Biznesa ideja: Iedzīvināt veselīga dzīvesveida paradumus 

Cilvēka labsajūta ir ne vien katra personīgā darīšana, bet arī nopietns darba devēja intereses objekts, jo veselīgi un ar dzīvi apmierināti darbinieki ir produktīvāki

Anda Asere, 05.11.2018
1/4

Artūrs Bernovskis

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Artūrs Bernovskis veido labsajūtas platformu Efectio. Tā ir interneta vietne, kur tiek sniegta informācija par to, kā justies labāk savienojumā ar dažādiem uzdevumiem, kuri ir izstrādāti spēļošanas tehnikā, lai palīdzētu veselīgiem paradumiem iedzīvoties cilvēku ikdienā. Cilvēki var iesaistīties 30 dienu izaicinājumā, kur ir dažādi uzdevumi, kas rosina domāt par veselīgu dzīvesveidu un labsajūtu. Vēlāk tiek piedāvātas dažādas lekcijas un ierīces, lai iedzīvinātu izpratni nopietnākā līmenī. «Esmu pārsteigts par sākotnējo aktivitāti – pirmajos 30 dienu izaicinājumos jau iesaistījušies 600 cilvēki,» saka Artūrs. Efectio var būt arī mārketinga instruments, ko uzņēmumi var izmantot, lai realizētu dažādas kampaņas, piemēram, dāvinot savu produkciju konkursu uzvarētājiem.

Jau pirms Saeimas vēlēšanām Jaunā Konservatīvā partija solīja, ka visas trīs Latvijas lielās ostas ir jāpaliek zem valsts jumta, tādēļ ASV sankcijas pret Aivaru Lembergu un vairākām juridiskajām personām ir uzlūkojamas kā politisko solījumu pildīšana un vienlaikus politiskās varas pārvēršana ekonomiskajā.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Ar laiku iecerēts šo risinājumu integrēt kopā ar veselības apdrošināšanu. «Līdz šim veselības apdrošināšanas prēmijas galvenokārt aprēķināja, vadoties pēc vecuma, bet, iespējams, kādam cilvēkam ir labāks veselības stāvoklis nekā viņa statistiskajiem vienaudžiem,» saka Artūrs. Iecerēts, ka visiem platformas lietotājiem būtu vienāds sākuma līmenis apdrošināšanā, bet tie, kuri būtu aktīvāki, saņemtu lētāku vai plašāku apdrošināšanas pakalpojumu grozu. Ārzemēs ir piemēri, ka šādi risinājumi «strādā». «Tas nozīmē, ka iespējas ir, bet vēl jāatrod pareizais ceļš,» viņš teic. Uzrunātie apdrošinātāji esot atsaucīgi, bet vēl vilcinās, un tas ir saprotami, jo jāņem vērā visi iespējamie riski, kas var rasties, jo šis risinājums ir jauns un iepriekš nebijis.

Visbiežāk apdrošināšanas polises darbiniekiem pērk darba devējs. Kā vairot viņu motivāciju būt aktīvākiem, lai darba devējiem būtu jāmaksā zemāka cena par apdrošināšanas pakalpojumiem? «Darbinieki iegūst gan apdrošināšanu, gan labāku veselību, zināšanas un draudzīgāku un laimīgāku kolektīvu. Uzņēmumos, pareizi izmantojot šo instrumentu, darbinieki būs veselīgāki, tik daudz neslimos, un darba devējam nebūs papildu izdevumu saistībā ar slimošanu, piemēram, meklējot aizvietotājus. Rezultātā tā ir iespēja pirkt lētākas apdrošināšanas polises. Tas palīdz veidot saliedētāku, draudzīgāku un veselīgāku komandu, kas vajadzības gadījumā var vairāk un efektīvāk strādāt, fokusēties darbam. Savukārt apdrošinātājs iegūst dažādus statistikas datus, šī ir arī iespēja ietaupīt un dot papildu pievienoto vērtību saviem klientiem. Šobrīd vienīgā problēma ir tā, ka ieguldījumu darbinieku veselībā un labsajūtā kā vērtību ir grūti izmērīt. Šie aprēķini ir subjektīvi. Tomēr tas, ka darbinieki pēc kāda laika strādā 20, nevis 19 dienas mēnesī, sniedz ieskatu par ieguvumiem,» klāsta Artūrs.

Visu rakstu Iedzīvināt veselīga dzīvesveida paradumus lasiet 5. novembra laikrakstā Dienas Bizness. Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Tevi varētu interesēt

Bundzinieka, amatnieka Krišjāņa Kupcāna pirmās radītās bungas, kas paredzētas pašam, vēl arvien...

Latvijā radītie tricikli Wolftrike vispirms izturējuši trieciena pārbaudi pašmāju drifta hallē...

Keramiķe Linda Romanovska atradusi līdzsvaru un īsto dzīves telpu, kurā bez stresa,...

Veselības jaunuzņēmums CheeksUp vienkāršo tehnoloģisko risinājumu, lai to varētu lietot plašāks...

Rīgas domes grantu programmā «Atspēriens» ir izvērtētas iesniegtās idejas un noteikti 10...

Nepalaid garām

Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekta īstenotāji atklājuši pirmās nākotnes infrastruktūras...

Nākamajā gadā uzņēmējiem gaidāms ne viens vien izaicinājums, taču tajā pašā laikā...

Par čeku loterijas devumu ēnu ekonomikas apkarošanā un nodokļu ieņēmumu palielināšanā varēs...

Ekonomikas izaugsmes bremzēšanās ir vērojama, taču vismaz tuvāko gadu laikā tik dziļa...

Latvijas tehnoloģiju uzņēmumi saredz iespēju darbiniekiem strādāt attālināti, taču ļaut strādāt...

Novembra sākumā Rīgā, Ģertrūdes ielā atklāts salons BG Suits, kas piedāvā gan...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

Ivars Saide 20 savas dzīves gadus ir strādājis šovbiznesa industrijā - bijis...

Bundzinieka, amatnieka Krišjāņa Kupcāna pirmās radītās bungas, kas paredzētas pašam, vēl arvien...

Zīmols Oak’a BBQ iepazīstina Latviju ar ASV barbekjū (BBQ) tradīcijām, kuras aizgūtas...

Burgernīcas Street Burgers vadītājs Aleksandrs Vēvers Āgenskalnā atvēris picēriju Street Pizza,...

Bauskas novada Gailīšu pagasta Uzvaras ciemā jaunais uzņēmējs Kristaps Fišers ražo ābolu...

Lampu zīmola Jolamps veidotāja Jolanta Salmiņa sākotnēji studējusi finanses un strādājusi bankā,...

Klāvs Šlakorcins un Ingmārs Lādens piesātinātajā Kuldīgas restorānu un kafejnīcu segmentā...

Ar sliktu garastāvokli nav jēgas taisīt kūku, uzsver Gulbenes uzņēmēja Inese Veismane....

Divu lietuviešu, brāļu Daniela un Matas (Danielius and Matas Jakutis) radītais pulksteņu...

Vēlme apvienot skaisto ar praktisko ir bērnu apģērbu zīmola Wuf Kids stūrakmens....