Degvielas kvalitāte: uz papīra un realitātē 

Par degvielas kvalitāti uz papīra liecina rūpnīcā izdots sertifikāts, kas apstiprina tās atbilstību noteiktiem parametriem. Taču realitātē – degviela no rūpnīcas līdz automašīnas bākai mēro garu ceļu un, ja tajā netiek ievēroti stingri kvalitātes kontroles nosacījumi, tās sastāvs galarezultātā var atšķirties no sertifikātā norādītā.

Circle K degvielas kategorijas vadītājs Gatis Titovs, 11.11.2019

Avots: freeimages.com

Degviela, kā jebkura ķīmiska viela, ir «dzīvs produkts», kas, pakļauts ārējās vides ietekmei, piedzīvo sastāva izmaiņas. Tādēļ degvielas kvalitātes saglabāšanai no rūpnīcas līdz pat automašīnas bākai izšķiroši ir tas, cik pareizi tā tiek pārvadāta, pārkrauta un uzglabāta.

Lai klientu automašīnu bākās nonāktu labākais – Eiropas Savienības standartiem atbilstoša degviela –, mazumtirgotājiem jāspēj kontrolēt un būt pārliecinātiem par produkta kvalitāti katrā degvielas ceļa posmā. To var panākt, tranzītā sadarbojoties ar profesionāliem partneriem, izmantojot modernākās tehnoloģijas, kā arī katrā posmā regulāri veicot degvielas paraugu pārbaudes, kas garantē produkta kvalitāti ne tikai, kad tas pamet rūpnīcu, bet arī nonāk klienta automašīnas bākā.

Jau pirms Saeimas vēlēšanām Jaunā Konservatīvā partija solīja, ka visas trīs Latvijas lielās ostas ir jāpaliek zem valsts jumta, tādēļ ASV sankcijas pret Aivaru Lembergu un vairākām juridiskajām personām ir uzlūkojamas kā politisko solījumu pildīšana un vienlaikus politiskās varas pārvēršana ekonomiskajā.

Degvielas ceļš sastāv no četriem pieturpunktiem, kuros degvielas kvalitātes kontroles kritēriji ir vitāli svarīgi – naftas rūpnīca, degvielas terminālis, degvielas vedējs un degvielas uzpildes stacija.

Naftas rūpnīca

Pašai naftas ieguves un pārstrādes vietai nav noteicošas lomas degvielas kvalitātē. Ikviena moderna un sertificēta rūpnīca izgatavo degvielu atbilstoši konkrētā pasūtītāja kvalitātes prasībām.

Degvielas terminālis

Terminālis ir vieta, kurā degviela nonāk taisnā ceļā no rūpnīcas. Uz Latviju degviela tiek piegādāta, izmantojot dzelzceļu vai ar kuģi, taču abos gadījumos krava ir noslēgta un plombēta, lai ceļā to nevarētu ietekmēt cilvēkfaktori vai ārējās vides apstākļi.

Šajā posmā svarīgākais ir nodrošināt drošu degvielas noliešanu, lai izvairītos no tās sajaukuma, un uzglabāt to cisternās, kuru tehnoloģiskais nodrošinājums pasargā degvielu no ūdens kondensāta, netīrumiem un citiem mikroorganismiem, kā arī rūpējas par degvielas nenonākšanu ārējā vidē un līdz minimumam samazina sprādzienbīstamības risku.

Degvielas vedējs

Terminālī degviela tiek uzkrauta degvielas vedējos, kas to tālāk nogādā uz realizācijas punktiem visā Latvijā. Šajā posmā degvielas kvalitāti nodrošina degvielas vedēja modernās tehnoloģijas, kas visā ceļā rūpējas gan par kravas stāvokli, gan kontrolē ceļu satiksmes noteikumu ievērošanu.

Degvielas uzpildes stacija

Degvielas uzpildes stacijā degvielas kvalitāte tiek nodrošināta divos posmos - degvielas uzglabāšanas un uzpildes procesā.

Izvēloties degvielas uzpildes staciju, esi vērīgs un pievērs uzmanību tās aprīkojumam, tā nolietojumam un degvielas transportam. Katrā stacijā ir tiesības pieprasīt degvielas kvalitātes sertifikātu, kas apliecina DUS pieejamās degvielas kvalitāti.

Tevi varētu interesēt

Portugāles valdība pirmdien degvielas uzpildes stacijās noteikusi degvielas normēšanu, jo degvielas...

Degvielas mazumtirgotāja «Circle K Latvia» apgrozījums pagājušajā finanšu gadā, kas ilga no...

Pēdējos gados Latvijā būtiski audzis kopējais auto degvielu realizācijas apjoms, 2018. gadā...

Patērētāju izvēles kritēriji par labu vienam vai citam degvielas tirgotājam atšķiras. Kādam...

Degvielas cenas, to kāpumi un kritumi ir bijis viens no apspriestākajiem tematiem...

Nepalaid garām

Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekta īstenotāji atklājuši pirmās nākotnes infrastruktūras...

Nākamajā gadā uzņēmējiem gaidāms ne viens vien izaicinājums, taču tajā pašā laikā...

Par čeku loterijas devumu ēnu ekonomikas apkarošanā un nodokļu ieņēmumu palielināšanā varēs...

Ekonomikas izaugsmes bremzēšanās ir vērojama, taču vismaz tuvāko gadu laikā tik dziļa...

Latvijas tehnoloģiju uzņēmumi saredz iespēju darbiniekiem strādāt attālināti, taču ļaut strādāt...

Novembra sākumā Rīgā, Ģertrūdes ielā atklāts salons BG Suits, kas piedāvā gan...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

Saistībā ar Lāčplēša dienas pasākumu norisi vairākās Rīgas ielās tiks ierobežota satiksme,...

Porsche Cayenne Coupe nav tikai stāsts par Cayenne apakšmodeli ar slīpāku aizmugurējo...

Daudziem elektromobiļu lietotājiem jau zināmā, Latvijā vienīgā SIA «Energolukss» 100kW uzlādes...

Martā lietotu auto tirgotāja Longo Group kopējais apgrozījums Baltijā bija 670 tūkstoši...

Novembra sākumā Rīgā, Biķernieku ielā darbu sāk jauns Škoda dīlera centrs Verte...

Iespējams, vairākās vietās Rīgā tiks uzstādītas luksofora sarkanā aizliedzošā signāla kontroles...

No love or hate dizaina vāģa otrās paaudzes Nissan Juke ir transformējies...

Elektrisko transportlīdzekļu ražotājs Fisker Inc paziņojis, ka 2021. gada beigās sāks sava...

No 24.oktobra līdz 4.novembrim Tokijā notiek ikgadējā auto izstāde....

Zaudējot savas pozīcijas pret tiešajiem konkurentiem, Audi A4 modernizētājiem ir nācies gana...