiropā atrodams vilciens Flam Railway, kurš pasažierus ved braucienā par Norvēģijas kalniem, aptuveni 900 metrus virs jūras līmeņa.